Saddam zelf zegt zich meer met Stalin te willen vergelijken dan met Hitler aangezien hij Hitler maar een watje vond, Hitler was zachtaardig qua karakter tegen zijn medestanders en was een fanatiek mileuactivist en vegetarier, Saddam deinst er niet voor terug zijn eigen schoonzonen dood te schieten wanneer hun gezicht hem niet aanstaan. Daarnaast als je hoort over de vreselijke martelingen die door Saddam zelf zijn uitgevoerd kan je naar mijn mening stellen dat Saddam erger was dan Hitler.
Maargoed, wat is jullie mening hierover
[Dit bericht is gewijzigd door Nawijnschenk op 18-03-2003 00:55]
quote:Tja, noem het kwaadheid. Ik noem het liever stupiditeit of achterlijk.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:55 schreef QyRoZ het volgende:
Wat een vergelijking van niets.
Hitler is in kwaadheid met niemand te vergelijken.
quote:Ja ik heb ook gehoord van schattingen rond de 5 miljoen, maar deze schatting is dacht ik meer algemeen geaccepteerd
Op dinsdag 18 maart 2003 00:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
Saddam heeft absoluut meer doden op z'n geweten maar dat kan ik niet direct bewijzen met bronnen...
quote:Slechte vergelijking.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:53 schreef Nawijnschenk het volgende:
Wie denken jullie dat erger is? Hitler of Saddam.
Persoonlijk zeg ik Saddam, Hitler mag er dan wel 2x zoveel hebben vergast (Hitler 6mln, Hussein +/- 3mln) maar als je kijkt naar de achterliggende idealogie van beide heren kun je zien dat Hitler streefde naar een -in zijn opzicht- beter rijk voor heel europa terwijl Saddam niets anders doet dan moorden en onderdrukken puur uit eigen belang.Saddam zelf zegt zich meer met Stalin te willen vergelijken dan met Hitler aangezien hij Hitler maar een watje vond, Hitler was zachtaardig qua karakter tegen zijn medestanders en was een fanatiek mileuactivist en vegetarier, Saddam deinst er niet voor terug zijn eigen schoonzonen dood te schieten wanneer hun gezicht hem niet aanstaan. Daarnaast als je hoort over de vreselijke martelingen die door Saddam zelf zijn uitgevoerd kan je naar mijn mening stellen dat Saddam erger was dan Hitler.
Maargoed, wat is jullie mening hierover
quote:Kwaad is een dom woord. Evil is al beter. Maar wat is nou het beste woord voor dat soort 'mensen' eigenlijk?
Op dinsdag 18 maart 2003 00:56 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Tja, noem het kwaadheid. Ik noem het liever stupiditeit of achterlijk.
quote:stalin kilde er net zoveel, dan niet meer
Op dinsdag 18 maart 2003 00:55 schreef QyRoZ het volgende:
Wat een vergelijking van niets.
Hitler is in kwaadheid met niemand te vergelijken.
maar goed, stalin met hussein vergelijken is niet zo snugger
quote:Vergeet de doden in oorlogen gestart door beiden niet.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:56 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
Ja ik heb ook gehoord van schattingen rond de 5 miljoen, maar deze schatting is dacht ik meer algemeen geaccepteerd
quote:Ik hou ervan de vinger op de gevoelige plek te leggen.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:56 schreef _asterix_ het volgende:
Kan ik me in vinden.....zulke verglijkingen liggen erg gevoelig kan ik me zo voorstellen.
Verder vind ik het leuk om reacties te lezen van mensen die hierdoor overstuur raken
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:58 schreef R4NCOR het volgende:
Jezus, dat het sowieso al in je opkomt om zo'n vergelijking te gaan maken man
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:54 schreef xf0rz het volgende:
Je stelling past beter in ONZ.
Ga naar bed jij....
[Dit bericht is gewijzigd door Nawijnschenk op 18-03-2003 01:00]
quote:lees het topic zou ik zeggen
Op dinsdag 18 maart 2003 00:58 schreef ranja het volgende:
Hoessein is erger, die leeft nog en Hitler niet.hoe kun je dit nou vergelijken?
quote:Tja, als ik debiel zou zeggen, krijg ik medelijden met de mensen die lijden onder die ziekte en er niets aan kunnen doen.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:57 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Kwaad is een dom woord. Evil is al beter. Maar wat is nou het beste woord voor dat soort 'mensen' eigenlijk?
quote:had ik gedaan, blijft onzin.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:59 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
lees het topic zou ik zeggen
quote:en waarom weet je niet?
Op dinsdag 18 maart 2003 00:59 schreef ranja het volgende:
had ik gedaan, blijft onzin.
Hij gaat er persoonlijk voor zorgen dat de Amerikaanse wapenindustrie flink wordt gesponserd, want uiteindelijk zullen de kosten van de oorlog weer op Irak worden verhaald. Uiteindelijk draait het er bij hem om om zoveel mogelijk de economie in Amerika op te krikken en middels een oorlog is dat heel goed te behalen.
Jammer genoeg zou dat betekenen dat de economie in Europa zou kunnen instorten doordat Amerika in tijd van oorlog bijna geen Import zal doen.
Bush is de ENGSTE en GEVAARLIJKSTE man ter wereld!
als je je mening niet kan onderbouwen reageer dan niet
quote:dat is de Paus al...
Op dinsdag 18 maart 2003 01:02 schreef Coolgoza het volgende:
quote:Dat zeker. En de domste.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:02 schreef Coolgoza het volgende:Bush is de ENGSTE en GEVAARLIJKSTE man ter wereld!
quote:ja en pino is nog erger, en nou optiefen
En George W. Bush is lekker onschuldig.Hij gaat er persoonlijk voor zorgen dat de Amerikaanse wapenindustrie flink wordt gesponserd, want uiteindelijk zullen de kosten van de oorlog weer op Irak worden verhaald. Uiteindelijk draait het er bij hem om om zoveel mogelijk de economie in Amerika op te krikken en middels een oorlog is dat heel goed te behalen.
Jammer genoeg zou dat betekenen dat de economie in Europa zou kunnen instorten doordat Amerika in tijd van oorlog bijna geen Import zal doen.
quote:Yeah right!
Op dinsdag 18 maart 2003 00:53 schreef Nawijnschenk het volgende:
Hussein +/- 3mln
quote:Iig de grootste oorlogsmisdadiger to be!
quote:Maak je moeder wakker en vraag en bekertje warme melk.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:01 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
en waarom weet je niet?
Ik hou ervan de vinger op de gevoelige plek te leggen.
Verder vind ik het leuk om reacties te lezen van mensen die hierdoor overstuur raken
Vergelijking is en blijft onzinnig.
quote:Dit is wat ik als laatse schatting heb gehoord op radio 1, maar als jij denkt te beschikken over betere informatie hoor ik het graag
Op dinsdag 18 maart 2003 01:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Yeah right!
Bron?!
quote:aantal doden, karakter, idealogie, etc
Op dinsdag 18 maart 2003 01:05 schreef golfer het volgende:
Heb je stelling gelezen, zie nergens een echte onderbouwing, behalve een aantal doden.Vergelijking is en blijft onzinnig.
quote:http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0%2C2763%2C784314%2C00.html
Following an examination of 700 Iranian casualties, UN experts concluded that Baghdad had deployed mustard and nerve gases many times. Instead of condemning Baghdad for this, the Security Council, dominated by Washington and Moscow, both pro-Iraq, coupled its condemnation of Baghdad with its disapproval of 'the prolongation of the war' by Tehran for refusing a truce until the council had named Iraq the aggressor.To retake Halabja from Iran and its Kurdish allies, who had captured it in March, Iraq's air force attacked it with poison gas bombs. The objective was to take out the occupying Iranian troops (who had by then left the town); instead, the assault killed 3,200 to 5,000 civilians.The images of men, woman and children, frozen in instant death, relayed by the Iranian media, shocked the world. Yet no condemnation came from Washington.
Toen waren Saddam en de VS dikke vriendjes.
quote:Tijdgeest? Informatie-technologie? Ontwikkeling mensheid?
Op dinsdag 18 maart 2003 01:07 schreef Nawijnschenk het volgende:aantal doden, karakter, idealogie, etc
op welke punten zou je nog meer een vergelijking kunnen trekken?
Jouw karakterschetsen kloppen overigens ook van geen kant en ook bij de idealogie zit je geschiedkundig fout.
quote:vul maar aan zou ik zeggen
Op dinsdag 18 maart 2003 01:09 schreef golfer het volgende:[..]
Tijdgeest? Informatie-technologie? Ontwikkeling mensheid?
Jouw karakterschetsen kloppen overigens ook van geen kant en ook bij de idealogie zit je geschiedkundig fout.
quote:Geef eens antwoord op poster eerder van mij.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:10 schreef Nawijnschenk het volgende:
het topic is nu al verziekt en farzin is nog niet eens langs gekomen, volgens mij kan er beter een slotje op want ik zie weinig animo voor een inhoudelijke discussie
quote:idd mensen mensen, waarom kan je dat niet vergelijken? zeg dat dan ook eens.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:03 schreef Nawijnschenk het volgende:
veel geschreeuw maar weinig wol merk ikals je je mening niet kan onderbouwen reageer dan niet
quote:beetje offtopic, jij probeert de VS er weer bij te halen om zo de aandacht te verleggen
Op dinsdag 18 maart 2003 01:11 schreef schatje het volgende:
Geef eens antwoord op poster eerder van mij.
quote:Oh ja, de VS is ook totaal irrelevant in deze discussie.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:12 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
beetje offtopic, jij probeert de VS er weer bij te halen om zo de aandacht te verleggen
quote:ja aangezien het in dit topic gaat om de vraag welke van de 2 dictator erger is en waarom, ik heb nog geen enkel inhoudelijk antwoord gezien behalve wat loos geschreeuw
Op dinsdag 18 maart 2003 01:15 schreef QyRoZ het volgende:
Oh ja, de VS is ook totaal irrelevant in deze discussie.
quote:Hetzelfde als je eigen stelling dus....
Op dinsdag 18 maart 2003 01:16 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
ja aangezien het in dit topic gaat om de vraag welke van de 2 dictator erger is en waarom, ik heb nog geen enkel inhoudelijk antwoord gezien behalve wat loos geschreeuw
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 01:17 schreef xf0rz het volgende:
Hetzelfde als je eigen stelling dus....
quote:Heb je al mijn posts nagelezen ofzo?
Op dinsdag 18 maart 2003 01:20 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
waarom reageer jij uberhaupt in een topic als dit als je er blijkbaar niets vanaf weet en alleen maar op anderen kunt zeiken
De personen die je met elkaar wilt vergelijken zijn niet vergelijkbaar. Dat is mijn mening, en dus vind ik je vergelijking lariekoek.
slotje
quote:makkelijke uitweg
Op dinsdag 18 maart 2003 01:21 schreef Nawijnschenk het volgende:
ok het niveau is weer niet toereikend voor een discussie merk ikslotje
.
quote:Je kan beter eerst goed nadenken voordat je een topic opent.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:21 schreef Nawijnschenk het volgende:
ok het niveau is weer niet toereikend voor een discussie merk ikslotje
quote:moet jij zeggen met je "ik vind dit onzin en dit is mijn mening"
Op dinsdag 18 maart 2003 01:22 schreef xf0rz het volgende:makkelijke uitweg
.
.
rot een eind op
quote:ik ben de enige die hier nadenkt en een inhoudelijk verhaal post
Op dinsdag 18 maart 2003 01:23 schreef schatje het volgende:
Je kan beter eerst goed nadenken voordat je een topic opent.
nou ik ben nu weg, het forum op intertoys.nl heeft een hoger niveau
quote:Ja hoor Hitler had het beste met Europa voor...
Op dinsdag 18 maart 2003 01:26 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
ik ben de enige die hier nadenkt en een inhoudelijk verhaal post
nou ik ben nu weg, het forum op intertoys.nl heeft een hoger niveau
[afbeelding]
quote:leer lezen
Op dinsdag 18 maart 2003 01:36 schreef ullie het volgende:[..]
Ja hoor Hitler had het beste met Europa voor...
Wat een inhoudelijk verhaal en wat heb jij goed nagedacht.
Persoonlijk kan ik me er wel iets bij voorstellen bij dat verhaal van de topicopener, en ik denk dat er nog heel wat complete groeperingen op de wereld zijn die minstens net zo erg zijn als Hitler, alleen niet bij machte zijn om hun denkbeelden uit te voeren door gebrek aan invloed, politieke macht, geld of wat dan ook.
Het is gewoon een standaard ingeprogrammeerde opmerking om Hitler de meest gevaarlijke man ooit te noemen. Het is nog dom ook, want daarmee doe je je ogen dicht voor mensen die misshcien nog wel erger zijn.
quote:Even kort door de bocht: nadat Europa gezuiverd zou zijn van alle "foute" dingen (en dat was dus in Hitler zijn ogen o.a. de joden en nog wat andere groeperingen) zou Europa het derde rijk worden en heersen over de wereld. In welvaart etc etc.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:36 schreef ullie het volgende:[..]
Ja hoor Hitler had het beste met Europa voor...
Wat een inhoudelijk verhaal en wat heb jij goed nagedacht.
Jouw gedachtegang is gewoon te simpel
[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 18-03-2003 01:42]
quote:Ja Saddam heeft in z'n eigen hoofd waarschijnlijk ook het best voor met de wereld. So?
Op dinsdag 18 maart 2003 01:38 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
leer lezen
quote:dat is niet zo, hij is ervan bewust dat z'n volk omkomt van de honger terwijl hij overal paleizen heeft
Op dinsdag 18 maart 2003 01:40 schreef ullie het volgende:
Ja Saddam heeft in z'n eigen hoofd waarschijnlijk ook het best voor met de wereld. So?
quote:en wat is het punt dan wel?
Op dinsdag 18 maart 2003 01:42 schreef UTO het volgende:
So niks, dat is het punt helemaal niet.
quote:En Hitler was bewust van het feit dat hij een volk aan het uitmoorden was...op dat gebied zijn ze hetzelfde.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:42 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
dat is niet zo, hij is ervan bewust dat z'n volk omkomt van de honger terwijl hij overal paleizen heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |