abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9137911
Waarom vloeken mensen? Welke drang ze hun aan tot handelen? Vloeken is volgens mij tot stand gekomen omdat "gvd" stoer, dat denken de mensen. Ze zeggen niet "sjips" want dat is natuurlijk niet cool en dan ben je geen echte man/ vrouw.
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Wat vinden jullie van vloeken? Waarom vloeken jullie? Je kan dan vast wel met een opmerking komen als "god bestaat toch niet!! de aarde was er gewoon" Dat vind ik echt een "sjips" opmerking.

[Dit bericht is gewijzigd door mast3r op 15-03-2003 15:28]

pi_9137941
Nondedju (of hoe je dat schrijf) is iig geen vloeken.
Is dacht ik een verbastering van het frans voor naam van god
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:27:22 #3
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9137953
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:25 schreef mast3r het volgende:
Waarom vloeken mensen? Welke drang ze hun aan tot handelen? Vloeken is volgens mij tot stand gekomen omdat "gvd" stoer, dat denken de mensen. Ze zeggen niet "sjips" want dat is natuurlijk niet cool en dan ben je geen echte man/ vrouw.
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

Kortom mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Iedereen weet waar godverdomme voor staat hoor. En gebruikt het toch. Want als je niet in god gelooft boeit het natuurlijk niet zo. Maar ja, in onze maatschappij krijg je zelfs als atheïst zoveel religie opgedrongen dat je op momenten dat het tegenzit 'jezus' zegt of godverdomme. Tekenend huh.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_9137959
stress relief.

toch niks lekkerder dan een keer flink vloeken als je je kut voelt

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9137960
quote:
Wat vinden jullie van vloeken? Waarom vloeken jullie? Je kan dan vast wel met een opmerking komen als "god bestaat toch niet!! de aarde was er gewoon" Dat vind ik echt een "sjips" opmerking.
Ik vind het allemaal best. Vloeken is een prima uiting van frustratie en godverdomme ligt lekker in de mond. Sjips heeft niet echt die kracht. Het onlaadt wat minder grondig.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:28:10 #6
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9137963
quote:
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

Kortom mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Sjips toch op man
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9137973
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:28 schreef thoth het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal best. Vloeken is een prima uiting van frustratie en godverdomme ligt lekker in de mond. Sjips heeft niet echt die kracht. Het onlaadt wat minder grondig.

net zoals kanker?
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:29:21 #8
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9137982
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:28 schreef mast3r het volgende:

[..]

net zoals kanker?

kanker is een lekker scheldwoord
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9137988
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:29 schreef Kwark het volgende:

[..]

Dat vind ik ook
pi_9137993
Om mijn woede, frustratie te uitten.. of om duidelijk kenbaar te maken dat ik ergens niet van gediend ben.
Maar ik kijk wel uit waar en wanneer ik vloek.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_9138001
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:29 schreef Kwark het volgende:

dat ligt inderdaad heel lekker in de mond
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9138004
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:28 schreef mast3r het volgende:

[..]

net zoals kanker?

Vind ik ook zo'n woord waar veel kracht van uitgaat ja. Het is wel typisch dat het nou precies de woorden zijn waar bepaalde mensen weer emotioneel een probleem mee hebben.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_9138012
quote:
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Schelden en/of vloeken is bij onmacht het gebrek aan betere bewoording. Tevens is het scheldwoord gerelateerd aan de mate waarin die persoon dat hecht. Als godverdomme goed voelt om eruit te gooien zeggen ze dat liever dan sjips
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_9138017
Tjah, wie scheldt er nou met vrouwelijke geslachtsdelen..
Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_9138031
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:31 schreef dikkebanaan het volgende:
Tjah, wie scheldt er nou met vrouwelijke geslachtsdelen..
jij in ieder geval niet he ? met je dikke banaan
pi_9138100
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:29 schreef mast3r het volgende:

[..]

Dat vind ik ook

'k heb 't gevoel dat je met "kanker" meer mensen tegen 't been schopt dan met "godverdomme".

nogal schijnheilig, imo. Zeuren over het gebruik van godverdomme, maar vloeken met kanker wèl oké vinden...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:38:30 #17
14827 Kogando
Modelprutser
pi_9138130
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:36 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb 't gevoel dat je met "kanker" meer mensen tegen 't been schopt dan met "godverdomme".

nogal schijnheilig, imo. Zeuren over het gebruik van godverdomme, maar vloeken met kanker wèl oké vinden...

Mjah, maar met een vloek misbruik je de naam van God. En als je kanker zegt doe je dat dus niet, net zoals met pleuris, tyfus, pokke en pest.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_9138131
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:32 schreef mast3r het volgende:

[..]

jij in ieder geval niet he ? met je dikke banaan

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_9138132
quote:
Ik vind je dan iig niet wreed

Ik scheld nooit, ik sla er meteen op los bij de eerste de beste die in mijn buurt komt. Maar ik scheld zelden.

zaterdag 15 maart 2003 @ 15:39:29 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9138141
Gewoon afreageren En das goed want dan blijf je niet met je agressiviteit zitten en ga je niet zondags bij het voetbal de supporters van de tegenpartij in elkaar meppen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:39:39 #21
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9138147
quote:
Wat een onzin zeg, daar gaat het helemaal niet om. Schelden doe je om je frustratie/woede ergens over te uiten, daarvoor is het nodig dat de gebruikte scheldwoorden een bepaalde lading hebben. dan kan je wel sjips zeggen, maar dat heeft geen lading en dus schiet je het doel van het schelden voorbij.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:42:01 #22
14827 Kogando
Modelprutser
pi_9138186
Ik vind meisjes die hard GVD roepen trouwens wel jammer... Net zoals meisjes die een harde boer laten zegmaar.
pi_9138201
godverdekanker..... daar straalt pas kracht vanaf.. perfecte vloek..
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:43:09 #24
16839 Sander_P
Turning Around
pi_9138207
quote:

[..]

Naja opzich vind ik kanker ook wel een lekker scheldwoord, er wordt dan alleen vaak gezegd "ja wacht maar tot een bekende van je het krijgt", nou mijn vader heeft dus kanker en ik voel me echt niet gekwetst als iemand kanker zegt, als ze nou kanker lijder zeggen dan wordt ik daar wat minder vrolijk van idd
pi_9138213
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:42 schreef Kogando het volgende:
Ik vind meisjes die hard GVD roepen trouwens wel jammer... Net zoals meisjes die een harde boer laten zegmaar.
wat heeft een agrarier nou weer te maken met meisjes die gvd roepen
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:43:42 #26
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9138216
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:42 schreef Kogando het volgende:
Ik vind het juist wel lekker
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_9138251
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:43 schreef Vibromass het volgende:

[..]

zaterdag 15 maart 2003 @ 15:46:41 #28
14827 Kogando
Modelprutser
pi_9138266
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:43 schreef Vibromass het volgende:
Gadverdegadverdamme!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:46:48 #29
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_9138267
Wat een kuttopic!!

Nou om deze reden dus, het lucht op

Verder scheld ik ook niet zoveel... maar als jij boos bent trap je ook wel eens ergens tegenaan...

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:48:24 #30
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9138292
  • Omdat het lekker is
  • Omdat het me een manier geeft om mijn agressie kwijt te raken zonder dat daar iets of iemand voor hoeft te sneuvelen
  • En waarom niet?
  • Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    Gegen die Mauer und Abschießen
    pi_9138308
    Vloeken lucht op als je boos bent
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
      zaterdag 15 maart 2003 @ 15:49:54 #32
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_9138317
    quote:

[..]

In Den Haag niet hoor.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zaterdag 15 maart 2003 @ 15:52:23 #33
    14827 Kogando
    Modelprutser
    pi_9138346
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:49 schreef X-Ray het volgende:
    In Den Haag niet hoor.
    Kankàh Hoeàh
      zaterdag 15 maart 2003 @ 15:53:13 #34
    38856 Willaaam
    De enige echte!
    pi_9138356
    Vloeken is ook de evolutie van de mens...

Eerst deden we elkaar gewoon slaan, sommige mensen zijn hier tegenwoordig nog steeds niet bovengekomen, maargoed.

Tegenwoordig zeggen we een keer ROP OP TYFUSLEIJER! en dan zegt de ander: GA JE MOEDER NEUKEN!!. En dan is't weer goed. Geen doden en gewonden

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
    pi_9138357
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

Mjah, maar met een vloek misbruik je de naam van God. En als je kanker zegt doe je dat dus niet, net zoals met pleuris, tyfus, pokke en pest.

er zijn maar weinig mensen die niemand aan kanker verloren hebben.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      zaterdag 15 maart 2003 @ 15:53:32 #36
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_9138363
    Leerzaam:
    Welke scheldwoorden kunnen volgens jou wel of niet

edit: ontopic:
    Ik scheld regelmatig met kanker en godverdomme, zal vast wel machteloosheid zijn enzo, maar sjips is niet iets dat je zegt als je op je bek gaat ofzo...

zaterdag 15 maart 2003 @ 15:56:00 #37
    14827 Kogando
    Modelprutser
    pi_9138400
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:53 schreef Jordy-B het volgende:
    Ja, iszo. Maar de meeste mensen die over vloeken vallen zijn christelijk, zij hebben vanuit bijbels oogpunt een wet om het niet te doen. Voor het woord pestkop of pokkewerk geldt dit niet.

Daarom hoeft het imo niet per definitie schijnheilig te zijn om tegen vloeken te zijn maar woorden zoals die hierboven te tolereren.

pi_9138411
    Omdat het een bepaalde manier is om je stress/emoties/onvermogen/ te uiten op een moment, in sommige situaties is dat niet gepast. Maar je gaat me niet vertellen dat ik in mijn vrije tijd niet kan zitten te vloeken als iets me tegen zit. En als je dat wel van plan; lees mijn dan maar een de tekst onder mijn stukje.
    pi_9138423
    Wij hebben in Nederland een geweldige vloekcultuur, even dat je het weet.

In de rest van de wereld is vloeken beperkt tot het gebruik van uitwerpselen, geslachtsdelen of wensen dat een hogere macht met het vervloekte object afrekent.

Wij hier in NL wensen elkaar ziektes, ongelukken of genetische afwijkingen toe. Geeft toch aan dat we best een ceatief volkje zijn.

Maar zonder gekeid, vloeken hoort bij een taal en is een mechanisme om een boodschap over te brengen. Mensen die niet tegen vloeken kunnen kunnen niet tegen onprettige boodschappen en kunnen zichzelf daarom maar het best opsluiten in hun huis en hun dagen doorbrengen met het kijken van reruns van Full House.

I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:08:04 #40
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_9138597
    Omdat 't oplucht en omdat je er een bepaald gevoel goed mee kunt uitdrukken
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:10:08 #41
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_9138629
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:57 schreef Mirion het volgende:
    Wij hebben in Nederland een geweldige vloekcultuur, even dat je het weet.

In de rest van de wereld is vloeken beperkt tot het gebruik van uitwerpselen, geslachtsdelen of wensen dat een hogere macht met het vervloekte object afrekent.

Wij hier in NL wensen elkaar ziektes, ongelukken of genetische afwijkingen toe. Geeft toch aan dat we best een ceatief volkje zijn.

Maar zonder gekeid, vloeken hoort bij een taal en is een mechanisme om een boodschap over te brengen. Mensen die niet tegen vloeken kunnen kunnen niet tegen onprettige boodschappen en kunnen zichzelf daarom maar het best opsluiten in hun huis en hun dagen doorbrengen met het kijken van reruns van Full House.

Idd. Nederlands leent zich uitstekend voor een flink staaltje creatief met scheldwoorden.

Dan dat engels waar ze alleen maar fuck hebben... tsk... stumpers .

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:10:39 #42
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_9138643
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En wel veel mensen die iemand aan god verloren hebben? .
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_9138661
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:26 schreef vosss het volgende:
    nom de dieu
    naam van god
    pi_9138672
    Vloeken is een manier om je te uiten.. je kunt ook een onschuldige omstander op zijn of haar bakkes rammen... ik vloek toch godverdomme liever!
    pi_9138686
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:10 schreef X-Ray het volgende:

cunt, bitch, wanker, slut, retard, etc etc etc
    pi_9138702
    waarom NIET eigenlijk?
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:14:27 #47
    39510 R2cksson
    KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
    pi_9138726
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:26 schreef vosss het volgende:
    Non de dieu?

Edit: Refresh kapot?

[Dit bericht is gewijzigd door R2cksson op 15-03-2003 16:15]

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
    "I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
    pi_9138761
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:14 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Non de dieu?

zie stukje boven je

nom dus

pi_9138766
    Ik vind het vooral triest dat er zoiets bestaat als "de bond tegen vloeken". Wat een zinloos doel heb je dan in je leven

Heiligeboontjes.

pi_9138781
    Ik vloek bijna nooit....

Als ik vloek dan heb ik me meestal flink pijn gedaan, of ben ik echt heeeeeeeel erg boos, onmacht dus, frustratie's eruit gooien.

Vind ik in het normale leven iets minder waar een anders snel kut of gvd ofzo zou zeggen dan zeg ik snert.

Kut gebeurtenissen zijn bij mij nare gebeurtenissen.

Ik vind veel vloeken echt niet netjes, vind het geen gehoor, vooral gevloek in je normale taalgebruik vind ik tja.........

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:17:31 #51
    39510 R2cksson
    KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
    pi_9138796
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:15 schreef ZixS het volgende:

[..]

zie stukje boven je

nom dus

Heb em al geedit...
    Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
    "I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
    pi_9138863
    overigens vind ik mensen die de woorden homo,kanker of flikker gebruiken, wel erg ongeciviliseerd.
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:22:55 #53
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_9138913
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    overigens vind ik mensen die de woorden homo,kanker of flikker gebruiken, wel erg ongeciviliseerd.
    Hoi.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_9138926
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hoi.

aha...
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:24:47 #55
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_9138949
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

aha...

De laatste twee laten zich ook erg goed combineren.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_9139289
    "Kankerhond" lucht ook lekker op, zeker bij het voetballen
    pi_9139379
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:39 schreef GEsTOoRD het volgende:
    "Kankerhond" lucht ook lekker op, zeker bij het voetballen
    quote:
    erg ongeciviliseerd.
      zaterdag 15 maart 2003 @ 16:45:40 #58
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_9139425
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

[..]

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_9139599
    quote:
    wel erg ongeciviliseerd.
    Ben ik het niet met je eens. Maarja, meningen verschillen.
    pi_9139612
    quote:
    Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

dit klopt dus niet.

god verdomme

is in modern Nederlands

god verdoeme

oftewel de aanvoegende wijs van "verdoemen."

Met "God verdomme" spreek je dus met andere woorden de wens, het verlangen uit dat God iets of iemand verdoemt dat wil zeggen "naar de hel stuurt."

Vandaar ook "een vloek over iets/iemand uitspreken"
    Daar komt het werkwoord vloeken vandaan.

Even voor de duidelijkheid!

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 15-03-2003 17:08]

pi_9141697
    GVD= God verdoem mij

So what? Iemand die in God gelooft mag dit dus niet uitspreken.
    Ik ben niet gelovig.

Mocht er echt een God zijn, dan weet die God heus wel dat ik dat niet serieus bedoel maar als krachtterm gebruik. (wat ook wel weer een compliment is)

"Je kunt rekening houden met een ander"
    Juist. En dat werkt 2 kanten op. Ik loop heus niet de hele dag door te vloeken maar als er keihard iets op mijn teen valt, dan heb ik het recht het woord van eigen keuze in mijn mond te nemen.

zaterdag 15 maart 2003 @ 18:53:02 #62
    42446 Gehaktbal
    A New Found Glory
    pi_9142285
    We vloeken omdat et een aangeleerde krachtterm is. Sim-pel
    Ik vloek zelf bijna niet tot nooit (christelijke opgevoed) afentoe wel es... tlucht misschien op afentoe maar je schiet er verder geen ene rukeend mee op
    Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
    pi_9143932
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 18:53 schreef Gehaktbal het volgende:
    maar je schiet er verder geen ene rukeend mee op
    En je brand na je dood in de hel natuurlijk.
    pi_9144719
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 20:11 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

En je brand na je dood in de hel natuurlijk.

Alleen als je in de hel gelooft, want niet alle gelovigen geloven in de hell. Zou ik, als ik in GoD zou geloven, ook niet doen ....
    It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
    pi_9145567
    Toevallig staat er deze maand in het blad Kijk (www.kijk.nl) een artiekel over vloeken & schelden. De strekking van dit artiekel is dat je scheld om 2 redenen. De eerste is om je af te reageren nadat je bijvoorbeeld op je duim gehamerd heb tijden het timmeren. De tweede is om een sociale status te krijgen. Zo van kijk mij taboe woorden in de mond nemen.
    Eehm...
      zaterdag 15 maart 2003 @ 21:31:32 #66
    35485 rique
    with Canon, I can
    pi_9145573
    Ik heb mijzelf eens een avond bezig gehouden met het krachtwoord KUT

*hm, dat klinkt raar*

maargoed, ik probeerde dus te denken waarom ik dat zoveel zei en ben erachter gekomen dat het een behoorlijk krachtig woord is. De klank UT klinkt erg krachtig, de combinatie met de kort uitgesproken U in combinatie met de explosieve T-klank zorgt voor een heerlijke klank. De K zorgt ervoor dat de term ook krachtig begint. Het uitspreken van het woord KUT als krachtterm is voor mij dan ook heel natuurlijk. Ik kan ook het woord PUT gebruiken, heeft volgens mij dezelfde kracht maar dat is net als sjips en rhododendron (ipv GVD) te onnatuurlijk. Vloeken met de naam des Heren zou ik nooit doen, ik betrap mij er soms wel op de naam van zijn zoon ijdel te gebruiken maar dat is dan ook wel in hele erge situaties als het woord jemig te weinig inhoud heeft.

Maargoed, kut dus, een uitermate interessant en krachtig woord.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
      zaterdag 15 maart 2003 @ 21:35:04 #67
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_9145618
    Ik vloek omdat dat zo heeeeerlijk oplucht...
    En natuurlijk ook omdat het stoer is
      zaterdag 15 maart 2003 @ 23:36:14 #68
    39685 Sirchay
    bel snel en bestel nu
    pi_9147742
    man wat doen die mensen toch altijd moeilijk..

het is niet dat ik om elk wissewasje god verdomme zeg, maar toch wel zeker 1x per dag ofzo, zoals al eerder gezegd het lucht op. ook omdat ik een fel tegenstander ben van het geloven in een god zal ik er wel weinig waarde aan hechten..

daarintegen scheld ik nooit met ziektes zoals kanker, dat vind ik wel weer ongepast.

en dan nog even over het woord chips, zeg dan shit, chips klingt zo dom en geeft echt niet genoeg uiting aan je frustraties als er net een grindtegel op je teen is gevallen.

*conclusie*
    je moet mensen gewoon in hun waarde laten en je niet druk maken om scheldwoorden zoals GVD.

there is no such place as hell, but you can make it if you try
    pi_9147842
    Ik vind dat als je onder gelovigen o.i.d. bent dat je dan wel ff de beschaving op kunt brengen hebben om niet te vloeken.
    It is much easier to be critical than to be correct.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2003 @ 23:43:23 #70
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_9147852
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:10 schreef X-Ray het volgende:

Bloederig poepgat vind ik best creatief
      zaterdag 15 maart 2003 @ 23:48:46 #71
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_9147951
    quote:
    Waarom vloeken jullie?
    Een gebrek aan zelfdiscipline.
      zaterdag 15 maart 2003 @ 23:56:52 #72
    693 ChOas
    ** Warning: Choking hazard **
    pi_9148125
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:30 schreef Vision het volgende:

[..]

dat ligt inderdaad heel lekker in de mond

Dat heb ik dus met kut
    "I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
    pi_9151643
    Ik spreek um graag rollend en hard uit! Als ik um gebruik.
    pi_9151649
    Ik moest ooit eens iemand interviewen voor de radio (toen ik daar nog werkte) van de bond tegen het vloeken. En ik kon er gewoon niet bij dat die man nooit zelf vloekte. Dus ik vroeg m wat ie dan riep als ie bv zijn kleine teen heel hard stootte tegen de tafelpoot.
    toen zei ie heel serieus "au".

(ja ik weet het, ik ben een slechte interviewer. daarom ben ik er ook mee gestopt)

zondag 16 maart 2003 @ 10:38:40 #75
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_9152400
    Vloeken lucht op (vooral tegen irritante mensen)
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_9153183
    Waarom zou je niet, ik wordt echt strontziek van dat soort religieuze simpelen als de bond tegen het vloeken. vloeken is gewoon een uitlaatklep. En godverdomme heeft voor mij net zo veel betekenis als shit.
    pi_9153742
    Waarom vloeken we eigenlijk niet helemaal in het Nederlands.. 'poep!' klinkt toch veel beter?
    pi_9154895
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 12:33 schreef dikkebanaan het volgende:
    Waarom vloeken we eigenlijk niet helemaal in het Nederlands.. 'poep!' klinkt toch veel beter?
    zeker
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_9156152
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 12:33 schreef dikkebanaan het volgende:

'k zeg inmiddels vaker poep dan shit.

zondag 16 maart 2003 @ 14:55:34 #80
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_9156339
    Ik ben meer iemand van de 'kut' en 'klote'
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
    pi_9156562
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 16:15 schreef GEsTOoRD het volgende:
    Ik vind het vooral triest dat er zoiets bestaat als "de bond tegen vloeken". Wat een zinloos doel heb je dan in je leven

Heiligeboontjes.

je moet niet tegen mij aan gaan zeuren als je straks staat te branden in de hel
      zondag 16 maart 2003 @ 15:15:33 #82
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_9156745
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 11:57 schreef Evil_Jur het volgende:
    Waarom zou je niet, ik wordt echt strontziek van dat soort religieuze simpelen als de bond tegen het vloeken. vloeken is gewoon een uitlaatklep. En godverdomme heeft voor mij net zo veel betekenis als shit.
    Volgens hen geeft 'Grutjes!', 'Potjandorie!' of 'Getverdemme!' dezelfde ontlading als hun verboden woroden
    pi_9158215
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 15:06 schreef mast3r het volgende:je moet niet tegen mij aan gaan zeuren als je straks staat te branden in de hel

Dat zal nooit gebeuren.. Om de simpele reden dat er netzomin een hel bestaat als een hemel of een zogenaamde god.

En de vertaling van " Godverdomme" is inderdaad niet " god verdom mij" maar " god verdoeme" of "door god verdoemde".

Eigenlijk een erg onbetekenende vloek voor iemand die (zoals ik) nogal minachtend staat tegenover alles dat met geloof te maken heeft.. (als je in god gelooft, kunnen ze je waarschijnlijk alles wijs maken, vandaar..)

Je gebruikt namelijk een vervloeking, uitgesproken door iets waar je absoluut niet in gelooft; dit wetende ontkracht het de vloek dan ook nogal

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_9158358
    quote:
    Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

uitlaatklep
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
      zondag 16 maart 2003 @ 16:31:14 #85
    43606 OphiOn
    Dark Fields For Brilliance
    pi_9158412
    godvoordomme!!!
    [......]
      zondag 16 maart 2003 @ 16:44:10 #86
    33278 Flaman
    GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
    pi_9158702
    Ik heb het hele topic niet gelezen dus excuses voor de spuitelf reactie vanaf nu

Godverdomme is niet per se 'God verdoem mij' als in 'Wilt U het doen?"
    Het is meer tegenwoordige tijd dus 'God verdoemt mij'. Nogal logisch dat je het zegt als er iets kuts gebeurt, het lijkt wel alsof God je verdoemd heeft.

Ik vind vloeken niet per se 'slecht'. Het "hoort" nu eenmaal bij de maatschappij. Het is ingeburgerd alleen je moet er rekening mee houden dat andere mensen er niet van gediend zijn. Dus je gaat niet lopen tieren als je bij je oma bent of in het openbaar of zo Normen en waarden en zo

Daarnaast moet je schelden nooit letterlijk nemen. Daarnaast vinden mensen "spotten" met kanker alleen erg als het in hun nabijheid overkomen is. Hypocriet.

pi_9160978
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 15:06 schreef mast3r het volgende:je moet niet tegen mij aan gaan zeuren als je straks staat te branden in de hel
    De hel is een verzinsel uit de middeleeuwen om het volk onder de duim te houden, triest dat er nog steeds mensen in trappen
      zondag 16 maart 2003 @ 19:09:12 #88
    33278 Flaman
    GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
    pi_9161398
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 18:50 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

De hel is een verzinsel

vergeet de hemel niet
    pi_9167855
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 16:44 schreef Flaman het volgende:
    Ik heb het hele topic niet gelezen dus excuses voor de spuitelf reactie vanaf nu

Godverdomme is niet per se 'God verdoem mij' als in 'Wilt U het doen?"
    Het is meer tegenwoordige tijd dus 'God verdoemt mij'. Nogal logisch dat je het zegt als er iets kuts gebeurt, het lijkt wel alsof God je verdoemd heeft.

Klopt niet.
    Dus ik neem eerder in het topic helemaal de moeite om uit te leggen hoe het taalkundig zit, kom jij met dit verhaal op de proppen. Lees eerst even man.
      zondag 16 maart 2003 @ 23:22:15 #90
    17887 LazySod
    Living Chaos, Living Life
    pi_9167963
    Godnakendekut.
    Krijg toch de Magelhaense Pipstotter.
    *gegrom in Klingon/Latijn*

Dat soort uitspraken? Gebruik ik redelijk veel. En de redens daarachter? Ik heb een opvliegerig karakter en zorg er graag voor dat ik niet te lang met die woede aanvallen blijf zitten. Effe vloeken, en het is weer over.

pi_9167971
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 11:57 schreef Evil_Jur het volgende:
    *zich hierbij aansluit*
      zondag 16 maart 2003 @ 23:27:36 #92
    49209 _sophje_
    nee, dat klopt ja
    pi_9168109
    als je kwaad bent mag je best ff vloeken uit 'impuls', maar vloeken gebruiken om doelbewust iemand de grond in te boren bad!
    we don't have a smaller ego, it only works different from men
      zondag 16 maart 2003 @ 23:29:45 #93
    14547 SleaZy-E
    Its good to be the king
    pi_9168148
    Is zo,n beetje doorgegeven van vader op zoon.

M,n opa werkte als voorman in de bouw, met: "wil je alstjeblieft" kreeg je niks gedaan van de bouwvakkers........die nam het mee naar huis , m,n vader nam het over en nu ik.

T,is godverdomme traditie ja!

ALarm generale!!
      † In Memoriam † maandag 17 maart 2003 @ 02:38:22 #94
    47213 ArmaniMania
    pi_9170972
    GODVERDOMME !!!

Dat lucht op !

maandag 17 maart 2003 @ 03:18:20 #95
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_9171097
    Vloeken is lekker..... Ik erger me een ongeluk aan die posters dat vloeken is aangeleerd. Ja, natuurlijk is vloeken aangeleerd, net zoals alle andere woorden in onze taal zijn aangeleerd. Als je jezelf op je vingers slaat met een hamer roep je "KUT" of "GODVERDOMME" of "AU" ... al naar gelang.... Als iets enorm tegenzit idem dito!

Gelovigen ergeren zich daaraan dus zal ik me proberen zoveel mogelijk in te houden als er mensen bij zijn waarvan ik weet dat ze zich eraan storen, maar het is voor ongelovigen gewoon een uiting van pijn, onmacht, frustratie of wat dan ook. Gelovigen die ongelovigen daarvan af willen helpen kan ik niet echt waarderen. Laat iedereen de woorden gebruiken die hij/zij zelf wil.

My soul is painted like the wings of butterflies
    pi_9171106
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 15:28 schreef Vision het volgende:
    stress relief.

toch niks lekkerder dan een keer flink vloeken als je je kut voelt

't gaat me te snel, als adsl..
      maandag 17 maart 2003 @ 03:24:35 #97
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_9171116
    quote:
    Op zondag 16 maart 2003 15:06 schreef mast3r het volgende:
    je moet niet tegen mij aan gaan zeuren als je straks staat te branden in de hel
    Die kans is er niet ..... Gelovigen zeggen altijd dat je pas in de hemel komt als je erin gelooft. Dan geldt voor de hel hetzelfde toch?
    My soul is painted like the wings of butterflies
    pi_9172694
    Godverdomme, god is voor dommen.
      maandag 17 maart 2003 @ 10:06:01 #99
    36566 Likkebeesie
    qwert the bomb!
    pi_9173026
    Het einge wat "vreemd" is is dat Nederlanders de enige zijn die met ziektes schelden
    pi_9173154
    Ik zie het als een uitlaatklep die even open moet. Als ik keihard 'Godverdomme!!' zeg voel ik me daarna iets beter. Niet omdat ik dan God vervloek, maar gewoon omdat ik dan even lekker kan schreeuwen. De vloek zelf heeft voor mij geen betekenis, maar meer een functie.
    pi_9173646
    schelden lucht gewoon heerlijk op.

Moet zeggen dat ik beter op mijn woorden ben gaan passen sinds mijn zoon geboren is. Kinderen praten alles na, en ik vind het toch niet echt geslaagd als mijn zoon al scheldend over straat loopt.
    Als iets niet lukt wilde ik nog wel eens fuck zeggen....maar sinds ik mijn zoon heb zeg ik friemels....en hoe stom het ook klinkt, nu na een paar jaar lucht me dat net zoveel op.

't is wel grappig om te zien hoe anderen hier op reageren, er word altijd heel lachwekkend gekeken. Maar voor mij werkt het, en ik heb liever dat mijn zoon friemels zegt dan fuck.......

pi_9174008
    quote:
    Op maandag 17 maart 2003 10:39 schreef skyhigh het volgende:
    Moet zeggen dat ik beter op mijn woorden ben gaan passen sinds mijn zoon geboren is. Kinderen praten alles na, en ik vind het toch niet echt geslaagd als mijn zoon al scheldend over straat loopt.
    Als iets niet lukt wilde ik nog wel eens fuck zeggen....maar sinds ik mijn zoon heb zeg ik friemels....en hoe stom het ook klinkt, nu na een paar jaar lucht me dat net zoveel op.
    Hulde!

Ik wou dat ik godverdomme zo'n vader had gehad..
    (die van mij stond, en staat nog altijd, vreselijk hard te schelden wanneer er iets ook maar een klein beetje mis gaat.. en dat was zeker niet bevorderend voor m'n eigen woordenschat)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')