[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 20-03-2003 14:44]
Een Tomahawk-raket wordt gelanceerd vanaf het Amerikaanse schip Bunker Hill
De voorpagina van de Franse krant Liberation op 17 januari 1991 (links) en 20 maart 2003 (rechts)
Een Amerikaanse soldaat van de derde Infanterie Divisie loopt in de woestijn van Noord-Koeweit, vlak bij de grens met Irak.
Amerikaanse soldaten trekken beschermende pakken aan in de Mutlaa-woestijn, ten noorden van Koeweit-Stad.
Demonstranten verbranden foto's van George Bush en de Filipijnse president Gloira Arroyo voor de Amerikaanse ambassade in Manilla.
quote:Ja sirry, ik kon niet dichterbij komen.
Op donderdag 20 maart 2003 14:43 schreef Burning_RefleX het volgende:
dat zijn nog eens goede foto's,,,
quote:oh...dan zijn het goede foto's
Op donderdag 20 maart 2003 14:45 schreef -Mk- het volgende:[..]
Ja sirry, ik kon niet dichterbij komen.
.
quote:Misselijkmakend!
Op donderdag 20 maart 2003 15:04 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Snipah op 21-03-2003 16:19]
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 16:15 schreef Snipah het volgende:
--== BASRA ==--
--== BAGHDAD ==--
--== KIRKUK ==--
quote:Die ziet er nog als nieuw uit !
Op vrijdag 21 maart 2003 17:08 schreef Snipah het volgende:
[b]NEERGESTORTE HELIKOPTER CH-46
Sorry, maar ik moet toch echt wat doen aan het Amerikaanse verheerlijking niveau van dit topic.
en dan naar Photo essays
quote:Onder het bewind van Saddam.
Op vrijdag 21 maart 2003 17:19 schreef JAM het volgende:
[afbeelding]Sorry, maar ik moet toch echt wat doen aan het Amerikaanse verheerlijking niveau van dit topic.
quote:jep, maar wel waar.
Op vrijdag 21 maart 2003 16:10 schreef Ludwig het volgende:[..]
Misselijkmakend!
quote:Ja hoor... de amerikanen doden geen burgers.
Op vrijdag 21 maart 2003 17:35 schreef Znz het volgende:[..]
Onder het bewind van Saddam.
Iraqi civilians caught in crossfire
Danny Glover
A demonstrator, David Benzaquen, 19, from the Washington area, is arrested during an anti-war march to Secretary of Defense Donald Rumsfeld's home in Washington, March 19, 2003
Pakistani children hold candles during a peace rally in Islamabad. March 20, 2003.
Ecuadorean demonstrators carry a Ronald McDonald statue to be burned in front of the U.S. Embassy during a rally protesting the war against Iraq
Protesters raise their red-painted hands outside the U.S. Consulate in the northern port city of Thessaloniki, Greece, Friday, March 21, 2003
Anti-war protester Jessica Kelly of Raleigh. After being beat-up by the police
Jessica is hugged by a friend as she looks over at a police officer preparing to arrest her and other demonstrators.
quote:owja die 'vredes' demonstranten die gingen rellen
Op vrijdag 21 maart 2003 22:02 schreef Nyrem het volgende:Jessica is hugged by a friend as she looks over at a police officer preparing to arrest her and other demonstrators.
[afbeelding]
wat een idioten zeg..
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 22:07 schreef Wisp het volgende:[..]
wat een idioten zeg..
quote:precies, die smile bedoelde ik eigenlijk
Op vrijdag 21 maart 2003 22:13 schreef SilverSpirit het volgende:
quote:jup, nogal hypocriet.. wel vrede, maar niet ingrijpen om vrede te stichten.. tsja als dat zou kunnen zou ik het met ze eens zijn, de waarheid ligt alleen anders. (en nu weer ontopic)
Op vrijdag 21 maart 2003 22:26 schreef Trancentral het volgende:
ik vind eigenlijk al die vredes demonstraties nergens opslaan
net als of er wereld vrede kan zijn met lui als saddam hoessein aan de macht
quote:Waren dit de slachtoffers van Saddams ordetroepen?
[afbeelding]Sorry, maar ik moet toch echt wat doen aan het Amerikaanse verheerlijking niveau van dit topic.
Mariniers van het tweede bataljon bereiden zich voor om de grens met Irak over te steken.
Een Amerikaanse marinier heeft een boodschap voor Frankrijk en Duitsland.
Het tweede bataljon rukt op naar de grens met Irak in Noord-Koeweit
Mariniers bij de ingenomen Alfaw olievelden in het zuiden van Irak.
Iraakse troepen geven zich over in Zuid-Irak. (screenshot BBC)
Iraakse mannen geven zich over aan een Britse militair (screenshot Al-Jazeera)
De Iraakse minister van Binnenlandse Zaken al-Ahmad en zijn Kalashnikov tijdens een persconferentie.
quote:Haha stoere vent, hij stond erbij alsof hij in z'n broek gescheten had..
......De Iraakse minister van Binnenlandse Zaken al-Ahmad en zijn Kalashnikov tijdens een persconferentie.
quote:"Grappig" dat je dit aanhaalt want het bericht schrijft juist dat dit de oorzaak is van de Iraakse regering en VN sancties. Zo zou het dus doorgaan als er geen verandering in de zaak zou komen.
A coalition military convoy heads north from Safwan, Iraq, on March 22.
British troops from 40 Commando lead away two injured Iraqi soldiers on Saturday following the British assault on the Faw Peninsula in southern Iraq. Royal Marines from 40 and 42 Commando had secured much of the peninsula March 22.
Allied forces display weapons seized from Iraqi prisoners of war on March 22.
U.S. military convoy passes burning oil pipelines heading toward Baghdad,
near the southern Iraqi city of Basra, on March 22.
A bust of Saddam Hussein looks out from the damaged presidential palace.
U.S. troops destroyed unmanned Iraqi equipment early March 22 in southern Iraq.
Jordanians and members of international humanitarian organizations set up tents at a refugee camp
near the Jordanian town of Al-Ruweishid, some 50 kilometers from the Jordanian-Iraqi border.
Peace activists wave flags at Dam square in Amsterdam, during a protest against the war in Iraq.
Iraqi soldiers, waving a white flag and raising their arms, attempt to surrender
to passing journalists, outside the demilitarized zone in southern Iraq on Friday.
This Iraqi rocket was headed for Kuwait City and was intercepted by a Patriot air defense missile, according to Kuwaiti officials. No serious damage was reported.
British Royal Air Force personnel wait March 20 in a bunker in Kuwait
in their full NBC (Nuclear, Chemical, Biological) gear.
Amerikaanse militairen met beschermende kleding en gasmaskers wachten in hun bunker ergens in de Koeweitse woestijn op het sein dat alles veilig is.
Aan boord van het vliegdekschep USS Theodore Roosevelt (20 maart 2003)
Biertje???
Scots Dragoon guards move from Kuwait into southern Iraq, March 22, 2003. Photo by Pool/ Reuters.
quote:Plaats ze zelf zou ik zeggen! Iedereen heeft zijn eigen kijk op de dingen!
Op zondag 23 maart 2003 10:42 schreef Solomon het volgende:
Je ziet hier zoveel foto's van protesten, maar heeft IEMAND al een teken gezien van IRAKEZEN IN IRAK die protesteren? NEE? DACHT IK AL
quote:Net alsof er vrede kan bestaan met agressors als Bush aan de macht - Dumbo!
Op vrijdag 21 maart 2003 22:26 schreef Trancentral het volgende:
ik vind eigenlijk al die anti-oorlog demonstraties nergens opslaan
net als of er wereld vrede kan zijn met lui als saddam hoessein aan de macht
quote:op het moment dat er doden vallen bij vredesdemonstraties...
Op vrijdag 21 maart 2003 22:07 schreef Wisp het volgende:[..]
owja die 'vredes' demonstranten die gingen rellen
wat een idioten zeg..
oh wat zijn die mensen dan toch tegen geweld
http://a1112.g.akamai.net/7/1112/492/03312000/news.lycos.com/news/ot_getImage.asp?op=img&id=293509
(komt uit een andere thread maar hoort hier ook!)
Een Amerikaanse soldaat bewaakt een brandende oliebron. (Foto: EPA)
Twee Amerikaanse legerhelikopters vliegen langs een brandende oliebron. (Foto: EPA)
Een Amerikaans fregat in de Middellandse Zee vuurt een Tomahawk raket af op Irak. (Foto: EPA)
quote:WP-Photo materiaal.
Op maandag 24 maart 2003 01:35 schreef Loedertje het volgende:
waarschuwing, hier niet op klikken als je gevoelig bent voor bloederige foto'shttp://a1112.g.akamai.net/7/1112/492/03312000/news.lycos.com/news/ot_getImage.asp?op=img&id=293509
quote:gruwel bah.
waarschuwing, hier niet op klikken als je gevoelig bent voor bloederige foto'shttp://a1112.g.akamai.net/7/1112/492/03312000/news.lycos.com/news/ot_getImage.asp?op=img&id=293509
en dit is waar? en waardoor? nouja wat maakt het eigenlijk uit
quote:We hebben de primeur dus
Op maandag 24 maart 2003 01:41 schreef Ernst het volgende:[..]
WP-Photo materiaal.
quote:Joh. Serieus, ik vind het een bijzonder goede foto die zeker niet als WP-Photo zou misstaan.
Op maandag 24 maart 2003 02:15 schreef Loedertje het volgende:
We hebben de primeur dus
quote:Ben het met je eens.
Op maandag 24 maart 2003 02:18 schreef Ernst het volgende:Joh. Serieus, ik vind het een bijzonder goede foto die zeker niet als WP-Photo zou misstaan.
Dooie Iraakse soldaten vanuit andere hoek gezien. Wilden ze zich nou overgeven?
Helaas zullen we de waarheid van deze tragedie wel nooit weten.
quote:Die liggen daar al wat langer kijk maar naar het hoofd van de rechter man op de 2e foto..
Op maandag 24 maart 2003 03:44 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Dooie Iraakse soldaten vanuit ene hoek gezien. Zie je de witte vlag?Dooie Iraakse soldaten vanuit andere hoek gezien. Wilden ze zich nou overgeven?
quote:Ik denk dat een granaat je er niet echt beter uit laat zien hoor...
Op maandag 24 maart 2003 07:45 schreef blup het volgende:[..]
Die liggen daar al wat langer kijk maar naar het hoofd van de rechter man op de 2e foto..
quote:Lijkt me wel ja
Dooie Iraakse soldaten vanuit ene hoek gezien. Zie je de witte vlag?Dooie Iraakse soldaten vanuit andere hoek gezien. Wilden ze zich nou overgeven?
quote:Mijn 2 centjes weten? Die zijn van voren neergeschoten terwijl ze rechtop stonden (als ik mag speculeren a.d.h.v. de positie waarin ze liggen).
Op maandag 24 maart 2003 03:44 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:Helaas zullen we de waarheid van deze tragedie wel nooit weten.
quote:ziet er zeer in scene gezet uit, als die gasten een granaat op hun kop hebben gehad blijft er natuurlijk ook helemaal niets van die vlag over...
Op maandag 24 maart 2003 08:41 schreef robh het volgende:[..]
Mijn 2 centjes weten? Die zijn van voren neergeschoten terwijl ze rechtop stonden (als ik mag speculeren a.d.h.v. de positie waarin ze liggen).
http://www.aljazeerah.info/News%20Photos/Photos%20of%20Iraq%20war%20victims.htm
quote:Kunnen natuurlijk ook door iraqi's afgeknald zijn. Omdat ze zich over wilden geven. Zaten daar ingegraven en hoorden soldaten aankomen. Staken de witte vlag op, bleken het irakezen te zijn. Foutje....bedankt!
Op maandag 24 maart 2003 08:41 schreef robh het volgende:[..]
Mijn 2 centjes weten? Die zijn van voren neergeschoten terwijl ze rechtop stonden (als ik mag speculeren a.d.h.v. de positie waarin ze liggen).
Lijkt me ook een zeer acceptabele mogelijkheid.
quote:lijkt er idd op alsof ze zich wilden overgeven ... shit happens
quote:die waarschuwing is idd niet overbodig
Op maandag 24 maart 2003 09:33 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Ik plaats de foto's maar niet direct omdat ze niet echt lekker zijn, dus als je ze niet wilt zien klik dan niet op onderstaande linkhttp://www.aljazeerah.info/News%20Photos/Photos%20of%20Iraq%20war%20victims.htm
quote:Precies, wie weet wat er gebeurt is in het heetst van de strijd.
Op maandag 24 maart 2003 13:06 schreef sp3c het volgende:
lijkt er idd op alsof ze zich wilden overgeven ... shit happens
quote:er schijnen gevallen te zijn dat ze zich zgn. overgeven om vervolgens het vuur te openenen.
Op maandag 24 maart 2003 13:06 schreef sp3c het volgende:[..]
lijkt er idd op alsof ze zich wilden overgeven ... shit happens
quote:Voor diegenen met een sterke maag, of een lege....
Op maandag 24 maart 2003 13:07 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
die waarschuwing is idd niet overbodig
gatver
quote:Ik zie er totaal niet in dat ze zich willen overgeven??, bedoel ze zitten in loopgraaf, waar ze dus waarschijnlijk uit vuurden en jah wie de kaatst kan de bal verw88
Op maandag 24 maart 2003 13:10 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Precies, wie weet wat er gebeurt is in het heetst van de strijd.
Dit soort dingen gebeuren nu 1 keer, in een vuurgevecht heb je niet altijd tijd om witte vlaggen te verifieren, kans is groot dat er in de omgeving nog wel gewoon geschoten werd en dan kun je beter je hoofd omlaag houden dan met een witte vlag te zwaaien.
het overgrote gedeelte word gewoon gevangen genomen en normaal behandeld dus om dit ene incident gelijk als een 'KIJK NOU HOE SLECHT AMERIKA IS' argument te gebruiken vind ik ook overdreven.
quote:Lijkt mij de meest voor de hand liggende mogelijkheid.
Op maandag 24 maart 2003 10:13 schreef Gia het volgende:[..]
Kunnen natuurlijk ook door iraqi's afgeknald zijn. Omdat ze zich over wilden geven. Zaten daar ingegraven en hoorden soldaten aankomen. Staken de witte vlag op, bleken het irakezen te zijn. Foutje....bedankt!
quote:Geef ik de nationaliteit van de daders aan in mijn post ofzo?
Op maandag 24 maart 2003 10:13 schreef Gia het volgende:Kunnen natuurlijk ook door iraqi's afgeknald zijn. Omdat ze zich over wilden geven. Zaten daar ingegraven en hoorden soldaten aankomen. Staken de witte vlag op, bleken het irakezen te zijn. Foutje....bedankt!
quote:zegtie dat dan?
Op maandag 24 maart 2003 13:39 schreef robh het volgende:[..]
Geef ik de nationaliteit van de daders aan in mijn post ofzo?
maar eens een film ipv een foto
anti-war protesters in actie
quote:Het zijn trouwens Britse soldaten die bij die dode Irakezen staan.
Op maandag 24 maart 2003 13:20 schreef sp3c het volgende:
het overgrote gedeelte word gewoon gevangen genomen en normaal behandeld dus om dit ene incident gelijk als een 'KIJK NOU HOE SLECHT AMERIKA IS' argument te gebruiken vind ik ook overdreven.
quote:ja hoe dan ook ...
Op maandag 24 maart 2003 14:15 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Het zijn trouwens Britse soldaten die bij die dode Irakezen staan.
quote:
Ik plaats de foto's maar niet direct omdat ze niet echt lekker zijn, dus als je ze niet wilt zien klik dan niet op onderstaande linkhttp://www.aljazeerah.info/News%20Photos/Photos%20of%20Iraq%20war%20victims.htm
quote:Vanwaar die hard-rock erdoorheen?
Op maandag 24 maart 2003 17:40 schreef Vampier het volgende:
Media player 7 of hoger... ik maak binennkort andere filmpjes
quote:Luister goed naar de tekst
Op maandag 24 maart 2003 17:45 schreef sizzler het volgende:[..]
Vanwaar die hard-rock erdoorheen?
quote:amper te verstaan
Op maandag 24 maart 2003 17:50 schreef Vampier het volgende:[..]
Luister goed naar de tekst
quote:Arme, arme meid..
quote:Een beetje luguber om die muziek erbij te doen..
Ik vind dit forum schrikbarend,schokkend,realistisch en erg indrukwekkend!
Geeft de juiste indruk over hoe het er daar aan toe gaat...hoe rot de beelden ook mogen zijn.....
....Petje af voor alle medewerkers!
quote:Ik begrijp je smiley niet. Dat plaatje + tekst is toch duidelijk
Op maandag 24 maart 2003 22:05 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
Members of Britain's 40 Commando Royal Marines take a prisoner believed to be an Iraqi soldier dressed as a local civilian, after he was caught trying to smuggle weapons in southern Iraq, March 22, 2003. Photo: Pool
quote:Wat heeft dit nou weer met de oorlog op Irak te maken? Kom je zometeen ook met verkeersslachtoffers op de A16
Op maandag 24 maart 2003 22:08 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
4-year-old Yasser Ahmed Daud was injured by shrapnel from an American bomb in September last year. He lost the tops of four of his fingers and suffered injuries to his stomach when an oil tanker across the road from his house was hit, killing 12 people.
quote:Best goed begin! Alleen kun je misschien wat meer korte fragmenten achter elkaar plaatsen. Explosies gequeed op de muziek.
Ride the Lightning zelf had ook gekund
Who made you God to say:
I'll take your life from you!!
quote:Guerillatactieken. Die worden op dit moment veel gebruikt.
Op maandag 24 maart 2003 22:05 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
Members of Britain's 40 Commando Royal Marines take a prisoner believed to be an Iraqi soldier dressed as a local civilian, after he was caught trying to smuggle weapons in southern Iraq, March 22, 2003. Photo: Pool
Army Pfc. Patrick Miller, second from left, is one of five prisoners of war shown Sunday on Iraqi television.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 22:11 schreef koeike het volgende:[..]
Wat heeft dit nou weer met de oorlog op Irak te maken? Kom je zometeen ook met verkeersslachtoffers op de A16
quote:ik begin een beetje ziek te worden van die aljazeerah, dan kunnen ze wel zeggen dat je op CNN alleen leugens te horen krijgt, maar deze idioten kunnen zich werkelijk nergens anders op focussen als arme aan flarden geschoten arabische kindertjes... net zoals ze in de bezette gebieden nog net eerst even de AK uit de handen van een doodgeschoten kind trekken om er toch maar een mooie "onschuldig-arabisch-kind-dat-dood-geschoten-is-door-de-zionistische-overheerser-of-zijn-amerikaanse-bondgenoot" foto van te kunnen maken...
quote:Erg hè, de waarheid.
Op dinsdag 25 maart 2003 09:20 schreef ixion het volgende:ik begin een beetje ziek te worden van die aljazeerah, dan kunnen ze wel zeggen dat je op CNN alleen leugens te horen krijgt, maar deze idioten kunnen zich werkelijk nergens anders op focussen als arme aan flarden geschoten arabische kindertjes... net zoals ze in de bezette gebieden nog net eerst even de AK uit de handen van een doodgeschoten kind trekken om er toch maar een mooie "onschuldig-arabisch-kind-dat-dood-geschoten-is-door-de-zionistische-overheerser-of-zijn-amerikaanse-bondgenoot" foto van te kunnen maken...
quote:ik denk niet dat je mijn post goed gelezen hebt...
Op dinsdag 25 maart 2003 09:31 schreef robh het volgende:[..]
Erg hè, de waarheid.
(hint: een kind met een AK is geen onschuldig kind, maar een hele jonge soldaat!)
quote:Dus? Blijft een dood kind natuurlijk. Kinderen horen niet soldaatje te spelen.
Op dinsdag 25 maart 2003 10:15 schreef ixion het volgende:(hint: een kind met een AK is geen onschuldig kind, maar een hele jonge soldaat!)
quote:en als ze dat wel doen is hun dood niet de schuld van de tegenstander maar van het eigen volk dat hun kinderen in een blinde waanzin naar het slagveld sturen om te vechten of zich op te blazen...
Op dinsdag 25 maart 2003 10:18 schreef robh het volgende:[..]
Dus? Blijft een dood kind natuurlijk. Kinderen horen niet soldaatje te spelen.
quote:Kinderen horen ook geen oorlog mee te maken .
Op dinsdag 25 maart 2003 10:20 schreef ixion het volgende:[..]
en als ze dat wel doen is hun dood niet de schuld van de tegenstander maar van het eigen volk dat hun kinderen in een blinde waanzin naar het slagveld sturen om te vechten of zich op te blazen...
Ongeacht of ze nu door de beelden die zij zien opgehitst worden om zelf een wapen (schijnveiligheid) te hanteren.
De *tegenstander* actie--->het volk--> reactie.
*op eigen risico dus*
http://chapelhill.indymedia.org/uploads/basra.jpg
quote:ik vind een wapen absoluut geen schijnveiligheid. menselijke reactie is altijd terug te leiden tot twee mogelijkheden: vechten of vluchten. veiligheid link ik dan aan vluchten en als je een gun pakt en je in de strijd mengt vind ik dat een bewuste keuze voor vechten.
Op dinsdag 25 maart 2003 10:25 schreef Loedertje het volgende:[..]
Kinderen horen ook geen oorlog mee te maken .
Ongeacht of ze nu door de beelden die zij zien opgehitst worden om zelf een wapen (schijnveiligheid) te hanteren.
De *tegenstander* actie--->het volk--> reactie.
een complete fotoreportage en videoreportage
quote:maak dat die vredesactivisten maar eens wijs
Op dinsdag 25 maart 2003 14:16 schreef Znz het volgende:
In de 1e Golf oorlog werden kinderen naar het slachveld gestuurd met 1 pistool en 15 kogels. Tegen Amerikaanse tanks is dat zelfmoord...
quote:Ja en soldaten,mensen en kinderen die uit koeweit terugtrokken of vluchte werden door de US afgeknald (Highway of Death). Wie gelooft er nog in schone oorlogen?
Op dinsdag 25 maart 2003 14:28 schreef Inspiration het volgende:[..]
maak dat die vredesactivisten maar eens wijs
Ik weet niet, het is ineens niet zo schokkend meer. Of het ligt aan de kwaliteit, I dunno. Maar die foto van die jongen waar zijn hoofd open ligt, krijg bijna het idee alsof het een pop is. Terwijl het gewoon echt is damnit. Best wel... raar eigenlijk.
O nee oorlog is schoon tegenwoordig met slimme wapens, etc
quote:omdat ze de mensen niet willen schokken
Op dinsdag 25 maart 2003 17:14 schreef SilverSpirit het volgende:
Waarom komen die foto's van slachtoffers niet op het Journaal?O nee oorlog is schoon tegenwoordig met slimme wapens, etc
quote:Dus als men niks ziet, zijn ze voor.
Op dinsdag 25 maart 2003 19:36 schreef Spear_of_Fear het volgende:[..]
omdat ze de mensen niet willen schokken
anders zijn ze meteen tegen de oorlog
Hmm.......
quote:Misschien omdat er ook kinderen kijken?
Waarom komen die foto's van slachtoffers niet op het Journaal?O nee oorlog is schoon tegenwoordig met slimme wapens, etc
quote:Dit is de NOS, geen orish.com
quote:Beschaving. Denk er maar eens over na.
Waarom komen die foto's van slachtoffers niet op het Journaal?
quote:Dat is onzin. Dat waren Iraakse troepen... Je draait de boel om.
Op dinsdag 25 maart 2003 14:31 schreef MelkKoe het volgende:[..]
Ja en soldaten,mensen en kinderen die uit koeweit terugtrokken of vluchte werden door de US afgeknald (Highway of Death). Wie gelooft er nog in schone oorlogen?
-edit-
lees aub even de richtlijnen voor het posten van dit soort foto's (zie het FB topic in WAR)
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 26-03-2003 08:19]
quote:kijk nou eens wat hier staat???? vluchten kinderen uit Koeweit naar Irak??? Neen meneertje.
Op dinsdag 25 maart 2003 14:31 schreef MelkKoe het volgende:[..]
Ja en soldaten,mensen en kinderen die uit koeweit terugtrokken of vluchte werden door de US afgeknald (Highway of Death). Wie gelooft er nog in schone oorlogen?
Dit waren Iraakse soldaten die met gejatte auto's uit Koeweit richting Irak terugvluchtten. En een vluchtend leger mag je aanvallen
quote:Leuk gevonden van ze, maar da's een fake site, namelijk whitehouse.net in plaats van .gov
Op maandag 24 maart 2003 13:02 schreef sizzler het volgende:
Dag 5: Maandag
quote:Wannee komen ze met de rest van de waarheid? Ook Saddam maakte immers onschuldige slachtoffers.
Op dinsdag 25 maart 2003 09:31 schreef robh het volgende:[..]
Erg hè, de waarheid.
A group of men fleeing Nasiriya crammed into the trunk of a taxi just outside the city. They were forced to wait, though, while an American military convoy moved past on the Baghdad highway.
Hehe, misschien wordt dit wel een trend
quote:De naam Indy Media zegt me al genoeg... liegende en manipulerend clupje extreeme gevallen.
Op dinsdag 25 maart 2003 12:09 schreef MelkKoe het volgende:
Hier een lijstje van fotos uit Basra, ze zijn wel weer erg smerig*op eigen risico dus*
http://chapelhill.indymedia.org/uploads/basra.jpg
http://chapelhill.indymedia.org/uploads/basram22.jpg
http://chapelhill.indymedia.org/uploads/basram23.jpg
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 03:23 schreef Vampier het volgende:[..]
De naam Indy Media zegt me al genoeg... liegende en manipulerend clupje extreeme gevallen.
quote:De foto's zijn echt, maar je zult dan ook nooit, maar dan ook nooit foto's zien van succesvolle bombardementen op Indymedia. Die site heeft als enig nut op dit moment zoveel mogelijk mensen opruien tegen de oorlog (Amerikanen).
Op woensdag 26 maart 2003 03:39 schreef Loedertje het volgende:[..]
quote:ehm ik wil geen wijf zijn hoor.... maar zo op de nuchtere maag zijn dat nogal ganzige beelden (vooral die tweede link dus)
Op dinsdag 25 maart 2003 22:22 schreef roeth het volgende:-zieke spam-
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 26-03-2003 08:46]
-schokkende foto's linken a.u.b.-
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 26-03-2003 19:32]
quote:redelijk ernstig.... waar is dit?
Op woensdag 26 maart 2003 19:27 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
quote:Geen idee...
Op woensdag 26 maart 2003 19:30 schreef Vampier het volgende:[..]
redelijk ernstig.... waar is dit?
Hier staan er nog meer:
quote:Gek, dat vind ik ook van jou regering
Op woensdag 26 maart 2003 03:23 schreef Vampier het volgende:
De naam Indy Media zegt me al genoeg... liegende en manipulerend clupje extreeme gevallen.
Grappig, moderne oorlog maar nog steeds methoden die ze ook tijden WW1 gebruikte.
quote:Voor de 300ste keer... ik ben nog gewoon Nederland en zal de eerste komende 5 jaar ook geen Amerikaan worden. En daarna is zelfs nog maar de vraag.
Op woensdag 26 maart 2003 20:27 schreef MelkKoe het volgende:[..]
Gek, dat vind ik ook van jou regering
http://www.davidicke.com/icke/articles2003/pics/bushwarvic.jpg
http://www.planet.nl/planet/service/cms/display_jpg_images/0,2438,178760,00.jpg
deze spreken voor zichzelf,
de dikke deur kotst van oorlog
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 27-03-2003 13:35]
Het kan toch niet zo zijn dat Amerika dan zegt: Oh, er staan vrouwen en kinderen als menselijk schild, laten we de hele oorlog maar vergeten.
Vrouwen en kinderen moeten de mogelijkheid hebben onder te duiken, niet als menselijk schild worden gebruikt.
Dit soort dingen is dus de schuld van Sadam en consorten.
If you wanna blame someone, blame him.
quote:Denk je dat de vader van het kind ook zo denkt??
Op donderdag 27 maart 2003 15:37 schreef Doopy-X- het volgende:
als saddam gewoon had gedaan wat hij al jaren heeft nagelaten, hadden deze slachtoffers niet gevallen.If you wanna blame someone, blame him.
quote:nee, aangezien hij al jarenlang gehersenspoeld is......
Op donderdag 27 maart 2003 16:08 schreef Op-zicH het volgende:[..]
Denk je dat de vader van het kind ook zo denkt??
quote:Mogelijk wel maar hij zal het wat moeilijk uiten met de loop van een geweer in zijn rug en een mes op de keel van zijn andere kinderen.
Op donderdag 27 maart 2003 16:08 schreef Op-zicH het volgende:[..]
Denk je dat de vader van het kind ook zo denkt??
quote:Die tekening klopt nog voor geen meter ook..
Op vrijdag 28 maart 2003 09:55 schreef Yorout het volgende:
Gevonden door mariniers, getekend op een muur in Irak :
quote:Is dat belangrijk dan? Iedereen begrijpt em toch.....
Op vrijdag 28 maart 2003 11:26 schreef Disorder het volgende:[..]
Die tekening klopt nog voor geen meter ook..
Iraakse jongen tijdens anti-VS demonstratie in Bagdad
Manilla, Filipijnen, 28 maart. Moslims en christenen demonstreren samen tegen de oorlog in Irak
[Dit bericht is gewijzigd door sineloco op 29-03-2003 03:01]
Dakloos in Bagdad...
Ons bloed voor Saddam!
Republikaanse Garde: Voor Vrijheid en Vaderland
[Dit bericht is gewijzigd door sineloco op 29-03-2003 04:13]
http://crisis-in-irak-beelden.pagina.nl
Opmerkingen of suggesties? Mail dan naar
crisis-in-irak-beelden@pagina.nl
Er zitten ook interessante quotes bij de plaatjes, luguber maar wel de harde waarheid helaas..
quote:
Op maandag 31 maart 2003 02:32 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Op eigen risico is deze link. Als je niet tegen de negatieve consequenties van deze oorlog kan, klik hier dan vooral NIET op. Meen ik echt.Er zitten ook interessante quotes bij de plaatjes, luguber maar wel de harde waarheid helaas..
http://www.marchforjustice.com/id191.htm
Zijn goede foto's maar deze is natuurlijk lekker triest gefotoshopt, haalt heel de geloofwaardigheid van deze bron onderuit.
quote:Uhm, hoe kan nou de bron ongeloofwaardig zijn als de foto's gewoon een verzameling zijn van allerlei verschillende websites of andere bronnen?
Zijn goede foto's maar deze is natuurlijk lekker triest gefotoshopt, haalt heel de geloofwaardigheid van deze bron onderuit.
quote:Iemand die een gefotoshopte plaatje als 'echt' aanbied is ongeloofwaardig.
Op maandag 31 maart 2003 02:52 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:[..]
Uhm, hoe kan nou de bron ongeloofwaardig zijn als de foto's gewoon een verzameling zijn van allerlei verschillende websites of andere bronnen?
De foto's die geshowd worden zijn hier en daar al langs geweest, het ging mij in ieder geval puur om de text in combinatie met foto's die niet echt fris zijn.
Dat van dat gephotoshopte plaatje wist ik overigens al
quote:Hij is weggehaald ....
Op maandag 31 maart 2003 04:34 schreef sineloco het volgende:
Over welk plaatje hebben jullie het nouIk zie alleen een rood kruisje.
quote:lekker suggestief idd...
Op maandag 31 maart 2003 02:52 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:[..]
Uhm, hoe kan nou de bron ongeloofwaardig zijn als de foto's gewoon een verzameling zijn van allerlei verschillende websites of andere bronnen?
De foto's die geshowd worden zijn hier en daar al langs geweest, het ging mij in ieder geval puur om de text in combinatie met foto's die niet echt fris zijn.
Dat van dat gephotoshopte plaatje wist ik overigens al
en daarnaast: ik zou een vele malen gruwelijkere slide-show met mooie tekstjes erbij kunnen maken over de geallieerde bombardementen op nazi-duitsland, waarbij vele duizenden malen meer slachtoffers vielen, waar jullie vandaag de dag maar ook veel duitsers toen achteraf (en die hadden hitler zelf gekozen ook nog) erg blij mee waren!!!!
dus als je toch gaat vergelijken enzo, kijk dan ook even terug in de geschiedenis, en plaats je denkbeelden écht in de context van een oorlog...
quote:zoiets bedoel je?
Op maandag 31 maart 2003 08:33 schreef ixion het volgende:
en daarnaast: ik zou een vele malen gruwelijkere slide-show met mooie tekstjes erbij kunnen maken over de geallieerde bombardementen op nazi-duitsland, waarbij vele duizenden malen meer slachtoffers vielen, waar jullie vandaag de dag maar ook veel duitsers toen achteraf (en die hadden hitler zelf gekozen ook nog) erg blij mee waren!!!!dus als je toch gaat vergelijken enzo, kijk dan ook even terug in de geschiedenis, en plaats je denkbeelden écht in de context van een oorlog...
Patriot
quote:Hij slaapt
Op dinsdag 1 april 2003 09:24 schreef Wuder het volgende:
Slaapt die soldaat nou of is tie neergeschoten??
quote:Ik weet hoe dat is gebeurd. Ik las op een andere site met dezelfde foto, dat die man is gaan kijken bij het Ministerie van informatie om te zien of er veel schade was na het vallen van een bom. Net op dat moment viel er weer een andere bom niet ver van hem vandaan
Op dinsdag 1 april 2003 04:09 schreef sineloco het volgende:
[afbeelding]
(Over)leven in Bagdad
"Volgens onze Nederlandse correspondenten in Baghdad blijken de slachtoffers en -gewonden ter plaatse voor 60% te bestaan uit burgers welke zijn getroffen door naar de grond terugvallende projectielen van Iraaks luchtafweergeschut. Deze cijfers komen van artsen ter plaatse. "
quote:Zucht, was jij niet diegene die zij dat 10% van de Nederlanse bevolking met hiv besmet is?
Op zaterdag 29 maart 2003 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
veel schokkend materiaal, brr, verschrikkelijk...het bloedbad op de markt.. raar dat de westerse media maar zo weinig laten zien, dan zou men wellicht inzien dat oorlog geen spelletje is waar men al te lichtvaardig aan moet beginnen... Jammer dat men teveel toegeeft aan de druk van de Amerikaanse overheid, die blijkbaar zelfs in Nederland macht heeft.
Amerika heeft tot nu toe alleen gebouwen aangevallen en opeens 2 open markten? waarom zouden zij burgers willen doden?
Er zijn ook bewijzen getoond dat Irak zelf de granaten op de markt heeft gegooit om een slecht beeld te zaaien over de Coalitie.
quote:Als de "coalitie" geen bommen gooide, was afweergeschut ook niet nodig.
Op dinsdag 1 april 2003 20:11 schreef [Efink] het volgende:
Even goed om over na te denken bij het zien van al die gewonden / doden aan Iraakse kant: 60% van slachtoffers Bagdad door Iraaks geschut"Volgens onze Nederlandse correspondenten in Baghdad blijken de slachtoffers en -gewonden ter plaatse voor 60% te bestaan uit burgers welke zijn getroffen door naar de grond terugvallende projectielen van Iraaks luchtafweergeschut. Deze cijfers komen van artsen ter plaatse. "
http://www.aljazeera.net/news/arabic/2003/3/3-22-26.htm
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 02-04-2003 21:46]
"David Toughill, a soldier with Britain's 7th Armored Brigade (Desert Rats) plays with a local girl in Zubayr, southern Iraq April 2, 2003."
A U.S. soldier stands guard duty near a burning oil well in southern Iraq.
A U.S. armored vehicle explodes Wednesday after a fire in the vehicle near Karbala.
quote:als dat geen propaganda foto is dan is mijn naam sjaakie ... en dat is het niet
Op woensdag 2 april 2003 22:49 schreef Disorder het volgende:
Van Reuters.com:"David Toughill, a soldier with Britain's 7th Armored Brigade (Desert Rats) plays with a local girl in Zubayr, southern Iraq April 2, 2003."
Capt. Kevin Jackson of the engineer brigade of the US Army's 3rd Infantry division is seen guarding the convoy through the cracked windshield of his brigade's command vehicle as his convoy takes a break on its push towards Baghdad, April 3, 2003.
US forces from the 3rd Infantry division pushed to within 6 miles of the southern outskirts of Iraq's capital Baghdad. Capt. Jackson's vehicle was hit by a rocket propelled grenade (RPG) earlier, but nobody was injured.
Ik had ook een mooie screenshot van een plattegrondje gemaakt, maar die is mislukt
m'n geluid stond uit, dus weet niet precies wat de rode kleuren etc. inhouden, maar daar kan je zelf wel een idee van hebben denk ik
Ik hoop dat bovenstaande werkt (tis zo'n gekke url)
Brandende T55 in de buurt van Bagdad.
Female fighters of the leftist Kurdish group KADEK, which as the Kurdistan Workers Party (PKK) fought a 16-year battle for autonomy in Turkey's mainly Kurdish southeast, line up at their base in the mountains of northern Iraq on April 6, 2003.
quote:Hi - La - Rish.
Op zaterdag 5 april 2003 23:43 schreef Wuder het volgende:
Het lijkt net alsof ze allemaal dood zijn
...
quote:Wat is er niet stoer aan dan?
Op zondag 6 april 2003 19:27 schreef Youssef het volgende:
Ze zien er ook zo stoer uit zeg... die amerikaanse soldaten...
quote:'t zijn net michelinmannetjes
quote:Ik vindt van wel
quote:
Op zondag 6 april 2003 19:31 schreef Disorder het volgende:[..]
Wat is er niet stoer aan dan?
Het zijn doetjes.
Zoals in verschillende oorlogen van Amerikanen moeten ze het altijd maar hebben van hun wapens.
quote:Zo, die heeft tieten
Op zondag 6 april 2003 19:36 schreef yavanna het volgende:
[afbeelding]Niemand wordt meer overgeslagen, lijkt het ...
quote:Mooie foto van een Brit
Op zondag 6 april 2003 19:45 schreef Youssef het volgende:
Zoals in verschillende oorlogen van Amerikanen moeten ze het altijd maar hebben van hun wapens.
quote:Wannabe Amerikaan dan, 1 pot nat
Op zondag 6 april 2003 19:47 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Mooie foto van een Brit
quote:Ze zijn gewoon een stuk jonger, en bovendien vind ik de Amerikanen en Britten een stuk stoerder dan de Iraakse Republican guard-divisies bijvoorbeeld. Waarbij ik stuk voor stuk moet denken aan de plaatselijke Shoarmaboer met bierbuik.
Op zondag 6 april 2003 19:45 schreef Youssef het volgende:[..]
Het zijn doetjes.
![]()
![]()
quote:Helemaal vergeten dat die ook meededen.
Op zondag 6 april 2003 19:47 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Mooie foto van een Brit
Magoed, 1 pot nat Ik denk wel dat het voor de hele Westerse wereld een beetje geld hè?
quote:Ja je hebt gelijk, die is wel een heel stuk minder cool dan:
Op zondag 6 april 2003 19:45 schreef Youssef het volgende:
[afbeelding]Het zijn doetjes.
![]()
![]()
.
quote:Mij doet het meer denken aan een stel sukkels die totaal geen levenservaring hebben of gewoon rambootje willen uithangen.
Op zondag 6 april 2003 19:52 schreef Disorder het volgende:[..]
Ze zijn gewoon een stuk jonger, en bovendien vind ik de Amerikanen en Britten een stuk stoerder dan de Iraakse Republican guard-divisies bijvoorbeeld. Waarbij ik stuk voor stuk moet denken aan de plaatselijke Shoarmaboer met bierbuik.
quote:Iraqi soldiers, dressed in civilian clothes, wave a white flag on the road southeast of the Iraqi capital Baghdad, April 6, 2003. A heavy artillery barrage thundered on Sunday from Daura, a southeastern suburb of Baghdad which contains an oil refinery, a Reuters witness said. REUTERS/Oleg Popov
Op zondag 6 april 2003 20:00 schreef SilverSpirit het volgende:
Dat zijn gewone burgers hoor. Omdat Amerikanen nogal de rare gewoonte hebben heel snel te schieten. Naief volkje die Amerikanen...
quote:Ze kunnen er vanalles onderzetten.
Op zondag 6 april 2003 20:01 schreef speknek het volgende:[..]
Iraqi soldiers, dressed in civilian clothes, wave a white flag on the road southeast of the Iraqi capital Baghdad, April 6, 2003. A heavy artillery barrage thundered on Sunday from Daura, a southeastern suburb of Baghdad which contains an oil refinery, a Reuters witness said. REUTERS/Oleg Popov
quote:Ik zou wel weten wie het het langst volhoudt in een 1 op 1 gevecht.
Op zondag 6 april 2003 20:01 schreef speknek het volgende:[..]
Iraqi soldiers, dressed in civilian clothes, wave a white flag on the road southeast of the Iraqi capital Baghdad, April 6, 2003. A heavy artillery barrage thundered on Sunday from Daura, a southeastern suburb of Baghdad which contains an oil refinery, a Reuters witness said. REUTERS/Oleg Popov
quote:Wat is het nut van een 1 op 1 gevecht als je een MOAB in kan zetten?
Op zondag 6 april 2003 20:04 schreef Youssef het volgende:[..]
Ik zou wel weten wie het het langst volhoudt in een 1 op 1 gevecht.
quote:We hadden het over de 'stoerheid' van de soldaten hoor.
Op zondag 6 april 2003 20:05 schreef Disorder het volgende:[..]
Wat is het nut van een 1 op 1 gevecht als je een MOAB in kan zetten?
quote:Ja, credibiliteit is zo passé. Volgende keer zetten ze er gewoon 'machtige uitverkorene van Allah schieten zionistische zwijnen aan gort' onder.
Op zondag 6 april 2003 20:04 schreef SilverSpirit het volgende:
Ze kunnen er vanalles onderzetten.
A destroyed airplane of Iraqi Airways lies on the runway of Baghdad international airport surrounded by vehicles of the U.S. Army's 3rd Infantry division on April 6, 2003. The first U.S. military aircraft landed at the airport, a U.S. military source told Reuters. Photo by Kai Pfaffenbach/Reuters
quote:
Op zondag 6 april 2003 19:52 schreef Disorder het volgende:Ze zijn gewoon een stuk jonger, en bovendien vind ik de Amerikanen en Britten een stuk stoerder dan de Iraakse Republican guard-divisies bijvoorbeeld. Waarbij ik stuk voor stuk moet denken aan de plaatselijke Shoarmaboer met bierbuik.
Ze zijn inderdaad jong, maar dat zijn de meeste soldaten in de meeste grote legers wel. ( dacht ik
quote:Wat een kleuren combi!
Op zondag 6 april 2003 19:55 schreef speknek het volgende:
Een bloedspetter op de camera en even daarna de hevig aan het hoofd bloedende cameraman
quote:Precies, die arabische vrijwilligers zijn te achterlijk voor woorden ... maar als ze nu allemaal naar Irak gaan zijn we ook in 1 klap van dat probleem verlost
Op zondag 6 april 2003 19:59 schreef Youssef het volgende:
Mij doet het meer denken aan een stel sukkels die totaal geen levenservaring hebben of gewoon rambootje willen uithangen.
quote:Ja, wie zijn verstand gebruikt voorkomt onnodig slachtofferschap. Onverstand en dreiging roept op een of andere manier geweld over zich af. Sommigen noemen dit heldhaftig en manmoedig maar je kunt het vergelijken met uitdagend haantjes gedrag waarop een ander haantje weer moet reageren.
Ik zou wel weten wie het het langst volhoudt in een 1 op 1 gevecht.
Maargoed, ken je het spel Counter-Strike? Daar hebben ze het fenomeen campers. Je weet wel, van die losers die op een beschut plekje zich achter hun wapen verstoppen.
Met verhalen over Treue und Ehre kan weer dom kannonnenvoer worden geworven voor de voorste linies. Er blijven immers mensen gevoelig voor die in het alledaagse leven weinig kunnen bereiken en daarom fantaseren over heldendom...
quote:Ik denk dat je een echte oorlog niet echt kunt vergelijken met een spel...
ken je het spel Counter-Strike? Daar hebben ze het fenomeen campers. Je weet wel, van die losers die op een beschut plekje zich achter hun wapen verstoppen.
quote:Dit is toch niet het oorlog humor topic
Op maandag 7 april 2003 10:57 schreef blup het volgende:
Plaatjes + teksten van de iraakse minister
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |