Hoe jaloerser iemand is, hoe groter de kans is dat juist hij/zij in plaats van de partner vreemdgaat
Uw gedachten/hersenspinsels graag....
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 19:43 schreef Markz0r het volgende:
hangt helemaal van de relatie zelf af...
Het 'afbakenen' van hun partner beperkt wellicht ook hun eigen ruimte...
...dus als je vriend zo niet jaloers is, dat het bijna beledigend is, zal hij niet vreemd gaan?
quote:Ik denk dat het een evenwicht is. Als iemand totaal niet jaloers is, is het hem om het even of je iets met een ander doet of niet ( voor de gevoelswaarde, niet per se in de realiteit).
Op dinsdag 18 maart 2003 19:44 schreef Lannie het volgende:
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?...dus als je vriend zo niet jaloers is, dat het bijna beledigend is, zal hij niet vreemd gaan?
Ik denk dat een beetje jaloezie nodig is in een relatie. Zo zie je ook vaak 'open' relaties stranden omdat 1 van beide partners 'achter de rug om' met andere mensen wat gaat doen. Dat wordt dan later pas opgebiecht en zo breekt zo'n 'open' relatie door iets wat juist tolereerbaar zou moeten zijn, iets met anderen doen.
Maar goed, das mijn gedachte, jullie mening graag. Ik kom normaliter zat aan het woord
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 18-03-2003 19:48]
quote:Onzin. Niet per definitie waar in ieder geval. Ik ben zelf redelijk snel jaloers maar niet iemand die vreemd zou gaan .
Op dinsdag 18 maart 2003 19:39 schreef Tranceptor het volgende:
Stelling:Hoe jaloerser iemand is, hoe groter de kans is dat juist hij/zij in plaats van de partner vreemdgaat
Uw gedachten/hersenspinsels graag....
quote:Ja of het is dus volledig vertrouwen.
Op dinsdag 18 maart 2003 19:47 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik denk dat het een evenwicht is. Als iemand totaal niet jaloers is, is het hem om het even of je iets met een ander doet of niet ( voor de gevoelswaarde, niet per se in de realiteit).
quote:Volgens mij zijn er weinig mensen die van zichzelf zeggen dat ze vreemd zouden gaan. Gek dan toch dat het gros toch vreemdgaat; of dat nou betaald is of niet.
Op dinsdag 18 maart 2003 19:48 schreef LazySod het volgende:[..]
Onzin. Niet per definitie waar in ieder geval. Ik ben zelf redelijk snel jaloers maar niet iemand die vreemd zou gaan .
PS Jaloezie en vreemdgaan zijn IMHO beide uitingen van gebrek aan karakter...
Maar ook ik heb ervaring met een jaloerse ex, die dus nu mijn ex is nadat hij vreemd ging met een goede vriendin van me. Hij was extreem jaloers en ik niet. Hij was uiteindelijk degene die vreemd ging, niet ik.
Ik was in vorige relaties helemaal niet jaloers. Stappen met je vrienden? Ga vooral je gang. Eéntje beschuldigde mij toen van ´desinteresse´. Zo van ´het maakt jou dus niet uit of ik vreemd ga of niet´. Hm, ook heel apart.
Maar personen die in vorige relaties gekwetst zijn doordat hun partner vreemd ging, zullen in een relatie daarna gauw ´jaloers´ zijn. Maar dan met de instelling ´oh, als mijn relatie maar goed blijft´. En die zijn daar dan zó mee bezig, dat ze het heus niet in hun hoofd halen om zelf vreemd te gaan.
En dan heb je ook nog de types ´mannen zijn jagers, dus ik mag alles maar mijn vriendin moet wel trouw zijn´.
quote:Dit is een stelling waar je alle kanten mee uitkunt. Soms is die kans groter en soms kleiner en soms volstrekt afwezig. Hangt van zoveel factoren af dat je er geen eenduidig antwoord op kunt geven.
Op dinsdag 18 maart 2003 19:39 schreef Tranceptor het volgende:
Hoe jaloerser iemand is, hoe groter de kans is dat juist hij/zij in plaats van de partner vreemdgaat
quote:euhm de angst dat de partner vreemd gaat komt wellicht voort uit de moeite die je zelf moet doen om de verleidingen te weerstaan.
Op dinsdag 18 maart 2003 21:39 schreef Tranceptor het volgende:
jammer dat niemand nieuwe inzichten heeft
Iemand die zelf nooit vreemd zou gaan, denkt er ook niet zo snel aan dat de ander vreemd gaat, en is daar dus ook niet bang voor.
quote:Exactemento
Op dinsdag 18 maart 2003 23:31 schreef Frenkie het volgende:[..]
euhm de angst dat de partner vreemd gaat komt wellicht voort uit de moeite die je zelf moet doen om de verleidingen te weerstaan.
Iemand die zelf nooit vreemd zou gaan, denkt er ook niet zo snel aan dat de ander vreemd gaat, en is daar dus ook niet bang voor.
Andere formulering
In een 'gesloten relatie' waar een partner overdreven jaloers is aangelegd is het waarschijnlijk dat degene die zo jaloers is op den duur eerder zal vreemdgaan als de partner zelf...
quote:Ik mis een beetje een aanleiding voor deze stelling en ook wat argumenten.
Op dinsdag 18 maart 2003 23:32 schreef Tranceptor het volgende:
Andere formuleringIn een 'gesloten relatie' waar een partner overdreven jaloers is aangelegd is het waarschijnlijk dat degene die zo jaloers is op den duur eerder zal vreemdgaan als de partner zelf...
quote:Degene die 'claimt' vind een manier om zelf niet 'geclaimd' te worden door de aandacht naar een ander te verplaatsen bijvoorbeeld?
Op dinsdag 18 maart 2003 23:34 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik mis een beetje een aanleiding voor deze stelling en ook wat argumenten.
Waarom zou de "jaloerse" vreemdgaan..?? En waarom niet de ander..??
De ander is minder geneigd vreemd te gaan aangezien hij een groot gevoel van waardering krijgt doordat zijn/haar partner om het minste geringste jaloers wordt...
Zijn maar ideetjes hoor
quote:Hier kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik de formulering vrij vaag en onduidelijk.
Op dinsdag 18 maart 2003 23:36 schreef Tranceptor het volgende:
Degene die 'claimt' vind een manier om zelf niet 'geclaimd' te worden door de aandacht naar een ander te verplaatsen bijvoorbeeld?
quote:Dit zou bij mij nooit werken, ik zou me zo beklemd voelen dat ik de relatie zou verbreken.
De ander is minder geneigd vreemd te gaan aangezien hij een groot gevoel van waardering krijgt doordat zijn/haar partner om het minste geringste jaloers wordt...
Je mag mijn argumenten wel lenen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |