abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9157521
Zondagmiddag is rond 14:45 Freeks and Geeks te zien op Net5. Ik was een keertje ziek en toen kwam ik langs deze serie. 't Is echt geweldig! Het gaat dus over wat kids die allemaal geflipt zijn, beetje a la Malcolm in the Middle.

Meer fans?

quote:
I think it's one of the funniest shows I have ever seen in my life. The characters are the best of almost any series I have ever seen as well.
IMDb

Met Linda Cardellini (Scooby-Doo, Legally Blond), wel jammer dat ze nu zo'n chick is, nu is het 'schatje-gehalte' er wel een beetje vanaf. Wat ziet ze er trouwens in al die films iedere keer totaal anders uit. Verder nog James Franco (Spider-Man).

pi_9316701
Ter herinnering:

Net 5: 14:45u

Kijk anders ook even op IMDb en lees de reacties enz., er zijn ook veel artikelen te vinden over dat het zo jammer is dat deze show na één seizoen is gecancelled. Echt het proberen waard deze serie! Zeker voor de 'Malcolm in the Middle' fans.

DVD-petitie: http://www.freaksandgeeks.com/dvd

pi_9316733
Ik ga het zo zeker kijken om vervolgens mijn bevindingen in dit topic te spuien
pi_9316992
Ik ga het zo ook even kijken. Toll.
pi_11108735
Vorige week gezien. Leuke serie

In deze serie zitten zowaar gewone tieners

pi_11108790
ik heb al een boel afleveringen gezien. als je op internet zoekt. Dan kom je ook te weten dat deze serie stopgezet is omdat te weinig mensen keken.

Het is dus een serie die opgenomen is in 1999 en moet het idee wekken dat het zich in de jaren 80 afspeelt. En dat hebben ze perfect gedaan.
Want ik kwam er pas achter dat het in 1999 opgenomen is toen ik die Linca Cardellini zag verschijnen in een psychopatische film van vorig jaar. haha...ik stond echt raar te kijken. Ik dacht, die is vast een jaar of 35 nu .. ja dat was niet slim.

pi_11109304
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 18:09 schreef TheFrankey het volgende:
Dan kom je ook te weten dat deze serie stopgezet is omdat te weinig mensen keken.
Jammer, zo'n serie is toch interessant, omdat ze nu es niet van die perfecte modellen hebben gecast.
pi_11109890
Het is idd een geweldige serie. Ik merk alleen wel dat sommige mensen een beetje de humor missen en het meer als drama zien. Ik vind het iig prachtig en iedere keer zijn de personages weer idioter dan ooit.
pi_11447044
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:14 schreef Navelpluisje het volgende:
Ik ga het zo zeker kijken om vervolgens mijn bevindingen in dit topic te spuien
Nou ik vind het een leuke serie hoor .

Er zijn al veel van dit soort series geweest, maar ik vind het zeker wel een aardige serie.

pi_18333358
Ik mis Freaks and Geeks op de zondag!!

pi_18333868
Jammer dat er maar 18 afleveringen zijn gemaakt, ik vond het namelijk een erg relaxte serie!!

[ Bericht 3% gewijzigd door GAULOISES op 10-04-2004 23:29:51 ]
pi_18334824
idd erg jammer dat het is gecancelled
pi_18340665
De DVD's zijn inmiddels geproduceerd en geleverd aan iedereen die zich er voor had ingeschreven en ze doen misschien nog een nieuwe ronde.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:56:54 #14
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_18891673
Is Undeclared al in NL op TV geweest? Van dezelfde makers, maar dan over een stelletje (hedendaagse) eerstejaars op een Californisch college. Erg grappig en met een even raak observatievermogen als Freaks and Geeks. De begintune was van de Dandy Warhols Overigens ook al na één seizoen door de domoren van Fox gecancelled. Als de F&G DVD goed genoeg verkoopt komt er waarschijnlijk ook een Undeclared-schijfje! Meer informatie op www.freaksandgeeks.com
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_19816738
John Francis Daley die ook in Boston Public (dat ook al gecancelled is) Antony Ward speelde, is inmiddels een grote jongen geworden. Hij is 1.85 geworden, hij zal dus niet meer het gepeste sukkeltje spelen (wat hij erg goed deed in deze serie en Boston Public).

Op het IMDB forum werd door een user gezegt: "shows als deze slaan niet aan bij tieners, omdat ze iets willen zien met karakters zoals ze willen zijn en niet een show met karakters die zo "echt" zijn."

Daarom slaat een serie zoals "The O.C" wel aan: rijke en knappe kids met te maken krijgen met allerlei clicheproblemen.
Het is wel jammer dat de zenders in Amerika tegenwoordig geen tijd geven aan een serie om het een succes te laten worden. Seinfeld werd pas in het derde seizoen opmerkt door het grote publiek. Toch wel een mindere ontwikkeling voor de intelligente series zoals Boomtown, die nauwelijks een kans gegunt zijn.
  woensdag 1 december 2004 @ 00:40:31 #16
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_23685130
Kick!

Iemand anders deze geweldige serie al gezien? Zelf heb ik vrijdag de laatste afleveringen gezien en ik ben er een beetje verdrietig van dat er niet meer is. Serieus 1 van de best shows die ik ooit gezien heb. Goed script, uitstekende casting, geniaal acteerwerk....

Meest ontroerende scene: In de aflevering "Dead Dogs and Gym Teachers" maakt Bill op een gegeven moment wat eten voor zichzelf klaar, kijkt in zijn eentje TV --stand-up comedian Gary Shandling-- en lacht in z'n eentje hardop. Op de achtergrond klinkt "I Am One" van The Who. Ik weet niet wat het is, maar de combinatie van de beelden met de muziek raakte me op een of andere manier... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Plastic_Power op 01-12-2004 15:53:18 ]
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_23689244
Zonder twijfel DE BESTE tiener TV-serie die er ooit geweest is. .. Deze staat bij mij helemaal bovenaan.
En typisch genoeg afgevoerd na één seizoen

En gelachen dat ik heb met de 3 geeks....
~ Een pijnlijk ongeloof in het goede ~
  woensdag 1 december 2004 @ 11:58:24 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23690610
Linda is wel lekker btw
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_49770934
Woah *kick..*
ik kijk deze serie nu, en het is niet vaak; mischien wel nooit gebeurd dat ik zo gelachen heb om een serie, allemaal kijken dus! Jammergenoeg gecancelled na 18 episodes...

Echt een aanrader
pi_50563279
*kick*

Gaat alle afleveringen opnieuw kijken!
pi_53531114
En nog een kick!

Nu de ciritici ook doorhebben dat Judd Apatow een komisch genie is na films als "The 40-Year-Old Virgin", "Knocked Up" en "Superbad", wordt het misschien eens tijd voor IEDEREEN om Freaks & Geeks en Undeclared te gaan kijken!

Freaks & Geeks is gewoonweg de meest briljante serie ooit gemaakt! De karakters zijn zo geloofwaardig en worden gaandeweg de serie compleet uitgediept, waardoor je na een aflevering of 10 echt het idee hebt dat je weet hoe ze zijn. In de laatste paar afleveringen worden de 'bijrolspelers' zoals Ken (Seth Rogen) en Daniel (James Franco) ook nog wat verder uitgelicht......als je op een of andere manier aan deze serie kan komen, DOEN!!
pi_53538892
Ik heb 'm op DVD.... het zijn maar 18 afleveringen ofzo in totaal.
  donderdag 3 september 2009 @ 13:38:23 #23
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_72397312
Weer eens een flinke kick. Het kostte me twee maanden om door de eerste twee afleveringen heen te komen - wegens te pijnlijk - maar daarna ging het wat sneller.
Toen de Britse Office uitkwam had je al die mensen (voornamelijk saaie ooms en tantes) die het aanprezen met 'Het is echt zóó pijnlijk ik kan het soms gewoon niet aanzien!!!!'. Alle personages in The Office zijn echter redelijk gelukkig, of in ieder geval te dom om door te hebben hoe ongelukkig ze zijn. Freaks and Geeks gaat over intelligente mensen, die gewoon nog niet begrijpen hoe je met elkaar om moet gaan, en dat is honderd keer zo pijnlijk. Vooral ook omdat ze zelf ook wel doorhebben wat een losers ze zijn, en iedereen elke fout ook ziet als een fout die voor altijd je leven ruïneert.

De middelbare school, kortom. In een serie. Als je het aan kan is het een aanrader. Ik hoorde van wat mensen dat My So-Called Life ook sterk is binnen dit genre. C/d?
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:21:13 #24
285174 Evienne
never odd or even
pi_81002725
So awesome.

Linda Cardellini is een cutie hier, James Franco is simpelweg geil. Leuk om te zien hoe deze serie voor enkele acteurs/actrices het balletje aan het rollen heeft gebracht.

Jammer dat het door slechte timing en promotie bij één seizoen is gebleven, maar voor mensen geboren in de jaren 70/ begin jaren 80 toch een feest (of tranendal, we hebben het hier wel over de buitenbeentjes van een high school) van herkenning.

Ben nu bij ep. 10, meer mensen hier die 11 jaar na dato nog hebben gesmuld van deze serie?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_81032828
Ik heb de complete serie op DVD en kijk er steeds nog met plezier naar. Naar mijn mening één van de beste series ooit gemaakt. De verschillende personages, de goede verhaallijnen en ook nog eens een dijk van een soundtrack!
pi_81033806
Die soundtack is echt vet, in die serie gebruiken nog wel meer goede muziek:)
Come sail away en free bird b.v:)
En ja ik was ook verliefd op haar na het zien van die serie:D
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 15:54:14 #27
18653 crew  D.
pi_81300129
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:02 schreef LaSalle het volgende:
En nog een kick!

Nu de ciritici ook doorhebben dat Judd Apatow een komisch genie is na films als "The 40-Year-Old Virgin", "Knocked Up" en "Superbad", wordt het misschien eens tijd voor IEDEREEN om Freaks & Geeks en Undeclared te gaan kijken!
Ah, da's dus de verklaring waarom in bijv. Knocked up wel 8 mensen van de F&G cast zitten

Ik heb nu 8 afleveringen gekeken na tips hier en moet zeggen dat ie zeker de moeite waard is om te zien
pi_81339718
Ik heb deze serie een tijdje terug ook bekeken. Erg leuke en herkenbare serie! Ik moest er wel even in komen, maar daarna was het super. Wat wel jammer is dat er niet echt een bevredigend einde aan zit.
Undeclared heb ik naar aanleiding van deze serie ook bekeken, maar dat vond ik waardeloos, voor mij de slechtste serie die ik heb bekeken.
pi_81340927
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:10 schreef vivelafete het volgende:
Ik heb deze serie een tijdje terug ook bekeken. Erg leuke en herkenbare serie! Ik moest er wel even in komen, maar daarna was het super. Wat wel jammer is dat er niet echt een bevredigend einde aan zit.
Undeclared heb ik naar aanleiding van deze serie ook bekeken, maar dat vond ik waardeloos, voor mij de slechtste serie die ik heb bekeken.
Ik heb erg genoten van Freaks and Geeks. Ontzettend jammer dat er niet nog een seizoen kwam. Liever een extra seizoen Freaks and Geeks dan heel Undeclared.
Nee Undeclared vond ik ook niet sterk, soms zelfs saai. De latere episodes werden wel wat beter though.
pi_81346352
Heb deze serie 5 jaar geleden eens gekeken, grappig om zo'n jonge James Franco en Seth Rogen te zien, als je ze vergelijkt in the Pineapple Express.
pi_81346922
ik had hier nog nooit van gehoord en wist dus ook niet dat t van apatow was. en aangezien alle series die ik leuk vind gecancelled worden zal dit ook wel leuk zijn ik ga t eens bekieken
pi_81349679
hmm...eerste aflevering gekeken en vond die evil jock en die mongool nogal storend meeste karakters zijn sowieso een beetje overdreven. hoop dat t beter wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')