abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9129486
Het lijkt erop dat planeet X, ook wel Niburu genoemd, welke de 10e cq 12e planeet zou zijn (Voorbij pluto) in zijn baan de aarde en de zon nadert. Deze planeet zou ergens in mei de aarde en de zon naderen, en mogelijk ook invloed kunnen uitoefenen op het magnetisch veld van de aarde, en misschien zelfs (gedeeltelijk) inslaan.

Iemand die hier bronnen over heeft of hier meer over weet?

pi_9129538
polen omkeer komt er ook aan hopelijk vergaat de aarde binnen 10 jaar WOEIJ
pi_9129562
planeet is planeet in ons zonnestelsel dat maar eens in de 3600 jaar in de zon's buurt komt of heb ik het mis :S
pi_9129585
for pic and explanation of what a brown dwarf is) will enter the Earths orbit between May 15 and May 30 of 2003.

das morgen :SSSSSSSS

pi_9129714
zeker vet... de verloren planeet... echt heel cool...
maarja we hebben er geen kut aan...

meer geld in space technologie!!!
weg van deze vervuilde balzand...
jah toch

pi_9129826
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:28 schreef ixl85 het volgende:
zeker vet... de verloren planeet... echt heel cool...
maarja we hebben er geen kut aan...

meer geld in space technologie!!!
weg van deze vervuilde balzand...
jah toch

wel origineel inderdaad
hopelijk gaan we dood over een paar dagen
pi_9129856
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:18 schreef Blaze85 het volgende:
http://www.detailshere.com/niburu.htm

Interessante link, thx

Wel ernstig dat waar ik min of meer al van mening was bevestigd wordt.. Aan de andere kant is er nog weinig aan de hand..

pi_9129890
maar het gaat dus over een planeet/white dwarf die eens om de 3600 jaar dichtbij onze zon komt omdat hij zo'n ubermisvormde baan heeft om de aarde en door de magnetische straling gaan we bijna allemaal dood tussen 15 en 30 mei of heb ik het mis :PPPPPPPPPPPPP
pi_9129956
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:35 schreef Blaze85 het volgende:
maar het gaat dus over een planeet/white dwarf die eens om de 3600 jaar dichtbij onze zon komt omdat hij zo'n ubermisvormde baan heeft om de aarde en door de magnetische straling gaan we bijna allemaal dood tussen 15 en 30 mei of heb ik het mis :PPPPPPPPPPPPP
afaik komt het ding rond 15 mei langs, en bestaat de kans dat het grote gevolgen heeft (Bijv. ompoling, aardbevingen, vloedgolven etc.). Is echter op grond van informatie die ik heb, ik ben geen sterrenkundige.
pi_9130111
ow mei natuurlijk sorry ik dacht morgen kut nu moet ik nog 2 maanden vol zien te houwe
pi_9131860
Volgens mij moest dat ding al in februari langs komen.

Afijn, misschien vertraging. We wachten wel, tijd genoeg hier op aarde.

pi_9132224
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 01:19 schreef Semjase het volgende:

nee, we gaan toch nergens naar toe

HáHá

pi_9132249
lekker voor de evolutie, alles elke 3600 jaar dood
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_9132329
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door Blaze85 op vrijdag 14 maart 2003 23:35
--------------------------------------------------------------------------------
Een witte Dwerg is een ster en geen planeet

Witte Dweg

Aan het eind van de levensloop van een ster bestaat deze uit een compacte kern en een grote 'luchtige' mantel. Deze mantel bestaat voornamelijk uit waterstof. Als een ster lichter is dan acht keer de massa van de zon worden de buitenste lagen in de laatste tienduizend jaar van het leven van de ster de ruimte ingeblazen. De ster is dan zichtbaar als een planetaire nevel. Als de hele mantel is verdwenen, blijft alleen de kern van de ster over; een witte dwerg.

Een witte dwerg bestaat (in het meest voorkomende geval) hoofdzakelijk uit koolstof en zuurstof. Echter door de hoge druk en de hoge temperatuur in de kern van deze speciale ster is de materie zo gecomprimeerd dat de atoomkernen zo dicht bij elkaar zitten dat de elektronen niet meer weten bij welke kern ze horen. Zulke 'gedegenereerde' materie heeft aparte eigenschappen, waardoor bijvoorbeeld zwaardere witte dwergen kleiner zijn dan lichtere . (een theelepel witte dwerg kan dan wel een paar tientallen tonnen wegen)

Een witte dwerg is net zo klein als de aarde. Witte dwergen produceren zelf geen energie meer, maar koelen enkel nog af door straling uit te zenden. De temperatuur en de helderheid van het object nemen af. Dat gaat echter zo langzaam dat we de witte dwergen die in het begin van het leven van onze Melkweg zijn gevormd nog steeds kunnen zien, mits ze relatief dicht bij de aarde staan. Door de temperatuur en de helderheid van de koelste witte dwergen te vergelijken met theoretische modellen kunnen sterrenkundigen een idee krijgen van de leeftijd van de Melkweg. Ze vinden daarvoor ongeveer 10 miljard jaar.

BRON

http://www.astro.uva.nl/encyclopedie/

[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 15-03-2003 02:25]

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zaterdag 15 maart 2003 @ 09:03:37 #16
22229 Planet-X
The 12th planet
pi_9133800
"But the Day of the Lord shall come as a thief, in which the heavens shall pass away with great violence, and the elements shall be melted with heat, and the earth and the works which are in it, shall be burnt up."
pi_9134053
Waarom zie ik een connectie met 8 March 2003?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_9137101
Mark Hazelwood, de zoon van muzikant Lee Hazelwood(van Nancy Sinatra !!!) heeft er een boek over geschreven: *Blindsided: planetX passes by in 2003 -Eartchanges!*, zie;

www.davidicke.net/mysteries/terra/planetx.html

www.hiddenmysteries.com/blindsided

Hij heeft ook een eigen website; www.planetx2003.com

pi_9137833
Ik zal aan m'n ouders vragen of ze in Spanje een shuilkelder erbij bouwen
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:23:30 #20
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9137890
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 14:26 schreef PHETEP het volgende:
Mark Hazelwood, de zoon van muzikant Lee Hazelwood(van Nancy Sinatra !!!) heeft er een boek over geschreven: *Blindsided: planetX passes by in 2003 -Eartchanges!*, zie;

Oh, het is davidicke.net. Nou dan is het zéker niks om je zorgen over te maken
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_9138155
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:23 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Oh, het is davidicke.net. Nou dan is het zéker niks om je zorgen over te maken

Grappig, er stonden nog 2 links die niks met David Icke te maken hebben, maar daar hoor ik je niet over; alleen maar selectief bezig of brengt alleen al de naam David Icke een Pavlov-reactie bij je teweeg, is de naam David Icke een trigger-woord voor je waardoor je dwangmatig met een debunkers-reactie moet posten?
pi_9138269
Slowchat/Off-topic reacties zijn verwijderd.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:47:44 #23
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9138280
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:40 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Grappig, er stonden nog 2 links die niks met David Icke te maken hebben, maar daar hoor ik je niet over; alleen maar selectief bezig of brengt alleen al de naam David Icke een Pavlov-reactie bij je teweeg, is de naam David Icke een trigger-woord voor je waardoor je dwangmatig met een debunkers-reactie moet posten?

Yep
  zaterdag 15 maart 2003 @ 16:50:13 #24
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_9139526
vergeet niet dat de sumeriers een 6 talig stelsel hadden tov ons 10tallig stelsel
het is dus minder dan 3600

en volgens een berekening zal hij weer in de buurt zijn rond 2012

ik hoop en denk dat het allemaal echt is, dan is er tenminste nog hoop voor de mensheid, ook al is dat een tweede vloed

nog een link met wat betere uitleg.. zetatalk sux
http://www.ontstaan.dixie.be/home78.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Manke op 15-03-2003 17:02]

pi_9140088
wat zijn sumiers
  zaterdag 15 maart 2003 @ 17:46:55 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_9140691
ga maar lezen + googlen

sumerie, waar nu irak ligt, schijnt de eerste beschaving te zijn, ouder dan egypte. zij hebben oa het wiel uitgevonden, en het geschrift, en hielden zich bezig met astrologie
ze zeiden dat ze al die kennis van de ' goden' hadden gekregen omzich zelf mee te redden, dit staat geschreven op eeuwen oude tabletten. deze goden worden ook gezien als de bewoners van nibiru, ze werden de annunaki genoemd: zij die van de hemelen neerdaalden of iets dergelijks. in de bijbel werden ze nefilim genoemd... Deze goden hadden de ADAMU gemaakt (lees: genetisch gemaakt/gemanipuleerd) zoals dat staat geschreven. oftewel de mens is gemaakt door de goden, zoals veel verhalen zeggen.

het schijnt dat de beschaving aan zijn einde kwam door een nucleaire oorlog....
er is wel bewezen dat het daar radioactief is

maar jah, het zou allemaal echt kunnen zijn gebeurd, niks spreekt deze theorien nog tegen
maar je moet niet alles te serieus nemen

pi_9141763
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 17:46 schreef Manke het volgende:
ga maar lezen + googlen

sumerie, waar nu irak ligt, schijnt de eerste beschaving te zijn, ouder dan egypte. zij hebben oa het wiel uitgevonden, en het geschrift, en hielden zich bezig met astrologie
ze zeiden dat ze al die kennis van de ' goden' hadden gekregen omzich zelf mee te redden, dit staat geschreven op eeuwen oude tabletten. deze goden worden ook gezien als de bewoners van nibiru, ze werden de annunaki genoemd: zij die van de hemelen neerdaalden of iets dergelijks. in de bijbel werden ze nefilim genoemd... Deze goden hadden de ADAMU gemaakt (lees: genetisch gemaakt/gemanipuleerd) zoals dat staat geschreven. oftewel de mens is gemaakt door de goden, zoals veel verhalen zeggen.

het schijnt dat de beschaving aan zijn einde kwam door een nucleaire oorlog....
er is wel bewezen dat het daar radioactief is

maar jah, het zou allemaal echt kunnen zijn gebeurd, niks spreekt deze theorien nog tegen
maar je moet niet alles te serieus nemen

nucleaire oorlog? dus ze hadden wel wat meer uitgevonden dan wielen. waar zijn hun satalieten gebleven
pi_9141863
maar eerste bewoners van aarde kwamen dus van niburu, maar ik dacht dat dat een witte dwerg was, dus vroeger een 'zon' en niet een planeet
pi_9142147
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 14:26 schreef PHETEP het volgende:

Misschien zou je hier eens moeten kijken.
http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/index.html
Astronomisch is die planeet X een onmogelijkheid.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_9142401
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:31 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

waar zijn hun satalieten gebleven

Wat dacht je van de Maan?!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 19:08:22 #31
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9142637
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:57 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Wat dacht je van de Maan?!

Ha Phetep. weet jij waar Anemoon is gebleven ?

De maan is wel een hele bijzondere sateliet.

p.s.
Ik heb net Rule by secrecy gelezen van Jim Marss.
Onvoorstelbaar dat we er niets van in de media terugzien.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:15:35 #32
34400 PietF
Captain Obvious
pi_9145300
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:47 schreef OllieA het volgende:

[..]

Misschien zou je hier eens moeten kijken.
http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/index.html
Astronomisch is die planeet X een onmogelijkheid.

geweldige site
mensen zouden eens wat meer na moeten denken en niet zomaar alles geloven, het eerste wat in me opkwam is: waarom-zien-we-dat-ding-dan-niet 's avonds?

zoals mijn oma dus zegt: quatsj! oftewel onzin

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:21:01 #33
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9145391
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 21:15 schreef PietF het volgende:

[..]

geweldige site
mensen zouden eens wat meer na moeten denken en niet zomaar alles geloven, het eerste wat in me opkwam is: waarom-zien-we-dat-ding-dan-niet 's avonds?

Hij wordt natuurlijk verborgen door de illuminati
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:24:32 #34
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9145451
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:18 schreef Blaze85 het volgende:
http://www.detailshere.com/niburu.htm

En dit dan een Nuclear Digging machine noemen die alle steen tot magma laat smelten! .

Komen ze met een snijboormachine aan! . De messen zitten erop! .

Wel weer typisch zo'n debiel NWO verhaaltje!

DA: What other types have you seen?

AC: The ones that I have seen are the big-eyed Greys and the Reptilians.

DA: What do these Reptilians look like?

AC: There are three different types.

DA: Can you tell us how you happened to come into contact with them?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:50:37 #35
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9145879
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 21:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En dit dan een Nuclear Digging machine noemen die alle steen tot magma laat smelten! .

Komen ze met een snijboormachine aan! . De messen zitten erop! .

[afbeelding]

Wel weer typisch zo'n debiel NWO verhaaltje!

DA: What other types have you seen?

AC: The ones that I have seen are the big-eyed Greys and the Reptilians.

DA: What do these Reptilians look like?

AC: There are three different types.

DA: Can you tell us how you happened to come into contact with them?

in ieder geval een hele mooie foto.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_9154378
Tis wel een leuk boortje, moet ik wel ff een nieuwe gereedschapskist aanschaffen om dat ding in te stoppen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 17 maart 2003 @ 08:21:25 #37
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_9171723
Als dat kreng over 2 maanden langs zou komen te vliegen, zou 'ie allang te zien zijn hoor.., en menig amateurastronoom zou dan wel aan de bel trekken..

* Wunk denkt dat het een grote hoop met onzin is

maandag 17 maart 2003 @ 09:15:41 #38
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_9172183
quote:
Op maandag 17 maart 2003 08:21 schreef Wunk het volgende:
Als dat kreng over 2 maanden langs zou komen te vliegen, zou 'ie allang te zien zijn hoor.., en menig amateurastronoom zou dan wel aan de bel trekken..

* Wunk denkt dat het een grote hoop met onzin is

Ssst! Laat die mensen toch lekker in een apocalips geloven.
  maandag 17 maart 2003 @ 09:29:14 #39
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_9172393
zelfs als ie in 2012 zou langskomen (tussen mars en jupiter) zou die al te zien moeten zijn als een rondje om de zon 2150 jaar duurt

hier is trouwens een leuke samenvatting van de boeken van Z. Sitchin, die met deze theorie kwam

http://www.geocities.com/elchasqui_2/ZSitchinalltitles.html

veel plezier

pi_9445058
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:22 schreef Blaze85 het volgende:
for pic and explanation of what a brown dwarf is) will enter the Earths orbit between May 15 and May 30 of 2003.

das morgen :SSSSSSSS

Morgen?? Maart .. March .. Mei ..May??
pi_9446520
het zal allemaal vast wel weer bullshit zijn maar hier is een plaatje waar nirubu zich zou moeten bevinden.

pi_9450440
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 10:42 schreef arnout109 het volgende:
het zal allemaal vast wel weer bullshit zijn maar hier is een plaatje waar nirubu zich zou moeten bevinden.

[afbeelding]

over 2 maanden weten we het (of wisten )
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 17:38:24 #43
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_9487972
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:19 schreef Blaze85 het volgende:
polen omkeer komt er ook aan hopelijk vergaat de aarde binnen 10 jaar WOEIJ

dit al gelezen?

http://newsvote.bbc.co.uk/mpapps/pagetools/print/news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/2889127.stm

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 1 april 2003 @ 16:28:05 #44
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9514515
Ik lees veel tegenstrijdigheden over Maldek/Niburu/X:

De mens zou van Niburu komen
De mens zou mede van Niburu komen
Niburu passeert de aarde in augustus 2003.
Niburu passeert in mei 2003
Niburu werkt samen met Draco in de oorlog tegen Lyria & Sirius
Niburu is in oorlog met het Lyria-stelsel
Niburu is gebotst tegen de oude aarde en wat nu rest is de asteroidengordel en de huidige aarde.
Niburu behoort tot het randje van ons zonne-stelsel.
Niburu is al vernietigd door de Illuminati voor 8 maart 2003
De baan van Niburu is afgebogen door de Illuminati.

pi_9518417
quote:
Op maandag 31 maart 2003 17:38 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

dit al gelezen?

http://newsvote.bbc.co.uk/mpapps/pagetools/print/news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/2889127.stm

ja, Magnetische polen staan op het punt te draaien
pi_9518439
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 16:28 schreef M.ALTA het volgende:

Niburu is gebotst tegen de oude aarde en wat nu rest is de asteroidengordel en de huidige aarde.

interessant maar wat is de illuminati

jammer dat niburu al half dood is ik wilde graag wel eens een evenbeeld van de mens zien

pi_9518601
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 19:10 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

ja, Magnetische polen staan op het punt te draaien

weet iemand nou eigenlijk ook of de aarde dan ook draait en niet alleen de polen... dat zou helemala meesterlijk zijn... en in hoeveel uur zou dat dan gebeuren

pi_9524863
gvd reageer lieffie's
  woensdag 2 april 2003 @ 01:15:43 #49
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_9527484
Dit is wel sick
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_9528308
quote:

jaa heee zeg
je moet niet gaan overdrijven malta....

je draaft een beetje door

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 2 april 2003 @ 04:24:29 #51
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_9528391
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 19:17 schreef Blaze85 het volgende:
weet iemand nou eigenlijk ook of de aarde dan ook draait en niet alleen de polen... dat zou helemala meesterlijk zijn... en in hoeveel uur zou dat dan gebeuren
UUR?? Jaren zouden dat zijn! Zulke massale dingen gaan niet zo snel.
We gaan eraan door de aarbevingen en vulcanen die het zou veroorzaken.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  woensdag 2 april 2003 @ 11:04:17 #52
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_9531077
quote:
Op woensdag 2 april 2003 03:13 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

jaa heee zeg
je moet niet gaan overdrijven malta....

je draaft een beetje door

Nee, het was juist erg verstandig om dit te schijven, er zijn nu namelijk 3 opties:

• Tussen nu en 2 maanden krijgen we last (om het zo maar uit te drukken)
  • We krijgen in augustus last
  • In de tussentijd kan elke natuur-ramp of wat dan ook aan dat kreng toegeschreven worden.

• Er gebeurt niets... DUS de illuminatie hebben dat kreng vernietigd, of afgebogen.
  • Probeer daar maar wat tegen in te brengen...

Er is dus totaal geen bewijs meer nodig van het bestaan van die planeet, want dat zal niet te vinden zijn...

Not that I really care

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
      woensdag 2 april 2003 @ 11:08:07 #53
    12505 deGVR
    Tussen schrijf en kramp..
    pi_9531163
    quote:
    Op woensdag 2 april 2003 04:24 schreef DaMayan het volgende:

[..]

UUR?? Jaren zouden dat zijn! Zulke massale dingen gaan niet zo snel.
    We gaan eraan door de aarbevingen en vulcanen die het zou veroorzaken.

Het verticaal draaien van de aarde is een belachelijk idee, en zou waarschijnlijk niet eens effect hebben (er is in de ruimte tenslotte geen onder of boven)

De magnetische wissel van de polen heeft wel effect uiteraard, en schijnt ook al eerder gebeurt te zijn.
    Zou waarschijnlijk wel wat ijstijden tot gevolg hebben. *bibber*

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
    Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
    http://www.chrishantzen.nl
    http://www.onbeschreven.nl
    pi_9532114
    De aarde schijnt inderdaad wel eens omgepoold te zijn geweest. (Ik dacht eerst abusievelijk dat dat niet kon, ik dacht dat de magnetische noordpool werd veroorzaakt door een concentratie ijzererts in het hoge noorden.. maar dat schijnt maar een paar procent van de magnetische veldsterkte uit te maken.)
    Maar de vloeibare kern van de aarde schijnt de hoofdoorzaak te zijn... Die kern draait, dus de aarde zal dan weer ompolen, maar dat is een proces van tienduizenden jaren... Als het snel zou gaan zou je wat rukwinden kunnen verwachten ja, en het water in de oceanen gaat ook wat klotsen, stel ik me zo voor...
    Als de aarde verticaal zou draaien, zou dat zeker wel uitmaken omdat dan de noordpool (of zuidpool) op de evenaar komt te liggen.
      woensdag 2 april 2003 @ 12:46:38 #55
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_9533429
    quote:

Neejoh volgens Discovery Channel niet... daar zeiden zoiets van ze dat de oude Aarde ooit gebotst was met een Aarde-achtige planeet, genaamd Orpheus. Uit die botsing is de nieuwe Aarde en de maan ontstaan. En van een raadselachtige planeet, Nibiru, buiten de baan van Pluto zouden reuzen gekomen zijn die de Egypenaren geholpen hebben bij het bouwen van Piramide's en andere gebouwen. Ook andere culturen zouden hulp hebben gehad.
      woensdag 2 april 2003 @ 17:07:37 #56
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9539580
    quote:
    Op woensdag 2 april 2003 12:46 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Neejoh volgens Discovery Channel niet... daar zeiden zoiets van ze dat de oude Aarde ooit gebotst was met een Aarde-achtige planeet, genaamd Orpheus. Uit die botsing is de nieuwe Aarde en de maan ontstaan. En van een raadselachtige planeet, Nibiru, buiten de baan van Pluto zouden reuzen gekomen zijn die de Egypenaren geholpen hebben bij het bouwen van Piramide's en andere gebouwen. Ook andere culturen zouden hulp hebben gehad.

ok, zoiets dergelijks had ik idd ergens gelezen.

Over de Egyptenaren: ook iets dergelijks maar ik lees ook over Sirius, Mars en Atlantis. Piramides eventueel gebouwd m.b.v. koude kernfusie/ionisatie heb ik ergens ook gelezen.

pi_9555397
    BwennieBren, je post is verwijderd aangezien er wéér alleen een link in stond. Ik raad je aan dit te lezen : Mededeling!.
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      † In Memoriam † donderdag 3 april 2003 @ 14:57:05 #58
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9558948
    quote:
    Op donderdag 3 april 2003 12:40 schreef MUUS het volgende:
    BwennieBren, je post is verwijderd aangezien er wéér alleen een link in stond. Ik raad je aan dit te lezen : Mededeling!.
    (Eveneens off-topic)
    Als ik me niet vergis vraagt de topicopener toch om bronnen en zijn hiervoor toch eveneens alleen linken gegeven die niet zijn weggehaald.
    Deze link was dacht ik wel interessant voor de topicopener. Desallniettemin, ik vind het prima. Jouw dag toch?
      FOK!fotograaf donderdag 3 april 2003 @ 16:12:57 #59
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_9561093
    Als er zo'n planeet rond zou zwerven zou er toch verschijnselen van te zien moeten zijn? Ik noem maar iets simpels als het verduisteren van sterren of andere lichtbronnen. Een dergelijke planeet zou ook bereknebare schommelingen moeten hebben op andere hemellichamen zoals de zon (zo vinden ze ook planeten buiden ons zonnestelsel). Het afbuigen zou errrg veel moeite kosten naar onze huidige technologieen. Als ze hem al afgebogen hebben, waarom heeft dan niet iemand er iets van gemerkt?
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      donderdag 3 april 2003 @ 16:30:56 #60
    45933 Haay1971
    Leven en laten leven!
    pi_9561603
    Even een nuchtere reactie op dit hele verhaal.

Ik heb gelezen wat de de claims zijn met betrekking tot die Planet X en wat voor effect dat zou moeten hebben als die tussen 15 en 20 mei langs de Aarde zou scheren. Onder andere werd aangegeven dat ongeveer 10% van de mensheid het zou overleven, grote overstromingen, alle vulkanen uitbarsten, etc. etc. en dat de Amerikaanse overheid dit weet en dat ze daarom in Amerika ondergrondse steden maken met ondergrondse verbindingen.

Nou denk ik vervolgens: ALS de Amerikaanse overheid dit weet en ALS ze zich hier op die manier op aan het voorbereiden zijn, WAAROM zouden ze dan in hemelsnaam nog de moeite nemen om Irak aan te vallen? Paar maandjes geduld en er IS helemaal geen Irak meer om zich nog zorgen om te maken! En al die miljarden dollars die ze uitgeven aan die oorlog in Irak kunnen ze dan echt wel beter aan overlevingsstrategieen besteden!

Conclusie: volkomen onwaarschijnlijk. Leuk horror-science fiction verhaal. Kan Hollywood misschien nog een leuke film over maken!

pi_9568439
    quote:
    Op donderdag 3 april 2003 16:30 schreef Haay1971 het volgende:
    Nou denk ik vervolgens: ALS de Amerikaanse overheid dit weet en ALS ze zich hier op die manier op aan het voorbereiden zijn, WAAROM zouden ze dan in hemelsnaam nog de moeite nemen om Irak aan te vallen? Paar maandjes geduld en er IS helemaal geen Irak meer om zich nog zorgen om te maken! En al die miljarden dollars die ze uitgeven aan die oorlog in Irak kunnen ze dan echt wel beter aan overlevingsstrategieen besteden!
    Ik denk dan: waarom niet? Als de wereld toch vergaat is het best geinig om een paar maandjes van te voren ff fijn je nieuwe wapenspeelgoed uit te proberen. Misschien zelfs een lekker atoombommetje, hoppa, we gaan toch naar de haaien! En die schuilkelders die gebouwd worden, denk je dat die soldaten die nu in Irak vechten daar uberhaupt in hadden gemogen?
    Unox, the worst operating system.
      † In Memoriam † vrijdag 4 april 2003 @ 00:46:40 #62
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9572557
    Wat toevallig hier Irak wordt genoemd! Heb ik dan even een leuk verhaaltje in eigen woorden.

De Soemeriers waar al eerder in dit topic over werd gesproken kwamen uit dat gebied vandaan, Mesopotanië. De zelfde Soemeriers schreven op hun kleitabletten (vertaalt door Sitchin) al over de komst van een planeet met een elliptische omloopbaan van 3600 jaar.

Ook Nasa vermoedt het mogelijke bestaan van een Planet X sinds 1987.

Op 7 oktober 1999 meldt een Britse wetenschapper het mogelijke bestaan van een tiende en elfde planeet in een baan rond onze Zon. Dit concludeert hij na het bestuderen van 13 kometen, waarvan banen verstoord lijken te zijn door een grote nog onbekende planeet in een baan rond onze Zon. De afstand van deze planeet tot de Zon is 1000 maal groter dan de nu bekende buitenste planeten in ons zonnestelsel.

Op 6 april 2001 staat een artikel in de Science Journal geschreven door de Nederlandse astronoom Gobert Schilling waarin hij een overzicht geeft van alle recente ontdekkingen van internationale astronomen over een superkomeet met een onverwachts extreem uitgerekte baan rond onze Zon. De uitkomst van dit rapport suggereert dat er ergens in de uiterste regionen van ons Zonnestelsel een nog onbekende planeet X aanwezig moet zijn.

Op 10 juli 2001 wordt dan toch een object ontdekt, 2001 KX76, maar al snel werd de identiteit van dat object nog hetzelfde jaar veranderd, want God forbid dat er een grote planeet onze kant op komt! Alle speculaties daarover moesten dan ook vermeden worden. Joh, we maken er gewoon één grote komeet van!

Die Soemeriers toch, zouden ze dan toch gelijk hebben? Zij wisten immers al van het bestaan af van al de planeten in ons Zonnestelsel, inclusief Planeet X of Nibiru. Uranus werd pas in 1781 ontdekt, Neptunus in 1846 en Pluto in 1930. Maar zij schreven het al op uitgebreid in hun eeuwenoude geschriften. Gek genoeg was er geen bewijs dat zij beschikten over telescopen of over ander geavanceerde instrumenten. Zij hadden deze gegevens gekregen van de Annunaki (zij die uit de hemelen kwamen). De goden die ons gecreëerd zouden hebben omdat ze geen zin meer hadden om hun eigen goud te delven in Afrika. Hun DNA gemixt met dat van de Homo Sapiens (Neanderthal). En voilá, here we are! Sommige van die "slaven" werden naar Soemer gebracht om daar de tuin van Eden te onderhouden, daar waar de eerste beschaving is geweest.

Volgens de Soemerische gegevens reist deze planeet in een omgekeerd pad, die tegenovergesteld is aan het pad van de ons bekende planeten.

Deze planeet gedraagt zich meer als een komeet (de extreme elliptische baan). Een planeet met zo'n extreme elliptische baan is dan ook moeilijk te lokaliseren.

Wat jammer dan toch dat het land waar de Soemeriers ooit hebben gewoond wordt platgebombardeerd? Ja,maar daar is het wel allemaal begonnen en we zullen het afmaken ook!

Maar dat maakt helemaal niet uit want nog even en wij zijn allemaal:

BOEM, BANG, WEG!

Geschiedenis herhaalt zich, het virus wat wij mensheid noemen verdwijnt, de aarde hersteld en het leven heeft een nieuwe kans. Wat een mooie gedachte toch...

Mag ik naast dit relaas nog een interessante link neerzetten?
    http://xfacts.com/xmedia.html

vrijdag 4 april 2003 @ 10:14:48 #63
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9574907
    ik geloof niet echt dat we veel zullen merken van die planeet
    hij schijnt al te zien zijn
    dus als er weer een heldere hemel is, ff kijken dan

http://members.shaw.ca/makeugohmm/where_to_look.htm

vrijdag 4 april 2003 @ 10:37:38 #64
    693 ChOas
    pi_9575328
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2003 00:46 schreef BwennieBren het volgende:

Maar dat maakt helemaal niet uit want nog even en wij zijn allemaal:

BOEM, BANG, WEG!

Geschiedenis herhaalt zich, het virus wat wij mensheid noemen verdwijnt, de aarde hersteld en het leven heeft een nieuwe kans. Wat een mooie gedachte toch...

Mag ik naast dit relaas nog een interessante link neerzetten?
    http://xfacts.com/xmedia.html

Dit is niet als flame bedoelt, maar gewoon als vraag:

WAT als er nou niets gebeurt ? ... ontstaat er dan 'opeens' nieuw bewijs
    dat dit op een andere datum gaat plaatsvinden ?
    Of een reden waarom het niet heeft plaatsgevonden ?

Ik bedoel.. ik snap de hele discussie niet helemaal...

Analogie:

Iemand verteld mij dat hij in kabouters gelooft (+/- 3cm groot),
    ik zeg dat die niet bestaan, persoon laat mij een foto zien, waarvan
    ik makkelijk kan zeggen dat hij gefaked, maar persoon blijft volhouden.
    Persoon garandeert mij dat de kabouter dit jaar nog in mijn huis
    zal zijn...

gevolg hiervan is dat wanneer ik mijn sleutels een tijdje niet kan vinden,
    kan dit toegeschreven worden aan de kabouter, heb ik mijn sleutels
    terug; aardige kabouter, hij heeft ze terug gegeven...
    Gebeurt er niets, ook goed, hij kon dat jaar niet, misschien volgend jaar,
    maar hij is er WEL!

WTF kan ik daar als persoon die niet in kabouters gelooft tegenin brengen ???

Als je dat verhaaltje leest zie je dat er NERGENS bewijs voor is, maar
    dat is niet nodig... want het bestaat toch wel.

Kan je je voorstellen dat mensen die WEL bewijs willen zien hier erg gefrustreerd door raken ?

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
    pi_9575539
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2003 10:37 schreef ChOas het volgende:

[..]

Ik zeg geen "bewijs" te hebben dat het gebeurt, alleen dat de kans zeer groot is. Iets met soortgelijke gevolgen zal plaatsvinden, maar dit hoeft niet eens per se via een planeet/komeet/ster oid te zijn.
    quote:
    Daar is de wetenschap voor
    quote:
    maar hij is er WEL!
    Je spreekt nu neem ik aan tegen iedereen die van mening is dat het *vaststaat* dat er iets groots gebeurt t.g.v. Nibiru? Dat is niet te voorspellen denk ik. Wel kun je je voorbereiden op evt. gevolgen, zodat je niet helemaal nergens bent.
    quote:

Kan je je voorstellen dat mensen die WEL bewijs willen zien hier erg gefrustreerd door raken ?

Je hebt subjectief bewijs en objectief bewijs. Voor veel dingen heb ik "bewijs", maar dat in de zin van een (geestelijke) ervaring. Gezien dat subjectief is, geldt dat niet als bewijs voor jou
      vrijdag 4 april 2003 @ 15:44:53 #66
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_9582251
    Ben gister naar Theo maassen geweest in Leeuwarden. En hij had het daarover Ruimtevaart.

En hij stelde het zo. Als er wezens zijn die slimmer zijn als ons wil ik er nix mee te maken hebben. Als ze slimmer zijn vinden ze ons wel. Simpel toch.

Maar om nu ontopic te komen. Op de terug weg (2uur) hadden we het ineens over niburu. Een vriend van mij is erg geïntereseerd in dit "verhaal".

En hij vertelde het zo "Op de planeet Niburu leefden reuzen de Annunaki en die hadden kinderen de Nephilim. Zij kwamen naar de aarde om van zijn grondstoffen gebruik te maken. Om die stoffen te delven maakten zij klonen van mensen door middel van dna manipulatie. Op een gegeven moment kregen de mensen door dat ze zelf ook kinderen konden maken. En werden toen slimmer. En begonnen zich tegen de Annunaki te keren. Zie daar het verhaal over de reus Cyclops. Die door de mensen werd gedood.. De reuzen zijn daarna weer terug naar Niburu gegaan".

En daar houd het verhaal eigenlijk op voor zover ik het nog weet te vertellen. Misschien kunnen jullie er hier nog wat mee

Hier nog veel opgegraven tablets over verwijzingen naar de Annunaki http://xfacts.com/ancient/index.html

Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_9605410
    quote:
    Op donderdag 3 april 2003 16:30 schreef Haay1971 het volgende:
    Even een nuchtere reactie op dit hele verhaal.

Ik heb gelezen wat de de claims zijn met betrekking tot die Planet X en wat voor effect dat zou moeten hebben als die tussen 15 en 20 mei langs de Aarde zou scheren. Onder andere werd aangegeven dat ongeveer 10% van de mensheid het zou overleven, grote overstromingen, alle vulkanen uitbarsten, etc. etc. en dat de Amerikaanse overheid dit weet en dat ze daarom in Amerika ondergrondse steden maken met ondergrondse verbindingen.

Conclusie: volkomen onwaarschijnlijk. Leuk horror-science fiction verhaal. Kan Hollywood misschien nog een leuke film over maken!

lol misschien gaat het daar juist om... die annuki's en sumiers leefden toch in irak... gaat de VS oorlog voeren om er meer over te weten te komen
    pi_9605492
    quote:

[..]

Analogie:

zal zijn...

maar hij is er WEL!

snap je betoog wel, maar dit is iets 'aannemelijker' en belangrijker dan kabouters
    pi_9605574
    hoe schijnen die annuki's dan op de aarde terecht zijn gekomen? zijn ze met hun 'aarde' vanuit een ander zonnestelsel upgebeamed naar de aarde of zaten ze al in ons zonnestelsel?
      zaterdag 5 april 2003 @ 21:16:36 #70
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9606831
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2003 20:00 schreef Blaze85 het volgende:
    hoe schijnen die annuki's dan op de aarde terecht zijn gekomen? zijn ze met hun 'aarde' vanuit een ander zonnestelsel upgebeamed naar de aarde of zaten ze al in ons zonnestelsel?
    hun planeet raakte uit baan en werd toen door onze zonnestelsel aangetrokken
    ze kwamen tussen mars en jupiter, dat stukje konden ze wel vliegen..
    blablabla
    zo zou het zijn gegaan, maar of het werkelijk is gebeurt...
    pi_9607647
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2003 21:16 schreef Manke het volgende:

[..]

hun planeet raakte uit baan en werd toen door onze zonnestelsel aangetrokken
    ze kwamen tussen mars en jupiter, dat stukje konden ze wel vliegen..
    blablabla
    zo zou het zijn gegaan, maar of het werkelijk is gebeurt...

ah, maar het dichtbijzijnste zonnestelsel is alpha centauri, en dat ligt al lichtjaren, als dus die nibiru planeet om een beetje redelijk tempo naar ons kwam duurde het al honderden jaren voordat hij er was... daarnaast had hij dan lang geen 'zon' en dus sterfte alles uit...... maar goed het zal wel

maar ik dacht dat iemand zei dat nibiru [b]nu[b] een bruine of witte dwerg is, maar een witte of bruine dwerg is toch een uitstervende ster, en het was toch een planeet

† In Memoriam † zondag 6 april 2003 @ 01:28:08 #72
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9611079
    quote:

[..]

Analogie:

zal zijn...

maar hij is er WEL!

Ik zeg ook niet dat het gebeurt. Ik geef alleen de info die ik heb gelezen via o.a. Sitchin, maar ook andere vele sites, op verzoek van degene die dit topic heeft geopend. De datum is overigens niet 2003 maar volgens anderen weer 22 december 2012, toevallig is wel dat het het jaartal is wanneer de Maya kalender eindigt. Ik vind het alleen wel onzettend interessant allemaal maar ben absoluut geen doomdenker. Maar mocht het gebeuren, zeg ik, jammer dan, wij hebben onze tijd gehad en voor elk einde is plaats voor een nieuw begin. Mochten wij elkaar in 2013 weer hier op FOK ontmoeten dan kan men niet anders oordelen dat de geschreven informatie van de Soemeriers een verzonnen gebeuren is of misschien dat hun getallenstelsel toch anders is dan nu is berekend. Want frappant is dat zij de andere planeten (die wij toen nog niet ondekt hadden) wel wisten te beschrijven zonder dat zij over geavanceerde instrumenten beschikten om deze op te speuren. Ik wil dus niets uitsluitend en gooi het gegeven niet zomaar in de prullenbak door te zeggen dat het onzin is. Time will tell.....
    pi_9611628
    quote:
    Op zondag 6 april 2003 01:28 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het gebeurt. Ik geef alleen de info die ik heb gelezen via o.a. Sitchin, maar ook andere vele sites, op verzoek van degene die dit topic heeft geopend. De datum is overigens niet 2003 maar volgens anderen weer 22 december 2012, toevallig is wel dat het het jaartal is

De planeet zal na zijn eerste komst langs de aarde in een baan om de zon gaan, door de gravitatie zal de planeet in een versnelling terecht komen, en rond 2012 opnieuw langs de aarde gaan. De 2e passage langs de aarde zal waarschijnlijk 100% destructief zijn, waar de 1e passage niet volledig destructief zal zijn.
      † In Memoriam † zondag 6 april 2003 @ 03:57:02 #74
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9612199
    quote:
    Op zondag 6 april 2003 02:22 schreef Mariel het volgende:

[..]

De planeet zal na zijn eerste komst langs de aarde in een baan om de zon gaan, door de gravitatie zal de planeet in een versnelling terecht komen, en rond 2012 opnieuw langs de aarde gaan. De 2e passage langs de aarde zal waarschijnlijk 100% destructief zijn, waar de 1e passage niet volledig destructief zal zijn.

He! Mariel, jij was dus de topicopener. Heb je mijn mailtje ontvangen?
    pi_9612388
    quote:
    Op zondag 6 april 2003 03:57 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

He! Mariel, jij was dus de topicopener. Heb je mijn mailtje ontvangen?

Wanneer verstuurd en welke naam? (Sorry, gebeurt atm heel veel in mijn mailbox, dus ik kan het over het hoofd hebben gezien)
      † In Memoriam † zondag 6 april 2003 @ 04:43:57 #76
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9612467
    quote:
    Op zondag 6 april 2003 04:28 schreef Mariel het volgende:

[..]

Wanneer verstuurd en welke naam? (Sorry, gebeurt atm heel veel in mijn mailbox, dus ik kan het over het hoofd hebben gezien)

3 april jl., maar het maakt niet uit want de link heb ik inmiddels bij mijn relaas hiervoor gezet. Vooral de video's vond ik wel interessant.
      zondag 6 april 2003 @ 09:23:20 #77
    28390 FritsFlits
    Ik heet geen Frits
    pi_9612902
    Misschien werden die culturen wel geholpen door mensen uit de toekomst die meer wisten dan wij nu en ook de middelen hadden om hun te helpen.
    "The greatest distance in the universe is that between two minds"
    pi_9618321
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2003 22:06 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

ah, maar het dichtbijzijnste zonnestelsel is alpha centauri, en dat ligt al lichtjaren, als dus die nibiru planeet om een beetje redelijk tempo naar ons kwam duurde het al honderden jaren voordat hij er was... daarnaast had hij dan lang geen 'zon' en dus sterfte alles uit...... maar goed het zal wel

maar ik dacht dat iemand zei dat nibiru [b]nu[b] een bruine of witte dwerg is, maar een witte of bruine dwerg is toch een uitstervende ster, en het was toch een planeet

niemand ?
      † In Memoriam † zondag 6 april 2003 @ 16:39:23 #79
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9618508
    quote:
    Op zondag 6 april 2003 16:31 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

niemand ?

Aan het eind van de levensloop van een ster bestaat deze uit een compacte kern en een grote 'luchtige' mantel. Deze mantel bestaat voornamelijk uit waterstof. Als een ster lichter is dan acht keer de massa van de zon worden de buitenste lagen in de laatste tienduizend jaar van het leven van de ster de ruimte ingeblazen. De ster is dan zichtbaar als een planetaire nevel. Als de hele mantel is verdwenen, blijft alleen de kern van de ster over; een witte dwerg.

Hemellichamen zoals bruine dwergen laten zich niet zo makkelijk categoriseren. Deze zijn lichter dan de andere soorten sterren en zijn daardoor niet instaat kernfusiereacties in stand te houden. Kernfusie word gezien als een van de belangrijkste kenmerken van een ster. Toch worden bruine dwergen op de zelfde manier als sterren gevormd en zenden ze licht uit. Er wordt nog steeds over gediscussieerd of deze hemellichamen tot de sterren, planeten of een andere soort behoren. Omdat planeten zelf geen licht uitzenden voldoen bruine dwergen dus niet aan de bovenstaande definitie van planeten.

Waar heb jij gelezen dat Nibiru een witte danwel een bruine ster is?

pi_9621604
    quote:
    Op zondag 6 april 2003 16:39 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Hemellichamen zoals bruine dwergen laten zich niet zo makkelijk categoriseren. Deze zijn lichter dan de andere soorten sterren en zijn daardoor niet instaat kernfusiereacties in stand te houden. Kernfusie word gezien als een van de belangrijkste kenmerken van een ster. Toch worden bruine dwergen op de zelfde manier als sterren gevormd en zenden ze licht uit. Er wordt nog steeds over gediscussieerd of deze hemellichamen tot de sterren, planeten of een andere soort behoren. Omdat planeten zelf geen licht uitzenden voldoen bruine dwergen dus niet aan de bovenstaande definitie van planeten.

Waar heb jij gelezen dat Nibiru een witte danwel een bruine ster is?

ja, dacht ik ergens gelezen te hebben, maar het zal wel niet waar zijn

weet ik dat iig ;D

† In Memoriam † maandag 7 april 2003 @ 12:20:24 #81
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9632689
    quote:
    Op zondag 6 april 2003 19:38 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

ja, dacht ik ergens gelezen te hebben, maar het zal wel niet waar zijn

weet ik dat iig ;D

Ik dacht het nl. ook ergens gelezen te hebben, maar kan niet meer vinden waar. Ik had dus gehoopt dat jij het misschien nog wist.... Jammer!
    pi_9633372
    Hee mensjes, wordt het niet eens tijd dat we die planeet gaan zien?

Hij zou nou toch wel erg duidelijk te zien moeten zijn s'nachts lijkt me..

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
      maandag 7 april 2003 @ 13:01:04 #83
    29985 gigatech
    Rosie the bear
    pi_9633582
    Dat zegt mij niks. Ik moet het zelf zien, en een uitgebreide inspectie van de sterrenhemel afgelopen nacht leverde weinig overtuigends op.

Mij lijkt trouwens dat er op deze foto's helemaal geen planet x of niburu te zijn is maar gewoon het inmense brok steen achter Pluto wat vorig jaar ontdekt is namelijk Quaoar ...

[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 07-04-2003 13:12]

pi_9642211
    quote:
    Quaoar
    zo doet m'n vriendin altijd in bed... hehe
    pi_9642252
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 13:05 schreef nozem het volgende:
    Dat zegt mij niks. Ik moet het zelf zien, en een uitgebreide inspectie van de sterrenhemel afgelopen nacht leverde weinig overtuigends op.

Mij lijkt trouwens dat er op deze foto's helemaal geen planet x of niburu te zijn is maar gewoon het inmense brok steen achter Pluto wat vorig jaar ontdekt is namelijk Quaoar ...

maar ontopic

er stond toch ergens een grafiekie hoe ver ie nu is

pi_9642270
    pi_9642279
    dan zou die smurf al bij saturnus moeten zijn
    pi_9642344
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 19:55 schreef Blaze85 het volgende:
    dan zou die smurf al bij saturnus moeten zijn
    Ik ga vannacht weer kijken, dat kreng moet te zien zijn. Als ie vannacht niet te zien is dan heeft ie vertraging
    pi_9642987
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 19:59 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik ga vannacht weer kijken, dat kreng moet te zien zijn. Als ie vannacht niet te zien is dan heeft ie vertraging

Kan, misschien bekeuring gehad voor de hard vliegen

Maar vertel even als je iets ziet

pi_9643480

pi_9643515
    quote:
    which states PX is roughly 4 times the diameter of the Earth. If your telescope or binoculars are strong enough to distinguish Saturn's moons, then you should be able to clearly view PX by now if Zetatalk's information is accurate. Keep in mind that PX's dust tail will make it appear larger than shown in these examples, but will also make it more poorly defined than Saturn and Jupiter. It should initially appear as a faint reddish smudge, similar to a nebula.
    pi_9643628
    pi_9643673
    quote:
    PLANET X VISIBLE IN URUGUAY

laten we hopen dat het een grap is

maandag 7 april 2003 @ 21:57:19 #95
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9645383
    Ik geloof er niks van

(maar tis toch scarry )

pi_9645411
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 21:57 schreef TimoBasso het volgende:
    Ik geloof er niks van

(maar tis toch scarry )

zou best kunnen, maar wel betere bewijsvoering dan 8march grap
      maandag 7 april 2003 @ 22:08:04 #97
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9645725
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 21:58 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

zou best kunnen, maar wel betere bewijsvoering dan 8march grap

Yeah and that freaks me out ..maarja het zal wel niet waar zijn
      Moderator maandag 7 april 2003 @ 22:09:58 #98
    8781 crew  Frutsel
    pi_9645774
    More signs that solar system has tenth planet
    By Charles Arthur, Technology Editor
    12 December 2002

The solar system may have a tenth planet lurking beyond the orbit of Pluto, calculations by astronomers in Britain and Argentina indicate. "Planet X" could lie 60 times further from the Sun than the Earth, roughly 600 million miles out. But nobody would have spotted it directly because, if it exists, it orbits in a direction that astronomers rarely study.

The new planet, thought to be the same size as Earth, would lie on the inside edge of the Kuiper Belt, a distant region of the solar system principally composed of small pieces of rock and interstellar leftovers from the creation of the solar system. Yet it could have the seeds of life, because astronomers have detected ice and complex molecules on the surface of some of the rocks there.

One of the scientists who developed the idea, Dr Mario Melita, of the astronomy unit at Queen Mary, University of London, said yesterday: "The Belt has a sharp edge to it, which isn't well understood. But people have noticed gaps in planetary rings and when they've looked there, they've found orbiting moons that have swept up the matter by their gravity."

Dr Melita, and Dr Adrian Brunini, of the University of La Plata in Argentina, suggested the sharp edge of the Kuiper Belt was caused by a similar sweeping, and that had, over time, created a planet-sized object, whose orbit of the sun would be almost circular, but angled by 20 degrees to that of the inner planets.

"We could observe it with telescopes, but there's a lot of space to cover," Dr Melita said. "And we don't normally look in that direction relative to Earth."

The idea has had qualified approval from other astronomers. "There's something funny going on out there [in the Kuiper Belt]," Marc Bule of the prestigious Lowell Observatory in Arizona told New Scientist magazine. Alan Stern of the Southwestern Research Institute in Boulder, Colorado, said the area was "a region of planetary formation, with 100,000 objects that are 'miniature planets'."

Modern astronomers reckon that Pluto, discovered in 1930, actually originated in the Belt. Its orbit sometimes passes within that of Neptune, the next most outlying planet. In October, a team at the California Institute of Technology discovered a Kuiper Belt object half the size of Pluto, which they named Quaoar.

Dr Stern told New Scientist the discovery was probably only the first of many. "There are more likely 900 planets in the solar system than nine," he said. "And all but eight are in the Kuiper Belt."

But the existence of a planet is not yet confirmed. Other hypotheses could explain the Belt's shape, Dr Melita said, such as a small star about one-tenth as large as the Sun, passing near when the solar system formed about six billion years ago. "That could have created something like this," he said.
    =========
    En nog wat links...(mogelijke links??)

http://www.cnn.com/2001/TECH/space/05/24/beyond.pluto/index.html

http://dsc.discovery.com/news/briefs/20010702/kuiper.html

pi_9646047
    wtf cnn...... mother russia!
      maandag 7 april 2003 @ 22:20:27 #100
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9646080
    pi_9646233
    quote:
    Dr Stern told New Scientist the discovery was probably only the first of many. "There are more likely 900 planets in the solar system than nine," he said. "And all but eight are in the Kuiper Belt."
    mother russia, dat vergroot de kans veel meer op een terugkomst van een planet
      maandag 7 april 2003 @ 22:27:55 #102
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9646298
    in mei he?... *paniek*
    pi_9646391
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 22:27 schreef TimoBasso het volgende:
    in mei he?... *paniek*
    maar hij zou nu al te zien moeten zijn..... of dát klopt niet :S
      maandag 7 april 2003 @ 22:33:05 #104
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9646458
    Ik ben toch al zo'n DOOM denker....

ik ben benieuwd of het echt waar is.. of dat het donkey crap is..

pi_9646504
    maar zit die kuiper belt om ons zonnestelsel of om onze melkweg

trouwens wel grappig dat binnekort de NL'er KUIPER in de ruimte wordt geschoten

maandag 7 april 2003 @ 22:36:04 #106
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9646561
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 22:34 schreef Blaze85 het volgende:

Ik zou het zo niet kunnen zeggen..
      maandag 7 april 2003 @ 22:42:21 #107
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9646756
    Eerlijk gezegd geloof ik niet in planeet X

Al in 1800 zijn baanafwijkingen in de banen van Uranus en Neptunes waargenomen. Toen is men gaan zoeken naar een onbekende planeet, daarop is in 1930 de planeet Pluto ontdekt (eigenlijk is pluto geen planeet maar een ijsdwerg). Maar Pluto is te klein om de baanafwijkingen te verklaren. Ik geloof dat er later theorieen zijn ontstaan die de afwijkingen wel verklaren. een paar maanden geleden heb ik een artikel gelezen dat ging over dat de voyagers en de pioneers (sondes aan de rand van het zonnestelsel) last hebben van een onbekende onverklaarbare aantrekkende kracht.

Allemaal wel wat vaag maar om nu gelijk te denken dat er een tiende planeet om de zon draait die de aarde gaat vernietigen gaat ook weer wat ver.

Are you nuts??
    pi_9646802
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 22:42 schreef whosvegas het volgende:
    Eerlijk gezegd geloof ik niet in planeet X

Al in 1800 zijn baanafwijkingen in de banen van Uranus en Neptunes waargenomen. Toen is men gaan zoeken naar een onbekende planeet, daarop is in 1930 de planeet Pluto ontdekt (eigenlijk is pluto geen planeet maar een ijsdwerg). Maar Pluto is te klein om de baanafwijkingen te verklaren. Ik geloof dat er later theorieen zijn ontstaan die de afwijkingen wel verklaren. een paar maanden geleden heb ik een artikel gelezen dat ging over dat de voyagers en de pioneers (sondes aan de rand van het zonnestelsel) last hebben van een onbekende onverklaarbare aantrekkende kracht.

Allemaal wel wat vaag maar om nu gelijk te denken dat er een tiende planeet om de zon draait die de aarde gaat vernietigen gaat ook weer wat ver.

ligt eraan, er schijnen dus 900 planeten om onze shit te draaien...
      maandag 7 april 2003 @ 22:43:36 #109
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9646806
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 22:36 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Ik zou het zo niet kunnen zeggen..

Are you nuts??
      † In Memoriam † maandag 7 april 2003 @ 22:46:15 #110
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9646888
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 22:34 schreef Blaze85 het volgende:

In, buiten de baan van de planeet Neptunus.
      maandag 7 april 2003 @ 22:57:01 #111
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9647186
    ben benieuwd wanneer het echt in het Nieuws komt..
    pi_9647229
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 22:46 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

In, buiten de baan van de planeet Neptunus.

dan zouden we die 900 planeten toch wel moeten zien ;D
      maandag 7 april 2003 @ 23:06:41 #113
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9647489
    Ik wordt er helemaal duizelig van:

http://www.2012.com.au/PlanetX.html etc.

Niburu = Marduk = X

zgn een ruimteschip/planeet/wapen dus ?

Een ander verhaal: heeft dit te maken met 12 aug 2003 ?

maandag 7 april 2003 @ 23:08:51 #114
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9647547
    Mwa.. ik denk dat het "volk" wel gek wordt.. als de planeet heel close is

Chaos all the way !!

pi_9647617

woeijj hebben we dat nog niet eens goed ontdekt

maandag 7 april 2003 @ 23:16:43 #116
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9647737
    *kan eigenlijk niet wachten...
    pi_9647947
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 23:16 schreef TimoBasso het volgende:
    *kan eigenlijk niet wachten...
    ik ook niet, ik ben vereerd om de apocalisp mee te maken van de aarde
      maandag 7 april 2003 @ 23:30:20 #118
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9648054
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 23:25 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

ik ook niet, ik ben vereerd om de apocalisp mee te maken van de aarde

Jah ..zoiets maak je ook niet elke dag mee
    pi_9648200
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 23:30 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

die annuki's misschien wel

maandag 7 april 2003 @ 23:39:09 #120
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_9648264
    mwa.. flink feesten dan tot die tijd
      † In Memoriam † maandag 7 april 2003 @ 23:48:43 #121
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9648425
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 23:30 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Dan had Planet X/Nibiru wel een erg korte omloopbaan gehad....
    pi_9648653
    quote:
    Op maandag 7 april 2003 19:55 schreef Blaze85 het volgende:
    [afbeelding]
    Dan moet die 'PX' wel fantastisch snel vliegen, en ook nog dwars door de zon heen...
      † In Memoriam † dinsdag 8 april 2003 @ 01:52:41 #123
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9649777
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 00:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan moet die 'PX' wel fantastisch snel vliegen, en ook nog dwars door de zon heen...

Om de zon heen..
      dinsdag 8 april 2003 @ 09:04:49 #124
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9650625
    jullie moesten gisteravond kijken, wat een heldere hemel hadden we
    vanavond misschien weer
    hier moet je ongeveer kijken

zijn er mensen hier met een telescoop?
    pi_9652903
    ja kan iemand vanavond reporten
    pi_9659659
    Niks gezien gisterenavond. Maar ik ben doodziek en kan niet teveel naar buiten dus als er iemand anders wil gaan kijken vanavond? (als het helder is)

Ik blijf er bij dat dat kreng te zien moet zijn, ook voor ons, anders is ie er gewoon niet!

dinsdag 8 april 2003 @ 16:46:36 #127
    12750 Hrun
    Special Obedience
    pi_9659803
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 16:39 schreef nozem het volgende:
    Niks gezien gisterenavond. Maar ik ben doodziek en kan niet teveel naar buiten dus als er iemand anders wil gaan kijken vanavond? (als het helder is)

Ik blijf er bij dat dat kreng te zien moet zijn, ook voor ons, anders is ie er gewoon niet!

ik heb wel een telescoop die 200x kan vergroten.

alleen heb ik nog geen methode gevonden om op het dak van de flat te komen.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
    pi_9664116
    volgens die andere berekeningen zou hij pas in augustus 2003 komen... maar hij zou nu wel ongeveer vaag te zien moeten zijn WOEIJJJJJJJJJJJJJJ
    pi_9664374

Als dit een grap is, dan is ie heeeeel erg goed opgezet.

Toch best wel spannend hoor, ben benieuwd.

dinsdag 8 april 2003 @ 20:43:59 #130
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9664744
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 09:04 schreef Manke het volgende:
    jullie moesten gisteravond kijken, wat een heldere hemel hadden we
    vanavond misschien weer
    hier moet je ongeveer kijken
    [afbeelding]
    zijn er mensen hier met een telescoop?
    WAT EEN ONGELOVELIJKE ONZIN!!!

Als het ding al bestaat, is het in ieder geval niet met een simpe amateurtelescoopje te zien. Anders was hij allang ondekt. Voor Pluto heb je al een grote (amateur) telescoop nodig.

Are you nuts??
      dinsdag 8 april 2003 @ 20:45:28 #131
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9664764
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 16:46 schreef Hrun het volgende:

[..]

ik heb wel een telescoop die 200x kan vergroten.

alleen heb ik nog geen methode gevonden om op het dak van de flat te komen.

Waar heb je hem gekocht? Bij Bart Smit??
    Are you nuts??
      dinsdag 8 april 2003 @ 20:46:27 #132
    12505 deGVR
    pi_9664787
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 20:43 schreef whosvegas het volgende:

[..]

WAT EEN ONGELOVELIJKE ONZIN!!!

Als het ding al bestaat, is het in ieder geval niet met een simpe amateurtelescoopje te zien. Anders was hij allang ondekt. Voor Pluto heb je al een grote (amateur) telescoop nodig.

Of het waar is of niet heb ik geen idee van.

Maar mocht het waar zijn, dan zou hij dus niet officieel 'ontdekt' zijn.
    Want: op het moment dat ontdekt zou worden dat er een planeet op een ramkoers onderweg was naar ons zou die informatie zo goed mogelijk beschermd worden.
    En terecht, want iedere andere actie zou massahysterie beteken.

dinsdag 8 april 2003 @ 20:49:25 #133
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9664837
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 20:46 schreef deGVR het volgende:

[..]

Of het waar is of niet heb ik geen idee van.

Maar mocht het waar zijn, dan zou hij dus niet officieel 'ontdekt' zijn.
    Want: op het moment dat ontdekt zou worden dat er een planeet op een ramkoers onderweg was naar ons zou die informatie zo goed mogelijk beschermd worden.
    En terecht, want iedere andere actie zou massahysterie beteken.

Als je het verstand hebt van een middeleeuws persoon, wel ja
    Are you nuts??
      dinsdag 8 april 2003 @ 20:51:45 #134
    12505 deGVR
    pi_9664889
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 20:49 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Begrijp jij het stukje 'massa' in massahysterie niet misschien?
    pi_9664989
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 20:49 schreef whosvegas het volgende:

[..]

1 persoon is slim, maar veel personen samen zijn domme schapen die voor alles hysterisch wegvluchten en geen grote veranderingen aankunnen.
      dinsdag 8 april 2003 @ 21:01:17 #136
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9665072
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 20:51 schreef deGVR het volgende:

[..]

Begrijp jij het stukje 'massa' in massahysterie niet misschien?

Als zoiets in de media zou komen wel ja, want volgens mij denken veel mensen dat de zon om de aarde draait (of was het nou de aarde om de zon?). Maar dit soort theorieen en zogenaamde toekomst voorspellers zijn er altijd al geweest. aan het begin van 1900 ofzo (precies weet ik het niet) dachten mensen ook dat er een invasie op komst was, alleen maar door een radio hoorspel dat zo realistisch was dat mensen totaal flipte!! Dus laat je niet gek maken!
    Are you nuts??
    pi_9665089
    Ik sta heel sceptisch tegenover die planeet eigenlijk. Ik lees op sites van amateur-astronomen etc. nog helemaal niks over een 'vreemde' planeet en het lijkt mij toch wel dat die lui goede telescopen hebben..
      dinsdag 8 april 2003 @ 21:03:51 #138
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9665123
    Pas als het op www.astronieuws.nl komt dan geloof ik het. Maar je gaat al die vage figuren toch niet geloven?
    Are you nuts??
      dinsdag 8 april 2003 @ 21:19:06 #139
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9665434
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 21:01 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Als zoiets in de media zou komen wel ja, want volgens mij denken veel mensen dat de zon om de aarde draait (of was het nou de aarde om de zon?). Maar dit soort theorieen en zogenaamde toekomst voorspellers zijn er altijd al geweest. aan het begin van 1900 ofzo (precies weet ik het niet) dachten mensen ook dat er een invasie op komst was, alleen maar door een radio hoorspel dat zo realistisch was dat mensen totaal flipte!! Dus laat je niet gek maken!

uh, ik bedoel dus een invasie van Marsmannetjes!
    Are you nuts??
      dinsdag 8 april 2003 @ 21:24:27 #140
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9665568
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 20:07 schreef Blaze85 het volgende:
    volgens die andere berekeningen zou hij pas in augustus 2003 komen... maar hij zou nu wel ongeveer vaag te zien moeten zijn WOEIJJJJJJJJJJJJJJ
    Ben benieuwd. 12 aug 2003 kom ik wel erg vaak tegen op diverse sites.

Met als argumenten:

- Niburu kale argument: het komt
    - 12 aug 2003 als tijd-hole
    - 12 aug 2003 als een limiet voor aliens om de aarde te verlaten
    - 12 aug 2003 als een religieus iets in relatie tot Sirius
    - 12 aug 2003 als NWO datum voor Orion en de Anti-Christ-clone.

Ik weet het (NU) niet.

pi_9666520
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 21:24 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Met als argumenten:

Ik weet het (NU) niet.

12e rulede altijd al hehe... die van dat de aliens de aarde moeten verlaten is wel mooi hopelijk is m'n vriendin alien

m'n eerste herinnering van een apacolypse die zou komen was uit 1991 ofzo..... en daaar werd ook al 2003 genoemt

pi_9667728
    quote:

[..]

Met als argumenten:

Ik weet het (NU) niet.

Heb je enkele van die sites bij de hand?
    Nu heb je m'n interesee namelijk gewekt voor deze datum
      dinsdag 8 april 2003 @ 22:52:45 #143
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9667978
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 22:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Heb je enkele van die sites bij de hand?
    Nu heb je m'n interesee namelijk gewekt voor deze datum

Kijk maar op mijn homepage, al die links.
    pi_9668094
    beter allemaal dood op einde van de vakantie kan niet beter ;DDDDDDDDDD
      dinsdag 8 april 2003 @ 23:07:41 #145
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9668364
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 22:56 schreef Blaze85 het volgende:
    beter allemaal dood op einde van de vakantie kan niet beter ;DDDDDDDDDD
    Maar volgens al die verhalen zouden we (varianten):

1) via een tijd-kanaal ontsnappen naar een andere galaxy
    2) worden ingescheept op vliegende schotels door bevrijders van Vega
    3) ondergronds afdalen
    4) niet veel hoeven te doen; we zouden met onze gedachten de realiteit kunnen afbuigen.

pi_9668592
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 23:07 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

3) ondergronds afdalen
    4) niet veel hoeven te doen; we zouden met onze gedachten de realiteit kunnen afbuigen.

das nog beter, levend blijven en van onze saaie leventjes af woeij
    pi_9670337
    quote:

[..]

3) ondergronds afdalen

ongelooflijk

wat een science fiction stel je aan de kaak

ik stel optie 1 voor..gewoon lekker wegwezen met onze aarde en al..
    dag melkweg

we gaan gewoon ergens anders heen..via een tijd-kanaal.

tweede optie lijkt me niks hoor...of kan mijn huis ook in zo'n vliegende schotel? derde optie lijkt me om dezelfde reden niks..gaat mijn huis kapot

4e is oke...maar ik wil toch graag naar een ander zonnestelsel! dat lijkt me gaaf!

maar de 4e zal het wel worden....er gaat gewoon niks gebeuren

maar toch goed dat 5 miljard mensen samen de realiteit kunnen afbuigen

ben beniewd!

Bodhi
      woensdag 9 april 2003 @ 09:51:27 #148
    12750 Hrun
    Special Obedience
    pi_9671784
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 20:45 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Waar heb je hem gekocht? Bij Bart Smit??

woensdag 9 april 2003 @ 09:53:17 #149
    693 ChOas
    pi_9671802
    quote:

[..]

3) ondergronds afdalen

5) Er gebeurt helemaal niets, want Planeet X is onzin...

Wil ik ook als optie openhouden...

[Stephen Roberts]
      woensdag 9 april 2003 @ 10:52:42 #150
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9672688
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 21:03 schreef whosvegas het volgende:
    Pas als het op www.astronieuws.nl komt dan geloof ik het. Maar je gaat al die vage figuren toch niet geloven?
    ik geloof niemand
    ik sta er wel voor open dat het mogelijk zou kunnen zijn
    jij wil het niet geloven omdat je bang bent (jk)
    pi_9673264
    ja ben ook zeer beniewd. zoals al eerder gezegd werd: als dit een hoax is, is het heeeel erg goed inelkaar gezet!
    Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
      woensdag 9 april 2003 @ 12:38:40 #152
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_9674884
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2003 21:19 schreef whosvegas het volgende:

[..]

uh, ik bedoel dus een invasie van Marsmannetjes!

Je bedoelt War of the Worlds, dat was in 1938.
    We were to understand there would be pie and punch?
      woensdag 9 april 2003 @ 12:53:13 #153
    45933 Haay1971
    Leven en laten leven!
    pi_9675157
    Bah, na hier gisteren weer wat gelezen te hebben over de zogenaamde Niburu planeet 10 die een bruine dwergster moet zijn die volgens de verhalen hier rond 15 mei langs de aarde moet komen scheren en allerlei rampspoed komt veroorzaken heb ik vannacht gedroomd dat het nog waar is ook. En ik geloof er niet eens in! Wat een fantasie heeft mijn onderbewuste toch!

Wel grappig gezicht, hoe Niburu op een gegeven moment zelfs overdag in de lucht zichtbaar is wanneer er geen bewolking is. Tenminste, in mijn droom dus. Maar dat beeld zal ik wel uit Armageddon of Deep Impact ofzo gehaald hebben, ha ha! Lekkere chaos ook op de hele wereld in mijn doom!

† In Memoriam † woensdag 9 april 2003 @ 12:54:01 #154
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_9675171
    quote:
    Op woensdag 9 april 2003 12:38 schreef mvt het volgende:

[..]

Je bedoelt War of the Worlds, dat was in 1938.

Ja geweldig hoorspel van H.G Wells! Mensen raakte zo in paniek dat ze gewoon de straat opholde (niet even de lucht inkijken ofzo) en gewoon niet horen dat er tot een paar keer aan toe werd verteld dat het een verhaal naar het boek van HG Wells was. Ja, in 1938, hadden ze geen tv... Wij wel, én we hebben FOK!

Ondanks de voorspellingen over de komst van Nibiru/Planet X in 2003, ben ik er van overtuigd dat wij in 2004 allemaal gewoon de geboorte van het nieuwe jaar vieren. Een poolverschuiving is al eens eerder meegemaakt, althans zegt men, en disaster maken we (nog steeds) dagelijks mee, dus die Hazelwood kan me wat met zijn voorspellingen....

pi_9682118
    quote:
    Op woensdag 9 april 2003 12:54 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Ja geweldig hoorspel van H.G Wells! Mensen raakte zo in paniek dat ze gewoon de straat opholde (niet even de lucht inkijken ofzo) en gewoon niet horen dat er tot een paar keer aan toe werd verteld dat het een verhaal naar het boek van HG Wells was. Ja, in 1938, hadden ze geen tv... Wij wel, én we hebben FOK!

Ondanks de voorspellingen over de komst van Nibiru/Planet X in 2003, ben ik er van overtuigd dat wij in 2004 allemaal gewoon de geboorte van het nieuwe jaar vieren. Een poolverschuiving is al eens eerder meegemaakt, althans zegt men, en disaster maken we (nog steeds) dagelijks mee, dus die Hazelwood kan me wat met zijn voorspellingen....

tis wel zo als er niks gebeurt voor augustus 2003, dat de eerst volgende vernietiging van de wereld door een poolshift komt... WOEijjj
      woensdag 9 april 2003 @ 21:06:59 #156
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9686291
    quote:
    Op woensdag 9 april 2003 09:53 schreef ChOas het volgende:

[..]

5) Er gebeurt helemaal niets, want Planeet X is onzin...

Wil ik ook als optie openhouden...

idem

6) Er gebeurt niets, maar Planeet X bestaat.

pi_9687756
    quote:
    Op woensdag 9 april 2003 12:53 schreef Haay1971 het volgende:

Wel grappig gezicht, hoe Niburu op een gegeven moment zelfs overdag in de lucht zichtbaar is wanneer er geen bewolking is. Tenminste, in mijn droom dus. Maar dat beeld zal ik wel uit Armageddon of Deep Impact ofzo gehaald hebben, ha ha! Lekkere chaos ook op de hele wereld in mijn droom!

een voorspellende droom !
    fokschaap
    pi_9688638
    quote:
    Op woensdag 9 april 2003 11:19 schreef NgInE het volgende:
    ja ben ook zeer beniewd. zoals al eerder gezegd werd: als dit een hoax is, is het heeeel erg goed inelkaar gezet!
    ik vind het wel meevallen
    een beetje nuchter persoon trapt er niet in
    Bodhi
      donderdag 10 april 2003 @ 10:31:22 #159
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_9693276
    quote:
    Op woensdag 9 april 2003 22:56 schreef JaimeDe het volgende:

[..]

ik vind het wel meevallen
    een beetje nuchter persoon trapt er niet in

Inderdaad, zo denk ik er ook over
    Are you nuts??
      donderdag 10 april 2003 @ 10:37:34 #160
    693 ChOas
    pi_9693397
    quote:
    Op woensdag 9 april 2003 21:06 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

idem

6) Er gebeurt niets, maar Planeet X bestaat.

7) En hier is geen bewijs voor nodig, want er zijn tig manieren waarop deze planeet zonder bewijs kan bestaan.

[Stephen Roberts]
      donderdag 10 april 2003 @ 10:51:06 #161
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_9693637
    quote:
    Op donderdag 10 april 2003 10:37 schreef ChOas het volgende:

[..]

7) En hier is geen bewijs voor nodig, want er zijn tig manieren waarop deze planeet zonder bewijs kan bestaan.

Grappig feitje tussendoor (daarom quote ik ook ChOas, wegens zijn vaak foutief geschreven naam).

In de tekenfilmserie Exosquad komt de planeet ook voor. Daar is hij omgedoopt tot de planeet Chaos.

We were to understand there would be pie and punch?
    pi_9704337
    misschien hebben we allemaal gewoon een grote aantrekkingskracht ;D
    pi_9719929
    De oude Soemeriers noemden PlaneetX Nibiru en de oude Babyloniers noemden hem Marduk, de oude Mesopotamiers geloofden dat Nibiru de 12e planeet in ons zonne-stelsel was, de *Hemel* waar de goden vandaan kwamen en resideerden, deze goden noemt men ook wel de Anunnaki, de Elohim(meervoudsterm voor God), Nefilim en Mardukianen.

Sommigen geloven dat de Anunnaki van Nibiru binnenkort terugkeren naar de Aarde en dat PlaneetX de Aarde passeert in Mei of Juni van dit jaar en vrezen voor aardbevingen, zondvloeden, voedseltekorten i.v.m. veranderende klimaat-condities, ziektes, vulkanische erupties etc.

zie voor meer over Nibiru en de Anunnaki; THE TRUTH ABOUT PLANET-X AND THE BIBLE: www.2012.com.au/PlanetX.html

vrijdag 11 april 2003 @ 15:31:03 #164
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_9719956
    ik zag hier net nog wat over op discovery channel, heeft iemand dat ook gezien?
    over die reuzen?
      vrijdag 11 april 2003 @ 15:39:26 #165
    12505 deGVR
    pi_9720174
    Wat ik wel erg opvallend vind is dat de planeet soms 'Marduk' genoemd wordt.

Als strip-o-fiel denk ik dan uiteraard direct aan Marduk uit Storm.
    Zou Don Lawrence misschien ook iemand zijn die geloofd in deze planeet?

pi_9720248
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 15:39 schreef deGVR het volgende:

hij hield vast van science-fiction, dus dan vond hij dit ook wel interessant. Marduk is de babylonische naam voor Planet X.
    fokschaap
    pi_9721303
    quote:

Marduk is een godheid uit de oudheid.
    Jezus is Heer
      vrijdag 11 april 2003 @ 17:54:30 #168
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9723096
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 16:25 schreef Watchman het volgende:

[..]

Marduk is een godheid uit de oudheid.

Marduk was een babylonische god ofzo
    zij hebben de enuma elish (creation epic) op papier (lees: klei) gezet, en de namen van de goden gebruikt

als je dat verhaal 'cosmisch' bekijkt, en je zou voor de namen (van de goden) de ze gebruikten, onze planeten invullen (ook goden), dan wordt er een hoop verklaard wat nu nog onverklaarbaar is (asteroidengordel, 'wond' in de grote oceaan,, nibiru, enzo)

dat verhaal bestaat uit 7 tabletten, en daar zijn de 7 dagen van creatie op gebaseerd, zeggen ze

pi_9725270
    Marduk = Mars

Dus Nibiru is allang vernietigd.
    Of...de asteroidengordel tussen Mars en Jupiter
    was ooit een planeet. Want het is niet normaal
    dat daar zoveel asteroiden zijn. Als het tijdens
    het ontstaan van de planeten zou bestaan zou het
    omgevormd worden tot een planeet. Dus is het
    op een later tijdstip ontstaan. Dus 99% zeker
    dat die gordel vroeger een planeet was.

De vernietiging van die planeet heeft ervoor
    gezorgt dat Marduk/Mars/Nibiru is vernietigd.
    Of...die planeet zelf was Nibiru.

En door die asteroidegordel (ex-planeet) is de
    zondvloed op aarde gekomen en vele malen
    rampen geweest. Nog steeds is dit een uniek
    situatie voor een planetenstelsel en wordt aarde
    beschermd.

vrijdag 11 april 2003 @ 20:21:01 #170
    12750 Hrun
    Special Obedience
    pi_9725520
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 20:05 schreef TrackerX het volgende:
    Marduk = Mars

beschermd.

Mars is de "oude" maan van Marduk in dit geval.

Mars is niet voor niets so klein en asymmetrisch. Dus als Marduk ontploft is, heeft 1 kant van het huidige mars er schade van opgelopen.

vrijdag 11 april 2003 @ 21:46:29 #171
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9727179
    quote:

Interessant, dat was toch ook die striptekenaar van Trigie ?

Ik kan me hele mooie tekeningen herinneren van die strip.
    Een soort beschaving met Romeinse mode, Griekse filosofie en high-tech wapens.
    Een combinatie van Star-Trek en Asterix.

Die Lawrence weet misschien dus wel meer.

pi_9727349
    daar kwamen die reuzen toch vandaan?
    pi_9727531
    ik ben bang dat we eerder een planeet X hebben dan een nieuw kabinet
      zaterdag 12 april 2003 @ 12:04:55 #174
    42583 George_Bush
    DE BEVRIJDER!
    pi_9733866
    Marduk is ook een orkestje uit Zweden.

To hell with Kyoto!
    pi_9734118
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 12:04 schreef George_Bush het volgende:
    Marduk is ook een orkestje uit Zweden.

[afbeelding]

annaki's are back!
    pi_9734364
    jah zag ook wt op discovery over reuzen en die planeet X, maar kwam niet erg geloofwaardig over vond ik
    pi_9751772
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 12:56 schreef HarrieXL het volgende:
    jah zag ook wt op discovery over reuzen en die planeet X, maar kwam niet erg geloofwaardig over vond ik
    hoe heette dat programma?
    pi_9753142
    Giants ofzo iets was sochtends vroeg
    pi_9756257
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 17:49 schreef HarrieXL het volgende:
    Giants ofzo iets was sochtends vroeg
    bedankt ik zal 's kijken
    pi_9756771
    SURPRISE!!!!!!

Hij is nog steeds niet te zien....

maandag 14 april 2003 @ 08:50:33 #181
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_9763105
    quote:

[..]

Met als argumenten:

Ik weet het (NU) niet.

Shit! Kunnen we nog langer wachten... maarjah, er is nog geen bewijs voor die planeet. Zou anders wel leuk zijn als er dan een of andere ruimtesonde op af wordt geschoten om te kijken of er een paar van die diepvriesannunaki's te vinden zijn.
      maandag 14 april 2003 @ 14:23:31 #182
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_9769241
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 21:46 schreef M.ALTA het volgende:
    Interessant, dat was toch ook die striptekenaar van Trigie ?
    , ook goed, maar Storm is beter.
    quote:
    Die Lawrence weet misschien dus wel meer.
    Nee, hij kon goed tekenen en had een creatieve geest.
    kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
    1 kernfysicus
    pi_9784801
    Op Discovery Science zag ik ook een klein item over Planet X. Ze zeiden daar dat als Planet X echt is dat deze niet met een "normale" planeet vergeleken moet worden.
    fokschaap
    pi_9791971
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 01:12 schreef Viola_Holt het volgende:
    Op Discovery Science zag ik ook een klein item over Planet X. Ze zeiden daar dat als Planet X echt is dat deze niet met een "normale" planeet vergeleken moet worden.
    een bruine dwerg ofzo dus
    pi_9792080
    quote:
    In 1982, NASA themselves officially recognized the possibility of Planet X, with an announcement that 'some kind of mystery object is really there - far beyond the outermost planets'. One year later, the newly launched IRAS (Infrared Astronomical Satellite) spotted a large mysterious object in the depths of space.
    quote:
    The discovery of new planets has, in the last two hundred years, owed more to the science of mathematics than it has to the design of bigger and better telescopes. The unaccounted-for mathematical irregularities in the orbits of the outer planets have prompted astronomers to speculate upon the existence of a further, undiscovered planet. Astronomers are so certain of this planet's existence that they have already named it 'Planet X' - the Tenth Planet.
    w00t zelfs nasa

http://xfacts.com/x2.htm

pi_9799666
    Ja hij bestaat ongetwijfeld, maar de vraag is brengt hij ons een bezoekje door middel van een wel heel aparte route of neemt hij de meer 'voor de hand liggende' route..

In dat laatste geval merken wij helemaal niks van onze vriend..

pi_9814884
    waarom sturen ze geen sataliet boven die astroid belt
    pi_9846202
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 20:05 schreef TrackerX het volgende:
    Marduk = Mars

beschermd.

Dat Marduk echt kapot gegaan is en de astroiden gordel heeft gevormt is wel geloof waardig want wat zou er gebeuren als de planeet "verplettert" is door de zwaartekracht van de 2 andereplaneten.

Dit denk ik omdat planeten niet zomaar "onploffen" de Zwaartekracht houd namelijk alles bij elkaar zag ik laatst iets over op discoverey... Iederklein stukje houd alles bij elkaar (anders zou er wel een enorme bom ontploft moeten zijn om een hele PLANEET uit elkaar te laten klappen)(aliens scary )

maar dan nog het moet wel zoals eerder gezegt nogal een grote hoax moeten zijn naja we zullen het allemaal wel zien.....

Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
    pi_9846958
    ik heb laatst even deze site doorgespit:

www.planetx2003.com

en ongetwijfeld hebben meer mensen dat gedaan maar ik vond het wel veel goede informatie op die site!
    beetje angstig dat ze daar denken dat ie dit jaar langskomt, maar ik ben overtuigt dat het geen hoax is.
    over cover ups, vanaf dat ie in 1983 ontdekt en dat de nasa dat toen naar buiten bracht maar later alles in het werk stelde om het te verdoezelen.
    en dat de reden zou zijn dat de gezamenlijke regeringen (yeah, wereldregering new world order??) alles doen om de mensen hun aandacht af te leiden van dat event (het langskomen van deze planeet) omdat het ongetwijfeld massa hysterie zou veroorzaken en op die manier valt er niks te regeren dus alles ontkennen en de baas blijven.
    en het hele gebeuren is zelfs 'perfectly compatible' met de Bijbel profetieen.
    echt een goeie link van iemand die er volgens mij over nagedacht heeft.

look closer. close your eyes. really, it's not about distance
      donderdag 17 april 2003 @ 21:35:09 #190
    693 ChOas
    pi_9847767
    quote:
    Op donderdag 17 april 2003 20:59 schreef new_moon het volgende:

[...]

Ik hou het er nog steeds op dat er geen moer gebeurt...

[Stephen Roberts]
    pi_9847980
    quote:
    Op donderdag 17 april 2003 21:35 schreef ChOas het volgende:

[..]

Ik hou het er nog steeds op dat er geen moer gebeurt...

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
    pi_9848072
    het gaat er niet alleen om of het gebeurt, maar of die planeet ook bestaat. dat zou al supermeesterlijk zijn. Dat nasa hier officieel duister over doet en dat die summiers van een planeet meer spraken is toch wel vaag
      vrijdag 18 april 2003 @ 13:33:15 #193
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9859529
    toeval dat de musea in baghdad geplunderd zijn?
    pi_9861821
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 13:33 schreef Manke het volgende:
    toeval dat de musea in baghdad geplunderd zijn?
    Nee, het schijnt dat het daar oorlog is..
    pi_9862627
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 15:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Sinds wanneer ?

Maar nu weer ff over niburu....
    ze kunnen toch dopler(= 1 foto vandaag de ander overmorgen) foto's maken. Dan kunnen ze toch daarop zien als er iets groots op het zonnestelsel afkomt.

vrijdag 18 april 2003 @ 16:53:30 #196
    53149 MasterPeace
    Venus in Steenbok
    pi_9863328
    quote:

[..]

Ja, en dan is het beschermen van de olievelden nu eenmaal belangerijker
    "Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
    dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
    Benno Barnard
      vrijdag 18 april 2003 @ 18:34:22 #197
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9865075
    quote:

[..]

heb ik toch wat gemist
    sinds wanneer is er oorlog dan? :S
      vrijdag 18 april 2003 @ 18:55:20 #198
    18219 alien8ed
    ignorance is bliss
    pi_9865400
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 18:34 schreef Manke het volgende:

[..]

heb ik toch wat gemist
    sinds wanneer is er oorlog dan? :S

Het begon toen Nibiru binnen onderbewustzijnsafstand kwam.
    Dat zijn de eerste effecten van een naderende grote planeet
    hak hout, haal water
    Transhumanist, Piraat
    pi_9870414
    haal uw:"Het Einde Is Nabij!" en "De Wereld Zal Vergaan!" borden dus maar weer tevoorschijn...
    Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
      vrijdag 18 april 2003 @ 22:45:30 #200
    53149 MasterPeace
    Venus in Steenbok
    pi_9870505
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 22:42 schreef NgInE het volgende:
    haal uw:"Het Einde Is Nabij!" en "De Wereld Zal Vergaan!" borden dus maar weer tevoorschijn...
    "Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
    dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
    Benno Barnard
    pi_9870668
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 16:20 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Maar nu weer ff over niburu....
    ze kunnen toch dopler(= 1 foto vandaag de ander overmorgen) foto's maken. Dan kunnen ze toch daarop zien als er iets groots op het zonnestelsel afkomt.

Nee, want alle mensen bij de NASA zijn vrijmetselaars en die verklappen zoiets niet.
    123
    pi_9872983
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 22:50 schreef K3 het volgende:

[..]

Nee, want alle mensen bij de NASA zijn vrijmetselaars en die verklappen zoiets niet.

Ja, en alle amateurastronomen zijn dat ook...
    pi_9940554
    En hoe staat het met onze brok steen, persoonlijk ben ik van mening dat het een grote hoop bullshit is..

Iemand nog nieuwtjes?

dinsdag 22 april 2003 @ 18:13:41 #204
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_9940606
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 18:11 schreef nozem het volgende:
    En hoe staat het met onze brok steen, persoonlijk ben ik van mening dat het een grote hoop bullshit is..

Iemand nog nieuwtjes?

Je verwacht een komeet bestaande uit 100% bullshit ?
    pi_9940720
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 18:13 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Laten we het niet hopen, er is al bullshit genoeg op deze aardkloot
      dinsdag 22 april 2003 @ 22:56:49 #206
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_9949074
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 18:13 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

nee, een planeet, waar 5000 jaar geleden al over gepraat werd
    en hij zou verder weinig effect op de aarde hebben op de afstand tussen mars en jupiter
    pi_9952462
    -edit- off-topic. .

[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 23-04-2003 11:45]

pi_9952598
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 00:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, en alle amateurastronomen zijn dat ook...

Dank je.......
      zaterdag 26 april 2003 @ 00:40:15 #209
    38521 Tigerman
    pasta is gewoon lekker
    pi_10021187
    Een tiental jaren geleden verscheen er in het Amerikaanse blad "Astronomy" (Okt. '88) een tien pagina's vullend artikel met een opsomming van details en gegevens over het bestaan van Planeet X. Dit artikel kwam voort uit onderzoeken door astronomen van NASA en daarbuiten. Deze onderzoeken gaven aan dat een nog onbekend object invloed uitoefent op de banen van de buitenste planeten van ons Zonnestelsel (Neptunus en Uranus).

Het is alleen erg moeilijk dit object te lokaliseren. De reden hiervoor is de extreem elliptische, komeet-achtige baan van dit object, waarvan berekend is dat een complete elliptische baan 1000 tot 3600 jaar duurt.

De reis van deze planeet werd door de oude Sumeriers al uitgebreid beschreven en komt overeen met de laatst genoemde 3600 jaar.
    Volgens de Soemerische gegevens reist deze planeet in een omgekeerd pad, dit pad is tegenovergesteld aan het pad van de ons bekende planeten. Verder gedraagt deze planeet zich meer als een komeet (de extreme elliptische baan).

pi_10026975
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 00:40 schreef Tigerman het volgende:
    Een tiental jaren geleden verscheen er in het Amerikaanse blad "Astronomy" (Okt. '88) een tien pagina's vullend artikel met een opsomming van details en gegevens over het bestaan van Planeet X. Dit artikel kwam voort uit onderzoeken door astronomen van NASA en daarbuiten. Deze onderzoeken gaven aan dat een nog onbekend object invloed uitoefent op de banen van de buitenste planeten van ons Zonnestelsel (Neptunus en Uranus).

Het is alleen erg moeilijk dit object te lokaliseren. De reden hiervoor is de extreem elliptische, komeet-achtige baan van dit object, waarvan berekend is dat een complete elliptische baan 1000 tot 3600 jaar duurt.

De reis van deze planeet werd door de oude Sumeriers al uitgebreid beschreven en komt overeen met de laatst genoemde 3600 jaar.
    Volgens de Soemerische gegevens reist deze planeet in een omgekeerd pad, dit pad is tegenovergesteld aan het pad van de ons bekende planeten. Verder gedraagt deze planeet zich meer als een komeet (de extreme elliptische baan).

En volgens de meeste sites zou deze al lang zichtbaar moeten zijn. Ik heb zelf alleen niks kunnen vinden door een 153mm spiegeltelescoop dus ik geloof er niet zo in.

Iemand op dit forum die deze wel met eigen oog gezien heeft?

pi_10101343
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 00:40 schreef Tigerman het volgende:

ja das een mooie vraag.... waarom gaan alle banen van onze planeten dezelfde kant op
    pi_10101487
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 21:11 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

ja das een mooie vraag.... waarom gaan alle banen van onze planeten dezelfde kant op

Ook venus draait in de tegenovergestelde richting van ons zonnestelsel, het is de enige bekende planeet in ons zonnestelsel die dat doet eigenlijk geen flauw idee wrom dat zo is. misschien dat ie tijdens het ontstaan een opdonder heeft gehad

edit:

quote:
    Venus draait in westelijke richting om haar as, in tegenstelling tot de andere planeten, die in oostelijke richting draaien. De zon komt er dus op in het westen! Bovendien roteert Venus maar heel traag: ze doet er 243 aardse dagen over om één keer om haar as te draaien. Omdat de planeet tegelijkertijd ook om de zon draait, duurt een "dag" (de periode tussen twee zonsopkomsten) toch maar 117 aardse dagen.
    bron:http://www.urania.be/sterrenkunde/zonnestelsel/venus.php

[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 29-04-2003 21:21]

pi_10101528
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 21:19 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Ook venus draait in de tegenovergestelde richting van ons zonnestelsel, het is de enige bekende planeet in ons zonnestelsel die dat doet eigenlijk geen flauw idee wrom dat zo is. misschien dat ie tijdens het ontstaan een opdonder heeft gehad

thanx voor de info... misschien heeft venus een botsing gehad met planet x

verder ontopic: genoeg serious news te vinden over planet x iig.

quote:
    World Science - More signs our solar system has a 10th planet

CNN - Pluto has new peer

Discovery - Large red object discovered

Pravda - Giant asteroid approuching the Earth?

Telegraph UK - Does the Sun have a doomsday twin?

MIT News - Pluto is undergoing rapid global warming.

National Geographic - New planet shaped body found in our solar system

ABC News - evidence of a 10th planet in our solar system

ABC News - Imaging shows Mars's Ice caps are melting fast

National Geographic - Why is the Earth's girth bulging?

YOWUSA.com - Evidence is mounting for an XKBO flyby!

BBC - Neptune's moon is getting warmer

NASA - Satellites reveal mystery of large change in Earth's gravity field

CNN - Pluto currently undergoing global warming

Royal Astronomical Society - large undiscovered object

MSNBC - A mystery revolves around the Sun

CNN - North Magnetic Pole could be leaving Canada

Is the Vatican Tracking Planet X? - "What is approuching us?" Father Malachi Martin

Space.com - World's asteroid hunters make political plea to save Earth

Recent Planet X Sightings - Recent unconfirmed sightings of Planet X

Pioneer Spacecraft Slowing - A distant gravitational force is pulling on Pioneer 10 and 11

Bron: http://www.planetxvideo.com/

pi_10101556
    quote:

[..]

ik zoek nog een image met de planeten van ons zonnestelsel met pijltjes iemand al gevonden
    pi_10101894
    quote:

[..]

edit:
    [..]

bron:http://www.urania.be/sterrenkunde/zonnestelsel/venus.php

w00t bedankt
    pi_10101920

lol en daar wouden de russen op komen

dinsdag 29 april 2003 @ 22:09:09 #217
    30820 wegwerpbeker
    MC5 = REVOLUTION
    pi_10102425
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 21:39 schreef Blaze85 het volgende:
    [afbeelding]

[afbeelding]

lol en daar wouden de russen op komen

wtf is dat dan? een komeet?>
    Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
    pi_10103265
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 22:09 schreef wegwerpbeker het volgende:

[..]

wtf is dat dan? een komeet?>

lolz bodem van venus... luchtdruk is 24 keer hoger dan hier ofzo dus alles is superplat
    pi_10104862
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 22:47 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

lolz bodem van venus... luchtdruk is 24 keer hoger dan hier ofzo dus alles is superplat

Correctie, de luchtdruk is 100 keer zo hoog . Die Venera's zijn allemaal kapot gegaan

Van de Site:

quote:
    Intussen had ook de USSR sinds 1961 geprobeerd Venus te bereiken. Pas in 1967 slaagde de Venera 4 erin de planeet te bereiken. Venera 4 dook de atmosfeer in en nam rechtstreekse metingen van de temperatuur, druk en windsnelheden. Ook de opeenvolgende Veneras 5 en 6 daalden af in de Venusatmosfeer. De logische volgende stap was de Venera 7 die als eerste een geslaagde landing op Venus uitvoerde. Gedurende 23 minuten zond de landingscapsule metingen vanop het planeetoppervlak door. Venera 8 hield het 50 minuten uit, en in 1975 werd Venera 9 de eerste sonde die ons foto's van het Venusoppervlak terugstuurde. Venera 10 deed precies hetzelfde. De USSR lanceerde nog tot 1983 sondes naar Venus. De Venera 13 stuurde kleurenbeelden van het oppervlak door. Venera 15 en 16 waren uitgerust van sterke radars die het oppervlak van de planeet ruwweg in kaart brachten.

Het vervolg op de Venera-sondes waren de Vega 1 en 2 die in 1985 voorbij Venus vlogen op hun weg naar de komeet Halley. Tijdens hun passage voorbij Venus lieten ze twee afdalingssondes neer die uitgebreide metingen van de atmosfeer deden en na hun landing een bodemmonster onderzochten.

Intussen had ook NASA in 1978 een nieuwe Venusmissie gelanceerd, de Pioneer Venus. Deze sonde bestond uit een orbiter, die de atmosfeer, magnetosfeer en het oppervlak van de planeet onderzocht, en vier afdalingsmodules die gedetailleerde metingen van de Venuswolken deden terwijl ze aan een parachute doorheen de atmosfeer vlogen.

De Pioneer Venus orbiter werd in 1991 opnieuw geactiveerd om de zuidpool van de planeet te onderzoeken, waarna de sonde in 1992 in de atmosfeer van Venus opbrandde.

LOL dat zou een hoop geld hebben gekost

Ontopic: ehmm ja, ik hoop dat er inderdaad een "Planet X" is

[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 30-04-2003 00:02]

pi_10112053
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 23:55 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Correctie, de luchtdruk is 100 keer zo hoog . Die Venera's zijn allemaal kapot gegaan

Van de Site:
    [..]

LOL dat zou een hoop geld hebben gekost

Ontopic: ehmm ja, ik hoop dat er inderdaad een "Planet X" is

lolz wat een slimmerds zijn die russen ook en ze wouden mars schieten voor venus... de russen wilden toch ook bemande missies naar venus supergrappig
      donderdag 1 mei 2003 @ 14:55:26 #221
    40495 sickah
    Shit happens
    pi_10132447
    ik weet niet wat ik er allemaal van moet geloven maar deze site heeft wel wat goede punten, ik denk dat het wel waar is en dat het nog een leuke zomer kan worden

http://users.skynet.be/paracon/planeet_x.htm

onderaan die pagina geven ze wat punten die het bevestigen, ik wil alleen maar zeggen dat ik er bang van wordt .

No bees were killed in the posting of this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
      donderdag 1 mei 2003 @ 15:29:20 #222
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_10133308
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 14:55 schreef sickah het volgende:
    onderaan die pagina geven ze wat punten die het bevestigen, ik wil alleen maar zeggen dat ik er bang van wordt .
    Wees maar niet bang, er bestaat geen Planeet X/Niburu. Althans, in ieder geval niet zo een waar ze al die mythische krachten mee associeren.
    1 kernfysicus
    pi_10133869
    quote:
    ik weet niet wat ik er allemaal van moet geloven maar deze site heeft wel wat goede punten, ik denk dat het wel waar is en dat het nog een leuke zomer kan worden

denk wel dat het waar is... maar niet dat het binnen nu en 2 jaar gebeurd
      donderdag 1 mei 2003 @ 15:47:24 #224
    40495 sickah
    Shit happens
    pi_10133891
    ik weet t niet .....
    ach we zien wel, tis eigenlijk ook logisch dat ze het niet bekent maken; krijgen ze massa hysterie en dan valt de macht van de grootmachten weg
    No bees were killed in the posting of this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
      donderdag 1 mei 2003 @ 16:39:47 #225
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_10135509
    mwa ik geloof er niet meer in..
      vrijdag 2 mei 2003 @ 18:09:29 #226
    8015 M4stermind
    Since 1977
    pi_10163133
    Iemand een nieuwsbron (mag ook dubieus zijn als het maar een krant is) waar dit in gemeld wordt?
    The catch is better than the chase
      vrijdag 2 mei 2003 @ 18:20:11 #227
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_10163273
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 16:39 schreef TimoBasso het volgende:
    mwa ik geloof er niet meer in..
    Ik verwacht het niet.

Ik zie wel pogingen om mensen bang te maken.

pi_10163814
    Toch wel vreemd, het is al 2 mei 2003 en nog niets gebeurd, volgens de meeste websites zou de planeet langs komen rond 15 mei, dan zou er toch al iets te merken moeten zijn.

Volgens die Belgische site, is de chaos al uitgebroken, maar het is nog lekker rustig in de straat....

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
      zaterdag 3 mei 2003 @ 12:04:30 #229
    8015 M4stermind
    Since 1977
    pi_10175724
    Laatmaar, heb al wat gevonden
    The catch is better than the chase
      zaterdag 3 mei 2003 @ 12:57:38 #230
    38316 BoomSmurf
    pi_10176597
    Ze zouden toch rond 24 april uitsluitsel kunnen geven? 't is onderhand al mei en nog niks gehoord of gezien...
    Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
    BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
      zaterdag 3 mei 2003 @ 13:08:15 #231
    52967 hmmm_lasagne_
    kijk mamma zonder handen !
    pi_10176788
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2003 01:19 schreef Semjase het volgende:

dan hadden ze dat ding better Planet NS kunnen noemen
    VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
    pi_10177049
    Hee er is een Japanse sekte die de komst van deze planeet ook voorspeld met alle rampen die daarbij horen.Ik had mijn bedenkingen maar nu ben ik zeker overtuigd. 15 mei gaat het los!

zaterdag 3 mei 2003 @ 13:37:16 #233
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_10177293
    Er stond laatst wel op teletekst dat er een zeldzame zonsverduistering op 7 mei 2003 plaatsvindt.

Maar ja.....

pi_10177556
    quote:
    15 mei wereldwijde rampen volgens Japanse sekte
    Gepost door Gerson (M4stermind) - zaterdag 3 mei 2003 @ 11:59 - Bron: Mainichi Newspapers
    In Japan heeft De Panawave Laboratory sekte afgelopen vrijdag voor overlast gezorgd bij het normaal vredige dorp Yamanashi. Volgens hun 69-jarige leider Yuko Chino die paranormaal begaafd zou zijn, zou op 15 mei een onbekende onzichtbare planeet de aarde naderen wat wereldwijde rampen zou veroorzaken. Ze hebben al koepelvormige gebouwen gebouwd die ze tegen de ramp zou moeten beschermen.

Bij Yamanashi hebbben ze bomen langs de kant van de weg gelegd om het verkeer tegen ongelukken te beschermen, en dragen speciale witte kleding die zich tegen gevaarlijke straling zou moeten beschermen. Ook veroorzaken ze verkeershinder. Eerder veroorzaakten ze al overlast met hun witte busjes bij Hachiman en andere dorpen. De Oizumi autoriteiten hebben een mobiele eenheid ingezet om de sekteleden te verwijderen.

ABC News heeft eerder gemeld dat wetenschappers van de Universiteit van Louisiana vermoeden dat een onbekende planeet ter grootte van 1 tot 10 maal de grootte van Jupiter zich in een zeer ruime ellipsvormige baan om de zon draait. Ze zijn hier achter gekomen door fluctuaties in komeet en planeetbanen.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28268

lolz, 15mei weten we het het is trouwens eerder 15mei in japan

pi_10177641
    quote:

Ik vind het een interessante pagina, maar waarom die gast nou niet even de moeite neemt om e.e.a. netjes te presenteren? Ik kom er op deze manier nauwelijks doorheen.
    Ik dacht overigens dat Einstein andere theorieën had over de zondvloed ipv dat Nibiru langsgescheerd zou zijn?
    123
      zaterdag 3 mei 2003 @ 15:30:28 #236
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_10179579
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 13:52 schreef K3 het volgende:

[..]

Ik vind het een interessante pagina, maar waarom die gast nou niet even de moeite neemt om e.e.a. netjes te presenteren? Ik kom er op deze manier nauwelijks doorheen.
    Ik dacht overigens dat Einstein andere theorieën had over de zondvloed ipv dat Nibiru langsgescheerd zou zijn?

de oorzaak wan de zondvloed was niet nibiru, maar het smelten van de poolkappen
    de bewoners/goden van nibiru zagen dit aankomen en verzwegen dit voor de mensen, maar 1 van die goden gaf een persoon stiekem de opdracht een boot te maken

geloof er nix van dat het 15 mei het dichst bij komt en rampen veroorzaakt, de tijd tussen nu en 15 mei is relatief nix
    het is nergens op gebaseerd

pi_10179717
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 22:47 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

de luchtdruk is daar 90 keer zo hoog, en dat is niet de reden dat alles plat is. Venus is helemaal niet plat, maar heeft juist een veel ruiger landschap dan de aarde!
      zaterdag 3 mei 2003 @ 15:53:33 #238
    45764 SirPeter
    Kitty overdose.
    pi_10179846
    Er is al een aardbeving in Turkije geweest
    Lief :)
    pi_10179871
    lol
      zaterdag 3 mei 2003 @ 15:57:07 #240
    37433 Grijze_muis
    ik is niet perfect..
    pi_10179891
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 15:53 schreef SirPeter het volgende:
    Er is al een aardbeving in Turkije geweest
    Die komen daar zowat elk jaar

Vorige keren waren ze ook wat heftiger..

Mensen die niet leven zijn dood..
    pi_10182257
    de japanese zeggen het ookal http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28268 ik word er steeds banger van
    Er volgt nu een hele domme replay:
    pi_10182988
    d'r draait gewoon een MACHO om de zon
    pi_10182993
    (Massive Compact Halo Object)
    pi_10188124
    quote:
    Libië en Syrië?

Heel vergezochte verhalen allemaal, onzin allemaal, maar toch wel vermakelijk, leuk bedacht allemaal.

Het zou wel heel toevallig zijn als aliëns op ons zouden lijken (2 benen, 2 armen, hoofd, romp enz).

Als die planeet er zou zijn zouden NASA, ESA en de ruimtevaartorganisaties van andere landen (o.a. Rusland) zo'n enorme planeet wel ontdekken en ons waarschuwen (zeker als ie zo dicht bij is).

Maar goed dikke onzin allemaal, elk jaar is er wel zo'n sekte die roept dat de wereld vergaat, waarschijnlijk zelfs elke dag. Maar die komen niet allemaal in het nieuws (dat zou wat worden ).

quote:
    Dit ding is toch wel eventjes wat groter dan Pluto...
    "The western world, love it or leave it"
    "Mess with the west, die like the rest"
    "This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, I bid you, stand, men of the West!""
      zaterdag 3 mei 2003 @ 23:19:51 #245
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_10188181
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:17 schreef National-Sniper het volgende:
    Het zou wel heel toevallig zijn als aliëns op ons zouden lijken (2 benen, 2 armen, hoofd, romp enz).
    Of niet, het werkt erg praktisch.
    quote:
    Als die planeet er zou zijn zouden NASA, ESA en de ruimtevaartorganisaties van andere landen (o.a. Rusland) zo'n enorme planeet wel ontdekken en ons waarschuwen (zeker als ie zo dicht bij is).
    Kai su, Brute?
    Misschien zitten ze ook wel in het complot, .
    1 kernfysicus
    pi_10188652
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:17 schreef National-Sniper het volgende:

[..]

Libië en Syrië?

Heel vergezochte verhalen allemaal, onzin allemaal, maar toch wel vermakelijk, leuk bedacht allemaal.

Maar goed dikke onzin allemaal, elk jaar is er wel zo'n sekte die roept dat de wereld vergaat, waarschijnlijk zelfs elke dag. Maar die komen niet allemaal in het nieuws (dat zou wat worden ).
    [..]

Dit ding is toch wel eventjes wat groter dan Pluto...

kijk sektes die iets zeggen zonder enig (in)direct bewijs moeten gewoon hun mond houden en geloof ik bij voorbaat niet. Maar zelfs NASA bevestigd het mogelijk bestaan van deze planeet.
    en NASA report dit heus niet alleen aan de massa, alleen enkele medewerkers van NASA wat ook gebeurt is (anders hadden we deze topic niet)

het rare is dat bush wel een oorlog start terwijl hij het bestaan van deze planeet wel moet weten (of staat er nog iemand boven bush?) maar goed

pi_10188662
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:19 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Of niet, het werkt erg praktisch.
    [..]

Kai su, Brute?
    Misschien zitten ze ook wel in het complot, .

2 armen en 2 benen is idd erg praktisch.... veel dieren op deze planeet hebben dat ook terwijl ze niet van ons afstammen... naja ;P
    pi_10188688
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 18:09 schreef M4stermind het volgende:
    Iemand een nieuwsbron (mag ook dubieus zijn als het maar een krant is) waar dit in gemeld wordt?
    lol, zie vorige pagina topic:
    quote:
    World Science - More signs our solar system has a 10th planet

CNN - Pluto has new peer

Discovery - Large red object discovered

Pravda - Giant asteroid approuching the Earth?

Telegraph UK - Does the Sun have a doomsday twin?

MIT News - Pluto is undergoing rapid global warming.

National Geographic - New planet shaped body found in our solar system

ABC News - evidence of a 10th planet in our solar system

ABC News - Imaging shows Mars's Ice caps are melting fast

National Geographic - Why is the Earth's girth bulging?

YOWUSA.com - Evidence is mounting for an XKBO flyby!

BBC - Neptune's moon is getting warmer

NASA - Satellites reveal mystery of large change in Earth's gravity field

CNN - Pluto currently undergoing global warming

Royal Astronomical Society - large undiscovered object

MSNBC - A mystery revolves around the Sun

CNN - North Magnetic Pole could be leaving Canada

Is the Vatican Tracking Planet X? - "What is approuching us?" Father Malachi Martin

Space.com - World's asteroid hunters make political plea to save Earth

Recent Planet X Sightings - Recent unconfirmed sightings of Planet X

Pioneer Spacecraft Slowing - A distant gravitational force is pulling on Pioneer 10 and 11
    Bron: http://www.planetxvideo.com/

zaterdag 3 mei 2003 @ 23:45:57 #249
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_10188700
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:44 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

2 armen en 2 benen is idd erg praktisch.... veel dieren op deze planeet hebben dat ook terwijl ze niet van ons afstammen... naja ;P

, Ah ah! Voor ons, Intelligenten.
    1 kernfysicus
      zaterdag 3 mei 2003 @ 23:47:55 #250
    11410 -Dark_VisioN-
    goedenavond!
    pi_10188744
    Trouwens de wereld vergaat NIET op 15 mei.
    [Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
      zaterdag 3 mei 2003 @ 23:48:23 #251
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_10188755
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:47 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
    Trouwens de wereld vergaat NIET op 15 mei.
    Oh, waarom niet?
    1 kernfysicus
      zaterdag 3 mei 2003 @ 23:51:01 #252
    11410 -Dark_VisioN-
    goedenavond!
    pi_10188815
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:48 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Oh, waarom niet?

Heb ik vernomen van hogere bronnen.
      zaterdag 3 mei 2003 @ 23:53:14 #253
    11410 -Dark_VisioN-
    goedenavond!
    pi_10188860
    Valt 14 mei trouwens op een zaterdag? Want stel dat die "hogere bronnen" het mis hebben dan kunnen we nog even flink feesten voor het einde.
    pi_10188967
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:45 schreef tvlxd het volgende:

[..]

, Ah ah! Voor ons, Intelligenten.

lolol, ben er van overtuigt dat wij de domste intelligente wezens zijn in het heelal
    pi_10188997
    het einde van de wereld is onzin, het verandert alleen een beetje waardoor we allemaal uitsterven... de aarde blijft nog wel bestaan hoor alleen dan anders
    pi_10189006
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 23:53 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
    Valt 14 mei trouwens op een zaterdag? Want stel dat die "hogere bronnen" het mis hebben dan kunnen we nog even flink feesten voor het einde.
    nee op een woensdag
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')