abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2003 @ 08:47:05 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_9054857
Je zou er haast om lachen, zei het dat dit verhaal eens niet uit de koker van de VS komt.
quote:
'Saddam leidt vrijwilligers op voor zelfmoordaanslagen'

Uitgegeven: 12 maart 2003 08:23

AMSTERDAM - Saddam Hussein heeft een trainingskamp geopend voor vrijwilligers die bereid zijn tijdens een oorlog zelfmoordaanslagen te plegen op het Amerikaanse leger. Dat meldt de onafhankelijke Arabische nieuwszender Al-Jazeera. Iraakse dissidenten in Jordanië bevestigen het bericht tegenover het persbureau AP.

Het kamp ligt bij Al-Khalis, 40 kilometer ten noordoosten van Bagdad. Hoeveel vrijwilligers zich hebben gemeld is niet precies duidelijk, maar volgens de dissidenten gaat het om een aanzienlijk aantal.

Een verslaggever van Al-Jazeera zegt het kamp te hebben bezocht. Het is bedoeld als opleidingskamp voor een stadsguerrilla. De vrijwilligers die de verslaggever heeft gesproken zeggen klaar te zijn voor het martelaarschap - een eufemisme voor het plegen van zelfmoordaanslagen. Ze zijn afkomstig uit landen als Libië en Egypte en zeggen het als hun moslimplicht te zien Irak bij te staan in de strijd tegen de Amerikaanse arrogantie.

De Verenigde Staten hebben geen informatie over een dergelijk kamp, zegt een bron bij de Amerikaanse overheid.

Als dat waar is (Al Jazeera mag toch als redelijk geloofwaardig worden gezien, zij zijn zelf niet al te pro-VS) dan kan het nog een zware kluif worden..
pi_9054876
tsja ... laten we hopen dat ze ontploffen voor ze bij hun doel zijn ...
  woensdag 12 maart 2003 @ 08:52:12 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_9054905
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 08:48 schreef realist_ik het volgende:
tsja ... laten we hopen dat ze ontploffen voor ze bij hun doel zijn ...
Het beste is natuurlijk dat ze in hun eigen basis al uit elkaar knallen natuurlijk
pi_9054907
quote:
Je zou er haast om lachen, zei het dat dit verhaal eens niet uit de koker van de VS komt.
o ?? zolang jij niet zegt waar je het vandaan hebt, kun je dit niet stellen !
Religion : Mankind's worst invention !
pi_9054923
Waar gaat het toch heen met deze wereld! Het wordt er niet gezelliger op zo
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_9054934
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 08:47 schreef err het volgende:
[..]

Als dat waar is (Al Jazeera mag toch als redelijk geloofwaardig worden gezien, zij zijn zelf niet al te pro-VS) dan kan het nog een zware kluif worden..

Ah,
enkele MOAB's op, en ook die weerstand is gebroken.
Denk echt niet dat die enkele zelfmoordenaars het Amerikaans leger ook maar enige schade zullen toebrengen...
  woensdag 12 maart 2003 @ 08:54:46 #7
50022 JCSF
Antichrist
pi_9054936
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 08:52 schreef Flierp het volgende:

[..]

Dus alsnog hebben de Amerikanen het gedaan?
Baphomet is the best friend the church has ever had, as he has kept it in business throughout all these years.
  woensdag 12 maart 2003 @ 08:56:14 #8
47421 Le_Misanthrope
Flesh is a design flaw
pi_9054947
Uitstekende verdedigingsstrategie. Als je genoeg mensen ervan kunt overtuigen dat ze zelfmoord moeten plegen, dan hoef je uiteindelijk niks meer te verdedigen!
Waiting for Henry Kissinger's phonecall
pi_9054972
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 08:52 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Het beste is natuurlijk dat ze in hun eigen basis al uit elkaar knallen natuurlijk

dat zou natuurlijk ideaal zijn
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:03:24 #10
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_9055038
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 08:52 schreef Flierp het volgende:

[..]

quote:
[..]

OF je zou het geheel eens kunnen lezen en dan comentaar geven....

ontopic, als dit zo echt zo is gaan er alleen maar meer gewone mensen omkomen in irak. Stel je hebt als amerikaans soldaat in irak gehoord dat er mensen op groepen soldaten afrennen om zich op te blazen en er komt iemand op je afrennen. Wat doe je dan? Juist ja, afknallen die hap.

Live from the USA
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:03:52 #11
44699 err
pi_9055044
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 08:54 schreef cygnion het volgende:

[..]

Ah,
enkele MOAB's op, en ook die weerstand is gebroken.
Denk echt niet dat die enkele zelfmoordenaars het Amerikaans leger ook maar enige schade zullen toebrengen...

je weet niet hoe ze toe zullen slaan, misschien worden ze wel "heengezonden" en dan kunnen ze wel degelijk schade aanrichten

bron is btw nu.nl

woensdag 12 maart 2003 @ 09:05:33 #12
47421 Le_Misanthrope
Flesh is a design flaw
pi_9055059
uhuhuh

Stel dat je een Iraki bent en er staan ineens 300000 zwaar bewapende cowboys voor je deur... wat doe je dan... uhuhuhu

pi_9055120
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:05 schreef Le_Misanthrope het volgende:
uhuhuh

Stel dat je een Iraki bent en er staan ineens 300000 zwaar bewapende cowboys voor je deur... wat doe je dan... uhuhuhu

Je ingraven in het zand, en wachten tot ze weg zijn ?
pi_9055165
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:03 schreef Quintony het volgende:

[..]

[..]Stel je hebt als amerikaans soldaat in irak gehoord dat er mensen op groepen soldaten afrennen om zich op te blazen en er komt iemand op je afrennen. Wat doe je dan? Juist ja, afknallen die hap.

Ja hallo, je gaat echt niet zomaar als een mafkees op een groep soldaten afrennen...
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:17:52 #15
7488 Quintony
pi_9055179
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:16 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Ja hallo, je gaat echt niet zomaar als een mafkees op een groep soldaten afrennen...

was een voorbeeld

Hoe groter de dreiging is van gewonen burgers (of mensen die er zo uit zijn), hoe minder men deze gewone burger zal vertrouwen.

Live from the USA
pi_9055414
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:17 schreef Quintony het volgende:

[..]

was een voorbeeld

Hoe groter de dreiging is van gewonen burgers (of mensen die er zo uit zijn), hoe minder men deze gewone burger zal vertrouwen.

en terecht ...
Ik vraag me af of je nog wel kan spreken van "gewone" burgers als er een serieuze dreiging vanuit gaat...
Het zijn ook niet de burgers van Irak die zelfmoordaanslagen gaan plegen imho, maar extremisten uit alle hoeken van de moslimgemeenschap die pretenderen te handelen uit naam van de bevolking. Een heel verschil lijkt me ...
Probleem is, ziet een soldaat dat verschil?
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:38:49 #17
7488 Quintony
pi_9055514
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:33 schreef realist_ik het volgende:

[..]

en terecht ...
Ik vraag me af of je nog wel kan spreken van "gewone" burgers als er een serieuze dreiging vanuit gaat...
Het zijn ook niet de burgers van Irak die zelfmoordaanslagen gaan plegen imho, maar extremisten uit alle hoeken van de moslimgemeenschap die pretenderen te handelen uit naam van de bevolking. Een heel verschil lijkt me ...
Probleem is, ziet een soldaat dat verschil?

Nee en dus zal die sneller schieten op mensen die er gewoon uitzien. Want zijn het nu idioten die je willen opblazen of mensen die om kauwgum komen vragen.
Live from the USA
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:41:44 #18
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_9055579
haha, hoe gaan ze dat trainen

zo blaas je je zelf op, *BOEM*

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_9055614
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:38 schreef Quintony het volgende:

[..]

Nee en dus zal die sneller schieten op mensen die er gewoon uitzien. Want zijn het nu idioten die je willen opblazen of mensen die om kauwgum komen vragen.

tsja, dan is het zaak voor die burgers om de risico's zelf in te kunnen schatten ...
Die mensen zijn misschien helemaal blij dat ze "bevrijd" worden en komen juichend op de US soldaten af, die dat op hun beurt weer verkeerd kunnen opvatten.
Stel dat ze het niet verkeerd interpreteren en zich als helden laten onthalen waarop een tussen de massa verstopte extremist het vuur opent... dan heb je de poppen alsnog aan het dansen ...
  woensdag 12 maart 2003 @ 10:30:28 #20
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9056746
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:42 schreef realist_ik het volgende:

[..]

tsja, dan is het zaak voor die burgers om de risico's zelf in te kunnen schatten ...
Die mensen zijn misschien helemaal blij dat ze "bevrijd" worden en komen juichend op de US soldaten af, die dat op hun beurt weer verkeerd kunnen opvatten.
Stel dat ze het niet verkeerd interpreteren en zich als helden laten onthalen waarop een tussen de massa verstopte extremist het vuur opent... dan heb je de poppen alsnog aan het dansen ...

En dat resulteert in wat saddam graag wil "dood en verderf".
Die man moeten ze echt heel snel omleggen.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  woensdag 12 maart 2003 @ 12:09:26 #21
3542 Gia
User under construction
pi_9059362
Voorbeeld (Palestijnen) doet volgen.

Amerika moet dus gewoon iedereen die naar hun toe komt gehold, afknallen, want je weet niet of ze een wandelende bom zijn.

woensdag 12 maart 2003 @ 12:18:57 #22
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9059596
Het zijn dus geen Iraki's
quote:
Ze zijn afkomstig uit landen als Libië en Egypte en zeggen het als hun moslimplicht te zien Irak bij te staan in de strijd tegen de Amerikaanse arrogantie.
  Moderator woensdag 12 maart 2003 @ 12:19:40 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9059617
Irak traint dus guerrilla strijders ... sommige mensen noemen dit soldaten.

er staat verder nergens dat ze zelfmoordenaars, alleen dat ze in (stads)guerrilla technieken worden getraint, dat is dus sabotage, verkenning en vernietiging en shit

daar hebben wij ook een aantal eenheden van, sterker nog we hebben zelfs een heel oefendorp (marnerhuizen) gebouwd om urban warfare te oefenen.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 maart 2003 @ 12:22:01 #24
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9059663
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 12:09 schreef Gia het volgende:
Voorbeeld (Palestijnen) doet volgen.

Amerika moet dus gewoon iedereen die naar hun toe komt gehold, afknallen, want je weet niet of ze een wandelende bom zijn.

Ja ze moeten gewoon alle moslims oppakken en in Ghetto's stoppen net zoals men in Israël doet..... ook kinderen; dat zijn namelijk ook potentiële vrijheidstrijders.

Alles oppakken wat tegen de onderdrukking in opstand komt; net zo lang tot er geen eentje meer over is!!!!

(ps: voor mensen die dit niet doorhebben; dit is zwaar sarcastisch)

pi_9059674
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 12:19 schreef sp3c het volgende:

er staat verder nergens dat ze zelfmoordenaars, alleen dat ze in (stads)guerrilla technieken worden getraint, dat is dus sabotage, verkenning en vernietiging en shit

quote:
Saddam Hussein heeft een trainingskamp geopend voor vrijwilligers die bereid zijn tijdens een oorlog zelfmoordaanslagen te plegen op het Amerikaanse leger.
  woensdag 12 maart 2003 @ 12:23:10 #26
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9059694
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 12:19 schreef sp3c het volgende:

daar hebben wij ook een aantal eenheden van, sterker nog we hebben zelfs een heel oefendorp (marnerhuizen) gebouwd om urban warfare te oefenen.

Ik ben het helemaal met je eens dit keer

ps: is niet iedere soldaat een zelfmoordenaar?

Moderator woensdag 12 maart 2003 @ 12:29:47 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9059855
een soldaat = geen wegwerpproduct

dus nee een soldaat is niet per definitie een zelfmoordenaar, de bedoeling is om andere mensen te doden en het dan te overleven zodat je na een paar jaar met pensioen kan.

of een soldaat per definitie een moordenaar is valt over te twisten

woensdag 12 maart 2003 @ 12:34:47 #28
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9059957
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 12:29 schreef sp3c het volgende:
een soldaat = geen wegwerpproduct

dus nee een soldaat is niet per definitie een zelfmoordenaar, de bedoeling is om andere mensen te doden en het dan te overleven zodat je na een paar jaar met pensioen kan.

of een soldaat per definitie een moordenaar is valt over te twisten

Daarmee bedoelde ik te zeggen: soldaat zijn is geen spelletje; dus weet je dat de kans groot is dat je dood gaat in oorlog. In principe heb ik dus gelijk. Alleen westerse soldaten, denken vaak dat doden alleen maar aan ' de andere kant' vallen.
pi_9060173
Als soldaat dien je er rekening mee te houden dat elke missie je fataal kan worden, maar om een soldaat nou een zelfmoordenaar te noemen, dat gaat me wat ver.

Een zelfmoordenaar offert zijn eigen leven per definitie op voor zijn geloof, idealen of wat dan ook. Een soldaat voert een missie uit, zonder per definitie zijn leven op te offeren.

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
  Moderator woensdag 12 maart 2003 @ 12:49:33 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9060265
nee een zelfmoordenaar neemt bewust zijn eigen leven.

dat kan om idialen zijn maar dat hoeft niet, hij/zij kan ook depressief zijn ofzo.

Moderator woensdag 12 maart 2003 @ 12:50:55 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9060302
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 12:34 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Daarmee bedoelde ik te zeggen: soldaat zijn is geen spelletje; dus weet je dat de kans groot is dat je dood gaat in oorlog. In principe heb ik dus gelijk. Alleen westerse soldaten, denken vaak dat doden alleen maar aan ' de andere kant' vallen.

dat is onzin, elke soldaat weet dat er doden vallen tijdens gevechten dat westerse soldaten zouden denken dat die alleen aan de andere kant vallen verzin je volgens mij ter plekke.

als je in een auto stapt dan is de kans ook aanwezig dat je er niet meer levend uitkomt ... dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle automobilisten zelfmoordenaars zijn natuurlijk.

woensdag 12 maart 2003 @ 15:54:31 #32
47421 Le_Misanthrope
Flesh is a design flaw
pi_9065637
Inderdaad, zo zou je ook kunnen redeneren dat iedereen die een kind baart of verwekt een wezenlijke moordenaar is, omdat het kind ooit zal sterven waar dat niet zou gebeuren als het nooit geboren zou zijn.
Soldaten zullen de eersten zijn die door robots vervangen worden.
pi_9074409
Ik vind het een enge gedachte, en wie zegt dat Irak die soldaten niet elders in de wereld gaat inzetten om elders aanslagen te plegen ?
It's in the air tonight
pi_9074531
Alsof een Irakees met explosieven om z'n nek, de kans krijgt om een Amerikaanse legerbasis binnen te wandelen.
  Moderator donderdag 13 maart 2003 @ 11:01:34 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9084335
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 21:34 schreef Summertime het volgende:
Ik vind het een enge gedachte, en wie zegt dat Irak die soldaten niet elders in de wereld gaat inzetten om elders aanslagen te plegen ?
wie zegt uberhaupt dat ze aanslagen gaan plegen
  donderdag 13 maart 2003 @ 11:04:13 #36
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_9084396
quote:
Als dat waar is (Al Jazeera mag toch als redelijk geloofwaardig worden gezien, zij zijn zelf niet al te pro-VS)
LOL...

kijk eens verder dan je neus lang is.. Qatar is ondertussen een Amerikaanse provincie en de regering daar duld geen vrijheid van meningsuiting. en gek genoeg komt juist Al Jazeera steeds met de vervalste Osama tapes die altijd precies op tijd komen voor de amerikaanse propogandamachine..

dat ze af en toe afgeven op de VS is de beste dekmantel voor deze nepzender

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 13 maart 2003 @ 11:05:07 #37
44699 err
pi_9084415
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 11:04 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

LOL...

kijk eens verder dan je neus lang is.. Qatar is ondertussen een Amerikaanse provincie en de regering daar duld geen vrijheid van meningsuiting. en gek genoeg komt juist Al Jazeera steeds met de vervalste Osama tapes die altijd precies op tijd komen voor de amerikaanse propogandamachine..

dat ze af en toe afgeven op de VS is de beste dekmantel voor deze nepzender

je kunt natuurlijk ook doorslaan met je paranoia
  donderdag 13 maart 2003 @ 11:09:36 #38
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_9084511
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 11:05 schreef err het volgende:
je kunt natuurlijk ook doorslaan met je paranoia
weer zo'n briljante en goed onderbouwde argumentatie

Nee , jij bent je studie geld wel waard geweest ..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  dinsdag 18 maart 2003 @ 08:45:05 #39
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_9197458
Alleen jammer dat de bevolking van Irak zijn toespraak eerder als propaganda ziet dan als een speech van een reddende engel.

Heb gisteren bij NOVA? op NL2 nog gezien hoe de bevolking reageert op The U.S. of A. Het liefste waren ze allen ten strijde getrokken.
Ouders zijn trots op hun zonen die hun leven willen geven.
Mensen rennen naar Irak om getrained te worden.
Het ultieme is je leven geven voor je volk, je geloof.
En de familie krijgt idd geld van Saddam hiervoor.

12.000 tot 50.000 of dit guldens of euro's zijn, werd niet verteld.

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 maart 2003 @ 10:00:10 #40
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9198545
Ik snap echt niet dat die mensen nog niet snappen dat het niet iets tegen de islam is. Dat de islam graag andere volken wil aanvallen wegens een geloof betekent nog niet dat de rest van de wereld ook zo redeneert. Het gaat de US om geld of olie, maar niet om de islam hoor. Het komt veel imams en mullah's alleen erg goed uit om een beschuldigend vingertje te kunnen gebruiken om hun problemen op een ander af te schuiven...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 18 maart 2003 @ 11:42:31 #41
45707 FightmyStyle
Veni Vidi Vici
pi_9200953
quote:
'Saddam leidt vrijwilligers op voor zelfmoordaanslagen'
Uitgegeven: 12 maart 2003 08:23

AMSTERDAM - Saddam Hussein heeft een trainingskamp geopend voor vrijwilligers die bereid zijn tijdens een oorlog zelfmoordaanslagen te plegen op het Amerikaanse leger. Dat meldt de onafhankelijke Arabische nieuwszender Al-Jazeera. Iraakse dissidenten in Jordanië bevestigen het bericht tegenover het persbureau AP.

Het kamp ligt bij Al-Khalis, 40 kilometer ten noordoosten van Bagdad. Hoeveel vrijwilligers zich hebben gemeld is niet precies duidelijk, maar volgens de dissidenten gaat het om een aanzienlijk aantal.

Een verslaggever van Al-Jazeera zegt het kamp te hebben bezocht. Het is bedoeld als opleidingskamp voor een stadsguerrilla. De vrijwilligers die de verslaggever heeft gesproken zeggen klaar te zijn voor het martelaarschap - een eufemisme voor het plegen van zelfmoordaanslagen. Ze zijn afkomstig uit landen als Libië en Egypte en zeggen het als hun moslimplicht te zien Irak bij te staan in de strijd tegen de Amerikaanse arrogantie.

De Verenigde Staten hebben geen informatie over een dergelijk kamp, zegt een bron bij de Amerikaanse overheid.

Dit is gappig. Er zijn al iraakse soldaten die zich hebben overgegeven zonder dat er een schot is gevallen. Ik denk dat we heel erg bang moeten zijn voor die mensen.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26703

Netheid is voor de domme, de genie beheerst de chaos.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 11:43:27 #42
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_9200974
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:17:34 #43
8346 Asmo
Maare...
pi_9201817
hehe
Opzich...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')