abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9190677
Zal de gegoede burger van Nederland nog gewoon naar zijn werk kunnen aan het eind van de week, en met een bordje Hollandse korst rustig op de bank naar de oorlog kijken op tv?

Of zullen er aanslagen gepleegd worden hier, ontstaan er mega rellen.. gaan de Nederlanders massaal naar de winkel alles inslaan?
Ontstaat er hysterie, of blijft men kalm.. en gaat de hele oorlog aan ons voorbij?
Wat zullen de economische gevolgen zijn?

Allemaal vragen die door mijn hoofd gaan.. en ik ben best wel een beetje bang.
Wat denken jullie.. wat zullen de gevolgen zijn bij de komende oorlog?
Of ben ik de enige die denkt dat we er misschien niet zo soepeltjes vanaf komen?

*Hopelijk staat dit in het goede forum*

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2003 @ 21:46:40 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_9190711
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:45 schreef Brennie het volgende:
Zal de gegoede burger van Nederland nog gewoon naar zijn werk kunnen aan het eind van de week, en met een bordje Hollandse korst rustig op de bank naar de oorlog kijken op tv?

Of zullen er aanslagen gepleegd worden hier, ontstaan er mega rellen.. gaan de Nederlanders massaal naar de winkel alles inslaan?
Ontstaat er hysterie, of blijft men kalm.. en gaat de hele oorlog aan ons voorbij?
Wat zullen de economische gevolgen zijn?

Allemaal vragen die door mijn hoofd gaan.. en ik ben best wel een beetje bang.
Wat denken jullie.. wat zullen de gevolgen zijn bij de komende oorlog?
Of ben ik de enige die denkt dat we er misschien niet zo soepeltjes vanaf komen?

*Hopelijk staat dit in het goede forum*

Behalve 24/7 beelden op TV, helemaal niets
  FOK!fossiel maandag 17 maart 2003 @ 21:46:42 #3
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 17 maart 2003 @ 21:47:03 #4
21066 Potter
At your service
pi_9190723
Er gebeurd niks hier, hooguit wat demonstraties in Den Haag ofzo.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_9190727
Misschien geen aanslagen enzo, maar het heeft zeker wel gevolgen, bij mijn zus (ze werkt op een reisbureau) is er vandaag 17% van alle werknemers van het bedrijf ontslagen. (doordat er nu veel minder gereisd wordt en er zodoende minder werk voor hen is).

[Dit bericht is gewijzigd door Herfst op 17-03-2003 21:47]

Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_9190728
met een beetje pech:

autoloze zondag,
max snelheid naar 80km/u

aanslagen op de amerikaanse ambasade

rellen verwacht ik niet, er zijn niet zo gek veel mensen voor een oorlog, dus ik zou niet weten tegen wie die mensen zouden moeten rellen dan...

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_9190753
Misschien krijgen we weer een olie-boycot van een paar Islamitische landen, hadden ze de vorige golfoorlog ook gedaan. Omdat we pro-Israel waren.
pi_9190770
Nou laten we iig hopen dat er geen aanvallen komen, maar een ding weet ik zeker: ik ga niet hamsteren, dat gaat me toch te ver
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 17 maart 2003 @ 21:48:06 #9
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9190772
de gasprijs gaat omhoog .....
en daar gaat het tenlotte toch allemaal om ?

[Dit bericht is gewijzigd door qwerty_x op 17-03-2003 21:51]

zonnig Brasil
pi_9190821
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:47 schreef mabit het volgende:
met een beetje pech:

autoloze zondag,
max snelheid naar 80km/u

aanslagen op de amerikaanse ambasade

rellen verwacht ik niet, er zijn niet zo gek veel mensen voor een oorlog, dus ik zou niet weten tegen wie die mensen zouden moeten rellen dan...

Is er niet een mogelijkheid dat de moslim in NL in opstand komt, en als een blok achter Saddam gaat staan..
Ondanks de redelijke integratie?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 17 maart 2003 @ 21:49:28 #11
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9190823
Ik zal er geen slaap om missen, want het boeit me allemaal geen flikker
Signature:
Maximaal
4
regels
  maandag 17 maart 2003 @ 21:49:42 #12
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_9190829
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:47 schreef NightH4wk het volgende:
Misschien krijgen we weer een olie-boycot van een paar Islamitische landen, hadden ze de vorige golfoorlog ook gedaan. Omdat we pro-Israel waren.
We steunen Amerika toch?
  maandag 17 maart 2003 @ 21:50:06 #13
21066 Potter
At your service
pi_9190845
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:49 schreef Brennie het volgende:

[..]

Is er niet een mogelijkheid dat de moslim in NL in opstand komt, en als een blok achter Saddam gaat staan..

Dat gebeurde bij de vorige oorlogen toch ook niet.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_9190850
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:49 schreef Brennie het volgende:
LMAO

maar dat zou idd een optie kunnen zijn, alhoewel ik dacht dat de moslims ook tegen de oorlog waren...

pi_9190889
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:49 schreef FallenAngel666 het volgende:
Ik zal er geen slaap om missen, want het boeit me allemaal geen flikker
Hulde
It's in the air tonight
pi_9190894
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:49 schreef Marc_mga het volgende:

[..]

We steunen Amerika toch?

En?
pi_9190902
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:50 schreef Potter het volgende:

[..]

Dat gebeurde bij de vorige oorlogen toch ook niet.

Zie je het dan als een exact dezelfde oorlog dan?
Ik zie het als een wereldoorlog waar de gehele wereld bij betrokken zal raken.

In ieder geval 1 van veel grotere omvang.

pi_9190944
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:51 schreef Brennie het volgende:

[..]

Wie gaan tegen elkaar strijden dan? Moslims tegen het Westen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2003 @ 21:53:12 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_9190950
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:51 schreef Brennie het volgende:

[..]

Er zijn juist MINDER landen bij betrokken dan de vorige keer
  maandag 17 maart 2003 @ 21:53:53 #20
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9190970
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:49 schreef Marc_mga het volgende:

[..]

We steunen Amerika toch?

Het is algemeen bekend dat Islamitische landen onze steun aan Amerika alleen maar toejuichen en dan juist niet de oliekraan dicht doen
Catch You On The Flip Side
pi_9190981
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:50 schreef mabit het volgende:

[..]

LMAO

maar dat zou idd een optie kunnen zijn, alhoewel ik dacht dat de moslims ook tegen de oorlog waren...

Ja, totdat er onschuldige burgers in Irak gedood worden door de "verloederde westerse wereld"
Het blijft je roots als moslim zijnde, lijkt me.
  maandag 17 maart 2003 @ 21:54:28 #22
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9190990
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:51 schreef Summertime het volgende:

[..]

Hulde

Je gaat me toch niet serieus vertellen dat jij er wel van wakker ligt of wel?!
Als je er iets van op het nieuws ziet dan denk je "goh jah, wat erg toch allemaal...wat is er voor de rest nog op tv?".
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_9191088
Ik denk dat het er ook vanafhangt hoelang de oorlog gaat duren en hoe erg de beelden zijn van burgerslachtoffers e.d. die hier op tv komen. Deze oorlog is namelijk totaal anders dan de vorige (golfoorlog). Amerika handelt nu gewoon zelf samen met engeland en spanje. Voor de rest zijn de meeste (grote) landen tegen de oorlog, dus wanneer deze te lang gaat duren zouden er wel acties kunnen komen tegen Amerika en Amerikaanse organisaties. Wellicht ook in Nederland.
pi_9191125
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn juist MINDER landen bij betrokken dan de vorige keer

Ja klopt..
Maar wat voor omvang zal het terrorisme in de Westerse wereld krijgen?
Terroristen zitten overal.. ik denk dat het verder strijkt dan een paar bommetjes van de VS op Irak.
Mijn mening:

Vs wil zijn eer en machtsgevoel in de wereld handhaven zeker nav 11 september.
Het is toch ergens een oorlog tegen het terrorisme.

pi_9191219
Amerika wil gewoon zijn olievoorraad veilig stellen, heeft weinig te maken met terrorisme. Ze zeggen ook dat het om ontwapening van Irak gaat, maar ze zouden er wel genoegen mee nemen als Saddam Hoessein weg zou gaan uit Irak. Beetje krom dus, want dat heeft niks met die wapens te maken. Bush maakt denk ik een grote fout door nu zelf te gaan vechten zonder VN, het terrorisme zal aanwakkeren en de fanatiekelingen hebben nog een "geldige" reden ervoor ook.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2003 @ 22:01:41 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_9191242
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:58 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ja klopt..
Maar wat voor omvang zal het terrorisme in de Westerse wereld krijgen?
Terroristen zitten overal.. ik denk dat het verder strijkt dan een paar bommetjes van de VS op Irak.
Mijn mening:

Vs wil zijn eer en machtsgevoel in de wereld handhaven zeker nav 11 september.
Het is toch ergens een oorlog tegen het terrorisme.

Aangezien 'wij' niet actief meedoen met deze oorlog, zou terrorisme op ons land alleen de Moslimhaat maar versterken, en het midden oosten steeds verder isoleren.
pi_9191322
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:01 schreef hans12581 het volgende:
Amerika wil gewoon zijn olievoorraad veilig stellen, heeft weinig te maken met terrorisme. Ze zeggen ook dat het om ontwapening van Irak gaat, maar ze zouden er wel genoegen mee nemen als Saddam Hoessein weg zou gaan uit Irak. Beetje krom dus, want dat heeft niks met die wapens te maken. Bush maakt denk ik een grote fout door nu zelf te gaan vechten zonder VN, het terrorisme zal aanwakkeren en de fanatiekelingen hebben nog een "geldige" reden ervoor ook.
Iran heeft gezegd gewoon zijn olieproductie op volle toeren te laten draaien tijdens een oorlog.. dan halen ze het ook daarvandaan.
Wie zegt dat Saddam nog uberhaupt in Irak is.. hij heeft tig look-a-likes.
Als ze weten dat ie er zit.. catch him if you can.
Idd het terrorisme zal aanwakkeren.. en dat vergeten denk ik wat mensen.
pi_9191381
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:54 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ja, totdat er onschuldige burgers in Irak gedood worden door de "verloederde westerse wereld"
Het blijft je roots als moslim zijnde, lijkt me.

lieverd luister nou 99% van nl is tegen de oorlog, er zijn amper mensen voor de oorlog, iig niet genoeg om mee te gaan rellen...
pi_9191382
quote:
Wat was er in Bosnie te vinden volgens jou, omdat de VS natuurlijk nooit zou aanvallen zonder er zelf beter van te worden en ze zouden ook nooit dictatoriale regimes willen omleggen?
pi_9191390
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Aangezien 'wij' niet actief meedoen met deze oorlog, zou terrorisme op ons land alleen de Moslimhaat maar versterken, en het midden oosten steeds verder isoleren.

Maar.. hebben de terroristen daar een boodschap aan.. ik vraag het me af.

[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 17-03-2003 22:08]

pi_9191431
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:06 schreef mabit het volgende:

[..]

lieverd luister nou 99% van nl is tegen de oorlog, er zijn amper mensen voor de oorlog, iig niet genoeg om mee te gaan rellen...

Je kan gelijk hebben.. toch ging het idee van mogelijke rellen ook door mijn hoofd.
Erover nadenkend kun je behoorlijke rare scenario's bedenken.
pi_9191439
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:06 schreef mabit het volgende:

[..]

Ik ga niet rellen, dat is voor linkse milieu-freaks. Maar ik ben wel voor de oorlog en veel meer mensen. (ik heb de oorlog liever wat later btw)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2003 @ 22:08:29 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_9191448
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:06 schreef Brennie het volgende:

[..]

Maar.. hebben de terroristen daar een boodschap aan.. ik vraag het em af.

Nee, en zie hier de beste reden VOOR deze oorlog.
Wij hier hebben allemaal scrupules bij de onschuldge slachtoffers welke gaan vallen, terwijl terroristen juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers willen maken.

Preventief gezien zou het het verstandigst zijn als het volledige midden oosten wordt uitgewist

pi_9191526
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, en zie hier de beste reden VOOR deze oorlog.
Wij hier hebben allemaal scrupules bij de onschuldge slachtoffers welke gaan vallen, terwijl terroristen juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers willen maken.

Preventief gezien zou het het verstandigst zijn als het volledige midden oosten wordt uitgewist

Wat mij bang maakt is de evt actie's die terroristen gaan uitvoeren.. niet zozeer de bommen van en naar Irak door de legers.
pi_9193281
Ik zag een item op het nieuws, en ze vroegen aan een Irakees wat ie van NL vond.
Helft van de inwoners zijn joden/zionisten zei hij, onbetrouwbaar.

Ze hebben echt geen idee daar.

Toen had ik wel last van ongerustheid zal ik maar zeggen.

pi_9193303
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:12 schreef Bluezz het volgende:
Ik zag een item op het nieuws, en ze vroegen aan een Irakees wat ie van NL vond.
Helft van de inwoners zijn joden/zionisten zei hij, onbetrouwbaar.

Ze hebben echt geen idee daar.

Toen had ik wel last van ongerustheid zal ik maar zeggen.

een irakees in irak of een irakees in NL ? denk dat ze nieteens weten waar nederland ligt :|
  maandag 17 maart 2003 @ 23:22:59 #37
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_9193458
Bericht op de FP over autoloze zondag is in elk geval één punt dat we zullen merken ...

Aanslagen in Nederland? ik weet t niet ... maar de laatste jaren zijn zelfmoordaanslagen erg in "de mode", dus t zou zo maar kunnen ... maar dat kan ook op vele andere plaatsen in de wereld ...

dus vooralsnog alleen stijgende olieprijzen (=benzineprijzen) ...

pi_9193487
Aanslagen in Nederland, mwoah... Ik denk dat er andere doelen zijn voor Saddam etc. waarop ze eerder zouden aanvallen, in Nederland is ook de meerderheid tegen de oorlog en heeft de regering geen pro-VS/UK standpunt ingenomen, maar gewoon nog geen standpunt.
Daar vrees ik dus niet echt voor.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9193524
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:24 schreef sweek het volgende:
Aanslagen in Nederland, mwoah... Ik denk dat er andere doelen zijn voor Saddam etc. waarop ze eerder zouden aanvallen, in Nederland is ook de meerderheid tegen de oorlog en heeft de regering geen pro-VS/UK standpunt ingenomen, maar gewoon nog geen standpunt.
Daar vrees ik dus niet echt voor.
ach als je de US ambassade hier al kan bekladden zonder moeite ...
pi_9193552
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus omdat hun het doen mogen wij het ook doen??
pi_9193558
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:26 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

ach als je de US ambassade hier al kan bekladden zonder moeite ...

Dan?
Dan is Nederland misschien niet goed beveiligd, maar hoe kun je je beveiligen tegen dit soort dingen? Welke maatregelen zou jij willen dat er genomen werden?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9193636
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:28 schreef sweek het volgende:

[..]

Dan?
Dan is Nederland misschien niet goed beveiligd, maar hoe kun je je beveiligen tegen dit soort dingen? Welke maatregelen zou jij willen dat er genomen werden?

ambassades laten beveiligen door het leger zonder schroefdop in die namaak m-16's natuurlijk
  maandag 17 maart 2003 @ 23:36:51 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9193724
Gevolgen voor Nederland: vooral economisch, omdat 1 van onze grote exportprodukten (aardgas) zijn prijs heeft gekoppeld aan de olie-prijzen.

Verder verwacht ik nauwelijks iets te merken ervan hier.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9193736
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:36 schreef golfer het volgende:
Gevolgen voor Nederland: vooral economisch, omdat 1 van onze grote exportprodukten (aardgas) zijn prijs heeft gekoppeld aan de olie-prijzen.

Verder verwacht ik nauwelijks iets te merken ervan hier.

Hierbij wil ik me aansluiten.......
  maandag 17 maart 2003 @ 23:39:09 #45
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_9193763
Ik voel me wel redelijk veilig in Nederland (lijkt me niet een prime-target) maar heb wel enigzins vrees voor meer aanslagen in grote Europese en Amerikaanse steden. Als dat gebeurt zijn natuurlijk de rapen helemaal gaar, vooral als juist niet in VS maar ergens in Europa iets ernstigs gebeurt.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_9193901
nederland heeft een groot deel amerikaanse kernwapens, reken maar dat sadam hiervan op de hoogte is en ons kikkerlandje wel onder ogen houdt.
pi_9194101
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:31 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

ambassades laten beveiligen door het leger zonder schroefdop in die namaak m-16's natuurlijk

Omdat er een paar bekladdingen op waren?
Dat vind ik nog niet echt een mogelijke aanleiding tot een aanslag er op.

De wapens waar die Saddam (waarschijnlijk) heeft zijn van biologische en / of nucleare aard, en die zijn niet op die manier te bestrijden.

Ik ben het eens met Golfer en ik denk dat het hier vooral over Economische gevolgen gaat gaan, en misschien ook wel sociale mbt. integratie enz.

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9197161
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:45 schreef street011 het volgende:
nederland heeft een groot deel amerikaanse kernwapens, reken maar dat sadam hiervan op de hoogte is en ons kikkerlandje wel onder ogen houdt.
Tis ook raar dat Osama ons land noemde in een z'n eerste videobrieven, want welke Arabier heeft nou ooit gehoort van dit land?
pi_9197174
Er gebeurt niets, of het moet zijn dat wat malloten die vinden dat ze een bloedband hebben met Irak gaan lopen rellen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 08:11:53 #50
49472 dasto
is een dromer
pi_9197180
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:54 schreef FallenAngel666 het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet serieus vertellen dat jij er wel van wakker ligt of wel?!
Als je er iets van op het nieuws ziet dan denk je "goh jah, wat erg toch allemaal...wat is er voor de rest nog op tv?".

dat is echt een te lakse houding man...
je moet het zelf weten natuurlijk, maar het gaat de hele wereld aan! maargoed..
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts
pi_9197652
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:07 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Tis ook raar dat Osama ons land noemde in een z'n eerste videobrieven, want welke Arabier heeft nou ooit gehoort van dit land?

mee eens... mocht de oorlog komen.. wat het geval ook wel is eigenlijk... dan zou het best kunnen dat al die moslims in actie komen.. Bin Laden is al een tijdje stil natuurlijk die bereidt op zijn luie reet gewoon een nieuw offensief... misschien ziet hij het wel als een opening in alle andere landen als amerika druk bezig is met saddam...
Nah het wordt idd dan flink opgepast... Maar ik denk niet dat je er echt veel van merkt in Nederland... alleen op tv zal je beelden zien... denk ik ...
" Werkend brein! "
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:37:38 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_9199325
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:07 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Vind je?

Ik niet, wat wil je als je als je een decennium een extreem-linkse regering hebt die als geloofsartikel de multi-culti samenleving propageerd, en daarom buitenlanders never niet een stroobreed in de weg legt, ook niet als ze bewezen banden hebben met terroristen.

&lt;signature here&gt;.
pi_9199372
Steden als Eindhoven en Rotterdam zijn toch wel bekend in bepaalde kringen in het MO.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:56:26 #54
3542 Gia
User under construction
pi_9199750
Gisteren kwamen mijn zoontjes (8 en 10) uit school, samen met een vriendinnetje(11). Ze vertelden me dat dat vriendinnetje onderweg werd uitgescholden voor 'vuile kut-blanke', en vervolgens in de struiken werd gegooid.
De 'dader' was een Turks of Marokkaans meisje van een jaar of 14/15.

Is dit een voorbeeld van wat we mogen verwachten?
Moet ik mijn kinderen maar weer gaan halen en brengen?

Sorry, hoor, maar vooroordelen? Ze doen het zichzelf aan!

dinsdag 18 maart 2003 @ 11:01:05 #55
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9199871
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 10:56 schreef Gia het volgende:
agree, ik zag hier gisteren al weer van die eikels rondlopen met de Marokkaanse vlag in de hand, het verkeer ophouden en "Jihad Jihad" roepen ...
Dit soort lui gaan volgens mij nog voor veel problemen zorgen als de oorlog uitbreekt ... het is nou al een zooitje en dan heb ik het niet over de probleemwijken, ze zouden wel gek zijn om hun eigen wijk te slopen...
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:20:05 #56
38807 Piertje
AjAx AmStErDaM
pi_9203271
Ja dat zag je ook hier in Apeldoorn, toen er hier 2 weken geleden rellen waren. Tijdens de demonstratie waren er weinig tot geen Marokkanen en Turken. En toen de rellen uitbraken, kwamen ze van overal opeens. Zelf was ik erook bij maargoed
V.D VAART WIE KENT UM NIET V.D VAART V.D VAART IS EEN ECHTE AJACIED!!!!
pi_9203325
quote:
1 turks/marrokaans meisje doet iets, en dus doen "ze" het allemaal?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:26:46 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9203449
quote:
Gisteren kwamen mijn zoontjes (8 en 10) uit school, samen met een vriendinnetje(11). Ze vertelden me dat dat vriendinnetje onderweg werd uitgescholden voor 'vuile kut-blanke', en vervolgens in de struiken werd gegooid.
De 'dader' was een Turks of Marokkaans meisje van een jaar of 14/15.

Is dit een voorbeeld van wat we mogen verwachten?
Moet ik mijn kinderen maar weer gaan halen en brengen?

Wie doet wat zichzelf aan?

Ik ken ook verhalen van autochtone blanke nederlandse jochies die de hitlergroet brengen.

Ik vind het zo zielig (en ja vooral jij bent heel erg sneu Gia) dat je mensen indeelt in hokjes qua ras.

zometeen ga je me nog vertellen dat je niets tegen buitenlanders hebt, omdat je wel eens naar de Chinees gaat

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:28:01 #59
3542 Gia
User under construction
pi_9203481
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:22 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

1 turks/marrokaans meisje doet iets, en dus doen "ze" het allemaal?

Akkoord, dit was 1 meisje, maar het gaat vooral om wat ze zegt, tegen een kind van 11 jaar. "Kutblanke".
Sorry, maar dan heb ik zoiets van: Rot dan op naar je eigen land, als onze kleur je niet aanstaat!

Enne, jij weet net zo goed als ik dat dit niet een op zichzelf staand incident is. Ik verwacht dat we dit soort incidentjes de komende weken nog wel meer kunnen verwachten.

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:29:38 #60
3542 Gia
User under construction
pi_9203528
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wie doet wat zichzelf aan?

Ik ken ook verhalen van autochtone blanke nederlandse jochies die de hitlergroet brengen.

Ik vind het zo zielig (en ja vooral jij bent heel erg sneu Gia) dat je mensen indeelt in hokjes qua ras.

zometeen ga je me nog vertellen dat je niets tegen buitenlanders hebt, omdat je wel eens naar de Chinees gaat

Kom op zeg, als er nou nog een aanleiding was?
Waar haalt die doos het recht vandaan om een kind van 11 jaar in de struiken te gooien alleen maar omdat ze blank is?

Da's gvd discriminatie!

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:33:20 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9203642
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar haalt die doos het recht vandaan om een kind van 11 jaar in de struiken te gooien alleen maar omdat ze blank is?

Da's gvd discriminatie!

Natuurlijk, ga naar de politie of ga naar de ouders.
Maar zelf gaan discrimineren helpt helemaal niets.

Maar (om een beetje ontopic te blijven) dat is een beetje de denkwijze die Bush de wereld oplegt: Goed en Kwaad | Westers en Arabisch | Christen en Moslim.

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:34:30 #62
38807 Piertje
AjAx AmStErDaM
pi_9203678
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's gvd discriminatie!

Weer zo'n typisch geval van kansloze huismoeder
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:35:14 #63
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9203698
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]Maar (om een beetje ontopic te blijven) dat is een beetje de denkwijze die Bush de wereld oplegt: Goed en Kwaad | Westers en Arabisch | Christen en Moslim.

het zijn de radicale moslims die spreken van een oorlog tussen het Westen en de Islam ... niet Bush ...

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:36:24 #64
3542 Gia
User under construction
pi_9203739
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Natuurlijk, ga naar de politie of ga naar de ouders.
Maar zelf gaan discrimineren helpt helemaal niets.

Maar (om een beetje ontopic te blijven) dat is een beetje de denkwijze die Bush de wereld oplegt: Goed en Kwaad | Westers en Arabisch | Christen en Moslim.

Ik haal het alleen maar aan als voorbeeldje van 'Kunnen we dat de komende weken gaan verwachten?'
En ja, dat denk ik wel.

Bush voert oorlog tegen Irak en Hussein, niet tegen de Moslims. Dat maken de moslims er zelf van.
En als ze dan op deze manier gaan reageren, dan denk ik dat er geen sprake is van vooroordelen, maar eigen schuld, dikke bult.

Moet ze hun handen maar thuis houden.

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:37:22 #65
3542 Gia
User under construction
pi_9203767
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:34 schreef Piertje het volgende:

[..]

Weer zo'n typisch geval van kansloze huismoeder

Zit al 10 jaar met een ruime WAO-uitkering.

Je hoort mij niet klagen!

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:37:53 #66
32190 OleGallis
RastafarI teach I everything!
pi_9203777
Damn wat een onzin Gia...

Vorige week in de Revu stuk over extreem rechtse sukkeltjes van nog geen 18 jaar. Zegt een van die klootzakken: ach een molotovje bij een Turks theehuis naar binnen gooien moet kunnen. Een discrimineert er dus behoorlijk, zeg jij dan ook die kutblanken roepen vooroordelen over zich af....

Ben zelf ook blank hoor, maar door personen als jij zou je je ervoor schamen....get a life!

"Many discouraging hours will arise before the rainbow of accomplished goals will appear on the horizon." (Haile Sellassie I) - http://dutchrasta.suddenlaunch.com
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:37:57 #67
38807 Piertje
AjAx AmStErDaM
pi_9203778
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Zit al 10 jaar met een ruime WAO-uitkering.

Je hoort mij niet klagen!

heb je het alweer, profiteur
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:39:43 #68
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9203823
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:35 schreef realist_ik het volgende:

[..]

het zijn de radicale moslims die spreken van een oorlog tussen het Westen en de Islam ... niet Bush ...

Met betrekking op de komende oorlog niet nee. Maar het zwart-wit denken van Bush heeft alleen maar negatieve gevolgen.

Als je niet voor bent, dan ben je tegen.
Makkelijke keuze geef je dan aan moslims die niet goed bij hun hoofd zijn.

Moderator dinsdag 18 maart 2003 @ 13:40:25 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9203848
De mollukse kwestie zal wel weer opgaan spelen zodra al die (government sponsored) moslim militie's op de mollukken Irak gebruiken als excuus om lekker te kunnen moorden en roven.

maja dan komt dat ook weer wat in het nieuws, zou tijd worden dat er wat aan gedaan werd daar.

verder gebeurt er helemaal nix hier, behalve dat de benzine prijzen (als de amerikanen het slim spelen) omlaag of (als ze het dom spelen) omhoog gaan.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9203870
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:37 schreef Piertje het volgende:

[..]

Doe eens niet.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:41:57 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9203883
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik haal het alleen maar aan als voorbeeldje van 'Kunnen we dat de komende weken gaan verwachten?'
En ja, dat denk ik wel.

Dat denk ik ook, en niet eens zozeer op kleinschalig niveau maar tav terreur ed. vooral. Het arrogante eenzijdig preventief handelen van Bush is daar de oorsprong van.
quote:
Bush voert oorlog tegen Irak en Hussein, niet tegen de Moslims. Dat maken de moslims er zelf van.
En als ze dan op deze manier gaan reageren, dan denk ik dat er geen sprake is van vooroordelen, maar eigen schuld, dikke bult.

Moet ze hun handen maar thuis houden.

Maar wat wil je er dan tegen doen?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:43:20 #72
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9203932
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met betrekking op de komende oorlog niet nee. Maar het zwart-wit denken van Bush heeft alleen maar negatieve gevolgen.

Als je niet voor bent, dan ben je tegen.
Makkelijke keuze geef je dan aan moslims die niet goed bij hun hoofd zijn.

Het is idd zo dat Bush iedereen voor een keuze zet ... maar nu zoveel landen hebben gekozen om niet blindelings te volgen, zal dat ook allemaal een positieve impact hebben. De moslims zien nu toch ook dat niet heel het Westen een oorlog wil ... en dat er bijgevolg geen sprake kan zijn van een (heilige) oorlog van de Islam tegen het Westen.
Er zijn trouwens toch ook niet-moslimlanden die bij de Axis of Evil horen?
Er wordt dus idd een verschil gemaakt tussen goed en slecht, maar er wordt nergens gesproken over een oorlog tegen de Islam ... alleen door de moslims zelf.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:43:40 #73
38807 Piertje
AjAx AmStErDaM
pi_9203943
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Doe eens niet.

Waarom niet?
mag toch voor mijn mening uitkomen?
pi_9203975
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:43 schreef Piertje het volgende:

[..]

Waarom niet?
mag toch voor mijn mening uitkomen?

Niet persoonlijk worden tegen mede-users. Dat heeft niets met discussieren te maken en verkloot een topic. Lees de FAQ en Policy.
pi_9204003
Als iedereen zich ermee gaat bemoeien valt er niet tegenop te modereren.

Topic gaat even dicht om te schonen.

-edit- Een aantal reacties verwijderd, nu weer ontopic verder svp.

Klachten kunnen in [Centraal] Feedback WAR-forum.

dinsdag 18 maart 2003 @ 16:39:54 #76
3542 Gia
User under construction
pi_9208868
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:37 schreef Piertje het volgende:

[..]

Nee hoor, helemaal terecht. Maar een kansloos huismoedertje ben ik niet. Ben gediplomeerd directie-secretaresse.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 16:42:41 #77
3542 Gia
User under construction
pi_9208943
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:41 schreef Sidekick het volgende:

Maar wat wil je er dan tegen doen?

Kun je niks tegen doen. Als dit weer gebeurt ga ik mijn kinderen maar halen en brengen. Zit niks anders op.
Ik leer mijn kinderen niet te schelden en te vechten, maar ik laat ze ook niet in elkaar slaan, zonder één enkele aanleiding.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 20:11:55 #78
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_9214217
Ik heb het al vaker gezegd, en zal het nu ook zeggen:

Ik denk dat we hier in Nederland zeer zwaar weer tegemoet gaan op het gebied van de verhouding van allochtonen/autochtonen of moslims/niet-moslims.

Dan kunnen we hoogstwaarschijnlijk zien hoe sterk we werkelijk, gezamelijk als "multiculturele/etnische maatschappij", in onze schoenen staan.

- Zie de komst van de AEL die dit conflict zullen aangrijpen om verder te
polariseren te activeren.

- De Rotterdamse haven is een realistisch doelwit, aangezien het een knooppunt is in de mondiale logistiek.
"In Nederland?" hoor ik U zeggen?
Ja, wij kunnen net zo goed collaterale schade oplopen als zij daar in Irak.

- Wellicht zal snel duidelijk worden dat loyaliteit bij sommige/vele arabieren/moslims zal liggen in Irak ipv in hier in Nederland waar zijzelf verblijven.
Ondanks het feit dat een grote meerderheid in Nederland tegen een oorlog is, en ons kabinet een geïsoleerd standpunt inneemt tov het volk.

Maar noem mij een pessimist ....

Alles is één
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:11:37 #79
3542 Gia
User under construction
pi_9228208
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 20:11 schreef dr.Tesla het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, en zal het nu ook zeggen:

Ik denk dat we hier in Nederland zeer zwaar weer tegemoet gaan op het gebied van de verhouding van allochtonen/autochtonen of moslims/niet-moslims.

Dan kunnen we hoogstwaarschijnlijk zien hoe sterk we werkelijk, gezamelijk als "multiculturele/etnische maatschappij", in onze schoenen staan.

- Zie de komst van de AEL die dit conflict zullen aangrijpen om verder te
polariseren te activeren.

- De Rotterdamse haven is een realistisch doelwit, aangezien het een knooppunt is in de mondiale logistiek.
"In Nederland?" hoor ik U zeggen?
Ja, wij kunnen net zo goed collaterale schade oplopen als zij daar in Irak.

- Wellicht zal snel duidelijk worden dat loyaliteit bij sommige/vele arabieren/moslims zal liggen in Irak ipv in hier in Nederland waar zijzelf verblijven.
Ondanks het feit dat een grote meerderheid in Nederland tegen een oorlog is, en ons kabinet een geïsoleerd standpunt inneemt tov het volk.

Maar noem mij een pessimist ....

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.

Want, wat hebben wij nou eigenlijk gedaan, wat terroristische akties begrijpelijk zou kunnen maken?

Helemaal niks!

En dan kan men wel aan komen zeiken met voorbeeldjes van 18-jarige skinheads die een handgranaat in een Coffeeshop wel een goede grap vindt, maar er is nog een groot verschil tussen woorden en daden.

Er is niets wat extremistisch moslimgeweld tegen de Westerlijke bevolking rechtvaardigt. En ik hoop dat, mocht het voorkomen, het keihard de kop wordt ingedrukt.

De oorlog is tegen Irak en Hussein, niet tegen de Islam.

pi_9231394
kan je ook al niet meer op je satelliet navigatie vertrouwen..

Iraq war could send German cars in wrong direction:

FRANKFURT (AFP) Mar 18, 2003
Drivers whose cars are equipped with a global positioning system (GPS) may be the first to know when war breaks out against Iraq, a German automobile club said Tuesday.
The satellite-based system, funded and controlled by the US Department of Defense, provides specially coded signals that can be processed to enable the receiver to compute their position, speed and time.

Its primary function is in navigation for aircraft, ships and vehicles such as taxis.

But while there are thousands of civil users of GPS worldwide, the system was designed for, and is operated by, the US military.

The German automobile club AvD said experts fear that just before military action against Iraq, which seems likely to start later this week, the signals will be encoded in order to make them less accurate.

The argument is that by doing so, the enemy -- in this case Iraq -- would not be able to exploit the system to pinpoint US-led forces sweeping into the country.

Currently, the GPS system has an accuracy to within around five metresfeet), but AvD said it could be reduced to more than 100 metres.

Not a big problem for a ship at sea, perhaps, but bad news for drivers in crowded cities.

"German drivers could potentially notice the start of the war quicker than the chancellor," AvD spokesman Jochen Hoevekenmeier quipped.

He said some two million German cars are equipped with a navigation system, most of them newer versions which would be unaffected.

However around a third, particularly those fitted with an older or updated GPS system, could find it has gone haywire.

It urged drivers to take precautions and bring along an old-fashioned map.

woensdag 19 maart 2003 @ 18:52:22 #81
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_9238576
Ik heb gezien dat situatie nu in Den haag alles verandert:
Veel hekken staan rond Ambassedes en belangrijkste voedselvoorzieningen en andere ministeries. Sterker nog lopen er veel politieagenten...

En veel straten worden voor onbepaalde tijd gesloten...

De straten waar een gouden koets reed is weer toegangelijk voor auto's ..

woensdag 19 maart 2003 @ 19:01:34 #82
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9238794
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:11 schreef dasto het volgende:

[..]

dat is echt een te lakse houding man...
je moet het zelf weten natuurlijk, maar het gaat de hele wereld aan! maargoed..

Misschien wel, maar ik kan me echt geen zorgen maken over iets waar ik toch geen invloed op heb. Heb in m'n eigen wereldje al genoeg dingen waar ik me druk om moet maken.
Zolang het geen directe gevolgen heeft op mij en mijn omgeving doen ze maar lekker waar ze zin in hebben.
Egoistische en lakse instelling misschien, maar wel realistisch: Je kan er zoveel ophef over maken als je zelf wil, maar je veranderd er toch geen drol aan.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_9238819
quote:
Amerika heeft inmiddels al aangegeven dat ook als Saddam vertrekt zij alsnog Irak binnen zullen trekken om de massa vernietigingswapens op te sporen.
En ook al zou de VN toestemming geven en mee vechten dan nog zouden fanatiekelingen en terrorisme er zijn en toenemen.
Trouwens terrorisme (plegen) heeft nooit een geldige reden.
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_9425074
quote:
Van het front bij Ede niets dan goeds

AMSTERDAM - Nog even en het begint een self-fulfilling prophecy te worden, zo vaak wordt er naar gevraagd: rellen in Ede. 'Journalisten vragen niet of die er komen, maar wanneer.' En de Turken en Koerden dan? 'Kom nou, die polderen net zo hard als Nederlanders.'

Een week oud is de aanval op Irak en het speciale telefoonnummer dat de gemeente Ede heeft opgericht ten dienste van bezorgde burgers en bedoeld om etnische spanningen in de stad te sussen, werd acht keer gebeld. 'Een mevrouw had een Amerikaanse vlag achter het raam', zegt Hans de Groot, die de hulplijn bemant. 'Ze vroeg zich af of ze Marokkaanse stenengooiers kon verwachten. Ik heb haar gerustgesteld. In Ede is vooralsnog niets aan de hand.'
Wekenlang al wordt gewaarschuwd voor onlusten in eigen land tussen allochtonen en autochtonen, moslims en niet-moslims, Turken en Koerden. Maar van het Nederlandse front geen nieuws en dat blijft ook zo, voorspelt Han Entzinger, hoogleraar migratie- en integratiestudies in Rotterdam. Nederland praat zichzelf de problemen aan, vindt hij. 'Ik ben door journalisten gebeld met de vraag wanneer de rellen hier beginnen. Niet óf, maar wanneer. Onbegrijpelijk hoe dit land zich blindstaart.'

Na de terreur van 11/9 werd Nederland overvallen door felle emoties. Ditmaal is ruim voor de oorlog in Irak een machinerie op gang gekomen die de multiculturele samenleving heel moet houden. Maar vergeet niet dat de situatie onvergelijkbaar is, zegt Mostafa Douairi van de Marokkaanse Jongeren Vereniging in de Haagse moskee El Islam. Destijds gonsde het van onbegrip, 'nu is iedereen die ik spreek tegen de oorlog, inclusief de Nederlanders. Nu voelen de moslims zich gesteund. Spanningen? Ik zie ze niet. En ik zou niet weten waar ze vandaan moeten komen. Dit is geen geloofsoorlog. Dit is een oorlog tegen een dictatoriaal regime.'

De Arabisch-Europese Liga (AEL) legt dat verband wel. 'Oorlog tegen de islam begint', meldde website Marokko.nl bij het vallen van de eerste bommen op Bagdad. 'Flauwekul natuurlijk', briest Haci Karacaer, directeur van de Turkse islamitische vereniging Milli Görüs. 'Er zijn altijd mensen die de oorlog kapen om macht naar zich toe te trekken. Ze staan niet helemaal met lege handen, maar de angst voor onlusten is zwaar overdreven. Het begint een self-fulfilling prophecy te worden.'

Zo zullen de Nederlandse Turken en Koerden elkaar echt niet in de haren vliegen, voorspelt hij, mocht Turkije zich in Noord-Irak gaan mengen. 'De oorlog in Oost-Turkije duurt al 15 jaar en al die tijd hebben we hier de vrede kunnen bewaren.' Ook Zeki Arslan van multicultureel instituut Forum vermoedt dat het rustig blijft. De Turkse en Koerdische organisaties in Nederland zijn hopeloos versplinterd, zegt hij, en polderen net zo hard als Nederlanders. 'Bij rellen verlies je het in de publieke opinie, die rekensom wordt zeker gemaakt. Maar er zijn altijd heethoofden.'

Om die reden, zegt voormalig integratieminister Roger van Boxtel, is het verstandig dat politici en burgemeesters publiekelijk oproepen tot waakzaamheid. 'Maar wat ik dit kabinet kwalijk neem, is dat het een jaar lang helemaal niets doet aan integratie, en nu opeens wakker wordt. We moeten af van het incidentalisme.' Van Boxtel herinnert eraan hoe Ede breaking news werd toen Marokkaanse jongeren juichend over straat gingen om de aanslagen in de VS; het bleek niet waar, maar liet wel wonden achter, zegt Said el Bachrioui, die er Marokkaanse jeugd begeleid. Nu is het rustig, zegt hij. 'Je weet niet wat er de komende weken gaat gebeuren. Maar als het misgaat, is dat niet om Irak. Dan gaat het om een veel ouder gevoel van onrechtvaardigheid.'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1048831438788.html

Uiteraard worden incidenten altijd opgeklopt, en als er uit Nederland niets te melden valt dan neemt men wel een incident uit bijvoorbeeld Zwitserland. Maar feit is dat tot nu toe de moslimgemeenschap in Nederland zich rustig houdt, op een enkele AEL-idioot na die echter zelfs uit eigen kring nauwelijks op goedkeuring kan rekenen.

Een stelling die ik ook al eens in andere discussies heb gedeponeerd: 99 procent van de moslims in Nederland zit helemaal niet te wachten op vergaande polarisering, en ondanks dat men misschien tegen deze oorlog is zal men dat nooit aangrijpen om de tegenstellingen in de Nederlandse maatschappij op scherp te zetten.

vrijdag 28 maart 2003 @ 08:56:33 #85
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9425093
Spam het maar over heel FOK! heen

Ik denk dat die stelling die je deponeert wel klopt.

Die 'heethoofden' hebben hun frustraties al geuit tijdens de vredesdemonstratie. Daarom verwacht ik eigenlijk geen rellen meer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')