quote:
WASHINGTON (AP) - Uit protest tegen de Franse houding in de crisis rond Irak wil het Amerikaanse parlementslid Ginny Brown-Waite gevallen Amerikaanse soldaten die op Franse militaire kerkhoven liggen repatriėren.In een wetsvoorstel vraagt zij financiėle bijstand voor families die het stoffelijk overschot van gesneuvelden uit beide wereldoorlogen naar de Verenigde Staten willen halen.
Ik heb zoals vele Amerikanen niet het gevoel dat de Franse regering het offer dat deze mannen brachten toen zij vochten voor de vrijheid waarvan de Fransen nu genieten naar waarde weet te schatten, aldus Brown-Waite. In Frankrijk liggen zon 70.000 Amerikaanse soldaten begraven.
bron Reformatorisch Dagblad.
Ik vind dit toch echt tever gaan allemaal, wat vindt men hier?
quote:Diplomatische oorlog heet zoiets.
Op zaterdag 15 maart 2003 05:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Dit gaat idd echt belachelijk ver.
In dezelfde lijn der gedachten: Waarom hebben de VS dan zo'n probleem met Irak? Irak vocht toch tegen de grote vijand van het westen, Iran? Maar dat is nu niet meer van belang voor de VS. Waarom vinden de VS dan wel dat het voor Frankrijk van belang moet zijn wat de VS deden in de twee wereldoorlogen? (Die overigens ook nog eens veel langer geleden zijn dan de oorlog tussen Irak en Iran.)
quote:Tja Amerika en Bush worden de laaste tijd wel heel erg in het verdom hoekje geschopt dat ik me er wel iets bij voor kan stellen.
Op zaterdag 15 maart 2003 05:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
(ik trek de juistheid van dit artikel in twijfel)
quote:Het stond in alle kranten... en eigenlijk overal heb ik dit gehoord.
Op zaterdag 15 maart 2003 07:07 schreef Vampier het volgende:
(ik trek de juistheid van dit artikel in twijfel)
quote:Erg triest
Op zaterdag 15 maart 2003 07:25 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Het stond in alle kranten... en eigenlijk overal heb ik dit gehoord.
quote:Ik kan het niet vinden anders.
Op zaterdag 15 maart 2003 07:25 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Het stond in alle kranten... en eigenlijk overal heb ik dit gehoord.
Als het waar is: ultiem triest.
RELATED
House cafeterias nix 'french' fries
WASHINGTON (AP) -- In another swipe at the French, a Florida congresswoman has proposed that the government pay for families who might want to bring home from France the remains of Americans who fought and died in the world wars.
"I, along with many other Americans, do not feel that the French government appreciates the sacrifices men and women in uniform have made to defend the freedom that the French enjoy today," Rep. Ginny Brown-Waite said in introducing legislation providing financial help for the reburial of veterans from the two world wars.
The legislation, which faces uncertain prospects, is the latest show of congressional frustration over French threats to veto a U.N. resolution that would open the way for U.S. military action against Iraq.
Earlier this week, the chairman of the House Administration Committee, Rep. Bob Ney, R-Ohio, ordered that House restaurants change their menus to read "freedom fries" instead of French fries. French toast would also become freedom toast.
Lawmakers have also introduced bills to prevent France from participating in any postwar reconstruction projects.
Brown-Waite, a freshman Republican, said she decided to sponsor the bill after she was approached by a constituent who said he wanted to bring home his father, who was killed in World War II and buried in France.
Some 74,000 American war casualties are buried in France and Belgium, including 30,000 from World War I. The host nations, while retaining sovereignty over the burial grounds, have granted the land in perpetuity to the United States as military cemeteries.
Steve Thomas, a spokesman for the American Legion, said the veterans' group would need some time to look at the legislation. He said the American Legion has always respected the wishes of the families concerning those who died in combat, but noted that "a lot of people may not want to repatriate their fallen loved ones, separating them from their comrades, to make a statement about the French government."
quote:Daar stampen ze zichzelf in hoor... Ik kan me van de Clinton-tijd niet zoveel van een verdomhoekje herinneren.
Op zaterdag 15 maart 2003 07:05 schreef George_Bush het volgende:
Tja Amerika en Bush worden de laaste tijd wel heel erg in het verdom hoekje geschopt dat ik me er wel iets bij voor kan stellen.
die mensen zijn daar gesneuvelt, laat ze daar lekker in vrede rusten
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 05:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wat een idiote gedachtengang. Alsof je omdat een natie je in het verleden heeft geholpen je het per definitie eens moet zijn met wat die natie nu doet.In dezelfde lijn der gedachten: Waarom hebben de VS dan zo'n probleem met Irak? Irak vocht toch tegen de grote vijand van het westen, Iran? Maar dat is nu niet meer van belang voor de VS. Waarom vinden de VS dan wel dat het voor Frankrijk van belang moet zijn wat de VS deden in de twee wereldoorlogen? (Die overigens ook nog eens veel langer geleden zijn dan de oorlog tussen Irak en Iran.)
het is niet
VS wil militairen op Franse kerkhoven repatriėren
maar
parlementslid Brown wil amerikaanse militairen op Franse kerkhoven repatriėren
is wel ff iets anders, je zegt toch ook niet
NL wil de tweede kamer afschaffen (nawijn) of NL wil de koninging aanklagen (margarita)
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 10:05 schreef sp3c het volgende:
tja dan zou ik ze idd ook terughalen
quote:Zoals Sp3c zei, je praat toch ook niet over de Nederlandse regering als één regeringslid een bepaald dubieus voorstel doet?
Op zaterdag 15 maart 2003 10:11 schreef dennisdotcom het volgende:
Ginny Brown-Waite maakt zichzelf nóg belachelijker zo.
quote:Zielig figuur
Op zaterdag 15 maart 2003 10:03 schreef Disorder het volgende:
Ik zou als Fransman op hun graven pissen
quote:Hey George, er stond een smilie achter.
Op zaterdag 15 maart 2003 10:38 schreef George_Bush het volgende:[..]
Zielig figuur
quote:stel je niet aan, er staat duidelijk een
Op zaterdag 15 maart 2003 10:38 schreef George_Bush het volgende:[..]
Zielig figuur
quote:Het softe Clinton beleid is de aanleiding dat George nu met de ellende zit.
Op zaterdag 15 maart 2003 09:11 schreef nietzman het volgende:[..]
Daar stampen ze zichzelf in hoor... Ik kan me van de Clinton-tijd niet zoveel van een verdomhoekje herinneren.
quote:Oh dus als je er maar een
Op zaterdag 15 maart 2003 10:40 schreef sp3c het volgende:[..]
stel je niet aan, er staat duidelijk een
achter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |