Wat vinden jullie ervan?
Trouwens, voor de mensen die Angel kijken: doet die zanger jullie ook denken aan Holtz?
Ff hard nadenken... Hmmm...
Hall & Oates - I can't go for that (no can do)
quote:Jaaaah die is vet! Vooral het begin waar dat stukje in voorkomt enzo
Op maandag 10 maart 2003 16:05 schreef DuncanV6 het volgende:
Ik vind het ook wel een kewl nummer. Alleen vind ik het origineel, waar het deuntje vandaan komt, nog leuker. Is van Daryl Hall & John Oates. Die vrouwenstem halverwege doet een stukje van het origineel.Ff hard nadenken... Hmmm...
Hall & Oates - I can't go for that (no can do)
De CD heet "Home" en komt 24 maart uit.
Tracklist, lyrics en samples kun je vinden op:
http://www.simplyred.com/micro10/micro10.html
De cd klinkt goed, maar "Sunrise" steekt er wel bovenuit.
quote:Er komt ook een hele promo tour voor Home
Op dinsdag 11 maart 2003 10:31 schreef Bigsmile het volgende:
Ja dus!De CD heet "Home" en komt 24 maart uit.
Tracklist, lyrics en samples kun je vinden op:
http://www.simplyred.com/micro10/micro10.html
De cd klinkt goed, maar "Sunrise" steekt er wel bovenuit.
Wat is hij oud geworden trouwens zeg! Ik zag vandag de clip wat een opa!
quote:Ja inderdaad, hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Op maandag 10 maart 2003 19:32 schreef jodela het volgende:
nooit zo'n fan geweest van simply red, maar dit echt een supervette plaat!!
quote:En waarom vind je het niks?
Op dinsdag 11 maart 2003 18:35 schreef ranja het volgende:
Ik ben nooit Simply red liefhebber geweest, dit nummer vind ik ook weer helemaal niks. Bovendien, zonder die Hall & Oates sample zou er helemaal niks van het nummer overblijven... zwak.
Maar dit is toch echt een lekker nummer!!!!
Btw : hij is zeker oud geworden!
Nope ... not for me ...
Maar ik gun iedereen zijn of haar plezier!
quote:Ik ga m zoeken
Op dinsdag 11 maart 2003 19:14 schreef Glacius het volgende:
De Love To Infinity Classic Mix van Sunrise vind ik echt super.
quote:Dat stukje vind ik juist tof
Op dinsdag 11 maart 2003 19:11 schreef Weakling het volgende:
Irritante vrouwenstem die stukje van origineel zingt
quote:Wat niet dan?
Op dinsdag 11 maart 2003 19:36 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het ook niet zo leuk eigenlijk. Sorry Karoltje
.
Smaken mogen verschillen hoor
- Wat is die vent oud geworden.
- Wat een onwijs goede muziek!
en ik heb nog wel kaartjes voor het concert in Ahoy
Simply Red
Ik vind trouwens Simply Red altijd een beetje niksig geneuzel, en die gejatte sample maakt dit nummer extra vervelend.
quote:ja idd...
Op dinsdag 18 maart 2003 03:45 schreef StrayDog het volgende:
Pff ik word echt moe van dat nummer, je hoort de hele dag niks anders meer.
En daar is het me net iets te saai voor.Ik vind trouwens Simply Red altijd een beetje niksig geneuzel, en die gejatte sample maakt dit nummer extra vervelend.
beetje zoetsappig
ja i know, i know
heel slecht van mij
was aangenaam verrast!!!
*duim omhoog*
quote:Trouwens, de 2 Live Crew heeft honderd jaar geleden al 's een nummer gemaakt met dezelfde sample.. .plus rake cuts met 'i can't go for that' door Mr. Mixxx
Op dinsdag 18 maart 2003 03:45 schreef StrayDog het volgende:Ik vind trouwens Simply Red altijd een beetje niksig geneuzel, en die gejatte sample maakt dit nummer extra vervelend.
Maar dit even terzijde
quote:Natuurlijk, als je het helemaal gaat ontleden ontdek je stukjes van oude Simply Red nummers en natuurlijk dat stukje reffrein van het begin van I Can't Go For That, maar op een of andere manier:
Op dinsdag 18 maart 2003 07:36 schreef postinggirl het volgende:
Het klinkt op zich erg mooi maar het mist creativiteit. Ik denk dat ik het een stuk leuker had gevonden als ik het orgineel niet had gekend.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 16:27 schreef Tinus1983 het volgende:
vinden jullie het ook zo'n perfect "dak-van-je-cabrio-wind-door-je-haar-nummer"?
Alleen heb ik geen cabrio, maar kan wel relaxed achter het stuur hangen.
Vooral van die vrouwenstem van het reffrein kan ik geen genoeg van krijgen, het is geil, verleidelijk en lief tegelijk.
quote:Maar zit onder lounge niet altijd een beat?
Op maandag 10 maart 2003 15:53 schreef karoltje het volgende:
Onwijs goeie comeback van Simply Red! Ik vind dit zooo'n vet nummer! Dat intro-tje alleen alHet is een beetje lounge-achtig maar toch weer met een beat eronder. Ik word hier echt heel blij van!
Wat vinden jullie ervan?
Lekker nummer wel, had het al vaker gehoord, maar wist niet dat het van Simply Red was.
quote:Het heeft ook een beetje de 'feel' van Gimme the Night van George Benson. Luister maar eens naar de manier waarop 'ie de coupletten zingt.
Op dinsdag 18 maart 2003 17:17 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Natuurlijk, als je het helemaal gaat ontleden ontdek je stukjes van oude Simply Red nummers en natuurlijk dat stukje reffrein van het begin van I Can't Go For That, maar op een of andere manier:
Ik vind het iig niet zo bijzonder. Lelijk opgenomen/gemixt ook met die stem zo schel op de voorgrond. Don't like that.
quote:Dusse.... you can't go for that?
Op vrijdag 21 maart 2003 09:44 schreef Nuoro het volgende:
Don't like that.
Tja, ik moet zeggen dat ik ook Hall & Oates prefereer boven dit nummer van Simply Red. Kweenie...
Maar een positieve bijkomstigheid is wel dat ik ben gaan beseffen dat Hall & Oates toch wel een aantal sterke nummers hebben gemaakt. Was nooit zo'n fan (te gladjes), maar eigenlijk is het toch wel OK.
Oh, en Gimme The Night van George Benson heb ik laatst toevallig ook weer herontdekt. Lekker nummer!
quote:Yeah, George Benson!
Op vrijdag 21 maart 2003 10:02 schreef Jane het volgende:[..]
Dusse.... you can't go for that?
Tja, ik moet zeggen dat ik ook Hall & Oates prefereer boven dit nummer van Simply Red. Kweenie...
Maar een positieve bijkomstigheid is wel dat ik ben gaan beseffen dat Hall & Oates toch wel een aantal sterke nummers hebben gemaakt. Was nooit zo'n fan (te gladjes), maar eigenlijk is het toch wel OK.Oh, en Gimme The Night van George Benson heb ik laatst toevallig ook weer herontdekt. Lekker nummer!
Maarre, heb je het ook gehoord, Jane? Anders moet je zo maar even de radio aanzetten, het nummer komt toch de hele dag voorbij, dus...
Goed op de manier van zingen letten. De frasering dus, zeg maar (jaahaaa!).
Wel grappig, ik heb dat nummer herontdenkt door het 'Ik zoek een nummer'-topic hier. Iemand wilde weten waar de sample in één of ander vaag Frans nummer vandaan kwam, en dat was dus George Benson.
Maar goed, ik dwaal af...
Ik vind trouwens Your Mirror nog mooier van Simply Red.
quote:Het is de hedendaagse Lounge/Jazz hč? En meer geschikt om overdag te draaien dan Gimme the Night, dat weer goed past bij de nachtelijke uitzendingen van bijvoorbeeld business news radio, waarin non-stop jazz en soul wordt gedraaid.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:44 schreef Nuoro het volgende:[..]
Het heeft ook een beetje de 'feel' van Gimme the Night van George Benson. Luister maar eens naar de manier waarop 'ie de coupletten zingt.
Ik vind het iig niet zo bijzonder. Lelijk opgenomen/gemixt ook met die stem zo schel op de voorgrond. Don't like that.
quote:Simply Red is toch alleen Mick Hucknal. Net als Tears For Fears, dat is alleen Roland Orzabal.
Op vrijdag 21 maart 2003 16:57 schreef Seborik het volgende:
hun muziek.
Maar volgens mij zit er ook nog een ander nummer in, ik hoor af en toe een overgang naar een ander nummer waarvan ik het refrien "How long had this been going on" steeds in mijn hoofd heb...
Maar smaken verschillen
quote:De voorlaatste hit "Fairground" was anders ook niet echt origineel. Dat drum-roffeltje wat eronder zit is volgens mij oorspronkelijk nog bedacht door een Nederlander.
Op vrijdag 14 maart 2003 09:54 schreef err het volgende:
Ik vind het een hele slechte comeback. Na zoveel jaren kan ie niet meer dan een hele melodie jatten, + het refrein, en slechts 1 regeltje zelf bedenken. Het is duidelijk over met Mick, ik zag hem laatst live op de BBC en hij kon het duidelijk niet meer aan. Te oud ofzo.en ik heb nog wel kaartjes voor het concert in Ahoy
quote:Jep, die was geript van Good Men - Give it up.
Op vrijdag 11 april 2003 22:10 schreef Beathoven het volgende:[..]
De voorlaatste hit "Fairground" was anders ook niet echt origineel. Dat drum-roffeltje wat eronder zit is volgens mij oorspronkelijk nog bedacht door een Nederlander.
quote:De vocals missen wat laag, het is net alsof iemand geprobeert heeft om deze er half uit te filteren. Ik weet niet hoe ze het precies gehad hebben, maar het klopt idd niet helemaal
Op woensdag 2 april 2003 18:44 schreef Deceiver_Of_Fools het volgende:
Ik vind dat toch zo'n verschikkelijk nummer.
Je hoord de muziek erachter is er niet meer achter maar ervoor (volgen jullie me nog?)
Het gezang hoor je nauwelijks niet.Maar smaken verschillen
afmixen is ook een vak
quote:Precies!!!
Op woensdag 2 april 2003 15:52 schreef Dieptriest het volgende:
Maar volgens mij zit er ook nog een ander nummer in, ik hoor af en toe een overgang naar een ander nummer waarvan ik het refrien "How long had this been going on" steeds in mijn hoofd heb...
Ik zat al steeds te dubben waar het nog meer op leek en dit weekend had ik het ineens: How long has this been going on, natuurlijk! Ben dus niet de enige die het erin hoort.
quote:Idd, erg goedkoop. Creatieve armoede, gewoon een complete melodie opnieuw inzingen.
Op dinsdag 11 maart 2003 18:35 schreef ranja het volgende:
Ik ben nooit Simply red liefhebber geweest, dit nummer vind ik ook weer helemaal niks. Bovendien, zonder die Hall & Oates sample zou er helemaal niks van het nummer overblijven... zwak.
pfft.. goedkoop zeg
Ook een ontzettend lekker nummer, vooral de extended versie.
* LordAnger heeft niet zoveel met zoetsappige plaatjes met gejatte refreintjes...
quote:Nah, dat is niet helemaal waar. Als het ze te doen was om Hall & Oates bekender te maken dan hadden ze 't wel "Hall & Oates feat. Simply Red" genoemd.
Op maandag 14 april 2003 20:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Je moet het zo zien: kende je hiervoor Hall & Oates nog niet, dan 'dankzij' Simply Red's bewerking nu wel.Ook een ontzettend lekker nummer, vooral de extended versie.
Ik had het origineel weleens eerder gehoord, maar kende het niet van titel.
quote:Ik hoorde het nummer gisteren op de radio, volgens een collega was het de stem van Paul Carrack, en na enig googelen blijkt het How Long van Ace te zijn (ik dacht dat ie voor zijn solo carriere alleen in Squeeze had gespeeld, maar dat is dus onjuist).
Op maandag 14 april 2003 00:29 schreef Jane het volgende:[..]
Precies!!!
Ik zat al steeds te dubben waar het nog meer op leek en dit weekend had ik het ineens: How long has this been going on, natuurlijk! Ben dus niet de enige die het erin hoort.
quote:Heerlijk nummer
Op maandag 10 maart 2003 15:53 schreef karoltje het volgende:
Onwijs goeie comeback van Simply Red! Ik vind dit zooo'n vet nummer! Dat intro-tje alleen alHet is een beetje lounge-achtig maar toch weer met een beat eronder. Ik word hier echt heel blij van!
Wat vinden jullie ervan?
Op het nieuwe album van Simply Red staat ook een cover van het nummer 'Positively 4th Street' van Bob Dylan. Ook een leuk nummer, de boosheid die in het origineel zat (let maar op de tekst, het is een regelrechte aanklacht tegen de vroegere folkscene die Dylan een verrader vonden omdat die electrisch ging) is er helemaal uitgehaald en heeft, zoals bijna alle Simply Red nummers, een relaxe toon gekregen
quote:Supernummer! Het origineel is inderdaad ook erg goed, probeer daarvan eens de Ben Liebrand Mix.... duurt iets van zeveneneenhalve minuut...
Op vrijdag 18 april 2003 13:11 schreef Melluh het volgende:
Heb ook even het origineel van Hall & Oates opgezet, die is ook wel erg lekker. Beide hebben een zelfde gevoel in het nummer zitten, maar als je die van Simply Red als eerste kent dan is het een leuke afwisseling. Dus nu ik het origineel van H&O ken is die van Simply Red niet overbodig geworden, gelukkig.Op het nieuwe album van Simply Red staat ook een cover van het nummer 'Positively 4th Street' van Bob Dylan. Ook een leuk nummer, de boosheid die in het origineel zat (let maar op de tekst, het is een regelrechte aanklacht tegen de vroegere folkscene die Dylan een verrader vonden omdat die electrisch ging) is er helemaal uitgehaald en heeft, zoals bijna alle Simply Red nummers, een relaxe toon gekregen
quote:Does not Excist
Op maandag 21 april 2003 14:38 schreef DJMarcel.nl het volgende:
De 2003 versie van Hall & Oates is beter.
http://www.djmarcel.nl/hall.mp3 >> te beluisteren
(734Kb)
Anywayz, het is een goede come-back..
Ben nooit zo down geweest met Simply Red , maar deze is erg relaxed!
Cker met dit weer.. SUNRISE!
Wat een kut nummer zeg, om op te
De knakker kan alleen maar een melodietje jatten, en dan vrolijk in een clip staan playbekkuh met een paar wijven om zich heen
Ik zeg: bejaardentehuis
quote:You said 'long'
Op dinsdag 22 april 2003 16:13 schreef Generaal_Foutje het volgende:
.
.
.How Long van Paul Carrack.
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:12 schreef beany het volgende:Ik zeg: bejaardentehuis
okee twee regles als je dat iritanten forever forever forever forever forever forever forver forever froever mee teld
[Dit bericht is gewijzigd door Loek-B op 26-07-2003 15:57]
quote:na een tijdje wordt ie....
Op maandag 21 april 2003 14:03 schreef EmilyStrange het volgende:
Het is een leuk nummer, maar na een tijdje word 'ie irritant..
brilliant
simply @...achja, melancholiek is niet vreemd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |