.
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 12-03-2003 23:06]
quote:Goed, dus als je je eigen zwakheden erkent, er mee probeert om te gaan.. wat moeite kost, maar je doet je best...
Op woensdag 12 maart 2003 23:05 schreef Uncle_Sam het volgende:
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee...
.
quote:Je hoeft niet altijd emt de botte bijl te hakken om je standpunt duidelijk te maken en een mens zal nooit zijn eigen zwakheden in gaan zien als jij ze blijft voorkauwen, dat moet hij/zij zelf gaan ondervinden...
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee...
.
quote:Goed nog een x, waarom dan op een ronduit lullige kwetsende manier?
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee, zodat de posters hier hun eigen zwakheden in kunnen zien - en daar vervolgens wat aan kunnen doen -...
.
En bedenk ; het zegt veel over die persoon, niet over jezelf.
Als iemand tegen je zegt dat je een psych nodig hebt dan komt dat niet echt ondersteunend over vind je wel?
Als je diezelfde mededeling anders verpakt dan is er niks aan de hand.
quote:idd
Op woensdag 12 maart 2003 23:08 schreef Bluezz het volgende:
Lekker makkelijk.
Lekker anoniem.
Stoer doen.
Het nadeel van internet, zeker in R&P of andere gevoelige kwestiesEn bedenk ; het zegt veel over die persoon, niet over jezelf.
quote:Applaus, absoluut mee eens...
Op woensdag 12 maart 2003 23:08 schreef Bluezz het volgende:
knipEn bedenk ; het zegt veel over die persoon, niet over jezelf.
quote:In mijn optiek ben ik nooit kwetsend. Aangezien ik mogelijkerwijs vaak met ietwat labielere wezens op dit forum in aanraking kom, wordt het minste geringste al snel bestempeld als zijnde een beschimping. Zo is mijn feedback gewoon.
Op woensdag 12 maart 2003 23:07 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Goed nog een x, waarom dan op een ronduit lullige kwetsende manier?
Kan het niet met respect?
Zijn het wel users die weten dat sommige er echt alles uitgooien in R&P? Zijn het users die wel weten hoe het hier er eigenlijk aan toe gaat in R&P?
Denk ut niet, die hadden namelijk dan wel iets meer respect voor een ander gehad.
quote:Omdat er IRL veel te weinig over gevoelens en normale waarden en normen gesproken wordt in de gezellige huiskamers of in die eenzame zolderkamertjes van tegenwoordig waar vaak een pc staat.
Op woensdag 12 maart 2003 23:10 schreef racoon2002 het volgende:Applaus, absoluut mee eens...
Maar toch de beweegredenen? waarom kunnen andere mensen zich niet een klein beetje inhouden... of een beetje respect opbrengen?
Maar ik blijf optimistisch en hoop dat er genoeg normaals tussen blijft posten
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 12-03-2003 23:14]
quote:Dan moet je je feedback maar eens misschien aan de situatie aanpassen.
Op woensdag 12 maart 2003 23:11 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Zo is mijn feedback gewoon.
quote:Ja, die zijn er wel..
Op woensdag 12 maart 2003 23:11 schreef miss_bleu het volgende:
Tegengas kan af en toe heel goed zijn. Even terug met je voeten op de aarde. Maar wat ik hier op het ogenblik merk is dat iedereen het nog leuk vind ook om enorm lullige grapjes te maken in serieuse topics. De meest lullige en botte opmerkingen komen eruit.Zijn het wel users die weten dat sommige er echt alles uitgooien in R&P? Zijn het users die wel weten hoe het hier er eigenlijk aan toe gaat in R&P?
Denk ut niet, die hadden namelijk dan wel iets meer respect voor een ander gehad.
quote:Arrogantie dus, want je bent blind voor het feit dat mensen er soms niet op zitten te wachten...
Op woensdag 12 maart 2003 23:11 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
In mijn optiek ben ik nooit kwetsend. Aangezien ik mogelijkerwijs vaak met ietwat labielere wezens op dit forum in aanraking kom, wordt het minste geringste al snel bestempeld als zijnde een beschimping. Zo is mijn feedback gewoon.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:04 schreef heaven7 het volgende:
quote:je hebt eerlijk zijn en subtiliteit. Die moet je combineren. Sommigen vinden het inderdaad leuk om zout in wonden te strooien.
Op woensdag 12 maart 2003 23:14 schreef Angeles het volgende:
Het irritantste vind ik mensen die onder het mom 'ik ben gewoon eerlijk' de meest botte en kwetsende opmerkingen neerzetten, alsof ze het verschil niet zien tussen eerlijk en bewust kwetsend. Ik heb ook altijd mijn twijfels bij de motieven van die mensen, ik heb nooit het idee dat het ze er werkelijk om te doen is om iemand te helpen, maar dat ze het gewoon leuk vinden om iemand te stangen.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:14 schreef Angeles het volgende:
Het irritantste vind ik mensen die onder het mom 'ik ben gewoon eerlijk' de meest botte en kwetsende opmerkingen neerzetten, alsof ze het verschil niet zien tussen eerlijk en bewust kwetsend. Ik heb ook altijd mijn twijfels bij de motieven van die mensen, ik heb nooit het idee dat het ze er werkelijk om te doen is om iemand te helpen, maar dat ze het gewoon leuk vinden om iemand te stangen.
quote:Ik ben niet van plan m'n stijl van posten aan te passen. [R&P-stijl]...ze moeten me maar respecteren zoals ik daadwerkelijk ben.[R&P-stijl]
Op woensdag 12 maart 2003 23:12 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Dan moet je je feedback maar eens misschien aan de situatie aanpassen.
Het komt er in feite op neer dat er kaders worden gecreëerd met het oog op de gemoedstoestand van de R&P-posters, waardoor elke miniscule belediging danwel kwetsende post per direct met een ban beloond wordt. Er blijft dan niks anders over dan het steken van een hart onder de riem door middel van de befaamde -smilies. Een ieder die zich niet aan de regels houdt, is plat gezegd de lul.
quote:Absoluut niet, het ligt er alleen helemaal aan hoe je je mededelingen verpakt dus.
Op woensdag 12 maart 2003 23:16 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Ik ben niet van plan m'n stijl van posten aan te passen. [R&P-stijl]...ze moeten me maar respecteren zoals ik daadwerkelijk ben.[R&P-stijl]
Het komt er in feite op neer dat er kaders worden gecreëerd met het oog op de gemoedstoestand van de R&P-posters, waardoor elke miniscule belediging danwel kwetsende post per direct met een ban beloond wordt. Er blijft dan niks anders over dan het steken van een hart onder de riem door middel van de befaamde
-smilies. Een ieder die zich niet aan de regels houdt, is plat gezegd de lul.
quote:Vind dit ronduit onzin, het ligt er maar net aan, hoe je je boodschap verpakt! Er zijn weinig tot geen regels, alleen elkaar in zijn of haar waarde laten...
Ik ben niet van plan m'n stijl van posten aan te passen. [R&P-stijl]...ze moeten me maar respecteren zoals ik daadwerkelijk ben.[R&P-stijl]
Het komt er in feite op neer dat er kaders worden gecreëerd met het oog op de gemoedstoestand van de R&P-posters, waardoor elke miniscule belediging danwel kwetsende post per direct met een ban beloond wordt. Er blijft dan niks anders over dan het steken van een hart onder de riem door middel van de befaamde
quote:Gedeeltelijk wel, ja. Is arrogantie per definitie een foute karaktertrek? In sommige situaties (bijvoorbeeld bij het overlijden van een huisdier danwel een familielid en de constatering van een ernstige ziekte) zal ik nooit en te nimmer een botte opmerking poneren. Als we het daarentegen over de strubbelingen van, ik noem maar een willekeurige borderliner gaan hebben - die elke dag opnieuw weet te benadrukken hoe moe ze wel niet is e.d. -, ben ik zeker bereid om een 'vriendelijk' weerwoord toe te passen.
Op woensdag 12 maart 2003 23:13 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Arrogantie dus, want je bent blind voor het feit dat mensen er soms niet op zitten te wachten...
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 12-03-2003 23:22]
quote:Respecteren zoals je daadwerkelijk bent? Misschien stellen wij jouw gedrag niet op prijs. Dan respecteren wij jou dus ook niet. In het dagelijks leven werkt het ook zo.
quote:Wie ben jij om over haar situatie te oordelen als je zelf nooit in die situatie hebt gezeten? Ik vind dat echt enorm kortzichtig. Wie ben jij om te bepalen hoe iemand reageert op dit forum zolang ze jou niet kwetst? Lees haar posts dan niet
Op woensdag 12 maart 2003 23:19 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Gedeeltelijk wel, ja. Is arrogantie per definitie een foute karaktertrek? In sommige situaties (bijvoorbeeld bij het overlijden van een huisdier danwel een familielid en de constatering van een ernstige ziekte) zal ik nooit en te nimmer een botte opmerking poneren. Als we het daarentegen over de strubbelingen van, ik noem maar een DarkElf gaan hebben - die elke dag opnieuw weet te benadrukken hoe moe ze wel niet is e.d. -, ben ik zeker bereid om een 'vriendelijk' weerwoord toe te passen.
quote:Ik denk niet dat we nu persoonlijk moeten gaan worden.. dat is niet de bedoeling...
Op woensdag 12 maart 2003 23:19 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Gedeeltelijk wel, ja. Is arrogantie per definitie een foute karaktertrek? In sommige situaties (bijvoorbeeld bij het overlijden van een huisdier danwel een familielid en de constatering van een ernstige ziekte) zal ik nooit en te nimmer een botte opmerking poneren. Als we het daarentegen over de strubbelingen van, ik noem maar een DarkElf gaan hebben - die elke dag opnieuw weet te benadrukken hoe moe ze wel niet is e.d. -, ben ik zeker bereid om een 'vriendelijk' weerwoord toe te passen.
quote:Semtex, lieffie.. ook al ben ik het compleet met je eens... pas alsjeblieft ff beetje op, is niet bedoeling hier weer een rel-topic van te maken.. er is vast wel een mod, die dat ff aan wil passen..
Op woensdag 12 maart 2003 23:21 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Wie ben jij om over haar situatie te oordelen als je zelf nooit in die situatie hebt gezeten? Ik vind dat echt enorm kortzichtig. Wie ben jij om te bepalen hoe iemand reageert op dit forum zolang ze jou niet kwetst? Lees haar posts dan niet
quote:Nee, je hebt gelijk. Dat was niet zo'n net gebaar van mij.
Op woensdag 12 maart 2003 23:21 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Ik denk niet dat we nu persoonlijk moeten gaan worden.. dat is niet de bedoeling...
daar krijg je weer heisa door..
Zelfde dat het ook niet mijn bedoeling is om jou persoonlijk aan te vallen ofzo..
quote:Als ik de behoefte heb om dit forum door te spitten en op elke post in m'n hoofd mijn eigen Freudiaanse amateurpsychologie toe te passen, dan is dat mijn goed recht. Ik begrijp best hoe ernstig haar situatie is en met wat voor een uitzichtloosheid ze te maken heeft, alleen feit is gewoon dat ze continue hetzelfde stuk tekst op 't forum zet (ah, ik voel me zo, ah, ik zie zo op tegen de psych etc. etc.). En wederom reageren dezelfde mensen met dezelfde tekst (kom wel goed meissie, we slaan ons er samen doorheen). Dat schiet toch ook niet op? "Zet de discussie dan lekker voort via mail", is mijn onbezonnen gedachte. En welnu, laten we het onderwerp '-naam verwijderd-' houden voor wat het is. Racoonie had een goed punt wat betreft 'persoonlijke gevallen er bij halen'.
Wie ben jij om over haar situatie te oordelen als je zelf nooit in die situatie hebt gezeten? Ik vind dat echt enorm kortzichtig. Wie ben jij om te bepalen hoe iemand reageert op dit forum zolang ze jou niet kwetst? Lees haar posts dan niet
Dat hoef ik toch niet uit te breiden, tot een pagina lange mening he ?
Voor wie dat wel wil, doe ik het graag.
Let wel, ik heb laatst een test gedaan welk religie bij me past, en daar kwam uit Boedisme... Daar wil ik mee zeggen dat het nogal een lang antwoord kan worden.
Dat ze zo reageren, zegt dus meer over hun als over de topicstarter.
assertiviteit.
Denk heel even na voordat je je vingers op de toetsen gooit en je mening eruit flapt. Tuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, en het is juist mooi als iemand zijn eigen mening met duidelijke standpunten kan onderbouwen zoals ik mijn mening in veel gevallen kan onderbouwen.
Dat is nou het mooie van een discussie, maar ik denk (lees :hoop) dat we hier allemaal oud en wijs genoeg zijn om ons niet mee te laten slepen in een "ja nee jij dan" en een "kijk naar jezelf" gegooi van scheldwoorden en domme zinnen.
Het is juist goed dat iemand zijn eigen mening heeft, maar denk daarbij wel even na op welke manier je dat gaat zeggen.
Maar goed, er zullen toch wel altijd mensen blijven die arrogant zijn en zich nikks aantrekken van de problemen van andere, maar daar hebben we altijd de mods nog voor
quote:Tja maar als die assertivitiet er wel is, dan nog de normen en waarden leren kennen.
Op donderdag 13 maart 2003 10:43 schreef Tr3Mm0r het volgende:
een woordassertiviteit.
Denk heel even na voordat je je vingers op de toetsen gooit en je mening eruit flapt. Tuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, en het is juist mooi als iemand zijn eigen mening met duidelijke standpunten kan onderbouwen zoals ik mijn mening in veel gevallen kan onderbouwen.
Dat is nou het mooie van een discussie, maar ik denk (lees :hoop) dat we hier allemaal oud en wijs genoeg zijn om ons niet mee te laten slepen in een "ja nee jij dan" en een "kijk naar jezelf" gegooi van scheldwoorden en domme zinnen.
Het is juist goed dat iemand zijn eigen mening heeft, maar denk daarbij wel even na op welke manier je dat gaat zeggen.
Maar goed, er zullen toch wel altijd mensen blijven die arrogant zijn en zich nikks aantrekken van de problemen van andere, maar daar hebben we altijd de mods nog voor
En misschien ligt het ook wel aan het soort topics dat geopend wordt. R&P is een beetje verworden tot een soort klaagbaak. Waar vroeger nog wel eens met enige regelmaat mooie, leuke stellingen naar voren kwamen, komt men nu vaak niet verder dan het afkatten van exen en mensen die wel een leuk leven hebben of het hebben van veels te veel zelfmedelijden.
Maar dat zou ook aan mij kunnen liggen natuurlijk..
quote:ben ik het wel mee eens eigenlijk...maar er worden meer echte lullige opmerkingen bedoelt...of opmerkingen om de topicstarter uit te lokken...en dat soort opmerkingen vind ik nou niet echt dat je zegt bepaalt leuk...
Op donderdag 13 maart 2003 16:26 schreef Frenkie het volgende:
Ik denk dat de meesten gewoon zeggen wat ze denken.en ik vind dat ook dat moet kunnen. Natuurlijk zijn er grenzen, maar een knuffel en
- forum er van maken is ook niet de bedoeling.
Sommige mensen worden ook wel heel makkelijk gekwetst hoor.En misschien ligt het ook wel aan het soort topics dat geopend wordt. R&P is een beetje verworden tot een soort klaagbaak. Waar vroeger nog wel eens met enige regelmaat mooie, leuke stellingen naar voren kwamen, komt men nu vaak niet verder dan het afkatten van exen en mensen die wel een leuk leven hebben of het hebben van veels te veel zelfmedelijden.
Maar dat zou ook aan mij kunnen liggen natuurlijk..
quote:de versiertopics zijn erg leuk (al was dat niet wat ik bedoelde), en er zijn er wel meer. Maar al die "aah ik ben zo zielig het is uit.. en zij neukt een ander"-topics zijn vervelend.
Op donderdag 13 maart 2003 16:28 schreef EggsTC het volgende:
Geef is een voorbeeld van een goed topic, Frenkie?
quote:ja hoor eens als je alleen maar posts wil lezen waar jij achter staat kan je beter en dagboek kopen. Als je iets op een openbaar forum plaatst, dan kan je ook commentaar verwachten wat je eigenlijk niet wil horen (maar wel vaak waar is)
Op donderdag 13 maart 2003 16:29 schreef Ilsjuhh het volgende:[..]
ben ik het wel mee eens eigenlijk...maar er worden meer echte lullige opmerkingen bedoelt...of opmerkingen om de topicstarter uit te lokken...en dat soort opmerkingen vind ik nou niet echt dat je zegt bepaalt leuk...
quote:topics waar R&P voor bedoeld zijn (mijn mening)
Op donderdag 13 maart 2003 16:28 schreef EggsTC het volgende:
Geef is een voorbeeld van een goed topic, Frenkie?
topics waarvan ik vind dat ze niet hier thuis horen (omdat ik het gezuer vind)
Vriendje verrassen..
Mijn gezeur
Ik ben zo kwaad
Ik ben zo kwaad
Verrassing
Dit zijn zo maar wat voorbeelden..
quote:Waarvan idd, je zegt het goed jij vind dat het gezeur is...
Op donderdag 13 maart 2003 16:36 schreef Frenkie het volgende:[..]
topics waar R&P voor bedoeld zijn (mijn mening)
iemand van internet ontmoeten?
Fabel Seroxat waar of niet waar?!?
IQ
Wat is voor jou het belangrijkste in een relatie?
Het positieve, informatieve ADHD topic
[op TV] Verkrachting maar toch het kind houden?
Je hebt nog een half jaar te leven
topics waarvan ik vind dat ze niet hier thuis horen (omdat ik het gezuer vind)
Vriendje verrassen..
Mijn gezeur
Ik ben zo kwaad
Ik ben zo kwaad
VerrassingDit zijn zo maar wat voorbeelden..
Ff btw, ik bedoel niet te zeggen dat jij dat altijd doet ofzo... maar meer in het algemeen, waarom niet overheen lezen en niet reageren?
quote:Dat vind ik ook wel, dan denk ik echt: "Tja, that's life", maar daarom vermijd ik dat soort topics ook en ga er niet in lopen zeiken. Dat kan toch ook?
Op donderdag 13 maart 2003 16:30 schreef Frenkie het volgende:[..]
de versiertopics zijn erg leuk (al was dat niet wat ik bedoelde), en er zijn er wel meer. Maar al die "aah ik ben zo zielig het is uit.. en zij neukt een ander"-topics zijn vervelend.
quote:*meld*
Op donderdag 13 maart 2003 18:11 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dat vind ik ook wel, dan denk ik echt: "Tja, that's life", maar daarom vermijd ik dat soort topics ook en ga er niet in lopen zeiken. Dat kan toch ook?
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Ach er zijn ook van die gasten die hun frustratie op zulke topics afreageren. Persoonlijk erger ik me er niet meer aan,en af en toe ga ik dan eens een gesprek met ze aan. Later blijkt dat ze maar een heeeeeeeel klein hartje hebben.
quote:dat staat er toch ook, tjees voel je niet zo aangevallen.
Op donderdag 13 maart 2003 18:10 schreef racoon2002 het volgende:
Waarvan idd, je zegt het goed jij vind dat het gezeur is...
quote:Soms kunnen mensen het toch oneens zijn met de topicstarter, en de ene persoon reageert nou eenmaal anders dan de andere.
Andere mensen dus niet... laten we zeggen de topicstarters..
Is het dan moeilijk om daarvoor begrip op te brengen?
Als het topic je niet aanstaat, of je vind het gezeur of whatever, is het dan moeilijk om er overheen te lezen, of gewoon niet te lezen ipv reacties te plaatsen die totaal of offtopic zijn, of heel kwetsend zijn voor de mensen die zon topic openen?
quote:Ik vermijd dat soort topics ook meestal, maar soms kan ik het niet laten om even te proberen om iemand een schop onder zijn hol te geven.
Op donderdag 13 maart 2003 18:11 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dat vind ik ook wel, dan denk ik echt: "Tja, that's life", maar daarom vermijd ik dat soort topics ook en ga er niet in lopen zeiken. Dat kan toch ook?
Het komt uit een goed hart zeg maar
quote:Ik voel me niet persoonlijk aangevallen...
Op donderdag 13 maart 2003 18:19 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat staat er toch ook, tjees voel je niet zo aangevallen.
[..]Soms kunnen mensen het toch oneens zijn met de topicstarter, en de ene persoon reageert nou eenmaal anders dan de andere.
quote:Omdat zeurende mensen ook recht hebben op mijn goede raad
Op donderdag 13 maart 2003 18:20 schreef racoon2002 het volgende:
Je kunt het idd oneens zijn met topicstarter maar als je een topic al gezeur vind, waarom dan in godsnaam een heel topic verneuken??
quote:Dat zei je net ook al
Op donderdag 13 maart 2003 18:24 schreef ArmaniMania het volgende:
Maar ik denk dat het ook een soort van stoer doenerij is.
quote:Als je die een beetje netjes verpakt zodat het niet kwetsend is, zal niemand je daar op aan vallen mijn inziens....
Op donderdag 13 maart 2003 18:24 schreef Frenkie het volgende:[..]
Omdat zeurende mensen ook recht hebben op mijn goede raad
quote:Maar wat is kwetsend..??
Op donderdag 13 maart 2003 18:26 schreef racoon2002 het volgende:
Als je die een beetje netjes verpakt zodat het niet kwetsend is, zal niemand je daar op aan vallen mijn inziens....
quote:Een echt goed hart laat dan iemand met rust
Op donderdag 13 maart 2003 18:19 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik vermijd dat soort topics ook meestal, maar soms kan ik het niet laten om even te proberen om iemand een schop onder zijn hol te geven.
Het komt uit een goed hart zeg maar
quote:Dat is onzin, daar ging het helemaal niet om, en dat was ook niet kwetsend, ik denk dat je zelf ook wel weet wat er met kwetsend bedoeld word
Op donderdag 13 maart 2003 18:27 schreef Frenkie het volgende:[..]
Maar wat is kwetsend..??
Er zijn hier die een ]-teken dat verkeerd omstaat in de topictitel als betitelen als een persoonlijke aanval.
Hoe kan je dan in godsnaam niet kwetsend zijn.
quote:Als dat zo zou zijn dat je een echt goed hart moest hebben om iemand met rust te laten, dan zou je altijd alleen blijven.
Op donderdag 13 maart 2003 18:29 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Een echt goed hart laat dan iemand met rust
Ik denk dat ik daar een heel lang gesprek over kan hebben.
Maar we blijven maar on-topic
quote:Er gingen wel een heleboel reacties over.. anders..
Op donderdag 13 maart 2003 18:30 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Dat is onzin, daar ging het helemaal niet om, en dat was ook niet kwetsend, ik denk dat je zelf ook wel weet wat er met kwetsend bedoeld word
quote:Dat vind ik dus ook.
Op donderdag 13 maart 2003 18:33 schreef zwijntje het volgende:
Sommige mensen mogen best even met hun neus in de feiten gewreven worden.
Wanneer weer een of ander jochie een 'vrouwen zijn niet te snappen' topic opent omdat een chickie niet doet wat hij wil, bijvoorbeeld.
Dat is in mijn ogen geen onderuit halen, maar gewoon iemand een spiegel voorhouden.
quote:Zo iemand kan ook best een schop onder haar reet gebruiken.
het komt goed
quote:Duhuh, nu ben je wel heel zwartwit...
Op donderdag 13 maart 2003 18:32 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Als dat zo zou zijn dat je een echt goed hart moest hebben om iemand met rust te laten, dan zou je altijd alleen blijven.
Ik denk dat ik daar een heel lang gesprek over kan hebben.
Maar we blijven maar on-topic
quote:hmm..een roerbakschotel
Op donderdag 13 maart 2003 18:30 schreef Frenkie het volgende:
Wat willen jullie nou..???
quote:Jah okee, maar het is anders dat er iemand zoiets doms zegt als, neuk je moeder wat totaal niks te maken heeft met de topic. Of Godverdomme wat ben jij lelijk dat soort dingen.
Op donderdag 13 maart 2003 18:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
Dat vind ik dus ook.
En als iemand zichzelf o zo zielig vind, en daar 8 bladzijden over doorhuilt, dan mag daar best eens een andere reactie staan dan
[..]Zo iemand kan ook best een schop onder haar reet gebruiken.
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:39 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Duhuh, nu ben je wel heel zwartwit...
je weet best wat ik bedoel
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:40 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Jah okee, maar het is anders dat er iemand zoiets doms zegt als, neuk je moeder wat totaal niks te maken heeft met de topic. Of Godverdomme wat ben jij lelijk dat soort dingen.
quote:sorry ik eet pasta
Op donderdag 13 maart 2003 18:39 schreef SEMTEX het volgende:[..]
hmm..een roerbakschotel
quote:dat lijkt me toeval
Op donderdag 13 maart 2003 20:01 schreef ArmaniMania het volgende:
Maar wat me nu wel opvalt is dat er nu wel serieuzer wordt ingegaan op de topicstarter
quote:Jah ik denk jet ook dit topic is nog vers
Op donderdag 13 maart 2003 22:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat lijkt me toeval
quote:Mijn mening:
Op woensdag 12 maart 2003 23:03 schreef racoon2002 het volgende:
Ik heb eigenlijk een heel kort en klein vraagje,
Waarom is het de laatste tijd toch zo dat iedereen hier in r&p
elkaar onderuit probeert te halen?
elkaar probeert te pakken op zwakheden die waarschijnlijk juist heel erg moeilijk zijn om bloot te geven..
Ik vind het de laatste tijd echt heel erg worden... en vraag me eigenlijk af waar het voor nodig is?
Ik heb het niet over alle goedbedoelde adviezen...
echt goedbedoelde adviezen maar om ronduit kwetsende lullige opmerkingen...
Dit is ook niet bedoeld als rel-topic, en als dat het wel word mag hij ook gelijk op slot want dan is mn vraag natuurlijk gelijk bevestigd....
Kijk, ik bedoel niet de mensen die kritisch tegengas geven aan mensen die hun ziel bloot geven, dit kan juist goed zijn!
Maar doe het met een beetje beleid en ga niet als een op hol geslagen olifant over de gevoelens van die persoon heen walsen...
Je hoeft hem / haar echt niet te vertroetelen hoor, je kan gewoon hard zijn en hem / haar op zijn plek zetten zolang die persoon niet dieper in zijn "depressie" zakt... (anders schiet je je doel denk ik voorbij)
Het is makkelijk iemand op zijn zwakke moment te pakken... probeer je eens voor te stellen als iemand zoiets bij jouw doet / zal doen...
[Dit bericht is gewijzigd door Elai_Damaskinos op 14-03-2003 18:05]
quote:Bedoel je hiermee dat je dit topic niet legitiem vindt?
Op vrijdag 14 maart 2003 16:49 schreef Fogerty het volgende:
Why do we kill people who kill people to show that killing people is wrong?
quote:Aansluit hierbij??
Op vrijdag 14 maart 2003 17:34 schreef Moonah het volgende:[..]
Bedoel je hiermee dat je dit topic niet legitiem vindt?
ff totaal offtopic, moonah, kan ik ook ergens stemmen dat ik graag wil dat jij de nieuwe r&p mod word?
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 17:41 schreef racoon2002 het volgende:
ff totaal offtopic, moonah, kan ik ook ergens stemmen dat ik graag wil dat jij de nieuwe r&p mod word?![]()
quote:Ja, maar dat durft ze vast weer niet zo te zeggen
Op vrijdag 14 maart 2003 17:34 schreef Moonah het volgende:[..]
Bedoel je hiermee dat je dit topic niet legitiem vindt?
quote:Dat zou dan een beetje jammer zijn...
Op vrijdag 14 maart 2003 18:15 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ja, maar dat durft ze vast weer niet zo te zeggen
quote:Eerlijkheid is het belangrijkst,alleen weet wel hoe je je eerlijkheid gebruikt.
Op vrijdag 14 maart 2003 18:16 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Dat zou dan een beetje jammer zijn...
Eerlijkheid is wel het belangrijkst
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 21:36 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Eerlijkheid is het belangrijkst,alleen weet wel hoe je je eerlijkheid gebruikt.
quote:Precies, verpak het in een mooie niet kwetsende boodschap
Op vrijdag 14 maart 2003 21:36 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Eerlijkheid is het belangrijkst,alleen weet wel hoe je je eerlijkheid gebruikt.
quote:Haha, das toch lekker belangrijk het gaat er toch om dat je de boodschap leest, en begrijpt, en moeilijk was het dit x niet ofzo
Op vrijdag 14 maart 2003 21:45 schreef DeadLock het volgende:[..]
slaat die 'mooie uitspraken' tick niet een beetje door ondertussen, sjesus
quote:Zie je je eigen zwakheden ook weleens, of zie je alleen die van anderen?
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee, zodat de posters hier hun eigen zwakheden in kunnen zien - en daar vervolgens wat aan kunnen doen -...
.
quote:Wees maar niet bang, meid, ik zie ze genoeg. En ik leer er van.
Op vrijdag 14 maart 2003 22:19 schreef Suzanna het volgende:[..]
Zie je je eigen zwakheden ook weleens, of zie je alleen die van anderen?
'De splinter in het oog van iemand anders zie je heel makkelijk, maar de balk in je eigen oog zie je niet...'
Al hoewel ik soms ook wel zure oprispingen krijg van de "kijk mij eens zielig wezen, I NEED SOME PITY HERE" topics. Als dan na de eerste 12 ofzo knuffelreacties er eens iemand iets zegt over kindertjes in Afrika en goed nadenken over waar je je nu eigenlijk druk over maakt is dat ook wel begrijpelijk.
Maar idd, ik zeg gewoon wat ik vind En op sommige mensen komt dat heeeeeel bot over, maar ik merk wel dat op deze manier meer mensen mij in vertrouwen nemen...
En idd, je hebt af en toe mensen die alles meteen als persoonlijke kritiek zien. Zo heb ik vandaag in een dergelijk topic gepost van een fervent R&P-er en die trok me toch alles meteen persoonlijk aan! Net alsof wij heel gemeen tegen haar waren terwijl we alleen maar nuttige adviezen gaven voor haar probleem.
Overigens vind ik wat ik de laatste tijd in het hoe voel je je nu topic zie ontzettend erg. Deze mensen moeten mijns inziens meteen een Perm-R&P-ban krijgen
quote:Dat doe ik tegenwoordig ook altijd. Ik vind dat irritant. Mensen openen een topic en vragen om raad, maar als het antwoord niet bevalt, gaan ze zeuren of voelen zich aangevallen of ze reageren helemaal niet en beginnen een nieuw lulverhaal met 'ja maar...'. Dan schiet ik ook uit mijn slof. Ik vind dat geen aanvallen, je hebt nl. toch het beste met zo iemand voor..
Op zaterdag 15 maart 2003 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Mja toen roefoes hier nog postte ben ik ooit heel boos op um geworden omdat ie iedereens advies gewoon in de wind sloeg. Sommige mensen zagen dit ook als 'onderuit halen'.
quote:En ja, die voelt zich altijd veel te snel aangevallen ja
Op zaterdag 15 maart 2003 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Zo heb ik vandaag in een dergelijk topic gepost van een fervent R&P-er en die trok me toch alles meteen persoonlijk aan! Net alsof wij heel gemeen tegen haar waren terwijl we alleen maar nuttige adviezen gaven voor haar probleem.
quote:Maar wanneer iemand goed bedoelde adviezen in de wind slaat, moet er dan toch nog een punt van genaakt worden? Ik bedoel. als iemand er geen gehoor aan wil geven dan is dat toch uiteindelijk zijn/haar "probleem".
Op zaterdag 15 maart 2003 14:42 schreef SEMTEX het volgende:
Mensen openen een topic en vragen om raad, maar als het antwoord niet bevalt, gaan ze zeuren of voelen zich aangevallen of ze reageren helemaal niet en beginnen een nieuw lulverhaal met 'ja maar...'. Dan schiet ik ook uit mijn slof. Ik vind dat geen aanvallen, je hebt nl. toch het beste met zo iemand voor..
quote:Noem maar geen namen. Is ook niet relevant. Men weet toch wel wie je bedoelt
Op zaterdag 15 maart 2003 14:57 schreef Argento het volgende:
Soms heb ik gewoon het idee dat mensen hun 'zwakheden' cultiveren, ermee gaan lopen koketteren enzo. Ze openen op gezette tijden een topic. Even hun 'probleem' dan wel de voortgang ervan bespreken. Meer een aandachtsshot dan een oprecht gespreksonderwerp (ik wel wel namen noemen, maar dat zal me ook wel weer niet in dank worden afgenomen).
Wat mij opvalt:
Veel mensen storen zich een het geknuffel. Maar als je goed oplet is het eigenlijk maar een klein groepje mensen die dat doen hoor. Ik denk niet meer dan 10.
quote:inderdaad, makkelijk te vermijden..
Op zaterdag 15 maart 2003 15:00 schreef Moonah het volgende:Wat mij opvalt:
Veel mensen storen zich een het geknuffel. Maar als je goed oplet is het eigenlijk maar een klein groepje mensen die dat doen hoor. Ik denk niet meer dan 10.
quote:Net zoals de groep mensen die topicstarters onderuit proberen te halen ook niet bijzonder groot is. Eerlijk gezegd vind ik het ook nog wel meevallen. De meesten gaan er toch oprecht op in. Je hebt er tussen die een sterke relativering aan de dag leggen. Dat kan opgevat worden als een laatdunkende opmerking, maar kan ook opgevat worden als een 'por' in de richting van de topicstarter in de zin van: 'het is allemaal zo erg nog niet'. Ook een manier om een 'probleem' of althans de oplossing ervan te benaderen. Niet minder oprecht dan het 'mee praten' met de topicstarter of te overladen met opmerkingen als: 'wat ben je toch ongelofelijk sterk en moedig' en meer van die strekking.
Op zaterdag 15 maart 2003 15:00 schreef Moonah het volgende:[..]
Noem maar geen namen. Is ook niet relevant. Men weet toch wel wie je bedoelt
.
Wat mij opvalt:
Topicstarters zullen zich er van bewust moeten zijn dat zij zich door het openen van een topic waarin zij over allerlei persoonlijkheden verhalen, die persoonlijkheden overdragen aan een feitelijk onbegrensde groep en dus ook aan een onbegrensd scala van reacties. Een negatieve reactie is niet per definitie ook een slechte reactie. Voor sommige topicstarters kan de realitycheck niet vroeg genoeg komen.
Ik weet ook wel dat je in een reactie niet enkel kunt volstaan met een suggestieve smiley, maar dat weten de meesten wel.
quote:Hier heb ik niks aan toe te voegen
Op zaterdag 15 maart 2003 15:06 schreef Argento het volgende:[..]
Net zoals de groep mensen die topicstarters onderuit proberen te halen ook niet bijzonder groot is. Eerlijk gezegd vind ik het ook nog wel meevallen. De meesten gaan er toch oprecht op in. Je hebt er tussen die een sterke relativering aan de dag leggen. Dat kan opgevat worden als een laatdunkende opmerking, maar kan ook opgevat worden als een 'por' in de richting van de topicstarter in de zin van: 'het is allemaal zo erg nog niet'. Ook een manier om een 'probleem' of althans de oplossing ervan te benaderen. Niet minder oprecht dan het 'mee praten' met de topicstarter of te overladen met opmerkingen als: 'wat ben je toch ongelofelijk sterk en moedig' en meer van die strekking.
Topicstarters zullen zich er van bewust moeten zijn dat zij zich door het openen van een topic waarin zij over allerlei persoonlijkheden verhalen, die persoonlijkheden overdragen aan een feitelijk onbegrensde groep en dus ook aan een onbegrensd scala van reacties. Een negatieve reactie is niet per definitie ook een slechte reactie. Voor sommige topicstarters kan de realitycheck niet vroeg genoeg komen.
Ik weet ook wel dat je in een reactie niet enkel kunt volstaan met een suggestieve smiley, maar dat weten de meesten wel.
quote:En mensen die reageren moeten zich er van bewust zijn dat ze de wijsheid niet altijd in pacht hebben en zouden zo nu en dan zelfs eens moeten overwegen om niet te reageren. Niet omdat een reactie positief of negatief is maar volstrekt niet ter zake doende.
Op zaterdag 15 maart 2003 15:06 schreef Argento het volgende:Topicstarters zullen zich er van bewust moeten zijn dat zij zich door het openen van een topic waarin zij over allerlei persoonlijkheden verhalen, die persoonlijkheden overdragen aan een feitelijk onbegrensde groep en dus ook aan een onbegrensd scala van reacties. Een negatieve reactie is niet per definitie ook een slechte reactie. Voor sommige topicstarters kan de realitycheck niet vroeg genoeg komen.
quote:Ja, maar helaas gaat dat enkel op in een perfecte wereld en we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld. En dat moeten topicstarters zich op hun beurt weer realiseren.
Op zaterdag 15 maart 2003 15:25 schreef thoth het volgende:[..]
En mensen die reageren moeten zich er van bewust zijn dat ze de wijsheid niet altijd in pacht hebben en zouden zo nu en dan zelfs eens moeten overwegen om niet te reageren. Niet omdat een reactie positief of negatief is maar volstrekt niet ter zake doende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |