Ben bezig met een opdracht voor school over IQ, en vroeg me af of je toch bij een partner uitkomt met hetzelfde IQ.
Verder zoek ik voor dezelfde opdracht nog wat IQ uitslagen... Dus schaam je je niet, laat dan even je geboortedatum en IQ achter.
Dank je
Cath.
Edit:
Geboortedatum: 21-5-81
IQ onbekend..
[Dit bericht is gewijzigd door MidnightMotion op 09-03-2003 19:14]
ben overtuigd.... ben ook nog niet helemaal wakker
[Dit bericht is gewijzigd door Gran_Turismo op 09-03-2003 20:10]
quote:Ben het met je eens, maar hoor wel eens anders...
Op zondag 9 maart 2003 19:13 schreef MidnightMotion het volgende:
Denk dat het wel een eind helpt, als je niet op hetzelfde niveau een conversatie kan houden houdt het voor mij een eind op. Ik denk dat het zelfs heel belangrijk is voor een echte goede relatie....
Cath.
quote:Nou, als de IQ's te ver uit elkaar liggen, zal degene met het hoge IQ waarschijnlijk diepgang in de relatie missen.
Op zondag 9 maart 2003 19:14 schreef Gran_Turismo het volgende:
Gsus wat heeft liefde nou weer met t IQ te maken
quote:2 vliegen in één klap
Op zondag 9 maart 2003 19:14 schreef _knight_ het volgende:
Zie ik hier een cross post ?
Wie wil een IQ-test voor me maken?
quote:nou het heeft wel enigzins verband, ik kan me niet voorstellen dat ik een relatie heb met een meisje met een iq van 90 terwijl ik er zelf eentje heb van ergens tussen de 135-140
quote:Maar wat voor diepgang precies?
Op zondag 9 maart 2003 19:15 schreef Glacius het volgende:[..]
Nou, als de IQ's te ver uit elkaar liggen, zal degene met het hoge IQ waarschijnlijk diepgang in de relatie missen.
Cath.
quote:Ik ga er niet bewust naar op zoek maar als ik in een gesprek merk dat ze niet al te slim is zal ik er niet verder mee gaan.
Op zondag 9 maart 2003 19:15 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Ben het met je eens, maar hoor wel eens anders...
Maar ga je ook bewust op zoek naar iemand van je eigen intelligentie?Cath.
quote:Bij gesprekken bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat mensen met lagere IQ's wat liever over oppervlakkige dingen praten.
Op zondag 9 maart 2003 19:17 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Maar wat voor diepgang precies?
Cath.
Ja, it does matter a bit, I guess.
Het werkt gewoon lekkerder als je op 1 level ligt, als je dezelfde humor hebt, dezelfde grapjes leuk vindt en als de ander begrijpt waar je het over hebt. Of dat je samen naar een film kunt kijken die verder reikt dan schietentietenhelikopters. Kortom: als je elkaar wat te melden hebt.
quote:Hmm ja zit wat in, maar als jij t moppie van je dromen tegen komt die gewoon de vrouw van je leven is, maar niet zo slim is als jou.
Op zondag 9 maart 2003 19:15 schreef Glacius het volgende:[..]
Nou, als de IQ's te ver uit elkaar liggen, zal degene met het hoge IQ waarschijnlijk diepgang in de relatie missen.
quote:Sorry maar.. what the?
Op zondag 9 maart 2003 19:20 schreef SEMTEX het volgende:
Tjezus, worden jullie nou geil als ik dan zeg dat ik 's 144 bij een IQ-test heb gescoord? Het doet mij nl. geen reet. Het gaat erom wat je ermee kunt doen in het echte leven.
Dat je vantevoren al aan gaat nemen dat iemand half ondersteboven is van jouw IQ vind ik niet echt een al te fijne eigenschap .
quote:Geen sluikreclame hier hae ! !;)
Ennuh.....luv met IQ....of geslaagde relatie..nee ik denk het niet
Bedoel ....anders zouden al die blondjes dus geen vriend ofzo hebben, het oog wil ook wat
quote:Ja, ben ik met je eens. Maar heb al eens gehad dat iemand boos tegen me zei dat liefde bij iedereen diepgang heeft. Beetje slecht argument...
Op zondag 9 maart 2003 19:19 schreef Glacius het volgende:[..]
Bij gesprekken bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat mensen met lagere IQ's wat liever over oppervlakkige dingen praten.
Cath.
quote:Hm, wat is jouw IQ?
Op zondag 9 maart 2003 19:22 schreef spooner2k het volgende:[..]
het oog wil ook wat
quote:Dat is absoluut niet waar....
Op zondag 9 maart 2003 19:19 schreef Glacius het volgende:[..]
Bij gesprekken bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat mensen met lagere IQ's wat liever over oppervlakkige dingen praten.
Veel mensen met een hoog iq, zijn denk ik ook sneller nerds, of vak idioten... geen lol aan
quote:Dan begrijp je mijn intonatie/bedoeling niet, want ik bedoel juist dat ik het helemaal suf vind als mensen elkaar afrekenen op IQ. Het zegt nl. niets over wie iemand nu werkelijk is. En al helemaal niets over hoe die iemand in relaties staat.
Op zondag 9 maart 2003 19:22 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Sorry maar.. what the?
Dat je vantevoren al aan gaat nemen dat iemand half ondersteboven is van jouw IQ vind ik niet echt een al te fijne eigenschap
.
quote:hoho, ik hou ook wel van schietentietenhelicopter films maar wil dat zeggen dat je IQ laag is en dat als je vriendin er niet van houd dat je realtie slecht is?Nee, het is vooral belangrijk (net wat je zegt) dat je op 1 nieveau zit en dat heeft vaak toch een sterke samenhang met je intelligentie.
Tjezus, worden jullie nou geil als ik dan zeg dat ik 's 144 bij een IQ-test heb gescoord? Het doet mij nl. geen reet. Het gaat erom wat je ermee kunt doen in het echte leven.Ja, it does matter a bit, I guess.
Het werkt gewoon lekkerder als je op 1 level ligt, als je dezelfde humor hebt, dezelfde grapjes leuk vindt en als de ander begrijpt waar je het over hebt. Of dat je samen naar een film kunt kijken die verder reikt dan schietentietenhelikopters. Kortom: als je elkaar wat te melden hebt.
quote:Het gaat niet om de hoogte van het IQ, het gaat om het verschil met je partner...
Op zondag 9 maart 2003 19:24 schreef Lopat het volgende:[..]
Veel mensen met een hoog iq, zijn denk ik ook sneller nerds, of vak idioten... geen lol aan
Cath.
quote:Je hoeft niet steeds je naam onder elke post te zetten hoor
Op zondag 9 maart 2003 19:25 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Het gaat niet om de hoogte van het IQ, het gaat om het verschil met je partner...
Cath.
Ik reageerde op iemand die zij dat iemand met een hoog iq meer diepgang kent... dat probeerde ik te weerleggen
quote:hey, het was maar voobeeld
Op zondag 9 maart 2003 19:25 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
hoho, ik hou ook wel van schietentietenhelicopter films maar wil dat zeggen dat je IQ laag is en dat als je vriendin er niet van houd dat je realtie slecht is?Nee, het is vooral belangrijk (net wat je zegt) dat je op 1 nieveau zit en dat heeft vaak toch een sterke samenhang met je intelligentie.
Ghe, volgens mij moet ik me wat meer nuanceren
quote:IQ zegt inderdaad niet zo heel veel over wie iemand werkelijk is...maar ik denk dat t toch niet heel erg onbelangrijk is in een relatie.
Op zondag 9 maart 2003 19:24 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dan begrijp je mijn intonatie/bedoeling niet, want ik bedoel juist dat ik het helemaal suf vind als mensen elkaar afrekenen op IQ. Het zegt nl. niets over wie iemand nu werkelijk is. En al helemaal niets over hoe die iemand in relaties staat.
btw bij de nationale test kwam ik op 124 (geb: 8-2-1984)
[Dit bericht is gewijzigd door KillerRabbit op 09-03-2003 19:30]
quote:Vind het zo onaardig anders, maar jij je zin:
Op zondag 9 maart 2003 19:27 schreef Lopat het volgende:[..]
Je hoeft niet steeds je naam onder elke post te zetten hoor
we snappen dat jij het bent
quote:je bent niet de eerste die dat doet hoor...
Op zondag 9 maart 2003 19:28 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Vind het zo onaardig anders, maar jij je zin:
Martin
Prrrrrr
V.
quote:Dat is ook alleen om mij even te helpen met de studie
Op zondag 9 maart 2003 19:29 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind iig niet dat we elkaar hier op iq moeten gaan beoordelen, dus ik snap niet wat het ertoe doet dat je je IQ bij je post neer moet zetten
Voegt verder niks toe aan de discussie..
quote:Ja je dacht toch niet dat je met alles zo makkelijk weg komt omdat je toevallig een IQ hebt van 144
Op zondag 9 maart 2003 19:27 schreef SEMTEX het volgende:[..]
hey, het was maar voobeeld
Ik houd nl. ook wel van een schietentietenhelikoipterfilm op z'n tijd, maar niet constant. Ik had dus ooit een vriendje die nooit 's wat anders wilde zien dan schietentietenhelikopterfilms omdat-ie, als het moeilijker werd, het niet meer leuk vond...
Zoiets bedoelde ik dusGhe, volgens mij moet ik me wat meer nuanceren
Als iemand inderdaad alléén van dat soort films kan volgen en jij bent toch wat "hoger opgeleid" zal ik het maar even noemen dan word het erg lastig, wat niet weg neemt dat je geen goede relatie kan hebben als de IQ's een eind uit elkaar liggen. Het is net wat je zelf wil en hoe je ermee omgaat. Ik zou het niet lang volhouden met een zogeheten dom blondje, ook al is ze nog zo lekker....
quote:Toch ben ik het ermee eens dat een IQ niet alles zegt over je intelligentie, er bestaat ook zoiets als sociale intelligentie en dat is minstens zo belangrijk maar word niet als een nummertje weergegeven!
Op zondag 9 maart 2003 19:30 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Dat is ook alleen om mij even te helpen met de studie
quote:Ben ik 100% met je eens!
Op zondag 9 maart 2003 19:36 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
Toch ben ik het ermee eens dat een IQ niet alles zegt over je intelligentie, er bestaat ook zoiets als sociale intelligentie en dat is minstens zo belangrijk maar word niet als een nummertje weergegeven!
quote:
Toch ben ik het ermee eens dat een IQ niet alles zegt over je intelligentie, er bestaat ook zoiets als sociale intelligentie en dat is minstens zo belangrijk maar word niet als een nummertje weergegeven!
quote:Het MOET vast niet voor een geslaagde relatie, maar het is denk ik wel een pluspunt als je iig een beetje op hetzelfde niveau zit. Ik heb bv. nog nooit een meisje echt leuk gevonden dat mavo of lager deed. (Maar of dat nou echt representatief is?)
Op zondag 9 maart 2003 19:11 schreef Cathalijn het volgende:
Moet je voor een geslaagde relatie ongeveer hetzelfde IQ hebben?
quote:Dat heet EQ...
Overigens gaat het topic er alleen over of het IQ uitmaakt.
Het is een factor, maar niet per se een doorslaggevende.
quote:Ik heb wel eens een relatie gehad met een jongen de VMBO deed... heel lief jong, maar we zaten dus niet echt op 1 lijn. Dan loop je op een gegeven moment toch vast samen. Maar ik ken ook mensen die MAVO gedaan hebben met wie ik WEL goed kan praten enzo, zonder dat je het gevoel hebt op een veel hoger niveau te zitten, dus het hoeft lang niet altijd zo te zijn...
Op zondag 9 maart 2003 19:39 schreef cloudchaser het volgende:[..]
Het MOET vast niet voor een geslaagde relatie, maar het is denk ik wel een pluspunt als je iig een beetje op hetzelfde niveau zit. Ik heb bv. nog nooit een meisje echt leuk gevonden dat mavo of lager deed. (Maar of dat nou echt representatief is?)
[Dit bericht is gewijzigd door Wutangtony op 09-03-2003 19:45]
quote:Ja, maar dit hangt toch vaak weer samen met IQ.
Op zondag 9 maart 2003 19:41 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
IQ ??? Ik denk meer zelfde golflengte. Ik zie het al voor me : Ik wil graag met je uit maar wat voor IQ heb je ?
Ik zou het wel leuk vinden als degeen op dezelfde golflengte als mij zit en toch wel zelfde soort interesses te hebben als ik en als die dat niet heeft dan is het woord interesse tonen aan beide kanten wel handig . Ik denk wel dat je gauwer naar iemand toe trekt die meer met je gemeen heeft dan iemand die totaal niets met je gemeen heeft .
quote:Your point being?
Op zondag 9 maart 2003 19:44 schreef Wutangtony het volgende:
Ik zit bij mijn meisje in de klas. En ik heb er ongeveer 2 jaar en drie maanden mee.
[edit: typo]
[Dit bericht is gewijzigd door MidnightMotion op 09-03-2003 19:47]
quote:Nou, misschien geeft dat een indicatie dat we ongeveer hetzelfde IQ hebben......................................................
Op zondag 9 maart 2003 19:46 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
Your point being?
[edit: typo]
quote:Nou, heel veel,
Anyway, Back On Topic
[Dit bericht is gewijzigd door Rikku op 09-03-2003 19:53]
quote:Je zegt het alsof je antwoord het enige juiste is. Overigens heeft niemand het over een test. De vraag is of hetzelfde IQ nodig is. Of je het nou in cijfertjes (door een test) uitdrukt of in woorden (dom, slim)... Het feit is dat er verschillen zijn tussen mensen in IQ. En naar mijn insziens heeft het wel degelijk effect binnen een relatie (maar is het idd niet noodzakelijk).
Op zondag 9 maart 2003 19:47 schreef Lucille het volgende:
Maar het antwoord is dus nee. Mensen fixeren zich te veel aan de uitkomsten van die testen. Waar het om gaat in relaties is dat men over dezelfde dingen kan praten, dat men elkaar begrijpt, dan we elkaars gevoelswereld kunnen begrijpen, dat men gevoelens en interesses kan delen. Heeft dus niets te maken met de uitslag van een test.
quote:Dat hoeft dus helemaal niet, ik heb genoeg klasgenoten gehad die zwaar moesten leren om het jaar te halen terwijl ik er met redelijk veel gemak doorheen kwam. Ik denk ook dat de hoogte van je opleiding lang niet alles met intelligentie te maken heeft, meer met de hoeveelheid energie die je erin steekt...
Op zondag 9 maart 2003 19:48 schreef Wutangtony het volgende:[..]
Nou, misschien geeft dat een indicatie dat we ongeveer hetzelfde IQ hebben......................................................
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:52 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
Dat hoeft dus helemaal niet, ik heb genoeg klasgenoten gehad die zwaar moesten leren om het jaar te halen terwijl ik er met redelijk veel gemak doorheen kwam. Ik denk ook dat de hoogte van je opleiding lang niet alles met intelligentie te maken heeft, meer met de hoeveelheid energie die je erin steekt...
quote:Of mijn mening het enige juiste antwoord is dat zal ik niet beamen. Maar tis wel mijn ervaring dat een gelijk IQ, of althans de indruk die ik daar van hebt, helemaal niet van invloed is op wat je voor iemand voelt en hoe je met elkaar omgaat. Ik ben niet iemand die in de relationele sfeer gaat vragen 'wat is je IQ' voordat ik iets ga ondernemen, ik stop mensen ook niet in hokjes dom, slim, enz....... Ik kan het net zo goed naar mijn zin hebben bij iemand die laten we zeggen de HAVO heeft gehad of iemand die gepromoveerd is. Het gaat om de persoon, hoe hij of zij is.
Op zondag 9 maart 2003 19:51 schreef cloudchaser het volgende:[..]
Je zegt het alsof je antwoord het enige juiste is. Overigens heeft niemand het over een test. De vraag is of hetzelfde IQ nodig is. Of je het nou in cijfertjes (door een test) uitdrukt of in woorden (dom, slim)... Het feit is dat er verschillen zijn tussen mensen in IQ. En naar mijn insziens heeft het wel degelijk effect binnen een relatie (maar is het idd niet noodzakelijk).
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:50 schreef Rikku het volgende:[..]
...
Het mag wel gezegt worden dat ik slimmer was als hem
![]()
...
quote:Ok, misschien was ik niet uitvoerig genoeg! ze doet er ongeveer hetzelfde aan, haalt ongeveer dezelfde cijfers etc. Met andere woorden ik denk dat deze stelling wel voor ons geldt.
Op zondag 9 maart 2003 19:52 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
Dat hoeft dus helemaal niet, ik heb genoeg klasgenoten gehad die zwaar moesten leren om het jaar te halen terwijl ik er met redelijk veel gemak doorheen kwam. Ik denk ook dat de hoogte van je opleiding lang niet alles met intelligentie te maken heeft, meer met de hoeveelheid energie die je erin steekt...
quote:Kijk dan is het inderdaad een ander verhaal.
Op zondag 9 maart 2003 20:04 schreef Wutangtony het volgende:[..]
Ok, misschien was ik niet uitvoerig genoeg! ze doet er ongeveer hetzelfde aan, haalt ongeveer dezelfde cijfers etc. Met andere woorden ik denk dat deze stelling wel voor ons geldt.
k?
quote:Dan lag je tijdens die test echt in een coma! 101 en dan gymnasium! Dan ben je OF een kloon OF je doet iets heel verkeerds
Op zondag 9 maart 2003 19:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
101 bij de Nationale IQ-test en geboren op 05-08-1987. Of sweek en ik hetzelfde IQ hebben weet ik niet.
Veel lui op de HAVO hebben 120.
Ikke 153 (kon makkelijk gymnasium op exact gebied, allemaal 9's, maar de taaltjes had ik 2-en)
quote:Nou, ik neem aan dat je niet op iemand af stapt en zegt: Hallo, Ik ben SEMTEX en ik heb een IQ van 144?? Zal allemaal we loslopen dan...
Tjezus, worden jullie nou geil als ik dan zeg dat ik 's 144 bij een IQ-test heb gescoord?
Lijkt mij dat het meer gaat om hoe je met elkaar door een deur kunt, al kan ik me wel voorstellen dat als een van de partners een VEEL lager IQ heeft, en dus bepaalde gespreksonderwerpen niet echt begrijpt, het op een gegeven moment lastig wordt om de relatie voort te zetten...
quote:Precies, dus hoe kom je er dan uberhaupt achter dat je hetzelfde IQ deelt met iemand?
Op zondag 9 maart 2003 20:49 schreef LordAnger het volgende:[..]
Nou, ik neem aan dat je niet op iemand af stapt en zegt: Hallo, Ik ben SEMTEX en ik heb een IQ van 144?? Zal allemaal we loslopen dan...
quote:Ik heb ook de HAVO gedaan, die vlieger gaat dus niet altijd op, net als in relaties...
Op zondag 9 maart 2003 20:11 schreef EdSchouten het volgende:
quote:Of ze heeft een officiele IQ test gedaan, met 153 boer je niet zo goed op wat voor normale school dan ook.
Op zondag 9 maart 2003 20:11 schreef EdSchouten het volgende:
Dan lag je tijdens die test echt in een coma! 101 en dan gymnasium! Dan ben je OF een kloon OF je doet iets heel verkeerdsVeel lui op de HAVO hebben 120.
Ikke 153 (kon makkelijk gymnasium op exact gebied, allemaal 9's, maar de taaltjes had ik 2-en)
quote:Dan nog! De gemiddelde inwoner van planeet aarde is 100!!! En dan ongeveer 100 en dan de hoogste middelbare school doen! Dan is er wel iets HEEL erg fout!
Op zondag 9 maart 2003 21:07 schreef speknek het volgende:
Of ze heeft een officiele IQ test gedaan, met 153 boer je niet zo goed op wat voor normale school dan ook.
IQ is ook niet leeftijdsafhankelijk, dus daarmee kan je het ook niet vergelijken. De formule is:
Je hersengedragsleeftijd / je eigen leeftijd * 100 = IQ
Dan gedraagt ze zich 1% intelligenter als een gemiddelde wereldbewoner. Dat zou betekenen dat bijna 50% van de inwoners van Nederland Gymnasium heeft gedaan wat ik betwijfel
Dat had te maken met vaardigheden die je dan niet had omdat je je vaardigheden in je IQ aan het stoppen was.
Of je hetzelfde IQ moet hebben.. Nee, ik ben ook slimmer als mijn vriendje
quote:Dat jij met een IQ van 153 zo zwaar tilt aan een IQ getal zegt voor mij genoeg over de waarde van een heel hoog IQ!
Op zondag 9 maart 2003 21:18 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dan nog! De gemiddelde inwoner van planeet aarde is 100!!! En dan ongeveer 100 en dan de hoogste middelbare school doen! Dan is er wel iets HEEL erg fout!
IQ is ook niet leeftijdsafhankelijk, dus daarmee kan je het ook niet vergelijken. De formule is:
Dan gedraagt ze zich 1% intelligenter als een gemiddelde wereldbewoner. Dat zou betekenen dat bijna 50% van de inwoners van Nederland Gymnasium heeft gedaan wat ik betwijfel
quote:Nieuwe openingszin!
Op zondag 9 maart 2003 19:24 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Hm, wat is jouw IQ?
quote:op de thuistest? Bij mijn weten stuur je die op naar Mensa waarna je een uitnodiging krijgt (of niet natuurlijk) om naar een officiele testdag te komen. In die brief worden geen cijfertjes genoemd want de thuistest is namelijk geen gestandaardiseerde IQ-test. Van alle mensen die de thuistest doen wordt (voor zover ik het me herinner) ongeveer 25% uitgenodigd voor de testdag, en daar blijft dan ook weer zo'n soort percentage van over. Als je die test gehaald hebt krijg je een fijne felicitatiebrief met daarin je IQ-cijfers voor de drie verschillende testen die je hebt gedaan. Als je op 1 van die testen in het 98-ste percentiel hebt gescoord dan kun je lid worden.
Op zondag 9 maart 2003 21:01 schreef teardrop het volgende:
ik scoorde 146 op de Mensa thuistest,
quote:Speaking of shit
Op zondag 9 maart 2003 21:28 schreef teardrop het volgende:
Dat jij met een IQ van 153 zo zwaar tilt aan een IQ getal zegt voor mij genoeg over de waarde van een heel hoog IQ!
Ik zeg niet dat ze dom is ofzow, alleen ik vraag me af of die waarde van 101 wel correct is.
IQ tests are overrated...
quote:Maar intelligentie heeft niks te maken met de inhoud van je hersenen maar met wat je aan soort van 'reken'kracht hebt. Hoe snel je iets snapt en hoever dit loopt. Daar heeft gegevensopslag barweinig mee te maken
Op zondag 9 maart 2003 22:39 schreef Praag het volgende:
Ik had 153 punten bij een test. Maar ik vind IQ tests maar nergens op slaan. Meestal vragen met een rij getallen of figuren waarin een patroon zit wat je moet achterhalen. Daar ben ik sowieso goed in. Ik denk niet dat een score in een IQ test iets zegt over hoe slim ik ben in talen of iets anders.IQ tests are overrated...
quote:ahaaa, dat heb ik nooit geweten. Nou, mijn IQ klopt dan wel redelijk. VWO gedaan en ik ben heel goed in rekenen, wiskunde, statistiek e.d.
Op zondag 9 maart 2003 22:41 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Maar intelligentie heeft niks te maken met de inhoud van je hersenen maar met wat je aan soort van 'reken'kracht hebt. Hoe snel je iets snapt en hoever dit loopt. Daar heeft gegevensopslag barweinig mee te maken
... nu nog iets nuttigs zien te doen met deze 'gave'
quote:ik ben lui, zit op de havo, en had bij de nationale iq-test 123
Op zondag 9 maart 2003 20:11 schreef EdSchouten het volgende:[..]
quote:Ja dat is waar. Dat kan ook aan de test liggen uiteraard. Ik ben een keer een dag lang getest bij een instituut, daar hecht ik ook meer waarde aan dan aan wat voor test op internet of tv dan ook.
Op zondag 9 maart 2003 21:18 schreef EdSchouten het volgende:
Dan nog! De gemiddelde inwoner van planeet aarde is 100!!! En dan ongeveer 100 en dan de hoogste middelbare school doen! Dan is er wel iets HEEL erg fout!
quote:Ik heb 'm een keer op het internet gedaan op deze site http://iqtest.websig.org/, dat schijnt precies dezelfde te zijn als de test die je thuisgestuurd krijgt... maar inderdaad, ik zie er nu staan dat de score het IQ niet aangeeft, bij de uitslag stond wel ook dat ik goede kans had de echte test goed te maken (maar daar waag ik me maar niet aan!!).
Op zondag 9 maart 2003 22:35 schreef Tjingtjangtjong het volgende:[..]
op de thuistest? Bij mijn weten stuur je die op naar Mensa waarna je een uitnodiging krijgt (of niet natuurlijk) om naar een officiele testdag te komen. In die brief worden geen cijfertjes genoemd want de thuistest is namelijk geen gestandaardiseerde IQ-test.
iq: 145 volgens officiële test die ik in de 2e klas middelbareschool moest doen om te kijken of ik dyslextie had.
quote:Wat kwam eruit?
Op zondag 9 maart 2003 23:20 schreef GWD het volgende:
om te kijken of ik dyslextie had.
quote:Maar wel haast onontbeerlijk.
Op zondag 9 maart 2003 23:25 schreef Fogerty het volgende:
Overigens zou ik een hoge intelligentie niet direct willen verbinden aan (behoefte aan) diepgang.
quote:Hmmm. Dan moet ik het anders formuleren: ik zou een hoge intelligentie niet direct willen verbinden aan de behoefte om je eigen behoefte aan diepgang met de rest van de wereld te delen.
Op zondag 9 maart 2003 23:31 schreef speknek het volgende:
Maar wel haast onontbeerlijk.
Zo wordt het wel een afgrijselijke zin
quote:OK, beetje overdreven reactie van mij, sorry... ze scoorde die 101 immers op de BNN test (dacht ik tenminste?) en die test kun je sowieso niet serieus nemen. Maar iedereen heeft toch weleens z'n mindere momenten dat wat 'ie in zich heeft er even niet uit komt, en waarom kan een gymnasium leerling geen gemiddelde score hebben? Ik heb zelf geen gymnasium gedaan (is wel te merken denk ik
Op zondag 9 maart 2003 22:37 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Speaking of shit
Ik zeg niet dat ze dom is ofzow, alleen ik vraag me af of die waarde van 101 wel correct is.
quote:Heeejj Teardrop zet je slotje eens open, we kunnen nit reageren op je fotoboek.... Ben het trouwens wel eens met wat je zegt..
Op maandag 10 maart 2003 00:47 schreef teardrop het volgende:[..]
OK, beetje overdreven reactie van mij, sorry... ze scoorde die 101 immers op de BNN test (dacht ik tenminste?) en die test kun je sowieso niet serieus nemen. Maar iedereen heeft toch weleens z'n mindere momenten dat wat 'ie in zich heeft er even niet uit komt, en waarom kan een gymnasium leerling geen gemiddelde score hebben? Ik heb zelf geen gymnasium gedaan (is wel te merken denk ik
) dus ik weet niets over de moeilijkheid daarvan, maar het lijkt me dat mensen met een beetje normale intelligentie die graag en makkelijk leren daar ook terecht kunnen komen. Je hebt zo'n grote verschillen bij opleidingen in de moeite die de een moet doen om het te halen en de ander die moeiteloos slaagt zonder een zak uit te voeren, daarom denk ik zeker niet dat je opleidingsniveaus altijd onder een bepaalde 'IQ-groep' kunt plaatsen. Een IQ-score vind ik heus wel wat zeggen maar toch zeker niet alles over je intelligentie omdat er op zo'n moment denk ik meerdere dingen ook meespelen, zoals mensen die hoog scoren vinden het meestal ook heel leuk om te doen terwijl mensen die lager scoren soms er tegenop zien, onzeker zijn en daardoor geen zin hebben wat denk ik wel mee helpt....je kunt wel heel intelligent zijn maar je hersenen moeten toch ook goed gestimuleerd en geconcentreerd zijn bij zo'n test lijkt mij. Maar toch is het goed dat ze bestaan, vooral voor de mensen die superhoog of superlaag scoren zodat het dingen/problemen verklaard. Ik heb weleens gehoord dat iemand als kind altijd netjes rond de 100 scoorde maar op wat oudere leeftijd toch ineens hoogbegaafd bleek te zijn, ze scheen als kind altijd gemiddeld gescoord te hebben omdat ze zich op school aan de omgeving aan had leren passen ofzoiets... ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt (niet dat ze hoogbegaafd zijn maar het aanpassen).
oops sorry, ik draaf weer een beetje off-topic door
quote:Hey ArmaniMania
Op maandag 10 maart 2003 01:09 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Heeejj Teardrop zet je slotje eens open, we kunnen nit reageren op je fotoboek.... Ben het trouwens wel eens met wat je zegt..
quote:IQ-test met leuke vragen :-)
Op maandag 10 maart 2003 02:10 schreef Juup© het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben beiden een iq tussen de 130-140. Dus passen goed bij elkaar
Ik denk dat je partner niet veel hoger of lager dan jij moet zitten met IQ, want dan overheerst de slimste denk ik erg snel de ander. Ik moet zelf iemand hebben die een redelijk hoog IQ heeft, anders wordt ik zo eigenwijs. Ik vind EQ trouwens veel belangrijker, want ik kan me bijv. helemaal niet concentreren en heb dus geen hol aan mijn IQ, is alleen maar lastig!!!
quote:EQ is geen intelligentie. IQ staat voor Intelligentie quotient en gaat over begrijpend vermogen en in testen ook kennis. Dat laatste zou ook al niet zo moeten zijn aangezien intelligentie en kennis twee totaal verschillende dingen zijn. Maar goed met je emoties om kunnen gaan en sociaal zijn is dus weer iets heel anders.
quote:Ik ken ook heel veel mensen die heel intelligent zijn maar waarmee ik ook niet kan praten over politiek dus dat heeft ook niet altijd wat met intelligentie te maken.
Op maandag 10 maart 2003 11:06 schreef DeeDee_ het volgende:
Ik en mijn vriend verschillen nogal in IQ en ik kan nooit met hem praten over politiek of mijn school omdat hij daar niet over mee kan praten. Ik denk wel dat dit te maken heeft met IQ maar ik hou van hem dus het maakt me niet uit.
quote:Ook met een gemiddeld iq kan je gymnasium doen. Je hebt nou eenmaal mensen die heel hard werken en mensen die heel slim zijn. En vergis je niet met heel hard studeren kan je ook een heel eind komen. Als je op de middelbare school 4 uur per dag aan je huiswerk zit dan kan je zeker met een gemiddelde intelligentie je VWO nog wel halen.
Op zondag 9 maart 2003 21:18 schreef EdSchouten het volgende:[..]
quote:Helemaal mee eens.
Op maandag 10 maart 2003 14:03 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Ook met een gemiddeld iq kan je gymnasium doen. Je hebt nou eenmaal mensen die heel hard werken en mensen die heel slim zijn. En vergis je niet met heel hard studeren kan je ook een heel eind komen. Als je op de middelbare school 4 uur per dag aan je huiswerk zit dan kan je zeker met een gemiddelde intelligentie je VWO nog wel halen.
quote:Hmmm, hier heb ik best veel over nagedacht de laatste 2 jaar.
Op zondag 9 maart 2003 19:11 schreef Cathalijn het volgende:
Moet je voor een geslaagde relatie ongeveer hetzelfde IQ hebben?Ben bezig met een opdracht voor school over IQ, en vroeg me af of je toch bij een partner uitkomt met hetzelfde IQ.
Verder zoek ik voor dezelfde opdracht nog wat IQ uitslagen... Dus schaam je je niet, laat dan even je geboortedatum en IQ achter.Dank je
Cath.
Volgens allerlei wacky testen, leraren en weet ik veel wat heb ik een redelijk hoog IQ. Heb ook een klas overgeslagen etc. Ik hecht daar over het algemeen niet zo aan, want ik ben van mening dat het vooral erg veel uitmaakt wat je er uiteindelijk mee doet en ook dat zogenaamd slimme mensen vaak erg domme dingen kunnen doen.
Ik heb 3 jaar een partner gehad met een veel lagere opleiding en ook een lager IQ. In de gewone omgang vond ik dit niet vervelend omdat hij zich wel interesserde voor een hoop dingen en open stond voor nieuwe kennis.
Toch leverde het op een gegeven moment problemen op omdat hij zich gefrustreerd begon te voelen erover. Met name in ruzies kwam dit naar boven omdat hij meer moeite had met argumenteren en ook in discussie vond hij het storend dat ik gewoon meer kennis had als hij. Hij zei letterlijk: Ik maak geen ruzie meer met jou want ik kan toch niet zo goed praten als jij. Uiteindelijk escaleerden die ruzies toen in lichamelijk geweld van zijn kant.
Ik denk dat dit voor een deel te verklaren is door zijn frustratie over het moeite hebben met het onder woorden brengen van je mening en het gebrek aan kennis om je mening te onderbouwen met argumenten.
Hiermee wil ik dus niet zeggen dat ik mensen met een lager IQ uitsluit als partner, maar ik denk wel dat een relatie met een redelijk groot verschil in IQ, opleiding en kennisniveau moeilijker te onderhouden is.
quote:Check !!
Op maandag 10 maart 2003 01:48 schreef teardrop het volgende:[..]
Hey ArmaniMania
, hij is nu open. (ik dacht niemand zet er iets in als ik er niets neerzet... ik moet nog steeds wat verzinnen..)
quote:Wacht effe, je doet Havo en je hebt een iq van 153 wat klopt er niet?
Op zondag 9 maart 2003 20:11 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dan lag je tijdens die test echt in een coma! 101 en dan gymnasium! Dan ben je OF een kloon OF je doet iets heel verkeerds
Het valt me trouwens zowiezo op dat er wel heeeeel erg veel hoogbegaafde mensen hier zitten. Of er zijn er een hoop die of liegen of resultaten van nietszeggende iq testen hier neer zetten aangezien je boven de 140 hoogbegaafd bent. En zoveel hoogbegaafde mensen lopen er nou ook weer niet rond op de wereld.
Even voor alle duidelijkheid 153 is heeeeeeel erg hoog en dat heb je zeker niet als je op havo zit geloof me.
Natuurlijk moet je wel een beetje op het zelfde niveau zitten om met elkaar te kunnen discussieren enzo...
Het maakt mij niet uit of mn vriendin vmbo havo of vwo zou doen. Als ze echter continue hele domme opmerkingen loopt te maken dan ga ik me daar zo erg aan irriteren dat het gewoon niet werkt
quote:Bullcrap. Iemand die geen zin heeft in school of zich niet goed kan concentreren of de lesstof of wat voor anderen reden dan ook kan ms wel gewoon VWo niet aan. Daardoor ben je niet meteen dom of minder intelligent. Schoolkeuze zegt werkelijk geen hol over je intelligentie.
Op maandag 10 maart 2003 16:51 schreef dazzle123 het volgende:Even voor alle duidelijkheid 153 is heeeeeeel erg hoog en dat heb je zeker niet als je op havo zit geloof me.
quote:Idd.. Ik ben intelligent zat (135), maar door mijn karakter eigenschappen (ik ben zo warrig en chaotisch als de pest) is het mij niet gelukt op mijn gymnasium af te maken en werd ik zelfs naar de Mavo geschopt om vervolgens de Havo te gaan afronden.
Op maandag 10 maart 2003 21:57 schreef SEMTEX het volgende:
Bullcrap. Iemand die geen zin heeft in school of zich niet goed kan concentreren of de lesstof of wat voor anderen reden dan ook kan ms wel gewoon VWo niet aan. Daardoor ben je niet meteen dom of minder intelligent. Schoolkeuze zegt werkelijk geen hol over je intelligentie.
quote:/ook geboren op 05-08-1987...
Op zondag 9 maart 2003 19:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
101 bij de Nationale IQ-test en geboren op 05-08-1987. Of sweek en ik hetzelfde IQ hebben weet ik niet.
nog iets: IQ is een getal dat een POTENTIE uitdrukt. Wat je uiteindelijk met die 'gave' doet, bepaalt hoever je komt mbt het bereiken van je doelen. Het inzicht heb je altijd al, maar het benutten hiervan kan je pas door er wat mee te doen, dus jezelf in bepaalde dingen te trainen.
Dat je gymnasium kunt halen met IQ van rond de 100 (normale intelligentie) en heel hard werken is bullshit. met hard werken kom je een eind, daar twijfel ik niet aan. Gymnasium is het hoogste opleidingsniveau voor middelbare school, en is gewoon zo zwaar, dat je het met een normaal IQ (ik haat die term maar ok...) kunt halen. Als je alle mensen in NL met een gymnasium diploma een grondige IQ test af laat nemen, zal er iedereen meer dan 20 punten boven de 100 scoren...
waar ik mijzelf het meeste een erger bij sommige mensen met hoog IQ (vaak hoogbegaafd), is dat zij doen alsof het hun eigen prestatie is, of iets wat zij zelf hebben bereikt. Dat is dus gewoon NIET WAAR. Je bent ermee geboren, dus gewoon geluk voor jou, en benut de extra mogelijkheden die je hebt, maar loop er niet mee te patsen
(done )
quote:slimmer DAN HIJ...
Op zondag 9 maart 2003 19:50 schreef Rikku het volgende:[..]
Nou, heel veel,
Uit eigen ervaring, ik had ooit een vriendje die zegmaar niet zo intelligent was. Ik wil niet zeggen dat ik super intelligent ben ofzo maar je begrijpt me wel. Het mag wel gezegt worden dat ik slimmer was ALS HEM.Op een gegeven moment ging ik me steeds meer ergeren aan de 'domme' opmerkingen die hij had en dat ik vaak de meest simpele dingen aan hem uit moest leggen. En zo ontstonden er irritaties, dus hebben we er uiteindelijk een punt achter gezet.
Ik bedoel dus, als je zelf op een 'hoger niveau' zit dan je partner kan dat best weleens botsen. (zo'n beetje wat KillerRabbit ook zegt)
No Offence aan niemand en ik wil niemand beledigen maar dit is een feit.Anyway, Back On Topic
Ik ben btw 19, gym gehaald in 6 klassen, 2 vingers in me neus, leraren die zeiden dat ik beter kon. Maar goed, het is inderdaad wat je ermee doet, en zonder EQ kom je helemaal nergens.
quote:[offtopic]
Op maandag 10 maart 2003 23:13 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
Ik ben btw 19, gym gehaald in 6 klassen, 2 vingers in me neus, leraren die zeiden dat ik beter kon.
edit2:
Nog een voorbeeld om het misschien wat duidelijker te maken waarom IQ wel wat uit maakt:
je zou een aspect van een relatie kunnen vergelijken met een zooi schuttingen die achter elkaar staan. Hoe hoger de schutting, hoe meer er achter die schutting valt te zien. Intelligentere mensen kunnen nou eenmaal over hogere schuttingen kijken dan mensen met een normale intelligentie. Het verschil in uitzicht (dus eigenlijk inzicht) kan voor beide partijen behoorlijk frustrerend zijn -->
Andersom: het kan erg fijn zijn om met iemand te kunnen praten over de dingen die jij achter die hoge schutting wel kan zien, maar anderen om jou heen niet, hoe graag ze dat ook zouden willen.
[Dit bericht is gewijzigd door Malebolgia op 10-03-2003 23:34]
quote:Je slaat de plank mis dude. Staat helemaal niet met elkaar in verband. Er zijn diverse redenen denkbaar dat iemand met een iq van >150 op bijvoorbeeld het VMBO zit. Ruimdenkend zijn is óók intelligentie!
Op maandag 10 maart 2003 16:51 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Wacht effe, je doet Havo en je hebt een iq van 153 wat klopt er niet?
Even voor alle duidelijkheid 153 is heeeeeeel erg hoog en dat heb je zeker niet als je op havo zit geloof me.
quote:Wat dit betreft ben ik het wel met je eens
Het valt me trouwens zowiezo op dat er wel heeeeel erg veel hoogbegaafde mensen hier zitten. Of er zijn er een hoop die of liegen of resultaten van nietszeggende iq testen hier neer zetten aangezien je boven de 140 hoogbegaafd bent. En zoveel hoogbegaafde mensen lopen er nou ook weer niet rond op de wereld.
quote:Ook nog Logisch Mathematische Intelligentie, Verbaal - Linguïstische Intelligentie, Muzikale intelligentie, Ruimtelijke - Visuele Intelligentie, Inter persoonlijke intelligentie, Intra persoonlijke intelligentie, Natuurgerichte intelligentie... ach ja en zo kun je nog wel even doorgaan, er zijn er zeker meer. M'n vader (die leraar is) kwam laatst thuis met een boekje over die verschillende intelligenties dat hij voor een bepaalde opdracht gebruikt had op school en dat vond ik wel interessant, er werden allerlei gedrags- en leerproblemen verklaard (ik herkende er veel in) die normaal soms gewoon afgedaan worden als stoornissen. Zoals kinderen die een hoge Kinestetische intelligentie hebben kunnen gewoon niet leren door de hele dag stil te zitten en hebben daardoor een slechte concentratie en gaan zich storend gedragen onder de les omdat ze zo'n behoefte hebben aan beweging (waardoor ze weer gestraft worden terwijl ze er niks aan kunnen doen)... door ze om de zoveel tijd de kans te geven even pauze te nemen om even te bewegen presteren ze veel beter. Mensen met een hoge Muzikale intelligentie leren heel moeilijk als het stil is (en hebben de neiging onder de les met pennen te gaan tikken), met muziek/ritme op de achtergrond worden de hersenen beter gestimuleerd en leren dus makkelijker. Heel simpel gezegd denk ik dat ik dat het onderwijs gewoon te eenzijdig is, teveel gericht op mensen die een hoge Logisch Mathematische Intelligentie en Verbaal - Linguïstische Intelligentie hebben terwijl er zoveel meer is... een IQ-test test ook meestal alleen deze twee terwijl het mij lijkt dat alle intelligenties als geheel je IQ vormen (het heeft toch allemaal met je intellectueel vermogen te maken of begrijp ik het nu verkeerd??)
Op dinsdag 11 maart 2003 00:31 schreef Malebolgia het volgende:
er zijn 7 verschillende soorten intelligentie, waarvan er één redelijk gemeten kan worden. Dat is IQ, dat gaat over het intellectuele vermogen. dan heb je ook nog Sociale Intelligentie, Emotionele Intelligentie, Kinestetische (met je lichaam, motoroek etc) intelligentie en nog een paar die ik zo niet meer weet.
quote:Inderdaad, m'n vader geeft les in het speciaal onderwijs voor probleem gevallen en daar zitten ook een paar hoogbegaafde jongeren op... en dat is VMBO niveau.
Op dinsdag 11 maart 2003 00:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je slaat de plank mis dude. Staat helemaal niet met elkaar in verband. Er zijn diverse redenen denkbaar dat iemand met een iq van >150 op bijvoorbeeld het VMBO zit. Ruimdenkend zijn is óók intelligentie!
[Dit bericht is gewijzigd door teardrop op 11-03-2003 05:53]
Maar wat betreft het topic.... ik denk niet dat het heel veel uitmaakt. Liefde is een gevoel. En respect en begrip voor een ander. En of de een nou heel diepzinnig is en de ander wat oppervlakkiger dat maakt niks uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Henkuzz op 11-03-2003 07:43]
quote:Daar heb je best wel gelijk in......
Op dinsdag 11 maart 2003 08:06 schreef Filmgek het volgende:
.............. ook zijn er veel mensen die zichzelf gaan afrekenen op een te hoge of een te lage scrore en da's gewoon klote. want dan doet een eq/iq niks positiefs en brengt het alleen maar zorgen en worries met zich mee en da's niet cool
Bedankt voor jullie meningen!
quote:waarom niet? OK in mijn geval is het wat anders mar ik heb zo'n 125 en me vriendin 115.
Op zondag 9 maart 2003 19:17 schreef Fliepke het volgende:[..]
nou het heeft wel enigzins verband, ik kan me niet voorstellen dat ik een relatie heb met een meisje met een iq van 90 terwijl ik er zelf eentje heb van ergens tussen de 135-140
quote:Dat is ook niet wat ik wil zeggen. Waar het mij om gaat is dat een hoop mensen hier lopen te schermen met het feit dat ze zo'n hoog iq hebben. En mag ik er aan twijvelen dat iemand roept dat hij een iq heeft van 153? Dat is namelijk heeeeel erg hoog. En ik weet heel goed dat met name veel hoogbegaafde mensen vaak geen hoge opleidingen halen vanwege andere problemen of een gebrek aan motivatie of wat dan ook. Maar havo doen en dan roepen dat je een iq hebt van 153 vind ik persoonlijk een beetje ongeloofwaardig.
Op maandag 10 maart 2003 21:57 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Bullcrap. Iemand die geen zin heeft in school of zich niet goed kan concentreren of de lesstof of wat voor anderen reden dan ook kan ms wel gewoon VWo niet aan. Daardoor ben je niet meteen dom of minder intelligent. Schoolkeuze zegt werkelijk geen hol over je intelligentie.
quote:En als je zo'n hoog iq hebt en dan GEEN opleiding hebt. Gewoon omdat je niet kon functioneren op school. Veel eruit gegooid en uiteindelijk dus ook van school gegaan. Naar een andere MAVO en daaar ook vanaf gegaan. Andere opleiding gedaan. Zelfde probleem. Baas gaan werken. Na x-aantal jaar weg en toen allemaal losse bazen gehad en nu bedrijf voor mezelf al 7 jaar lang.... klinkt zoiets dan ineens wel geloofwaardig?
Op dinsdag 11 maart 2003 14:15 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Dat is ook niet wat ik wil zeggen. Waar het mij om gaat is dat een hoop mensen hier lopen te schermen met het feit dat ze zo'n hoog iq hebben. En mag ik er aan twijvelen dat iemand roept dat hij een iq heeft van 153? Dat is namelijk heeeeel erg hoog. En ik weet heel goed dat met name veel hoogbegaafde mensen vaak geen hoge opleidingen halen vanwege andere problemen of een gebrek aan motivatie of wat dan ook. Maar havo doen en dan roepen dat je een iq hebt van 153 vind ik persoonlijk een beetje ongeloofwaardig.
quote:2 belangrijke punten volgens mij!
Op maandag 10 maart 2003 22:33 schreef Malebolgia het volgende:nog iets: IQ is een getal dat een POTENTIE uitdrukt. Wat je uiteindelijk met die 'gave' doet, bepaalt hoever je komt mbt het bereiken van je doelen. Het inzicht heb je altijd al, maar het benutten hiervan kan je pas door er wat mee te doen, dus jezelf in bepaalde dingen te trainen.
waar ik mijzelf het meeste een erger bij sommige mensen met hoog IQ (vaak hoogbegaafd), is dat zij doen alsof het hun eigen prestatie is, of iets wat zij zelf hebben bereikt. Dat is dus gewoon NIET WAAR. Je bent ermee geboren, dus gewoon geluk voor jou, en benut de extra mogelijkheden die je hebt, maar loop er niet mee te patsen
Zoals ik zelf ook al zei: leuk hoor zo'n IQ, maar het gaat er om wat je er mee doet.
En het tweede punt ben ik het ook compleet mee eens: een hoog IQ is net zoiets als een knap uiterlijk. Iets dat je meekrijgt bij je geboorte en dat je kunt cultiveren of niet. Je hebt alleen maar geluk gehad als je iets extra's krijgt bij de geboorte en het is bepaald geen reden om je voor te laten staan op anderen.Als er iets is waar ik me aan erger is het wel het gescherm met onnodige moeilijke woorden en het neerkijken op andermans "niveau".
quote:Dat klinkt geloofwaardig ja maar als 90% van de fokkers roept dat hij een iq heeft dat hoger is dan 140 dan is het opeens toch wat minder geloofwaardig.
Op dinsdag 11 maart 2003 14:58 schreef Henkuzz het volgende:[..]
En als je zo'n hoog iq hebt en dan GEEN opleiding hebt. Gewoon omdat je niet kon functioneren op school. Veel eruit gegooid en uiteindelijk dus ook van school gegaan. Naar een andere MAVO en daaar ook vanaf gegaan. Andere opleiding gedaan. Zelfde probleem. Baas gaan werken. Na x-aantal jaar weg en toen allemaal losse bazen gehad en nu bedrijf voor mezelf al 7 jaar lang.... klinkt zoiets dan ineens wel geloofwaardig?
quote:Ja, maar da's altijd. Net als in die topic over cito-scores, daar heeft ook iedereen 550 punten gehaald, of als je een topic opent over hoe moeilijk mensen hun eindexamen vonden, dan hebben ze het ook altijd met hun ogen dicht en op hun sloffen gedaan.
Op dinsdag 11 maart 2003 18:19 schreef dazzle123 het volgende:Dat klinkt geloofwaardig ja maar als 90% van de fokkers roept dat hij een iq heeft dat hoger is dan 140 dan is het opeens toch wat minder geloofwaardig.
Kennelijk is intelligentie echt iets waar je mee moet scoren. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik mensen niet geloof of zo, maar het valt mij wel altijd op, minder scoren als het gaat om intelligentie is echt een soort taboe.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 00:31 schreef Chooselife het volgende:
Ruimdenkend zijn is óók intelligentie!
quote:'t Zou best mogelijk zijn, omdat je toch ook al enige intelligentie nodig hebt om met internet om te kunnen gaan en om dit forum en subforum uberhaupt te vinden
Op dinsdag 11 maart 2003 18:19 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Dat klinkt geloofwaardig ja maar als 90% van de fokkers roept dat hij een iq heeft dat hoger is dan 140 dan is het opeens toch wat minder geloofwaardig.
Tijs zit op de universiteit en met hem kan ik op niveau praten. Hij plaagt me wel met mijn 'lage niveau', maar ik merk aan onze gesprekken dat we ongeveer op dezelfde golflengte zitten.
In mijn geval maakt het dus echt wel wat uit hoe 'intelligent' mijn vriendje is.
Nu moet ik helaas toegeven dat het redelijk klopt Dat heeft de mensa test ook uitgewezen
of ik er blij mee moet zijn
dus voor de topic starter.
Ic 147
datum van geboorte 23-03-1972
m'n vrouw en ik zitten beiden op gelijk niveau en dat scheelt echt wel.
Ik heb bijvoorbeeld een vrij hoog IQ, maar van de meeste mensen met mijn IQ (of omstreeks) vind ik vaak vele eigenschappen niet echt aantrekkelijk.
Verder heb ik een knap uiterlijk, dan zou ik dus horden intelligente vrouwen achter me aan moeten hebben. Ow shit dat is ook zo
Ik heb een IQ van 138, mijn vriendin. vermoedelijk, iets van 100/110
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:16 schreef Tranceptor het volgende:
Verder heb ik een knap uiterlijk, dan zou ik dus horden intelligente vrouwen achter me aan moeten hebben. Ow shit dat is ook zo
quote:Ik zit niet te wachten op een domme doos die roept me te begrijpen hoor. Ik denk dat je op alle niveaus redelijk op hetzelfde niveau moet zitten, dus zowel EQ als IQ.
Op woensdag 12 maart 2003 13:26 schreef Lord Dreamer het volgende:
IQ is ook niet het belangrijkste, Eq is vaak belangrijker, maar mensen met erg uiteenlopende IQ's kunnen vastlopen op gesprekken die de diepte in gaan. omdat men elkaar niet kan volgen in wat men bedoeld. en daar hebben mensen met gelijke denkniveaus minder last van.
gr Filmgek
PS: Als een vrouw gruwelijk empathisch is wordt ik daar zo ontzettend warm van binnen van. Daar hoeft ze totaal niet slim voor te zijn als ze me maar begrijpt!! BY THE WAY zelf s kinderen en mensen met down syndrome zeggen de meest scherpe dingen dus hou op met die domme redenatie dat een iq test de be all en end all of everything is.
in mijn opinie moet mijn vriendin zo slim mogelijk zijn, want slimme vriendin is slim nageslacht...
voor de rest zou ikzelf er niet tegen kunnen als mijn vriendin dom zou zijn
quote:ik bedoel niet slim in het opzicht dat ze niet alles hoeft te weten wat ik weet! Maar ze oet op bv een empathisch vlak wel heel SLIM zijn en me aan kunnen voelen als de beste! EERST LEZEN DAN ANTWOORDEN! EN HET MAAKT MIJ NIKS UIT! dat schreef ik er ook bij LEZEN LEZEN
Op woensdag 12 maart 2003 19:29 schreef Harmonius het volgende:
ik heb ergens eens gelezen dat de meeste mannen er niet tegen kunnen als vrouwen intelligenter zijn dan zijzelf, dus in dat opzicht zou je kunnen zeggen dat mannen een hoger iq moeten hebben (let wel, dit geldt vast niet voor alle mannen)in mijn opinie moet mijn vriendin zo slim mogelijk zijn, want slimme vriendin is slim nageslacht...
voor de rest zou ikzelf er niet tegen kunnen als mijn vriendin dom zou zijn
quote:Exactly... Wat weet men nu werkelijk van de menselijke psyche... niet veel
Op woensdag 12 maart 2003 19:22 schreef Filmgek het volgende:
Sorry maar ik wordt zo misselijk van dat simpele gepraat over dat in een relatie de een net zo slim als de andere zou zijn dat is volledige onzin en waar staven mensen dat op! hebben jullie het NIPO een brief gestuurd?! jullie doen allemaal of het IQ een soort vast gegeven is en dat is het helemaal niet! meerdere mensen hebben al aangegeven dat er verschillende specialisaties zijn als mensen met ruimtelijk inzicht, empathische mensen etc. en die mensen zullen dus op bv een IQ test weer slecht scoren. Dus hou op met dat gewijs en gedoe en vraag je es af wat je met die cijfers kan! Kijk es kritisch naar een iq test en zie dan wat ze testen! veel van de tests zijn eigenlijk gruwelijke onzin want, als je gaat nadenken wat ze testen zijn dat nooit de dingen die je elke dag doet dus ook niet de dingen die je hebt getraind! (En die dat wel hebben gedaan zijn vaak VU studentjes en NERDS) waardoor je er niet goed in bent en ook niet hoog scoort dus jezelf wegcijfert. Denk ook es na waarom IQ tests zijn uitgevonden ze zijn namelijk uitgevonden voor leidinggevenden om onderscheid te kunnen maken tussen mensen met bepaalde capabilities. En onderscheid maken in het engels heet (to) discriminate, dus we zijn aan het discrimineren tussen A: (tussen twee haakjes) DOMME MENSEN en B: (tussen twee haakjes) SLIMME MENSEN en dat is FOUT zo ONTZETTEND FOUT. Ik snap niet dat jullie allemaal zo kortzichtig kunnen zijn.gr Filmgek
PS: Als een vrouw gruwelijk empathisch is wordt ik daar zo ontzettend warm van binnen van. Daar hoeft ze totaal niet slim voor te zijn als ze me maar begrijpt!! BY THE WAY zelf s kinderen en mensen met down syndrome zeggen de meest scherpe dingen dus hou op met die domme redenatie dat een iq test de be all en end all of everything is.
Zeer GEGROET FilmGEK
quote:Bewustzijns zijn nooit hetzelfde. Afstemmen is het leukste meest intressante wat het is in de communicatie. IQ zegt een hoop niet, maar ook wel iets. Het geeft een inschatting van een moment opname van een deel ontwikkeling van een die persooon. Nou gaat het mij, net als iedereen hier niet om het exact hetzelfde IQ en/of EQ enz. Het gaat erom dat je bij een ander je prettig, veilig en open kan voelen. Ik weet heus wel dat dit niet voor iedereen geld maar ik denk voor de meeste wel. Wel is het zo daar waar je waarde aan hecht, toevallig zou kunnen zitten in een deel van die IQ test. Maar als dat bepalend moet zijn zal tevens blijken dat je EQ dan wel een stuk lager ligt.
Op woensdag 12 maart 2003 21:24 schreef teardrop het volgende:[..]
Exactly... Wat weet men nu werkelijk van de menselijke psyche... niet veel
... dus je kunt echt niet verwachten dat ieders BEWUSTZIJN/intelligentie met een 'simpel' testje gemeten kan worden binnen 10 minuten dat zich alleen maar richt op mathematische en verbale intelligentie (!!!!!!!). Iedereen heeft zo z'n eigen relatief hoge en lage intelligenties, ook hoogbegaafde mensen zijn weleens dom of dommer dan gemiddeld op een bepaald gebied. Dat je hetzelfde IQ meent te hebben als je partner wil nog niet zeggen dat je nooit problemen zult krijgen waarbij men elkaar niet begrijpt tenzij je met een kloon van jezelf getrouwd bent... en mannen en vrouwen begrijpen elkaars manier van denken sowieso niet helemaal en toch kunnen we (meestal) goed samen leven.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:57 schreef Filmgek het volgende:
Zeer GEGROET FilmGEK
quote:Als je de gave hebt van een hoog IQ dan snap je hoe je dat wel kan
Op woensdag 12 maart 2003 23:09 schreef KonnieKipke het volgende:
wat heb je aan een hoog IQ als je je gave niet kunt delen?
quote:juist niet!
Op woensdag 12 maart 2003 23:09 schreef Dethroned het volgende:[..]
Als je de gave hebt van een hoog IQ dan snap je hoe je dat wel kan
quote:Alsof je gelijk autistisch bent
Op woensdag 12 maart 2003 23:11 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
juist niet!
Er is ook nog zoiets als "EQ''. Emotioneel IQ. IQ zegt niets over je interactie met anderen. Artsen met een zeer hoog IQ worden niet per definitie goede artsen, juist vaak niet. En je mag kappen met je
PS uit jouw emotionele toon verwacht ik met een omgekeerde redenatie van jou dat jij dus gewoon geen hoog IQ hebt
quote:Ik bedoel ook niet dat ik een IQ-test als maatstaf neem of ik een jongen leuk vind of niet. Het gaat er meer om of hij me begrijpt. Of ik (inhoudelijke) discussies met hem kan voeren..
Op woensdag 12 maart 2003 19:22 schreef Filmgek het volgende:..PS: Als een vrouw gruwelijk empathisch is wordt ik daar zo ontzettend warm van binnen van. Daar hoeft ze totaal niet slim voor te zijn als ze me maar begrijpt!! BY THE WAY zelf s kinderen en mensen met down syndrome zeggen de meest scherpe dingen dus hou op met die domme redenatie dat een iq test de be all en end all of everything is.
quote:15 juni 2003 das niet echt oud ik wist niet dat foetussen konden praten
Op woensdag 12 maart 2003 23:09 schreef Dethroned het volgende:[..]
Als je de gave hebt van een hoog IQ dan snap je hoe je dat wel kan
quote:wat heeft autisme hier mee te maken?
Op woensdag 12 maart 2003 23:19 schreef Dethroned het volgende:[..]
Alsof je gelijk autistisch bent
![]()
Tevens is niet iedereen met een hoog IQ een arts (ook al impliceer je dit niet ik wilde het er ff uitgooien)
Maar goed ik maak altijd nog zelf uit wat voor smilies ik gebruikPS uit jouw emotionele toon verwacht ik met een omgekeerde redenatie van jou dat jij dus gewoon geen hoog IQ hebt
quote:Tja als hij discussie kan voeren is het cool scoor ook niet echt hoog met een IQ test maar OUWEHOEREN kan ik als de beste. En een discussie voeren al helemaal
Op woensdag 12 maart 2003 23:24 schreef bloempjuh het volgende:[..]
Ik bedoel ook niet dat ik een IQ-test als maatstaf neem of ik een jongen leuk vind of niet. Het gaat er meer om of hij me begrijpt. Of ik (inhoudelijke) discussies met hem kan voeren..
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:27 schreef Filmgek het volgende:[..]
Tja als hij discussie kan voeren is het cool scoor ook niet echt hoog met een IQ test maar OUWEHOEREN kan ik als de beste. En een discussie voeren al helemaal
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:25 schreef Filmgek het volgende:[..]
15 juni 2003 das niet echt oud ik wist niet dat foetussen konden praten
Maar hey gozer effe kalm aan he niet iedereen hoeft het eens te zijn met je mening. Its a free country aint it
quote:handig
Op woensdag 12 maart 2003 23:28 schreef Filmgek het volgende:[..]
Een verschil in IQ tussen 2 mensen heeft niks met de relatie tussen die 2 mensen te maken. Het gaat erom of ze mekaar begrijpen en aanvoelen wat ze bedoelen. Het gaat om liefde niet om wijsheid.
Wel leuk die mensen die vinden dat je allebei een gelijk iq moet hebben... zou ik hou van je uit de mond van iemand met een iq van 140 ineens anders klinken??? denk toch niet zo in blokjes.
LIEFDE IS GEVOEL! (en een verdomd lekker gevoel)
quote:Even totaal offtopic:
Op dinsdag 11 maart 2003 05:45 schreef teardrop het volgende:[..]
Ook nog Logisch Mathematische Intelligentie, Verbaal - Linguïstische Intelligentie, Muzikale intelligentie, Ruimtelijke - Visuele Intelligentie, Inter persoonlijke intelligentie, Intra persoonlijke intelligentie, Natuurgerichte intelligentie... ach ja en zo kun je nog wel even doorgaan, er zijn er zeker meer. M'n vader (die leraar is) kwam laatst thuis met een boekje over die verschillende intelligenties dat hij voor een bepaalde opdracht gebruikt had op school en dat vond ik wel interessant.
quote:Smartass
Op woensdag 12 maart 2003 23:30 schreef Dethroned het volgende:
No it ain't free, it's a commercial kapitalistic western society .....
quote:Ik heb er wel eens met vrienden over gesproken en dan merk je dat veel mensen het niet willen weten, omdat het ze of niet interesseert, of dat ze bang zijn dat ze 'dom' zijn of gevonden worden.
Op dinsdag 11 maart 2003 18:33 schreef Angeles het volgende:[..]
Ja, maar da's altijd. Net als in die topic over cito-scores, daar heeft ook iedereen 550 punten gehaald, of als je een topic opent over hoe moeilijk mensen hun eindexamen vonden, dan hebben ze het ook altijd met hun ogen dicht en op hun sloffen gedaan.
Kennelijk is intelligentie echt iets waar je mee moet scoren. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik mensen niet geloof of zo, maar het valt mij wel altijd op, minder scoren als het gaat om intelligentie is echt een soort taboe.
Je zou trouwens zelfs kunnen discussieren over of mensen met een laag IQ wel interesse hebben om hun eigen IQ te weten of dat alleen mensen met een gemiddeld of hoger IQ hem willen weten..
quote:Toch merk je wel als je vriend(in) een heel ander denkniveau heeft. Ik hoef Tijs lang niet zoveel uit te leggen als mijn vorige vriendje. Tijs kan zelf nadenken over hoe belangrijk het is om jezelf te kunnen onderhouden enzo.
Op donderdag 13 maart 2003 07:57 schreef Henkuzz het volgende:
Een beetje hoger IQ kan op sommige momenten best handig zijn.. denk aan het oplossend vermogen bijvoorbeeld. maar een te hoog iq is ook niet alles hoor. want je denkt over alles veel te veel na. soms een beetje teveel dat als je in je bed ligt nog steeds aan het nadenken (piekeren) bent over dingen wat helemaal niet nodig is.Een verschil in IQ tussen 2 mensen heeft niks met de relatie tussen die 2 mensen te maken. Het gaat erom of ze mekaar begrijpen en aanvoelen wat ze bedoelen. Het gaat om liefde niet om wijsheid.
Wel leuk die mensen die vinden dat je allebei een gelijk iq moet hebben... zou ik hou van je uit de mond van iemand met een iq van 140 ineens anders klinken??? denk toch niet zo in blokjes.
LIEFDE IS GEVOEL! (en een verdomd lekker gevoel)
quote:Ik vind dit niet zo'n goed voorbeeld.
Op donderdag 13 maart 2003 10:21 schreef bloempjuh het volgende:[..]
Toch merk je wel als je vriend(in) een heel ander denkniveau heeft. Ik hoef Tijs lang niet zoveel uit te leggen als mijn vorige vriendje. Tijs kan zelf nadenken over hoe belangrijk het is om jezelf te kunnen onderhouden enzo.
Voorbeeldje: als ik met Tijs naar Polen ga deze zomer (áls..) dan kunnen we gewoon samen vooruit. Als ik een woord in het Engels of Duits niet weet kan hij me aanvullen. Mijn ex spreekt geen woord over de grens en dan zou ik dus alles alleen moeten proberen op te lossen. Dan heb je ook niet echt vakantie
Zelf ben ik ook wel eens weggeweest met hoger opgeleiden die het vertikten de taal te spreken. Dit is dus niet voorbehouden aan een lager IQ, maar vaak gewoon aan moeite willen doen.
quote:Hmmm... jammer hoor. Denk maar niet dat wanneer je echt getest wordt een IQ van 144 gaat halen!!!
Tjezus, worden jullie nou geil als ik dan zeg dat ik 's 144 bij een IQ-test heb gescoord? Het doet mij nl. geen reet. Het gaat erom wat je ermee kunt doen in het echte leven.
Aangezien het eigen commentaar onder je naam, zal je wel het één en ander dagelijks te verduren hebben. Suc6 en denk ik na voordat je denkt stoer te zijn met getallen.
P.s.
Ik ben van mening dat je in een relatie op gelijke hoogte moet zitten.
Heb het nu van 2 kanten mee mogen maken. Mijn huidige prinses en ik passen echt super bij elkaar. Zowel EQ als IQ
Wat een ongelofelijke onzin, EQ, je bent gewoon sociaal of je bent het niet, of een beetje, simpel. Waarschijnljk bedacht door mensen die geen hoog IQ hebben en daar niet tegen kunnen, of iets dergelijks ("oh, nou, dan zal ik wel een hoog EQ hebben!"), net als die 'Nieuwe-tijdskinderen-crap', maar dat is weer een ander onderwerp.
Zo, dat lucht op.
quote:EQ, IQ, BQ, SQ, weet ik welke q...
Op donderdag 13 maart 2003 13:06 schreef draaijer het volgende:[..]
Hmmm... jammer hoor. Denk maar niet dat wanneer je echt getest wordt een IQ van 144 gaat halen!!!
BTW IQ en EQ zijn met elkaar verbonden.
Als je een gemiddeld IQ en een gemiddeld EQ hebt zit je goed.
Mensen met een hoog IQ en laag EQ zijn NIET slimmer dan andere. Hoog IQ en hoog EQ is slim.Aangezien het eigen commentaar onder je naam, zal je wel het één en ander dagelijks te verduren hebben. Suc6 en denk ik na voordat je denkt stoer te zijn met getallen.
P.s.
Ik ben van mening dat je in een relatie op gelijke hoogte moet zitten.
Heb het nu van 2 kanten mee mogen maken. Mijn huidige prinses en ik passen echt super bij elkaar. Zowel EQ als IQ
quote:Ik heb geen idee hoe het heette... zo te zien is er wel best veel over te vinden op het internet (zoeken naar multiple intelligence ofzo) zoals deze site.
Op donderdag 13 maart 2003 09:03 schreef imriyr het volgende:[..]
Even totaal offtopic:
Welk boek was dat, want dat vind ik wel interessant om te lezen.
quote:Waar slaat dat op
Op donderdag 13 maart 2003 09:03 schreef draaijer het volgende:
Hmmm... jammer hoor. Denk maar niet dat wanneer je echt getest wordt een IQ van 144 gaat halen!!!
bla bla
Aangezien het eigen commentaar onder je naam, zal je wel het één en ander dagelijks te verduren hebben. Suc6 en denk ik na voordat je denkt stoer te zijn met getallen.
[Dit bericht is gewijzigd door teardrop op 13-03-2003 18:24]
En wat betreft of een partner hetzelfde iq moet hebben als jezelf, is ook onzin.
Het ligt er maar net vaak aan of je bij elkaar op je gemak voelt etc. En dat heeft niks met iq te maken. Er zullen ooit wel van die idioten zijn geweest die een maatstaaf voor intelligentie wilden hebben, en zeker weten dat dit mannen zijn geweest. Even laten zien of weten dat je zogenaamd slimme bent. Net zoals met een auto allemaal status gericht.
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:06 schreef draaijer het volgende:Hmmm... jammer hoor. Denk maar niet dat wanneer je echt getest wordt een IQ van 144 gaat halen!!!
quote:Je EQ is in elkgeval wel lager. Je staat toch boven zo'n reactie
Op donderdag 13 maart 2003 18:56 schreef SEMTEX het volgende:[..]
En waarom zou ik niet net zo'n score kunnen halen? Mijn god, wat een geval van jaloezie zeg! Bemoei je lekker met je eigen zaken, sukkel!
quote:Sure, ik ben qua EQ af en toe nog een kind, dat zal ik nooit ontkennen. Ik hap veel te vaak, zie soms nog niet helemaal in dat ik boven reacties moet staan, maar ik ben wel heel leergierig en leer razendsnel bij, ook op emotioneel vlak. Dat vind ik een goed punt en daarom komt het met mijn EQ ook uiteindelijk wel goed..
Op donderdag 13 maart 2003 19:15 schreef Dethroned het volgende:[..]
Je EQ is in elkgeval wel lager. Je staat toch boven zo'n reactie
![]()
Volgens mij ben je juist wel bovengemiddeld intelligent. Persoonlijk krijg ik de kriebels van te creatieve mensen maar goed,. maar ik denk dat je op emotioneel vlak nog wat meer te leren hebt ..... niet te ervaren .....
quote:This is why is like your attitude
Op donderdag 13 maart 2003 19:34 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Sure, ik ben qua EQ af en toe nog een kind, dat zal ik nooit ontkennen. Ik hap veel te vaak, zie soms nog niet helemaal in dat ik boven reacties moet staan, maar ik ben wel heel leergierig en leer razendsnel bij, ook op emotioneel vlak. Dat vind ik een goed punt en daarom komt het met mijn EQ ook uiteindelijk wel goed..
quote:Doe maar iets van de klepel en horen luiden enzo...
Op donderdag 13 maart 2003 13:47 schreef tvlxd het volgende:
, net als die 'Nieuwe-tijdskinderen-crap', maar dat is weer een ander onderwerp.
quote:Als je in de buurt komt van de werkkamertemperatuur op mijn werk denk ik dat je nog behoorlijk intelligent bent inverhouding tot een normale woonkamer
Op vrijdag 14 maart 2003 03:01 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ondanks mijn IQ dat niet boven de gemiddelde kamertemperatuur uitkomtgeloof ik dat EQ belangrijker is in een relatie dan IQ
quote:Hmm, jammer dat je je niet eerst even verdiept voordat je gaat flamen:
Op donderdag 13 maart 2003 13:47 schreef tvlxd het volgende:
Eventjes 'flamen', sorry hoor,.
Wat een ongelofelijke onzin, EQ, je bent gewoon sociaal of je bent het niet, of een beetje, simpel. Waarschijnljk bedacht door mensen die geen hoog IQ hebben en daar niet tegen kunnen, of iets dergelijks ("oh, nou, dan zal ik wel een hoog EQ hebben!"),
Zo, dat lucht op.
Emotionele intelligentie heeft te maken met de manier waarop mensen met anderen omgaan, maar ook hoe ze bijvoorbeeld situaties aanvoelen en hun eigen gevoelens onderkennen. Belangrijk bij dit laatste is om deze gevoelens de ene keer een woordje mee te laten spreken (intuïtie, mededogen) en een andere keer te analyseren en er gecontroleerd mee om te gaan (boosheid, jaloezie).
Suc6 verder lees misschien is een boek van bijvoorbeeld Daniel Coleman
ISBN 90-254-9877-9
quote:Semtex, ik val je niet aan, maar open is je ogen voordat je jezelf boven anderen probeert te stellen. Van mijn kant helaas geen jaloezie Helaas voor jou heb ik hoger gescoord met alle internet testen etc. Maar een echte test van enkele dagen, dan gaat het net even anders dan al die internet testen.
Op donderdag 13 maart 2003 18:56 schreef SEMTEX het volgende:[..]
En waarom zou ik niet net zo'n score kunnen halen? Mijn god, wat een geval van jaloezie zeg! Bemoei je lekker met je eigen zaken, sukkel!
EQ:
Uit onderzoeken blijkt dat het niet zozeer IQ is dat een mens helpt slagen in het leven - hoewel dat wel kan helpen - maar dat het vooral gaat om EQ, de Emotionele Intelligentie.
Emotionele intelligentie heeft te maken met de manier waarop mensen met anderen omgaan, maar ook hoe ze bijvoorbeeld situaties aanvoelen en hun eigen gevoelens onderkennen. Belangrijk bij dit laatste is om deze gevoelens de ene keer een woordje mee te laten spreken (intuïtie, mededogen) en een andere keer te analyseren en er gecontroleerd mee om te gaan (boosheid, jaloezie).
Verder: keep on posting en zie dit niet als een aanval o.i.d.
quote:Dus iemand met weinig EQ heeft minder kans van slagen???? En wat betreft analyses maken dat doe je met je hersens en niet met je gevoel. Uit dat stukje wat jezelf neerzet komt heel mooi naar voren dat allebei belangrijk zijn.
Op vrijdag 14 maart 2003 08:24 schreef draaijer het volgende:[..]
Semtex, ik val je niet aan, maar open is je ogen voordat je jezelf boven anderen probeert te stellen. Van mijn kant helaas geen jaloezie Helaas voor jou heb ik hoger gescoord met alle internet testen etc. Maar een echte test van enkele dagen, dan gaat het net even anders dan al die internet testen.
EQ:
Uit onderzoeken blijkt dat het niet zozeer IQ is dat een mens helpt slagen in het leven - hoewel dat wel kan helpen - maar dat het vooral gaat om EQ, de Emotionele Intelligentie.Emotionele intelligentie heeft te maken met de manier waarop mensen met anderen omgaan, maar ook hoe ze bijvoorbeeld situaties aanvoelen en hun eigen gevoelens onderkennen. Belangrijk bij dit laatste is om deze gevoelens de ene keer een woordje mee te laten spreken (intuïtie, mededogen) en een andere keer te analyseren en er gecontroleerd mee om te gaan (boosheid, jaloezie).
Verder: keep on posting en zie dit niet als een aanval o.i.d.
quote:Ik denk dat inderdaad wel. Juist de mensen met het hoogste IQ en het laagste EQ zijn vaak erg afgezonderde mensen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat zij ongelukkig zijn. Maar als je kijkt naar wat voor mij levensgeluk betekent; veel sociale interactie, je geluk en kwaliteiten kunnen delen; dan denk ik dat al had ik nog zo'n hoog IQ, ik zou erg ongelukkig zijn...
Op vrijdag 14 maart 2003 09:16 schreef Henkuzz het volgende:[..]
Dus iemand met weinig EQ heeft minder kans van slagen???? En wat betreft analyses maken dat doe je met je hersens en niet met je gevoel. Uit dat stukje wat jezelf neerzet komt heel mooi naar voren dat allebei belangrijk zijn.
quote:Dat doe ik dus JUIST niet, het was sarcasme, lees dan 's door
Semtex, ik val je niet aan, maar open is je ogen voordat je jezelf boven anderen probeert te stellen.
quote:Maar je hebt ook uitzonderingen......
Op vrijdag 14 maart 2003 09:35 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Ik denk dat inderdaad wel. Juist de mensen met het hoogste IQ en het laagste EQ zijn vaak erg afgezonderde mensen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat zij ongelukkig zijn. Maar als je kijkt naar wat voor mij levensgeluk betekent; veel sociale interactie, je geluk en kwaliteiten kunnen delen; dan denk ik dat al had ik nog zo'n hoog IQ, ik zou erg ongelukkig zijn...
quote:Wie probeert zichzelf hier nu voor anderen te boven anderen te plaatsen?
Semtex, ik val je niet aan, maar open is je ogen voordat je jezelf boven anderen probeert te stellen. Van mijn kant helaas geen jaloezie Helaas voor jou heb ik hoger gescoord met alle internet testen etc. Maar een echte test van enkele dagen, dan gaat het net even anders dan al die internet testen.
quote:Wie zegt dat ik op EQ-gebied een totale No-no ben? Je kent me niet eens volledig of IRL en volgens mij heb je zelfs nog nooit een gem. R&P-post van me gelezen, dus heb je geen flauw benul van mijn EQ. En nee, dat haal je echt niet alleen uit posts op een forum hoor.
EQ:
Emotionele intelligentie heeft te maken met de manier waarop mensen met anderen omgaan, maar ook hoe ze bijvoorbeeld situaties aanvoelen en hun eigen gevoelens onderkennen. Belangrijk bij dit laatste is om deze gevoelens de ene keer een woordje mee te laten spreken (intuïtie, mededogen) en een andere keer te analyseren en er gecontroleerd mee om te gaan (boosheid, jaloezie).Verder: keep on posting en zie dit niet als een aanval o.i.d.
Intelligentie is ook ruimdenkend zijn, dacht ik altijd en jij trekt voornl. voorbarige conclusies
En nu ga ik werken
quote:Werkze.....
Op vrijdag 14 maart 2003 09:49 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Wie probeert zichzelf hier nu voor anderen te boven anderen te plaatsen?
Beschuldig nou niet die ander waar je zelf schuldig aan bent. No offense hoor, maar dat vind ik nogal dom
[..]Wie zegt dat ik op EQ-gebied een totale No-no ben? Je kent me niet eens volledig of IRL en volgens mij heb je zelfs nog nooit een gem. R&P-post van me gelezen, dus heb je geen flauw benul van mijn EQ. En nee, dat haal je echt niet alleen uit posts op een forum hoor.
Intelligentie is ook ruimdenkend zijn, dacht ik altijd en jij trekt voornl. voorbarige conclusies
En nu ga ik werken
quote:Ik denk dat iemand met een hoog EQ en een laag IQ toch ook niet echt ver komt hoor
Op vrijdag 14 maart 2003 08:24 schreef draaijer het volgende:
EQ:
Uit onderzoeken blijkt dat het niet zozeer IQ is dat een mens helpt slagen in het leven - hoewel dat wel kan helpen - maar dat het vooral gaat om EQ, de Emotionele Intelligentie.
quote:Gaat helemaal niet om die zooi, gaat om uiterlijk.
Op vrijdag 14 maart 2003 09:53 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik denk dat iemand met een hoog EQ en een laag IQ toch ook niet echt ver komt hoor
quote:Hier geloof ik dus niet in. Ik heb ooit een heel knap vriendje gehad waar geen zinnig woord uitkwam. Sure, in eerste instantie is zo'n knap uiterlijk een lokkertje, maar na een week ben je daar ontzettend op uitgekeken als er verder niets bij zit.
Op vrijdag 14 maart 2003 09:56 schreef cYbErTiM het volgende:[..]
Gaat helemaal niet om die zooi, gaat om uiterlijk.
Een lekker dom wijf scoort meer in het leven dan een slimme lelijke die er voor moet vechten.
tis zo, NOFI
quote:dit is echt een der oudste cliches! alsof mooie vrouwen geen intelligentie bezitten echt te triest voor woorden... dit is gewoon een excuus voor jou als je gaat versieren van "he mooie vrouw equals geen inhoud neh hoef ik niet dan raak ik tenminste niet teleurgesteld" echt rare opvatting heb jij!
Op vrijdag 14 maart 2003 09:56 schreef cYbErTiM het volgende:[..]
Gaat helemaal niet om die zooi, gaat om uiterlijk.
Een lekker dom wijf scoort meer in het leven dan een slimme lelijke die er voor moet vechten.
tis zo, NOFI
quote:huh? er zijn tegenwoordig zat mooie vrouwen/meisjes met inhoud hoor. Dit schoppen het dan ook NOG verder.
Op vrijdag 14 maart 2003 10:32 schreef Filmgek het volgende:[..]
dit is echt een der oudste cliches! alsof mooie vrouwen geen intelligentie bezitten echt te triest voor woorden... dit is gewoon een excuus voor jou als je gaat versieren van "he mooie vrouw equals geen inhoud neh hoef ik niet dan raak ik tenminste niet teleurgesteld" echt rare opvatting heb jij!
quote:EH?! waarom zet je het er dan neer???!!!!!!!!!
Op vrijdag 14 maart 2003 10:41 schreef cYbErTiM het volgende:[..]
huh? er zijn tegenwoordig zat mooie vrouwen/meisjes met inhoud hoor. Dit schoppen het dan ook NOG verder.
quote:Hij leeft nog in het stenen tijdperk joh, lekker laten gaan
Op vrijdag 14 maart 2003 10:32 schreef Filmgek het volgende:[..]
dit is echt een der oudste cliches! alsof mooie vrouwen geen intelligentie bezitten echt te triest voor woorden... dit is gewoon een excuus voor jou als je gaat versieren van "he mooie vrouw equals geen inhoud neh hoef ik niet dan raak ik tenminste niet teleurgesteld" echt rare opvatting heb jij!
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 13:56 schreef oYo het volgende:
Ik heb zelden een topic gezien waar de inhoud zo onderhevig is aan het IQ . . .
quote:Meer iets van de knuppel in een hokje gooien.
Op vrijdag 14 maart 2003 06:18 schreef superbossy het volgende:
Doe maar iets van de klepel en horen luiden enzo...
quote:Ik denk niet dat IQ iets zegt over je kans van slagen in de maatschappij.
Op vrijdag 14 maart 2003 08:21 schreef draaijer het volgende:
Hmm, jammer dat je je niet eerst even verdiept voordat je gaat flamen:
quote:Ik denk alleen niet dat het 'EQ' te meten is, in tegenstelling tot 'IQ'.
quote:Ik zal eens kijken.
Suc6 verder lees misschien is een boek van bijvoorbeeld Daniel Coleman
ISBN 90-254-9877-9
quote:En waarom niet ? Tuurlijk kan je een waarde hangen aan een EQ, het resultaat dient echter misschien anders te worden uitgelegd.
Op vrijdag 14 maart 2003 16:38 schreef tvlxd het volgende:
Ik denk alleen niet dat het 'EQ' te meten is, in tegenstelling tot 'IQ'.
Alleen de test methode zal complexer zijn en veel subjectiever .....
dat laaste hangt af van diegene die de test maakt maar goed....
Ik vind het hele opbieden met je IQ tegen elkaar nl. waanzin. Mijn opmerking in het begin was cynisch bedoeld: wat wordt ik nu voor beter mens met een IQ van 180 en ben ik meteen een domkop die gedoemd is tot mislukken met een IQ van 100? Nee.
Ik heb ooit 's de MENSA IQ-test op internet gedaan in de daarvoor gestelde tijd (20 minuutjes). Je krijgt dan van hun een score, een soort indicatie van hoe je het gedaan hebt. Bij mij was die 144. Dat zegt verder niets over mijn intelligentie of IQ, vind ik. Het was een tijdopname en toevallig heb ik die tijdopname goed doorstaan. Voor mij was het een klein bewijsje dat de gedachte die ik mijn hele leven had, "Je bent een dom meisje dat niets kan", niet geheel waar was en dat ik best wat intellect in m'n knar had en dat eens moest gaan erkennen en er vooral: iets mee doen!
Ik wil best meedoen aan een heuse MENSAtest bij de stichting zelf, maar wat bereik ik ermee en vooral: voor wie doe ik het? Zeker niet voor mezelf. Ten eerste zal ik niet bij de vereiste 98% zitten en mag ik dus geen lid worden van hun geweldige 'hoogbegaafde' eliteclubje en dus kost het mij alleen maar geld, tijd en moeite. En wat heb ik uiteindelijk? Een cijfertje. Een cijfertje dat mij niets zegt, want ik heb veel meer aan mijn eigen kunnen dan aan meetkundig cijfertje dat meent te moeten bepalen hoe slim ik wel niet ben. Laat mij dus maar lekker blij zijn met het feit dat ik ook best kan meekomen met een inzichtstestje: zo dom ben ik niet.
Al die mensen die zich zo geweldig optrekken aan 'hun cijfertje' vind ik alleen maar erg jammer: dat cijfertje brengt jou nl. nergens in je leven, je inzet en wilskracht wel.
Ook is, zoals al eerder gezegd, je EQ erg belangrijk. Hoe STA je in het leven? Ben je bereid te vechten, sta je open voor de mening van een ander, ben je sociaal, kun je met andere mensen samen werken, ben je bereid compromissen te sluiten. Als je alleen maar je miserabele scoretje bent in je leven en je kunt totaal niet met mensen omgaan zul je er nooit komen en zul je ook nooit iets kunnen maken van je leven.
En dan eindelijk weer ontopic: een relatie zal dan waarschijnlijk helemaal een utopie worden. Want je wilt echt niet samenleven met iemand die de hele dag verzucht hoe hoog z'n IQ toch is en hoe geweldig hij/zij daarom is. Dat gaat je toch vreselijk je keel uithangen?
Natuurlijk is het belangrijk dat je op 1 lijn ligt, en dat heeft zeker wel met enige mate van pienterheid te maken, maar het gaat er meer om: heb je dezelfde humor, en accepteer je elkaars foutjes en onvolkomenheden? En dan maakt het niet uit of je 88 of 18 bent, sommige mensen klikken gewoon en andere niet..
Zo..ff kijken of ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen.. (daar ben ik soms erg slecht in..)
Ja!
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 14-03-2003 17:53]
quote:Handig.
Op vrijdag 14 maart 2003 17:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had dit vanmorgen al in mijn hoofd, en heb het nu een beetje tot een logisch geheel kunnen vormen. Soms is dat wel lekker, tijdens je werk erover filosoferen.Ik vind het hele opbieden met je IQ tegen elkaar nl. waanzin. Mijn opmerking in het begin was cynisch bedoeld: wat wordt ik nu voor beter mens met een IQ van 180 en ben ik meteen een domkop die gedoemd is tot mislukken met een IQ van 100? Nee.
Ik heb ooit 's de MENSA IQ-test op internet gedaan in de daarvoor gestelde tijd (20 minuutjes). Je krijgt dan van hun een score, een soort indicatie van hoe je het gedaan hebt. Bij mij was die 144. Dat zegt verder niets over mijn intelligentie of IQ, vind ik. Het was een tijdopname en toevallig heb ik die tijdopname goed doorstaan. Voor mij was het een klein bewijsje dat de gedachte die ik mijn hele leven had, "Je bent een dom meisje dat niets kan", niet geheel waar was en dat ik best wat intellect in m'n knar had en dat eens moest gaan erkennen en er vooral: iets mee doen!
Ik wil best meedoen aan een heuse MENSAtest bij de stichting zelf, maar wat bereik ik ermee en vooral: voor wie doe ik het? Zeker niet voor mezelf. Ten eerste zal ik niet bij de vereiste 98% zitten en mag ik dus geen lid worden van hun geweldige 'hoogbegaafde' eliteclubje en dus kost het mij alleen maar geld, tijd en moeite. En wat heb ik uiteindelijk? Een cijfertje. Een cijfertje dat mij niets zegt, want ik heb veel meer aan mijn eigen kunnen dan aan meetkundig cijfertje dat meent te moeten bepalen hoe slim ik wel niet ben. Laat mij dus maar lekker blij zijn met het feit dat ik ook best kan meekomen met een inzichtstestje: zo dom ben ik niet.Al die mensen die zich zo geweldig optrekken aan 'hun cijfertje' vind ik alleen maar erg jammer: dat cijfertje brengt jou nl. nergens in je leven, je inzet en wilskracht wel.
Ook is, zoals al eerder gezegd, je EQ erg belangrijk. Hoe STA je in het leven? Ben je bereid te vechten, sta je open voor de mening van een ander, ben je sociaal, kun je met andere mensen samen werken, ben je bereid compromissen te sluiten. Als je alleen maar je miserabele scoretje bent in je leven en je kunt totaal niet met mensen omgaan zul je er nooit komen en zul je ook nooit iets kunnen maken van je leven.
En dan eindelijk weer ontopic: een relatie zal dan waarschijnlijk helemaal een utopie worden. Want je wilt echt niet samenleven met iemand die de hele dag verzucht hoe hoog z'n IQ toch is en hoe geweldig hij/zij daarom is. Dat gaat je toch vreselijk je keel uithangen?
Natuurlijk is het belangrijk dat je op 1 lijn ligt, en dat heeft zeker wel met enige mate van pienterheid te maken, maar het gaat er meer om: heb je dezelfde humor, en accepteer je elkaars foutjes en onvolkomenheden? En dan maakt het niet uit of je 88 of 18 bent, sommige mensen klikken gewoon en andere niet..
Zo..ff kijken of ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen.. (daar ben ik soms erg slecht in..)Ja!
Als iemand zo hoog doet over zijn IQ ligt het aan de houding van die persoon. Daar zit weer een hele psychologisch rede achter. Is meer richting EQ. Persoonlijk ben ik van mening dat je weinig met het gegeven IQ kan. Dit is namelijk meer van toepassing voor het zoeken van een studierichting of baan. Puur om te vergelijken of je een bepaald niveau hebt. Ook dit komt niet altijd goed overeen.
Als je een heel verschillend EQ hebt dan lijkt me dat veel onhandiger in een relatie. De enige oplossing hiervan is begrip en compromissen te sluiten. Dat is het enige. Verder is in een relatie denk ik veel meer emotie betrokken dan rationaliteit. Zodra dit niet is zou ik ernstig met diegene praten.
quote:Touché
Op woensdag 12 maart 2003 14:33 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Arrogantie is ook niet erg aantrekkelijk
quote:Zelfkennis zoals bovenstaande is onmisbaar, een hoog IQ is in principe vooral lastig.
Op donderdag 13 maart 2003 19:34 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Sure, ik ben qua EQ af en toe nog een kind, dat zal ik nooit ontkennen. Ik hap veel te vaak, zie soms nog niet helemaal in dat ik boven reacties moet staan, maar ik ben wel heel leergierig en leer razendsnel bij, ook op emotioneel vlak.
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 15-03-2003 13:05]
quote:Jammer Semtex, je was juist goed bezig maar het bovenstaande is dan weer tenenkrommend. Intelligentie heeft niets te maken met ruimdenkendheid.
Op vrijdag 14 maart 2003 09:49 schreef SEMTEX het volgende:Intelligentie is ook ruimdenkend zijn, dacht ik altijd en jij trekt voornl. voorbarige conclusies
quote:Er is meer onzin geschreven dan ik doorhad. EQ zegt absoluut niet over iemand, aangezien iemand zijn scores staaft aan voorgaande ervaringen. Ok dit is het topic niet, in een ander topic GRAAG!
Op vrijdag 14 maart 2003 08:21 schreef draaijer het volgende:
Emotionele intelligentie heeft te maken met de manier waarop mensen met anderen omgaan, maar ook hoe ze bijvoorbeeld situaties aanvoelen en hun eigen gevoelens onderkennen. Belangrijk bij dit laatste is om deze gevoelens de ene keer een woordje mee te laten spreken (intuïtie, mededogen) en een andere keer te analyseren en er gecontroleerd mee om te gaan (boosheid, jaloezie).Suc6 verder lees misschien is een boek van bijvoorbeeld Daniel Coleman
ISBN 90-254-9877-9
quote:Je hebt het wel getroffen met jezelf, hè...
Op zaterdag 15 maart 2003 13:03 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Jammer Semtex, je was juist goed bezig maar het bovenstaande is dan weer tenenkrommend. Intelligentie heeft niets te maken met ruimdenkendheid.
quote:Hmmm, jammer van je. Eerst ergens induiken alvorens onlogische dingen te zeggen. Verweven past bij de woorden IQ en EQ omdat je over maatschappelijke onderdelen praat.
Op zaterdag 15 maart 2003 13:11 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Er is meer onzin geschreven dan ik doorhad. EQ zegt absoluut niet over iemand, aangezien iemand zijn scores staaft aan voorgaande ervaringen. Ok dit is het topic niet, in een ander topic GRAAG!
quote:Ik weet het
Op zaterdag 15 maart 2003 13:16 schreef milagro het volgende:[..]
Je hebt het wel getroffen met jezelf, hè...
Jij ook met jezelf he , of niet soms?
quote:Zoals ik al zei, in een ander topic GRAAG!
Op zaterdag 15 maart 2003 15:00 schreef draaijer het volgende:[..]
Hmmm, jammer van je. Eerst ergens induiken alvorens onlogische dingen te zeggen. Verweven past bij de woorden IQ en EQ omdat je over maatschappelijke onderdelen praat.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 13:03 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Jammer Semtex, je was juist goed bezig maar het bovenstaande is dan weer tenenkrommend. Intelligentie heeft niets te maken met ruimdenkendheid.
quote:Dat beweer ik daarmee geenszins. Ik zeg alleen dat er geen verband ( in deze krappe zin)tussen beide bestaat, wat toch echt HEEL iets anders is.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:01 schreef SEMTEX het volgende:[..]
![]()
![]()
Wel degelijk! Maar hiermee geef je dus toe dat je juist die eigenschap niet bezit?
In ruimere zin zou je bijvoorbeeld wel kunnen zeggen dat ruimdenkendheid in het geval van een 'helicopterview' makkelijker is voor mensen met een hoger IQ.
En nee hiermee zeg ik ook niet dat ik een laag IQ heb.
quote:Ik vind je eigenlijk 'n beetje zielig. Ik heb het idee dat mensen die werkelijk een hoog IQ hebben, er niet zo mee willen dweepen zoals jij. Zij hebben eerder de behoefte dat stil te houden, om als ieder ander behandeld te worden. Daarom vind ik je nogal een phoney man. Ik heb het idee dat je erg onzeker bent en daarom tracht je zelfbeeld op te trekken aan dat cijfertje...
Op zaterdag 15 maart 2003 19:10 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Dat beweer ik daarmee geenszins. Ik zeg alleen dat er geen verband ( in deze krappe zin)tussen beide bestaat, wat toch echt HEEL iets anders is.
In ruimere zin zou je bijvoorbeeld wel kunnen zeggen dat ruimdenkendheid in het geval van een 'helicopterview' makkelijker is voor mensen met een hoger IQ.
quote:Denk ik niet. Denk ook niet dat hij een bovengemiddeld IQ heeft. Ik ook niet. Concentratieproblemen zijn voor mij de rede dat ik niet hoog scoor. Anders zou het wel lukken. Ga alleen niet de rede vermelden dat ik me niet goed concentreer, want dat is weer een heel ander onderwerp
Op zaterdag 15 maart 2003 19:17 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik vind je eigenlijk 'n beetje zielig. Ik heb het idee dat mensen die werkelijk een hoog IQ hebben, er niet zo mee willen dweepen zoals jij. Zij hebben eerder de behoefte dat stil te houden, om als ieder ander behandeld te worden. Daarom vind ik je nogal een phoney man. Ik heb het idee dat je erg onzeker bent en daarom tracht je zelfbeeld op te trekken aan dat cijfertje...
quote:Precies, maar ik denk zoiezo niet dat zo'n IQ-test iets zegt over hoe intelligent je wel niet bent. Daarom vind ik het onzinnig iemand af te rekenen op zijn getalletje, laat staan ermee te dweepen.
Op zaterdag 15 maart 2003 20:32 schreef Dethroned het volgende:[..]
Denk ik niet. Denk ook niet dat hij een bovengemiddeld IQ heeft. Ik ook niet. Concentratieproblemen zijn voor mij de rede dat ik niet hoog scoor. Anders zou het wel lukken. Ga alleen niet de rede vermelden dat ik me niet goed concentreer, want dat is weer een heel ander onderwerp
quote:Als je het vermogen hebt ruim te denken, veel begrip te hebben voor meerdere kanten van iets is dat zeker intelligentie in mijn ogen...of de manier om een grotere intelligentie te ontwikkelen. Wat versta jij dan wel onder IQ, ben zelf dan ook een beetje duidelijk i.p.v. zo arrogant te reageren alsof het de enige waarheid is zonder enige uitleg? Ik vind je overkomen alsof je maar weinig begrip hebt voor mensen die anders denken dan jij, no offense, maar dat noem ik 'domheid'.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:10 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Dat beweer ik daarmee geenszins. Ik zeg alleen dat er geen verband ( in deze krappe zin)tussen beide bestaat, wat toch echt HEEL iets anders is.
Ah.. dit soort uitspraken in andere topics zeggen wel wat over jouw ruimdenkendheid: "Alle vrouwen zijn per definitie hoeren op mn vriendin en mn moeder na..."
[Dit bericht is gewijzigd door teardrop op 15-03-2003 23:03]
quote:Komop hee, jij vond het zelf ook nodig om 'dat cijfertje' hier een aantal malen te vermelden.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind je eigenlijk 'n beetje zielig. Ik heb het idee dat mensen die werkelijk een hoog IQ hebben, er niet zo mee willen dweepen zoals jij. Zij hebben eerder de behoefte dat stil te houden, om als ieder ander behandeld te worden. Daarom vind ik je nogal een phoney man. Ik heb het idee dat je erg onzeker bent en daarom tracht je zelfbeeld op te trekken aan dat cijfertje...
En nee, aan intelligentie kunnen m.i. GEEN karaktereigenschappen afgeleid worden, net zoals je aan iemands haarkleur of etnische afkomst geen karaktereigenschappen kunt afleiden.
quote:Yup, maar ik hecht er geen waarde aan. (Zoals de oplettende lezer in mijn eerdere stukje allang al had kunnen lezen) En jij ging me toch geen aandacht meer geven? Kun je 't toch niet laten
Op zaterdag 15 maart 2003 23:40 schreef Fogerty het volgende:[..]
Komop hee, jij vond het zelf ook nodig om 'dat cijfertje' hier een aantal malen te vermelden.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 15-03-2003 23:55]
quote:Hap Hap Hap
Op zaterdag 15 maart 2003 23:49 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Yup, maar ik hecht er geen waarde aan. (Zoals de oplettende lezer in mijn eerdere stukje allang al had kunnen lezen) En jij ging me toch geen aandacht meer geven? Kun je 't toch niet laten
Je zoekt een partner die je ligt, en als je op 1 level bent met elkaar en klikt, dan lijkt mij de kans groot dat jullie ongeveer van hetzelfde niveau zijn. Al weet ik uit meerdere situaties van dichtbij dat het niet meetelt.
quote:Intelligentie en "ruimdenkend zijn" hebben weinig met elkaar te maken. Iemand kan bijzonder intelligent zijn maar wanneer deze intelligentie zich beperkt tot een bepaalde wereldvisie die iemand heeft dan hoeft er van ruimdenkend zijn geen enkele sprake te zijn.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:31 schreef teardrop het volgende:
Als je het vermogen hebt ruim te denken, veel begrip te hebben voor meerdere kanten van iets is dat zeker intelligentie in mijn ogen...of de manier om een grotere intelligentie te ontwikkelen.
ook zijn er veel mensen die intelligent zijn, maar waar je verder nauwelijks een gesprek mee kan voeren (laag EQ?).
persoonlijk heb ik liever iets met een meisje dat ongeveer even slim is als ik, of slimmer. maar als ze een nare persoonlijkheid heeft, heb ik liever een iets minder slim, lief meisje.
nog iets, ik vraag me af of er een verschil is tussen een hoog IQ hebben en intellectueel zijn. mijn definitie van intellectueel zijn is: houden van goede literatuur, muziek, over de dingen nadenken, kritisch zijn etc. ik kan me voorstellen dat er ontzettend slimme mensen zijn die helemaal niet zo ingesteld zijn. dat vind ik een beetje weggegooid geld.
en de mensen die zeggen "IQ is helemaal geen goede graadmeter blah blah blah het zegt niets. MAAR, just so you know, ik heb wel een IQ van 167,5" vind ik maar raar.
Zelf ben ik niet echt slim, ik heb gewoon een goede discipline en weet wat ik wel en daar ga ik dan ook volledig voor. Mijn iq is 122 (mensa test). Ik ben al vroeg uit huis gegaan, 1 studie neit afgemaakt, 1,5 jaar gewerkt en dat vormt iemands denkniveau wel degelijk met iemand die nog altijd bij hun ouders wonen en geen reet hoeven uit te voeren.
Nu heb ik een vriendin sinds een paar weekjes die ook spw2 heeft gedaan, geen werk kan vinden, maar wel verder gaat met spw3 volgend collegejaar.
Ik heb het gevoel met haar hetzelfde als met mijn exvriendin, maar zij is toch wel anders op de sommige gebieden, zij is christelijk net als ik dus daarover praten vormt geen struikelblok meer. Zij komt voor zichzelf op en we hebben wel wat serieus gesprekken waarvan ik zelfs nog wat leer
Een zelfde golflengte en denkniveau hebben in een relatie is een must, maar het heeft niet zoveel met iq te maken. Het heeft meer te maken met iemands eq en wat die persoon allemaal heeft meegemaakt waardoor je zicht op de wereld wordt verbreed.
Lol op http://iqtest.websig.org/ kwam ik uit op 150
[Dit bericht is gewijzigd door sjorsie op 16-03-2003 14:49]
quote:nou, volgens die test heb ik een iq van 156, maar dat lijkt me stug.
Op zondag 9 maart 2003 19:14 schreef _knight_ het volgende:
Zie ik hier een cross post ?
Wie wil een IQ-test voor me maken?
geboortedatum 01-01-1978.
quote:Die internet tests zijn zowiezo onzin. Als je bij die mensa test kijkt zie je dat het gemiddelde boven de 120 ligt en dat veel mensen 150 of meer halen. Er lopen kennelijk wel erg veel genieen rond in Nederland.
Op zondag 16 maart 2003 14:57 schreef Goofup het volgende:[..]
nou, volgens die test heb ik een iq van 156, maar dat lijkt me stug.
geboortedatum 01-01-1978.
Maar ik snap zowiezo niet dat mensen zelf niet zien dat die testen onzin zijn. Je weet toch zelf wel ongeveer hoe slim je bent. Of denken mensen standaard van zichzelf dat ze heeel erg intelligent zijn of zo? Doen ze MBO informatica en dan denken ze dat ze hoogbegaafd zijn
quote:Ik bedoelde ook helemaal niet te zeggen dat mensen die niet ruimdenkend zijn niet intelligent zijn maar dat het denk ik een soort onderdeeltje van intelligentie is. Natuurlijk heb je er niks aan als je bijv. een precieze berekening moet doen waarbij maar 1 oplossing uit kan komen....maar op andere vlakken is het net zo'n groot voordeel als dat je heel gefixeerd en nauwkeurig kunt denken in formules enzo zoals bij wiskunde (misschien verklaart dat een beetje waarom mensen met een hoge wiskundige intelligentie vaak zo'n laag "EQ" hebben omdat diezelfde denkwijze de overhand kan hebben bij het omgaan met iets onberekenbaars als mensen/emoties...en dat soort mensen hebben waarschijnlijk ook de IQ-test uitgevonden
Op zondag 16 maart 2003 13:25 schreef thoth het volgende:[..]
Intelligentie en "ruimdenkend zijn" hebben weinig met elkaar te maken. Iemand kan bijzonder intelligent zijn maar wanneer deze intelligentie zich beperkt tot een bepaalde wereldvisie die iemand heeft dan hoeft er van ruimdenkend zijn geen enkele sprake te zijn.
Ik vind de ideeën van Professor Howard Gardner over meervoudige intelligenties best goed: http://members.ozemail.com.au/~caveman/Creative/Brain/mult_intell.htm
[Dit bericht is gewijzigd door teardrop op 17-03-2003 01:25]
quote:Ik zeg nergens dat ik een hoog IQ hebben zo geweldig vind en dat iedereen dat moet weten. Ik denk dat je vooral dingen die er staan misinterpreteert en naar je hand zet, das een vervelende gewoonte!
Op zaterdag 15 maart 2003 19:17 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Mijn zelfbeeld heeft ook weer helemaal niets met mijn IQ te maken. Ik heb al eerder, in zoveel topics, vermeld dat je niet zomaar dingen moet aannemen over me op basis van een paar polariserende posts. Ik vind het erg jammer dat je daarmee door blijft gaan.
Mijn zelfbeeld is ook zonder hoog IQ
quote:Hehe grappig dat je die uitspraak aanhaalt
Op zaterdag 15 maart 2003 22:31 schreef teardrop het volgende:[..]
Als je het vermogen hebt ruim te denken, veel begrip te hebben voor meerdere kanten van iets is dat zeker intelligentie in mijn ogen...of de manier om een grotere intelligentie te ontwikkelen. Wat versta jij dan wel onder IQ, ben zelf dan ook een beetje duidelijk i.p.v. zo arrogant te reageren alsof het de enige waarheid is zonder enige uitleg? Ik vind je overkomen alsof je maar weinig begrip hebt voor mensen die anders denken dan jij, no offense, maar dat noem ik 'domheid'.
Ah.. dit soort uitspraken in andere topics zeggen wel wat over jouw ruimdenkendheid: "Alle vrouwen zijn per definitie hoeren op mn vriendin en mn moeder na..."
Ik wil het best uitleggen hoor, maar dan ga ik offtopic en dat is niet de bedoeling van dit topic, daarom gaf ik kort en bondig mijn mening weer.
Ik snap niet waarom jullie zo'n moeite hebben met iemand die zijn mening over zaken geeft zoals ik, ik zeg helemaal niet dat het de enige visie is, dat is jullie perceptie. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en ja ook die respecteer ik.
Kort door de bocht gezegd wil ik enkel zeggen dat 'tunnelvisies' zowel voorkomen bij mensen met een hoog IQ als bij mensen met een laag IQ.
quote:Ik zet bij elke zin met een negatieve lading over jou 'ik vind' en 'ik heb het idee' neer, het is dus MIJN mening en daar hoef je geen waarde aan te hechten. Ik presenteer het niet als een feit, ik zeg alleen hoe ik erover denk. Blijkbaar trek je je dat enorm aan, not my problem. Ik stoor me gewoon aan de manier waarop je je in dit topic presenteert en dat zeg ik dan ook gewoon.
Op maandag 17 maart 2003 10:09 schreef Tranceptor het volgende:
Mijn zelfbeeld heeft ook weer helemaal niets met mijn IQ te maken. Ik heb al eerder, in zoveel topics, vermeld dat je niet zomaar dingen moet aannemen over me op basis van een paar polariserende posts. Ik vind het erg jammer dat je daarmee door blijft gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 17-03-2003 13:12]
Ik denk dta je in een relatie weliemand zoekt bij wie je je ei kwijt kunt, dus hij of zij moet toc wel een beeje hetzelfde intellgentie niveau hebben. Ander spraat dat ´s ochtends best lastig. Van de andere kant spelen nog zoveel andere factoren een rol dat ik betwijfel of je kunt zeggen dat iemand echt ene IQ nodig heeft dat ongeveer gelijk is aan dat van jezelf.
quote:Dat vind ik nou ook... sommige denken blijkbaar dat je in een relatie allebei net zo "slim" moet zijn. Dat hoeft helemaal niet als je mekaar maar kunt volgen. En kom op nou wees nou eens eerlijk. Waar zit de liefde in je lichaam? In je hoofd? Nou als dat zo is dan moet je nog maar eens heel goed na gaan denken want dan zit je best wel verkeerd. Liefde komt vanuit je hart. En je hart is EQ.
Op maandag 17 maart 2003 13:10 schreef ThE_ED het volgende:
5 okt 1979
154 bij een officiele test (dus niet zo´n duffe internet of tv iets.)Ik denk dta je in een relatie weliemand zoekt bij wie je je ei kwijt kunt, dus hij of zij moet toc wel een beeje hetzelfde intellgentie niveau hebben. Ander spraat dat ´s ochtends best lastig. Van de andere kant spelen nog zoveel andere factoren een rol dat ik betwijfel of je kunt zeggen dat iemand echt ene IQ nodig heeft dat ongeveer gelijk is aan dat van jezelf.
quote:Het is wel zo dat mensen die een lager IQ hebben, ´slimmere´ mensen niet zo goed kunen volgen, gewoonweg omdat de gedachte gang anders is. Maar verder gaat het er ook om welke dingen je leuk vind etc, of je die dingen kunt delen of elkaar juist kunt aanvullen... Het zelfde zou je kunnen zgegen van ´alfa´s ´ of ´beta´s ´, dus ach ja. Enne ´EQ´ vind ik een beetje een loos begrip, intelligentie is al nauwlijks te meten, maar emotie al helemaal niet. En voor zover dit wel zou gelden heeft dat denk ik weer weinig te maken hoe het in een relatie gaat. (Maar ik geef toe dat ik daar niet echt een expert in ben..)
Op maandag 17 maart 2003 13:15 schreef Henkuzz het volgende:[..]
Dat vind ik nou ook... sommige denken blijkbaar dat je in een relatie allebei net zo "slim" moet zijn. Dat hoeft helemaal niet als je mekaar maar kunt volgen. En kom op nou wees nou eens eerlijk. Waar zit de liefde in je lichaam? In je hoofd? Nou als dat zo is dan moet je nog maar eens heel goed na gaan denken want dan zit je best wel verkeerd. Liefde komt vanuit je hart. En je hart is EQ.
quote:idd.
Op maandag 17 maart 2003 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ikzelf ben een vrij dom type. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom er op Fok! 1 x in de zoveel maanden ergens wel weer, hetzij in GC, WFT of nu in R&P, een topic geopend wordt over IQ. De discussies die vervolgens ontstaan zijn bijna een exacte replica van de eerdere discussies. Ook zie je af en toe dezelfde mensen weer in hetzelfde vrij nutteloze strijdtoneel treden, terwijl ik, domme vent, dacht dat alles over intelligentie en IQ al eens voorbij getrokken was op Fok!. Ik geloof n.a.v. die IQ-test van BNN destijds.
quote:Wrs. werkt het niet op intelligentie...
Op maandag 17 maart 2003 13:20 schreef ThE_ED het volgende:[..]
idd.
daarbij vraag ik me af waarom er nog steeds mensen zijn die daar weer met een dergelijk verhaal op reageren aangezien het zelfs voor mij nu wel vrij duidelijk is hoe dat geforum werkt. (Of eigenlijk: niet werkt)
quote:Het blijft boeien, denk ik! Het blijft natuurlijk ook uitermate cool om elkaar te overtreffen in IQ
Ikzelf ben een vrij dom type. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom er op Fok! 1 x in de zoveel maanden ergens wel weer, hetzij in GC, WFT of nu in R&P, een topic geopend wordt over IQ. De discussies die vervolgens ontstaan zijn bijna een exacte replica van de eerdere discussies. Ook zie je af en toe dezelfde mensen weer in hetzelfde vrij nutteloze strijdtoneel treden, terwijl ik, domme vent, dacht dat alles over intelligentie en IQ al eens voorbij getrokken was op Fok!. Ik geloof n.a.v. die IQ-test van BNN destijds.
quote:Dan kan ik beter met jou de discussie niet in gaan
Op maandag 17 maart 2003 13:57 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Het blijft boeien, denk ik! Het blijft natuurlijk ook uitermate cool om elkaar te overtreffen in IQ
dus dat zal ook wel meespelen, maar ikzelf vind het altijd wel leuk te discussieren met mensen die menen dat zij een hoog IQ hebben
Ik leer er meestal zelf ook nog iets van
quote:Jij MEENT dat je dom bent, ik meen echter iets anders
Op maandag 17 maart 2003 14:00 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dan kan ik beter met jou de discussie niet in gaan
. Veel te dom... PS ben ik hè...
quote:Hmmm, als ik moet oordelen op je forum bijdragen schat ik je niet echt in op vrij dom hoor, qua woordenschat en discussietechniek. Maar ja, wie weet schoffel je IRL wel plantsoentjes, weet ik veel...
Op maandag 17 maart 2003 14:00 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dan kan ik beter met jou de discussie niet in gaan
. Veel te dom... PS ben ik hè...
/brownnosemode off
quote:Daar kan ik me ook wel aardig in vinden. Het meest interessante is overigens ook dat intelligentie samen te vatten zou zijn in een quotient want wat zeggen we daar nu precies mee? Feitelijk heel erg weinig omdat voor het "functioneren" in de maatschappij een scala aan andere eigenschappen van even groot zo niet groter belang zijn. De hele discussie over intelligentie an sich stelt in dat licht eigenlijk niet zoveel voor.
Op maandag 17 maart 2003 00:21 schreef teardrop het volgende:
Ik vind de ideeën van Professor Howard Gardner over meervoudige intelligenties best goed: http://members.ozemail.com.au/~caveman/Creative/Brain/mult_intell.htm
quote:In ernst SEMTEX: ik ben dom...
Op maandag 17 maart 2003 14:17 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Jij MEENT dat je dom bent, ik meen echter iets anders
![]()
quote:Als ik nu maar eens wist waar ik mijn schoffel gelaten heb, ja...
Op maandag 17 maart 2003 14:21 schreef Frenkyboy het volgende:[..]
Hmmm, als ik moet oordelen op je forum bijdragen schat ik je niet echt in op vrij dom hoor, qua woordenschat en discussietechniek. Maar ja, wie weet schoffel je IRL wel plantsoentjes, weet ik veel...
/brownnosemode off
quote:Dan vind je jezelf dom, ik vind jou zeker niet dom overkomen
Op maandag 17 maart 2003 14:24 schreef Ryan3 het volgende:[..]
In ernst SEMTEX: ik ben dom...
quote:Waarmee we dan kunnen vaststellen dat je ook iets kunt leren van domme mensen...?
Op maandag 17 maart 2003 14:29 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dan vind je jezelf dom, ik vind jou zeker niet dom overkomen
Daarom vind ik je een interessant persoon om te volgen, te lezen en om mee te discussieren.
quote:Nee, want jij bent in weze niet dom
Op maandag 17 maart 2003 14:31 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Waarmee we dan kunnen vaststellen dat je ook iets kunt leren van domme mensen...?
quote:Grappige formulering
Op maandag 17 maart 2003 14:36 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik denk dat het verschil zit tussen mensen die dom zijn, maar die wel iets te melden hebben en dus gewoon gebruik maken van het weinige dat ze wel hebben en mensen die dat niet doen. Die zijn dan ws niet interessant om mee te praten omdat je weinig van zo'n gesprek opsteekt.
quote:Hoezo?
Op maandag 17 maart 2003 14:39 schreef EggsTC het volgende:[..]
Grappige formulering
quote:Hele uitleg bij alle quotes wat er handig zou kunnen zijn over een gesprek met een dom iemand, en wat de nadelen zijn. Ik heb eigenlijk alleen pagina 10 gelezen en dacht bij mezelf,... waar gaat dit over
Op maandag 17 maart 2003 14:40 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Hoezo?
quote:Kijk, het zit hem hierin, volgens mij, dat ik op Fok! het bewijs niet kan leveren dat ik dom ben. Hoe lever je immers het bewijs van je eigen domheid...? Staat tegenover dat veel mensen die zeggen dat ze slim zijn eveneens het bewijs niet eenduidig kunnen leveren voor de stelling dat ze idd slim zijn imo. Ik ga er even vanuit dat taalgebruik niets zegt over de mate van intelligentie van een user. Dus het hele onderscheid slim-dom is niet echt terzake doende op dit forum. Onderscheid maken o.g.v. interesse (welk forum van Fok! frequenteer je), overeenkomsten of verschillen in manier van uiten (inclusief gevoel voor humor), een gezellig babbeltje kunnen maken met mede-gebruikers of algemene instelling: dus sympathiek of antipathiek/agressief zijn veel belangrijkere factoren in relatie tot met wie je op het forum "omgaat" dan domheid of slimheid...
Op maandag 17 maart 2003 14:36 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Nee, want jij bent in weze niet dom
Ik denk dat het verschil zit tussen mensen die dom zijn, maar die wel iets te melden hebben en dus gewoon gebruik maken van het weinige dat ze wel hebben en mensen die dat niet doen. Die zijn dan ws niet interessant om mee te praten omdat je weinig van zo'n gesprek opsteekt.
Nadat in verschillende topics met dezelfde lading zo ongeveer alles wat met intelligentie te maken heeft reeds de revue heeft gepasseerd en wellicht het algemene gevoelen en begrijpen was dat intelligentie maar een zeer vaag omschreven en zeer zeker moeilijk meetbaar begrip was, verbaas ik me dus dat dit onderwerp andermaal uit de mottenballen gehaald wordt, terwijl je o.g.v. dus eerder genoemde conclusies bijv. beter kunt uitwijden over karakteristieken zoals hierboven genoemd worden, te meer daar je Fok!-identiteit als het goed is een afspiegeling is van je "echte" identiteit en dat als je gedrag op Fok! voor tal van mensen niet te harden is dit misschien IRL ook niet is... Misschien een goed R&P topic trouwens... In hoeverre is je Fok!-identiteit een afspegeling van je IRL-identiteit...?
Maar je ziet overigens hoe futiel mijn gedachtegangen zijn...
quote:Als je Fok! identiteit inderdaad een afspiegeling is van je IRL identiteit kan ik niet wachten op een IRL gesprek met kikkerlikker...
Op maandag 17 maart 2003 14:56 schreef Ryan3 het volgende:[..]
<knip belachelijk lange zin> In hoeverre is je Fok!-identiteit een afspegeling van je IRL-identiteit...?
quote:Hmm.. wel interessant, al begrijp ik niet echt waarom je in je eerste stukje meent dat je 'woorden' op fok geen afspiegeling van je IRL ik zijn en in je tweede stuk opeens wel
Op maandag 17 maart 2003 14:56 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Kijk, het zit hem hierin, volgens mij, dat ik op Fok! het bewijs niet kan leveren dat ik dom ben. Hoe lever je immers het bewijs van je eigen domheid...? Staat tegenover dat veel mensen die zeggen dat ze slim zijn eveneens het bewijs niet eenduidig kunnen leveren voor de stelling dat ze idd slim zijn imo. Ik ga er even vanuit dat taalgebruik niets zegt over de mate van intelligentie van een user. Dus het hele onderscheid slim-dom is niet echt terzake doende op dit forum. Onderscheid maken o.g.v. interesse (welk forum van Fok! frequenteer je), overeenkomsten of verschillen in manier van uiten (inclusief gevoel voor humor), een gezellig babbeltje kunnen maken met mede-gebruikers of algemene instelling: dus sympathiek of antipathiek/agressief zijn veel belangrijkere factoren in relatie tot met wie je op het forum "omgaat" dan domheid of slimheid...
Nadat in verschillende topics met dezelfde lading zo ongeveer alles wat met intelligentie te maken heeft reeds de revue heeft gepasseerd en wellicht het algemene gevoelen en begrijpen was dat intelligentie maar een zeer vaag omschreven en zeer zeker moeilijk meetbaar begrip was, verbaas ik me dus dat dit onderwerp andermaal uit de mottenballen gehaald wordt, terwijl je o.g.v. dus eerder genoemde conclusies bijv. beter kunt uitwijden over karakteristieken zoals hierboven genoemd worden, te meer daar je Fok!-identiteit als het goed is een afspiegeling is van je "echte" identiteit en dat als je gedrag op Fok! voor tal van mensen niet te harden is dit misschien IRL ook niet is... Misschien een goed R&P topic trouwens... In hoeverre is je Fok!-identiteit een afspegeling van je IRL-identiteit...?
Maar je ziet overigens hoe futiel mijn gedachtegangen zijn...
2e stukje:
quote:1e stukje:
te meer daar je Fok!-identiteit als het goed is een afspiegeling is van je "echte" identiteit en dat als je gedrag op Fok! voor tal van mensen niet te harden is dit misschien IRL ook niet is...
quote:
Kijk, het zit hem hierin, volgens mij, dat ik op Fok! het bewijs niet kan leveren dat ik dom ben. Hoe lever je immers het bewijs van je eigen domheid...? Staat tegenover dat veel mensen die zeggen dat ze slim zijn eveneens het bewijs niet eenduidig kunnen leveren voor de stelling dat ze idd slim zijn imo.
quote:no, kiddin'
Op maandag 17 maart 2003 16:47 schreef SEMTEX het volgende:
Hey zeg Ryan3, er is trouwens wel een verschil tussen dit topic en al die andere. Dit topic handelt nl. over de mate van belangrijkheid in je relatie. Het gaat hier dus niet echt meer over het belang van het IQ in jezelf. Al moet ik zeggen dat we dan idd erg offtopic zijn geraakt
quote:Stukje 2 gaat over alles behalve domheid-slimheid (die dingen die ik in het voorbeeld ook noem), stukje 1 gaat over domheid-slimheid (hetgeen op Fok! niet aantoonbaar is imo)... Bovendien staat er in stukje 2 ook nog bij "als het goed is"...
Op maandag 17 maart 2003 16:46 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Hmm.. wel interessant, al begrijp ik niet echt waarom je in je eerste stukje meent dat je 'woorden' op fok geen afspiegeling van je IRL ik zijn en in je tweede stuk opeens wel
2e stukje:
[..]1e stukje:
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 17-03-2003 17:31]
quote:Heb ik ook al eens een topic over geopend hoor. Niet zolang geleden. Iig is het praten over IQ en intelligentie in disguise...
Op maandag 17 maart 2003 16:47 schreef SEMTEX het volgende:
Hey zeg Ryan3, er is trouwens wel een verschil tussen dit topic en al die andere. Dit topic handelt nl. over de mate van belangrijkheid in je relatie. Het gaat hier dus niet echt meer over het belang van het IQ in jezelf. Al moet ik zeggen dat we dan idd erg offtopic zijn geraakt
Officiële iq test: 143
"de Nationale iq test" van BNN: 148
Geboortedatum: oktober '84
Ik denk dat het in een relatie niet veel uitmaakt wat je iq is. Ik denk dat daarbij vooral je eq heel belangrijk is. Je moet natuurlijk wel gesprekken met elkaar kunnen voeren, maar ik denk dat je eq daar ook een belangrijke rol in speelt.
Mijn ex-vriendjes hadden overigens over het algemeen wel een redelijk hoog iq (ga ik van uit)
slowchatalert
(to state the obvious once more... )
quote:Misschien volgende keer een "dommere" jongen nemen...
Op maandag 17 maart 2003 17:28 schreef ramses het volgende:
Ik weet niet of je nog een antwoord op je vraag wilt hebben, maar:Officiële iq test: 143
"de Nationale iq test" van BNN: 148Geboortedatum: oktober '84
Ik denk dat het in een relatie niet veel uitmaakt wat je iq is. Ik denk dat daarbij vooral je eq heel belangrijk is. Je moet natuurlijk wel gesprekken met elkaar kunnen voeren, maar ik denk dat je eq daar ook een belangrijke rol in speelt.
Mijn ex-vriendjes hadden overigens over het algemeen wel een redelijk hoog iq (ga ik van uit)
quote:Lol
Op zondag 16 maart 2003 14:30 schreef sjorsie het volgende:
Ik heb bijna 2 jaar een relatie gehad met een meisje die moeite had om spw niveau 2 te halen. Ik zit op de universiteit en studeer natuurkunde.
Vooral in ruzies of discussies hadden we problemen. Zij kon niet tegen me op. Zij kon haar mening niet goed beargumenteren en als ze het al deed sloeg het echt nergens op naar mijn idee. Zogauw ik dan iets zei merkte ik al gauw dat ze er niet tegenop kon.
Dus ruzies escaleerde al heel gauw en werden er ook steeds meer........zij is christelijk net als ik dus daarover praten vormt geen struikelblok meer.
quote:Ik vind het een onderwerp waar niet vaak genoeg over gediscussieerd kan worden zo lang er mensen zijn die (en die zijn er naar mijn idee nog heel veel) menen dat een IQ-test/opleidingsniveau de definitieve manieren zijn om een alomvattend beeld te vormen van iemands capaciteiten..en dan met name een bepaalde status aan iemand te geven. Een IQ-cijfertje/school prestaties kunnen zo'n grote invloed hebben op je zelfbeeld zodat er veel gefrustreerde mensen rondlopen die zich minderwaardig, onderschat en onbegrepen voelen (dit geld denk ik vooral voor creatieve mensen), dat mensen steeds weer opnieuw hun mening erover moeten geven is een logische reactie op het sterke gevoel dat het niet klopt, dat het beeld niet compleet is.... door het op een forum van je af te typen geeft het jezelf ook wat meer duidelijkheid. Het lijkt niets op te lossen maar als het balletje steeds blijft rollen en het daardoor steeds meer mensen aan het denken zet over de menselijke psyche en de betrouwbaarheid van dat soort tests is dat alvast een stapje in de goede richting lijkt me.... Nou ja, en veel mensen willen natuurlijk graag aan kunnen tonen dat ze niet "gemiddeld" zijn (de angst van vele mensen), en gaan dan IQ-scores posten die ze met internet-tests gehaald hebben waaruit blijkt dat ze..zoals ze altijd al een beetje verwacht hadden..genieën zijn.
quote:Gelukkig dan maar! Maar die indruk gaf je niet echt met je woorden omdat je niet duidelijk aangaf dat het maar een mening was. Zoals SEMTEX ook al zei kun je (vooral op het internet) gewoon beter zeggen dat je iets "denkt" of "vind"..mensen vatten dat anders nou eenmaal heel snel verkeerd op, en als je zegt dat je kromme tenen krijgt bij het lezen van een bepaalde uitspraak van iemand zonder verdere uitleg kan die persoon er ook niks mee..dan vraag ik me af waarom je het zou moeten zeggen. Oh en off-topic zijn we al een paar pagina's geloof ik!
Op maandag 17 maart 2003 10:13 schreef Tranceptor het volgende:
Ik wil het best uitleggen hoor, maar dan ga ik offtopic en dat is niet de bedoeling van dit topic, daarom gaf ik kort en bondig mijn mening weer.
Ik snap niet waarom jullie zo'n moeite hebben met iemand die zijn mening over zaken geeft zoals ik, ik zeg helemaal niet dat het de enige visie is, dat is jullie perceptie. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en ja ook die respecteer ik.
[Dit bericht is gewijzigd door teardrop op 17-03-2003 22:00]
quote:Gauss-curve: de meeste mensen zijn gemiddeld. Voor de rest is alles wat jij hier te berde brengt in 1 of andere vorm al eens over het voetlicht verschenen...
Op maandag 17 maart 2003 21:49 schreef teardrop het volgende:[..]
Ik vind het een onderwerp waar niet vaak genoeg over gediscussieerd kan worden zo lang er mensen zijn die (en die zijn er naar mijn idee nog heel veel) menen dat een IQ-test/opleidingsniveau de definitieve manieren zijn om een alomvattend beeld te vormen van iemands capaciteiten..en dan met name een bepaalde status aan iemand te geven. Een IQ-cijfertje/school prestaties kunnen zo'n grote invloed hebben op je zelfbeeld zodat er veel gefrustreerde mensen rondlopen die zich minderwaardig, onderschat en onbegrepen voelen (dit geld denk ik vooral voor creatieve mensen), dat mensen steeds weer opnieuw hun mening erover moeten geven is een logische reactie op het sterke gevoel dat het niet klopt, dat het beeld niet compleet is.... door het op een forum van je af te typen geeft het jezelf ook wat meer duidelijkheid. Het lijkt niets op te lossen maar als het balletje steeds blijft rollen en het daardoor steeds meer mensen aan het denken zet over de menselijke psyche en de betrouwbaarheid van dat soort tests is dat alvast een stapje in de goede richting lijkt me.... Nou ja, en veel mensen willen natuurlijk graag aan kunnen tonen dat ze niet "gemiddeld" zijn (de angst van vele mensen), en gaan dan IQ-scores posten die ze met internet-tests gehaald hebben waaruit blijkt dat ze..zoals ze altijd al een beetje verwacht hadden..genieën zijn.
quote:Kom op zeg. Je hebt toch wel een idee of je dom bent, bij wijze van spreken, of slim...? Kwestie van feedback... Hoe dom of slim is wat anders. Maar iig ben ik vrij dommig. Vraag ook maar aan bepaalde mensen op Fok!, behalve SEMTEX blijkbaar...
Maar als je jezelf een "vrij dom persoon" noemt, Ryan3, over wat voor dommigheid heb je het dan eigenlijk? Ik kan nl. van mezelf (of andere mensen) niet zeggen of ik dom of slim ben, zo kijk ik helemaal niet naar mensen omdat ik meestal een palet van dom- en slimheid en alles wat daar tussenin zit zie.
quote:Of het eerlijk is is vers 2, maar heel wat mensen vinden zich iig erg slim hier op Fok!...
En wie kan zich eerlijk een slim persoon noemen, volgens mij is het juist een teken van slimheid als je je eigen domheid kunt onderkennen.
quote:Die mensen vormen zich een mening over jou, ik vind niet dat je die maar automatisch als waarheid aan moet nemen. Ik meen nl. dat je wel intelligent overkomt en dat neem je ook niet als waarheid aan. Waarom dan wel als iemand anders je dat zegt?
Op maandag 17 maart 2003 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
Kom op zeg. Je hebt toch wel een idee of je dom bent, bij wijze van spreken, of slim...? Kwestie van feedback... Hoe dom of slim is wat anders. Maar iig ben ik vrij dommig. Vraag ook maar aan bepaalde mensen op Fok!, behalve SEMTEX blijkbaar...
quote:Dank je voor de aandacht
Op maandag 17 maart 2003 13:06 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik zet bij elke zin met een negatieve lading over jou 'ik vind' en 'ik heb het idee' neer, het is dus MIJN mening en daar hoef je geen waarde aan te hechten. Ik presenteer het niet als een feit, ik zeg alleen hoe ik erover denk. Blijkbaar trek je je dat enorm aan, not my problem. Ik stoor me gewoon aan de manier waarop je je in dit topic presenteert en dat zeg ik dan ook gewoon.
quote:Op een forum sta ik voor mijn mening, niet voor een allesomvattend wereldbeeld dat vastgeschroefd zit in mijn antwoorden. Fora zijn bedoeld om meningen te geven, het zou mijns inziens nogal [b] dubbel [b] zijn om overal bij te zetten dat jij dat denkt of jij dat zo ziet. Het is simpelweg zo dat als je het niet vindt, je het niet gaat posten, tenzij je express een mening post die niet de jouwe is om een discussie te ontlokken (waar ik ook nogal eens aan schuldig ben)
Op maandag 17 maart 2003 21:49 schreef teardrop het volgende:
Gelukkig dan maar! Maar die indruk gaf je niet echt met je woorden omdat je niet duidelijk aangaf dat het maar een mening was. Zoals SEMTEX ook al zei kun je (vooral op het internet) gewoon beter zeggen dat je iets "denkt" of "vind"..mensen vatten dat anders nou eenmaal heel snel verkeerd op, en als je zegt dat je kromme tenen krijgt bij het lezen van een bepaalde uitspraak van iemand zonder verdere uitleg kan die persoon er ook niks mee..dan vraag ik me af waarom je het zou moeten zeggen. Oh en off-topic zijn we al een paar pagina's geloof ik!
Een verzameling van posts op een forum kan dan ook geen afspiegeling van een persoon zijn, maar een afspiegeling van verkondigde, hetzij ongenuanceerde of scherpe, meningen en ik denk dat een hoop mensen met exact dit probleem bij mij problemen hebben. Je kunt op basis van posts in topics niet een soort gewogen gemiddelde Tranceptor nemen zonder voorbij te gaan aan intenties, die alleen mij bekend zijn en dus onmogelijk voor de medeposters om te traceren. Enkel de dialoog met mij en over mijn bedoelingen kan in dit geval uitsluitsel geven.
Overigens is het begrip 'dom' een contradictio in terminus. Vragen die je erbij kunt stellen zijn onder andere:
Dom ten opzichte van wat?
Waar ligt de scheidslijn tussen dom en slim?
Kan de ene persoon je misschien niet door een uitlating of gesprek dom vinden, terwijl je in een ander gesprek naar voren komt als slim?
Wat is de rol van levenservaring in slimheid en bestaat levenservaring uberhaupt of is het gewoon een kwestie van wat je op je pad tegenkomt en hoe je daarmee omgaat?
Etc etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 18-03-2003 17:40]
Bedankt.
quote:Tuurlijk, dat ontken ik nergens, maar ik vond in jouw eerste reactie 'Ik heb een IQ van 138 en mijn vriendin 'maar' 100" enorm veel arrogantie schuilen. Dat lijkt me vrij onnodig.
Op dinsdag 18 maart 2003 17:23 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Dank je voor de aandacht
, ik wilde verder even melding maken van het feit dat je BEWEERT dat het cijfertje er niet toe doet, maar je er in zowel je reactie op mij als zelf veel waarde aan hecht. Ik denk wel degelijk dat IQ een indicatie is van denkniveau and mogelijkheid van denken, maar slechts een indicatie. Zowel sociale, culturele als andere factoren hebben een constante wisselwerking met 'potentie'.
quote:Omdat ikzelf die conclusie getrokken heb...?
Op maandag 17 maart 2003 22:19 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Die mensen vormen zich een mening over jou, ik vind niet dat je die maar automatisch als waarheid aan moet nemen. Ik meen nl. dat je wel intelligent overkomt en dat neem je ook niet als waarheid aan. Waarom dan wel als iemand anders je dat zegt?
quote:Dat ik dom ben op sommige gebieden wil nog niet altijd zeggen dat ik dat op andere gebieden ook ben, natuurlijk... Die domheid van mij is niet globaal. Ik heb echter mijn beperkingen. In sommige dingen ben ik gewoon regelrecht dom te noemen... Ik heb me erbij neergelegd.
Ik meen dat je niet dom bent, omdat je prima in staat bent over maatschappelijke zaken EN jezelf na te denken, zonder ongeloofwaardig te klinken. Daar moet je toch een bepaald intellect voor nodig hebben...
quote:Ik denk dat je het verkeerd gelezen/begrepen hebt. Ik bedoelde juist dat het voor mij niet belangrijk is in die relatie of ik nou een veel hoger IQ heb of niet. Het is een vaststaand iets dat ik intelligenter ben dan haar en daar maken we beiden geen probleem van. Pas als je daar een probleem of een discussiepunt van gaat maken ben je IMHO verkeerd bezig met een relatie.
Op dinsdag 18 maart 2003 21:02 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Tuurlijk, dat ontken ik nergens, maar ik vond in jouw eerste reactie 'Ik heb een IQ van 138 en mijn vriendin 'maar' 100" enorm veel arrogantie schuilen. Dat lijkt me vrij onnodig.
Ik wil haar gewoon zoals ze is.
quote:En toch discussieer ik graag met je, Basta
Op dinsdag 18 maart 2003 21:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Omdat ikzelf die conclusie getrokken heb...?
[..]Dat ik dom ben op sommige gebieden wil nog niet altijd zeggen dat ik dat op andere gebieden ook ben, natuurlijk... Die domheid van mij is niet globaal. Ik heb echter mijn beperkingen. In sommige dingen ben ik gewoon regelrecht dom te noemen... Ik heb me erbij neergelegd.
quote:Ik met jou ook hoor, maar toch kunnen we dus vaststellen dat je graag met een dommerik discussieert...
Op dinsdag 18 maart 2003 21:22 schreef SEMTEX het volgende:[..]
En toch discussieer ik graag met je, Basta
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 18-03-2003 22:47]
quote:*zucht*
Op dinsdag 18 maart 2003 21:25 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik met jou ook hoor, maar toch kunnen we dus vaststellen dat je graag met een dommerik discussieer...
quote:Je bent niet dom, now STFU!
Op dinsdag 18 maart 2003 21:25 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik met jou ook hoor, maar toch kunnen we dus vaststellen dat je graag met een dommerik discussieer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |