abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2003 @ 21:07:39 #1
50022 JCSF
Antichrist
pi_9019651
Stel, jij bent zelf een toonaangevend persoon in de gameindustrie. Je wil een nieuw, langzaam proces beginnen om een game te ontwikkelen. Wat voor game zul je maken? Met andere woorden, laat hier je zelfbedachte gameconcept zien. Licht eventjes kort toe hoe het werkt, wat voor sfeer de game heeft en wat voor type game het is.

Mijn concept: Het scherm is zwart. Langzaam krijgt het beeld kleur. Je kan vanaf dat moment je muis gebruiken om om je heen te kijken. Je ziet dat je alles laag vanaf de grond ziet. Je ligt lichtgewond tegen een muur in een verlaten opslagplaats van een fabriek. Er zijn houten kratten en kapotte ramen te zien. Er schijnt geen licht door de ramen, het is donker. Om je heen zie je 4 andere personen. Allemaal gewond, waarvan sommigen ernstig. Al de andere personen zijn NPC's (door de computer bestuurde spelers). Net als in 'The Thing' helpen zij je door het spel heen opdrachten te voltooien.

Je hoort zachtjes in de verte een raar geluid. Je kan het niet precies plaatsen, maar het lijkt op een zacht gehuil. Je gaat met 2 personen op onderzoek uit, door donkere hallen en verlaten ruimtes. De andere 2 personen zijn te gewond om te kunnen lopen. Via hen hou je contact door middel van mobiele telefoons.

Hoe het vanaf daar verder gaat weet ik zelf ook nog niet, maar het is de bedoeling dat de speler zich in een verlaten omgeving met horror-elementen ala System Shock 2 stort. Het spel speelt als een FPS met rpg-elementen. Het spel wordt ondersteunt door enge ambientmuziek om het geheel wat meer sfeer te geven. Het klinkt misschien wat vaag, maar het is dan ook de bedoeling dat de speler er in het begin niets van snapt en daardoor op onderzoek uit gaat.

Wat is jouw gameconcept?

Baphomet is the best friend the church has ever had, as he has kept it in business throughout all these years.
  maandag 10 maart 2003 @ 21:19:07 #2
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_9020061
Hmmm, dit topic gaan we even volgen
Maar lang, lang geleden, hadden ik en een paar vrienden zo een plannetje om iets te gaan bouwen. Ook een combo van rpg/actie/nog veel meer, futuristich/verleden, alles door elkaar (magic, kruisbogen, mortiers, etc).
De setting verschilde dus ook, pre-historie, middeleeuwen, heden, jaar 3010, jaar 45333.

Maar toen we eindelijk concreet een paar ideeen hadden, en dachten, da's 1337, kwamen spellen als NeverWinterNights e.d. op de markt, toen zagen we een hoop van onze 'vernieuwende' ideeen daar al in verwerkt.

Design for PEBKAC-users, not experts.
pi_9020387
gewoon, 1 grote stad, waar je van alles mag doen. cariere keuze, kinderen krijgen dat soort stuff, en dat alles natuurlijk online en in 3d
pi_9023192
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:29 schreef flappiewappie het volgende:
gewoon, 1 grote stad, waar je van alles mag doen. cariere keuze, kinderen krijgen dat soort stuff, en dat alles natuurlijk online en in 3d
Dat heb ik ook altijd al willen hebben. Een game waarin je gewoon een soort virtueel leven kan hebben. Je kan werk zoeken, maar natuurlijk ook gemene dingen doen, zoals het opblazen van auto's en dergelijke. GTA3 kwam al een klein beetje in de buurt wat dat betreft, al was dat nog te veel missiegebonden en kon je niet een leven hebben wat je graag wilde.

Verder lijkt het idee van de topicstarter me wel mooi eigenlijk. Ik hou wel van games met een verlaten, mysterieus sfeertje. Klinkt als een begin van een X-Files aflevering.

maandag 10 maart 2003 @ 23:04:52 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9023323
Fallout 3

of een Fallout MMORPG

'nuff said

maandag 10 maart 2003 @ 23:06:38 #6
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_9023395
Ik heb altijd al een first person adventure willen spelen waarbij men bijvoorbeeld met een auto door een futuristische stad kan cruisen naar de raketbasis, waarna men in een ruimtevaartuig naar een bepaalde basis gaat en daar in alla FPS een soort adventure/shooter gaat spelen, dus meerdere voertuigen en gameplays NAAST elkaar.
fluff for life
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:12:51 #7
50022 JCSF
Antichrist
pi_9044126
Wat ook wel grappig is, is dat ik altijd al een game over ufo-ontvoeringen heb willen hebben. Blijkt zo'n game nog te bestaan ook (Abducted). Jammer alleen dat het niet helemaal in de stijl is die mij interesseerd, maar we zullen zien.
Baphomet is the best friend the church has ever had, as he has kept it in business throughout all these years.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:24:12 #8
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_9044431
mijn idee, is een soort eternal darkness met een fps element
soort van hoe meer alcohol je drinkt, hoe beter je kan schieten, maar het heeft wel als gevolg dat je wat gekker bent, en dingen ziet die er niet zijn enzo
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_9044521
http://www.engine-software.nl/ebd/rpg/

Iemand van GoT (een gamedeveloper) die bezig is met een spel (rpg).
Ik help ook mee met tekeningen hoewel ik weinig heb afgeleverd , is veel werk.

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:28:05 #10
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_9044551
Real life. En dan niet sims like, maar compleet. Een echte virtuele wereld. Internetbased, compleet 3d (ala GTA3, maar uitgebreider)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 11 maart 2003 @ 21:48:03 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_9048405
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 19:27 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://www.engine-software.nl/ebd/rpg/

Iemand van GoT (een gamedeveloper) die bezig is met een spel (rpg).
Ik help ook mee met tekeningen hoewel ik weinig heb afgeleverd , is veel werk.

quote:
The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.
* Skull-splitter zou wel eens willen leren modellen en skinnen, animeren en games modden of bouwen

maar aan de andere kant weet ik niet of ik liever games bouw dan monsters/wonden maak... GVD, waarom kan ik nooit keuzes maken?

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:27:42 #12
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9058250
Ik had vroeger naar mijn mening hele gave en onmogelijke concepts. Tenminste voor die tijd.

Toen kochte ik mijn Dreamcast en kwam Shenmue uit. Leek precies op mijn concept, alleen nooit durven dromen dat dit op een console zou uitkomen.

De wereld waarin de boel zich afspeelt is veel te gedetailleerd en elke NPC is een apart persoon met aparte stemmen en veel intelligenter qua interactie. Een soort echte IA die dan op zijn beurt het spel beinvloedt.
Ja dat wil ik spelen.

Ik kan al niet meer wachten op Shenmue3!!!

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_9936526
Waarom geen moderne Jurassic Park game zat ik me ineens te bedenken? Eigenlijk hebben we dat al gehad met Trespasser, maar die is destijds niet echt een succes geworden. Vooral vanwege de besturing waarschijnlijk want die was best ingewikkeld. Er zat echter wel een mooi sfeertje in het spel die we vandaag de dag toch wel een stuk mooier kunnen krijgen.
Stel je eens een Jurassic Park game voor waarin je net als in deel 1 (van de filmreeks) in een tour rondrijdt op het eiland. Het gaat fout wanneer er donkere wolken naderen. De T-Rex breekt uit en je gaat op de vlucht en rent in paniek het oerwoud in, achter de andere npc's aan. Je hebt net bericht gekregen via je walkietalkie dat de Raptors uit zijn gebroken en in jouw gebied zijn. Je moet daar weg, maar je weet nog niet hoe. Dan begint het avontuur pas echt.
pi_9936615
Ooit van Dino Crisis gehoord?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9936637
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:34 schreef Strolie75 het volgende:
Ooit van Dino Crisis gehoord?
Jawel, maar het realistischere concept van Trespasser sprak me meer aan. En het idee kan volgens mij echt een stuk beter uitgewerkt worden.
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:51:41 #16
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_9937047
ik zou zo niet 123 een spelconcept weten, maar idd die interactieve 3d steden ala Driver en Midtown Madness is wel wat coole dingen bij te bedenken.

Ik zou wel wat toevoegingen willen zien op bepaalde first-person-shooters. Bijv map-parameters, dus dat de serveradmin per spel makkelijk opties kan instellen licht aan/uit, bepaalde deuren of bruggen open of dicht, bepaalde doorgangen toegankelijk of niet etc.

En verder een Stunts remake. Die is al in de maak, maar vreemd dat dat niet veel eerder gedaan is.

oh ja en alles mod-friendly natuurlijk he (dus niet zoals GTA3)

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:43:57 #17
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9938523
Stel:

Je bent een wetenschapper op weg naar z'n werk.
Daar eenmaal aangekomen wordt er een expiriment uitgevoerd wat vreselijk mis loopt en binnen de kortste keren krioelt de hele toko met nare beestjes uit een andere dimensie en trigger happy GI Joe's met het motto: shoot first and never ask any questions...
Aan jouw de taak om de hele tering zooi weer recht te trekken.

Of is dit al eens gedaan?!

Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:59:46 #18
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_9938926
Eeen beetje mix tussen The sims en GTA 3, je bent in een virtuele stad, je bent 18 en je bent van huis weggegaan(in een andere stad)
En wat doe je? ga je een baantje zoeken en een leuk huisje huren(van het geld van je ouders) of ga je kleine drugsdealtjes doen.
Zo kan je uitbreiden, zoals naar school gaan, een vrouw ontmoeten, doktor worden en kinderen buiten de stad krijgen en daar wonen. Of ga je met je vrienden uit naar de disco, of je begint met kleine dealtjes maar hoe langer hoe verder, wat kies jij voor leven?

En nu ook niet echt zelf bedacht maar Resident evil variant,
Je komt op een dag thuis en je ziet je vrouw en kinderen zijn half opgevreten, je gaat met je broer op onderzoek uit, als snel kom je in een landhuis ofzo, en je blijft bij elkaar, maar wat ik bij RE miste, je maakt het enger als je in een veilige kamer bent alles rondgekeken, en je hoort een vrouwlijke gil in een andere kamer,

Maar hou het maar op de 1e

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_9939073
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:29 schreef flappiewappie het volgende:
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:01 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd al willen hebben. Een game waarin je gewoon een soort virtueel leven kan hebben. Je kan werk zoeken, maar natuurlijk ook gemene dingen doen, zoals het opblazen van auto's en dergelijke. GTA3 kwam al een klein beetje in de buurt wat dat betreft, al was dat nog te veel missiegebonden en kon je niet een leven hebben wat je graag wilde.

Verder lijkt het idee van de topicstarter me wel mooi eigenlijk. Ik hou wel van games met een verlaten, mysterieus sfeertje. Klinkt als een begin van een X-Files aflevering.

fable Is dan wel in de tijd van de middeleeuwen enzo, maar wel je eigen keuze enzo, zodat je leven daadwerkelijk lijkt op wat voor keuzes jij maakt. [XBOX Exclusive] Fable: "Who will you be?"
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:43 schreef FallenAngel666 het volgende:
Stel:

Daar eenmaal aangekomen wordt er een expiriment uitgevoerd wat vreselijk mis loopt en binnen de kortste keren krioelt de hele toko met nare beestjes uit een andere dimensie en trigger happy GI Joe's met het motto: shoot first and never ask any questions...

Half-life? Nou jah, ongeveer dan... En zo zouden er denkik nog wel een paar zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Neejoh op 22-04-2003 17:15]

pi_9939207
Waar ik zelf wel zin in zou hebben, is een veelzijdige racegame (of hoe zeg je dat).

Een game net als Project Gotham Racing, waar je punten krijgt voor 'spectaculair' rijden (slides = punten, springen = punten enz.). Maar daarnaast een wat komische mode erbij like micro machines/mario kart/furious karting. Dus met power-ups op de baan and stuff. Mischien een futurische mode dat je kan vliegen? Dunno.

In ieder geval een racegame (addicted..) met veel, héél veel modes

dinsdag 22 april 2003 @ 17:25:09 #21
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9939515
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 17:05 schreef Neejoh het volgende:

[..]

[..]

fable Is dan wel in de tijd van de middeleeuwen enzo, maar wel je eigen keuze enzo, zodat je leven daadwerkelijk lijkt op wat voor keuzes jij maakt. [XBOX Exclusive] Fable: "Who will you be?"
[..]

Half-life? Nou jah, ongeveer dan... En zo zouden er denkik nog wel een paar zijn.

Dat was ook een poging tot humor/flauw doen...
Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 22 april 2003 @ 18:18:28 #22
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_9940716
Ik zou wel een keer een spel willen zien over ehm... iets met kippen, plastic tassen en asperges.
Ofzo.
Er mag ook wel iemand uit Wit-Rusland meedoen, maar dan moeten er wel een beetje schuine grappen verteld worden.
En dan halverwege, dan komt er zo'n idee van: "Rubberbootje, waar ben je nou"?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 22 april 2003 @ 19:11:05 #23
42801 Crack_bek
2 l337 2 8347
pi_9941912
Jullie komen allemaal (op een enkele na) met verhaaltjes.

"je wordt wakker in een kamer en,.." is geen spel dat is een verhaal.
wat voor spel elementen wil je dan zien in je game als je een concept hebt en waarom zou dat leuk kunne zijn. over dat soort dingen moet je na denken als je een spel ontwerpt.
Als je een spel creeerd waarin je een tweede leven kan opbouwen dan is dat helemaal niet leuk, want de reden dat jij uberhaupt een spel speelt is om eventjes aan het echt te leven te ontkomen.
Het is een duidelijk gescheiden overgang die je maakt van realiteit naar virtuele realiteit. als je dat virtueel weg haald heb je er niets aan want je concept bestaat dan al en is al perfect uitgevoerd de afgelope miljoenen jaren (doe je gordijn open en kijk naar buiten,..verrek, daar is je complete 3d stad met totale vrijheid)

stelletje gekkies

www.leipheidfm.nl luister nou maar een seen keer
pi_9942798
Een mix tussen: battlefield/ wargasm/ ravenshield/ flashpoint. Dus een all out war op internet. Maar dan echt dat je bijvoorbeeld Europa hebt en dat je kan kiezen welk land je wilt vechten. En dan er dan overal fronten zijn. Dus een oorlog die gewoon hele dagen door gaat, met niet 1 aparte map. Je zou kunnen denken aan wat ze bij novalogic wilden dus een soort bijeenvoeging van een paar flightsims, subsim, tanksim, en dan nog een soldiersim. Maar wel in de hedendaagse tijden...
  dinsdag 22 april 2003 @ 19:51:17 #25
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_9942872
Een game waarin je (eindelijk is) als "the bad guy" dood en verderf kan zaaien.. .
Met veel biowapens en marteltechnieken om info los te krijgen. .
-
pi_9944858
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 19:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Een game waarin je (eindelijk is) als "the bad guy" dood en verderf kan zaaien.. .
Met veel biowapens en marteltechnieken om info los te krijgen. .
postal 2 als je dat laatste zinnetje weg haalt Of is een koeiehoofd een biowapen, biologisch eigelijk heel logisch!
  woensdag 23 april 2003 @ 07:13:12 #27
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_9952745
Een spel waar je als een gek tekeer kan gaan.
zoals:
Racen door de stad op motor en auto.
Personen van kant maken.
Veel bloed.
Veel wapens.
Dit wel in een FPS.
Een soort cominatie tussen Halo en GTA.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
  woensdag 23 april 2003 @ 09:10:45 #28
51266 geitenbreier
joepie de poepie
pi_9953504
command & conquer world war 2 europe

3 scenario's:
- duitsers
- engelsen
- russen

alle wapens natuurgetrouw dus geen lasers en onzichtbare bio-mech-warriors ofzow en met veel realistisch beeldmateriaal (speeches churchill, stalin, hitler, hess etc etc)

moet jij plassen rakker
  woensdag 23 april 2003 @ 09:22:12 #29
30349 droedel
That's cute.. but its WRO
pi_9953624
Een game met een zelfde soort scenario als een van de vele bovennatuurlijke thrillers(sixth sense, frailty...). Gewoon een karakter dat een mysterie ontrafelt aan de van een bovennatuurlijke gave. En dan een of andere zieke seriemoordenaar achterna zitten terwijl niemand geloofd dat jij allemaal visioenen van de moorden of zo krijgt. En dan nog met zo'n ziek religieus thema erbij.
  woensdag 23 april 2003 @ 10:37:52 #30
10785 Smots
pi_9954933
Bestaat er een multiplayer-game waarbij elk van de spelers één van de leden van een bemanning is uit een grote bommenwerper uit de tweede wereldoorlog? (Een B52 ofzo)
Lijkt me wel lachen, dat je kunt kiezen of je boordkannonier bent, of één van de piloten.

Ik zou dan het liefste de kerel zijn die asperges aan boord maakt

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  Moderator woensdag 23 april 2003 @ 12:36:51 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9957434
quote:
Op woensdag 23 april 2003 10:37 schreef Smots het volgende:
Bestaat er een multiplayer-game waarbij elk van de spelers één van de leden van een bemanning is uit een grote bommenwerper uit de tweede wereldoorlog? (Een B52 ofzo)
Lijkt me wel lachen, dat je kunt kiezen of je boordkannonier bent, of één van de piloten.

ja, blabla flying fortress heet het geloof ik, kun je alle positie's aan boord innemen dus ook de aspergeboer en de boordschutters (ook multiplayer) en je vliegt ook met formatie's van 100+ vliegtuigen ik zal is wat bij elkaar zoeken.

Wat voor game ik graag zou willen zien:
Een soort GTA style game in bezet gebied (dus bv nederland in wo2 maar het kan ook een hedendaags of fictief conflict zijn) dat je rekening moet houden met de avondklok, en verzetsgroepen trainen/organiseren en droppingen moet houden en shit en mensen liquideren.

en dat je geleidelijk aan kunt kiezen aan welke kant je vecht ... of beter nog dat de computer het voor je kiest aan de hand van wat er gebeurt (dan kun je het verhaal beter tot zijn recht laten komen, want in gta games is het meestal meer een aaneenschakeling van missie's dan een echte verhaallijn) dus bijvoorbeeld als 1 van je maten per ongeluk door een bombardement tegen de bezetters om het leven komt gaat de speler iets meer richting de bezetters van het land (geleidelijk aan net als black & white) en natuurlijk kun je als je geen zin hebt ook auto's en legervoertuigen jatten

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 23 april 2003 @ 12:46:37 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9957608
quote:
Op woensdag 23 april 2003 10:37 schreef Smots het volgende:

gevonden, het heet B17 flying fortress II: the mighty eighth

review

quote:

December 18, 2000 - I've been looking forward to this game since I first heard about a year ago. A game that allows you the chance to jump from station to station within a single B-17 has always been a dream of mine. And when I heard that Microprose was making this game, I jumped all over it. Each build that came my way received weeks of attention (which is just one of the reasons we don't have an Animorph's preview by the way). So now, after numerous delays and even a few cancellation rumors, the game is in stores. In short, it's everything I thought it would be -- chaotic, confusing and a lot of fun.
By far the most impressive aspect of the game is the overall concept behind it. B-17 lets you take charge of each and every position within the bomber. Additionally, you can jump between the various bombers in your squadron, take control of escort craft and even take charge of the German interceptors. B-17 offers unparalleled flexibility in this regard and this is the game's biggest strength. Each position that you're not currently manning is controlled by a pretty savvy computer AI. If you're really lazy, you can let the computer do everything. Since you can't be in twelve places at once, confidence in the computer is everything in this game. This team-oriented take is really refreshing. This is the kind of innovation that is needed more in gaming, especially in the unusually predictable simulation market.

The graphics are refreshing as well. While there are several minor points that can be criticized, the overall graphic impression of the game is strong. While the planes don't have the same detail that the planes in Combat Flight Sim 2, the models and textures are more than convincing enough to keep even the cynical gamers satisfied. And the visual damage models are scarily real. Seeing your B-17 shot all to hell with two engines stopped and one engine smoking will make you very uncomfortable.

The effects in the game are great too. I've never seen more believable flak and tracer animations in any game. The environments are less spectacular with really noticable seams and an annoying draw delay. This seems like a good point to say that the "recommended" system requirements are kind of absurd. The system that they say runs this game is exactly the system I have at home. Let's just say that it still ran a little choppy on my PIII 600MHz with a Voodoo 5500 and 256MB of RAM here at work.

The interior of the B-17s have received even more detail than the exteriors. Each of the crew compartments are modeled very accurately and completely support the impression that you're actually riding in a big metal tube thousands of feet in the air. The compartments are 2D renders but you won't really miss the chance to run around a fully three-dimensional bomber. The crew members are in 3D however and their movements are really lifelike. It's great (albeit a little sick) to see them slump over in their seats when they get shot.

The crew interface is very well designed. Using a simple icon-rose interface, you can send your crewmen all aroundthe B-17 to take over for wounded comrades, fix mechanical problems or perform first aid on their wounded buddies. You can jump between the specific crewmembers, the specific crew stations or just switch between the views of the different compartments all with a few simple mouse commands. The game benefits from a handy pause command that allows you to assign orders to your crew while all hell is breaking loose around you.

On the sim side of things, B-17 offers a really tight flight model for the bombers and the various fighters (P38s, P47s, P51s, Bf109s, Fw190s and Me262s). It's not completely historically accurate but with a game this broad in scope, you don't expect high-tolerance flight models. The bombing model is much more rigorous. Using the Norden bombsight, you'll need to account for drift and rate when lining up your target. Once the computer has calculated a drop solution, the bombs are released automatically. The radio and navigator stations are also well modeled.

But if you're like me, you'll spend most of your time in one of the seven gunner positions. The range of movement at most of these stations is rather limited so you won't be following your enemies all across the sky (unless you're in the top or ball turrets, that is). You can jump from gun to gun and follow an enemy around the plane but this is very difficult. Historically bomber gunners relied on their fellow crewmembers and the crews of other bombers to take up where they left off. But how fun is it to play just as the left waist gunner? In any case, it's really great to trace the path of a Messerschmidt as it arcs above your plane.

The game comes with two separate campaigns at two different levels of command. The bomber commander campaign takes a lot of the worry off of your shoulders. You've got command of the lead bomber in the squadron. Name your plane, pick your nose art and rename your crew after people you hate -- in my case, I named the crewmembers after people I work with. The squadron commander campaign actually places you in charge of all the planes. You'll select targets and ordinance. Manage the targets well enough and you'll earn promotions. There are also training missions and a few historical missions that allow you to get a quick fix (although quick in this case is about two hours).

So I've saved the biggest gripe for last -- namely, the lack of multiplayer. Being the lonely, friendless guy I am, I normally wouldn't piss too much over this but this game is begging for multiplayer. You and several of your friends, each manning a station in the bomber, would've been the realization of nearly everything that I think is cool about gaming. Wayward had multiplayer as part of the original design document but it was eventually dropped in the development process. Hopefully a patch will be released soon (don't hold your breath) that will add this much needed feature to the game.

Ultimately we're left with a very unconventional game that has a remarkably grand scope. B-17's strength and weakness is that it isn't like any other flight sim you've ever played before. The open-ended nature of the game gives you considerable freedom but it also makes things a little more chaotic and complicated than you might expect. While I love the game's approach, there might not be enough fun in it all for most gamers. Still, anyone who's ever dreamed of fighting aboard a Flying Fortress will fall in love with this game. And depending on how much patience you have, it could be a long-term relationship.

-- Stephen Butts

Presentation
The hinkfo in the game could have been presented in a better manner but, given the breadth of the simulation, it's easy to forgive. 8.0
Graphics
The textures and models are really terrific. The interior of the B-17 is as authentic as it gets. I've never seen better tracer effects. 8.5
Sound
Really atmospheric music punctuates the briefings. The engine and weapon sounds are phenomenal but are surpassed by the superlative voice work. 9.0
Gameplay
It's hard to find the action sometimes, but the game's definitely not short on ambition. The flying, gunnery and bombing models are all top notch. 8.0
Lasting Appeal
It's a very open ended game model but it can get really repetitive. The lack of multiplayer is inexcusable. 7.0
OVERALL SCORE (not an average) 8.0

http://pc.ign.com/articles/164/164238p1.html?fromint=1

en een screenshot van de aspergeboer zijn kantoor

woensdag 23 april 2003 @ 23:19:48 #33
19597 Skull
Stay hungry!
pi_9973662
Een combo van de Data / Lore duel en dan elementen van de aflevering van Star Trek dat Data aan geheugenverlies leed en Space Above And Beyond waarin een van de in vitros alleen op de alien planeet is en zich moet weten te redden.

Oftewel een android die door een crash op een vijandelijke planeet is gecrasht en daardoor behoorlijke schade heeft opgelopen. Ondertussen wordt ie opgejaagd door de vijandelijke elementen op de planeet en zijn arch nemesis (het enige andere zelfde model als hem). In het gehele spel mag er natuurlijk niet door de aliens in engels worden gesproken.

Een beetje tacky idee, maar lijkt voor een spel erg cool.

I don't even know what I'm doing here.
  donderdag 24 april 2003 @ 01:10:29 #34
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_9975790
Een spel waarbij je scheidsrechter speelt bij een voetbalwedstrijd en zelf beslissingen moet nemen

Een spel waarbij je in een virtuele school zit en kan bepalen of je rotzooi gaat zitten trappen in de les of serieus meedoen.

Een spel waarbij je ergens een bijbaantje hebt en dat bedrijf moet zien te saboteren (kloten op het werk)

AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_9977200
Wat dachten jullie van een combinatie van Counter-strike en Fifa soccer? Klinkt zo misschien vreemd. Maar tot nu toe bestaan er alleen voetbalgames waarbij je het hele team moet besturen. Waarom niet een multiplayer soccer-game waarbij je alleen 1 persoon bestuurt en waarbij je met 10 andere gamers het moet opnemen tegen 11 andere.

Je kan dan hierbij het uiterlijk van je speler en de naam op het shirtje bepalen. En ook een mogelijkheid om je eigen schoenen te ontwerpen en tekst of afbeelding (te vergelijken met een spray-paint logo bij counter-strike) op een ondershirtje. Als je dan hebt gescoord kan je je shirt uittrekken en dan verschijnt de tekst op dat ondershirtje.

De scheidsrechter is gewoon computergestuurd.

Met 22 personen in 1 game is te doen, bij cs gebeurt het ook weleens. Je hebt er wel een snelle verbinding voor nodig.

Zo'n game is wel alleen interessant voor sportgame-liefhebbers.

donderdag 24 april 2003 @ 09:26:18 #36
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9977377
quote:
Stel:

Half Life anyone?
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_10187835
vroeger had ik met een vriend allemaal leuke spel idee'en, nooit wat mee gedaan
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:32:36 #38
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_10288234
Ik heb me eerste speler voor 3d spellen af.... wat vinden jullie er van????

dit is in halflife:

en in unreal:

kijk uit wat je zeg....ik heb namelijk mezelf na gemaakt....

het poppetje is voor een 3d spel/demo en het gaat zich waarschijnlijk afspelen op het bedrijf waar ik werk..... lekker bloederig.... colega's enzo afslachten....

ben nu bezig met de bsp maps.... de wereld waar die in rond komt te lopen....

vraag zijn er meer mensen echt met 3d spellen hier bezig.....?

pi_10288280
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 01:32 schreef Grote_Swets het volgende:
Ik heb me eerste speler voor 3d spellen af.... wat vinden jullie er van????

dit is in halflife:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en in unreal:
[afbeelding]

[afbeelding]

kijk uit wat je zeg....ik heb namelijk mezelf na gemaakt....

het poppetje is voor een 3d spel/demo en het gaat zich waarschijnlijk afspelen op het bedrijf waar ik werk..... lekker bloederig.... colega's enzo afslachten....

ben nu bezig met de bsp maps.... de wereld waar die in rond komt te lopen....

vraag zijn er meer mensen echt met 3d spellen hier bezig.....?

Wel koel, weinig poly's zo te zien, dus das goed

Alleen mag je m wel wat beter skinnen eerlijk gezegd

[ontopic]
Tja, het is al eerder gezegd, complete freedom games zouden wel koel zijn. GTA 3 meets The Sims meets Freelancer en dat dan 100x uitgebreider en fully multiplayer.

Voor zo'n spel zou ik zonodig een compleet nieuwe PC kopen

pi_10307694
Ik had een idee voor een voetbal spel.
Je kan zelf een voetballer kiezen en vanuit die speler je hele carriėre bepalen. Als je speelt speel je alleen maar met jezelf dus niet zoals de Fifa spellen ofzo.
Je kan zelf al het strategische bepalen en door hard te trainen kan je beter worden. En bv jezelf in de kijker spelen van andere grote clubs door in de wedstrijden goed te presteren.
Blackball, the new disease!
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:58:42 #41
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_10317385
Lang geleden heb ik een keertje iets bedacht van een aap op een bouw die tonnen gooit naar een bouwvakkertje in een rood overalletje omdat ie zijn liefje wilt redden die die aap heeft ontvoerd. Volgens mij was ik toen, 1973, geinspireerd op een king kong film ofzo, weet het eigenlijk niet meer zo goed, verder ook nooit meer iets met dat concept gedaan. Een paar jaar later heb ik ook een keertje iets verzonnen van een soort tennisbal met een mond die allemaal kleine balletjes op moest eten en daabij achterna gezeten wordt door spookjes die niet van tennissen hield. Dit idee kwam na een nachtmerrie, maar ook dit is nooit wat geworden.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_12693731
ik heb vroeger maps gebouwd voor half-life opposing force. Hier is een review van mijn level http://www.snarkpit.com/showreview.php?mapname=op4_abandoned_base&mod=OP4
Daarnaast heb ik vorig jaar gewerkt aan een game die Java is DooMed heette ( een ode aan het oude DooM )Daarvan programmeerde ik de lichtberekingen de AI, en gedeeltelijk de .Map loading code check javaisdoomed.sourceforge.net ) Iedereen kan bijdragen met zijn (Java) code als hij wil, alhoewel het project nu dood is.

Momenteel ben ik bezig om een game te bouwen(programmeren) waarin de badguy is een keertje de hoofdpersoon is. Ikzal hier snel even het concept neerzetten:
De speler is een afgezant van Satan die de opdracht heeft gekregen om van de aarde een 'permanent outpost of Hell' te creeren. Zodoende moet hij de zeven verdedigers van het licht ombrengen. En overal waarhij gelopen heeft, zal de aarde er verbrand uitzien( zwart/wit ). Voor de techneuten/programmeurs: Ik denk dat ik de polygonen waarlangs de speler heeft gelopen in zwart/wit weergeef samen met de alle polygonen op dezefde 'breedtegraad' .
Maar terug naar het concept de wereld zal eruit zien als een groot heuvellandschap met daarin veel middeleeuwse gebouwen waarin de de speler voluit kan rondlopen( FPS shooter ). De speler ziet ook constant een getegeld pad voor zich ( a la wizard of oz ) die hem uiteindelijk naar zijn doel zal brengen.
Dit alles wordt gebouwd in GTK radiant of Worldcraft gecombineerd met heuvel landschappen uit 3DMax/Maya.
Dit alles wordt geprogrammeerd in Java en openGL. Binnenkort zal ik een website oprichten met uitgebreide details. De broncode zal ( voorlang ik nog niet voor een commercieel bedrijf werk ) beschikbaar zijn.

...a spell was cast and the sky turns red ( Jon Nodveidt )
pi_12693748
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:19 schreef RedSoniq het volgende:
Hmmm, dit topic gaan we even volgen
Maar lang, lang geleden, hadden ik en een paar vrienden zo een plannetje om iets te gaan bouwen. Ook een combo van rpg/actie/nog veel meer, futuristich/verleden, alles door elkaar (magic, kruisbogen, mortiers, etc).
De setting verschilde dus ook, pre-historie, middeleeuwen, heden, jaar 3010, jaar 45333.

Maar toen we eindelijk concreet een paar ideeen hadden, en dachten, da's 1337, kwamen spellen als NeverWinterNights e.d. op de markt, toen zagen we een hoop van onze 'vernieuwende' ideeen daar al in verwerkt.

zo vernieuwend was het dus niet, anderen waren jullie immers voor
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_12693807
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:01 schreef Disorder het volgende:

[..]

Damn...dat zou ECHT vet zijn .
Ze gaf me een of andere kus.
pi_12694933
mja een virtueel leven lijkt me echt het beste. Met landen ook enzo, dus een virtueel Nederland dat in oorlog kan gaan met andere landen enzo Wat anderen hier ook zeggen, combo van GTA en the sims. Gewoon zelf bepalen wat je wil worden, drugdealertje, hitman, pizzakoerier, belastinginspecteur, soldaat, you name it
  maandag 25 augustus 2003 @ 09:38:09 #46
10785 Smots
pi_12695380
* Smots zou kicken op een visboer-sim
Of een figuurkots-game, zou ik ook wel lachen vinden.
Soort van schoonspringen, maar dan met braken in plaats van duiken.
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:09:07 #47
12888 Skull-splitter
pi_12702554
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:30 schreef Disorder het volgende:
Waarom geen moderne Jurassic Park game zat ik me ineens te bedenken? Eigenlijk hebben we dat al gehad met Trespasser, maar die is destijds niet echt een succes geworden. Vooral vanwege de besturing waarschijnlijk want die was best ingewikkeld. Er zat echter wel een mooi sfeertje in het spel die we vandaag de dag toch wel een stuk mooier kunnen krijgen.
Stel je eens een Jurassic Park game voor waarin je net als in deel 1 (van de filmreeks) in een tour rondrijdt op het eiland. Het gaat fout wanneer er donkere wolken naderen. De T-Rex breekt uit en je gaat op de vlucht en rent in paniek het oerwoud in, achter de andere npc's aan. Je hebt net bericht gekregen via je walkietalkie dat de Raptors uit zijn gebroken en in jouw gebied zijn. Je moet daar weg, maar je weet nog niet hoe. Dan begint het avontuur pas echt.
Een remake die het verhaal van het boek beter volgt waarin je de rol van diverse mensen moet spelen is idd wel ERG aantrekkelijk
pi_12702644
quote:
Stel:

Half-Life

was al gemeld

Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_12702799
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 09:38 schreef Smots het volgende:
Of een figuurkots-game, zou ik ook wel lachen vinden.
Soort van schoonspringen, maar dan met braken in plaats van duiken.
Dit is wel wat voor jou:
http://www.guanches.org/andres/Descargas/Beavis%20And%20Butthead%20Hock%20A%20Loogie.zip
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:35:44 #50
36760 fastar
het is mij om het even
pi_12703291
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 19:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Een mix tussen: battlefield/ wargasm/ ravenshield/ flashpoint. Dus een all out war op internet. Maar dan echt dat je bijvoorbeeld Europa hebt en dat je kan kiezen welk land je wilt vechten. En dan er dan overal fronten zijn. Dus een oorlog die gewoon hele dagen door gaat, met niet 1 aparte map. Je zou kunnen denken aan wat ze bij novalogic wilden dus een soort bijeenvoeging van een paar flightsims, subsim, tanksim, en dan nog een soldiersim. Maar wel in de hedendaagse tijden...
Misschien is www.planetside.com wat voor jou? Niet helemaal hedendaags, maar lijkt verder precies op jouw omschrijving!!
Als je een keus moet maken en je doet het niet, is dat op zich een keus.
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:19:10 #51
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_12704504
Ik mis zelf een WO2 Spel waaarbij je een soldaat in de Duitse Wehrmacht naspeelt...
(met uizondering van day of defeat, maar das alleen maar multiplay)

ik bedoel.....

Voor totale beleving moeten ze het ook vanuit de kant van de Duitsers laten ervaren ipv van alleen maar via multiplayer...

Era Vulgaris
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:27:22 #52
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12704750
Misschien een beetje afgezaagd, maar ik hou er nou eenmaal van:

type spel: FPS
setting: 2e wereldoorlog

Nu zijn er al een aantal spellen(opkomst) die hieraan voldoen, zoals MOHAA, BF42, Call of Duty(komt eraan). Echter, die voldoen niet helemaal aan mijn eisen. Het rondrennen en wat medic packs oppakken vindt ik niet erg leuk. Ammo crates waar je onbeperkt ammo uit kan halen vindt ik ook niet echt leuk meer. Wat mij leuker lijkt is het volgende:

Een grote map(zoals BF42), maar dan zonder spawn points. Wil je winnen, dan zal je echt terrein moet veroveren. Dit houdt dus in dat er een echt front is. Indien je overhoop wordt geschoten zal je een stuk achter het front weer binnenkomen en zal je transport moeten vinden om weer bij het front te komen. Ook zal er munitie vervoerd moeten worden naar het front, zodat er gevochten kan worden. Tevens zullen medic punten vooruit geschoven worden naargelang er progressie wordt gemaakt, net zoals artellerie.

Wanneer er stevige vorderingen worden gemaakt op het gebied van grond veroveren(de front linie schuift op) zal het bevoorraaden dus ook meer tijd in beslag nemen omdat men verder met de munitie moet zeulen. Een potje wordt gewonnen wanneer de tijd op is(de geen met het meeste terrein wint), of wanneer de vijand geen grondgebied meer heeft.

De speler krijgt niet punten voor elke kill die hij/zij maakt. Team effort is belangrijk. Rambo spelen helpt NIET. Het front wordt bepaald door de posities van medic posten, artellerie posten en waar de meeste spelers uithangen(dus in je eentje dwars door de linie rennen is leuk, maar helpt niet).

Een erg leuk aspect aan BF42 is het gebruik kunnen maken van allerlei voertuigen, dit zou er dan uiteraard ook graag in zien. Alleen is een vrachtwagen dan net zo belangrijk als een tank. De vrachtwagen voert munitie aan, die de tank nodig heeft om te kunnen vechten.

Het leuke aan landje veroveren op deze manier is dat je linear maps kan spelen. Welk team wint bepaald dus wat de volgende map wordt:

A-B-C-D-E-F

Wanneer Map C de huidige map is, Team Rood speelt aan de B kant, Blauw aan de D kant en Team Rood wint dan wordt de volgende map dus Map D. Wint Team Blauw dan wordt de volgende map Map B. Dit zou dat zelfs een campain kunnen zijn. Het team wat de vijand tot aan de laatst mogelijke map pushed(A of F in dit voorbeeld) wint de campain.

Dit lijkt me dus veeeeeeeeel leuker dan de huidige FPS WWII shooters die eigenlijk nog redelijk simpel zijn qua samenhangen van allerlei maps. BF42 zit er redelijk in de buurt van alle games die ik ken, maar dan nog zou er erg veel aan moeten veranderen...

Ik ben het spel wat ik hierboven beschrijf nog nooit tegen gekomen. Als het al bestaat, please een linkje aub

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:37:22 #53
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_12705010
Dude, dan moet je DoD voor Half life downlaoden, 1 van de meest realistische WO2 schooters op dit moment.

Alleen is de gameplay nogal slecht (gewoon vlaggen veroveren zonder puntenstelsel, dus 1 potje kan heel erg lang duren als de ene partij niet alle vlaggen veroverd)

Era Vulgaris
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:39:55 #54
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_12705073
Sim-concentrationcamp
Indoor swimming, suburban living.
pi_12705412
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:39 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Sim-concentrationcamp
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:52:07 #56
11875 beany
pi_12705423
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:37 schreef Vassili_Z het volgende:
Dude, dan moet je DoD voor Half life downlaoden, 1 van de meest realistische WO2 schooters op dit moment.

Alleen is de gameplay nogal slecht (gewoon vlaggen veroveren zonder puntenstelsel, dus 1 potje kan heel erg lang duren als de ene partij niet alle vlaggen veroverd)

Mja, weer die stomme vlaggen. Ik wil een FRONTLINIE. Misschien dat bepaalde punten wel belangrijk zijn(een kleine stad, een brug) maar over het algemeen draaide het in de 2e wereld oorlog toch om de frontlinie. Dit wil ik graag in een spel terug zien...
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  Moderator maandag 25 augustus 2003 @ 21:05:04 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12712071
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:52 schreef beany het volgende:

[..]

Mja, weer die stomme vlaggen. Ik wil een FRONTLINIE. Misschien dat bepaalde punten wel belangrijk zijn(een kleine stad, een brug) maar over het algemeen draaide het in de 2e wereld oorlog toch om de frontlinie. Dit wil ik graag in een spel terug zien...

Delta Force LandWarrior online is wel wat je zoekt denk ik

er is daar zo'n veld (ik noem het little bagdad maar de echte naam zou ik bij god niet meer weten) waar je met 64 man rondrent.

Het spel begint dus iets buiten de stad (team rood aan de ene kant met 32 man en team blauw aan de andere kant) en zodra het gevecht begint stormt iedereen naar voren de stad in en ongeveer in het midden (of ergens anders afhangende van de tactieken) komen de twee groepen met elkaar in botsing en is het schieten geblazen tot de tijd om is

als je dood gaat dan respawn je weer net iets buiten de stad, medics enzo worden door de spelers gespeeld, wat toch wat realistischer is als jouw geopperde medic points die meeschuiven. Nu rennen ze daadwerkelijk over het slagveld om mensen te healen die bijna dood op de grond liggen (die kunnen dan niet lopen en je moet ze binnen beppaalde tijd healen anders overlijden ze), je moet die gasten dus ook daadwerkelijk beschermen anders gaan alle gewonden gewoon dood

eigenlijk zou ik die game weer is af moeten stoffen

Moderator maandag 25 augustus 2003 @ 21:08:39 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12712171
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:19 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik mis zelf een WO2 Spel waaarbij je een soldaat in de Duitse Wehrmacht naspeelt...
(met uizondering van day of defeat, maar das alleen maar multiplay)

ik bedoel.....

Voor totale beleving moeten ze het ook vanuit de kant van de Duitsers laten ervaren ipv van alleen maar via multiplayer...

ja dat lijkt mij nou ook cool

en dan van een 'eervolle' soldaat zoals de fallschirmjäger
dan begin je met een soort training/tutorial dat je dat bloempje moet scoren hoog in de bergen, vervolgens in de campaign van Polen, Denemarken, Nederland, Kreta, Oostfront, D-day, ardennenoffensief naar een last stand in Berlijn (evt dat de speler in een heroisch gevecht tegen honderden verkrachtende russische soldaten om het leven komt voor added dramatisch effect).

dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:10:32 #59
11875 beany
pi_12722040
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

Delta Force LandWarrior online is wel wat je zoekt denk ik

er is daar zo'n veld (ik noem het little bagdad maar de echte naam zou ik bij god niet meer weten) waar je met 64 man rondrent.

Het spel begint dus iets buiten de stad (team rood aan de ene kant met 32 man en team blauw aan de andere kant) en zodra het gevecht begint stormt iedereen naar voren de stad in en ongeveer in het midden (of ergens anders afhangende van de tactieken) komen de twee groepen met elkaar in botsing en is het schieten geblazen tot de tijd om is

als je dood gaat dan respawn je weer net iets buiten de stad, medics enzo worden door de spelers gespeeld, wat toch wat realistischer is als jouw geopperde medic points die meeschuiven. Nu rennen ze daadwerkelijk over het slagveld om mensen te healen die bijna dood op de grond liggen (die kunnen dan niet lopen en je moet ze binnen beppaalde tijd healen anders overlijden ze), je moet die gasten dus ook daadwerkelijk beschermen anders gaan alle gewonden gewoon dood

eigenlijk zou ik die game weer is af moeten stoffen

Ik heb DFLW gespeeld, en ook dat is niet wat ik zoek. Het spel zou de frontlinie moeten aangeven. Maps moeten groter zijn en er moeten veel voertuigen in zitten. En wat ik bedoel met medic posten zijn veld hospitaals, die een speler vooruit kan schruiven(truck?). Ook het bevoorraadings element mis ik in DFLW(in elk spel eigenlijk).
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:17:04 #60
12888 Skull-splitter
pi_12722130
BF komt dichter in de buurt denk ik, vooral een map als Berlin is NIET speelbaar (levensverwachting van 3x nix dus)
pi_12757848
Ik zat net het plaatselijke natuur channel te kijken en toen kwam ik op een idee:

De meeste games spelen uit de ogen van een mens. Erg origineel zou het zijn om uit de ogen van een beest bijvoorbeeld een leeuw of een tijger te spelen. Dan moet je jagen, terretorium bewaken etc.

Of mierenhoop manager oid

Moderator woensdag 27 augustus 2003 @ 15:39:54 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12758475
of van een verslaggever oid

dat je bv in een oorlog zit en a la p0k0m0n snap foto's moet schieten van interessante scenes

pi_12762119
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:16 schreef wasigh het volgende:
Ik zat net het plaatselijke natuur channel te kijken en toen kwam ik op een idee:

De meeste games spelen uit de ogen van een mens. Erg origineel zou het zijn om uit de ogen van een beest bijvoorbeeld een leeuw of een tijger te spelen. Dan moet je jagen, terretorium bewaken etc.

Of mierenhoop manager oid

Dude,... sim-ant
pi_12773906
wat mij leuk lijkt is sim, die je alleen kan besturen op een manier uit messiah. Dus als persoon die bezit kan nemen van alle wezens uit je stad en daarmee iets proberen te verwezelijken.
pi_12786197
pacman
  donderdag 28 augustus 2003 @ 19:51:52 #66
34400 PietF
Captain Obvious
pi_12790601
een spel wat een combi is van EVE en planetside, Geen continenten maar hele planeten, eigen bases, mogelijkheid de ruimte in te gaan en te verkennen, het ontwikkelen en zelf produceren van nieuwe technologieen. Zelf, of eigenlijk met teamwork planeten bezetten, bases bouwen, ruimtestations bouwen etc. Oorlogen, vriendschappen ED maken een grote basis van het spel. Dit alles in 3D natuurlijk
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_12797651
1)
Een massale veldslag als 1 persoon meemaken. Wat voor veldslag maakt me niet uit, als het maar realistisch is. Met zwaarden of bijlen oid. Liefst online. Ook leuk zou zijn als je deel uitmaakt van een groter geheel, dat er echt een generaal (ook een online player) is die zegt waar je moet vechten. Misschien wel clan based. evt uitbreiding van je gebied door het bouwen van kastelen. Of een pact sluiten met een andere clan. Ideeen zat.
2)
Ik wil in een echte jungle fps. En niet van die halve jungles met veel huizen of beperkte mogelijkheden.
3)
En ik wil Super Cars 2 (van de Amiga) met dezelfde goede gameplay. In 3d met LAN. Of desnoods 2d als ik het maar over het netwerk kan spelen. (misschien ga ik dit nog wel eens zelf maken.)

[Dit bericht is gewijzigd door Terence_Hill op 29-08-2003 00:46]

Bud, where is Bud?
  zondag 31 augustus 2003 @ 04:27:56 #68
64051 MPmad
Geen commentaar
pi_12842856
Mijn concept:

Een mix tussen diverse racegames (Colin Mcrae, MotoGP, Gran Turismo enz.), Shenmue en GTA. Met de inkomsten uit je 'normale leven' bekostig je je racecarriere

pi_12849250
Die concepten zijn wel leuk, maar dat maakt nog geen gameplay - hoe maak je met dat concept een spel, want een concept is puur en alleen de manier waarop je dingen gespeeld wilt laten worden. Je moet nog wel voor speelbare content zorgen.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  zondag 31 augustus 2003 @ 18:59:16 #70
3604 MightyV
Just Breathe
pi_12853968
Sorry voor de lap tekst, dat als eerste.

Concept:
Een online (niet MMORPG, maar online als in CS/BF1942/SoF2, dus met servers per potje zegmaar) race-game-fps combo. Combinatie is al vaker genoemd maar ik zal verduidelijken zoals ik het graag zou zien:
Met 32 of 64 spelers, minder zou niet leuk zijn. 2 partijen, de Racers en de Chasers.
De Racers zijn in de minderheid, dus 12 Racer tegen 24 Chasers bij een 32 personen server en 21 Racers tegen 42 Chasers bij een 63 personen server.

Omgeving:
Een grote sprawling urban area. Omgeven door een wildernis, in de vorm van woestijn, dicht bos, berg gebied, whatever. Maar de stad, daar gaat het om. Door de hele stad heen, en in de wildernis, staan huisjes verspreid. Zegmaar 10 in de wildernis en 5 in de stad (hoewel de oppervlakte van de stad veel groter is dan die van de wildernis). Deze huisjes noem ik Garages omdat daar auto“s, motorfietsen, vrachtwagens, helikopters whatever staan. Maar ook ammo dumps, wapen arsenalen, medic centres, spawn points.
Elk team begint met een Headquarters, in feite een spawnpoint dat meteen al in hun bezit is. Andere spawnpoints zijn in principe neutraal totdat ze verovert worden (vlaggetje pakken oid).

Racers:
De Racers hebben hun spawnpoint in 1 van de Garages buiten de stad, in de wildernis. Dit is het Racer Headquarters (RHQ). Daar rusten ze zich uit met wapens en auto“s en gaan er vervolgens proberen hun missie te volbrengen. De missie: breng een item (een mysterious stalen koffertje bijvoorbeeld, zoals in de film Ronin) van het RHQ naar een drop-off point. De drop-off points worden per potje ergens, at random, in de stad neergekwakt. Omdat de drop-off points altijd random zijn, en er 10 beginplekken voor de Racers zijn, is de route van Racer beginpunt naar drop-off point in feite elk potje anders.
De Racers hebben maps waarop hun drop-off point staat en hun positie. Hiermee kunnen ze hun route bepalen, proberen Chasers te ontwijken, etc. Communicatie is belangrijk voor de Racers voor het kiezen van de route en het bij elkaar blijven van de groep. Natuurlijk kunnen ook groepjes Racers zich afsplitsen van het hoofd konvooi en als afleidingmanoevre dienen, of de zijwegen blokkeren zodat de Chasers vandaaruit geen aanval kunnen doen.

Chasers:
de Chasers moeten zorgen dat de Racers hun stalen koffertje niet op het drop-off point kunnen afleveren. Dit kunnen ze doen door frontaal in de aanval te gaan, dus meteen het Racers spawnpoint aanval (hoewel ze nooit weten welke van de 10 Garages in de wildernis het daadwerkelijk is, omdat dit per potje veranderd). Maar ze kunnen ook in de defensie: proberen het drop-off point te vinden en dan de wegen hierheen barricaderen. Ja, barricaderen. Door autos/vrachtwagens op de weg te zetten, plus allemaal zooi die er op straat te vinden is, zoals vuilcontainers, lantaarnpalen, weet ik veel wat. Of door spul mee te brengen uit de Garage, zoals spijkermatten e.d. In dit geval ontstaat er natuurlijk een cool vuurgevecht rond deze roadblocks.
Of ze kunnen gewoon met hun eigen voertuigen het Racer konvooi proberen te vinden en aan te vallen.
In alle gevallen is de communicatie belangrijk voor de Chasers. Ze moeten eerst veel verken werk verrichten om de positie van de Racers en het drop-off point te bepalen. Als deze gevonden zijn is het natuurlijk zaak om de aanval op het Racer-konvooi of de verdediging van het drop-off point zo goed mogelijk te co-ordineren.

Politie:
Een derde (player OF computer) partij, die natuurlijk niet zo blij is met al dat geknok in hun stad. De politie heeft maar 1 spawnpoint en dat is het Police Departement (dit is tevens het Police HQ). Het doel van de Politie is om zoveel mogelijk kills of arrestaties bij zowel Racers als Chasers te maken, en als die teams uitgeroeid zijn dan wint de politie (ongeacht of ze computer of player gestuurd zijn).
De Politie kan Chasers en Racers arresteren (door ze met non-lethal weapons nokkie te slaan, bijvoorbeeld) ipv ze te keren. De premie voor arrestaties is 2x zo hoog als voor een kill. De arrestant komt voor de resterende tijd van het potje in een cel in het Police Department. Natuurlijk kunnen teammates besluiten de arrestant te redden (wat naast een geld bonus dus een extra inzetbare Racer of Chaser oplevert).
Overigens kan de server-admin de politie ook uitschakelen.

De Koffer
Een mysterieuze opdrachtgever brengt aan het begin van elk potje de koffer naar het Racer team beginpunt, in een geblindeerd limousine. Op het drop-off point staat een in een regenjas gehulde, kettingrokende onderwereld figuur-NPC te wachten op zijn pakketje. Zodra iemand van de Racers hem de koffer overhandigt, heeft het Racer team het potje gewonnen.
Als de Chasers de koffer in hander krijgen en naar hun HQ brengen, hebben zij gewonnen. Zolang de Chasers de koffer nog bezig zijn naar hun HQ te brengen, kunnen de Racers echter nog steeds proberen deze in handen te krijgen (zij de rollen dus in feite omgedraaid).
Als de Politie het koffertje in handen krijgt, zegt dit nog niets. Zelfs als ze het naar hun HQ brengen (het Police Department), kunnen zowel de Racers als de Chasers nog besluiten om het koffer te gaan “bevrijden“. Dit levert natuurlijk spannende close-quarters gevechten op.

Neutrals:
Neutrals zijn of computergestuurd, of het zijn spectators. Neutrals zijn eigenlijk enkel bedoeld als obstakels voor de strijdende partijen, bijvoorbeeld files in het spitsuur, en natuurlijk om de sfeer van een “levende“stad op te wekken. Andere dingen die de stad “levend“moeten maken (en de partijen moeten hinderen) zijn stoplichten, spoorwegovergangen die dicht gaan voor de trein of bruggen die juist open gaan voor passerende boten op rivieren/kanalen. Naast files zijn er verkeersongelukken en wegwerkzaamheden die als obstakels kunnen dienen.
Dode neutrals levert keiharde minpunten op voor alle strijdende partijen. De strafmaatregelen verschillen van boetes op de cash flow tot en met het ontzeggen van de toegang tot bepaalde voertuigen (maar dan moet je het wel heel bont maken). Overigens kan de server-admin deze strafmaatregelen ook uitzetten.

De Server:
De server-admin kan verschillende dingen aangeven voor de map:
Weer: bij regen is het zicht slecht, bij onweer is het afwisselende licht-donker stroboscoop effect irritant,
Seizoen: in de winter ligt er sneeuw en ijs, dus is het moeilijker rijden. In de herfst wil het nogal eens stormen, en in de zomer is de zon heel fel en als het echt warm is, kan je motor oververhit raken. Bij regen is de remweg langer en het zicht slechter, bij harde zijwinden kan je autotje van de weg geblazen worden.
Tijd van de dag:
- Rond het spitsuur, s ochtends of s avonds, is er natuurlijk veel verkeer. Rondom lunch ook en als de scholen uitgaan kan je rekenen op overstekende kids.
- rond zonsopgang of ondergang schijnt de zon irritant fel in de
- `s nachts zijn de straten uitgestorven, maar is de politie waakzamer.
- in het holst van de nacht, zeg tussen 3 en 5 uur, zijn de tankstations gesloten. Geen ge-refuel dus.
Spawning:
- last man standing. Als een van beide teams uitgeroeid is, is het natuurlijk afgelopen.
- time limit: duurt het potje langer, vooral omdat de teams zich vaak zullen moeten hergroeperen rondom bepaalde spawn-points die ze eerst moeten veroveren (spawnpoints zijn in principe neutraal, behalve degene waar elk team begint, het HQ dus)
Geld:
De Racers verdienen geld door hun opdracht zo snel mogelijk met zo min mogelijk ophef (dode neutrals, dode politiemannen, kills van eigen team, kills van vijandelijk Chaser team, het uitbreken van arrestanten). Het geld word uitgekeerd en meegenomen naar het volgende potje, waar het uitgegeven kan worden (is het een nieuw potje, dan kan de server-admin het begin geldbedrag instellen).
De Chasers krijgen geld door Racer kills en een bonus als zij het koffertje in handen krijgen en naar hun HQ brengen. Andere boni zijn te verdienen door het drop-off point zo snel mogelijk te “securen“ en om zo min mogelijk neutrals of politiemensen overhoop te knallen, en door teammates uit het PD te bevrijden.
De politie verdient geld door Chasers en Racers te killen of arresteren en krijgen een bonus (voor in het volgende potje) als ze de koffer daadwerkelijk in handen krijgen.
Vehicles:
Lekke banden (spijkermatten), oververhitte motors, lege tank (in dat geval kan je tanken in de stad). Je kan vanuit de raampjes gunnen natuurlijk. Helikopters zijn achterlijk duur in aanschaf en bovendien zuipen deze benzine en zijn alleen beschikbaar voor de Politie en de Chasers).
Vehicles kun je kopen in de Garages met geld dat je verdient.
Vehicles die je kunt gebruiken (zowel Chasers al Racers):
- motorfietsen, voor snelle verkenning van het gebied en het vinden van vijandelijke eenheden en tactisch belangrijke punten als het Drop-Off Point, HQs en files.
- Humvees, dit voor het zwaarde schietwerk. Humvees kunnen uitgerust worden met rocketlaunchers en machineguns.
- Snelle bolides (verschillende typen), deze zul je het meest gebruiken. Snel, goede wegligging, dus je kan obstakels en vijandelijke eenheden vermijden.
- Busjes, goed voor vervoer van veel manschappen tegelijk naar belangrijke plekken.
- Vrachtwagens, goed voor het rammen en klemrijden van andere voertuigen en om roadblocks mee op te zetten.
De Politie heeft alleen Helikopters, SWAT-busjes (voor `troepenvervoer`) en natuurlijk hordes gewoon patrol cruisers.
De Chasers kunnen ook Helikopters kopen.

En voordat een developper dit leest en mijn idee pikt
Copyright 2003 by MightyV

[Dit bericht is gewijzigd door MightyV op 31-08-2003 19:12]

pi_12854040
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 18:59 schreef MightyV het volgende:
Sorry voor de lap tekst, dat als eerste.

Concept:
Een online (niet MMORPG, maar online als in CS/BF1942/SoF2, dus met servers per potje zegmaar) race-game-fps combo. Combinatie is al vaker genoemd maar ik zal verduidelijken zoals ik het graag zou zien:
Met 32 of 64 spelers, minder zou niet leuk zijn. 2 partijen, de Racers en de Chasers.
De Racers zijn in de minderheid, dus 12 Racer tegen 24 Chasers bij een 32 personen server en 21 Racers tegen 42 Chasers bij een 63 personen server.

Omgeving:
Een grote sprawling urban area. Omgeven door een wildernis, in de vorm van woestijn, dicht bos, berg gebied, whatever. Maar de stad, daar gaat het om. Door de hele stad heen, en in de wildernis, staan huisjes verspreid. Zegmaar 10 in de wildernis en 5 in de stad (hoewel de oppervlakte van de stad veel groter is dan die van de wildernis). Deze huisjes noem ik Garages omdat daar auto“s, motorfietsen, vrachtwagens, helikopters whatever staan. Maar ook ammo dumps, wapen arsenalen, medic centres, spawn points.
Elk team begint met een Headquarters, in feite een spawnpoint dat meteen al in hun bezit is. Andere spawnpoints zijn in principe neutraal totdat ze verovert worden (vlaggetje pakken oid).

Racers:
De Racers hebben hun spawnpoint in 1 van de Garages buiten de stad, in de wildernis. Dit is het Racer Headquarters (RHQ). Daar rusten ze zich uit met wapens en auto“s en gaan er vervolgens proberen hun missie te volbrengen. De missie: breng een item (een mysterious stalen koffertje bijvoorbeeld, zoals in de film Ronin) van het RHQ naar een drop-off point. De drop-off points worden per potje ergens, at random, in de stad neergekwakt. Omdat de drop-off points altijd random zijn, en er 10 beginplekken voor de Racers zijn, is de route van Racer beginpunt naar drop-off point in feite elk potje anders.
De Racers hebben maps waarop hun drop-off point staat en hun positie. Hiermee kunnen ze hun route bepalen, proberen Chasers te ontwijken, etc. Communicatie is belangrijk voor de Racers voor het kiezen van de route en het bij elkaar blijven van de groep. Natuurlijk kunnen ook groepjes Racers zich afsplitsen van het hoofd konvooi en als afleidingmanoevre dienen, of de zijwegen blokkeren zodat de Chasers vandaaruit geen aanval kunnen doen.

Chasers:
de Chasers moeten zorgen dat de Racers hun stalen koffertje niet op het drop-off point kunnen afleveren. Dit kunnen ze doen door frontaal in de aanval te gaan, dus meteen het Racers spawnpoint aanval (hoewel ze nooit weten welke van de 10 Garages in de wildernis het daadwerkelijk is, omdat dit per potje veranderd). Maar ze kunnen ook in de defensie: proberen het drop-off point te vinden en dan de wegen hierheen barricaderen. Ja, barricaderen. Door autos/vrachtwagens op de weg te zetten, plus allemaal zooi die er op straat te vinden is, zoals vuilcontainers, lantaarnpalen, weet ik veel wat. Of door spul mee te brengen uit de Garage, zoals spijkermatten e.d. In dit geval ontstaat er natuurlijk een cool vuurgevecht rond deze roadblocks.
Of ze kunnen gewoon met hun eigen voertuigen het Racer konvooi proberen te vinden en aan te vallen.
In alle gevallen is de communicatie belangrijk voor de Chasers. Ze moeten eerst veel verken werk verrichten om de positie van de Racers en het drop-off point te bepalen. Als deze gevonden zijn is het natuurlijk zaak om de aanval op het Racer-konvooi of de verdediging van het drop-off point zo goed mogelijk te co-ordineren.

Politie:
Een derde (player OF computer) partij, die natuurlijk niet zo blij is met al dat geknok in hun stad. De politie heeft maar 1 spawnpoint en dat is het Police Departement (dit is tevens het Police HQ). Het doel van de Politie is om zoveel mogelijk kills of arrestaties bij zowel Racers als Chasers te maken, en als die teams uitgeroeid zijn dan wint de politie (ongeacht of ze computer of player gestuurd zijn).
De Politie kan Chasers en Racers arresteren (door ze met non-lethal weapons nokkie te slaan, bijvoorbeeld) ipv ze te keren. De premie voor arrestaties is 2x zo hoog als voor een kill. De arrestant komt voor de resterende tijd van het potje in een cel in het Police Department. Natuurlijk kunnen teammates besluiten de arrestant te redden (wat naast een geld bonus dus een extra inzetbare Racer of Chaser oplevert).
Overigens kan de server-admin de politie ook uitschakelen.

De Koffer
Een mysterieuze opdrachtgever brengt aan het begin van elk potje de koffer naar het Racer team beginpunt, in een geblindeerd limousine. Op het drop-off point staat een in een regenjas gehulde, kettingrokende onderwereld figuur-NPC te wachten op zijn pakketje. Zodra iemand van de Racers hem de koffer overhandigt, heeft het Racer team het potje gewonnen.
Als de Chasers de koffer in hander krijgen en naar hun HQ brengen, hebben zij gewonnen. Zolang de Chasers de koffer nog bezig zijn naar hun HQ te brengen, kunnen de Racers echter nog steeds proberen deze in handen te krijgen (zij de rollen dus in feite omgedraaid).
Als de Politie het koffertje in handen krijgt, zegt dit nog niets. Zelfs als ze het naar hun HQ brengen (het Police Department), kunnen zowel de Racers als de Chasers nog besluiten om het koffer te gaan “bevrijden“. Dit levert natuurlijk spannende close-quarters gevechten op.

Neutrals:
Neutrals zijn of computergestuurd, of het zijn spectators. Neutrals zijn eigenlijk enkel bedoeld als obstakels voor de strijdende partijen, bijvoorbeeld files in het spitsuur, en natuurlijk om de sfeer van een “levende“stad op te wekken. Andere dingen die de stad “levend“moeten maken (en de partijen moeten hinderen) zijn stoplichten, spoorwegovergangen die dicht gaan voor de trein of bruggen die juist open gaan voor passerende boten op rivieren/kanalen. Naast files zijn er verkeersongelukken en wegwerkzaamheden die als obstakels kunnen dienen.
Dode neutrals levert keiharde minpunten op voor alle strijdende partijen. De strafmaatregelen verschillen van boetes op de cash flow tot en met het ontzeggen van de toegang tot bepaalde voertuigen (maar dan moet je het wel heel bont maken). Overigens kan de server-admin deze strafmaatregelen ook uitzetten.

De Server:
De server-admin kan verschillende dingen aangeven voor de map:
Weer: bij regen is het zicht slecht, bij onweer is het afwisselende licht-donker stroboscoop effect irritant,
Seizoen: in de winter ligt er sneeuw en ijs, dus is het moeilijker rijden. In de herfst wil het nogal eens stormen, en in de zomer is de zon heel fel en als het echt warm is, kan je motor oververhit raken. Bij regen is de remweg langer en het zicht slechter, bij harde zijwinden kan je autotje van de weg geblazen worden.
Tijd van de dag:
- Rond het spitsuur, s ochtends of s avonds, is er natuurlijk veel verkeer. Rondom lunch ook en als de scholen uitgaan kan je rekenen op overstekende kids.
- rond zonsopgang of ondergang schijnt de zon irritant fel in de
- `s nachts zijn de straten uitgestorven, maar is de politie waakzamer.
- in het holst van de nacht, zeg tussen 3 en 5 uur, zijn de tankstations gesloten. Geen ge-refuel dus.
Spawning:
- last man standing. Als een van beide teams uitgeroeid is, is het natuurlijk afgelopen.
- time limit: duurt het potje langer, vooral omdat de teams zich vaak zullen moeten hergroeperen rondom bepaalde spawn-points die ze eerst moeten veroveren (spawnpoints zijn in principe neutraal, behalve degene waar elk team begint, het HQ dus)
Geld:
De Racers verdienen geld door hun opdracht zo snel mogelijk met zo min mogelijk ophef (dode neutrals, dode politiemannen, kills van eigen team, kills van vijandelijk Chaser team, het uitbreken van arrestanten). Het geld word uitgekeerd en meegenomen naar het volgende potje, waar het uitgegeven kan worden (is het een nieuw potje, dan kan de server-admin het begin geldbedrag instellen).
De Chasers krijgen geld door Racer kills en een bonus als zij het koffertje in handen krijgen en naar hun HQ brengen. Andere boni zijn te verdienen door het drop-off point zo snel mogelijk te “securen“ en om zo min mogelijk neutrals of politiemensen overhoop te knallen, en door teammates uit het PD te bevrijden.
De politie verdient geld door Chasers en Racers te killen of arresteren en krijgen een bonus (voor in het volgende potje) als ze de koffer daadwerkelijk in handen krijgen.
Vehicles:
Lekke banden (spijkermatten), oververhitte motors, lege tank (in dat geval kan je tanken in de stad). Je kan vanuit de raampjes gunnen natuurlijk. Helikopters zijn achterlijk duur in aanschaf en bovendien zuipen deze benzine en zijn alleen beschikbaar voor de Politie en de Chasers).
Vehicles kun je kopen in de Garages met geld dat je verdient.
Vehicles die je kunt gebruiken (zowel Chasers al Racers):
- motorfietsen, voor snelle verkenning van het gebied en het vinden van vijandelijke eenheden en tactisch belangrijke punten als het Drop-Off Point, HQs en files.
- Humvees, dit voor het zwaarde schietwerk. Humvees kunnen uitgerust worden met rocketlaunchers en machineguns.
- Snelle bolides (verschillende typen), deze zul je het meest gebruiken. Snel, goede wegligging, dus je kan obstakels en vijandelijke eenheden vermijden.
- Busjes, goed voor vervoer van veel manschappen tegelijk naar belangrijke plekken.
- Vrachtwagens, goed voor het rammen en klemrijden van andere voertuigen en om roadblocks mee op te zetten.
De Politie heeft alleen Helikopters, SWAT-busjes (voor `troepenvervoer`) en natuurlijk hordes gewoon patrol cruisers.
De Chasers kunnen ook Helikopters kopen.

pi_12873181
Koel! Een soort capture-the-flag met een wat andere instelling, klinkt stoer.
  maandag 1 september 2003 @ 17:33:42 #73
3604 MightyV
Just Breathe
pi_12875643
Om terug te komen op mijn post 2 berichtjes terug:
Na de overweldigende reactie van Retuobak heb ik ook in een soortgelijk topic op Gamer.nl gepost. Daar werd mijn idee ook goed ontvangen en naar aanleiding van reacties aldaar heb ik het concept nog uitgebreid. Nu zit ik er over te denken om daadwerkelijk een mod (proberen) te maken, werktitel Urban Cowboys. Interesse om mij hierbij te helpen? Stuur me dan een mailtje naar UCmod@hotmail.com.
pi_12876030
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:33 schreef MightyV het volgende:
Om terug te komen op mijn post 2 berichtjes terug:
Na de overweldigende reactie van Retuobak heb ik ook in een soortgelijk topic op Gamer.nl gepost. Daar werd mijn idee ook goed ontvangen en naar aanleiding van reacties aldaar heb ik het concept nog uitgebreid. Nu zit ik er over te denken om daadwerkelijk een mod (proberen) te maken, werktitel Urban Cowboys. Interesse om mij hierbij te helpen? Stuur me dan een mailtje naar UCmod@hotmail.com.
te groot voor een mod denk ik, maar je zou kunnen proberen een bedrijf te interesseren. Mail het eens wat rond aan een paar bedrijven zoals bijv. rockstar games en vraag eens wat zij denken van de uitvoerbaarheid van het project.........
pi_12879230
Het is wel een stuk gameplay wat je in GTA zou kunnen situeren, maar ik denk niet dat het concept 'breed' genoeg is om er een vol spel van te maken, zodat je toch echt aan een mod vastzit.
pi_12891933
Ik wil juist dat ze mijn ideeen pikken, Als ik dat niet wil dan vertel ik het niet.
Nog iets wat ik graag zou zien zonder dat ik daar verder op in ga: Coop spellen die je dus met een maat over het netwerk kan spelen. Vroegah hadden ze heel veel cooprative spellen: Twin Cobra, Bubble Bobble, Double dragon, swiv en de wat nieuwere Fighting Force.
Jat dit idee dus gerust
Bud, where is Bud?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')