quote:Neuh, gewoon een soort van goed voornemen. Ook eens luisteren naar dat wat ik dis
Op 02 januari 2001 10:38 schreef Trainspotter het volgende:
Niet zo'n beste vakantie gehad Doc?
Dus ook geen dinsen op disdag...
quote:Yo wat ben jij dan wel niet
Op 02 januari 2001 12:08 schreef Verbal het volgende:
2Pac is een loser...
quote:Correctie, 2Pac was een loser.
2Pac is een loser...
quote:wel of niet... wat is het nou?
Op 02 januari 2001 12:10 schreef Asmo het volgende:
Yo wat ben jij dan wel niet
quote:Je bentniet echt een loser als je met je luie reet op een Eiland leeft en elk jaar een nieuwe ceedee uitbrengt die miljoenen opbrengt. Dat ene mijnheer Walace zijn buurman is, is dan ook geen toeval.
Op 02 januari 2001 12:15 schreef SkyMaster het volgende:
Correctie, 2Pac was een loser.
quote:Dat zal wel, maar wat vind je van zijn muziek? Wat is er specifiek zo slecht aan 2Pac? En kan je je nader verklaren waarom de goede man een loser is, dan wel was? En is het niet correcter te beweren dat jij de hr. 2Pac een loser vindt?
2Pac is een loser...
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 02-01-2001 12:41]
quote:"Hoi ik ben bijdehand en jij?"
Op 02 januari 2001 12:19 schreef Verbal het volgende:
wel of niet... wat is het nou?
quote:Ik ben Beezz
Op 02 januari 2001 12:09 schreef twi het volgende:
Aan wie zou Doc z'n password hebben gegeven? Niet aan Beezz zelf, toch?
Zie ook het topic waarin gezegd wordt wie de beste schrijver (oid) op Fok is.
Daar nomineer ik mezelf via mijn nick-name Beezz .
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 02-01-2001 12:44]
Ik heb gezegd !!
quote:Hij had af en toe wel eens een maatschappij kritische tekst, maar de lyrics van Chuck D haalt hij bij lange na niet. Niet dat hij daardoor een loser, is want als er een goede tekst schrijver is, dan is het Chuck D wel.
Op 02 januari 2001 12:49 schreef TimMer1981 het volgende:
- hij was een van de weinige rappers met echt intelligente, maatschappijkritische teksten.
quote:Poeh hee... <impressed.... not>
Op 02 januari 2001 12:49 schreef TimMer1981 het volgende:
Iedereen die vindt dat 2Pac een loser is of zijn muziek niks vond:
- moet toch verdomd goede argumenten hebben om hem een loser te vinden.
6 ft under... anyone?
- houdt gewoon niet van rap & r&b
Als het goed is gedaan, jawel hoor
- moet een cursus Engels volgen
En als je afgestudeerd tolk/vertaler Engels bent... dan ook?Ik heb gezegd !!
Dan ga ik nu even dit zeggen:
Iedereen die het zinnetje '2Pac is een loser' niet kan thuisbrengen MAG hier wat mij betreft serieus op ingaan, maar het hoeft natuurlijk niet...
Ook ik heb gezegd
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 02-01-2001 13:47]
quote:Inderdaad, wat ben je voor irri gozer man, geef dan een argument ofzo waarom je hem zo slecht vind? shit de man is een legende . uit...
Op 02 januari 2001 12:42 schreef Asmo het volgende:
"Hoi ik ben bijdehand en jij?"
quote:Wel eens op Fok!eiland geweest?
Op 02 januari 2001 12:21 schreef SunChaser het volgende:
Je bent niet echt een loser als je met je luie reet op een Eiland leeft
quote:Hoezo flamer van het jaar?
Op 02 januari 2001 12:43 schreef Doc het volgende:
Ik ben Beezz
tip voor Doc - Godd Bless The Dead
Makaveli Lives On
quote:ik vind "Me Against The World" beter
Op 02 januari 2001 15:30 schreef David het volgende:
Greatest hits heeft enkele goeie nummers, maar "all eyez on me" is zonder twijfel de beste cd van 2pac.
quote:ik weet van niets
Op 02 januari 2001 12:09 schreef twi het volgende:
Aan wie zou Doc z'n password hebben gegeven? Niet aan Beezz zelf, toch?
quote:een legende in jou ogen/oren, niet die van mij!
Op 02 januari 2001 14:44 schreef Eazy_E het volgende:
Inderdaad, wat ben je voor irri gozer man, geef dan een argument ofzo waarom je hem zo slecht vind? shit de man is een legende . uit...
quote:dan moet je je ogen open doen, want 2pac is een legende
Op 03 januari 2001 00:28 schreef Xhorder het volgende:
een legende in jou ogen/oren, niet die van mij!
quote:goed dan, dan zit 'ie in een vaasje... nee dan ben je stoer..
Op 02 januari 2001 23:02 schreef Beezz het volgende:
even voor de duidelijkheid Verbal, Tupac was gecremeerd...
V.
quote:legende? Waar dan? Wanneer wordt ie heilig verklaard?
Op 03 januari 2001 00:32 schreef Beezz het volgende:
dan moet je je ogen open doen, want 2pac is een legende
quote:kalm aan d00d! we zitten hier niet in Harlem!
Op 03 januari 2001 00:58 schreef Eazy_E het volgende:
Verbal jij bnet echt een irritante gozer zeg.. stel dat je opa gecremeerd zou zijn zou je dan ook van die domme opmerkingen maken? shit man denk es na voordat je domme dingen gaat roepen man.. dan mag je misschien een moderator zijn of wat dat ook inhoudt maar je kan wel een beetje rustig doen kneus... beetje denken dat je alles kan roepen enzo.. shit... ik hou me maar in voordat ik gebanned wordt maar als ik in jouw buurt zou zijn zou ik die lelijke ass van je flink whoopen... tsssssssss
laten ik gewoon vinden dat 2-pac op het juiste moment geproduceerd /doodgegaan is , en dat er daarom nog zoveel wannabies zijn , die nog steeds denken dat hij een echte gangsta was , terwijl zijn meeste nummers door andere producers gemaakt zijn , en het kan wel zo zijn dat hij de juiste 'Sound' op het juiste moment had , maar daar heeft de commerciele platen industrie zo goed op in gespeed , dat je inderdaad elk jaar nog wel drie cd's met nog onuitgebracht materiaal kan uitbrengen terwijl je al to een jaar of 5 dood bent , zijn die wannabies 2 pacs lyrics nou eens niet zat ofzo ?? , er zijn zoveel Hip-Hop artiesten (geweest) die 2 pacs lyrics en sound allang over troffen hebben (hadden)
quote:Mijn opa IS gecremeerd... dus volmondig: ja
Op 03 januari 2001 00:58 schreef Eazy_E het volgende:
Verbal jij bnet echt een irritante gozer zeg.. stel dat je opa gecremeerd zou zijn zou je dan ook van die domme opmerkingen maken?
V.
quote:zo, ben jij even stoer bezig!
Op 03 januari 2001 01:30 schreef Verbal het volgende:
Mijn opa IS gecremeerd... dus volmondig: jaV.
quote:noem er eens een paar dan, kom is met een paar argumenten!!
Op 03 januari 2001 01:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat heeft dat nou weer met 2 pac tre maken ?? , ik heb over 2-pac al vaak genoeg mijn mening gegeven maar dat wil ik nog wel een keertje doen hoorlaten ik gewoon vinden dat 2-pac op het juiste moment geproduceerd /doodgegaan is , en dat er daarom nog zoveel wannabies zijn , die nog steeds denken dat hij een echte gangsta was , terwijl zijn meeste nummers door andere producers gemaakt zijn , en het kan wel zo zijn dat hij de juiste 'Sound' op het juiste moment had , maar daar heeft de commerciele platen industrie zo goed op in gespeed , dat je inderdaad elk jaar nog wel drie cd's met nog onuitgebracht materiaal kan uitbrengen terwijl je al to een jaar of 5 dood bent , zijn die wannabies 2 pacs lyrics nou eens niet zat ofzo ?? , er zijn zoveel Hip-Hop artiesten (geweest) die 2 pacs lyrics en sound allang over troffen hebben (hadden)
![]()
![]()
![]()
+ Chuck D
+ Ice-T
+ KRS-one
+ Rakim
+ Dr.Dre
+ Ice Cube
Ik zeg dus niet dat ik Tupac een slechte rapper vind, respect moet er zijn. Maar hem ophemelen en een legende noemen gaat echt te ver.
quote:Ashes to ashes...
Op 03 januari 2001 01:52 schreef Beezz het volgende:
zo, ben jij even stoer bezig!
quote:dat hangt er vanaf of je door die platenmaatschappijen gesponsoorde blaadjes/internet sites leest , die allemaal op de zelfde manier vertellen hoe het gegaan is , omdat ze er nog steeds geld mee proberen te verdienen
Op 03 januari 2001 02:04 schreef Beezz het volgende:
wat jij wilt
want ik vraag me weleens af of jullie er wel zoveel verstand van hebben als jullie zeggen en laten zien, ik zeg niet dat ik zóveel verstand ervan heb maar wel genoeg om te zeggen dat Makaveli the Don een legende is!!
quote:Triest hoor echt...
Op 03 januari 2001 01:30 schreef Verbal het volgende:
Mijn opa IS gecremeerd... dus volmondig: jaV.
quote:doe ik niet
Op 03 januari 2001 02:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
dat hangt er vanaf of je door die platenmaatschappijen gesponsoorde blaadjes/internet sites leest , die allemaal op de zelfde manier vertellen hoe het gegaan is , omdat ze er nog steeds geld mee proberen te verdienen
quote:Het is hier niet het onzin forum!
Op 02 januari 2001 13:43 schreef Verbal het volgende:
Iedereen die het zinnetje '2Pac is een loser' niet kan thuisbrengen MAG hier wat mij betreft serieus op ingaan, maar het hoeft natuurlijk niet...
Waarom geef je aan dat het feit dat-ie dood is een loser is? Is iedere neergeschoten artiest een loser? En John Lennon?
Ik probeer hier een serieuze thread op te starten over de waarde van 2Pac voor de rap.
Het heel aardige van 2Pac is dat-ie een heel aardige rap-variant is van de actiefilm. Een dot geweld, wat sex en een beetje een 'boodschap'. Something for the mind, the body and soul. Genoeg street-cred voor de jongens, en niet te hard voor de meiden. Van die dubbel CD is niet alles goed: zo'n nummer als Dear Mama blijf ik zeer matig vinden, maar het nummer God Bless the Dead is bijvoorbeeld wel weer heel sterk. Een van de aardige dingen van 2Pac -voor mij persoonlijk- is, is dat als ik die muziek opzet, ik me al weer half in LA waan. Mooi weer, relaxed, aparte sfeer...
PS. Doc: Happy motherfuckin' birthday!
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 03-01-2001 10:20]
quote:
Op 03 januari 2001 10:05 schreef Beezz het volgende:
Een van de aardige dingen van 2Pac -voor mij persoonlijk- is, is dat als ik die muziek opzet, ik me al weer half in LA waan. Mooi weer, relaxed, aparte sfeer...
quote:
Een dot geweld, wat sex en een beetje een 'boodschap'.
quote:Want? Wat is er nou zo geweldig aan die gast? Hij pakt een oud deuntje, rapt er een nieuwe tekst overheen en klaar. Met natuurlijk "Changes" als dieptepunt. Eén van de slechtste en minst originele nummer 1 hits aller tijden.
Op 03 januari 2001 00:32 schreef Beezz het volgende:
2pac is een legende
quote:Dat is ongeveer ook de 'de boodschap' van de meeste actie films
Op 03 januari 2001 10:14 schreef Zanderrr het volgende:
Maar die boodschap is wel een beetje tegenstrijdig. In het ene nummer kunnen we horen hoe Tupac zijn vijanden ('enemiez') te grazen gaat nemen, terwijl hij in een volgend nummer preekt hoe slecht geweld wel niet is en hoeveel hij wel niet van z'n moeder houdt..
Neuh, consequent is het inderdaad zeker niet. Maar het is dan ook meer ter vermaak dan te lering.
En Trainspotter: de twee quotes die je naast elkaar hebt gezet zijn in LA zeker geen tegenstelling
quote:2Pac is ongeveer een even grote legende als Jim Morrison:
Op 03 januari 2001 10:21 schreef Arcee het volgende:
Want? Wat is er nou zo geweldig aan die gast? Hij pakt een oud deuntje, rapt er een nieuwe tekst overheen en klaar. Met natuurlijk "Changes" als dieptepunt. Eén van de slechtste en minst originele nummer 1 hits aller tijden.
Over de hele wereld lopen mensen met t-shirts rond van 2Pac. Voor 12 tot 16 jarige criminelen over de hele wereld is 2Pac een soort half-god. Ik zal niet zeggen of dit goed of slecht is, maar een legende is 2Pac op deze manier wel.
quote:Ja, want die kon ook niet rappen...
Op 03 januari 2001 10:27 schreef Doc het volgende:
2Pac is ongeveer een even grote legende als Jim Morrison
quote:Dat zien we over twintig jaar wel...
Op 03 januari 2001 10:27 schreef Doc het volgende:
2Pac is ongeveer een even grote legende als Jim Morrison:
quote:Ook nu kan al het een en ander over de impact van 2Pac gezegd worden die hem tot legende maakt.
Op 03 januari 2001 11:04 schreef Zanderrr het volgende:
Dat zien we over twintig jaar wel...
Hoe lang deze legende duurt is een ander punt. Ik ben ook nieuwsgierig of hij over 20 jaar nog steeds een legende is. De tijd zal het leren.
quote:Hee oppassen jij, anders wordt de afzetprocedure gelijk opgestart..
Op 03 januari 2001 11:06 schreef Verbal het volgende:
En Jim Morrison is ook een loser...V.
quote:Want...?
En Jim Morrison is ook een loser...V.
(Let me guess: 6 ft. under?)
PS.
meneer de moderator kunt u ook serieus reageren?
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-01-2001 11:13]
quote:...om consequent te zijn....
Op 03 januari 2001 11:11 schreef Doc het volgende:
Want...?(Let me guess: 6 ft. under?)
quote:Niet voor de kwaliteit van de muziek, maar wel vaak voor de legende-vorming.
Op 03 januari 2001 11:12 schreef Zanderrr het volgende:
Maar staat het privéleven van een artiest eigenlijk niet gewoon los van de muziek? Ik luister graag naar de Doors, maar Jim Morrison was by all accounts een zuiplap en dopehead, en dat zijn toch weinig begerenswaardige eigenschappen... Zelfde geldt bijv. voor Jimi Hendrix of Janis Joplin. Maar maakt dat werkelijk uit voor de kwaliteit van de muziek?
quote:Verbal's list of artists considered to be losers:
Op 03 januari 2001 11:12 schreef Verbal het volgende:
...om consequent te zijn....
En Verbal, tellen ziektes en verkeers/vliegtuig ongelukken ook mee?
(Otis Redding, Buddy Holly, Marc Bolan, Freddy Mercury, etc.)
Maar goed, nu weer over 2Pac: kan je je nader verklaren waarom je 2Pac zo slecht vind?
quote:Ja, maar wat naast zijn dood maakt hem dan tot die legende. Ik wil verder niets afdoen aan de muziek van 2pac. Heb zelf ook cd's van hem thuisliggen. Maar om nou te zeggen dat ie zo vernieuwend was, dat ie het wiel heeft uitgevonden. Dat dacht ik toch echt niet. Hij heeft leuke teksten, maar het is allemaal al eens gedaan.
Op 03 januari 2001 11:10 schreef Doc het volgende:
Ook nu kan al het een en ander over de impact van 2Pac gezegd worden die hem tot legende maakt.
quote:En volgens mij zijn er heel wat meer artiesten dopeheads. Kunnen we dan concluderen dat dope gebruik het maken van goede muziek bevordert
Op 03 januari 2001 11:12 schreef Zanderrr het volgende:
Maar staat het privéleven van een artiest eigenlijk niet gewoon los van de muziek? Ik luister graag naar de Doors, maar Jim Morrison was by all accounts een zuiplap en dopehead, en dat zijn toch weinig begerenswaardige eigenschappen... Zelfde geldt bijv. voor Jimi Hendrix of Janis Joplin. Maar maakt dat werkelijk uit voor de kwaliteit van de muziek?
[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 03-01-2001 11:22]
quote:Wat 2Pac tot een legende maakt is denk ik niet zo zeer zijn vernieuwende eigenschappen. Ik denk op z'n hoogst dat-ie gangster-rap bij een breder publiek populair maakte. Hetgeen bijna eerder een commerciele reden is. Echter, de impact op de (zwarte) jeugd over de hele wereld is onmiskenbaar.
Op 03 januari 2001 11:19 schreef Party-pooper het volgende:
Ja, maar wat naast zijn dood maakt hem dan tot die legende. Ik wil verder niets afdoen aan de muziek van 2pac. Heb zelf ook cd's van hem thuisliggen. Maar om nou te zeggen dat ie zo vernieuwend was, dat ie het wiel heeft uitgevonden. Dat dacht ik toch echt niet. Hij heeft leuke teksten, maar het is allemaal al eens gedaan.
En trouwens wanneer is iemand een "legende".
Als ie over 50 jaar nog beluisterd wordt, als ie een hele nieuwe generatie beinvloedt met zijn muziek, etc. Persoonlijk vindt ik dat we Surge toch wat meer crediet mogen geven, die heeft de persoon 2pac toch maximaal commercieel weten te benutten.
Tenminste, dat vind ik
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 03-01-2001 11:28]
quote:Hmm, als ik naar mijn cd-rekje kijk ben ik geneigd om volmondig 'JA' te zeggen. Misschien moet Jody Bernal ook maar eens aan de smack...
Op 03 januari 2001 11:22 schreef Party-pooper het volgende:
Kunnen we dan concluderen dat dope gebruik het maken van goede muziek bevordert
Luister ten eerste ben ik 30! Vier jaar ouder dan die Tupac fan, hiero, hij moet dus wat respect tonen, al is het alleen om dat ik ouder ben dan hem. Ik heb geen ruzie met de rest van jullie, maar ik snap niet dat jullie zijn kont blijven kussen! Ik als een persoon die Tupac al jaren volgt voel me gewoon vernederd door zo iemand als hij. Hij kent Tupac pas en loopt te claimen dat hij alles weet en hem door en door kent. EN je hoort mij hier niet zeggen dat ik het meeste weet ofzo, ik heb geen eigendunk, ik voel me gewoon op een hoger level dan die Tupac fan van 13! Snappen jullie dat of niet? Ik bedoel ik vind het best dat hij Tupac fan is, maar hij moet niet overdrijven, hij moet een hoop over Tupac leren als hij zich een echte fan wilt noemen, en dus moet ie wat respect tonen, voor diegene die dat al wel weten, ok? Hope I made myself clear! AND STOP QUOTING MY SHIT!!
DEATHROW'S FINEST!!
MAKAVELI
quote:Jody drinkt zijn shandies alsof het limonade is....
Op 03 januari 2001 11:28 schreef Zanderrr het volgende:
Hmm, als ik naar mijn cd-rekje kijk ben ik geneigd om volmondig 'JA' te zeggen. Misschien moet Jody Bernal ook maar eens aan de smack...
quote:Ik denk dat 2Pac in die zin ook best een legende genoemd kan worden.
Op 03 januari 2001 11:26 schreef twi het volgende:
Iemand is een legende als zelfs mensen die van andere muziek-genres houden, en totaal niet naar het muziek-genre van de artiest luisterden (er zelfs niet van hielden), toch nieuwsgierig raken, omdat er zoveel over die persoon wordt gepraat dat je er haast wel geluisterd naar móet hebben om 'r een beetje de sound van te kennen.Tenminste, dat vind ik
quote:
Op 03 januari 2001 11:19 schreef Doc het volgende:
Verbal's list of artists considered to be losers:
Sam Cooke, Marvin Gaye, Hank Williams, Kurt Cobain, Janis Joplin, John Lennon, Jimi Hendrix, Elvis Presley, Brian Jones and the list goes on and on and on...En Verbal, tellen ziektes en verkeers/vliegtuig ongelukken ook mee?
(Otis Redding, Buddy Holly, Marc Bolan, Freddy Mercury, etc.)Maar goed, nu weer over 2Pac: kan je je nader verklaren waarom je 2Pac zo slecht vind?
quote:Nee, die is zowieso niet te redden..
Op 03 januari 2001 11:28 schreef Zanderrr het volgende:
Hmm, als ik naar mijn cd-rekje kijk ben ik geneigd om volmondig 'JA' te zeggen. Misschien moet Jody Bernal ook maar eens aan de smack...
quote:Precies, want ik ken misschien 5 nummers van 'm...Eentje vind (vond) ik écht goed, da's Do for love (toen wist ik zelfs nog niet dat die gozer dood was
Op 03 januari 2001 11:33 schreef Doc het volgende:
Ik denk dat 2Pac in die zin ook best een legende genoemd kan worden.
quote:Volgens mij geldt dat in zekere zin voor alle legendes.
Op 03 januari 2001 11:38 schreef Arcee het volgende:
2 Pac is gewoon een "legende" dankzij de media. Die hadden weer een cultfiguur nodig. Net toevallig toen hij vermoord werd.
quote:Zullen we binnenkort ook maar eens een kogel door jouw kop jagen, of beloof je ons nu plechtig nooit een rap CD op te nemen?
Op 03 januari 2001 11:43 schreef SunChaser het volgende:
Ze hadden m veel eerder moeten vermoorden. Zeg maar net voordat hij zijn eerste cd zou gaan opnemen.
quote:Er zijn genoeg legendes die niet vermoord zijn (en ook genoeg die originele muziek maakten, maar goed).
Op 03 januari 2001 11:44 schreef Doc het volgende:
Volgens mij geldt dat in zekere zin voor alle legendes.
quote:Ja, maar Jop roeleert...
Op 03 januari 2001 11:48 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb ooit al een demo opgenomen. Geloof me, Jop was een stuk beter
De Beatles maakten muziek die niet alleen briljant in elkaar steekt, ze gebruikten ook compleet nieuwe instrumenten. Vernieuwend. 2Pac is wat betreft muziek niet vernieuwend geweest. Een deuntje hier rippen, een deuntje daar. Niet veel anders dan andere rappers. Zijn naam wordt ondertussen overspoeld door een hele nieuwe generatie van rappers, waarvan er ook een deel goede teksten heeft. Zullen we ook al hun namen dan herinneren over 20 jaar?
Waarom is Nirvana een legende? deels natuurlijk door de dood van Kurt Cobain, maar zeker niet het belangrijkste deel. Nirvana kwam met een compleet nieuwe muziekstijl, de grunge. Wie zal er over 20 jaar nog De Foo Fighters kennen? Ik denk maar verrekt weinig mensen, maar Nirvana, die blijft wel voortbestaan, dat waren pioniers op dit gebied.
Jimi Hendrix is legendarisch. Niet zozeer om z'n teksten, maar om z'n gitaarspel, dat voor die tijd erg progressief was. Die naam hoor je over 20 jaar nog. Hij heeft een belangrijke omwenteling in de muziekwereld betekent.
Wat heeft 2Pac nu werkelijk voor de muziekwereld gedaan? Niet zoveel anders als andere rappers. Als over 20 jaar de naam 2Pac (Tupac, whatever) nog net zo bekend is als The Beatles nu, dan is ie een legende, maar ik betwijfel of het zover komt. Nu is het gewoon een rapper wiens dood door een paar mensen te gelde wordt gemaakt. Als je dat al een legende noemt, tja, dan stel je wel erg weinig eisen aan het 'legende-zijn'.
quote:Om nog een vergelijking te trekken -om ongeveer een beeld te trekken van wanneer je iemand volgens mij een legende kan noemen: Sid Vicious.
Op 03 januari 2001 11:59 schreef Lithion het volgende:
Inderdaad, 2Pac is niet meer dan een gehypte rapper, van wie veel commerciële platenmaatschappijen zijn dood nu te gelde maken.
Een legende? Ach, als we iedereen die mysterieus aan z'n einde is gekomen een legende gaan noemen, dan zijn we nog wel even bezig. Wat betreft zijn muziek is hij in ieder geval geen legende. Je hoort er nu af en toe nog wel wat van, maar over 20 jaar? Ik denk het niet. Als je een ware legende bent, dan leeft je muziek voor altijd voort. Hoe kun je zo'n legendarische staat bereiken? Zo'n eeuwigheid? Door geniale muziek in elkaar te zetten, door iets vernieuwends te doen en daar de grootste in te worden. Niet door goede teksten, melodieën hebben een veel sterker associatief karakter dan woorden.De Beatles maakten muziek die niet alleen briljant in elkaar steekt, ze gebruikten ook compleet nieuwe instrumenten. Vernieuwend. 2Pac is wat betreft muziek niet vernieuwend geweest. Een deuntje hier rippen, een deuntje daar. Niet veel anders dan andere rappers. Zijn naam wordt ondertussen overspoeld door een hele nieuwe generatie van rappers, waarvan er ook een deel goede teksten heeft. Zullen we ook al hun namen dan herinneren over 20 jaar?
Waarom is Nirvana een legende? deels natuurlijk door de dood van Kurt Cobain, maar zeker niet het belangrijkste deel. Nirvana kwam met een compleet nieuwe muziekstijl, de grunge. Wie zal er over 20 jaar nog De Foo Fighters kennen? Ik denk maar verrekt weinig mensen, maar Nirvana, die blijft wel voortbestaan, dat waren pioniers op dit gebied.
Jimi Hendrix is legendarisch. Niet zozeer om z'n teksten, maar om z'n gitaarspel, dat voor die tijd erg progressief was. Die naam hoor je over 20 jaar nog. Hij heeft een belangrijke omwenteling in de muziekwereld betekent.Wat heeft 2Pac nu werkelijk voor de muziekwereld gedaan? Niet zoveel anders als andere rappers. Als over 20 jaar de naam 2Pac (Tupac, whatever) nog net zo bekend is als The Beatles nu, dan is ie een legende, maar ik betwijfel of het zover komt. Nu is het gewoon een rapper wiens dood door een paar mensen te gelde wordt gemaakt. Als je dat al een legende noemt, tja, dan stel je wel erg weinig eisen aan het 'legende-zijn'.
Een band die om commerciele redenen op gericht is (Malcolm McLaren), die niet echt vernieuwende muziek maakte (wat zij deden, was al gedaan en deden ook een heleboel andere bands tegelijkertijd). Toch zullen er nu zo'n 20 jaar na z'n dood voldoende mensen zijn die Sid Viscious kennen. Mensen lopen nog in Sid Viscious t-shirts rond. Er is een film over gemaakt. En bij de dood van een andere legende (Cobain), wordt de legende van Sid Vicious er ook bijgehaald. Misschien voor jou niet voldoende om Sid Vicious een legende te noemen, maar volgens mijn idee past dat etiket wel. Daarnaast nog een punt wat ik als reply op de post van XHorder ga geven.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-01-2001 13:23]
quote:En hoeveel R&B liefhebbers zullen een CD van Nirvana in huis hebben? Nogmaals het vernieuwende aan 2Pac is dat hij gangster-achtige rap meer mainstream heeft gemaakt (of althans zijn marketing manager
Op 03 januari 2001 12:41 schreef Xhorder het volgende:
Als 2pac een legende zou zijn geweest dan zou ik wel meer dan 1 titel van z'n nummers kunnen noemen en dan zou ik wel een aantal cd's van hem moeten hebben. Oké, ik heb geen cd's van The Beatles of Hendrix, maar die zijn ook niet van mijn tijd, ik heb het destijds ook niet meegemaakt, 2pac wel en Nirvana ook.. en tja, van Nirvana heb ik 2 cd's, en ik heb ik dus nooit van andere grunge artiesten gehouden. Van 2pac heb ik niks. En dat blijft ook zo... hoewel ik Ice T toch best goed vind en dus best een cdtje van hem zou kunnen kopen, dus een rap hater ben ik niet.
quote:Ik kan er ook een aantal noemen [en veel van hen zouden dood geweest moeten zijn, gezien hun levensstijl
Op 03 januari 2001 11:52 schreef Arcee het volgende:
Er zijn genoeg legendes die niet vermoord zijn (en ook genoeg die originele muziek maakten, maar goed).
quote:Het is Suge Knight, niet Surge, en als ik het goed heb heeft 2pac alleen All Eyez On Me uitgebracht op het Death Row label, en ik dacht de eerste 3 cd's, 2PACALYPSE NOW, STRICTLY FOR MY NIGGAZ, Me Against the World...
Op 03 januari 2001 11:19 schreef Party-pooper het volgende:
Ja, maar wat naast zijn dood maakt hem dan tot die legende. Ik wil verder niets afdoen aan de muziek van 2pac. Heb zelf ook cd's van hem thuisliggen. Maar om nou te zeggen dat ie zo vernieuwend was, dat ie het wiel heeft uitgevonden. Dat dacht ik toch echt niet. Hij heeft leuke teksten, maar het is allemaal al eens gedaan.
En trouwens wanneer is iemand een "legende".
Als ie over 50 jaar nog beluisterd wordt, als ie een hele nieuwe generatie beinvloedt met zijn muziek, etc. Persoonlijk vindt ik dat we Surge toch wat meer crediet mogen geven, die heeft de persoon 2pac toch maximaal commercieel weten te benutten.
quote:dit is wel de domste die ik gehoord heb, 't blijkt dat je shit er vanaf weet
Op 03 januari 2001 11:38 schreef Arcee het volgende:
2 Pac is gewoon een "legende" dankzij de media. Die hadden weer een cultfiguur nodig. Net toevallig toen hij vermoord werd.
quote:aha, dus jij maakt legendes, jij heb cd's en het zijn legendes...
Op 03 januari 2001 12:41 schreef Xhorder het volgende:
Als 2pac een legende zou zijn geweest dan zou ik wel meer dan 1 titel van z'n nummers kunnen noemen en dan zou ik wel een aantal cd's van hem moeten hebben. Oké, ik heb geen cd's van The Beatles of Hendrix, maar die zijn ook niet van mijn tijd, ik heb het destijds ook niet meegemaakt, 2pac wel en Nirvana ook.. en tja, van Nirvana heb ik 2 cd's, en ik heb ik dus nooit van andere grunge artiesten gehouden. Van 2pac heb ik niks. En dat blijft ook zo... hoewel ik Ice T toch best goed vind en dus best een cdtje van hem zou kunnen kopen, dus een rap hater ben ik niet.
quote:Nou, dan heb je Changes van 2 Pac nog nooit gehoord...
Op 03 januari 2001 14:20 schreef Beezz het volgende:
dit is wel de domste die ik gehoord heb
quote:Sorry te snel getypt. Maar wedden dat Surge dik verdiend heeft aan hem.
Op 03 januari 2001 14:17 schreef Beezz het volgende:
Het is Suge Knight, niet Surge, en als ik het goed heb heeft 2pac alleen All Eyez On Me uitgebracht op het Death Row label, en ik dacht de eerste 3 cd's, 2PACALYPSE NOW, STRICTLY FOR MY NIGGAZ, Me Against the World...
quote:Horden jongeren in Afrika.....??? Meen je dat nou, ik dacht dat de echte afrikanen klodders spugen op die nepnegers uit de amerikaanse ghetto's (maar misschien al niet meer..) Verder pleit ik ook voor bredere muziekkennis, als je je muil gaat opentrekken over wie al dan niet een legende is of moet worden (bangbang, you're dead!). Het helpt zeker om dan mensen per muziekgenre op hun kunnen te beoordelen.
Op 03 januari 2001 13:29 schreef Doc het volgende:
En hoeveel R&B liefhebbers zullen een CD van Nirvana in huis hebben? Nogmaals het vernieuwende aan 2Pac is dat hij gangster-achtige rap meer mainstream heeft gemaakt (of althans zijn marketing manager). En de mate waarin hij een legende is, is mede afhankelijk van het milieu waar in je je bevindt. Denk je dat in Sierra Leone de 12 jarigen (die daar mede alles overhoop schieten) weten wie Kurt Cobain is, of dat ze The Beatles kennen? Nee, maar 2Pac is voor hordes jongeren in Africa een held. Evenzo overigens voor veel wijken in de US en Europa. Of hij een legende is, is niet direct af te lezen aan hoeveel blanken ouder dan 16 zijn muziek hebben of waarderen.
ik noem er maar een paar, dat zijn de rappers van tegenwoordig, die respect hebben voor 2pac, die weten en zeggen dat 2pac één van de grootste is (geweest)...
zeg wat je wilt, maar 2pac is een legende!!
quote:Die zijn gewoon bang dat ze ook doodgeschoten worden.
Op 03 januari 2001 14:32 schreef Beezz het volgende:
ik noem er maar een paar, dat zijn de rappers van tegenwoordig, die respect hebben voor 2pac, die weten en zeggen dat 2pac één van de grootste is (geweest)...
quote:Verbal, je bent een beetje off-topic... en ik hoef zowieso die vunzige verhaaltjes van je niet te horen... voor dit soort dingen moet je naar een ander forum gaan jongen... ik leef met je mee...
Ik ben in real life een homofiel en ik vind het lekker om me aan kleine jongetjes te vergrijpen... Vroeger ben ik misbruikt door m'n vader en ik ben van plan om datzelfde bij mijn kind te doen zodra ik ook vader wordt... Ik heb 3 tepels een klein piemeltje en ik ruk me 's avonds op Hennie Stoel, maar als koningin Beatrix op tv is dan word ik ook behoorlijk geil... ik eet uit m'n neus, slik m'n eigen kwakkie door en eet graag hondestront... af en toe laat ik me nemen door mijn hond en dan laat ik mijn hond in mijn bek spuiten... verder ben ik een hele normale gozer...
quote:...en toen werd je gillend wakker en had je in je broek gepoept...
Op 03 januari 2001 14:51 schreef Eazy_E het volgende:
Verbal, je bent een beetje off-topic... en ik hoef zowieso die vunzige verhaaltjes van je niet te horen... voor dit soort dingen moet je naar een ander forum gaan jongen... ik leef met je mee...
Eazy_E... als het ZO eenvoudig is om dit in je los te maken vrees ik dat we de rollen moeten omdraaien en dat ik met jou meeleef... goed?
Verder alles goed, huilebalkje?
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 03-01-2001 14:56]
quote:haha, sukkel... ach jah... toch vind ik je maar een viespeuk... met je eigen hoond?! DAMN!
Op 03 januari 2001 14:54 schreef Verbal het volgende:
...en toen werd je gillend wakker en had je in je broek gepoept...
Eazy_E... als het ZO eenvoudig is om dit in je los te maken vrees ik dat we de rollen moeten omdraaien en dat ik met jou meeleef...Verder alles goed, huilebalkje?
quote:JIJ bedacht het... dusseh waar wil je heen?
Op 03 januari 2001 14:57 schreef Eazy_E het volgende:
haha, sukkel... ach jah... toch vind ik je maar een viespeuk... met je eigen hoond?! DAMN!
Misschien naar het moment dat ik zeg: 'Buk maar even, dan breng ik je complete verzameling 2Pac-cd's even dwars rectaal bij je in...'?
Suit yourself...
V.
quote:Ik zei toch al dat ik normaal niet naar grunge luisterde, maar Nirvana was dus de uitzondering. Ik heb geen idee hoeveel R&B liefhebbers een Nirvana cd hebben, ik denk weinig, maar dat komt meestal ook omdat die mensen alleen naar R&B willen luisteren en voor de rest niks.. pas op latere leeftijd zullen dan wat andere stijlen doorbreken... trouwens, dit geld voor de meeste muziekstijlen denk ik. (en je hebt uitzondringen, tuurlijk, ik generaliseer gewoon een beetje)
Op 03 januari 2001 13:29 schreef Doc het volgende:
En hoeveel R&B liefhebbers zullen een CD van Nirvana in huis hebben? Nogmaals het vernieuwende aan 2Pac is dat hij gangster-achtige rap meer mainstream heeft gemaakt (of althans zijn marketing manager). En de mate waarin hij een legende is, is mede afhankelijk van het milieu waar in je je bevindt.
quote:Jij leest de OOR zeker...
Denk je dat in Sierra Leone de 12 jarigen (die daar mede alles overhoop schieten) weten wie Kurt Cobain is, of dat ze The Beatles kennen? Nee, maar 2Pac is voor hordes jongeren in Africa een held. Evenzo overigens voor veel wijken in de US en Europa. Of hij een legende is, is niet direct af te lezen aan hoeveel blanken ouder dan 16 zijn muziek hebben of waarderen.
quote:Je moet eens wat beter lezen. Nee, het is echt niet moeilijk!
Op 03 januari 2001 14:23 schreef Beezz het volgende:
aha, dus jij maakt legendes, jij heb cd's en het zijn legendes...
quote:hahahahahaha!
Op 03 januari 2001 15:02 schreef Verbal het volgende:
JIJ bedacht het... dusseh waar wil je heen?Misschien naar het moment dat ik zeg: 'Buk maar even, dan breng ik je complete verzameling 2Pac-cd's even dwars rectaal bij je in...'?
Suit yourself...
V.
quote:De cd met het nummer Dear Mama hoeft dan in ieder geval niet van glijmiddel te worden voorzien.
Op 03 januari 2001 15:02 schreef Verbal het volgende:
JIJ bedacht het... dusseh waar wil je heen?Misschien naar het moment dat ik zeg: 'Buk maar even, dan breng ik je complete verzameling 2Pac-cd's even dwars rectaal bij je in...'?
Suit yourself...
V.
[edit] voor de duidelijkheid..
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 03-01-2001 15:18]
quote:Niet dus... Maar goed, we kunnen wel eens een surveytje houden onder die ver-dope-de vuurgevaarlijke 13 jarigen in Sierra Leone
Op 03 januari 2001 14:32 schreef kamagurka het volgende:
Horden jongeren in Afrika.....??? Meen je dat nou, ik dacht dat de echte afrikanen klodders spugen op die nepnegers uit de amerikaanse ghetto's (maar misschien al niet meer..)
quote:Met mijn muzikale kennis zit het over het algemeen wel goed, as you know
Op 03 januari 2001 14:32 schreef kamagurka het volgende:
Verder pleit ik ook voor bredere muziekkennis, als je je muil gaat opentrekken over wie al dan niet een legende is of moet worden (bangbang, you're dead!). Het helpt zeker om dan mensen per muziekgenre op hun kunnen te beoordelen.
quote:Het wisselen in stijl van argumentatie is soms wat lastig, maar het lukt me aardig, nietwaar?
Op 03 januari 2001 14:28 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vind toch dat er verschil in argumentatie tussen Doc en Beezz zit. Zullen het dan toch twee verschillende personen zijn?
quote:Ik heb jullie niet voor niks beiden genomineerd.
Op 03 januari 2001 15:39 schreef Doc het volgende:
Het wisselen in stijl van argumentatie is soms wat lastig, maar het lukt me aardig, nietwaar?
quote:Nee, niet. Een vriend van mij had het er ooit over hoe krankzinnig veel van die jongeren daar 2Pac van zijn. Maar ik zal het stuk eens gaan lezen; welk issue?
Op 03 januari 2001 15:07 schreef Xhorder het volgende:
Jij leest de OOR zeker...las er laatst een artikel over, waar trouwens een aantal van die groepen vinden dat de rappers in de US erg nep zijn... in Afrika maak je de echte shit mee.. (zeggen ze)
En ik had het overigens over R&B fans, omdat die niet altijd direct naar gangster rap dingen luisteren. Netzomin als hardrockers per definitie grunge goed vinden . De cross-over van hardrock naar Nirvana lijkt meer op die van R&B naar 2Pac, en is minder groot dan die van hardrock naar 2Pac. Wellicht is dat dus de reden dat jij geen 2Pac maar wel Nirvana hebt, en de R&B wel 2Pac en geen Nirvana heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-01-2001 15:50]
quote:"Ik heb jou niet voor niks twee keer genomineerd", bedoel je
Op 03 januari 2001 15:40 schreef Trainspotter het volgende:
Ik heb jullie niet voor niks beiden genomineerd.
quote:Ja.. het laatste nummer van de OOR van vorig jaar. Het kerst nummer, ik weet niet precies welk land in Afrika, maar wel dus dat er ergens in Afrika een totale rap gekte is.
Op 03 januari 2001 15:47 schreef Doc het volgende:
Nee, niet. Een vriend van mij had het er ooit over hoe krankzinnig veel van die jongeren daar 2Pac van zijn. Maar ik zal het stuk eens gaan lezen; welk issue?
Ik denk dan ook dat dit het artikel is waar Kamagurka aan refereert.
quote:Ja.. dat zei ik dus ook. De meeste mensen die naar maar 1 stijl luisteren die kopen niet zo snel andere soorten muziek.
En ik had het overigens over R&B fans, omdat die niet altijd direct naar gangster rap dingen luisteren. Netzomin als hardrockers per definitie grunge goed vinden. De cross-over van hardrock naar Nirvana lijkt meer op die van R&B naar 2Pac, en is minder groot dan die van hardrock naar 2Pac. Wellicht is dat dus de reden dat jij geen 2Pac maar wel Nirvana hebt, en de R&B wel 2Pac en geen Nirvana heeft.
Eén ding kunnen we met z'n allen denk ik wel eens zijn: Op FOk! is hij in ieder geval een legende.
quote:Ik denk dat we het volkomen met elkaar eens zijn. De conclusie is dan, lijkt mij, dat 2Pac wel een legende is. En net zoals 'legende' als in een 'sagen en legendes' (sub)cultuur gebonden. Zou iemand mij een muziekant noemen die bij iedereen (of misschien zelfs alleen maar 50%) van de wereldbevolking een 'legende' is? Ik denk dat het heel moeilijk wordt (enige waar ik nu zelf aan denk zijn The Beatles & The Stones...).
Op 03 januari 2001 15:57 schreef Xhorder het volgende:
Ik zou nooit 2pac als een legende bestempelen en Beez misschien nooit Kurt Cobain. Er zijn dus verschillende manieren om een legende te zijn.
quote:You're damn right about that!
Op 03 januari 2001 16:03 schreef Trainspotter het volgende:
Eén ding kunnen we met z'n allen denk ik wel eens zijn: Op FOk! is hij in ieder geval een legende.
Je gaat mij niet wijs maken dat 2Pac mooie muziek maakte.
quote:...en dan hebben we het niet eens over Tim Buckley...
Op 03 januari 2001 16:14 schreef Theeboon het volgende:
Waarom is 2pac zo'n grote legende en mensen als Jeff Buckley en Nick Drake in veel mindere mate?
quote:Of Sir Francis Drake...
Op 03 januari 2001 16:18 schreef Verbal het volgende:
...en dan hebben we het niet eens over Tim Buckley...
En ja, die N.Drake en T. en J.Buckley hebben ook heel aardige muziek gemaakt. En ook zij mogen op de alle 13 dood verzamel CD. En voor sommigen onder ons wellicht ook nog een 'legenden'.
MAAR WE HADDEN HET OVER 2PAC!!!!.
Fuck it, zal je altijd zien, als je een Vengaboyz topic opent is er altijd wel een muziekkenner die zegt Jody Bernal ook heel tof is.
Dus open maar lekker een topic over de Drakes en de Buckleys, misschien dat we het daar over die dooie losers kunnen hebben. Wellicht post ik daar ook nog wel ("damn, wat is Grace toch een heerlijke CD!)
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-01-2001 16:27]
quote:Ja. En 2Pac is een loser...
Op 03 januari 2001 16:26 schreef Doc het volgende:
MAAR WE HADDEN HET OVER 2PAC!!!!.
V.
quote:Verbal's Mantra:
Op 03 januari 2001 16:29 schreef Verbal het volgende:
Ja. En 2Pac is een loser...V.
Of is het toch een mening waarvan je ons enig inzicht kan geven hoe je tot die mening gekomen (verder gaand dan "ja uhm 2Pac is dood en zo...")?
quote:Je bent vandaag wel wat kort van stof, valt me tegen. Vanochtend zeker met het verkeerde been uit bed gestapt.
Op 03 januari 2001 16:29 schreef Verbal het volgende:
Ja. En 2Pac is een loser...V.
quote:natuurlijk niet... Dat JIJ nu ineens het licht hebt gezien...
Op 03 januari 2001 16:40 schreef Doc het volgende:
Of is het toch een mening waarvan je ons enig inzicht kan geven hoe je tot die mening gekomen (verder gaand dan "ja uhm 2Pac is dood en zo...")?
V.
quote:Gottskolere wat zo'n kersnag inderdaad met je kan doen... Of een zeer goedkope 2 hands CD (niemand wilde 'm hebben, stond al weken in de bakken, tot ik het kerst gevoel kreeg en dacht: 'geen eenzame kerst voor 2Pac'en nam de CD onder mijn hoede; tot grote vreugde was het best wel het aanhoren waard; dus Verbie, mocht je met pasen nog een eenzaam CDtje zien staan...)
Op 03 januari 2001 16:57 schreef Verbal het volgende:
natuurlijk niet... Dat JIJ nu ineens het licht hebt gezien...V.
"I saw the light, I saw the light
No more darkness, no more night
Now I'm so happy, no sorrow in sight
Praise the lord, I saw the light! "
(Hank Williams)
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-01-2001 17:10]
quote:k'heb een brede muziek smaak... k'heb zelfs eric clapton boven op m'n big l cd op m'n torentje liggen...
Op 03 januari 2001 15:57 schreef Xhorder het volgende:
Ik zou nooit 2pac als een legende bestempelen en Beez misschien nooit Kurt Cobain. Er zijn dus verschillende manieren om een legende te zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Beezz op 03-01-2001 17:14]
quote:Elvis! Die mogen we niet vergeten natuurlijk.
Op 03 januari 2001 16:04 schreef Doc het volgende:
Ik denk dat we het volkomen met elkaar eens zijn. De conclusie is dan, lijkt mij, dat 2Pac wel een legende is. En net zoals 'legende' als in een 'sagen en legendes' (sub)cultuur gebonden. Zou iemand mij een muziekant noemen die bij iedereen (of misschien zelfs alleen maar 50%) van de wereldbevolking een 'legende' is? Ik denk dat het heel moeilijk wordt (enige waar ik nu zelf aan denk zijn The Beatles & The Stones...).
We zijn het wel met elkaar eens denk ik, alleen kijken we er anders tegen aan.. haha Anyway, ik ga eens een andere legende draaien.. Iron Maiden!
quote:
Hi Doc, ja met Ulx, 2PAC IS EEN DOOIE LOSER
quote:ff een vraagje , waar baseer je het op dat deze artiesten respect hebben voor , en niet gewoon geld willen verdienen door zgn. medeleven te tonen ?
Op 03 januari 2001 14:32 schreef Beezz het volgende:
TQ
Bone Thugs ~N~ Harmony
Outlawz
Richie Rich
Spice 1
50-Cent
Puff Daddy
Outkast
DPG
Eminem
Dr. Dre
Snoop Dogg
Tha Realest
Nas
Lil' Black
Master P
Gangstarr
Ice-Cube
Xzibit
Scarface
Assasinik noem er maar een paar, dat zijn de rappers van tegenwoordig, die respect hebben voor 2pac, die weten en zeggen dat 2pac één van de grootste is (geweest)...
quote:Eerst leren spellen..
Op 07 januari 2001 21:09 schreef THE 2PAC FAN het volgende:
Voor mij blijft 2Pac nog 1 van de grootste legendes en ja hij leeft nog voort, zelfs met zijn muziek!!!
Kijk maar naar Makaveli.
Makaveli??? WHO THE FUCK IS Makaveli zullen sommige leeg hoofdige dwazen van jullie op dit moment zeggen maar.
Zijn 2de artiesten naam is dus Makaveli, hier hebben we maar 1 Makaveli album maar in de V.S hebben ze er dus al 15 en ja 15 albums 4 bijna 5 jaar na iemand zijn dood noem ik al een flink beginnende legende.
Niet dan???
En oja voor jullieslap lullende mongoolen
die niks anders zeggen dan "2Pac is een looser" hoe weet je dat??? kon je hem persoonlijk, ben je hem en keer opstraat tegen gekomen en heb je een praatje met hem gemaakt???
Leg mij eens uit waarom je hem nou een looser vind.
Oja voor de geintreseerde Makaveli fans zoek op Napster eens naar Soon As I Get Home en Words 2 My First Born.
Je vind er ook nog andere goede shit van DE LEGENDE.
- Krazy
- Staring Thru My Rear Window
- Ghetto Star
- Makaveli The Don
- Fair Exchange
- Who Do You Believe In
(alleen Krazy en Staring Thru My Rear Window zijn geloof ik al uitgebracht)
2pac fan, wat is je nick op napster..?
quote:Hmmm, nee hoor... Ik ken het Makaveli geheim al...
Voor mij blijft 2Pac nog 1 van de grootste legendes en ja hij leeft nog voort, zelfs met zijn muziek!!!
Kijk maar naar Makaveli.
Makaveli??? WHO THE FUCK IS Makaveli zullen sommige leeg hoofdige dwazen van jullie op dit moment zeggen maar.
quote:Nope...
Zijn 2de artiesten naam is dus Makaveli, hier hebben we maar 1 Makaveli album maar in de V.S hebben ze er dus al 15 en ja 15 albums 4 bijna 5 jaar na iemand zijn dood noem ik al een flink beginnende legende.
Niet dan???
quote:Kende jij hem dan?
En oja voor jullieslap lullende mongoolen
die niks anders zeggen dan "2Pac is een looser" hoe weet je dat??? kon je hem persoonlijk, ben je hem en keer opstraat tegen gekomen en heb je een praatje met hem gemaakt???
Leg mij eens uit waarom je hem nou een looser vind.
Oja voor de geintreseerde Makaveli fans zoek op Napster eens naar Soon As I Get Home en Words 2 My First Born.
Je vind er ook nog andere goede shit van DE LEGENDE.
quote:Uh nee, dat noem ik exploitatie.
Niet dan???
Tja, elke randdebiel waar de man eens een keer op een bezopen avond gezellig mee heeft zitten free-stylen in de buurt van een taperecorder, heeft er al een ritmetrackje bij gesampled en met het magere resultaat natuurlijk weer een vette hit gescoord. Omdat er helaas allerlei lui zijn, die blind achter 'de legende' aan blijven lopen en er in blijven stinken.
PS. zo'n middelmatig artiest svp niet in één zin noemen met een genie van het kaliber Hendrix. Bij voorbaat dank.
PPS. Leuk hoor, zo'n wekelijks terugkerend 2Pac-feuilleton. Volgende week zelfde plek, zelfde tijd?
[Dit bericht is gewijzigd door Meister op 07-01-2001 23:14]
Al is het bij rapplaten natuurlijk nog veel makkelijker om oud werk te recyclen. Gewoon een paar nieuwe beats eronder en klaar...
quote:Nee ik kende hem niet.
Op 07 januari 2001 21:45 schreef Xhorder het volgende:
Kende jij hem dan?
quote:ik noem het liever een uit de hand gelopen commerciele stunt , maarja dat zal mijn eigen mening wel weer zijn ..........
Op 07 januari 2001 21:09 schreef THE 2PAC FAN het volgende:Zijn 2de artiesten naam is dus Makaveli, hier hebben we maar 1 Makaveli album maar in de V.S hebben ze er dus al 15 en ja 15 albums 4 bijna 5 jaar na iemand zijn dood noem ik al een flink beginnende legende.
Niet dan???
quote:
quote:We zijn ook niet allemaal zo geweldig als jou, lijkt me logisch toch.
Kijk maar naar Makaveli.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 08-01-2001 15:37]
quote:ow kijk eens, hier praat een kenner met argumenten waarbij je stijl achterover slaat. goed gesproken!
Op 07 januari 2001 23:35 schreef tripper het volgende:
2 pac is zeker weten een grote loser en het is maar beter dat hij opgeruimd is luister liever naar cypres hill ofzo
quote:teeering nog zo één met van die argumenten, eindelijk begrijpen jullie het! werd tijd ook!
Op 07 januari 2001 23:21 schreef Meister het volgende:
2Pac= handige producers + doorsnee raps.Er is geen overeenkomst.
Stay Real, Raise Up
quote:Nee.. je doet precies het tegenovergestelde..
Op 08 januari 2001 07:41 schreef THE 2PAC FAN het volgende:
Nee ik kende hem niet.
Maar ik zeg ook niet dat hij een looser is terwijl ik hem helemaal niet ken dan heb je gewoon veelste snel een mening over iemand.
quote:Is dat niet alleen op de laatste studio plaat, die hardrock invloeden? En dan alleen op 1 cd van de dubbelaar?
vergelijkt hem met Cypress Hill maar dat is meer van die hardrock shit dus dat is heel iets anders.
[Dit bericht is gewijzigd door David op 08-01-2001 19:33]
Hey yo....
I be the Young N-O... to the B-L-E
Last name O-U-T-L-A-W-Z
And I'm still Dirty Jerz reppin'
Outlawz reckage
Get ya dough up yall
Get ya flow up
Pac and Yak live on
Dont be surprised if they show up
At ya front door with a loaded
(ohh noooooo)
Young Nobe it the block
What's poppin' homie
Ya can hate but ya know Pac watchin homie (uhuh)
So give some love up
We stay thuggin' it up
Lil' homie is you thuggin' or what?
Throw ya dubz up
Put em real high
East, West, Dirty South, North side
Outlaw pride
quote:Ja, dat is geen hint dat 2pac nog leeft. Hij is namelijk dood.
Op donderdag 14 maart 2002 22:23 schreef bossie het volgende:
Is dit niet misschien een hint dat 2pac nog leeft ?
quote:Morgen herrijst ie anders.
Op donderdag 14 maart 2002 22:27 schreef dwerg het volgende:[..]
Ja, dat is geen hint dat 2pac nog leeft. Hij is namelijk dood.
quote:Doc's 2-pac-topics waren het allerleukst jah
Op vrijdag 12 september 2003 20:51 schreef Seborik het volgende:
Nou, omdat het morgen 2pac-feest is, laat ik deze klassieker wel open.
Heb je al 2-pac in je haar laten scheren, Sebbo?
quote:Nee, ik ga morgenochtend wel naar de kapper. Ik twijfel nog of ik m'n haar laat bleken de punten aan de bovenkant dan zwart doe.
Op vrijdag 12 september 2003 20:54 schreef SunChaser het volgende:[..]
Doc's 2-pac-topics waren het allerleukst jah
Heb je al 2-pac in je haar laten scheren, Sebbo?
Wat denk jij?
quote:Je moet natuurlijk ook kaal!
Op vrijdag 12 september 2003 20:56 schreef Seborik het volgende:
Wat denk jij?
quote:Niet eens een T-shirt of een dekbedovertrek?
Op vrijdag 12 september 2003 21:00 schreef Seborik het volgende:
Ik heb alleen niets met Tupac, sunnie.
* SunChaser heeft veel met 2-pac. Een mok, een pen, een deurmat.
quote:Een kogelvrij vest.
Op vrijdag 12 september 2003 21:01 schreef SunChaser het volgende:
* SunChaser heeft veel met 2-pac. Een mok, een pen, een deurmat.
[Dit bericht is gewijzigd door dwerg op 12-09-2003 21:04]
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 00:25 schreef SimtekF1 het volgende:
2Pac is en blijft vet.
Hij stond tenminste ergens voor, dat kun je van een hoop andere rappers niet zeggen.
Ja, thug life is echt iets om in te geloven
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ja, thug life is echt iets om in te geloven
quote:Als je met een ak47 rondloopt maakt het eerder uit van je doodsstijl.
Op zaterdag 13 september 2003 20:50 schreef dunniecash het volgende:
Ey Tony, fuck niet met Tupac. Thug life is niet iets om in te geloven, thug life is gewoon een levensstijl op zich weet je. Bitches and niggers, fourties, ak-47's.. en een tattoo op je buik, no doubt.
quote:Word To Yo' Mutha
Op zaterdag 13 september 2003 20:50 schreef dunniecash het volgende:
Ey Tony, fuck niet met Tupac. Thug life is niet iets om in te geloven, thug life is gewoon een levensstijl op zich weet je. Bitches and niggers, fourties, ak-47's.. en een tattoo op je buik, no doubt.
And don't forget the grass & Pimpin' Baby
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 21:24 schreef Disorder het volgende:
Als je met een ak47 rondloopt maakt het eerder uit van je doodsstijl.
quote:Als het een gewone, onbekende persoon was geweest was hij om z'n levensstijl afgekeurd. Nou is het 'cool' omdat hij een rapper was.
Op zaterdag 13 september 2003 21:43 schreef dunniecash het volgende:
Was dit bedoeld als een grap of kraam jij gewoon per definitie onzin uit?.
[..]
quote:Het is helemaal niet cool, maar het is leuk om die levenswijze belachelijk te maken en daar waren we geloof ik mee bezig
Op zaterdag 13 september 2003 21:52 schreef Disorder het volgende:Als het een gewone, onbekende persoon was geweest was hij om z'n levensstijl afgekeurd. Nou is het 'cool' omdat hij een rapper was.
quote:En niet iedereen lijkt het te kunnen waarderen.
Op zaterdag 13 september 2003 21:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Het is helemaal niet cool, maar het is leuk om die levenswijze belachelijk te maken en daar waren we geloof ik mee bezig
quote:Ja he? Het eerste wat ik vannacht of morgenochtend doe, is dit topic sluiten.
Op zaterdag 13 september 2003 22:03 schreef schatje het volgende:
Echt vreselijk gewoon die hype.
quote:Hoelaat? 2-pac is dan al een tijdje weer terug.
Op zaterdag 13 september 2003 22:45 schreef Seborik het volgende:[..]
Ja he? Het eerste wat ik vannacht of morgenochtend doe, is dit topic sluiten.
quote:Na 01:03.
Op zaterdag 13 september 2003 23:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hoelaat? 2-pac is dan al een tijdje weer terug.
quote:Mag ik dan nog even tussendoor: Tupac is een LOSER!!!
Op zondag 14 september 2003 00:09 schreef Seborik het volgende:[..]
Na 01:03.
quote:waarom reageer je dan?
Op zondag 14 september 2003 00:32 schreef kamagurka het volgende:[..]
Mag ik dan nog even tussendoor: Tupac is een LOSER!!!
quote:Blijkbaar niet
Op zondag 14 september 2003 00:33 schreef LuieSurinamer het volgende:[..]
waarom reageer je dan?
heb je niets beters te doen ofzo?
quote:Nee kheb net op www.cnn.com, www.mtv.com en www.tupaconline.com gekeken: stond nog nix
Op zondag 14 september 2003 01:09 schreef LuieSurinamer het volgende:
tijd is om
weet iemand al iets :p
quote:Ga die park chekke jonguhh!
Op zondag 14 september 2003 00:33 schreef LuieSurinamer het volgende:[..]
waarom reageer je dan?
heb je niets beters te doen ofzo?
quote:Daar issie te lui voor denk ik. Net als 2-pac. Die is te lui om terug te komen. Altijd hetzelfde met die negers?
Op zondag 14 september 2003 01:16 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ga die park chekke jonguhh!
quote:en de conclusie dat ik neger ben heb je van waar??
Op zondag 14 september 2003 01:19 schreef SunChaser het volgende:[..]
Daar issie te lui voor denk ik. Net als 2-pac. Die is te lui om terug te komen. Altijd hetzelfde met die negers?
quote:Je bent lui en Surinamer. You do the math!
Op zondag 14 september 2003 01:22 schreef LuieSurinamer het volgende:[..]
en de conclusie dat ik neger ben heb je van waar??
quote:Ik ben tenminste niet lui. Stomme fopneger.
Op zondag 14 september 2003 01:26 schreef LuieSurinamer het volgende:je klinkt niet echt intelligent!
quote:nutteloos een disccusie voeren met jou, sinds je iq negatief is.
Op zondag 14 september 2003 01:28 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik ben tenminste niet lui. Stomme fopneger.
quote:Mijn IQ is 142: 1+4+2=7
Op zondag 14 september 2003 01:32 schreef LuieSurinamer het volgende:[..]
nutteloos een disccusie voeren met jou, sinds je iq negatief is.
quote:
Op zondag 14 september 2003 01:41 schreef SunChaser het volgende:[..]
Mijn IQ is 142: 1+4+2=7
dat kan geen toeval zijn
quote:Ja! SunChaser = 2Pac! In beide namen zit een "c"! En een "a"!
Op zondag 14 september 2003 01:42 schreef devv05 het volgende:[..]
![]()
dat kan geen toeval zijn
quote:bedoel je niet Changes
Op zondag 14 september 2003 08:13 schreef HRR het volgende:
ik denk dat ik hier wel ff 1 vraagje mag stellen ; hoe heet dat liedje van 2 pac , dan hoor je een koortje heeldetijd hetzelfde zingen , en 2 pac die rapt erachter , en op einde gaat ie ff praten , dit komt er in voor ; yo niggas , we are the last one standing ... ps. als 't in ander topic moet , ok ,maar omdat dit over 2 pac gaat, ps . mamma , vink ook een vet goed nummer , net als : until the end of time
quote:Mensen het is nu officieel..2Pac is Dood..Iedereen weer blij,vooral de mensen die em klote vinden..
Op zondag 14 september 2003 12:13 schreef Disorder het volgende:
Dus. Hij is dood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |