Voor de meer fitness gerichte vragen kan je hier terecht:
[centraal] fitness-topic
Herhaling van mijn laatste post (zonder spellingsfout)
klopt; het gaat om hoe je de oefening doet (snelheid / techniek) en niet hoe zwaar. beter wat lichter en technisch perfect dan zwaar met veel gesmokkel.
dat van dat bankdrukken herken ik. Bij ons lopen er ook van die jongens, een half uur bankdrukken met z'n vieren en dan weer weg.. ik heb ze nog nooit hun rug zien trainen eigenlijk
quote:haha die figuren ken ik. Samen met een maat alleen 1 apparaat doen en dan omstebeurten 50 sets en na een uur gaan ze gewoon weg.
Op donderdag 6 maart 2003 12:46 schreef Scighera het volgende:
Herhaling van mijn laatste post (zonder spellingsfout)klopt; het gaat om hoe je de oefening doet (snelheid / techniek) en niet hoe zwaar. beter wat lichter en technisch perfect dan zwaar met veel gesmokkel.
dat van dat bankdrukken herken ik. Bij ons lopen er ook van die jongens, een half uur bankdrukken met z'n vieren en dan weer weg.. ik heb ze nog nooit hun rug zien trainen eigenlijk
Word trouwens wel druk hier met al dbb gasten
quote:Gedeeltelijk waar...maar zware gewichten bouwen wel degelijk beter spiermassa. Alleen dat is voor gevorderde. Je moet eerst de techniek onder de knie hebben...
Op donderdag 6 maart 2003 12:43 schreef Scighera het volgende:
klopt; het gaat om hoe je de oefening doet (snleheid / techniek) en niet hoe zwaar. beter wat lichter en technisch perfect dan zwaar met veel gesmokkel.dat van dat bankdrukken herken ik. Bij ons lopen er ook van die jongens, een half uur bankdrukken met z'n vieren en dan weer weg.. ik heb ze nog nooit hun rug zien trainen eigenlijk
Groet
Wat ook veel voorkomt is dat men na drie maanden alweer stopt met trainen, omdat ze niet snel genoeg resultaat zien. ik train nu inmiddels 2,5 jaar. en heb veel mensen zien komen en ook vrij snel weer gaan.
quote:Ik zelf train nu bij de sportschool in april 5 jaar, maar ik ben pas 2 jaar serieus aan t trainen. Daarvoor was t meer 1/2 x per week ff wat cardio en kleine gewichten. Pas t laatste half jaar doe ik nu ook dumbells en ik moet zeggen dat dat erg goed werkt(ik was altijd ervan overtuigt dat apparaten beter waren). Iemand zei een keer omdat je dan ook meer moet stabiliseren.
Op donderdag 6 maart 2003 13:42 schreef Scighera het volgende:
toch zie je nog veel mensen dat doen; veel gewicht en dna met het bovenlichaamhet gewicht een zet geven ipv met de biceps.Wat ook veel voorkomt is dat men na drie maanden alweer stopt met trainen, omdat ze niet snel genoeg resultaat zien. ik train nu inmiddels 2,5 jaar. en heb veel mensen zien komen en ook vrij snel weer gaan.
quote:Idd butterfly curl is een prettig apparaat, ik voel dan ook echt goed over mn hele borst dat t werkt
Op donderdag 6 maart 2003 20:15 schreef Scighera het volgende:
klopt dumbells zijn prettiger, en je belast ook de kleinere spieren en pezen beter. alleen de butterfly vind ik een echt lekker toestel
quote:Precies de 'gedwonge loop' van machines kan niet op tegen trainen met losse gewichten, zowel barbell als dumbell.
Op donderdag 6 maart 2003 19:55 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]Pas t laatste half jaar doe ik nu ook dumbells en ik moet zeggen dat dat erg goed werkt(ik was altijd ervan overtuigt dat apparaten beter waren). Iemand zei een keer omdat je dan ook meer moet stabiliseren.
Groet
quote:Inderdaad... en dat zal je progressie goed doen
Op donderdag 6 maart 2003 13:49 schreef -Ma3stro- het volgende:
in feite kan je zo een cheatstyle gewoon in je schema passen.
quote:Met losse gewichten ja...niet met machines.
Op donderdag 6 maart 2003 19:55 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
Iemand zei een keer omdat je dan ook meer moet stabiliseren.
quote:Hmz... ooit van een latpully gehoord? Machines kunnen wel goed zijn... Pulldowns, pressdowns, T-bar rows, cable crossover, ed...
Op donderdag 6 maart 2003 20:22 schreef ForumAdmin het volgende:[..]
Precies de 'gedwonge loop' van machines kan niet op tegen trainen met losse gewichten, zowel barbell als dumbell.
Groet
quote:ik combineer, dus zowel machine als dumbell
Op donderdag 6 maart 2003 21:11 schreef Dutchbodybuilding het volgende:[..]
Hmz... ooit van een latpully gehoord? Machines kunnen wel goed zijn... Pulldowns, pressdowns, T-bar rows, cable crossover, ed...
quote:die wel, maar de bench-press machine ervaar ik niet als effectief. de pully's zitten er tussenin dankzij de vrijheid die je hebt met de kabel
Op donderdag 6 maart 2003 21:11 schreef Dutchbodybuilding het volgende:[..]
Hmz... ooit van een latpully gehoord? Machines kunnen wel goed zijn... Pulldowns, pressdowns, T-bar rows, cable crossover, ed...
[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 07-03-2003 06:10]
quote:Hangt er vanaf over welke bp machine je het hebt. Er zijn zeer zeker wel goeie...
Op donderdag 6 maart 2003 21:20 schreef Scighera het volgende:[..]
die wel, maar de bench-press machine ervaar ik niet als effectief. de pully's zitten er tussenin dankzij de vrijheid die je hebt met de kabel
quote:Dat is heel kenmerkend de 'zwemmende leden' van een sportschool'
Op donderdag 6 maart 2003 13:42 schreef Scighera het volgende:Wat ook veel voorkomt is dat men na drie maanden alweer stopt met trainen, omdat ze niet snel genoeg resultaat zien.
Willen in droe maande neen beachlook... helaas geen ruggegraat.
Groet
quote:En wat zeg je dan ?
Op vrijdag 7 maart 2003 14:47 schreef -Ma3stro- het volgende:
mjah... of die gasten die over een maand of 2 komen vragen hoe ze flinke pecs en een wasbordje kunnen kweken voor de zomervakantie...
Effe 2 weken trainen en voila.... joh echt ??? hahhaa.
Wat een mensen he denken door een boekje over hardlopen te lezen dat ze dan AL vet verbranden.
Groet
http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?tab=sport&type=cust&q=amino
wil namelijk dit gaan bestellen. Maar ik weet niet hoe de kwaliteit is (niets chemisch?)
quote:registreer je op www.dutchbodybuilding.com
Op vrijdag 7 maart 2003 15:58 schreef Scighera het volgende:
iemand ervaring met producten van VitaLife?
(Met name 91% Pro en Amino 1900)http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?tab=sport&type=cust&q=amino
wil namelijk dit gaan bestellen.
Maar ik weet niet hoe de kwaliteit is (niets chemisch?)
blijf daar een tijdje rondhangen en dan kun je bij robin bestellen...
is een stuk goedkoper en veel betere kwaliteit..
mdoubleyou is commericeel gericht, de eiwitten etc zijn niet van de zuiverste kwaliteit veel mensen krijgen er ook acne van etc..
En het is ook nog eens vet duur
Wat is American Sports overpriced zeg:
Amercian Sports Spierballen: 100x500mg amino = 50g voor ¤ 10, 550g voor ¤ 110
Perfect Whey Amino 2300: 240x2300mg=552g voor ¤ 24.50
quote:lol, daar koop/kocht ik het ook altijd, alleen ze zijn dus veel te duur ivm andere Amino tabs
Op zondag 9 maart 2003 20:16 schreef SleaZy-E het volgende:
American sports vond ik persoonlijk een beetje "hobbyistenmerk"
Misschien mede omdat ze het ook in de "tuinen van " verkopen.........
Je vergeet btw V&D en Etos
Groet
quote:Nou idd er zijn van die merken daar krijg je echt puisten van en er zijn er daar heb je er helemaal geen last van.
Op zaterdag 8 maart 2003 13:57 schreef masterblaster het volgende:.... de eiwitten etc zijn niet van de zuiverste kwaliteit veel mensen krijgen er ook acne van etc ....
Groet
Weet iemand trouwens waar je het goedkoopst eieren kan krijgen (nu net een doos voor 1.23 gekocht met 10 eieren)
@Admin
Thanx, zal even kijken. Goed en betaalbaar klinkt altijd goed (ben ook maar student, maar ja, ik ben geen geld kwijt aan alcohol en snacks. Dus kan ik wat meer besteden aan 'gezond' spul )
Geen klachten erover.
voor de in HIT geinteresseerden die zich nog niet op http://forum.body-fitness.nl hebben ingeschreven (waar ik dit had gepost):
HIT, Doran Yades methode:
uitleg van de oefeningen die op de schema's staan(met foto's):
http://www.bodybuilding-programs.com/routines.htm
schema 1: http://www.bodybuilding-programs.com/Routines%20Folder/hit1.htm
schema 2: http://www.bodybuilding-programs.com/Routines%20Folder/hit2.htm
de man in kwestie:
hmm, 70 euro voor 3kg proteine-mix van whey proteine concentraat, whey proteine isolaat en calcium caseinaat
[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 10-03-2003 17:20]
quote:thanx ben ik al mee bezig
Op zaterdag 8 maart 2003 13:57 schreef masterblaster het volgende:[..]
registreer je op www.dutchbodybuilding.com
blijf daar een tijdje rondhangen en dan kun je bij robin bestellen...
is een stuk goedkoper en veel betere kwaliteit..
mdoubleyou is commericeel gericht, de eiwitten etc zijn niet van de zuiverste kwaliteit veel mensen krijgen er ook acne van etc..
En het is ook nog eens vet duur
quote:Ja, J-Tech is wel goedkoop.
Op maandag 10 maart 2003 17:11 schreef Scighera het volgende:
werd mij aanbevolen (J-Tech en EAS en PefectBody)hmm, 70 euro voor 3kg proteine-mix van whey proteine concentraat, whey proteine isolaat en calcium caseinaat
quote:J-Tech is een topmerk en zal zeker de Nederlands supplementen markt veroveren. De kwaliteit is evengoed, en vaak zelfs beter dan amerikaanse merken. De fabrikant van de producten past enkel de beste grondstoffen toe, en enkel de weteschappelijk bewezen te werken doseringen. De lage prijs is oa mogelijk door europese fabrikage...
Op maandag 10 maart 2003 16:41 schreef aldostuta het volgende:
Kent iemand het merk J-Tech (op www.athletes-nutrition.com)?
Is dit een betrouwbaar merk? Het is namelijk goedkoop t.o.v. andere merken.
quote:55 voor members van www.dutchbodybuilding.com
Op maandag 10 maart 2003 17:11 schreef Scighera het volgende:
werd mij aanbevolen (J-Tech en EAS en PefectBody)hmm, 70 euro voor 3kg proteine-mix van whey proteine concentraat, whey proteine isolaat en calcium caseinaat
quote:lang leve onze oosterburen (wegens de prijs-kwaliteit)
Op dinsdag 11 maart 2003 12:41 schreef Dutchbodybuilding het volgende:[..]
55 voor members van www.dutchbodybuilding.com
weet je ook in welke verhouding caseine en whey in dit product zitten?
quote:Ik geloof dat ik daar al lid van ben, dus dan denk ik dat ik mijn proteine daar maar vandaan haal
Op dinsdag 11 maart 2003 12:41 schreef Dutchbodybuilding het volgende:[..]
55 voor members van www.dutchbodybuilding.com
quote:Als je doel echt BB is dan moet je elke dag eiwitten hebben, je groeit immers niet alleen tijdens trainingsdagen maar juist tijdens rustdagen.
Op dinsdag 11 maart 2003 23:36 schreef Killa_Bee het volgende:
Hey,
ik fitness 3x per week, en doe 2x kickboxen, nu zou ik graag willen weten of ik elke dag suplem eiwitten moet nemen, of elke dag dat ik fitness?? Ik had gehoord dat het lichaam het gewoon zou worden als je het elke dag neemt, maar kan dat moeilijk gelovenmoet je lichaam de dag na de fitness niet recupereren en daarvoor extra eiwit binnenkrijgen (en kickboxen is toch ook ni echt cardio, maar is ook geen krachttraining
? Dus=> elke dag of 3x per week?
thx
Recupereren...? ik heb geen ID wat dat is
quote:magere yoghurt bevat 1.5g vet /100ml
Op woensdag 12 maart 2003 17:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is beter.. kwark of magere yoghurt? En wat is het verschil hiertussen? Magere yoghurt bevat ook 0% vet voor zover ik weet..
magere yoghurt bevat maar 4g eiwit en 0.1 - 0.7 gram vet
quote:BB is m'n doel ni, maar zou wel wat kilo's moeten bijkomen... weeg nl maar 68, en zou 75 willen wegen tegen volgend jaar
Op woensdag 12 maart 2003 00:22 schreef Sneaky_Dill het volgende:[..]
Als je doel echt BB is dan moet je elke dag eiwitten hebben, je groeit immers niet alleen tijdens trainingsdagen maar juist tijdens rustdagen.
quote:Ik vind die magere yoghurt maar afzetterij eerlijk gezegd, ipv essentiele vetzuren krijg je een heleboel rommel binnen, en veel te veel suiker, geef mij maar volle yoghurt, je moet je vet toch ergens vandaan halen he (is trouwens toch maar een zielige 3%), en is eigenlijk gezonder ook, bescherming tegen kanker en zo... Ik moet trouwens veel te veel winden laten als k te veel vezels en magere producten eet, dus toch liever de gezondere (en lekkerdere
Op woensdag 12 maart 2003 18:00 schreef Scighera het volgende:[..]
magere yoghurt bevat 1.5g vet /100ml
Waarom kwark? Kwark bevat meer eiwitten (66KCal, 13g eiwit 36 koolhydraten, 0g vet)magere yoghurt bevat maar 4g eiwit en 0.1 - 0.7 gram vet
quote:1/3:1/3:1/3 Whey isolaat, whey concentraat en calsium caseinaat.
Op dinsdag 11 maart 2003 13:29 schreef Scighera het volgende:[..]
lang leve onze oosterburen (wegens de prijs-kwaliteit)
weet je ook in welke verhouding caseine en whey in dit product zitten?
quote:Herstellen.
Op woensdag 12 maart 2003 00:22 schreef Sneaky_Dill het volgende:
quote:Altijd. Ik zal het je nog sterker vertellen... Je hebt het over je eiwitten nemen om de dagen dat je fitnessed. Op de dagen dat je niet traint hersteld je lichaam juist het meest. Dus dan heb je je voeding nog harder nodig. Wil je je spiermassa sparen tijdens het kickboxen, dan lijkt het me wat dat betreft ook verstandig om voldoende eiwitten te eten...
Op dinsdag 11 maart 2003 23:36 schreef Killa_Bee het volgende:
Hey,
ik fitness 3x per week, en doe 2x kickboxen, nu zou ik graag willen weten of ik elke dag suplem eiwitten moet nemen, of elke dag dat ik fitness?? Ik had gehoord dat het lichaam het gewoon zou worden als je het elke dag neemt, maar kan dat moeilijk gelovenmoet je lichaam de dag na de fitness niet recupereren en daarvoor extra eiwit binnenkrijgen (en kickboxen is toch ook ni echt cardio, maar is ook geen krachttraining
? Dus=> elke dag of 3x per week?
thx
quote:Of tewel bodybuilding. Bodybuilding is de manier van trainen en voeding... niet een gespierde anabolen spuitende man of vrouw zoals het in jou beleving is...
Op woensdag 12 maart 2003 20:27 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
BB is m'n doel ni, maar zou wel wat kilo's moeten bijkomen... weeg nl maar 68, en zou 75 willen wegen tegen volgend jaar
Wil je wat aankomen, dan zal je moeten trainen en eten als een bodybuilder.
quote:ik denk dat een manier van leven of lifestyle eeen beter benaming is voor bodybuilding. Je bent er gewoon continue mee bezig
Op woensdag 12 maart 2003 22:29 schreef Dutchbodybuilding het volgende:[..]
Of tewel bodybuilding. Bodybuilding is de manier van trainen en voeding... niet een gespierde anabolen spuitende man of vrouw zoals het in jou beleving is...
Wil je wat aankomen, dan zal je moeten trainen en eten als een bodybuilder.
quote:kijk eens hoeveel Verzadigde vetten er in yoghurt zitten... onverzadigde vetten zijn goed, die kan je oa veel in vis vinden. Magere Kwark blijft nog altijd het beste melkproduct qua vet (0g/100ml) en eiwit (13g/100ml)
Op woensdag 12 maart 2003 20:30 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
Ik vind die magere yoghurt maar afzetterij eerlijk gezegd, ipv essentiele vetzuren krijg je een heleboel rommel binnen, en veel te veel suiker, geef mij maar volle yoghurt, je moet je vet toch ergens vandaan halen he (is trouwens toch maar een zielige 3%), en is eigenlijk gezonder ook, bescherming tegen kanker en zo... Ik moet trouwens veel te veel winden laten als k te veel vezels en magere producten eet, dus toch liever de gezondere (en lekkerdere
) volle yoghurt
)
quote:op je nuchtere maag 's ochtends : whey shake
Op donderdag 13 maart 2003 22:36 schreef michelb het volgende:
wanneer kan ik het beste mijn proteine shakes nemen?
ik neem ze 's-ochtends voor het ontbijt en op trainingsdagen dan ook na de training(na een evergreen en een sportdrank)
ik hoor jongens praten over dextrose, wat houdt dat precies in?
doe ik er goed aan om 's-ochtends de shake voor het ontbijt te nemen?
graag jullie advies>>>>:?:?
dextrose is een suikertype (enkelvoudige koolhydraat). dit levert energie om de eiwitten sneller in je spieren te krijgen en gebruiken om the herstellen / massa op te bouwen
Groet
quote:Wat een beest he die Coleman !!!!!
Op vrijdag 14 maart 2003 09:02 schreef asian8 het volgende:
iemand wel eens zo`n film van Ronnie Coleman gezien: LIGHTWEIGTH
Groet
(ps als je zag wat die gast at: echt niet normaal: een tussendoortje is voor hem een groot bord vol met Kipfilet en een groot bord met French Fries)
quote:90 kilo zit je zo op met een beetje aanleg...
Op donderdag 13 maart 2003 00:10 schreef Sneaky_Dill het volgende:
idd, ik wil ook niet zo een spiermonster worden, maar 90 kilo zou wel leuk zijn (wel zoveel mogelijk spieren natuurlijk)
jaartje a 2 werken klaar...
quote:Ik hoop toch dat je dit niet serieus meent, Coleman is de grootste gebruiker die ik ooit heb gezien. Het is een feit, dat het zonder steroiden niet mogelijk is zo groot en droog te worden. Inspecteer zijn lichaam maar eens. Aan zn tepels bijvoorbeeld kan je heel goed zien dat hij gebruikt. Of zn buikspieren, die zijn gewoon vervormd door het groeihormoon gebruik.
Op vrijdag 14 maart 2003 12:09 schreef asian8 het volgende:
stereoiden....Dat wordt vaak beweerd omdat zo iemand als Ronnie Coleman zo massaal eruit ziet. Maar ik vraag me af of dit echt zo is en hij stereoiden heeft gebruikt. Zou je ooit zo massaal kunnen worden zonder stereoiden????en dus alleen een goed eetpatroon en trainingsschema>(ps als je zag wat die gast at: echt niet normaal: een tussendoortje is voor hem een groot bord vol met Kipfilet en een groot bord met French Fries)
quote:nee... zo groot word je niet zonder steroiden
stereoiden....Dat wordt vaak beweerd omdat zo iemand als Ronnie Coleman zo massaal eruit ziet. Maar ik vraag me af of dit echt zo is en hij stereoiden heeft gebruikt. Zou je ooit zo massaal kunnen worden zonder stereoiden????en dus alleen een goed eetpatroon en trainingsschema>(ps als je zag wat die gast at: echt niet normaal: een tussendoortje is voor hem een groot bord vol met Kipfilet en een groot bord met French Fries)
quote:kan alleen als je een genetische afwijking hebt dat er voor zorgt dat je lichaam ongecontroleerd groeihormonen aanmaakt
stereoiden....Dat wordt vaak beweerd omdat zo iemand als Ronnie Coleman zo massaal eruit ziet. Maar ik vraag me af of dit echt zo is en hij stereoiden heeft gebruikt. Zou je ooit zo massaal kunnen worden zonder stereoiden????en dus alleen een goed eetpatroon en trainingsschema>
quote:Dan nog niet. Misschien als je je myostatine kapot maakt... maar dan ga je ook binnen een aantal dagen de pijp uit.
Op vrijdag 14 maart 2003 12:59 schreef Harmonius het volgende:[..]
kan alleen als je een genetische afwijking hebt dat er voor zorgt dat je lichaam ongecontroleerd groeihormonen aanmaakt
in welke voedingsmiddelen kan ik dextrose vinden?
Meng 't altijd met Whey voor direct na m'n training.
quote:Exact Mr J DE manier !!!!
Op vrijdag 14 maart 2003 16:13 schreef Mr.J het volgende:
Pak druivesuiker bij de drogist halen.Meng 't altijd met Whey voor direct na m'n training.
Groet
quote:Ja, en vraag niet hoe... want ongecontroleerde spiergroei zit er niet uit... ooit de schwarzenneger mouse gezien? Precies...overal spieren, dus echt overal. Ook waar jij niet eens wist waar ze zaten. Leg eens een biefstuk op tafel...zo zie je er dan ongeveer uit
Op vrijdag 14 maart 2003 13:25 schreef Mr.J het volgende:
Maar ga je wel groot de pijp uit!
ik train nu al 2 jaar en ik moet zeggen dat ik flink vooruit ben gegaan. Ik train dan ook 'professioneel' 4 keer per week en uitgekiend eten en supplementen als proteine creatine BCAA's en HMB.
Toch ben ik van plan om mede met het oog op competitie bodybuilding
anabolen te gaan gebruiken.
Ik weet welke risico's eraan kleven dus heb ik alles uitgezocht op internet.
Het word met het oog op gezondheidsrisicos, bijwerkingen, effecten etc. dus 8 weken alleen Deca Durabolin. 250 mg per week.
Alleen de prijs, de een zegt dit de ander dat.
Ik heb ergens gehoord dat het 10 euro per 100 mg kost maar of dat waar is weet ik dus niet zeker.
Ik vraag me dus af of iemand me hier kan vertellen wat ik ervoor kan rekenen.
Oja, verder wil ik er nog oestrogeen remmers bij nemen, Nolvadex, ik heb me laten vertellen dat 2 of 3 tabletten per week genoeg is, hier kon ik verder niets over vinden.
Als iemand me iets kan vertellen over de kosten hiervan dan wil ik het graag weten.
Als je het goed leest zie je dat ik dus geen adviezen wil over goed of slecht want dat weet ik dus allemaal al, ik ken ook al een dealer die goed is en al een aantal jaren leverd aan onze gym.
Ik wil alleen weten of zijn prijs voor de Deca een beetje redelijk is en wat anderen daarvoor betalen ( Deca en Nolvadex dus )
quote:hmmz wat zijn je stats nu?
Op zaterdag 15 maart 2003 19:06 schreef musclemania het volgende:
Hee ik had net een topic geopend in sport maar dat werd me niet in dank af genomen, is al gesloten dus...ik train nu al 2 jaar en ik moet zeggen dat ik flink vooruit ben gegaan. Ik train dan ook 'professioneel' 4 keer per week en uitgekiend eten en supplementen als proteine creatine BCAA's en HMB.
Het word met het oog op gezondheidsrisicos, bijwerkingen, effecten etc. dus 8 weken alleen Deca Durabolin. 250 mg per week.
Ik heb ergens gehoord dat het 10 euro per 100 mg kost maar of dat waar is weet ik dus niet zeker.
Oja, verder wil ik er nog oestrogeen remmers bij nemen, Nolvadex, ik heb me laten vertellen dat 2 of 3 tabletten per week genoeg is, hier kon ik verder niets over vinden.
Als iemand me iets kan vertellen over de kosten hiervan dan wil ik het graag weten.Als je het goed leest zie je dat ik dus geen adviezen wil over goed of slecht want dat weet ik dus allemaal al, ik ken ook al een dealer die goed is en al een aantal jaren leverd aan onze gym.
Ik wil alleen weten of zijn prijs voor de Deca een beetje redelijk is en wat anderen daarvoor betalen ( Deca en Nolvadex dus )
lengte : 1.81 mtr
gewicht : 92 kg
vet : 13%
Maar nu weet ik nog niet wat een redelijke prijs is !
Voor Deca en Nolvadex
quote:leef je voor bodybuilding?
Op zaterdag 15 maart 2003 20:39 schreef musclemania het volgende:
Ja nog zo en zo lang naturel trainen dat zeggen er wel meer, ik weet er alles van.
Maar toch, ik wil volgend jaar competitie doen, Open Eemsmond waarschijnlijk ( C-wedstrijd , beginner niveau )
-90 kilo ( dat word dus een wedstrijd gewicht van zo'n 89 kilo dan )
Dat zou dus ruim tien kilo aankomen betekenen en vervolgens dik 8:% vet dumpen en dat in een jaar tijd.
Daarbij komt dat Deca nog 8 maanden detecteerbaar is dus is het niet bepaald iets wat je een maand voor de wedstrijd neemt.
En ja, ik wil ook gewoon zo snel mogelijk die 100 hebben
Ik weet ook wel dat een heleboel mensen me hier nu een zwakkeling gaan noemen maar ik kom er tenminste voor uit
Als je goed kuurt en niet vaker dan een a twee maal pe jaar valt het best mee met de narigheid.Maar nu weet ik nog niet wat een redelijke prijs is !
Voor Deca en Nolvadex
wanneer weeg je je altijd?
quote:ke dan..
Op zaterdag 15 maart 2003 22:17 schreef musclemania het volgende:
Maandag ochtend voor het ontbijt,
soms ook savonds om te kijken hoeveel ik erbij heb gegeten op die dag
maar de 'weging voor vooruitgang' doe ik altijd smaandags sochtends
dan heb je toch de beste indicatie een keer per week voor het ontbijt.
en ja, sinds het uit is met mijn ex leef ik idd zo'n beetje voor bodybuilding.
School doe ik er maar een beetje bij om het zo te zeggen dat gaat goed en ik hoef er niks voor te doen dus moet ik toch iets hebben wat ik goed kan is het niet ?
En daarbij, ik voel me er gelukkiger mee dan wanneer ik me bezuip in een kroeg.
lengte : 1.81 mtr
vet : 13 %
Naja, wat kracht betreft ben ik eigenlijk niet zo heel indruk wekkend
Naja als het maar pijn doet dan zullen we maar zeggen gewicht is niet zo belangrijk. ( al staat dat wel cool ja )
Bankdrukken : heb ooit op een goeie dag 2 weken geleden 8 reps gedrukt met 100 kg toen was ik ook door omstandigheden nogal opgefokt.
Normaal gesproken druk ik met 70 á 75 kg net wat lekker aanvoelt, ik hou niet zo van banken.
Squatten : Jaaa, daar kan ik , zeker op de smith machine, wel zo'n 130 kg opleggen. met losse stang hou ik het op ongeveer 90 tot 100 kg voor 10 reps.
Dan als laatste de Deadlift : Hier trek ik meestal zo'n 80 kg omhoog.
Gebruik dan wel straps anders houden mijn polsen het niet.
Naja, wat is verder nog interessant,
sterke punten : schouders en rug, wijdte én dikte !!!
quadriceps zijn ook mooi vol en gestreept.
zwakke punten : triceps !!!! en hamstrings kunnen ook wel beter.
Nah ik dacht dat ik nu toch wel alle wetenswaardigheidjes over mijn fysiek had verteld
quote:zou nog niet gaan kuren als ik jou was... jongen..
Op zondag 16 maart 2003 11:34 schreef musclemania het volgende:
Hmm sorry, was ik dat weer vergeten erbij te melden.
Voor deze keer dan nog een keer mijn ( complete ) stats :lengte : 1.81 mtr
vet : 13 %Naja, wat kracht betreft ben ik eigenlijk niet zo heel indruk wekkend
Naja als het maar pijn doet dan zullen we maar zeggen gewicht is niet zo belangrijk. ( al staat dat wel cool ja )Bankdrukken : heb ooit op een goeie dag 2 weken geleden 8 reps gedrukt met 100 kg toen was ik ook door omstandigheden nogal opgefokt.
Normaal gesproken druk ik met 70 á 75 kg net wat lekker aanvoelt, ik hou niet zo van banken.Squatten : Jaaa, daar kan ik , zeker op de smith machine, wel zo'n 130 kg opleggen. met losse stang hou ik het op ongeveer 90 tot 100 kg voor 10 reps.
Dan als laatste de Deadlift : Hier trek ik meestal zo'n 80 kg omhoog.
Gebruik dan wel straps anders houden mijn polsen het niet.Naja, wat is verder nog interessant,
sterke punten : schouders en rug, wijdte én dikte !!!
quadriceps zijn ook mooi vol en gestreept.
zwakke punten : triceps !!!!en hamstrings kunnen ook wel beter.
Nah ik dacht dat ik nu toch wel alle wetenswaardigheidjes over mijn fysiek had verteld
wedstrijden sloopt je helemaal, je moet steeds groter worden en steeds meer gebruiken en uiteindelijk stop je al het geld dat je hebt in je lichaam om nog groter te worden..
Kan lonend zijn als je echt prof wilt worden maar dat zal niet het geval zijn bij jou denk ik?
quote:Hmm ik heb er el ervaring mee ja, ik gebruik tot nog toe puur VitaLife.
Op vrijdag 7 maart 2003 15:58 schreef Scighera het volgende:
iemand ervaring met producten van VitaLife?
(Met name 91% Pro en Amino 1900)http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?tab=sport&type=cust&q=amino
wil namelijk dit gaan bestellen.
Maar ik weet niet hoe de kwaliteit is (niets chemisch?)
quote:Ten eerste wil ik je vragen of je uit een ei komt ofzo. Dat je deca wilt gebruiken is tot daaraan toe, maar een deca only??? Ik zou deze minimaal combineren met test. En dan nog. Voor een goeie massa kuur kan je beter test/eq doen oid. De kuur zelf doe je dan relatief zwaar. Hierdoor hoef je uiteindelijk minder vaak te kuren, waardoor de schade aan je lichaam vele malen kleiner is. Of je nu een zware of een minder zware kuur gebruikt, ze onderdrukken alle je endocriene systeem. Dus daar zou je het niet voor moeten laten. En dan die oestrogeen remmers... Je hebt duidelijk je huiswerk niet goed gedaan. Middelen als clomid en nolvadex zijn vrijwel nutteloos tijdens de kuur zelf (tenzij je een van de neveneffecten oploopt, maar zelfs dan kan je wellicht beter kiezen voor proviron oid). Je gebruikt nolvadex of clomid als post-cycle kuur, zodat je niet als een debiel in elkaar stort na je kuur, en je er sneller van zult herstellen. Nog beter is om het vooraf te laten gaan door HCG.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:06 schreef musclemania het volgende:
Hee ik had net een topic geopend in sport maar dat werd me niet in dank af genomen, is al gesloten dus...ik train nu al 2 jaar en ik moet zeggen dat ik flink vooruit ben gegaan. Ik train dan ook 'professioneel' 4 keer per week en uitgekiend eten en supplementen als proteine creatine BCAA's en HMB.
Als iemand me iets kan vertellen over de kosten hiervan dan wil ik het graag weten.Als je het goed leest zie je dat ik dus geen adviezen wil over goed of slecht want dat weet ik dus allemaal al, ik ken ook al een dealer die goed is en al een aantal jaren leverd aan onze gym.
[Dit bericht is gewijzigd door Dutchbodybuilding op 16-03-2003 14:52]
quote:Weider topklasse?? Ik heb daar stapels van gehad, omdat ik er via een relatief goedkope weg aan kon komen. Met een woord "teringzooi" , het is alleen de naam, en verder niks...
Op zondag 16 maart 2003 11:49 schreef musclemania het volgende:[..]
Hmm ik heb er el ervaring mee ja, ik gebruik tot nog toe puur VitaLife.
91% proteine heb ik altijd, en ik heb een tijdje Special Muscle Builder gebruikt, dat vond ik persoonlijk niet zo geweldig, ik heb liever eiwit en koolhydraten los. Dan weet ik beter wat ik eet.
Kwa prijs en kwaliteit vind ik het goed spul. M double you is inderdaad een stuk duurder, Whey is en weider nutrition is top klasse maar goed daarbetaal je dan ook flink voor.
Tja, van dat antwoord over die steroiden , zoiets bedoelde ik nou aan zulke informatie heb ik wat.
Ik dacht altijd dat je op een eerste kuur sowieso goed groeit omdat je er niet aan gewend bent.
Ik weet wel dat een fatsoenlijke kuur meer gaat naar zo'n 400 mg deca en de nodige tabletten dianabol per week maar goed, ik heb gelezen dat dianabol een van de zwaarst toxise middelen is en erg snel aromatiseert.
Je hebt zelf al gemerkt dat ik van kuren vrij weinig weet dus daarom koos ik de veiligste weg.
Én daarom stelde ik mijn vraag hier, dus wat zou jij aanraden als je nog nooit gekuurd hebt en niet al te zware middelen wil gebruiken.
Ik hoorde dat testosteron een slechte keuze is om mee te kuren omdat het snel aromatiseerd en je er zoveel van nodig hebt ?
Wat vind je ervan.
1) Na 2 jaar gaan kuren is een beetje erg kort door de bocht. Gezien je stats kan je er nog heel wat natural uithalen de komende 2 jaar.
2) Zo te zien heb je te weining achtergrond info omtrend AAS. Ga eerst er veel over lezen enzo, ipv dingen te veronderstellen. AAS gebruiken brengt altijd risico's met zich mee, deze zijn door goede info en goed gebruik wel tot een minimum te beperken.
O wacht, ik zit hier Dutchbodybuilding een beetje na te praten zie ik nu...
Maar goed, misschien om te beginnen nog wat nuttige info voor je:
http://www.testosterone.net/nation_articles/faq.jsp op 50% zit een artcile 'Steroids for dummies'
http://www.geocities.com/HotSprings/7110/
@Docter_Bara:
Je gaat toch niet op vakantie zonder er een sportschool bij uit te zoeken?
Dat is bij het enige wat ik wil als we op vakantie gaan. De rest mag het allemaal uitzoeken, ik vind hert wel best zolang er maar een goede sportschool bij zit.
Oja, ik moet wel aan mijn budget denken he, ik studeer nog dus ik ben niet zo rijk als die gasten die werken en voor € 8000,- per jaar aan anabolen en suplementen uitgeven.
[Dit bericht is gewijzigd door musclemania op 17-03-2003 10:11]
quote:Ik zeg ook niet dat je niets gelezen hebt.
Op maandag 17 maart 2003 10:03 schreef musclemania het volgende:
He ik heb heel www.angelfire.com al doorgelezen voor informatie.
Alleen staat hier niets over het combineren, alleen de middelen en hun bijwerkingen, van licht naar zwaar staan erop.
En nee, ik weet dus inderdaad niet wat ik er van kan verwachten daarom vroeg ik hier advies.
Welke kuur kan ik dan het beste nemen die niet al te veel bijwerkingen heeft en wat kost me dat ?
Naja, ik zal straks ook maar eens met de insiders op de gym om de tafel gaan zitten, bedenken we daar wel wat.
Maar serieus, lees er nou nog heel wat meer over, zodat je zelf al voor 90% zeker weet wat je wilt gaan gebruiken, waarom precies en wat het met je doet (ook bijwerkingen).
Wij kunnen het je wel voorkauwen, maar dan mis je juist die zelf vergaarde achtergrond info die je nodig hebt wil je niet voor nare verrassingen komen te staan.
Ik weet trouwens niet hoe oud je bent maar wacht er gewoon nog ff mee. 2 jaar ervaring en dan kuren is imo te weining. Ikzelf ben na 4 jaar gaan kuren en dat was eigenlijk al best wel snel.
Maar goed, het is jouw keuze...
Hmm ik lees hier trouwens op Testosterone.net - steroids for dummies
over een deca en winstrol stack, 6 kg per maand die redelijk te behouden zou zijn als je niet langer kuurde, hoeveel waarde moet ik daaraan hechten ?
Ik heb ook wel gehoord over deca en dianabol 2 maanden lang gebruiken maar dianabol staat me al helemal niet aan. Het mag dan wel goed zijn ( om te stacken ook ) het rammelt van de lelijke bijwerkingen en mijn lever is me toch wel wat waard.
[Dit bericht is gewijzigd door musclemania op 17-03-2003 10:41]
quote:OK, kappen!
Op maandag 17 maart 2003 10:16 schreef musclemania het volgende:
Hmm, angelfire niet echt goeddat wist ik niet. Zo zie je maar weer hoeveel er geblaat word op Fok.
Anyway hoe oud ik ben dat zal je helemaal gek maken, ben namelijk sinds augustus 18 !
Tja waarom wil ik nu al kuren zou je je afvragen, wegens groeiend aantal sportschoolleden dat zeg : snel wedstrijden gaan doen, jong beginnen je hebt prof potentie, niet te lang wachten ?? daarom zal het wel zijn.
En wat maakt dat nu uit hoe lang je al traint dat moet iemand me toch eens uitleggen.
Ik weet veel maar van AAS weinig.Hmm ik lees hier trouwens op Testosterone.net - steroids for dummies
over een deca en winstrol stack, 6 kg per maand die redelijk te behouden zou zijn als je niet langer kuurde, hoeveel waarde moet ik daaraan hechten ?
Ik heb ook wel gehoord over deca en dianabol 2 maanden lang gebruiken maar dianabol staat me al helemal niet aan. Het mag dan wel goed zijn ( om te stacken ook ) het rammelt van de lelijke bijwerkingen en mijn lever is me toch wel wat waard.
Voor je 21e gebruik je gewoon geen roids, simpel.
Kom over 3 jaar maar terug, dan heb je lekker veel gelezen en kunnen we je misschien met bovenstaande vragen verder helpen als je er dan nog antwoord op wil/nodig hebt.
En die ene Arnold S. mag wel op z'n 14e aan de D-Bol hebben gezeten, enig idee hoe hij er nu aan toe is que hart en lever?
Train gewoon nog lekker de komende jaren door op deze wijze, kan je altijd later nog gaan kuren.
suc6
quote:Hoe ik het zie is als volgt: Je bent nu niet eens helemaal volgroeit waarschijnlijk, dat gaat zo'n beetje door tot je 20e. En je traint pas 2 jaar, dus van een stevige basis kunnen we niet spreken, mede omdat je getraind hebt in de periode dat je in de groei zat.
Op maandag 17 maart 2003 10:59 schreef musclemania het volgende:
OK je hebt ook wel gelijkik draaf nogal door.
Leg me dan wel eens uit wat leeftijd eraan uitmaakt ?
Als ik het goed heb slikte ene Arnold S. op zijn 14e D-bol.
Dat vraag ik me dan nog wel af
Dan zal ik je verder niet lastig vallen met vreemde voorstellen
Om op jouw situatie terug te komen, op zand kun je geen huis bouwen, zonder eerst gruwelijk te funderen en daar schort het voor zover ik het nu kan weten aan.
Ik train nu ruim 5 jaar naturel, en ben 110 kg met 7% bf. Groot worden is een kwestie van trainen (veel) dus geen HIT of andere shit. De snelste weg naar succes=koolhydraten! Trainen is diepgaan, en bij veel mensen ontbreekt het aan de mentaliteit om dit te doen!
Jari
quote:Als ik zo al die stukjes eens lees, dan heb ik sterk het idee dat je ieder advies te serieus neemt. Dan bedoel ik niet alleen hier op Fok, maar ook van die jongens op de sportschool die denken dat je misschien prof kan worden of de mensen die je vertellen over steroiden. Laat je toch niet zo makkelijk beinvloeden en probeer je lijf op te bouwen door gezond te trainen en het helemaal op eigen kracht te doen. Geeft het jou voldoening als je weet dat je je spiergroei te danken hebt aan een rottig pilletje? Laat je het hoofd niet op hol brengen, vooral niet omdat je nog niet uitgegroeid kan zijn!
Op maandag 17 maart 2003 11:19 schreef musclemania het volgende:
Haha ja ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe die eraan toe is.
Het is dat ie zo stinkend rijk is anders was ie allang de pijp uit geweest.
Wat betreft wachten tot je 21e heb je wel gelijk dat moet ik je na geven.Maar goed, je hoort van al die verhalen op de gym 'ja 2 maanden lang Testo D-bol en SGH dat gaat als een trein, nee geen bijwerkingen'
Dan komen de nog waanzinigere ideeën boven tafel zoals theorieën over kuren met steroiden GH en insuline waarvan ik zelf ook al bdacht had dat ik het nooit zou doen.
Daar tegenover staan dan de jongens die 2 maal per jaar kuren en dat 'met verstand' doen, daar vertrouw je dan op.
Dan denk je wel al snel van 'goh, dan zou een mini kuurtje voor mij toch al heel wat effect kunnen hebben, ik ben nog jong en niks gewend en dan zal het wel meevallen met de bijwerkingen',
Fout gedacht dus
Ik volg je raad maar op
quote:Okee dat klinkt goed, dat zal mij ook wel lukken maar goed, ik wilde teveel, te snel te extreem zeg maar, ik wacht dus inderdaad toch maar en jaartje of 2 .
Op maandag 17 maart 2003 19:29 schreef Litman het volgende:
BB-vrienden,Ik train nu ruim 5 jaar naturel, en ben 110 kg met 7% bf. Groot worden is een kwestie van trainen (veel) dus geen HIT of andere shit. De snelste weg naar succes=koolhydraten! Trainen is diepgaan, en bij veel mensen ontbreekt het aan de mentaliteit om dit te doen!
Jari
quote:Netjes. Op welk gewicht en welke leeftijd ben je begonnen met BB?
Op maandag 17 maart 2003 19:29 schreef Litman het volgende:
BB-vrienden,Ik train nu ruim 5 jaar naturel, en ben 110 kg met 7% bf. Groot worden is een kwestie van trainen (veel) dus geen HIT of andere shit. De snelste weg naar succes=koolhydraten! Trainen is diepgaan, en bij veel mensen ontbreekt het aan de mentaliteit om dit te doen!
Jari
1 punt zie ik niet op je lijstje staan trouwens. Dat is je genetische aanleg. Die telt zeer waar mee.
quote:Een advies bro lezen lezen lezen research research
Op maandag 17 maart 2003 10:59 schreef musclemania het volgende:
OK je hebt ook wel gelijkik draaf nogal door.
Leg me dan wel eens uit wat leeftijd eraan uitmaakt ?
Als ik het goed heb slikte ene Arnold S. op zijn 14e D-bol.
Dat vraag ik me dan nog wel af
Dan zal ik je verder niet lastig vallen met vreemde voorstellen
En klik eens op mijn signature om bovenstaande te doen
Groet
quote:Beetje slordig ingevuld! Nu correct!
Op maandag 17 maart 2003 23:05 schreef musclemania het volgende:
Zeg Litman, niet om het een of ander maarre, waarom staat in je profiel in godsnaam dat je van geslacht VROUW bent ?
Is dat een geintje of ben je gewoon een meid en zit je je posts hier wat bij mekaar te verzinnen ?
quote:Ben (serieus) begonnen met trainen op mijn 25e. Voor de goede orde: ik ben bijna 2 meter lang, dus 110 kg is niet bijzonder moeilijk te bereiken. Ik geloof wel heilig in veel (minimaal 2 keer per week per spiergroep plus goed eten!) trainen. Dit heeft trouwens meer te maken met weten dan geloven!
Op maandag 17 maart 2003 22:00 schreef Mr.J het volgende:[..]
Netjes. Op welk gewicht en welke leeftijd ben je begonnen met BB?
1 punt zie ik niet op je lijstje staan trouwens. Dat is je genetische aanleg. Die telt zeer waar mee.
pain is weakness leaving the body.
quote:wat wil je daamee bereiken? blessures?
Op vrijdag 21 maart 2003 19:29 schreef Doctor_Bara het volgende:
Kunnen jullie vertellen wat voor buikspier(abs, side) oefeningen jullie doen? En hoe vaak etc. Ik heb namelijk t idee dat ik t een beetje te gek maak(1000 per dag)
vooral je:
http://www.exrx.net/Muscles/Iliopsoas.html
kan je overbelasten:
ik doe:
10x50 en 8x25
hmm
700 reps per dag
quote:hehe, ik ben trouwens ook die Man-Mountain van dbb
Op vrijdag 21 maart 2003 20:09 schreef Scighera het volgende:[..]
wat wil je daamee bereiken? blessures?
vooral je:
http://www.exrx.net/Muscles/Iliopsoas.html
kan je overbelasten:ik doe:
10x50 en 8x25
hmm
700 reps per dag
Ik doe mijn abs á la Shawn Ray ;
Begin met het super setten van Roman Chair Sit-ups
met Hanging Leg Raises
3 sets om en om Sit ups en raises elke set bestaat uit ongeveer 20 tot 30 reps, 200 reps is niet nodig, span gewoon bij contractie zo hard aan dat je er niet meer als 20/30 kan maken.
Na die 3 sets supersetcombinatie doe ik nog 2 of 3 sets chrunches, ook weer ongeveer 20 tot 30 reps.
Dat doe ik dan 2 keer per week, tenslotte moeten ze gestimuleerd worden tot groei, niet vernietigd met zo'n dagelijkse kwelling.
Als je die stevige 'broodjes' wil kweken hou het dan bij de basis oefeningen en niet te veel sets en reps.
Wedstrijd voorbereiding pak je natuurlijk anders aan, en daarbij, of je je sixpack kan ZIEN is afhankelijk van je dieet.
Stimulatie dus, niet vernietiging, je traint ten slotte toch ook niet elke dag biceps of schouders.
quote:Precies. Dat dacht ik dus ook. Ook abs hebben een herstel periode nodig en ik heb gelezen dat je ze dus niet meer dan 3x per week moet trainen.
Op vrijdag 21 maart 2003 22:33 schreef musclemania het volgende:
[..]Dat doe ik dan 2 keer per week, tenslotte moeten ze gestimuleerd worden tot groei, niet vernietigd met zo'n dagelijkse kwelling.
quote:En dat is waarom.
[..] Stimulatie dus, niet vernietiging [..]
quote:je buikspieren worden veelal meegetraint bij andere oefeningen (curls terwijl je staat) En je vet% speelt ook een grote rol
Op zondag 23 maart 2003 14:11 schreef -Ma3stro- het volgende:
train me buik niet eens, en me buikspieren steken flink uit als ik ze aanspan.
Tijd om dit topic weer een impuls te geven. Ik weet niet niet of iedereen hier bekend is met German Volume Training (GVT), maar het heeft mij veel BB-plezier en resultaat opgeleverd. In het kort gaat het hier om:
Om een in jouw ogen mindere spiergroep aan te pakken, neem je een gewicht waarmee je max. 20 reps kan doen. (dit kan dus bankdrukken, deadlift, squats whatever zijn: het best is de grote spiergroepen te pakken), doe 10 sets van 10. Zelf zorg ik er altijd voor in totaal 30 sets (Binnen 1 uur!) te hebben afgewerkt. Dus kies naast de GVT training nog enkele andere oefeningen. Persoonlijk gebruik ik de GVT 2 of 3 keer per week. Deze methode is bedacht door Charles Poliquin, een zeer bekende kracht- en BB-trainer. Hope you like it! Voor meer informatie: http://www.sover.net/~timw/gvt.htm en via google natuurlijk.
quote:Klinkt wel interessant...zal het zeker proberen
Op dinsdag 25 maart 2003 16:52 schreef Litman het volgende:
BB-vrienden,Tijd om dit topic weer een impuls te geven. Ik weet niet niet of iedereen hier bekend is met German Volume Training (GVT), maar het heeft mij veel BB-plezier en resultaat opgeleverd. In het kort gaat het hier om:
Om een in jouw ogen mindere spiergroep aan te pakken, neem je een gewicht waarmee je max. 20 reps kan doen. (dit kan dus bankdrukken, deadlift, squats whatever zijn: het best is de grote spiergroepen te pakken), doe 10 sets van 10. Zelf zorg ik er altijd voor in totaal 30 sets (Binnen 1 uur!) te hebben afgewerkt. Dus kies naast de GVT training nog enkele andere oefeningen. Persoonlijk gebruik ik de GVT 2 of 3 keer per week. Deze methode is bedacht door Charles Poliquin, een zeer bekende kracht- en BB-trainer. Hope you like it! Voor meer informatie: http://www.sover.net/~timw/gvt.htm en via google natuurlijk.
quote:hypotroferen is het groeien van de spier..
Op woensdag 26 maart 2003 20:46 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
Klinkt wel interessant...zal het zeker proberen
ook al zullen ze me maar raar bekijken als k zo 10 setjes doe... we'll see,
btw, ze spreken daar over hypertrophy, wil dat dan zeggen dat je vooral massa zult bijkomen, en eigenlijk wienig kracht (in verhouding)?
maar ja je zult er ook kracht van bijkomen gezien de lage reps..
staat allemaal wel op de site
staan de oefeningen(+voorbeelden) in t engels
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:32 schreef Doctor_Bara het volgende:
gebruik deze site:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.htmlstaan de oefeningen(+voorbeelden) in t engels
Ik wil dat gaan doen op de dagen dat ik niet train. Hoe lang zou ik idealiter moeten lopen en op hoeveel dagen? Hoeveel gewicht kun je normaal gesproken verliezen op wat voor termijn? Iemand enig idee?
Ik ben 1.80m, 82kg, vet% 18,5. Wat is 't ideale vet% voor een beginnende amateur-bb'er?
quote:wat antwoorden:
Op woensdag 26 maart 2003 23:16 schreef American_Nightmare het volgende:
Naast 3x per week krachttraining wil ik nu wat gaan hardlopen ("joggen") om m'n vetpercentage te verlagen; 't is immers lekker weer buitenIk wil dat gaan doen op de dagen dat ik niet train. Hoe lang zou ik idealiter moeten lopen en op hoeveel dagen? Hoeveel gewicht kun je normaal gesproken verliezen op wat voor termijn? Iemand enig idee?
Ik ben 1.80m, 82kg, vet% 18,5. Wat is 't ideale vet% voor een beginnende amateur-bb'er?
vet% normaal: 12%
vet% droog: 8%
vet% zeer droog: zo'n 4%
termijn? is per persoon verschillend en hnagt ook af van je voeding, intensiteit en moment van training
quote:niet als je op de andere dagen gewoon je kracht-programma blijft doen en voldoende eiwitten blijft eten
Op donderdag 27 maart 2003 10:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Te gek bedankt.. wel vraag ik me af of zeg 3x per week 45 min hardlopen geen aversief effect op mijn krachttraining heeft..
Je komt ook overal dezelfde mensen tegen he
<edit> zpelvouten
[Dit bericht is gewijzigd door -Ma3stro- op 28-03-2003 18:38]
quote:3xl van ... dbb?
Op vrijdag 28 maart 2003 15:02 schreef 3XL het volgende:
Heil JuliusJe komt ook overal dezelfde mensen tegen he
Dit is mijn dagelijkse verandering c.q. gewoonte:
Het is als sterk verbeterd sinds een paar maanden:
- ipv wit brood, bruin brood.
- minder fastfood
- meer fruit
- meer vis
- meer groenten
- minder snoep e.d.
maar toch nog:
- te veel vlees (elke dag brood met rosbief mee naar werk)
- nog steeds te veel snoep
- te laat ontbijten (ivm opstarten stofwisseling)
(websites, artikelen, aanbevolen tijdschriften, boeken e.d. zijn welkom)
quote:rosbief is niet verkeerd. qua vlees een van de beste: 22g eiwit en maar 3g vet per 100gr.
Op zaterdag 29 maart 2003 20:38 schreef Rekkie het volgende:
Kan iemand mij tips geven over voeding, bij training?
Mijn doel is vetverbranding op de eerst plaats en daarnaast kracht opbouw en in een later stadium misschien nog body improvement.Dit is mijn dagelijkse verandering c.q. gewoonte:
Het is als sterk verbeterd sinds een paar maanden:
- ipv wit brood, bruin brood.
- minder fastfood
- meer fruit
- meer vis
- meer groenten
- minder snoep e.d.maar toch nog:
- te veel vlees (elke dag brood met rosbief mee naar werk)
- nog steeds te veel snoep
- te laat ontbijten (ivm opstarten stofwisseling)(websites, artikelen, aanbevolen tijdschriften, boeken e.d. zijn welkom)
laat onbijten, hoe moet ik dat zien; laat opstaan? probeer zo senl mogleijk na het opstaan te ontbijten, neem de tijd ervoor, het is de belangrijkste maaltijd van de dag
lees dit topic en het fitness topic even door voor tips en links
vermijdt vv's maar laat ov''s toe (2x per week vette vis is aanbevolen)
drink veel water
vraagjes:
-wat voor fruit eet je
-wat snoep je
-hoe train je nu?
-hoe is je eten verspreidt over de dag?
quote:Fruit
Op zondag 30 maart 2003 07:20 schreef Scighera het volgende:[..]
rosbief is niet verkeerd. qua vlees een van de beste: 22g eiwit en maar 3g vet per 100gr.
laat onbijten, hoe moet ik dat zien; laat opstaan? probeer zo senl mogleijk na het opstaan te ontbijten, neem de tijd ervoor, het is de belangrijkste maaltijd van de dag
lees dit topic en het fitness topic even door voor tips en links
vermijdt vv's maar laat ov''s toe (2x per week vette vis is aanbevolen)
drink veel water
vraagjes:
-wat voor fruit eet je
-wat snoep je
-hoe train je nu?
-hoe is je eten verspreidt over de dag?
Snoep
Koekjes en chocolade
Trainen
Ik train nu te onregelmatig door ziekte en druk op me werk.
Ik probeer 3 keer per week te fitnessen (dinsdag, donderdag en zaterdag-ochtend) daarnaast voetbal ik in de zaal op maandag een wedstrijd (50 minuten).
en soms ook nog squash op woensdag of vrijdag.
Eten
Ik sta 's ochtends om 06:45 op en rij dan naar me werk, waar ik om 08:15 mijn eerste broodje eet.
Dan meestal om 10:30 eet ik nog 2 plakken brood.
Om 12:15 eet ik 4 plakken brood.
's middags om ca 15:00 eet ik mijn fruit en mijn liga
18:15 avondeten
Ik drink trouwens wel veel water op een dag, maar ook enkele glazen cola of 7-up
quote:
Op zondag 30 maart 2003 14:03 schreef Rekkie het volgende:[..]
Fruit
Ik eet voornamelijk appels, manderijen en sinaasappels.Snoep
Koekjes en chocolade
probeer het langzaam af te bouwen, (ik at vroeger ook een half pak bisquit per dag) het scheelt heel wat vet en kcal'sTrainen
Ik train nu te onregelmatig door ziekte en druk op me werk.
Ik probeer 3 keer per week te fitnessen (dinsdag, donderdag en zaterdag-ochtend) daarnaast voetbal ik in de zaal op maandag een wedstrijd (50 minuten).
en soms ook nog squash op woensdag of vrijdag.
zorg dat je spieren genoeg rust krijgen om te hertellen, en doe voldoende cardio/conditie training om vet te verbranden/stofwisseling te verhogen)Eten
Ik sta 's ochtends om 06:45 op en rij dan naar me werk, waar ik om 08:15 mijn eerste broodje eet.
sta eerder op en ontbijt rustig. desnoods deels in de auto. Je lichaam komt zo slecht op gang. Dit zal je ook echt merkenDan meestal om 10:30 eet ik nog 2 plakken brood.
eet rustig, en veel groentenIk drink trouwens wel veel water op een dag, maar ook enkele glazen cola of 7-up
veel water is gioed. die cola/7-up is wat minder, zeker die hoeveelheid. Bevat veel suikers, en slecht voor je tanden(ik kan het weten) en maag
quote:vallen beschuiten (bisquits) ook onder koeken
Op zondag 30 maart 2003 15:55 schreef Scighera het volgende:[..]
100g beschuit:
379Kcal
9.9g eiwit
75.5g kh
4.2g vet
natuurl;ijk si brood beter. maar ik 'zondig' ook elke zondag met mijn beschuitje-met-suikersstroop-paprikapoeder-anijshagel-en-marsepijn
quote:En 3 van EHF en 3 van Body & Fitness Forum en 3 van EZ Board Dutch bodybuilding en 3 van ....... ja waar eigenlijk niet
Op vrijdag 28 maart 2003 22:26 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
3xl van ... dbb?
Groet
quote:Jeetje, je eet wel erg weinig zo te zien, is je eetlust niet omhoog gegaan zinds je fitnessed?
[Ik sta 's ochtends om 06:45 op en rij dan naar me werk, waar ik om 08:15 mijn eerste broodje eet.Dan meestal om 10:30 eet ik nog 2 plakken brood.
Ik drink trouwens wel veel water op een dag, maar ook enkele glazen cola of 7-up
quote:Ik eet dagelijks 8-10 plakken brood.
Op donderdag 3 april 2003 14:06 schreef aldostuta het volgende:[..]
Jeetje, je eet wel erg weinig zo te zien, is je eetlust niet omhoog gegaan zinds je fitnessed?
Af en toe wat cola of 7 up is niet zo erg hoor, je moet ook eens kunnen smokkelen, anders word je knettergek
MA:
borst + triceps + buik
WO:
rug + biceps
VR:
schouders + benen + buik
4 oefeningen per spiergroep met 10-8-6 reps en toenemende gewichten. 2 oefeningen voor biceps en triceps.
Iemand hier die hierover iets zinvols kan zeggen?
quote:Ja, ziet er goed uit!
Op donderdag 3 april 2003 15:54 schreef American_Nightmare het volgende:
quote:Schouders en benen op 1 dag lijkt me niet ideaal, je kunt volgens mij beter je schouders tijdens je borst/triceps training doen. Verder lijkt mij vier oefenigen met elk drie werksetjes me iets te veel van het goede (ik doe zelf in totaal maar 6 werksetjes voor bijvoorbeeld borst of rug).
Op donderdag 3 april 2003 15:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Het volgende heb ik ook al gepost op DBB.com. Na eind april ruim 2 maanden 3 keer per week full body te hebben getraind, willen mijn trainingsmaatje en ik een nieuw schema gaan volgen. We trainen op massa.MA:
borst + triceps + buikWO:
rug + bicepsVR:
schouders + benen + buik4 oefeningen per spiergroep met 10-8-6 reps en toenemende gewichten. 2 oefeningen voor biceps en triceps.
quote:Iemand op DBB dacht er precies zo over als jij
Op donderdag 3 april 2003 16:39 schreef aldostuta het volgende:[..]
Schouders en benen op 1 dag lijkt me niet ideaal, je kunt volgens mij beter je schouders tijdens je borst/triceps training doen. Verder lijkt mij vier oefenigen met elk drie werksetjes me iets te veel van het goede (ik doe zelf in totaal maar 6 werksetjes voor bijvoorbeeld borst of rug).
Je verdeling van je trainingen over de week is trouwens ideaal, steeds een dag rust na een training.
maandag
borst :
3 setjes banken
3 setjes schuin banken
3 setjes vlakke flyes
triceps :
3 sets dumbell extension
3 sets pressdowns
3 sets dippen, gewoon till failure met lichaamsgewicht
biceps :
3 sets barbell curls
3 sets preacher curls
3 sets hammer curls
woensdag
Quadriceps
4 sets squats
3 sets leg extensions
Hamstrings
4 sets stiff legged deadlift of romian deadlift ligt eraan wat je beter vind..
3 sets leg curl
kuiten
3 sets standing calf raises
3 sets seated calf raises
vrijdag
Schouders
3 sets Military press
5 sets side raises met dumbels
3 sets bent over lateral raise
traps
3 sets dumbell shrugs
rug :
3 setsRoeien met kabel.
3 setst-bar row
latt pull down wide en close grip.. beide 3 sets
Volgens mij ziet er dit best goed uit.. wat vinden jullie?
zou doen
ma: borst triceps en voorkant schouder
wo: benen schouders zij
vr: rug biceps en achterkant schouders
is een heel standaard schema.. maar werkt wel goed.
quote:Zolang we binnen 't uur klaar zijn (in een normaal tempo) dan is 't toch goed? Het schema is voor een week of 8 en dan nemen we weer een ander. Het leek mij nog niet zo verkeerd..
Op donderdag 3 april 2003 17:37 schreef -Ma3stro- het volgende:
vin et een erg vol schema... op vrijdag meer dan 25 setjes. Hou et zelf altijd onder de 15 per training. Verder zou ik eerst rug/traps doen en daarna pas schouders.
quote:haha dat was ik nilsjei1234
Op donderdag 3 april 2003 17:33 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Iemand op DBB dacht er precies zo over als jij
en stelde het volgende schema op:
maandag
borst :
3 setjes banken
3 setjes schuin banken
3 setjes vlakke flyestriceps :
3 sets dumbell extension
3 sets pressdowns
3 sets dippen, gewoon till failure met lichaamsgewichtbiceps :
3 sets barbell curls
3 sets preacher curls
3 sets hammer curlswoensdag
Quadriceps
4 sets squats
3 sets leg extensionsHamstrings
4 sets stiff legged deadlift of romian deadlift ligt eraan wat je beter vind..
3 sets leg curlkuiten
3 sets standing calf raises
3 sets seated calf raisesvrijdag
Schouders
3 sets Military press
5 sets side raises met dumbels
3 sets bent over lateral raisetraps
3 sets dumbell shrugsrug :
3 setsRoeien met kabel.
3 setst-bar row
latt pull down wide en close grip.. beide 3 sets
Volgens mij ziet er dit best goed uit.. wat vinden jullie?
quote:
Op donderdag 3 april 2003 17:37 schreef -Ma3stro- het volgende:
vin et een erg vol schema... op vrijdag meer dan 25 setjes. Hou et zelf altijd onder de 15 per training. Verder zou ik eerst rug/traps doen en daarna pas schouders.Ehm tsja de meningen verschillen ik houd zelf van iets meer setjes schijn er ook wel oke op te groeien dus...
Maar ja je komt er niet achter wat best voor je werkt door proberen etc
Maar dit schema is voor mensen die net trainen, gaan ook nog niet tot failure elk setje enz en dan kunnen zoveel setjes nog makkelijk
Ik doe er zelf nog veel meer per spiergroep...
Het kan wel mits je voldoende eet en rust...
zou doen
ma: borst triceps en voorkant schouder
wo: benen schouders zij
vr: rug biceps en achterkant schoudersis een heel standaard schema.. maar werkt wel goed.
quote:
Op donderdag 3 april 2003 18:35 schreef masterblaster het volgende:[..]
haha dat was ik nilsjei1234
quote:en hoe heet jij op dbb?
Op donderdag 3 april 2003 18:46 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
![]()
quote:LOL Am_Nightmare
Op donderdag 3 april 2003 18:52 schreef masterblaster het volgende:[..]
en hoe heet jij op dbb?
quote:
Op donderdag 3 april 2003 18:58 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
LOL Am_Nightmare
Jij plaatste dat schema voor mij hehe
Hahaha LOL
quote:Volgens mij ben je met dit schema nog steeds aardig je armen en schouders aan het overtrainen. Voor mezelf hou ik meestal twee werksetjes per oefening aan. Ik doe dan drie oefeningen voor de grote groepen en twee voor de kleine.
Op donderdag 3 april 2003 18:35 schreef masterblaster het volgende:[..]
haha dat was ik nilsjei1234
quote:Masterblaster wat vind je hiervan?
Op vrijdag 4 april 2003 10:21 schreef aldostuta het volgende:[..]
Volgens mij ben je met dit schema nog steeds aardig je armen en schouders aan het overtrainen. Voor mezelf hou ik meestal twee werksetjes per oefening aan. Ik doe dan drie oefeningen voor de grote groepen en twee voor de kleine.
En nog een vraagje; mijn trainingsmaatje zou graag de maandag en vrijdag omdraaien.. zijn daar bezwaren tegenin te brengen?
quote:onzin dat is meer een hitachtige methode...
Op vrijdag 4 april 2003 10:21 schreef aldostuta het volgende:[..]
Volgens mij ben je met dit schema nog steeds aardig je armen en schouders aan het overtrainen. Voor mezelf hou ik meestal twee werksetjes per oefening aan. Ik doe dan drie oefeningen voor de grote groepen en twee voor de kleine.
hit werkt in sommige gevallen, maar dan moet je sowieso al superintensief kunnen trainen.. en meerdere opwarmsets op redelijke intensiteit doen..
En dan kom je toch weer op een soorrt high volume..
Met dit schema train je absoluut niet over is absolute onzin, zeker als beginner niet waarbij je nog niet tot falen gaat etc...
quote:Het enige probleem dat ik kan bedenken, is dat op maandag je triceps nog niet volledig hersteld zijn als je schouders gaat doen. Dit is geheel afhankelijk van je eigen herstel. als je niet snel herstelt, zou ik het niet omwisselen.
Op vrijdag 4 april 2003 10:30 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Masterblaster wat vind je hiervan?
En nog een vraagje; mijn trainingsmaatje zou graag de maandag en vrijdag omdraaien.. zijn daar bezwaren tegenin te brengen?
quote:Dat zal dan wel aan mijn persoonlijke omstandigheden liggen, want als ik in totaal 11 werksets voor schouders doe, ben ik echt wel aan het overtrainen.
Op vrijdag 4 april 2003 15:17 schreef masterblaster het volgende:[..]
onzin dat is meer een hitachtige methode...
hit werkt in sommige gevallen, maar dan moet je sowieso al superintensief kunnen trainen.. en meerdere opwarmsets op redelijke intensiteit doen..
En dan kom je toch weer op een soorrt high volume..
Met dit schema train je absoluut niet over is absolute onzin, zeker als beginner niet waarbij je nog niet tot falen gaat etc...
quote:11 worksets ja zoals ik net al zei meneer, een beginner traint sowieso nog niet tot failure.
Op vrijdag 4 april 2003 15:22 schreef aldostuta het volgende:[..]
Dat zal dan wel aan mijn persoonlijke omstandigheden liggen, want als ik in totaal 11 werksets voor schouders doe, ben ik echt wel aan het overtrainen.
En sowieso mijn schema is er 1 met nog veel meer setjes als deze, alles till failure groei er goed op...
quote:Een beginner traint ook tot failure, alleen dan op zn eigen manier. Het intensiteitsniveau zal lager liggen dan bij een gevorderde, maar de aanslag op zn lichaam is volgens mij even groot, aangezien het lichaam minder ontwikkeld/gewend is (is maar een theorietje hoor
Op vrijdag 4 april 2003 15:24 schreef masterblaster het volgende:[..]
11 worksets ja zoals ik net al zei meneer, een beginner traint sowieso nog niet tot failure.
En sowieso mijn schema is er 1 met nog veel meer setjes als deze, alles till failure groei er goed op...
quote:neh normaal gesproken traint een beginner niet tot failure...
Op zaterdag 5 april 2003 11:16 schreef aldostuta het volgende:[..]
Een beginner traint ook tot failure, alleen dan op zn eigen manier. Het intensiteitsniveau zal lager liggen dan bij een gevorderde, maar de aanslag op zn lichaam is volgens mij even groot, aangezien het lichaam minder ontwikkeld/gewend is (is maar een theorietje hoor
).
Hoeveel werksetjes doe jij in totaal voor een spiergroep dan?
ehm welke spiergroep wil je weten?
quote:Na klaarkomen daalt je testosteronspiegel als een gek en t duurt een aantal uur voordat t weer normaal is. Trek je conclusies.
Op woensdag 2 april 2003 22:09 schreef Killa_Bee het volgende:
hoe zit dat nu eigenlijk met seks en testosteron en zoVan meer seks komt er meer testosteron in de bloedbaan en kan je dus harder trainen, van seks komt er niet zo heeel veel meer testosteron in de bloedbaan en je merkt er niks van op training, of van te veel seks is er minder testosteron in de bloedbaan en kan je slechter trainen
Is seks dan eigenlijk wel goed voor de training (of erna) en kan je dan op wedstrijden gepakt worden voor een te hoog testosterongehalte door te veel seks lijkt me nogal straf, mrja wil nu eigenlijk wel es weten hoe het nu precies zit
quote:Borst of rug bijvoorbeeld, ik doe in ttaal 6 werksetjes per groep.
Op zaterdag 5 april 2003 11:29 schreef masterblaster het volgende:[..]
neh normaal gesproken traint een beginner niet tot failure...
ehm welke spiergroep wil je weten?
quote:lage intensiteit maakt niet echt veel uit, als je maar interval blijft lopen.
Op zaterdag 5 april 2003 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Tussen mijn 3 trainingsdagen (massa, kracht) door (ma, wo, vr) ga ik 3 dagen hardlopen (di, do, za) om mijn vet% te verlagen. Ik zit nu op zo'n 18,5% en wil dat verlagen tot 12%.
Ik eet ondertussen wel flink door. Heeft dat hardlopen zin, en heeft dat misschien negatieve invloed op mijn groei?
Ik loop 40 a 45 min. interval (joggen, lopen, joggen etc) gemiddeld lage intensiteit.
quote:Oke bedankt!
Op zondag 6 april 2003 05:47 schreef Scighera het volgende:[..]
lage intensiteit maakt niet echt veel uit, als je maar interval blijft lopen.
scahdelijk voor de groei? nee. ZOrg wel dat je goede schoenen draagt en een goede looptechniek hanteerd
ik werk zelf met tijdintervals (voor hardlopen 1 minuut)
quote:En je eet ondertussen flink door? Dan zou je niet veel afvallen, door de cardio verbrand je zeg 1500 KCal per week en verhoog je je stofwisseling wat nog wat extra KCals verbrand... maar als je meer KCal eet dan je verbruikt kan je cardio doen wat je wilt en valt niet af. Met dieeten val je af, cardio kan erbij helpen (ik doe het zonder, werkt prima)
Op zaterdag 5 april 2003 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Tussen mijn 3 trainingsdagen (massa, kracht) door (ma, wo, vr) ga ik 3 dagen hardlopen (di, do, za) om mijn vet% te verlagen. Ik zit nu op zo'n 18,5% en wil dat verlagen tot 12%.
Ik eet ondertussen wel flink door. Heeft dat hardlopen zin, en heeft dat misschien negatieve invloed op mijn groei?
Ik loop 40 a 45 min. interval (joggen, lopen, joggen etc) gemiddeld lage intensiteit.
Hoewel dit niet helemaal klopt... duursporters zijn het hele jaar door droog terwijl ze zeker flink eten, komt omdat sporten invloed heeft op je vetcellen. Hoe precies weet ik niet, maar met deze theorie zou cardio wel moeten helpen zelfs als je flink dooreet. Ik hou het zelf bij dieeten.
quote:Wat d8 je van: Stofwisseling
Op donderdag 10 april 2003 11:48 schreef Sneaky_Dill het volgende:[..]
En je eet ondertussen flink door? Dan zou je niet veel afvallen, door de cardio verbrand je zeg 1500 KCal per week en verhoog je je stofwisseling wat nog wat extra KCals verbrand... maar als je meer KCal eet dan je verbruikt kan je cardio doen wat je wilt en valt niet af. Met dieeten val je af, cardio kan erbij helpen (ik doe het zonder, werkt prima)
Hoewel dit niet helemaal klopt... duursporters zijn het hele jaar door droog terwijl ze zeker flink eten, komt omdat sporten invloed heeft op je vetcellen. Hoe precies weet ik niet, maar met deze theorie zou cardio wel moeten helpen zelfs als je flink dooreet. Ik hou het zelf bij dieeten.
quote:Dat stond ook in mijn tekst dat het de stofwisseling verhoogt... afvallen zal wel, maar niet zo snel... ik wil liever wat sneller zoals een kilo minstens per week en dat lukt niet met alleen cardio.
Op donderdag 10 april 2003 21:17 schreef Visie het volgende:[..]
Wat d8 je van: Stofwisseling
quote:Je zult je eetpatroon aan moeten passen omdat jou stofwisseling heel anders is dan die van topsporters! Daarnaast duurt het altijd even voordat je lichaam gewend is aan minder voedsel en meer verbranding. Als je er eenmaal aan gewend bent kan je lichaam dus ook meer hebben en wordt het ook sneller verbrand
Op donderdag 10 april 2003 22:14 schreef Sneaky_Dill het volgende:[..]
Dat stond ook in mijn tekst dat het de stofwisseling verhoogt... afvallen zal wel, maar niet zo snel... ik wil liever wat sneller zoals een kilo minstens per week en dat lukt niet met alleen cardio.
quote:Topsporters (van duursporten) slaan op de 1 of andere manier geen vet op right, terwijl ze toch veel eten (bijvoorbeeld mijn broertje met 8%BF, vreet enorm veel maar doet intensief aan basketbal) Maar krijg je dat effect dan al met 3x per week joggen?
Op donderdag 10 april 2003 22:51 schreef Visie het volgende:[..]
Je zult je eetpatroon aan moeten passen omdat jou stofwisseling heel anders is dan die van topsporters! Daarnaast duurt het altijd even voordat je lichaam gewend is aan minder voedsel en meer verbranding. Als je er eenmaal aan gewend bent kan je lichaam dus ook meer hebben en wordt het ook sneller verbrand
quote:Neen! Het kan ook zijn dat de schildklier van je broertje sneller werkt! Ik wil je er even op wijzen dat topsporters ronde de 25 uur per week trainen! Maar als jij 3x per week een 1 gaat joggen en je past daarbij je voedingsschema aan zul je wel resultaat merken na een paar weken... je lichaam moet eerst aclimatiseren!
Op vrijdag 11 april 2003 07:46 schreef Sneaky_Dill het volgende:[..]
Topsporters (van duursporten) slaan op de 1 of andere manier geen vet op right, terwijl ze toch veel eten (bijvoorbeeld mijn broertje met 8%BF, vreet enorm veel maar doet intensief aan basketbal) Maar krijg je dat effect dan al met 3x per week joggen?
quote:Ehm ik doe ook nog 3 keer per week krachttraining he.. het is dus niet zo dat ik alleen aan het lopen ben.
Op vrijdag 11 april 2003 07:46 schreef Sneaky_Dill het volgende:[..]
Topsporters (van duursporten) slaan op de 1 of andere manier geen vet op right, terwijl ze toch veel eten (bijvoorbeeld mijn broertje met 8%BF, vreet enorm veel maar doet intensief aan basketbal) Maar krijg je dat effect dan al met 3x per week joggen?
Ik hoor namelijk butterfly dit en butterfly dat, maar je krijgt geen mooie borst van butterfly.
quote:ook niet van bankdrukken
Op dinsdag 15 april 2003 22:20 schreef El-Rico het volgende:
Wat drukken jullie zoal? Om even een indicatie te krijgen.Ik hoor namelijk butterfly dit en butterfly dat, maar je krijgt geen mooie borst van butterfly.
Wat is nou een goede oefening voorafgaand aan het bankdrukken, die ervoor zorgt dat je spieren al opgewarmd zijn, zodat je minder last hebt van blessures en spierpijn?
Het liefst een oefening die weinig tijd in beslag neemt. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de halterstang altijd breed beetpak, dus voor een training van de bortspieren.
BVD
quote:How about gewoon bankdrukken met een stang zonder gewichten? En dit een keer of 10? Zo doe ik het altijd..
Op dinsdag 15 april 2003 23:35 schreef TongPo het volgende:
Even een vraagje tussendoor over bankdrukken.Wat is nou een goede oefening voorafgaand aan het bankdrukken, die ervoor zorgt dat je spieren al opgewarmd zijn, zodat je minder last hebt van blessures en spierpijn?
Het liefst een oefening die weinig tijd in beslag neemt. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de halterstang altijd breed beetpak, dus voor een training van de bortspieren.
BVD
quote:Nee joh natuurlijk niet, je krijgt t alleen van hard aan je duim zuigen.
Op dinsdag 15 april 2003 22:23 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
ook niet van bankdrukken
Ik heb toen aangegeven waarmee ik bezig was enz.....dus dat doe ik niet nog een keer...
Ik wou droger of droog worden, daarmee ben ik redelijk onderweg, daarnaast wou ik spieren kweken, en dat gaat wel, maar moeizaam.
Resultaat so far: Van 101,5 KG naar 87 Kg, in 4 maanden dus, en een beetje gespierder.
Ik heb helaas geen tijd om naar een fitnesscentrum te gaan, maar kan wel 's avonds laat trainen, alleen dan dus thuis.
Het enigste wat ik tot mijn beschikking heb is een halterzet, tot maximaal 16 kilo per halter.
Nou mijn vraag, ik wil dus vooral mijn bovenlichaam trainen (benen zijn al wat groter), en het liefst zo effectief mogelijk, daarnaast zou ik het liefst in 3 maanden (dan ga ik op vakantie) al veel resultaat willen zien. (als dit niet mogelijk is jammer dan.)
Wat vooral matig ontwikkeld is zijn mijn borst en rug en buik spieren.
Kan iemand mij tips geven of schemaatje in elkaar flansen met oefeningen die ik met de halters kan doen. (uiteraard mag opdrukken en buikspier oefeningen ook. Ik wil overigens ook alleen droog natural gespierd worden.
Kijkt iemand wel eens the beastmaster, ik wil een beetje in die richting.
Hiernaast zwem ik 1 a 2 keer per week.....
quote:Jij zal dan ook totaal geen massa hebben, bankdrukken is de beste oefening voor je borst, als je dat niet weet ben je wel een heel erge newbie.
Op woensdag 16 april 2003 09:32 schreef -Ma3stro- het volgende:
bankdrukken is echt niet zo een geweldige oefening om massa aan te zetten op je borst hoor. ik bankdruk al vrij lang niet meer.
quote:En wwat is dan volges jou de beste oefening ?? peck deck, vertical fly... dacht het dus ff niet
bankdrukken is echt niet zo een geweldige oefening om massa aan te zetten op je borst hoor. ik bankdruk al vrij lang niet meer.
quote:Een goed iets is om elke spiergroep op 3 verschillende manieren te prikkelen met weinig herhalingen. Dus 3 verschillende oefeningen voor borst en elke oefening 3 setjes ,dus 3 x 8.
Op woensdag 16 april 2003 10:52 schreef Emizea het volgende:
Ok, allereerst, ik heb ooit al eerder hier gereageerd...Ik heb toen aangegeven waarmee ik bezig was enz.....dus dat doe ik niet nog een keer...
Ik wou droger of droog worden, daarmee ben ik redelijk onderweg, daarnaast wou ik spieren kweken, en dat gaat wel, maar moeizaam.Resultaat so far: Van 101,5 KG naar 87 Kg, in 4 maanden dus, en een beetje gespierder.
Ik heb helaas geen tijd om naar een fitnesscentrum te gaan, maar kan wel 's avonds laat trainen, alleen dan dus thuis.
Het enigste wat ik tot mijn beschikking heb is een halterzet, tot maximaal 16 kilo per halter.Nou mijn vraag, ik wil dus vooral mijn bovenlichaam trainen (benen zijn al wat groter), en het liefst zo effectief mogelijk, daarnaast zou ik het liefst in 3 maanden (dan ga ik op vakantie) al veel resultaat willen zien. (als dit niet mogelijk is jammer dan.)
Wat vooral matig ontwikkeld is zijn mijn borst en rug en buik spieren.Kan iemand mij tips geven of schemaatje in elkaar flansen met oefeningen die ik met de halters kan doen. (uiteraard mag opdrukken en buikspier oefeningen ook. Ik wil overigens ook alleen droog natural gespierd worden.
Kijkt iemand wel eens the beastmaster, ik wil een beetje in die richting.Hiernaast zwem ik 1 a 2 keer per week.....
Niet meer dan twee grote spiergroepen per dag en ook niet borst en rug tegelijk trainen.
quote:Ok, thanks, klinkt logisch....
Op dinsdag 15 april 2003 23:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
How about gewoon bankdrukken met een stang zonder gewichten? En dit een keer of 10? Zo doe ik het altijd..
Heb dan wel altijd al 10 min gefietst.
En zijn er ook nog andere oefeningen mogelijk als warming-up, maar dan zonder halterstang?
quote:Ok dat is een begin, ik deed 2 x 10 maar dan van dezelfde oefening....
Op woensdag 16 april 2003 11:48 schreef El-Rico het volgende:[..]
Een goed iets is om elke spiergroep op 3 verschillende manieren te prikkelen met weinig herhalingen. Dus 3 verschillende oefeningen voor borst en elke oefening 3 setjes ,dus 3 x 8.
Niet meer dan twee grote spiergroepen per dag en ook niet borst en rug tegelijk trainen.
Maar nu welke oefeningen??
Ik doe nu voor borst spieren, opdrukken, maar welke kunnen nog meer? Ik heb dus niet echt een bankje dus dat word denk ik lastig.
Voor schouder doe ik side raises en front raises..
Biceps, vaak concentrated curl (het dat zo) en normale curl (staand met 2 halters tegelijk) Dan neem ik aan dat met de normale curl 16 keer nodig is (iedere arm 8?)
Triceps, doe ik niet echt, maar volgens mij helpt opdrukken daar ook wel voor. Iemand andere oefeningen?
Iemand iets voor de onderarm?
Dan de rug, vallen die dingen tussen je nek en schouders onder de rug? Ja of nee, hoe train je die...
Welke oefeningen nog, meer voor de rug?
Buikspieren, wat voor oefeningen en hoeveel voor snel resultaat...
Alvast bedankt!
Onderarm is heel makkelijk, neem een dumbell en leg je arm op een tafel, met je hand over de rand. Nu gewoon je arm omhoog bewegen en je traint je onderarm.
Borst wordt heel lastig als je geen bankje hebt, goedkop bankje is 50 euro, zelf heb ik gewoon een soort buikspier bankje.
Voor rug zet je je rechter been op bv. de rand van je bed. Met je rechterelleboog steun je op die knie. Hierdoor heb je steun en kan je de dumbell laten zakken en weer omhoog haen naar je borst.
Buik train ik altijd door recht met mn achterwerk tegen de muur te gaan zitten en benen dan recht tegen de muur op. Nu hand op je slaap en naar het plafond kijken en je hoofd recht omhoog halen.
quote:Super thanx....
Op woensdag 16 april 2003 14:03 schreef El-Rico het volgende:
Voor triceps ga je zitten en strek rechter arm met dumbel, ondersteun met je linkerhand je rechter-elleboog zodat je alleen nog je onderarm kan gebruiken.
Nu laat je de dumbell achter je rug zakken en je traint je triceps.Onderarm is heel makkelijk, neem een dumbell en leg je arm op een tafel, met je hand over de rand. Nu gewoon je arm omhoog bewegen en je traint je onderarm.
Borst wordt heel lastig als je geen bankje hebt, goedkop bankje is 50 euro, zelf heb ik gewoon een soort buikspier bankje.
Voor rug zet je je rechter been op bv. de rand van je bed. Met je rechterelleboog steun je op die knie. Hierdoor heb je steun en kan je de dumbell laten zakken en weer omhoog haen naar je borst.
Buik train ik altijd door recht met mn achterwerk tegen de muur te gaan zitten en benen dan recht tegen de muur op. Nu hand op je slaap en naar het plafond kijken en je hoofd recht omhoog halen.
Ik ga maar even een bankje aanschaffen? Nog suggesties waar?
Maar hoe snel geeft dit resultaat? Ik weet dat dit moeilijk aan te geven is....
Stel dat ik 4 keer per week train? (ma, di, do, vr) Hoe kan ik het dan indelen?
Zoiets:
Buikspieren (ma, wo, vr)
Maandag: Biceps, Triceps en Borst
Dinsdag: Rug, Onderarm, Schouders
Donderdag: Zelfde als maandag
Vrijdag: Zelfde als dinsdag
Herhalingen dus 3 * 8 van het liefst verschillende oefeningen per spiergroep? Hoeveel rust ertussen? Totdat ik denk dat het technisch goed lukt of op tijd?
En wat voor gewicht, het gewicht dat ik precies die 9 keer vol hou?
En ik ben nu rechts sterker dan links en er is ook verschil te zien, kan ik dat bijtrainen? En hoe dan, door rechts een poos minder te doen of links meer? (lijkt me het eerste)
Alvast weer bedankt!
quote:Wat zijn deadlifts?
Op woensdag 16 april 2003 15:06 schreef Doctor_Bara het volgende:
zogenaamde compoundmovements zijn DE beste manier om massa aan je lichaam toe te voegen. Bijv: squats, deadlifts, benchpress..etc.
quote:http://www.protraineronline.com/past/nov15/deadlift.cfm
Op woensdag 16 april 2003 15:10 schreef Emizea het volgende:[..]
Wat zijn deadlifts?
quote:Ik zou het anders aanpakken, 2 spiergroepen per dag is genoeg, anders hou je het na een paar weken niet meer vol.
Op woensdag 16 april 2003 14:55 schreef Emizea het volgende:[..]
Super thanx....
Ik ga maar even een bankje aanschaffen? Nog suggesties waar?
Maar hoe snel geeft dit resultaat? Ik weet dat dit moeilijk aan te geven is....
Stel dat ik 4 keer per week train? (ma, di, do, vr) Hoe kan ik het dan indelen?
Zoiets:
Buikspieren (ma, wo, vr)
nee, je moet niet biceps en triceps tegelijk doen, dan lopen je armen na 1 spiergroep al vol en kan je de ander niet optimaal trainenDinsdag: Rug, Onderarm, Schouders
Donderdag: Zelfde als maandag
Vrijdag: Zelfde als dinsdag
Herhalingen dus 3 * 8 van het liefst verschillende oefeningen per spiergroep? Hoeveel rust ertussen? Totdat ik denk dat het technisch goed lukt of op tijd?
En wat voor gewicht, het gewicht dat ik precies die 9 keer vol hou?
En ik ben nu rechts sterker dan links en er is ook verschil te zien, kan ik dat bijtrainen? En hoe dan, door rechts een poos minder te doen of links meer? (lijkt me het eerste)
Alvast weer bedankt!
Gewicht moet je zelf aanvoellen, je moet na de 3e sessie bijna kapot zijn. Tussen de sessie's houdt je 30 sec. rust, niet meer.
Je moet je lichaam kans geven om spieren te laten herstellen en ook nog te groeien, bij 3 of meer spiergroepen heeft je lichaam alle energie nodig om te herstellen en kan niet goed groeien.
Zelf zou ik doen :
Buik zal je 3 keer in de week moeten trainen, maar kan je zelf indelen, dit is immers niet zo intensief.
Maandag : borst en triceps (beide nodig voor bankdrukken, in misschien later stadium)
Dinsdag : biceps en rug
Woensdag : schouders en borst:
De rest kan je zelf wel invullen, maar het is niet raar om dit af te wisselen. 4 keer trainen in de week is meer dan genoeg, gun je lichaam rust.
1 keer per week = rustig afbouwen
2 keer per week = bijhouden
3 keer per week = rustig groeien
4 keer per week = massa!!!
5 keer per week = doodgaan
Door niet elke week het zelfde te trainen "prikkel" je je lichaam en schrikt je lichaam zeg maar, hierdoor ga je nog sneller groeien.
En eten is net zo belangrijk als trainen, eet minimaal 12 broodjes per dag (liefst kipfilet) en 1,5/2 borden warm eten.
Zelf eet ik ook nog 750 ml. brinta s'avond met 2 rauwe eieren (zonder eigeel), maar dat heb je denk ik niet nodig.
En nee ik kan wel met termen als deathlifts gaan gooien en andere dingen, maar je zal dat waarschijnlijk niet begrijpen dus doe ik t ff op de moeilijke manier.
fout:
De juiste is niet op foto te vinden (?)
Je moet je knieen boven je enkels hoduen (leg desnoods een 1.25kg schijfje onder elke hak van je schoen)
quote:Hij doelt waarschijnlijk op dumbbell presses.
Op woensdag 16 april 2003 11:47 schreef Disher het volgende:[..]
En wwat is dan volges jou de beste oefening ?? peck deck, vertical fly... dacht het dus ff niet
quote:Goh dat lijkt ook niet op bankdrukken zeg, t is de zelfde beweging.
Op woensdag 16 april 2003 15:57 schreef aldostuta het volgende:[..]
Hij doelt waarschijnlijk op dumbbell presses.
quote:Hehe, mijn benen zijn redelijk grof ten opzichte van mijn boven lichaam dus dat heb ik nog niet nodig...
Op woensdag 16 april 2003 15:52 schreef El-Rico het volgende:
Hij wil z'n benen niet trainen....Maar wel een geod voorbeeld
Ok dat biceps en triceps verhaal is duidelijk en logisch...
Het enigste waar ik tegenop zie is dat vele eten, ik weet dat dat belangrijk is, maar ik eet nu minder omdat ik nog droger wil worden. Normale dag is nu voor mij.
2 geroosterde bammen bij ontbijt niks erop....
3 tussen de middag met rostbief of filet american, 1 kop soep.
Avond eten groenten en aardappels of een rijst of pasta gerecht en voor de rest nagenoeg niks. Dit is overigens ongeveer 1,5 bord.
Drinken veel water en wat melk.
Wat betrefd het schematje is het duidelijk, ik neem aan dat ik mijn onderarmen wel bij de schouder en rug kan doen?
Daarnaast helpt zwemmen ook nog wel behoorlijk voor mijn schouder en nog veel meer spieren.
Als ik het zo lees wil het dus zeggen dat je spieren theoretisch harder groeien als je maar 1 keer per week trained dan 3 keer per week?
Ik bedoel, je hebt wel meer resultaat met 3 keer maar naar ratio groeit je speer met 1 keer harder?
quote:Daar zit wel degelijk groot verschil tussen dacht ik.
Op woensdag 16 april 2003 15:58 schreef El-Rico het volgende:[..]
Goh dat lijkt ook niet op bankdrukken zeg, t is de zelfde beweging.
quote:2 keer is gewoon super, volgens mij put je bij 3 keer per week een spiergroep trainen je spier gewoon teveel uit. Zelf heb ik simpelweg geen zin meer om een spiergroep 2 keer per week te trainen, behalve borst en schouders dan.
Op woensdag 16 april 2003 16:07 schreef Emizea het volgende:
Gelijk nog een vraagje over dat "prikkelen"....Als ik het zo lees wil het dus zeggen dat je spieren theoretisch harder groeien als je maar 1 keer per week trained dan 3 keer per week?
Ik bedoel, je hebt wel meer resultaat met 3 keer maar naar ratio groeit je speer met 1 keer harder?
En tja als je niet wil eten zal je ook niet groeien, van eiwitten wordt je niet zo dik hoor, als je teveel heb pis je t meeste er weer uit. Maar je hebt t wel nodig.
quote:Biceps en Triceps samen zijn juist een perfecte combinatie, maar ik zou geen 3 spiergropen op 1 dag doen.
nee, je moet niet biceps en triceps tegelijk doen, dan lopen je armen na 1 spiergroep al vol en kan je de ander niet optimaal trainen
quote:O shit, WAT IS HET NOU?
Op woensdag 16 april 2003 18:21 schreef -Ma3stro- het volgende:
Biceps en Triceps samen zijn juist een perfecte combinatie, maar ik zou geen 3 spiergropen op 1 dag doen.
Maar uhhm ok als dat zo is, ook geen 2 grote en 1 kleine??
Ik bedoel buik erbij of onderarm erbij?
Eerst zeggen dat je van bankdrukken geen massa krijgt en daarna schreeuwen dat biceps en triceps de perfecte combi zijn.
Ga maar eens vragen aan je instructeur.
quote:haha mijn instructeur weet nix vergeleken bij mij...
Op woensdag 16 april 2003 19:58 schreef El-Rico het volgende:
Geen verstand? Ik denk dat ik langer train als jou, aan je foto te zien.Eerst zeggen dat je van bankdrukken geen massa krijgt en daarna schreeuwen dat biceps en triceps de perfecte combi zijn.
wat zijn je stats dan mr el rico?
quote:ja nou kom op dan ..
Op woensdag 16 april 2003 21:10 schreef El-Rico het volgende:
Heb je m'n stats nodig om me te geloven? Het enige wat ik doe is die jongen helpen en kijk die reactie's meteen van die bet-weters.
Ik zit al een tijd in de 3 cijfers meer ga ik niet zeggen want daar gaat het nu niet om .
hier mijne
16 jr oud
1.80 lang
95 kg met 17 % vet at the moment
quote:En een beetje te jong??
Op woensdag 16 april 2003 21:13 schreef masterblaster het volgende:[..]
ja nou kom op dan ..
hier mijne16 jr oud
1.80 lang
95 kg met 17 % vet at the moment
Maar nu ben ik even de weg kwijt, ik weet niet meer echt wie gelijk heeft.....
quote:niet te jong...
Op woensdag 16 april 2003 21:31 schreef Emizea het volgende:[..]
En een beetje te jong??
Maar nu ben ik even de weg kwijt, ik weet niet meer echt wie gelijk heeft.....
gezeur..
trainen schaadt de groei niet..
quote:Hoe lang train je al? Hoe serieus / hoe vaak etc?
Op woensdag 16 april 2003 21:53 schreef masterblaster het volgende:[..]
niet te jong...
gezeur..
quote:Het schaad de groei absoluut wel, ik zeg niet dat het altijd problemen oplevert. Maar even een voorbeeldje:
Op woensdag 16 april 2003 21:53 schreef masterblaster het volgende:[..]
niet te jong...
gezeur..
Ik heb gezwommen op een behoorlijk niveau, ik trainde 20+ uur per week. Ik groeide normaal, dacht ik. Ik brak mijn arm en heb 2 maanden niet kunnen trainen. In die 2 maanden ben ik 6 cm gegroeit....of dit schadelijk is is de vraag maar bevordelijk is het niet!
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 16-04-2003 22:50]
quote:Ondanks dat ik niet erg gespierd nog ben zou ik het wel durven....maar is niet interresant.
Op woensdag 16 april 2003 22:16 schreef sizzler het volgende:
Wie is ver genoeg dat hij [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/301527]hier[/img] een foto van zichzelf durft te posten?
Ik zou het wel durven omdat ik in het zwembad wel vrouwen me altijd volgens als ik op de kant loop. Best wel scary af en toe, er zitten namelijk ook vrouwen van 40 a 50+ bij...
quote:Zal je zeggen dat instructeurs over het algemeen helemaal geen verstand hebben van bb.
Eerst zeggen dat je van bankdrukken geen massa krijgt en daarna schreeuwen dat biceps en triceps de perfecte combi zijn.
quote:Biceps en Triceps zijn antagonisten van elkaar. Dat betekend dat als je je biceps traint je triceps ontspannen zijn en andersom. Ondertussen stroomt er wel gigantisch veel bloed naar je armen waardoor je een gigantische pomp krijgt en waardoor je misschien zelfs iets meer kan liften.
Op woensdag 16 april 2003 18:50 schreef Emizea het volgende:[..]
O shit, WAT IS HET NOU?
Zelf doe ik op armen dag meestal:
(Staggered)
Small grip bench press(tri)
Barbell curl(bi)
Skullcrushers(tri)
Een vorm van db curls (bi)
Dips(tri)
Cross over Curl(bi)
quote:Ik ga niet eens meer energie in jou steken , newb.
Op woensdag 16 april 2003 23:51 schreef -Ma3stro- het volgende:
vol? vol met wat? bloed? dat is de bedoeling...
Er liggen hele mooie boekjes in de lectuurwinkels, misschien moet je eens Mens Health lezen als beginneling zelf daar staat t wel in.
quote:ik heb al verschillende boeken gelezen over bb, en zelfs in de crappy muscle en fitness staat die onzin die jij hier loopt te verkondigen niet. Geef anders eens een goede wetenschappelijke uitleg waarom je je biceps niet zou kunnen trainen als hij "vol" zit? Volgens jou stelling zou je dus ook geen hams en quads samen kunnen trainen.
Op donderdag 17 april 2003 00:24 schreef El-Rico het volgende:
Na 5 jaar trainen eigenwijs
Ik stel het liever op prijs dat jij meer gaat trainen voordat je Albert Einstein gaat uithangen in het fitness.Er liggen hele mooie boekjes in de lectuurwinkels, misschien moet je eens Mens Health lezen als beginneling zelf daar staat t wel in.
Verder train ik sinds ongeveer een jaar en ben van 72 kg naar 96 gegaan met 1 of 2% hoger in het vet.. natural.
quote:synthol
Op woensdag 16 april 2003 23:51 schreef -Ma3stro- het volgende:
vol? vol met wat? bloed? dat is de bedoeling...
quote:ja dan is et inderdaad fout
Op donderdag 17 april 2003 13:45 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
synthol
quote:jij bent een hele harde kneus...
Op donderdag 17 april 2003 15:25 schreef El-Rico het volgende:
Dat is een term in bodybuilding sukkel, wie denk je wel niet dat je bent met je 1 jaartje. Sjongejonge wat zijn sommige mensen eigenwijs, denk je t nou echt beter te weten zonder enige ervaring.
wat zijn je stats...??
zeker 101 kg met 40 % vet ofzo?
quote:het is een hele goed combinatie de biceps en triceps samen namelijk omdat...
Geen verstand? Ik denk dat ik langer train als jou, aan je foto te zien.Eerst zeggen dat je van bankdrukken geen massa krijgt en daarna schreeuwen dat biceps en triceps de perfecte combi zijn.
al ut bloed dan naar 1 punt kan gaan...
En je dus mooi veel bloed in je armen krijgt waardoor ze flink goed groeien...
quote:beter lezen..
Op donderdag 17 april 2003 15:47 schreef masterblaster het volgende:[..]
jij bent een hele harde kneus...
wat zijn je stats...??
zeker 101 kg met 40 % vet ofzo?
quote:Inderdaad en het bloed wat in je triceps zit kan niet naar je biceps, daaaaaaag, je lult jezelf omver.
Op donderdag 17 april 2003 15:48 schreef masterblaster het volgende:[..]
het is een hele goed combinatie de biceps en triceps samen namelijk omdat...
al ut bloed dan naar 1 punt kan gaan...
En je dus mooi veel bloed in je armen krijgt waardoor ze flink goed groeien...
quote:Huh ??? bloed zit niet in een spiergroep apart bloed zit in je hele lichaam dus kan wel degelijk overal heen
Op donderdag 17 april 2003 15:53 schreef El-Rico het volgende:Inderdaad en het bloed wat in je triceps zit kan niet naar je biceps, daaaaaaag, je lult jezelf omver.
quote:gast je spoort echt voor geen meter... biceps en triceps kunnen volgens jou niet samen getraint worden omdat er dan geen bloed naar je biceps gaat. Maar borst en triceps mag dan weer wel volgens jou.
Op donderdag 17 april 2003 15:53 schreef El-Rico het volgende:[..]
Inderdaad en het bloed wat in je triceps zit kan niet naar je biceps, daaaaaaag, je lult jezelf omver.
quote:jijbent een sukkel...
Op donderdag 17 april 2003 15:53 schreef El-Rico het volgende:[..]
Inderdaad en het bloed wat in je triceps zit kan niet naar je biceps, daaaaaaag, je lult jezelf omver.
Laat ik het zo zeggen...
wousssssssssss
En dan niet dat gescheld over en weer?
quote:Bij mij ook, daarom ging ik donderdag
Op donderdag 17 april 2003 18:55 schreef Scighera het volgende:
schelden? dat doe ik nu... de sportschool is vrijdag, zaterdag, zondag en maandag dicht,,,,,,,,,,,,,,,,,,
quote:Ben benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft
Op donderdag 17 april 2003 16:01 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
gast je spoort echt voor geen meter... biceps en triceps kunnen volgens jou niet samen getraint worden omdat er dan geen bloed naar je biceps gaat. Maar borst en triceps mag dan weer wel volgens jou.
quote:\
Op woensdag 16 april 2003 22:01 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Hoe lang train je al? Hoe serieus / hoe vaak etc?
volgens mij had ik voor jou nog een trainingsschema gemaakt..?
quote:Nee borst en triceps mag je niet tegelijk trainen, hoe moet je dan bankdrukken met je neus?
Op donderdag 17 april 2003 21:27 schreef Sneaky_Dill het volgende:[..]
Ben benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft
quote:Post die wijsheden van jou eens op www.dutchbodybuilding.com dan. Eens kijken wat de 'echte' experts ervan zeggen...
Op donderdag 17 april 2003 22:15 schreef El-Rico het volgende:[..]
Nee borst en triceps mag je niet tegelijk trainen, hoe moet je dan bankdrukken met je neus?
quote:In ieder geval een met een grote bakkes ja. Ik zal morgen je stellingen wel eens op DBB.com plaatsen. Zullen we eens kijken wat ze ervan zeggen. Je kan zoveel expert zijn als je beweert; als alle experts het tegenovergestelde beweren dan weet je er misschien toch minder vanaf dan dat je zelf denkt.
Op donderdag 17 april 2003 23:28 schreef El-Rico het volgende:
Ik beschouw mezelf als een expert.(en terecht lijkt me)
Nu had ik een schema, of schema's gevonden op fitnessisland.com
Weer een paar vraagjes en een feitje....
Eerst het feitje maar, de biceps en triceps zitten in dit schema op 1 dag.
1e vraagje, kent iemand deze schema's of zou er iemand even naar willen kijken of die schema's goed zijn. Met name het lange (4 dagen) massa schema en de 4 dagen lange droog training
2e vraagje, er staan verschillende schema's op, voor massa, kracht en droog trainen. Mijn vraag werkt dit, ik begrijp de logica erachter wel, maar kun je deze schema's klakkeloos combineren, bijv. ik doe 2 weken het droogtrain schema en 2 weken massa enz.
Het zijn de dezelfde oefeningen maar op een ander tempo en een verschil in herhalingen.
Weer een vraagje, ik ben dus met 2 dingen bezig, meer afvallen en spieren kweken, waar je al vrij snel met het voeding probleem komt. Ik moet minder eten om af te vallen maar meer om mijn spieren te kunnen laten groeien en herstellen.
Mijn vraag (3): Wat is belangrijk bij voeding voor het groeien en met bijv. het schema in wat voor mate?
Bei beide schema's zijn eiwitten zeer belangrijk, voor zowel opbouwen als ter voorkomen van spierafbreek
quote:idd, al is het alleen maar omdat je door andere training niet droog wordt, hou je training hetzelfde... ook als je wilt afvallen.
Op vrijdag 18 april 2003 10:49 schreef -Ma3stro- het volgende:
ik kan me herinneren dat die schema's op fitness island best crap waren. Kijk eens rond op dutchbodybuilding.com daar staan zat goede schema's. En als je net begint met trainen is spier aanzetten en vet verminderen nog redelijk goed mogelijk. Maar je zal idd net als Scighera zegt veel betere resultaten krijgen als je eerst flink gaat bulken.
Doe bij alle oefeningen 3 series van 20.
quote:20 is voor de gemiddelde fitnesser onzin. hou het op 10-12 herhalingen per set
Op vrijdag 18 april 2003 13:01 schreef qbus het volgende:
Goed, ik ben dus een klein beetje begonnen met alle oefeningen (arm, buik, benen enz.Doe bij alle oefeningen 3 series van 20.
[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 18-04-2003 15:22]
quote:Voor een beginner ja, om je spieren, aanhechtingen enz. te laten wennen. Daarna nog iets lager... 8-10 werkt voor mij prima voor kracht en massa.
Op vrijdag 18 april 2003 15:15 schreef Scighera het volgende:[..]
20 is voor de gemiddelde fitnesser onzin. hou het op 10-12 herhalingen per set
quote:Tja, dan heb ik er weinig tegen in te brengen idd, maar mijn gedachtes ken je inmiddels.
Op vrijdag 18 april 2003 00:28 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
In ieder geval een met een grote bakkes ja. Ik zal morgen je stellingen wel eens op DBB.com plaatsen. Zullen we eens kijken wat ze ervan zeggen. Je kan zoveel expert zijn als je beweert; als alle experts het tegenovergestelde beweren dan weet je er misschien toch minder vanaf dan dat je zelf denkt.
quote:er is niet al te veel gereageerd op di post dus zal ik het maar doen....en laat di opgepompte testosteronspuit El Rico aub ff z'n bek houden, een serieuze reply dus
Daarna:
En afgemaakt met:
Dat is zeker goed voor massa!
en spierpijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |