abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24079572

venetian snares - Winnipeg is a Frozen Shithole
cat# [SLR203]
format cd
release date - 01.20.05
Length - 45 min

1 - Winnipeg is a Frozen Shithole
2- Winnipeg is a Dogshit Dildo
3 - Winnipeg is Fucking Over
4 - Winnipeg is Steven Stapleton's Armpit
5 - Die Winnipeg Die Die Die Fuckers Die
6 - Winnipeg as Mandatory Scat Feed
7 - Winnie the Dog Pooh
8 - Winnipeg is a Boiling Pot of Cranberries
9 - Die Winnipeg Die Die Die Fuckers Die * Spreading the Hepatitis SKM - ETR Style*

audio samples at Sublight Records (http://www.sublightrecords.com/media.html)

VENETIAN SNARES SLR203 "WINNIPEG IS A FROZEN SHITHOLE" - 2004.12.07

Nine Straight to the floor hardcore hate - fuelled gabber tracks on CD format. Likely the most dance oriented release by Venetian Snares to date! Coming Jan 2005 on Sublight Records

"Things will be much better for me once I move to Vancouver." Everyone here in Winnipeg is born with these words ready to launch out off their tongues from the first -50° school recess they get that very tongue stuck to the zipper of their parka. This is my tribute to those people! My love for their hate, this is Winnipeg science gabber! Is Winnipeg really that shitty a place to live? Yes, it likely is. It's really fucking cold and people still seem upset about Eric's Trip breaking up. Sometimes I like to go out and listen to the Sisters of Mercy with like 5 other people that are scared to talk to each other. Mostly we stay inside, sometimes go to Safeway and get some stuff, I like fruit salad and cigarettes, but I can't smoke here anymore anywhere and not much fruit grows here in the warm season, maybe crab apples or something. Never really liked those and Al hates rhubarb with a passion. I hope to die here under the wheels of a transit bus with a picture of Randy Bachman on the side."

source: Aaron Funk a.k.a Venetian Snares

hmm, concept album?
  zondag 19 december 2004 @ 14:50:01 #102
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24081569
Hmm ik heb een aantal clips beluisterd en ben niet echt kapot ben van deze muziek.
Definitely not my cup of tea
pi_24425827
Ik las laatst dat venetian het live toch wel aflegt tegen atx en daar ben ik het wel een beetje mee eens. Des al niet te min is de muziek zeer strak. Er worden veel livesets aangeboden op een al dan niet illegale manier en wat ik hoor klinkt zeer stoer. Maar het blijft toch veel high-frequency bleep bleep en dan vind ik persoonlijk squarepusher toch leuker.

ik hoorde een tijdje terug bij de lokale platenboer een paar nummers van PANSONIC.
imported shit en besteld dus ik kon het toen niet krijgen en het is een beetje uit mijn gedachten geraakt. Binnenkort toch eens wat checken.
pi_24427227
VS mixt zijn tracks live aan elkaar met een CDJ set. Hij gebruikt geen laptop meer, zoals Aphex dat doet. Ik vind het wel knap om VS tracks aan elkaar te kunnen mixen.
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:00:29 #105
16049 BJB
cluods in the haed
pi_24437983
Gewoon wat heen en weer rossen met de knoppen, meer doet 'ie niet hoor. Het is juist het showtje er omheen dat het de moeite waard maakt.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:11:02 #106
11502 nipeng
The last ride is free
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:14:24 #107
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24447261
Ik ga de 15e naar 013, Tilburg...daar staat ie ook met nog veel meer goede artiesten

za 15 januari 2005
Traces Of Rhythm
Speedy J.
Venetian Snares + Bogdan Raczynski, fckn wckd * + Paradox
DANCE /ALTERN. DANCE

The Choice: techno: Speedy J (special DJ/VJ livesxet) + DJ Noes + Jar
Kleine Zaal: broken beats: Venetian Snares + Bogdan Raczynski (live) + DJ FFF & Dirty Brown Visuals + RIOTEER (resident Crack Beats)
Bat Cave: drum'n'bass: fckn wckd crew + Paradox (live)

Speedy J (Jochem Paap) behoort al jaren tot dé vindingrijkste DJ’s. Hij combineert met klasse het electronische experiment met het ingrediënten van de ultieme dancefloorkiller. Speedy J heeft met zijn albums ‘Loudboxer’ en ‘A Shocking Hobby’ internationale roem geoogst en wordt in een adem met Aphex Twin of Orbital genoemd. De meeste dancefreaks kennen Speedy J van de hit ‘Pullover’ (1995). Voor Sonic Arts ontwikkelde Speedy J een vier uur durende audiovisuele set. Ook vanavond te beleven!

In het kader van het Traces Of Rhtyhm festival

Venetian Snares. Meester van de Broken Beats en pure adrenaline. Aaron Funk, de man achter het bevreemde pseudoniem, is vooral live een beleving. Hij draait aan knopjes, ramt schuiven op- en neer en martelt de boxen met overstuurde loops, hectische, revolutionaire beats, sounds en scheurende bastonen. Tussen al dat geweld sjezen herkenbare refreintjes waardoor je ook nog kunt grijnzen. Je kunt de muziek van Venetian Snares plaatsen tussen Aphex Twin en Squarepusher. Luistertip gewenst? Te beluisteren op deze website bij onze luistertips.

Bogdan Raczynski. Oftewel ADHD-drill’n bass unicum. Op het label Rephlex Records (opgericht door onder anderen Aphex Twin) bracht Bogdan Raczynski een half dozijn drill n’ bass/IDM-platen uit. Bogdan duikt als alles meezit volgend jaar de studio in met Björk. De hamvraag luidt: mixt Bodgan zijn platen op een platenspeler met een 78-toerental knop?

Fckn wckd * crew vierde afgelopen september haar tweejarig bestaan met een succesvolle avond en met de legendarische gast-DJ Spirit. DJ Tek, John Doe en Kjeld hebben niet alleen enorme platenkoffers maar ook de kennis om uitstekende underground drum’n’ bass sets neer te zetten.

Noes is een technoautoriteit in Tilburg en omstreken. De DJ warmde eerder het publiek op bij grote jongens als Jeff Mills, Ben Sims en Ken Ishii. Toch vindt hij de tijd om geregeld TransistorXS en Local Clash te organiseren in 013. Sinds kort is hij ook medeprogrammeur van City Sounds.

Paradox maakt Pure Drum Funk. Onder de naam Mixrace bracht Paradox in het begin van de jaren negentig een aantal baanbrekende platen uit bij Moving Shadow. Inmiddels telt zijn Paradox Music, Esoteric en Outsider labels beste in haar soort. Reeds nummers van Seba, DJ Trax, Macc, Fracture & Neptune, Nucleus, Construct zagen het daglicht via een van Paradox’s labels.

Aanvang 23.00 / tot 04.00 / zaal open 23.00
The Choice + Kleine Zaal / entree 12,00 euro (minimumleeftijd 18 jaar)/ 2,15 euro servicekosten
Vvk gestart op 27 november

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_24503697
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 02:02 schreef dikavi het volgende:
Ik las laatst dat venetian het live toch wel aflegt tegen atx en daar ben ik het wel een beetje mee eens. Des al niet te min is de muziek zeer strak. Er worden veel livesets aangeboden op een al dan niet illegale manier en wat ik hoor klinkt zeer stoer. Maar het blijft toch veel high-frequency bleep bleep en dan vind ik persoonlijk squarepusher toch leuker.
kan.
is misschien ook wel waar.

maar VS komt tenminste naar 'regelmatig' NL. AFX en Squarepusher zie ik dat niet snel doen...
pi_24509344
Nadat iemand mij attent maakte naar het feit dat dit topic nog bestaat, maak ik jullie attent op het volgende

http://www.planet-mu.com/ziq111.html

geil geil geil geil geil!

HAJNAL <3

zoals ie in de paradox ooit begon
  dinsdag 11 januari 2005 @ 01:06:37 #110
88619 dikavi
ondertitel
pi_24511302
http://www.warprecords.com/mediaplayer/?-/WARP85/4326
beetje offtopic maar ik denk dat het een ieder wel kan believen
echt werelds nummer!
Ik herinner me nog een competition waarbij een clip gemaakt moest worden voor een van de tracks waar dit nummer op stond.
and the winner was: http://www.warprecords.com/goplastic/02.php?video=1
  dinsdag 11 januari 2005 @ 02:00:19 #111
103043 n-wave
muziekbakker
pi_24512115
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:01 schreef BJB het volgende:

[..]

Ghaha.. VS stond een dag na je dit poste op Sonic Acts in Paradiso en daar was het VPRO-gehalte qua publiek aanzienlijk .
Ik ben geen vpro-r maar het optreden was erg vet herinner ik me. alweer best lang geleden..
Die bak onalledaagse maatsoorten werkte echt hallucinerend. en wat een charisma heeft die vs .. sickboy was ook vet maar bong-ra was in vergelijking maar saai maar toch ook fijn surrealistisch.
pi_24547611
quote:
Op maandag 10 januari 2005 23:34 schreef Whaxx het volgende:
Nadat iemand mij attent maakte naar het feit dat dit topic nog bestaat, maak ik jullie attent op het volgende

http://www.planet-mu.com/ziq111.html
ROSSZ CSILLAG ALLAT SZÜLETETT
Wat een geweldig album, weer wat toegankelijker, doch sfeervoller dan al z'n voorgaande werk als je het mij vraagt. Hij is duidelijk weer een ander thema in gedoken. Ik moet dit album snel aanschaffen, helaas nog 2 maandjes wachten . Een instant classic dit.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_24563022
wat fijn toch die onvoorspelbaarheid van mr Funk. je weet nooit wat je van hem kan verwachten.
ben zeer benieuwd naar wat ik vanavond te horen krijg.
  maandag 28 februari 2005 @ 22:02:26 #114
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25302286

Venetian Snares - Rossz Csillag Alatt Született

Zo, VS slaat na wat missers eindelijk weer eens goed raak met dit album.
De interactie tussen strijkers, blazers, breakbeats en voice-samples zorgen hier weer eens voor het ouderwetse kippevel op de armen. Funk, bedankt!

Kijk, zolang je minimaal 1 briljant album per jaar levert, hoor je mij echt niet mopperen.
( En wat een prachtige hoes! . )

Ga 'm luisteren, mensen.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 07:50:02 #115
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25307828
Zal vanavond eens luisteren
ik heb al wel zo'n vermoeden wat ik er van ga vinden
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:43:42 #116
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25309472
Nou, nipeng, ik geef dit album wel een kansje...

De breakbeats worden ditmaal namelijk niet zozeer aangewend om de boel stelselmatig te slopen, maar eerder om alles wat mooi is nog meer kracht bij te zetten...
Geen oorlog, maar samenwerking dus.

Daarbij is dit album, over het geheel genomen, misschien wel zijn rustigste..
...dass wir fliegen.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:10:10 #117
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25309858
Ik heb een duidelijker plaatje gevonden:

Tracks:

01 Sikertelenség
02 Szerencsétlen
03 Öngyilkos Vasárnap
04 Felbomlasztott Mentokocsi
05 Hajnal
06 Galamb Egyedüll
07 Második Galamb
08 Szamár Madár
09 Hiszékeny
10 Kétsarku Mozgalom
11 Senki Dala

Albumtitel en tracks zijn trouwens in het Hongaars...
Albumtitel = Born Under Bad Star.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:38:07 #118
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25310325
Ha leuk, ga dan zeker eens luisteren vanavond.
  Moderator dinsdag 1 maart 2005 @ 12:53:10 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25311408
oeh ik hoorde een nummer ervan bij de vpro klinkt erg ok !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_25311483
Tvp.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:09:41 #121
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25313480
Szamár Madár ( Nr. 8 ) verdient mijns inziens nu al de titel beste albumtrack van het jaar 2005...
...dass wir fliegen.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:28:34 #122
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25314671
Dat is een pittige uitspraak De-oneven-2.
pi_25314729
Dat is het inderdaad. Ik zal er ook naar gaan luisteren, volgens mij heb ik telkens de 'net niet dingen' van hem beluisterd, en die vond ik dan ook net niks ...
Aldus.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:18:52 #124
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25315216
Ik heb geluisterd, mijn vrouw háát me nu.
maar ik vond het wel grappig
  dinsdag 1 maart 2005 @ 19:22:31 #125
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25317000
Nu ja, ik draaf misschien een klein beetje door...
Maar dat mag zo nu en dan toch best?
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')