abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2003 @ 19:55:47 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_9240239
Wat gebeurt er in het land als de bommen vallen?

Hier in Tilburg drommen morgen mensen samen om te demonstreren (dit is dus ook een oproep!!!) tegen de arrogantie van Amerika, maar wat doen ze bij jullie?

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_9240292
Ik ga wel juichend door de straat lopen
Is nog hard op zoek naar een webicoon.......Geef maar een gil als je er eentje weet voor mij :)
pi_9240304
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 19:55 schreef Skull-splitter het volgende:

Hier in Tilburg drommen morgen mensen samen om te demonstreren (dit is dus ook een oproep!!!) tegen de arrogantie van Amerika, maar wat doen ze bij jullie?

Ik weet van niets hier, maar ja, is ook periferie van het land... Vraag me af of ze weten wat er aan de handa is hier.
I´m back.
  Moderator woensdag 19 maart 2003 @ 20:03:46 #4
8781 crew  Frutsel
pi_9240499
Ik ga heel hard lachen om al die demonstranten...
HAHAHAHAHAHHA sukkels...
Neem lekker een dag vrij voor een zinloze demonstratie...ennuh, de meesten zijn al werkeloos dus die lopen toch al mee of zitten in de WAO..
Dus vooral gaan demonstreren tegen de oorlog...
pi_9240545
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:03 schreef Frutsel het volgende:
HAHAHAHAHAHHA sukkels...
Neem lekker een dag vrij voor een zinloze demonstratie...ennuh, de meesten zijn al werkeloos dus die lopen toch al mee of zitten in de WAO..
Ik werk en ik studeer en ik loop ook mee, vind je het erg ?
Grote Markt, Groningen, dag na de aanval. Ik dacht rond 20 uur
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:05:12 #6
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9240546
Ik denk dat ik met een pilsje op de bank cnn ga kijken.

Ik heb Bush net even gebeld of hij pas wil beginnen nadat het CL-voetbal afgelopen is, ik wil wel alles zien natuurlijk.

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9240586
quote:

In Tilburg? Waar dan? Wil de opkomst wel eens zien, gewoon nieuwsgierig.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_9240842
ik drink er morgenavond ééntje op dat de oorlog na 12 jaar wachten eindelijk begonnen is.

Volgens de laatste berichten zal Bush om 2.15 officieel verklaren dat de bommen gaan vallen. Dit is precies 48 uur na de aankondiging van de deadline

pi_9240912
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:14 schreef indahnesia.com het volgende:
ik drink er morgenavond ééntje op dat de oorlog na 12 jaar wachten eindelijk begonnen is.

Volgens de laatste berichten zal Bush om 2.15 officieel verklaren dat de bommen gaan vallen. Dit is precies 48 uur na de aankondiging van de deadline

Bron ?
pi_9240944
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:05 schreef Kaalhei het volgende:
Ik denk dat ik met een pilsje op de bank cnn ga kijken.

Ik heb Bush net even gebeld of hij pas wil beginnen nadat het CL-voetbal afgelopen is, ik wil wel alles zien natuurlijk.

Dat lijkt mij nou ook een goed plan!
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:18:39 #11
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9240971
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:03 schreef Frutsel het volgende:
HAHAHAHAHAHHA sukkels...
Dan neem ik aan dat jij vrijwilliger bent om je als kanonnenvlees voor je vriend Bush aan te melden ?
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  Moderator woensdag 19 maart 2003 @ 20:19:46 #12
8781 crew  Frutsel
pi_9241011
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:05 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ik werk en ik studeer en ik loop ook mee, vind je het erg ?
Grote Markt, Groningen, dag na de aanval. Ik dacht rond 20 uur

Nee hoor, ik vind ut prachtig dat jij meeloopt
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:19:59 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9241021
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:17 schreef Eibertje het volgende:
Dat lijkt mij nou ook een goed plan!
Ja Bush lag eerst nog een beetje dwars, maar ik heb hem beloofd dat ik hem wel een beetje help in Irak. Ik heb het toch vrij rustig tijdens mn afstuderen nu.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  Moderator woensdag 19 maart 2003 @ 20:20:42 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9241048
quote:
ik koop een kratje bier, kijk of er wat op cnn is en ga daarna een spelletje spellen (conflict desert storm ofzo )
quote:
is het nou gvd alweer carnaval!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:38:10 #15
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9241657
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:14 schreef indahnesia.com het volgende:

Zou je je bron willen plaatsen ?
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:40:51 #16
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9241736
Ja leuk. Hopen dat ze nog langs m'n kamer lopen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:50:27 #17
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_9242009
den haag: ambassade US
daaaaaaaaaaaaaaag
  woensdag 19 maart 2003 @ 21:06:08 #18
12888 Skull-splitter
pi_9242425
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:50 schreef miereneuker het volgende:
den haag: ambassade US
En masse met een plank-voor-je-kop constructie op komen dagen en tegen de muren van die ambassade oplopen om te illustreren hoe dom ze zijn...

Magoed, morgen op de Heuvel te Tilburg dus mensen, en vrijdag avond ook!!!

woensdag 19 maart 2003 @ 21:24:46 #19
44924 GunsBlazing
Freedom Fighter
pi_9243011
Ga jij nou maar met je vredelievende nick AvP spelen.
Bush is dus een universalist die een machtsbalans wil scheppen die in het voordeel van de vrijheid is.
pi_9243499
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Magoed, morgen op de Heuvel te Tilburg dus mensen, en vrijdag avond ook!!!

Ik wist niet dat je op Fok mocht Spammen.
To hell with Kyoto!
  woensdag 19 maart 2003 @ 21:55:10 #21
12888 Skull-splitter
pi_9243861
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:24 schreef GunsBlazing het volgende:
Ga jij nou maar met je vredelievende nick AvP spelen.
psst, komt uit een kid paddle comic...
  donderdag 20 maart 2003 @ 20:03:08 #22
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_9266656
Al die demonstraties tegen de oorlog.
Waarom in godsnaam?!

Ik bedoel: Zo'n demonstratie tegen oorlog haalt toch geen ene zak uit..
Bush zal echt niet zoiets hebben van: 'Oh jee,*slaat zich tegen het voorhoofd* in Nederland zijn het een paar duizend mensen het niet met me eens en die doen demonstreren.... Laat ik stoppen met Irak bombarderen....'
Dat is ALS ie t nieuws al te horen krijgt...

Denkt IEMAND dat het ook maar ene mallemoer effect heeft?!
En zo ja, waarom?!

Ach...
Your uppance will come!
pi_9266705
Ik bewaar mijn krachten voor zaterdag (Eindhoven)
We must secure the existence of our people and a future for white children - 14 woorden door David Lane
pi_9266712
Dubbel, spam, nutteloos....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_9266757
Ik ga al die demonstranten keihard uitlachen....

En groot spandoek natuurlijk mee...
ALs je zo graag wilt demonstreren ga dan in die woestijn van Irak staan met je bordje en houdt die vliegtuigen tegen....

donderdag 20 maart 2003 @ 20:12:19 #26
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_9266886
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:03 schreef ReSpawn het volgende:
Denkt IEMAND dat het ook maar ene mallemoer effect heeft?!
En zo ja, waarom?!
Het doel van die demo is nu iets anders, nl. dat de NL regering niet de oorlog moet steunen en dat amerika moet stoppen. Daarnaast ook om een beetje de aandacht te vestigen voor de onnodige slachttoffers!
Dus je kan voor 3 dingen komen demonstreren!
pi_9266926
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het doel van die demo is nu iets anders, nl. dat de NL regering niet de oorlog moet steunen en dat amerika moet stoppen. Daarnaast ook om een beetje de aandacht te vestigen voor de onnodige slachttoffers!

Volgens mij is voor een hoop van die mensen die zaterdag komen de demo gewoon een middel om nog eens tegen de VS aan te schoppen of wat relletjes te trappen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 20 maart 2003 @ 20:26:18 #28
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_9267251
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Maar denken die mensen die demonstreren echt dat t verschil uitmaakt?
Denken ze echt dat de politici zowel in als buiten Nederland zich er ook maar IETS van aantrekken?
Ach...
Your uppance will come!
  donderdag 20 maart 2003 @ 20:39:12 #29
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_9267619
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:26 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Maar denken die mensen die demonstreren echt dat t verschil uitmaakt?
Denken ze echt dat de politici zowel in als buiten Nederland zich er ook maar IETS van aantrekken?

Balkenende heeft er blijkbaar iets van opgevangen, omdat hij het ook had over het nederlandse volk dat die ook anders wilde dan het CDA en daarom wilde de CDA een compromis bereiken.
Het gaat erom dat de wereld een eenheid word, met zulke dingen komt dat al een stuk dichterbij!
  donderdag 20 maart 2003 @ 20:40:19 #30
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_9267649
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Volgens mij is voor een hoop van die mensen die zaterdag komen de demo gewoon een middel om nog eens tegen de VS aan te schoppen of wat relletjes te trappen.

Tjsa zulke mensen zijn erook. Ik hoorde dat de AEL ook wilde komen, maar dat vind ik zelf persoonlijk alleen acceptabel als ze niet te 'anti-westers' gaan doen.
  donderdag 20 maart 2003 @ 20:41:03 #31
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9267674
Ik zie ze net op de TV2. Zwaaiend met de vlag van de meest moordadige regimes ooit (ussr) demonstreren tegen oorlog in Irak
en natuurlijk Gravin Gretta die haar zegje mag doen
pi_9269685
Hoi,
Weet iemand ook of er zaterdag een demonstratie in Den Haag is?
Zoja, waar en hoe laat?

Uiteraard een anti-oorlogs demo

** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
pi_9269792
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor veel mensen de rol van religie overneemt.
- Ze horen weer bij een clubje gelijkgestemden
- Ze hebben het idee goed bezig te zijn en worden daarin door de goedgelovige gemeente die meeloopt bevestigd.
- ze doen weer wat sociale contacten op, herstellen oude vriendschappen en bouwen nieuwe op.
salva cum reverentia
pi_9270183
De demonstratie in Eindhoven is afgelast ivm Irak!
Binnenkort nieuwe datum!
We must secure the existence of our people and a future for white children - 14 woorden door David Lane
pi_9270855
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 21:54 schreef robh het volgende:
De dag na de bommen: Landelijk demonstraties

Probeer het daar eens

Dan hier verder, is de Hitlergroet verboden in Nederland? En mag je Sieg heil & Heil Hitler roepen?
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:17:58 #36
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9270896
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:17 schreef NordCore het volgende:

Dan hier verder, is de Hitlergroet verboden in Nederland? En mag je Sieg heil & Heil Hitler roepen?

Nee mag niet.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9270934
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:17 schreef robh het volgende:

[..]

Nee mag niet.

Hitlergroet mocht wel toch? Althans die gast bij de Nieuwe Revu kreeg geen boete daarvoor, en bij demonstraties van de NVU doen sommige dat ook?
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:19:59 #38
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9270957
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:17 schreef NordCore het volgende:
Laten we het gelijkstellen aan het roepen van "Jihad Jihad". Gelijke monniken, gelijke kappen dunkt me.
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:22:20 #39
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9271036
quote:

Bij ons (België) drommen er ook mensen samen, zogezegd om te betogen, mr meer dan de helft heeft gewoon wat bier en een radio mee om lekker op te gaan in de massahysterie Wordt tijd dat ze di sadist van een Saddam aan de kant schuiven, en als de oorlog gedaan is zullen de inwoners dat ook wel niet zo erg vinden, Saddam is nu niet bepaald een gezellige vent waartegen je rustig je mening kunt zeggen
Dat het maar rap gedaan is, kunnen ze beginnen in Noord-Korea, wat dat staat mij nog minder aan
biggest revolution since the microchip
pi_9271039
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:19 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Laten we het gelijkstellen aan het roepen van "Jihad Jihad". Gelijke monniken, gelijke kappen dunkt me.

Jihad wordt wel geaccepteert, conclusie dus duidelijk.
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:23:04 #41
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9271070
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:22 schreef NordCore het volgende:
Jihad wordt wel geaccepteert, conclusie dus duidelijk.
Nope: En nu gaat het in Nederland los?
pi_9271078
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:19 schreef NordCore het volgende:

[..]

Hitlergroet mocht wel toch? Althans die gast bij de Nieuwe Revu kreeg geen boete daarvoor, en bij demonstraties van de NVU doen sommige dat ook?

Officieel mag het niet. Ze kunnen je er in elk geval voor oppakken. Is ook weleens gebeurd met voetbalsupporters.
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:34:08 #43
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9271470
Bush moordenaar .. zou ik mee kunnen instemmen:

En dit is maar een voorzetje.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  donderdag 20 maart 2003 @ 23:12:24 #44
36246 ixion
ir ixion that is
pi_9272605
omdat kozmic dit geen eigen discussie waard achtte
------------------------------------------------------------------------------------------
voor de duidelijkheid;
ik ben persoonlijk níet tegen de oorlog in irak!

maar, toen ik net het journaal aan het kijken was overviel me een gevoel van sympathie voor het iraaks-amerikaanse initiatief voor een vrede's wake, deze mensen protesteerden stil en concentreerden zich op de dialoog en probeerden aan te geven dat er tussen mensen onderling wel eenheid kan bestaan, door als iraki's en amerikanen samen te demonstreren.

deze mensen hielden zich afzijdig van de massademonstratie, omdat ze gedeeltelijk bang waren voor mogelijke acties tegen de demonstrerende amerikanen.

deze massademonstratie (ook in andere steden) bestond dan weer uit een tweetal groepen dat veel minder erenswaardig is!
* schreeuwerige linkse actievoerders die door een megafoon simpele en opruiende leuzen riepen
* allochtonen die allah akhbar (hoe schrijf je dit?;)), jihad en hamas roepen en vlaggen verbranden, terwijl ze hysterisch hun betoog tegen het zgn. zionistische imperialisme uitkrijsen.
en wie staat daar weer tussen?
juist ons politieke wonderkind, gretta...

door het verschil tussen deze twee soorten van demonstreren wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk hoezeer het protest vanuit linke hoek én de hoek vanuit partijen als het AEL uitmondt in kortzichtig hysterisch geschreeuw, terwijl het ook zó anders kan...

------------------------------------------------------------------------------------------------
offtopic
MALTA, dat achterlijke plaatje van je hebben we nu al wel genoeg gezien hoor, stel het alsjeblief als wallpaper in ofzo, maar val ons er niet meer mee lastig!!!
/offttopic

zucht
  donderdag 20 maart 2003 @ 23:22:47 #45
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_9272841
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:34 schreef M.ALTA het volgende:
Bush moordenaar .. zou ik mee kunnen instemmen:

[afbeelding]

En dit is maar een voorzetje.

Zeg iets zinnigs.. Ga anders lekker demonstreren ofzo, maar zulke plaatjes zijn al in grote getalen voorbij gekomen lijkt me zo...
Bovendien zijn er geen argumenten te verzinnen die zo'n plaatje goed kunnen praten, dus rot een eind op ofzo..
Het heeft ook absoluut niets met dit topic te maken....

[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 20-03-2003 23:47]

Ach...
Your uppance will come!
pi_9282788
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 23:12 schreef ixion het volgende:

door het verschil tussen deze twee soorten van demonstreren wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk hoezeer het protest vanuit linke hoek én de hoek vanuit partijen als het AEL uitmondt in kortzichtig hysterisch geschreeuw, terwijl het ook zó anders kan...

Als je tegen oorlog wilt demonstreren dan weet je blijkbaar hoe het wel moet maar als ik naar sommige demonstranten kijk dan gruwel ik gewoon. Ipv het goede voorbeeld te geven willen mensen hun eigen mening op een agressieve manier doordrukken en dat bewijst voor mij alleen maar weer dat sommige mensen eerst maar eens bij zichzelf moeten beginnen want blijkbaar hebben ze er nog steeds niets van begrepen. Ik ben absoluut voor demonstreren tegen oorlog en heb het alleen over de mensen die denken dat je moet schoppen , slaan , vernielen of mensen moet beledigen en ophitsen tegen bepaalde zogenaamde tegenstanders om tot een vredevolle oplossing te komen.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 15:16:25 #47
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_9284984
Ik had een mooi excuus nodig om eens met mijn camera te klooien, dus ik dacht laat ik eens een kijkje gaan nemen bij de demonstratie tegen de oorlog in Irak die om 19.00 op de Heuvel in Tilburg begon... Ik ben zelf overigens helemaal niet tegen een oorlog, maar voor een vrij & democratisch irak..

Een bonte verzameling mensen had zich verzameld op de Heuvel rond een uur of 19.00

Tegen het verkeer liep de stroom mensen over de spoorlaan

Dan heb je natuurlijk ook altijd de (dronken) dorpsgek die wordt geinterviewd

Er liepen ook aardig wat allochtonen mee

Er liepen ook wat mensen met palestijnse vlaggen rond

De tocht eindigde een anderhalf uur later weer op de heuvel, waar nog een toespraak werd gehouden

Voor mij eindigde de avond echter in de kroeg

Voor zover de foto's

Dan over de demonstratie zelf, in het begin was het een beetje tam allemaal, maar de beroepsdemonstranten van de Internationale Socialisten zorgden ervoor dat de leuzen gehoord werden "1-2-3-4 We dont wan't no fucking war. 5-6-7-8 Stop die bommen in je reet" of "George Bush, we know you, your father was a killer too" offeuh "Geen bloed voor Olie". Het was koopavond in de stad, en toen de demonstratie door de grootste winkelstraat liep heb ik nog nooit zoveel domme blikken van winkelende mensen gezien ::). Overigens wat het jammer dat het neerkwam op USA-bashen ipv zich te richten tegen het regime van Hoessein.. Maar dat zijn we wel gewend ::)

tenslotte nog een krantenberichtje uit het Brabants Dagblad

quote:
Honderden demonstranten in Tilburg
Vrijdag 21 maart 2003 - TILBURG - De politie houdt het op 250 man, maar volgens het Platform Tilburg Tegen Oorlog (TTO) kwamen gisteravond zeker vierhonderd mensen af op de eerste demonstratie in Tilburg. R. van Mierlo van het TTO hekelde in zijn toespraak onder meer het 'eigengereide optreden' van de Amerikaanse regering. Dat leidt volgens hem tot de dood van honderdduizenden onschuldigen Irakezen. In de tocht die volgde kwam het niet tot incidenten. Demonstranten riepen leuzen als 'George Bush moordenaar, Balkenende huichelaar' en 'Handen af van Irak, geen bloed voor olie'.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_9285325
Ik zette gisteravond laat de TV aan en zag beelden van wat Berberrecidivisten die ''Jihad'' en een andere Saraceense kreet scandeerden....weet iemand waar dat plaatsvond? Ik dacht meteen aan Amsterdam.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 15:36:56 #49
41776 mick905
Nog 20 jaar...
pi_9285510
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:29 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ik zette gisteravond laat de TV aan en zag beelden van wat Berberrecidivisten die ''Jihad'' en een andere Saraceense kreet scandeerden....weet iemand waar dat plaatsvond? Ik dacht meteen aan Amsterdam.
Den haag. Ik weet ook niet meer zeker. (had gedronken)
Wees altijd 100% jezelf inplaats van een perfecte copie van iemand anders......
pi_9285585
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:36 schreef mick905 het volgende:

[..]

Den haag.

Dank je.
Vlak daarna trapte een man die zeker vijfenvijftig jaar oud was, trouwens een brandende Amerikaanse vlag uit. Dat vond ik behoorlijk moedig.

Weet iemand waarom de Palestijnse en Iraakse vlaggen zo op elkaar lijken? Erg verwarrend van een afstandje.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_9285587
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:16 schreef reem het volgende:

Sinds wanneer spreekt Tilburg namens mij eigenlijk?
pi_9285839
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:41 schreef Kaalhei het volgende:
Ik zie ze net op de TV2. Zwaaiend met de vlag van de meest moordadige regimes ooit (ussr) demonstreren tegen oorlog in Irak
en natuurlijk Gravin Gretta die haar zegje mag doen
Oh, nee toch. Wat heeft ze nu weer gezegd? Dat de aanval op Irak erger is dan die op Nederland im mei 1940?

En dan die USSR-vlaggen....zetten de psychiatrische inrichtingen soms de deuren open als het demonstreren geblazen is, zodat ze een dagje vrij hebben?

vrijdag 21 maart 2003 @ 15:57:08 #53
44924 GunsBlazing
Freedom Fighter
pi_9285928
Gruizige Gretta: "Met al dat geld kunnen we aids bestrijden en heel afrika eten geven. In deze tijd nog oorlog, dat KAN toch niet! "

Maar jezelf opblazen in een drukke winkelstraat is dan natuurlijk wel weer heel erg te begrijpen.

Bush is dus een universalist die een machtsbalans wil scheppen die in het voordeel van de vrijheid is.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 17:08:11 #54
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9287489
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:57 schreef GunsBlazing het volgende:
Gruizige Gretta: "Met al dat geld kunnen we aids bestrijden en heel afrika eten geven. In deze tijd nog oorlog, dat KAN toch niet! "

Maar jezelf opblazen in een drukke winkelstraat is dan natuurlijk wel weer heel erg te begrijpen.

Ik ben dus tegen Bush & Cheney.

Maar die Greta die...........,

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:32:33 #55
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9289007
VS: 1.300 betogers gearresteerd

In de Amerikaanse stad San Francisco zijn bij een geweldloze betoging tegen de oorlog in Irak meer dan 1.300 mensen opgepakt.

Het aantal aanhoudingen liep zo hoog op omdat duizenden betogers de straten van het stadscentrum blokkeerden door zich aan elkaar vast te ketenen. Daardoor moest de politie een kettingzaag gebruiken om hen van elkaar te scheiden.

Donderdag is in zowat heel de wereld geprotesteerd tegen de oorlog. De grootste manifestatie vond plaats in Athene, waar meer dan 100.000 mensen op straat kwamen. In Duitsland betoogden in totaal 250.000 mensen. Ook in Londen en Parijs waren er manifestaties.
(tv1.be)

vrijheid en democratie.

pi_9289086
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:32 schreef Nyrem het volgende:

In de Amerikaanse stad San Francisco zijn bij een geweldloze betoging tegen de oorlog in Irak meer dan 1.300 mensen opgepakt.

Het aantal aanhoudingen liep zo hoog op omdat duizenden betogers de straten van het stadscentrum blokkeerden door zich aan elkaar vast te ketenen. Daardoor moest de politie een kettingzaag gebruiken om hen van elkaar te scheiden.

Donderdag is in zowat heel de wereld geprotesteerd tegen de oorlog. De grootste manifestatie vond plaats in Athene, waar meer dan 100.000 mensen op straat kwamen. In Duitsland betoogden in totaal 250.000 mensen. Ook in Londen en Parijs waren er manifestaties.
(tv1.be)

vrijheid en democratie.

Ze blokkeerden het verkeer door kruispunten te blokkeren. Heeft niets te maken met "vrijheid en "democratie".

pi_9289119
quote:

vrijheid en democratie.

Misschien zou het aantal demonstranten wat minder aanzienlijk geweest zijn als ze niet zo'n stunt uit hadden gehaald?

Ach, laat ook maar, het is woestijn waar ik gebaren maak.

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:39:19 #58
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9289164
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ze blokkeerden het verkeer door kruispunten te blokkeren. Heeft niets te maken met "vrijheid en "democratie".

Oehhh je geweldige retoriek; 5 koetjes....

Tja het is niet iedereen gegeven, om zaken verstandelijk te onderbouwen.

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:39:58 #59
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9289175
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:36 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Misschien zou het aantal demonstranten wat minder aanzienlijk geweest zijn als ze niet zo'n stunt uit hadden gehaald?

Ach, laat ook maar, het is woestijn waar ik gebaren maak.

quote:
Zodra je je betrokken voelt bij maatschappelijk onrecht, en die je dan probeert te duiden (dus het bestaan ervan wereldkundig te maken), word je tot buitenstaander/outcast bestempeld en ben je een bedreiging van de maatschappelijke orde en het systeem. Je merkt dat je medemens er niet van gediend is om over dat soort zaken geïnformeerd te worden; sterker er wordt vaak zelfs agressief op gereageerd en jouw bezorgdheid en inzet geridiculiseerd en gebagatelliseerd. Je merkt dat velen in de maatschappij niet anders zouden willen leven dan ze nu doen; huisje, boompje, beestje, drie weken per jaar op vakantie en voor de rest je hypotheek afbetalen en TV kijken, en vooral niet gewezen worden op de maatschappelijke schreefgroei die er wel degelijk is.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 21-03-2003 18:40]

pi_9289188
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:39 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Oehhh je geweldige retoriek; 5 koetjes....

Tja het is niet iedereen gegeven, om zaken verstandelijk te onderbouwen.

Het is blijkbaar ook niet iedereen gegeven iets goed te lezen en te begrijpen.

Ze zorgden voor chaos in het verkeer door kruispunten e.d. te blokkeren. Heeft geen fluit te maken met "vrijheid" en "democratie".

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:42:23 #61
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9289220
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is blijkbaar ook niet iedereen gegeven iets goed te lezen en te begrijpen.

Ze zorgden voor chaos in het verkeer door kruispunten e.d. te blokkeren. Heeft geen fluit te maken met "vrijheid" en "democratie".

Dat komt de overheid dan wel net 'mooi' uit; ALLE demonstraties hinderen namelijk het verkeer ! (NADENKEN)

ps: in de eerste zin, geef je trouwens wel blijk van redelijke zelfreflectie.

pi_9289246
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:39 schreef Nyrem het volgende:

[..]

[..]

Wat heeft je schattige moralistische citaatje te maken met de demonstratie in Amerika?

Over verstandelijk onderbouwen gesproken....ga maar fijn weer Loesje lezen.

pi_9289247
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:42 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Dat komt de overheid dan wel net 'mooi' uit; ALLE demonstraties hinderen namelijk het verkeer ! (NADENKEN)

Da's onzin natuurlijk. Er is een heel verschil tussen gewoon normaal ergens je punt maken enerzijds, en anderzijds het bewust blokkeren van kruispunten en zo chaos creëeren in het verkeer.
Als mensen bewust het verkeer lopen te ontregelen dan kun je ze gewoon oppakken.
pi_9289297
Maar goed, Nyrem, als je een bron hebt waaruit blijkt dat ALLE demonstraties in de V.S. verhinderd/gekoeioneerd/verstoord/verpest worden door de politie, dan neem ik graag van je aan dat het daar geen democratie meer is.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 18:47:53 #65
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9289311
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:44 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Wat heeft je schattige moralistische citaatje te maken met de demonstratie in Amerika?

Over verstandelijk onderbouwen gesproken....ga maar fijn weer Loesje lezen.

hahaha

In deze paar zinnen ben je instaat om: jezelf tegen te spreken en om je denkniveau aan te tonen.
Best goed. Fijn he kinderachtig doen en mensen met een andere mening belachelijk te maken. Grote jongen.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 21-03-2003 18:52]

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:49:49 #66
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9289347
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:47 schreef SportsIllustrated het volgende:
Maar goed, Nyrem, als je een bron hebt waaruit blijkt dat ALLE demonstraties in de V.S. verhinderd/gekoeioneerd/verstoord/verpest worden door de politie, dan neem ik graag van je aan dat het daar geen democratie meer is.
Jij zou toch niet geloven dat anti-oorlog demonstraties door de amerikaanse overheid liever niet gezien worden en waar mogelijk worden tegengewerkt; daarvoor heb je teveel oogkleppen op.

Ik stop ook om te discussiëren met jou; ik vind je een ontzettend triest niveau hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 21-03-2003 18:52]

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:50:52 #67
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9289370
quote:

(tv1.be)

vrijheid en democratie.

idd, goed gezien Nyrem .

En die militaire macho's op dit forum maar juichen bij al die explosies, terwijl ze zelf nog niets in de gaten hebben.

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:51:30 #68
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9289385
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Da's onzin natuurlijk. Er is een heel verschil tussen gewoon normaal ergens je punt maken enerzijds, en anderzijds het bewust blokkeren van kruispunten en zo chaos creëeren in het verkeer.
Als mensen bewust het verkeer lopen te ontregelen dan kun je ze gewoon oppakken.

precies en daarna hersenspoelen of in het gevang gooien, dat langharige tuig.
Pffffff hoe durven ze.

ps: voor jou geldt hetzelfde als wat ik net tegen sportill zei; je discussieniveau vind ik behoorlijk kinderachtig en daar stop ik dus mee.

pi_9289389
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:49 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Jij zou toch niet geloven dat anti-oorlog demonstraties door de amerikaanse overheid liever niet gezien worden en waar mogelijk worden tegen gewerkt; daarvoor heb je teveel oogkleppen op.

Ik stop ook om te discussiëren met jou; ik vind je een ontzettend triest niveau hebben.

M.a.w. je hebt net wat te weinig argumenten gevonden. Jammer, volgende beter.
Die opmerking van SportsIllustrated was namelijk zeker correct. Of de Amerikaanse overheid het liever wel of niet ziet is totaal irrelevant. Het gaat erom of de openbare orde wordt verstoord, dan mag zo'n demo namelijk niet.
pi_9289401
Tilburg, grappig.. bij mij op school was de IS ook weer aanwezig. Vind dat wel een beetje gevaarlijk is voor de objectiviteit van de school. Maar okay.

Overigens ben ik bang dat deze demonstraties vrij zinloos zijn. Je stem heb je wel laten horen. Maar meer heb je er niet aan. Hulde voor de mensen die meegelopen hebben. Dat wel.

pi_9292493
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:51 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Pffffff hoe durven ze.

ps: voor jou geldt hetzelfde als wat ik net tegen sportill zei; je discussieniveau vind ik behoorlijk kinderachtig en daar stop ik dus mee.

Als jij je zo verheven voelt boven iedereen, wat doe je hier dan?
pi_9292803
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:42 schreef Nyrem het volgende:

[..]

ps: in de eerste zin, geef je trouwens wel blijk van redelijke zelfreflectie.

Misschien is het tijd om mensen die niet bevoogd wensen te worden door anderen daar dan ook niet mee lastig te vallen. Zoek een leuke plek op buiten de stad, maak een mooi vuur een loop daar je demonstratieve rondjes omheen. Jij je rondjes, een ander geen overlast.

Middenstanders hebben geen zak te maken met de mooie idealen van demonstranten maar krijgen steeds te maken met de kosten van een demonstratie. Teruglopende omzet en met regelmaat beschadigde goederen. Omstanders zitten niet te wachten op opstoppingen rellen en vlagverbranding maar hen wordt gewoon overlast opgedrongen.

Als de demonsteranten dan de intelligentie ontbreekt om zich te verplaatsen in degenen die zij overlast bezorgen kunnen ze minder vriendelijke bejegening verwachten.

salva cum reverentia
  vrijdag 21 maart 2003 @ 21:46:32 #73
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9292868
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:50 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

idd, goed gezien Nyrem .

En die militaire macho's op dit forum maar juichen bij al die explosies, terwijl ze zelf nog niets in de gaten hebben.

Ola, wie scheert er nu wie aan een kant?? Moeten ze mss gewoon heel het verkeer maar laten vastdraaien door die demonstraties?? Democratie is toch ook rekening houden met de ANDER, ook de mensen die di oorlog prima vinden, en gewoon naar hun werk willen??

Demonstreren op zo'n manier is enorm asociaal, huur gewoon een weide, laat al je drank en muziek thuis, geen gebouwen om te beklieden, geen auto's om op te springen, en kijk DAN maar eens hoeveel mensen er nog zullen afkomen...bitter weinig dus!

Ik respecteer je mening, oorlog is NOOIT leuk, en er zullen ALTIJD demonstraties zijn. Als jij graag een dictator ondersteunt die graag in palijzen leeft terwijl z'n volk verhongert, en z'n volk brainwasht en martelt als ze niet goed gebrainwasht zijn, dan vind ik dat prima. Ben jij gewoon een sadistische en egoïstische lafaard, die bang is dat als we militair optrede we dan last krijgen van zelfmoordacties, zodat jouw laffe krent opgeblazen kan worden.
Get real

pi_9300481
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:49 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Jij zou toch niet geloven dat anti-oorlog demonstraties door de amerikaanse overheid liever niet gezien worden en waar mogelijk worden tegengewerkt; daarvoor heb je teveel oogkleppen op.

Voorlopig valt er ook niets te zien. Ik zei namelijk letterlijk dat, zo je aan kon tonen, dat ook die demonstraties waarbij geen wanhopige stunts worden uitgehaald, worden verpest door infiltranten van de overheid, ik best bereid zou zijn het te geloven. Dat Wolfowitz en Rumsfeld staan te juichen als grote groepen Amerikanen tegen hun beleid demonstreren, heb ik nooit beweerd.
pi_9300957
People aren't being arrested for protesting, they are being arrested for destroying property, blocking roads, blocking bridges, and creating public safety dangers. "Protesting" is not a blank check to break the law. Those who are conducting themselves in a civilized fashion and showing the appropriate respect for public safety in their protests are not being arrested. I'm in the same fucking city, so I know what's going on. People who work at my company couldn't get to work today cause assholes were blocking the bridge!I don't think you understand what these "protesters" are doing. They are destroying property, blocking roads and stopping people from getting to work, and even worse, blocking police and emergency services from getting to help people who might be having a heart attack and burning to death in a fire. This is what they are being arrrested for. I live 20 miles from SF so I don't think I need you telling me what people there are like or not. You brainwashed liberal Nazis are such hypocrites. You criticize America for waging a dumb war on Iraq, but then you start a dumb war in the streets. It's wrong for the American military to use violence in Iraq to overthrow a dictator, but it right for protestors to use violence in the streets? Americans are 100% free to stand on sidewalks, in parks or where-ever, and shout their disagreement at the top of their lungs. That's freedom and democracy. But when they start destroying property, restricting the freedom of others, and creating a public safety danger, then they get arrested. Even so they will be let out the same day, not executed like they would be in Iraq. You know, chris2000, you're okay with me until you get on these political rants, but then you just become a dumb narrow-minded idiot spitting the liberal socialist party line who is just as bad a Bush and his friends.

Het bovenstaande is het relaas van een ooggetuige, die het zelden of nooit met Bush een is.
En ik heb het niet zelf geschreven: het is afkomstig van www.hiphopulation.com (je moet je wel eerst aanmelden voor je kunt kijken).

pi_9300985
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:51 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Pffffff hoe durven ze.

Hoe kinderachtig is dít dan

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 maart 2003 @ 00:42:11 #77
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9310968
Wouter Bos was er vanochtend niet bij

Die was hier in de AH zijn boodschappen aan het doen

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 23 maart 2003 @ 00:43:12 #78
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9310980
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:42 schreef BAZZA het volgende:
Wouter Bos was er vanochtend niet bij

Die was hier in de AH zijn boodschappen aan het doen

Goedzo houden zo wouter bos weet niet wat ie zegt
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_9311008
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:43 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Goedzo houden zo wouter bos weet niet wat ie zegt

Daar hebben zijn partijgenoten ook last van
pi_9311036
Gigantische demonstratiedag zeg. Indrukwekkend

200.000 mensen in NY - daar wordt weinig aandacht aan besteedt maar het is veelzeggend.

Ook het aantal mensen in Amsterdam is indrukwekkend als je de demonstratiebereidheid van de laatste jaren zag.

zondag 23 maart 2003 @ 00:50:28 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9311043
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 20:03 schreef ReSpawn het volgende:
Al die demonstraties tegen de oorlog.
Waarom in godsnaam?!

Ik bedoel: Zo'n demonstratie tegen oorlog haalt toch geen ene zak uit..
Bush zal echt niet zoiets hebben van: 'Oh jee,*slaat zich tegen het voorhoofd* in Nederland zijn het een paar duizend mensen het niet met me eens en die doen demonstreren....

Er wordt nu al massaal gedemonstreerd over de gehele wereld. Het is diep triest dat amerika de anti-oorlog geluiden uit hun nieuwsberichten filtert, maar dat verbaast me eigenlijk ook al helemaal niet meer.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_9311070
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Er wordt nu al massaal gedemonstreerd over de gehele wereld. Het is diep triest dat amerika de anti-oorlog geluiden uit hun nieuwsberichten filtert, maar dat verbaast me eigenlijk ook al helemaal niet meer.

Waarom zou je er ook aandacht aan geven als bijna alle Amerikanen de oorlog rechtvaardig vinden.
  zondag 23 maart 2003 @ 00:53:48 #83
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9311072
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 18:50 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

idd, goed gezien Nyrem .

En maar hopen dat er snel weer aanvallen komen zodat ze weer kunnen genieten van hun reality counterstrike, waar dit keer echt veel kinderen, vrouwen en mannen het slachtoffer worden. En dat allemaal door een land dat zichzelf geweldig genoeg vindt om tegen de wil van de overgrote meerderheid toch maar even een oorlog te beginnen onder valse voorwendsels.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 23-03-2003 00:57]

zondag 23 maart 2003 @ 00:55:48 #84
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9311089
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:53 schreef Biblis-Hyperia het volgende:

[..]

Waarom zou je er ook aandacht aan geven als bijna alle Amerikanen de oorlog rechtvaardig vinden.

Luister je wel naar het nieuws? In amerika is nog altijd 30% tégen de oorlog. Heb je enig idee hoeveel mensen dat zijn? En dat er steeds meer mensen voor de oorlog zijn is omdat ze dus die negatieve geluiden nooit te horen krijgen en alleen maar die nare macho mannetjes op tv zien met hun uitdrukkingen als 'make no mistake' en meer van dat soort ongein. Bush heeft volgens mij ook net even een computerspelletje teveel gespeeld.
  zondag 23 maart 2003 @ 00:57:33 #85
8502 BAZZA
pi_9311108
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:50 schreef scanman01 het volgende:

Het was net nog op CNN inc een reporter ter plaatse
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 23 maart 2003 @ 01:00:34 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9311133
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:57 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Goh.. kon het zo maar een keer wel dan? Op het Nederlandse nieuws vanavond was nog te horen dat er dus heel erg veel niet op de amerikaanse tv te zien is van anti-oorlog geluiden. Ze laten het alleen zien als er iets spectaculairs bij gebeurt, anders niet....
  zondag 23 maart 2003 @ 01:01:34 #87
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9311141
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:57 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ahja.. CNN Europe is inderdaad bijna hetzelfde als CNN Amerika..

Bovendien weegt een 30 seconden durende reportage tegen de oorlog niet op tegen een vol uur propaganda voor de oorlog

zondag 23 maart 2003 @ 01:02:30 #88
8502 BAZZA
pi_9311150
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:01 schreef Maerycke het volgende:

Ahja.. CNN Europe is inderdaad bijna hetzelfde als CNN Amerika.. [afbeelding]

Bovendien weegt een 30 seconden durende reportage tegen de oorlog niet op tegen een vol uur propaganda voor de oorlog

Het was geen CNN Europe hoor maar CNN World
  zondag 23 maart 2003 @ 01:03:18 #89
8502 BAZZA
pi_9311155
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:00 schreef scanman01 het volgende:
Goh.. kon het zo maar een keer wel dan? Op het Nederlandse nieuws vanavond was nog te horen dat er dus heel erg veel niet op de amerikaanse tv te zien is van anti-oorlog geluiden. Ze laten het alleen zien als er iets spectaculairs bij gebeurt, anders niet....
Je moet het Anti-Amerikaanse sentiment in Nederland immers voeden
  zondag 23 maart 2003 @ 01:04:45 #90
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9311166
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:03 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Heb ik persoonlijk weinig last van.. maar vind het op zich weinig verbazingwekkend als de US zich van deze methodes bedient..
  zondag 23 maart 2003 @ 01:08:31 #91
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9311210
quote:

[..]

Ga je weg? Je zit zo te zwaaien.
En wat de rest van je geweldig zinnige opmerking betreft: de meerderheid van de mensen in het programma waar dat werd duidelijk gemaakt was pro-oorlog. Klein detail misschien...
  zondag 23 maart 2003 @ 01:09:55 #92
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9311221
quote:

[..]

Maar steek vooral je kop in het zand als het gaat om negatieve dingen over de VS. Want de VS is natuurlijk geweldig en pakken echt alles geweldig goed aan. Echt een voorbeeld voor de rest van de wereld.
pi_9311403
Waarom moeten de VS eerst heilig verklaard worden voor ze hun staart mogen roeren? Zijn de Fransen heilig? Als zij goedkeuring hadden verleend was het wel goed geweest? Wat een domme redenatie. Ook dan zou het op oorlog zijn uitgedraaid met bommen en raketten op Bagdad. Was je dan ook naar de Dam gegaan? Had je dan 'Bush EN Chirac moordenaars' geroepen?
Nice country! We'll take it.
  zondag 23 maart 2003 @ 01:38:07 #94
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9311491
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:27 schreef Alan_Partridge het volgende:
Waarom moeten de VS eerst heilig verklaard worden voor ze hun staart mogen roeren? Zijn de Fransen heilig? Als zij goedkeuring hadden verleend was het wel goed geweest? Wat een domme redenatie. Ook dan zou het op oorlog zijn uitgedraaid met bommen en raketten op Bagdad. Was je dan ook naar de Dam gegaan? Had je dan 'Bush EN Chirac moordenaars' geroepen?
Is het nou zo moeilijk? Een meerderheid moet vóór die oorlog zijn! Dat was niet zo en volgens een normale democratie gaat het dan dus niet door. Het gaat er dus alleen om dat Amerika zich nu in mijn ogen gedraagt als een dictator omdat ze dus zonder meerderheid toch hun zin doordrukt en dat zou nooit mogen gebeuren. Als je dat wel goedkeurt kun je ook rustig in Irak gaan wonen.
  zondag 23 maart 2003 @ 01:41:11 #95
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9311526
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:27 schreef Alan_Partridge het volgende:
Dit heeft niets met heiligheid van wie dan ook te maken, maar met het gebruik van geweld en het verkrachten van de internationale rechtsorde. Als je dat nu nog steeds niet inziet, is verdere discussie eigenlijk vrijwel onmogelijk. De mensen die vandaag geprotesteerd hebben (inclusief ondergetekende) hebben dat niet gedaan omdat ze pro-Saddam Hoessein zijn, maar omdat ze tegen het gebruik van geweld zijn.

Als je Irak wilt ontdoen van een tiran zijn er ook andere mogelijkheden. De aanslag met scherpschuters die Israel op Saddam Hoessein wilde plegen is bijvoorbeeld tegengehouden, maar was blijkbaar wel mogelijk. Opties zijn dus niet uitgeput, maar ronduit niet gebruikt.

pi_9311782
Frankrijk heeft de internationale rechtorde niet serieus genomen door bij voorbaat al een veto uit te spreken over een nieuwe resolutie die gezamenlijk ingrijpen mogelijk maakte. De resoluties opgesteld door de VN zijn door Saddam herhaaldelijk geschonden, daar werd de internationale rechtsorde iedere keer weer 'verkracht' maar er werd door de VN niks ondernomen. Resolutie 678 geeft individuele lidstaten het recht om "al het mogelijke te doen om ervoor zorg te dragen dat alle resoluties nageleefd worden". En het gaat hier niet om een land dat een teveel aan tandestokers produceert.

Saddam heeft 16 resoluties geschonden die moesten zorgdragen voor de internationale vrede en veiligheid. Verder heeft Saddam de sancties die in diverse resoluties opgenomen zijn proberen te omzeilen. Zoals in de resoluties staat vermeld was Saddam verplicht wapeninspecteurs toe te laten om toe te zien op de vernietiging van massavernietigingswapens, hij mocht geen nieuwe massavernietigingswapens maken, alle raketten met een bereik van meer dan 150 kilometer moesten vernietigd worden, hij mocht geen steun verlenen aan terroristische organisaties of dergelijke groeperingen op Iraaks grondgebied toelaten, Saddam moest zich verantwoordenvoor vermiste Koeweiti's en andere individuen, schadevergoeding betalen voor de Golfoorlog en gestolen goederen aan Koeweit teruggeven en hij moest de onderdukking van de Irakezen onmiddelijk stopzetten.

In bijna elke resolutie vind je de woorden 'onvoorwaardelijke medewerking' terug, iets waar Saddam geen gehoor aan heeft gegeven en waar de VN meerdere malen hun ongenoegen over hebben geuit. Het houdt een keer op.

zondag 23 maart 2003 @ 03:12:11 #97
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_9312548
Terecht, al die demonstraties. Laat Saddam zijn werk afmaken. Er zijn nog genoeg Iraki's over....
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  zondag 23 maart 2003 @ 03:14:59 #98
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9312574
quote:
Op zondag 23 maart 2003 03:12 schreef Baas het volgende:
Terecht, al die demonstraties. Laat Saddam zijn werk afmaken. Er zijn nog genoeg Iraki's over....
terecht al die oorlogen van de VS... Laat Bush zijn werk afmaken. Er zijn nog genoeg andersdenkenden over.
pi_9312605
quote:
Op zondag 23 maart 2003 03:14 schreef scanman01 het volgende:

[..]

terecht al die oorlogen van de VS... Laat Bush zijn werk afmaken. Er zijn nog genoeg andersdenkenden over.

van mij mag ie gerust alle dictators opruimen hoor
pi_9312616
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:41 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Als je Irak wilt ontdoen van een tiran zijn er ook andere mogelijkheden. De aanslag met scherpschuters die Israel op Saddam Hoessein wilde plegen is bijvoorbeeld tegengehouden, maar was blijkbaar wel mogelijk. Opties zijn dus niet uitgeput, maar ronduit niet gebruikt.

hmm de hele baath partij en saddam zijn familie met snipers uitschakelen klinkt wel een beetje onrealistisch he
pi_9312630
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:41 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dit heeft niets met heiligheid van wie dan ook te maken, maar met het gebruik van geweld en het verkrachten van de internationale rechtsorde. Als je dat nu nog steeds niet inziet, is verdere discussie eigenlijk vrijwel onmogelijk. De mensen die vandaag geprotesteerd hebben (inclusief ondergetekende) hebben dat niet gedaan omdat ze pro-Saddam Hoessein zijn, maar omdat ze tegen het gebruik van geweld zijn.

dus in feite kunnen we een daadkrachtig vn opdoeken en onze legers in de motteballen stouwen en dictators hun gang laten gaan
pi_9312647
wat mij opvalt is dat er bij iedere demonstratie wel weer een ei tussenstaat met een bord "free palestina!" en een berg palestijnse vlaggen.. sorry hoor maar t gaat om irak hier
pi_9312654
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:40 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Dank je.
Vlak daarna trapte een man die zeker vijfenvijftig jaar oud was, trouwens een brandende Amerikaanse vlag uit. Dat vond ik behoorlijk moedig.

Weet iemand waarom de Palestijnse en Iraakse vlaggen zo op elkaar lijken? Erg verwarrend van een afstandje.

hmm denk dat je bij die demonstraties wel meer palestijnse vlaggen ziet.. en een hoop borden : "free palestina!"
pi_9312693
Wat mij opviel was dat Halsema en Duisenberg samen een spandoek omhoog hielden. Zijn dat vriendinnetjes van elkaar? Is GroenLinks ook al tegen Israel?
  zondag 23 maart 2003 @ 03:38:54 #105
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9312767
quote:
Op zondag 23 maart 2003 03:30 schreef Alan_Partridge het volgende:
Wat mij opviel was dat Halsema en Duisenberg samen een spandoek omhoog hielden. Zijn dat vriendinnetjes van elkaar? Is GroenLinks ook al tegen Israel?
Dus als je één mening samen deelt dan zul je het overal wel met elkaar over eens zijn? Zoiets?
  zondag 23 maart 2003 @ 04:04:22 #106
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_9312905
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:55 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Luister je wel naar het nieuws? In amerika is nog altijd 30% tégen de oorlog.

Scanman, haal eens adem.

30% , da's nog niet eens een derde (van de gehele Amerikaanse bevolking).
Lees eens het topic hier met die dertig martelmethodes van Saddam, ik begin die oorlog steeds rechtvaardiger te vinden. Nog steeds in de veronderstelling dat jij kunt bepalen dat de Iraki's wel goed af zijn met hun leider? Ik dacht dat alleen de Nederlandse regering goed was met het wijzen met een vingertje, blijkbaar kan jan-met-de-pet het ook.

Typisch Nederlands; wanneer iemand z'n kop boven het maaiveld uit durft te steken maaien we die (Amerikaanse kop) er met liefde en plezier af zonder ommehaal. Jim kan niet zingen, Margarita moet haar bek houden, Jamai is een homo, Amerika is een agressor. Zo makkelijk en zo veilig roepen in een democratie.

Amerika's achterliggende motieven ten spijt: als er door en oorlog een vrij regime ontstaat in Irak dan kan het mijn goedkeuring wegdragen. Blijkbaar denkt 70% er ook zo over.

Ben te zaai voor een signature
pi_9313321
Wat ik het frappante van de demonstratie vond zijn de verschillende interpetaties van de bezoekersaantallen. De organisatie zegt dat er 70.000 mensen hebben mee gelopen, en de overheden houden het maar mooi op 20.000. Ik was er ook bji, en ik had het idee dat het drukker was dan de 1e demo. Ik begin nu zelfs te twijfelen aan de verslaggeving van de nederlandse media, want op dit moment staat op elke nieuws site dat er maar 20.000 mensen waren.
  zondag 23 maart 2003 @ 09:08:53 #108
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9313332
quote:
Op zondag 23 maart 2003 03:30 schreef Alan_Partridge het volgende:
Ze zijn wel allebei publiciteitsgeil....
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9313369
quote:
Op zondag 23 maart 2003 09:08 schreef Strolie75 het volgende:
Ze zijn wel allebei publiciteitsgeil....
Volgens mij is femke daar ook voor haar werk, en daar bij hoort vaak in het openbaar te verschijnen, dus ik zou niet zeggen dat femke publiciteitsgeil is.

Over gretta heb ik mijn twijfels...

Maar ja nuances zijn tegenwoordig niet maar aan te brengen

zondag 23 maart 2003 @ 10:57:04 #110
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9313899
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:49 schreef SCH het volgende:
Gigantische demonstratiedag zeg. Indrukwekkend

200.000 mensen in NY - daar wordt weinig aandacht aan besteedt maar het is veelzeggend.

Ook het aantal mensen in Amsterdam is indrukwekkend als je de demonstratiebereidheid van de laatste jaren zag.

Nou, nou gigantische hoor ....... trouwens 76% van de Amerikanen is VOOR de oorlog!
To hell with Kyoto!
  zondag 23 maart 2003 @ 10:58:07 #111
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9313915
quote:
Op zondag 23 maart 2003 00:55 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Luister je wel naar het nieuws? In amerika is nog altijd 30% tégen de oorlog.

Nu dus nog maar 24% En hun aantal slinkt.
To hell with Kyoto!
  zondag 23 maart 2003 @ 11:05:54 #112
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9313967
quote:
Op zondag 23 maart 2003 10:58 schreef George_Bush het volgende:
Op zich wel logisch natuurlijk, nu het eenmaal is begonnen.
pi_9313974
quote:
Op zondag 23 maart 2003 10:58 schreef George_Bush het volgende:
bron ?
pi_9314141
quote:
Op zondag 23 maart 2003 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is femke daar ook voor haar werk, en daar bij hoort vaak in het openbaar te verschijnen, dus ik zou niet zeggen dat femke publiciteitsgeil is.

Over gretta heb ik mijn twijfels...

Maar ja nuances zijn tegenwoordig niet maar aan te brengen

Dit is ook de eerste keer dat ik mensen van een politieke partij echt vaak in het openbaar zie treden. Gisteren bij het Lagerhuis ook al.

Was wel grappig dat die Marcel van Dam er eindelijk eens werd uitgeluld bij 1 op 1 debat

zondag 23 maart 2003 @ 11:27:42 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_9314173
quote:
Op zondag 23 maart 2003 03:12 schreef Baas het volgende:
Laat Saddam zijn werk afmaken.
Das precies wat de VS in de jaren tachtig deed, nu jij weer, geen enkel protest na die laffe gasaanval.

Did the US government condemn the Iraqi use of gas warfare against Iran and Halabja??
No.

quote:
America Didn't Seem to Mind Poison Gas
In calling for regime change in Iraq, George W. Bush has accused Saddam Hussein of being a man who gassed his own people. Bush is right, of course. The public record shows that Saddam's regime repeatedly spread poisonous gases on Kurdish villages in 1987 and 1988 in an attempt to put down a persistent rebellion.
The biggest such attack was against Halabja in March 1988. According to local organizations providing relief to the survivors, some 6,800 Kurds were killed, the vast majority of them civilians.

It is a good thing that Bush has highlighted these atrocities by a regime that is more brutal than most. Yet it is cynical to use them as a justification for American plans to terminate the regime. By any measure, the American record on Halabja is shameful.

Analysis of thousands of captured Iraqi secret police documents and declassified U.S. government documents, as well as interviews with scores of Kurdish survivors, senior Iraqi defectors and retired U.S. intelligence officers, show (1) that Iraq carried out the attack on Halabja, and (2) that the United States, fully aware it was Iraq, accused Iran, Iraq's enemy in a fierce war, of being partly responsible for the attack. The State Department instructed its diplomats to say that Iran was partly to blame. The result of this stunning act of sophistry was that the international community failed to muster the will to condemn Iraq strongly for an act as heinous as the terrorist strike on the World Trade Center.

International Herald Tribune

Selectieve verontwaardiging inderdaad.

zondag 23 maart 2003 @ 11:36:26 #116
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9314291
quote:
Op zondag 23 maart 2003 11:25 schreef _VoiD_ het volgende:
Was wel grappig dat die Marcel van Dam er eindelijk eens werd uitgeluld bij 1 op 1 debat
Heeft hij zijn tegenstander daarna ook weer voor untermensch uitgemaakt of heeft hij zijn vocabulaire reeds verder uitgebreid?
pi_9321296
quote:
Op zondag 23 maart 2003 03:23 schreef domolanglekker het volgende:
wat mij opvalt is dat er bij iedere demonstratie wel weer een ei tussenstaat met een bord "free palestina!" en een berg palestijnse vlaggen.. sorry hoor maar t gaat om irak hier
Welnee, het lijkt er warempel op dat overal dezelfde mensen (met dezelfde teksten) meelopen. De demonstratie als ultieme socialisatiemogelijkheid voor mensen met hun 'eigen' groepsmening. Heb je geen vrienden of levendoel? Kom demonstreren en maak nieuwe vrienden aan wie je later kunt verhalen hoe geweldig het eind maart 2003 was bij de demonstratie tegen het imperialistische Amerika. Mogelijk zie je jezelf ook nog terug op TV.

Je kunt tijdens de demonstratie deel uitmaken van het grote naamloze leger andersgestemden met het morele gelijk aan de eigen kant. Na afloop kun je eventueel wat gaan rellen in Amsterdam om vervolgens de dag te besluiten met een gesubsidieerd biertje in een kraakpand, buurthuis of jongerencentrum

Je moet er maar even niet aan denken dat Saddam Hoessein je enthousiaste reactie tegen zijn vijand graag gebruikt ter ondersteuning van zijn eigen regime. Dat zou je dagje uit immers maar bederven.

salva cum reverentia
  zondag 23 maart 2003 @ 21:12:23 #118
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9325142
quote:
Op zondag 23 maart 2003 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

bron ?

Was gisteren op tv, ook werd er gemeld dat er nu maar 3 mensen in Bagdag om het leven waren gekomen. (door de beschieting) Door de beschietingen was er zeer weinig verkeer op de weg en zo waren er geen auto ongelukken. Anders vallen er op een willekeurige zater/vrijdag een veelvoud aan verkeersslachtoffers. Dus door de Amerikanen vielen er minder slachtoffers dan op een "normale" zaterdag nacht.
To hell with Kyoto!
  zondag 23 maart 2003 @ 23:42:19 #119
44558 moravia
ladisperazione,bisogna viverla
pi_9328794
ik vraag me af wat de demonstranten dan willen dat er gebeurt. denken ze nou werkelijk dat zo'n gestoorde saddam vreedzaam kan worden ontwapend???! ik ben hardstikke tegen oorlog en ik hoop echt dat er zo min mogelijk burgers gewond raken /sterven. maar soms kan het niet anders. als men met hitler niet zo lang had gewacht, was dat misschien ook heel anders gelopen. het is een illusie dat dit met soort psychopaten vreedzaam onderhandeld kan worden. hij moordt zijn eigen bevolking uit, laat in een drukke winkelstraat vrouwen onthoofden. moet dit dan maar zo doorgaan?? maar ja, ik heb makkelijk lullen, ik zit hier lekker veilig achter mijn computertje.....
moravia
pi_9329516
quote:
Op zondag 23 maart 2003 23:42 schreef moravia het volgende:
ik vraag me af wat de demonstranten dan willen dat er gebeurt. denken ze nou werkelijk dat zo'n gestoorde saddam vreedzaam kan worden ontwapend???!
Dat heet een pacifist, en daarvan zijn er helaas veel te veel in Europa.
  maandag 24 maart 2003 @ 00:46:07 #121
51431 liegbeest
dat is niet waar
pi_9330048
je bent een liegbeest een jokkebrok van achter en van voren
  maandag 24 maart 2003 @ 00:59:31 #122
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9330240
quote:
Op maandag 24 maart 2003 00:46 schreef liegbeest het volgende:
http://brain-terminal.com/video/nyc-2003-02-15/windowsmedia-hq.html

6:39 later: .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 25 maart 2003 @ 20:09:20 #123
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_9370928
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Relletjes ontsieren vredesdemonstratie
Maandag 24 maart 2003 - AMSTERDAM - De politie heeft zaterdag in Amsterdam 49 mensen aangehouden tijdens en na afloop van de demonstratie tegen de oorlog in Irak. Aan de protestbijeenkomst deden volgens woordvoerders van gemeente en politie tussen de 20.000 en 25.000 mensen mee. De organisatoren gingen uit van zeker het dubbele aantal.
Dat is een contrast met de 70.000 demonstranten die half februari nog naar Amsterdam kwamen om te demonstreren tegen de oorlog. Een woordvoerder van de organisatie spreekt de cijfers van de politie tegen en zegt dat op de top van de bijeenkomst tussen de 70.000 en 100.000 demonstranten op het Museumplein aanwezig waren. Daar werden na de bijeenkomst ook de meeste aanhoudingen verricht. Een groep op rellen beluste jongeren sloeg met stokken en gooide met stenen naar de Mobiele Eenheid en politie in de buurt van het met zeecontainers afgeschermde Amerikaans consulaat op het Museumplein. Een agente raakte hierdoor lichtgewond. De ME joeg de jongeren uit elkaar met twee waterkanonnen. Het bleef zaterdagavond onrustig in de buurt van het Museumplein. Tijdens en na de charges werden 35 relschoppers aangehouden. Eerder op de dag waren al veertien personen aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging en vernielingen. Een man liep door nog onbekende oorzaak brandwonden op. Zowel deze man als de politieagente zijn naar het ziekenhuis gebracht. Het Platform tegen de Nieuwe Oorlog, dat de demonstratie organiseerde, is verbolgen over het optreden van de politie. Die zou zich provocerend hebben gedragen.

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, tuurlijk... De politie is de schuldige, niet de betogers zelf.
De organisatoren zijn gefrustreerd omdat hun marsje de soep in is gelopen, maar dat is toch geen reden om maar meteen de politie de schuld te gaan geven..
Als ze de aanwezigheid van politie-agenten al als provocerend ervaren, is dat hun zaak, maar dan moeten ze toch echt eerst bij zichzelf te rade gaan en kijken of er iets mis zou kunnen zijn aan hun kant.
Bovendien vind ik het een goede zaak dat er politie aanwezig is bij zo'n demonstratie, want je ziet wat er gebeurt.. Als er geen politie bij was geweest was het waarschijnlijk nog veel erger uit de hand gelopen en waren er misschien wel doden gevallen...
En ik vind het al helemaal niet erg dat er geweld gebruikt is bij aanhoudingen.. Het is wel goed dat er wat verstand in wordt geramd bij die mensen.. ALS ze er al iets van leren dan...

Ach...
Your uppance will come!
pi_9370997
quote:
Op zondag 23 maart 2003 11:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Op zich wel logisch natuurlijk, nu het eenmaal is begonnen.

Ja maar sommige mensen lopen nogsteeds met een bordje "Stop War" "USA go home".
[b]Remember to eat shit and die daily! That's right treehugger![/b]
  woensdag 26 maart 2003 @ 22:49:01 #125
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9400295
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 20:09 schreef ReSpawn het volgende:
quote:
Relletjes ontsieren vredesdemonstratie
Maandag 24 maart 2003 - AMSTERDAM - De politie heeft zaterdag in Amsterdam 49 mensen aangehouden tijdens en na afloop van de demonstratie tegen de oorlog in Irak. Aan de protestbijeenkomst deden volgens woordvoerders van gemeente en politie tussen de 20.000 en 25.000 mensen mee. De organisatoren gingen uit van zeker het dubbele aantal.
Dat is een contrast met de 70.000 demonstranten die half februari nog naar Amsterdam kwamen om te demonstreren tegen de oorlog. Een woordvoerder van de organisatie spreekt de cijfers van de politie tegen en zegt dat op de top van de bijeenkomst tussen de 70.000 en 100.000 demonstranten op het Museumplein aanwezig waren. Daar werden na de bijeenkomst ook de meeste aanhoudingen verricht. Een groep op rellen beluste jongeren sloeg met stokken en gooide met stenen naar de Mobiele Eenheid en politie in de buurt van het met zeecontainers afgeschermde Amerikaans consulaat op het Museumplein. Een agente raakte hierdoor lichtgewond. De ME joeg de jongeren uit elkaar met twee waterkanonnen. Het bleef zaterdagavond onrustig in de buurt van het Museumplein. Tijdens en na de charges werden 35 relschoppers aangehouden. Eerder op de dag waren al veertien personen aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging en vernielingen. Een man liep door nog onbekende oorzaak brandwonden op. Zowel deze man als de politieagente zijn naar het ziekenhuis gebracht. Het Platform tegen de Nieuwe Oorlog, dat de demonstratie organiseerde, is verbolgen over het optreden van de politie. Die zou zich provocerend hebben gedragen.
vind het wel enorm grappig dat er op zo'n vredesmanifestatie ALTIJD gevochten wordt waarom kunnen ze niet gewoon een weide huren, en daar wat met aardkluiten of zo naar elkaar smijten, en de rest van nederland met rust laten
pi_9405985
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 22:49 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

vind het wel enorm grappig dat er op zo'n vredesmanifestatie ALTIJD gevochten wordt waarom kunnen ze niet gewoon een weide huren, en daar wat met aardkluiten of zo naar elkaar smijten, en de rest van nederland met rust laten

In Sydney werd er ook weer geknokt. Zo vredelievend zijn veel vredesdemonstranten dus niet.
  donderdag 27 maart 2003 @ 13:24:00 #127
51712 berkenwoude
ik ben ook maar een mens
pi_9409229
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 10:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

In Sydney werd er ook weer geknokt. Zo vredelievend zijn veel vredesdemonstranten dus niet.

ik vraag me af of die mensen wel weten waar ze voor staan
  donderdag 27 maart 2003 @ 13:27:43 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9409307
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:24 schreef berkenwoude het volgende:

[..]

ik vraag me af of die mensen wel weten waar ze voor staan

Ik vraag me af of jij wel weet dat die rellen door een klein groepje worden veroorzaakt.
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 22:49 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

Altijd? Op 15 maart bleef alles rustig
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 27 maart 2003 @ 13:35:59 #129
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9409441
Demonstreren heeft helemaal geen zin.

Je moet gewoon geen belasting meer betalen, dan heb je die politici te pakken bij hun achilles-hiel.

pi_9409590
En dan?

Betaal je geen belasting, kun je gaan zitten voor belastingontduiking of -fraude.

Heb je uiteindelijk toch alleen maar jezelf mee.

Nijmegenaar
  donderdag 27 maart 2003 @ 14:22:59 #131
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9410373
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:44 schreef Nijmegenaar het volgende:
En dan?

Betaal je geen belasting, kun je gaan zitten voor belastingontduiking of -fraude.

Heb je uiteindelijk toch alleen maar jezelf mee.

En dan gaan we demonstreren om M.Alta vrij te krijgen
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9412231
Nijmegenaar
pi_9414324
Binnenkort een demonstratie tegen de methode Saddam voor bevordering van heldhaftigheid bij eenvoudige Iraakse burgers?
salva cum reverentia
pi_9414939
quote:
http://www.indymedia.nl/nl/2003/03/10548.shtml

Wat er gebeurde is te gek voor woorden. Een aantal zgn anarchisten waren lichtelijk irritant bezig. Maar in plaats dat een paar platte petten ze tot de orde riepen, kwamen plotseling van verschillende kanten ME busjes het veld oprijden. Ze vormden een kring ter hoogte van de 'knik' in de containers. Opdat moment stormende een groep van zo'n 15 stillen uit de busjes en de menigte naar voren en grepen twee mensen met veel geweld vast. Omstanders werden ruw opzij geduwd en wie hier tegen protesteerde kreeg klappen. Een meisje dat riep dat ze normaal moesten doen kreeg van een kale stille een vuistslag in haar gezicht. Een andere demonstrant werd bijna overreden. Als gevolg hiervan gingen verschillende mensen de politie met stokken en flessen te lijf. De politie werd danig in het nauw gedreven en moest zich terugtrekken. (de angst was van de gezichten van de stillen af te lezen.) Hoewel het waterkanon even werd ingezet was ook dit niet meer afdoende.

De politie trok zich terug in de richting van de Tenierstraat. Daar hergroepeerde ze zich. Een kleine groep van zo'n vijftig demonstranten trok ook indie richting. Er weren wat flesjes gegooid maar er werd voornamelijk geschreeuwd en gescholden. Toen klonk uit de luidsprekers van de politie de mededeling dat iedereen zich van het veld moest verwijderen omdat er anders geweld gebruikt zou worden. Dit was nog niet gezegd of twaalf ME-ers te paard stormden het veld op. De groep vooraan het veld rende in blinde paniek alle kanten op met als gevolg dat iedereen op het veld, waarvan de meesten geen idee hadden dat er wat aan de hand was, ook in paniek raakten.

De ME-ers dreven hun paarden in vole gallop dwars door de rennende menigte. Het slachtoffer waar eerder over gesproken is viel op dat moment. Zij werd overlopen door een paard. Nog iemand anders kwam niet op tijd weg en raakte ook gewond.

Mensen die langs de hekken rond het Van Gogh museum stonden of zaten te picknicken, waaronder veel kinderen konden maar net op tijd weg komen. Een vrouw met een baby van een maand oud voor haar borst werd bijna ook onder de voet gelopen door de paarden van de politie.

De politie paarden werden gevolgd door busjes die als malloten op de betogers inreden. Al snel dumpten zij ook hun ladingen ME-ers op verschillende punten op het veld. Mensen werden teruggedreven in de richting van de vijver, de Albert Heijn en naar de straat achter het Van Goghmuseum. Op het veld voor de bult boven de AH werd het waterkanon ingezet op alles en iedereen die zich daar nog bevond. De ME voerde ondertussen verschillende charges uit op iedereen die zich nog op het veld voor het Van Goghmuseum bevond.

Na een minuut of tien keerde de rust weer een beetje terug en stroomde het veld weer langzaam vol. Het duurde echter nog een minuut of tien langer voor de ambulances verschenen voor de wee slachtoffers die nog op het veld lagen. De ME vormde meteen een grote kring om de ambulances zodat de toestand van de slachtoffers moeilijk te bepalen was. Uit wat wel zichtbaar was en uit gesprekkenmet ooggetuigen viel echter op te maken dat het in iedergeval met een van hen niet best gesteld was. Voor mensen die donderdagavond bij de demonstratie bij het consulaat aanwezig waren, het betrof hier waarschijnlijk het meisje dat tijdens die demo met een bord 'wij zijn tegen' op een parkeermeter zat.

Na het afvoeren van de gewonden bleven de busjes nog enige tijd dreigend aanwezig op het veld en werd het waterkanon te pas en te onpas ingezet op de betogers. Na ongeveer driekwartier trokken zij zich terug waarna de demonstranten over gingen tot het beuken op de comtainers rond het consulaat bij wijze van een lawaaiprotest.

Helaas moest ik toen echt afhaken, verder gebeurtenissen zijn me dus ontgaan.

Het is in ieder geval absoluut niet waar dat de onlusten zijn uitgelokt door de demonstranten. Het gedrag van enkelen(twee) was niet zodanig dat het het optreden van de politie zou rechtvaardigen. Ook voor de charge door ME te paard, die de echte chaos in gang zette, was geen enkele noodzaak. De onstane chaos en de daarmee gepaard gaande gewonden moeten geheel op het conto van de politie geschreven worden.

Een ooggetuige verslag over de rellen, en inderdaad er zijn rellen geweest, maar als ik dit verslag lees, zou ik toch ook echt zeggen dat het door de politie is uitgelokt. Ik heb zelf meteen na de laatste toespraak het museumplein verlaten, want ik vond het te toevallig dat ik opeens van 2 kanten ME busjes zag aankomen.
pi_9415038
Tegenwoordig kunnen er gemakkelijker foto's worden gemaakt en verspreid. Ik heb zelf ook andere dan beste ervaringen met de ME meegemaakt. Ik kan me overigens wel voorstellen dat ze tot het uiterste getergd nog wel eens door het lint gaan. In die gevallen is het zaak dat zij worden aangeklaagd door hun slachtoffers en door de rechter tot de orde geroepen worden. Het monopolie op geweld mag tenslotte niet misbruikt worden.
salva cum reverentia
pi_9678798
Police attack Oakland anti-war protesters:

www.rense.com/general36/oak.htm (met fotoos)

Welkom in het fascistische Amerika van dictator Bush, en nu nog dit beleid in de rest van de (Nieuwe)wereld(Orde) invoeren!

woensdag 9 april 2003 @ 21:39:51 #137
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9687029
quote:
Op woensdag 9 april 2003 15:28 schreef PHETEP het volgende:
Police attack Oakland anti-war protesters:

www.rense.com/general36/oak.htm (met fotoos)

Welkom in het fascistische Amerika van dictator Bush, en nu nog dit beleid in de rest van de (Nieuwe)wereld(Orde) invoeren!

Ja bedankt, ik had dit gisteren al in een topic geopend, maar het werd gesloten OMDAT het zogenaamd NIET over IRAK ging !
  woensdag 9 april 2003 @ 22:18:03 #138
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9687797
quote:
Op woensdag 9 april 2003 21:39 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Ja bedankt, ik had dit gisteren al in een topic geopend, maar het werd gesloten OMDAT het zogenaamd NIET over IRAK ging !

Dqn open je toch een topic in Politiek of Met het oog op het nieuws onder de titel Amerikaanse politiek op het thuisfront of Amerikaanse politiek in een dagelijkse praktijk?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')