Ikzelf heb mijn boeken niet echt in een specifieke volgorde staan, ik heb wel bewust the origine of species van Darwin naast de bijbel staan met daartussen de PINAS, ohja de die boeken die verfilmd zijn heb ik ook alle 3 naast elkaar staan (high fidelity, fear and loathing in las vegas, alice in wonderland) verde pure willekeur
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 21:02 schreef ZixS het volgende:
achternaam van schrijver
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 21:04 schreef Arma_Angelus het volgende:
genre en daarna grootte...
hoewel ik laatst hoorde dat iemand ze op kleur had gezet, wat mega onhandig is omdat je dan een boek niet weervind aan zijn kaft
bv.
Clancy, Tom
- Jack Ryan serie
- Net Force serie
- Politica serie
- Losse boeken
Volgende schrijver
Schoolboeken liggen gewoon overal door mijn kamer
.
(is niet zo efficient eigenlijk
)
quote:ohja schoolboeken
Op zaterdag 8 maart 2003 21:10 schreef blieblie het volgende:
Schoolboeken liggen gewoon overal door mijn kamer.
(is niet zo efficient eigenlijk)
schoolboeken die ik niet gebruik (de meeste) staan vooraan op mn plank, en die ik wel gebruik op een stapel(tje) op mn bureau ofzo
voorderest zet ik mn dvdtjes gewoon op alfabetische volgorde
Maar ik heb zoveel boeken erbij gekocht het laatste half jaar, dat m'n kasten uitpuilen.. (tijd voor nieuwe Billie's)
quote:Je bent van de bouquet reeks?
Op zondag 9 maart 2003 01:19 schreef Maerycke het volgende:
Op genre.. dan op schrijver, eventueel op serie en anders op jaar van uitgave..Maar ik heb zoveel boeken erbij gekocht het laatste half jaar, dat m'n kasten uitpuilen.. (tijd voor nieuwe Billie's)
quote:Billes
Op zondag 9 maart 2003 04:19 schreef blieblie het volgende:[..]
Je bent van de bouquet reeks?
want in billies horen alleen ceedees te passen
Bekijk eerst eens een ikeagids, voordat je denkt in staat te zijn bijdehante opmerkingen te maken over het niveau van een ander.
quote:Mijn boeken staan ook in billie. En daar passen zeker ook grote boeken in. Ik heb er wel zo'n losse schuifkast voor waar idd alleen cd's in passen of boekjes van de boeketreeks inpassen.
Op zondag 9 maart 2003 04:19 schreef blieblie het volgende:[..]
Je bent van de bouquet reeks?
want in billies horen alleen ceedees te passen
Ik heb ook een tijdje geprobeerd om de boeken soort bij soort te zetten, dus sterrenkunde bij sterrenkunde, godsdienstig bij godsdienstig, duits bij duits enz, maar dat werd te rommelig om er naar te kijken.
*desperately in need of a new boekenkast
Als klanten een hele stapel boeken hebben gekocht, maken we weleens de grap dat ze er een boekenkast bij moeten kopen.
Heb bij de Slegte gewerkt, en daar werd ik ZIEK van de puinzooi die mensen achterlieten op de boekenplanken. Vooral filosofie was een chaos (wat op zich wel weer toepasselijk is). Maar opruimen voor mij werd een stuk makkelijker toen ik de tweedehands boeken bij wijze van experiment op kleur had gezet (wel per letter natuurlijk). Werkelijk wonderbaarlijk lang is die afdeling super-super netjes geweest! Die nette regenboog-rijen waren een "push" voor de klanten op ook netjes te blijven. Heel komisch!
En dan Duin en Lord of the Rings op de bovenste plank
Op de tweede plank alles van Eddings en de Amber serie etc
Romans door mekaar (maar wel gegroepeerd)
En nog iets ze verkopen mijn kleur Billy kastjes niet meer
stoute IKEA
Fictie is ongeveer gesorteerd op tijdstip van aankoop, en meer ook niet. Alleen de Star Trek DS9-serie staat op volgorde.
Andere fictie (SF, thrillers etc.):
Idem, maar dus wel los van literatuur.
Non-fictie:
Op onderwerp.
Ik heb b.v. de volgende groepjes boeken: Geschiedenis, Parijs, Reizen, Klassieke Oudheid, Biografieën, Sprookjes & Mythologie & Religie, Film & Muziek & Ander Amusement, Filosofie, Taalkunde etc.
Binnen één onderwerp zijn de boeken niet gesorteerd.
Is soms best lastig. Want waar zet ik een boek over Socrates? Bij Biografieën, Filosofie of Klassieke Oudheid? Ja, dat zijn moeilijke beslissingen...
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 21:01 schreef Bosbeetle het volgende:
ohja de die boeken die verfilmd zijn heb ik ook alle 3 naast elkaar staan (high fidelity, fear and loathing in las vegas, alice in wonderland)
wrom niet fear and loathing in las vegas is minstens zo vaag als alice in wonderland !quote:Op dinsdag 18 maart 2003 10:54 schreef deGVR het volgende:
dat meen je niet
En beduidend minder goed als literair (en vaag) meesterwerk.quote:Op donderdag 29 april 2004 15:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wrom niet fear and loathing in las vegas is minstens zo vaag als alice in wonderland !
geen van beide zijn in mijn ogen literaire meesterwerken (want literaire meesterwerken snap ik niet )quote:Op donderdag 29 april 2004 15:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
En beduidend minder goed als literair (en vaag) meesterwerk.
Niet mee eens maar goed....quote:Op donderdag 29 april 2004 15:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
En beduidend minder goed als literair (en vaag) meesterwerk.
Juist, zo heb ik het ook en zo hóórt het!quote:Op donderdag 29 april 2004 16:54 schreef Searcher het volgende:
* Fictie en non-fictie apart
* Non-fictie grofweg onderscheiden naar thema (bijv. geografie, kunst, natuur, popmuziek)
* Fictie op alfabetische volgorde van de achternamen van de schrijvers; heb ik meerdere werken van een schrijver, dan rangschik ik die in chronologische volgorde.
Da's dan weer minder...quote:N.B. Hoewel ik dit systeem liefst zo consequent mogelijk hanteer, heb ik met pijn in het hart besloten series van een bepaalde uitgever bij elkaar te houden (vb. m'n penguin classics, m'n blackbirds en m'n lijsters)...
quote:Op zaterdag 8 maart 2003 21:05 schreef Bosbeetle het volgende:
op kleur
briljant
Strips! Verhip! Hoe kon ik die vergeten!? Mijn comics zitten per serie chronologisch in archiefdozen en de archiefdozen zitten op coolheid gesorteerd per zes in drie op elkaar gestapelde bananendozen. De Europese strips zitten allemaal op serie en verder in willekeurige volgorde in een andere bananendoos.quote:Op donderdag 29 april 2004 20:41 schreef okee6 het volgende:
Strips
De pragmaticus in mij schreeuwt het uit in getergde wanhoop.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:15 schreef Merida het volgende:
Ik denk dat kleurvolgorde wel leuk staat...
Je hebt het zwaar...quote:Op zondag 11 juli 2004 15:17 schreef Karboenkeltje het volgende:
De pragmaticus in mij schreeuwt het uit in getergde wanhoop.
tja de pinas had maar een hele kleine oplage 1 voor iedereen bij ons in de klas (maar misschien is er nog wel 1 te krijgen van een klasgenoot die hem toch niet leest)quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:24 schreef Troel het volgende:
Ik heb helaas geen Pinas, maar die zou dan voorop komen te staan, daarna op alfabet (achternaam van de schrijver)
van links naar rechts. .quote:in welke volgorde je boeken op de boekenplank ??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |