abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 maart 2003 @ 19:46:34 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9099460
dat had elkaar wel in evenwicht gehouden denk ik

als er niet was geland op Normandië dan waren er meer troepen/vliegtuigen/pantsers naar het oostfront gestuurd, waardoor de verdediging in het westen verzwakt zodat de Engelsen aangevuld met toch redelijk wat engelandvaarders (polen, fransen, nederlanders, belgen) en koloniale troepen zonder veel moeite konden landen.

Rusland leid dan door de toegevoegde waarde zoveel verliezen dat ze gewoonweg niet ook nog eens door de westerse troepen heen kunnen breken.

gevolg: geen atoombom (althans misschien 1 of 2 op moskou en london) en geen marshall gelden.
Europa en Rusland waren dan een soort Afrika geworden.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 11:26:40 #152
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9112803
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:36 schreef Thorage het volgende:

[..]

Hoezo onzin?

De Russen zaten erop dat de Geallieerden in Normandie aanvielen aangezien ze het niet op 1 front klaar kregen (oostfront) Als de geallieerden geen invasie hadden gedaan dan waren de Russen ook compleet kansloos geweest, lees de geschiedenisboekjes nog maar eens.

Dat kunnen we beter tegen jou zeggen. De Russen waren hard bezig de Duitsers lichtelijk in de pan te hakken, vooral dankzij hun enorme potentieel aan soldaten en hun gigantische wapenindustrie. Duitsland kon zijn mannen en wapens niet vervangen, Rusland wel.

In juni 44 was het allang meer dan duidelijk dat de Russen gingen winnen. Dat was mede een van de redenen voor de invasie. Amerika was als de dood voor een oprukkende Russische macht naar het westen. De relaties tussen Rusland en de westerse geallieerden is nooit optimaal geweest. men had een gezamenlijke vijand en dat was het dan ook wel. Zodra Dld weg was, viel de alliantie als los zand uit elkaar.

De Russen hadden het helemaal niet erg gevonden als er geen invasie was geweest en dus geen westerse opmars door Europa. West Europa had wat langer op bevrijding moeten wachten, maar uiteindelijk hadden de Russen heus in hun eentje Dld wel op de knieën gekregen.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9112992
Ik heb een hekel aan de Duitse taal (niet aan Duitsers zelf) dus ben ik erug blij dat de Amerikanen ons hebben bevrijd. Ik eet liever hamburgers dan bratwursten!
Zijn we GEIL...of we GEIL zijn! HOUWE ZO!
  vrijdag 14 maart 2003 @ 11:40:59 #154
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9113035
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 11:39 schreef Crossbow het volgende:
Ik heb een hekel aan de Duitse taal (niet aan Duitsers zelf) dus ben ik erug blij dat de Amerikanen ons hebben bevrijd. Ik eet liever hamburgers dan bratwursten!
Helaas hebben de Amerikanen ons niet bevrijd. Dat waren de Canadezen, de Britten en de Polen.
pi_9113092
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 11:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Helaas hebben de Amerikanen ons niet bevrijd. Dat waren de Canadezen, de Britten en de Polen.

En wie heeft de weg voor ze vrijgemaakt...Amerikanen hebben wel degelijk mee gevochten in Nederland, slag om Arnhem bijvoorbeeld.
Zijn we GEIL...of we GEIL zijn! HOUWE ZO!
  vrijdag 14 maart 2003 @ 11:50:58 #156
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9113260
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 11:43 schreef Crossbow het volgende:

[..]

En wie heeft de weg voor ze vrijgemaakt...Amerikanen hebben wel degelijk mee gevochten in Nederland, slag om Arnhem bijvoorbeeld.

Dat doet er niet toe. Bovendien was de slag om Arnhem een origineel fiasco, dus die heeft weinig bijgedragen aan de bevrijding hoor. De Canadezen hebben zich vanuit het Zuiden door nederland heen geworsteld. De Amerikanen zijn via Belgie naar Dld getrokken.
  Moderator vrijdag 14 maart 2003 @ 12:23:43 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9114064
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 11:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

en nederlanders, Belgen en fransen en ook amerikanen

het was een allied effort.

bovendien is Nederland niet bevrijd maar opgegeven na de Duitse capitulatie omdat de geallieerden geen zin hadden om Nederland te bevrijden (met de hongerwinter voor de deur).

vrijdag 14 maart 2003 @ 12:55:35 #158
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9114776
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 12:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

en nederlanders, Belgen en fransen en ook amerikanen

het was een allied effort.

bovendien is Nederland niet bevrijd maar opgegeven na de Duitse capitulatie omdat de geallieerden geen zin hadden om Nederland te bevrijden (met de hongerwinter voor de deur).

Niet om vervelend te doen, maar Nederland beneden de rivieren is wel degelijk bevrijd.

(En alsof ze van te voren wisten dat de winter dusdanig streng zou worden... )

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 14-03-2003 22:42]

vrijdag 14 maart 2003 @ 12:56:54 #159
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9114805
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 12:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Niet om vervelend te doen, maar Nederland beneden de rivieren is wel degelijk bevrijd.

Sinds wanneer doet dat stukje er toe? .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator vrijdag 14 maart 2003 @ 13:40:04 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9116037
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 12:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

en waar woont al sinds jaar en dag het overgrote gedeelte van de Nederlanders?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:58:56 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9217328
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 16:09 schreef yvonne het volgende:
Stel, WWII was helemaal anders verlopen, hoe zou Europa er dan uitgezien hebben??
Ik denk dat Duitsland zowiezo niet had gewonnen. De grootste fout van Hitler was het aanvallen van Rusland. Als de Engelsen en de Amerikanen zich hadden teruggetrokken uit de oorlog in 1940 of 1941, dan was er alleen Rusland nog over.

De Russen hadden echter hun fabrieken VER achter de linies staan en hadden een virtueel onuitputbare bron aan olie, en vooral MANSCHAPPEN. Alhoewel Duitsland "slechts" 3 miljoen soldaten verloor, en Rusland ruim 15 miljoen had Rusland aan het eind van de oorlog een compleet en volledig leger klaar staan. Ze hadden in theorie zelfs het (flink verzwakte) Engelse, Franse en Amerikaanse leger kunnen platwalsen als ze hadden doorgevochten.

Als het westerse front nooit had plaats gevonden hadden we al die tijd onder het communisme geleefd waarschijnlijk. Er zou dan geen Berlijnse muur zijn geweest, en dus ook geen herreniging van Duitsland.

Wat voor gevolgen zo'n situatie gehad zou hebben voor de koude oorlog kan men alleen maar naar gissen natuurlijk, maar een atoomoorlog zou in dat scenario een stuk denkbaarder zijn......

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 19 maart 2003 @ 10:32:03 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9225584
ik zat trouwens te denken

Stel Engeland was veroverd, en Amerika was niet in de oorlog betrokken.
Dan waren alle overgebleven engelse troepen naar de pacific verplaatst.
Dit maakt de japanners kansloos volgens mij.

De grootste verliezen (Repulse, Prince of Wales) zijn geleden omdat de Amerikanen beschermd moesten worden tot ze weer op krachten waren, ook Nederlands Indië had heel wat beter verdedigd kunnen worden als niet alle vliegtuigen ter bescherming van de amerikanen en engelsen elders ingezet (en vernietigd) waren geweest ook de slag in de Java zee is enkel gevochten om tijd te rekken.

Hitler had de japanners niet kunnen helpen omdat die met rusland bezig was (had hij niet aangevallen dan had stalin het wel gedaan) en zo superieur waren de japanners nou ik weer niet (kwam niet in de buurt van de duitsers iig), ik denk dat het tweede front dan over de Balkan werd geopend oid met hetzelfde resultaat.

alleen was dan Rusland nu de enige overgebleven supermacht.

woensdag 19 maart 2003 @ 10:34:53 #163
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9225646
Voor zover ik uit de literatuur kan opmaken was Stalin allerminst van plan Duitsland aan te vallen. heel naief geloofde Stalin in de waarde van het non-aanvalsverdrag met Duitsland. Zozeer, dat hij waarschuwingen van de Britten over de op handen zijnde aanval door Dld, naast zich neerlegde als een poging om de alliantie tussen hem en Hitler te breken.
  Admin zondag 31 oktober 2004 @ 10:43:14 #164
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_22970483
Mooi schopje, verder speculeren,
en wat als het Von Stauffenberg gelukt was?
Hoe zou het er dan uitgezien hebben?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 31 oktober 2004 @ 11:49:02 #165
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_22971595
En wat heeft je kind gehaald voor de opgave? Nog iets gehad aan de posts hier?
pi_22971652
Iedereen gaat er hier vanuit dat alleen legers elkaar een land kunnen uitwerken. Ik vraag me af hoe de rol van het verzet zou worden mochten de geallierden NL nooit bereikt hebben. Ok, wij staan er nou niet echt om bekend om met een vest om ergens naar binnen te lopen, maar het lijkt me toch niet dat we zonder slag of stoot zomaar het duits of russisch op de scholen krijgen hier.

Dat we de duitsers hier het land niet mee uitkrijgen klopt waarschijnlijk, maar zoiets als wat er nu in israel aan de hand is, zou hier dan prima kunnen. Aanslagje hier, duitse tanks in een woonwijk daar.
pi_22971692
Als het stauffenberg gelukt was dan was er nooit zoveel boven gekomen over de holocaust. Het was noodzakelijk voor het Duitse volk om eerst helemaal verslagen te worden. Dit om de jaren van indoctrinatie eruit te krijgen.
  zondag 31 oktober 2004 @ 18:06:23 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22979489
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:54 schreef _The_General_ het volgende:
Als het stauffenberg gelukt was dan was er nooit zoveel boven gekomen over de holocaust. Het was noodzakelijk voor het Duitse volk om eerst helemaal verslagen te worden. Dit om de jaren van indoctrinatie eruit te krijgen.
En waar baseer je dat op? Als het Stauffenberg c.s. gelukt was had dat regime zich juist moeten afzetten tegen het Hitler regime en had die groep er dus baat bij gehad zoveel mogelijk misdaden van de nazi's openbaar te maken. Bovendien vraag ik me af of de opmars van met name de Russen door het verdwijnen van Hitler wel gestopt zou zijn. Grote kans dat men geen risico had willen nemen en gewoon was doorgealst om het Duitse leger alsnog helemaal uit te schakelen. Het had waarschijnlijk wel een heleboel burgerdoden gescheeld, want ik vermoed dat de westelijke geallieerden hun bombardementen op burgerdoelen minimaal opgeschort zouden hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22980770
Had van Stauffenberg niet als de wiederweerga het land met een eervolle vrede overhandigt aan de Amerikanen en de Britten ?
Dat had de positie van de Amerikanen en Britten beinvloed op de conferenties van Potsdam(juli 1944 en Yalta(febr 1945)..
Mogelijk was er geen verdeling van Duitsland geweest en hadden de russen gestopt kon worden bij de oude poolse westgrens.?
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:27:57 #170
66444 Lord_Vetinari
pi_22981173
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
Had van Stauffenberg niet als de wiederweerga het land met een eervolle vrede overhandigt aan de Amerikanen en de Britten ?
Dat had de positie van de Amerikanen en Britten beinvloed op de conferenties van Potsdam(juli 1944 en Yalta(febr 1945)..
Mogelijk was er geen verdeling van Duitsland geweest en hadden de russen gestopt kon worden bij de oude poolse westgrens.?
Neuh, denk ik niet. Ik denk zelfs dat het gevaarlijker had kunnen zijn. Immers, er was de afspraak gemaakt om alleen de onvoorwaardelijke totale overgave van Duitsland te accepteren. Als de westerse geallieerden een aparte vrede hadden geaccepteerd had dat wellich geleid tot het voortzetten van de oorlog, maar nu tegen de Sovjet Unie. En ik vrees dat de oorlog dan een paar jaar langer had geduurd of dat er enige atoombommen gegooid waren. Hoe dan ook, Europa had de tol betaald.
  Admin zondag 31 oktober 2004 @ 20:14:41 #171
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_22982294
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:49 schreef cyber_rebel het volgende:
En wat heeft je kind gehaald voor de opgave? Nog iets gehad aan de posts hier?
Een 8, had er veel aan gehad, dank jullie
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_22984185
hm. dan was ik niet naar Nederland gehaald, maar had ik nu nog in Korea gewoond op een vuilinisbelt.
  maandag 1 november 2004 @ 08:30:52 #173
15869 gr8w8
Better by design.
pi_22991635
Hitler wist zelf al bij het begin van de oorlog dat hij zou verliezen, maar dat terzijde. Kwestie van tijd voordat Amerika mee zou doen. Wat dat betreft was hij een enorm acteur (Denk alleen maar aan zijn verschil in praatsstijl voor het openbaar) en is de opdracht vrij nutteloos.

Maar hoe oud is het kind? De opdracht zal wel behelzen dat hij/zij moet nadenken over hoe het leven in onderdrukking zou zijn. Verplaatst naar de huidige tijd. Dus alle beperkingen toegepast op nu. Geen uitstapjes naar verre landen. Geen TV. En waarschijnlijk ook geen pokémon.

Edit: He, wacht, geschopt berichtje.

[ Bericht 9% gewijzigd door gr8w8 op 01-11-2004 08:38:13 ]
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 1 november 2004 @ 20:37:17 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_23005938
quote:
Op maandag 1 november 2004 08:30 schreef gr8w8 het volgende:

Hitler wist zelf al bij het begin van de oorlog dat hij zou verliezen, maar dat terzijde.
Bron?

Zelfs binnen zijn intieme kring bleef Hitler er zo ongeveer tot 28 april 1945 van overtuigd dat er iets zou gebeuren waardoor de geallieerde coalitie uit elkaar zou vallen en hij de kans zou krijgen de oorlog om te buigen naar zijn eigen plannen (lees: samen met het westen tegen het bolsjevisme).
pi_23015985
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 11:39 schreef Crossbow het volgende:
En het hambugervlees zoals wij dat kennen is ontwikkeld door Duitsche U-boot bemanning tijdens WO1!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zondag 7 november 2004 @ 11:07:30 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23137317
Ik denk dat de USA dan als wereld macht weinig had voorgesteld omdat deze geen steun vanuit Europa krijgt.

Daarnaast zou er een "Koude" Oorlog woeden met Rusland.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23139840
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 10:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
stalin wist wel dat duitsland de ussr ging aanvallen hij sloot dat pact om tijd te winnen om een leger op te bouwen want hij had net zijn leger gedecimeerd

ik denk dat we dan een Eu hadden gehad die krachtiger was geweest maar dan met een dictatoriaal tintje maar dat was ook wel weggegaan na een tijdje.

nog even wat anders de duitsers waren technologisch net zo superieur als dat de vs dat nu is.

de amerikanen hebben een enorme boost gekregen in hun kernprogramma toen ze de duitse atoom geheimen onderschepte die hitler in een u-boot naar japan wilde brengen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_23140897
Ik dacht dat Fok!kers geen huiswerk maakten voor anderen?
  zondag 7 november 2004 @ 15:42:08 #179
66444 Lord_Vetinari
pi_23142518
quote:
Op zondag 7 november 2004 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

stalin wist wel dat duitsland de ussr ging aanvallen hij sloot dat pact om tijd te winnen om een leger op te bouwen want hij had net zijn leger gedecimeerd
Stalin wist dat dus niet. Elke biografie van Stalin geeft duidelijk aan, dat Stalin een bijna kinderlijk geloof hechtte aan het pact met Duitsland. Mede een reden dat de eerste week van de oorlog zo slecht ging. Stalin, als opperbevelhebber, was in een shock en zijn generaals durfden nauwelijks actie te ondernemen zonder zijn toestemming. Ook Churchill geeft in zijn memoires aan, dat Stalin, in 40 en begin 41 de berichten van Engeland en de VS dat Hitler bezig was met voorbereidingen voor een invasie, naast zich neerlegde als 'propaganda om het pact met Duitsland te breken'. Stalin heeft later, in Jalta en in Casablanca, dit bovendien nog aan Churchill toegegeven.

Bovendien is dat onzin. Het pact werd gesloten in 1939, barbarossa begon pas in 41. Als Stalin het pact zou hebben gebruikt als vertraging zou dat hem wel erg naïef hebben gemaakt. Immers, het was allang bekend dat Hitler ladingen lak had aan elk pact. Daarnaast: In 2 jaar tijd kan de SU een enorm potentieel aan officieren opbouwen. Als Stalin dit als vertraging had gebruikt, heeft ie zijn tijd wel erg slecht besteed als er dan in juni 41 nog steeds geen betrouwbaar kader is.

Zie bijvoorbeeld Edward Radzinsky, Stalin en Alan Bullock, Hitler en Stalin - Parallele levens, Churchill's memoires over de Tweede Wereldoorlog
  zondag 7 november 2004 @ 15:43:39 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_23142559
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 10:43 schreef yvonne het volgende:
Mooi schopje, verder speculeren,
en wat als het Von Stauffenberg gelukt was?
Hoe zou het er dan uitgezien hebben?
Wie
The truth was in here.
  zondag 7 november 2004 @ 15:44:45 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_23142590
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wie
Graaf Claus Schenk von der Stauffenberg, de hoofdactieve van het complot van 20 juli 1944.
  zondag 7 november 2004 @ 15:45:21 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_23142604
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Graaf Claus Schenk von der Stauffenberg, de hoofdactieve van het complot van 20 juli 1944.
The truth was in here.
pi_23143367
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Stalin wist dat dus niet. Elke biografie van Stalin geeft duidelijk aan, dat Stalin een bijna kinderlijk geloof hechtte aan het pact met Duitsland. Mede een reden dat de eerste week van de oorlog zo slecht ging. Stalin, als opperbevelhebber, was in een shock en zijn generaals durfden nauwelijks actie te ondernemen zonder zijn toestemming. Ook Churchill geeft in zijn memoires aan, dat Stalin, in 40 en begin 41 de berichten van Engeland en de VS dat Hitler bezig was met voorbereidingen voor een invasie, naast zich neerlegde als 'propaganda om het pact met Duitsland te breken'. Stalin heeft later, in Jalta en in Casablanca, dit bovendien nog aan Churchill toegegeven.

Bovendien is dat onzin. Het pact werd gesloten in 1939, barbarossa begon pas in 41. Als Stalin het pact zou hebben gebruikt als vertraging zou dat hem wel erg naïef hebben gemaakt. Immers, het was allang bekend dat Hitler ladingen lak had aan elk pact. Daarnaast: In 2 jaar tijd kan de SU een enorm potentieel aan officieren opbouwen. Als Stalin dit als vertraging had gebruikt, heeft ie zijn tijd wel erg slecht besteed als er dan in juni 41 nog steeds geen betrouwbaar kader is.

Zie bijvoorbeeld Edward Radzinsky, Stalin en Alan Bullock, Hitler en Stalin - Parallele levens, Churchill's memoires over de Tweede Wereldoorlog
hij wist toch niet wanneer hij ging aanvallen bovendien in 2 jaar kun je geen goede officieren kweken.

en het is mij zo geleerd.

er was nog iets stalin had het niet zo snel verwacht en dacht dat frankrijk het wel langer uit zou houden en hij had geen verdedigingswerken gemaakt want hij was zelf eigenlijk van plan om aan te vallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 8 november 2004 @ 08:44:11 #184
66444 Lord_Vetinari
pi_23158845
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hij wist toch niet wanneer hij ging aanvallen bovendien in 2 jaar kun je geen goede officieren kweken.

en het is mij zo geleerd.

er was nog iets stalin had het niet zo snel verwacht en dacht dat frankrijk het wel langer uit zou houden en hij had geen verdedigingswerken gemaakt want hij was zelf eigenlijk van plan om aan te vallen.
Dan hebben ze je het verkeerd geleerd. Stalin was er heilig van overtuigd, dat hij met het pact uit 1939 de dreiging van Duitsland had bezworden. Vergeet ook niet, dat alleen de top-brass van het leger was uitgemoord. Er was voldoende lager kader overgebleven om snel weer een top-brass samen te stellen.

En nee, Stalin had (nog) geen plannen om het westen aan te vallen. In de vroege jaren 50 begonnen die plannen pas vorm aan te nemen. We zijn eigenlijk alleen door de dood van Stalin ontsnapt aan WO3.
pi_23174246
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan hebben ze je het verkeerd geleerd. Stalin was er heilig van overtuigd, dat hij met het pact uit 1939 de dreiging van Duitsland had bezworden. Vergeet ook niet, dat alleen de top-brass van het leger was uitgemoord. Er was voldoende lager kader overgebleven om snel weer een top-brass samen te stellen.

En nee, Stalin had (nog) geen plannen om het westen aan te vallen. In de vroege jaren 50 begonnen die plannen pas vorm aan te nemen. We zijn eigenlijk alleen door de dood van Stalin ontsnapt aan WO3.
voor zoveer ik weet heeft hij tot alle rangen het leger gezuiverd wat er over bleef was bijlange na niet genoeg om de duitsers te weerstaan.

stalin had al begin jaren 40 europa aan te vallen hij dacht dat duitsland in het westen wel won en dan zo vermoeid was dat hij er daarna met zijn rode leger over heen kon walsen
  maandag 8 november 2004 @ 20:17:23 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_23174346
Bron?
pi_24689117
Wanneer Duitsland de oorlog daadwerkelijk gewonnen had, en wij inmiddels al >60 jaar lang deel uitmaken van het Derde Rijk.

Hoe zou onze deelstaat er dan uit hebben gezien qua architectuur? Dienden onze grotere steden plaats te maken voor grootse neo-klassieke bouwwerken?

Of kunnen wij als prachtige blondharigen dan nog steeds een bezoekje brengen aan onze gotische kerken en 17-eeuwse grachtenpanden?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_24701055
quote:
Op maandag 1 november 2004 08:30 schreef gr8w8 het volgende:
Hitler wist zelf al bij het begin van de oorlog dat hij zou verliezen
Jij kende hem persoonlijk?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24701725
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 15:31 schreef Darth-Vader het volgende:
Wanneer Duitsland de oorlog daadwerkelijk gewonnen had, en wij inmiddels al >60 jaar lang deel uitmaken van het Derde Rijk.
Hoe zou onze deelstaat er dan uit hebben gezien qua architectuur? Dienden onze grotere steden plaats te maken voor grootse neo-klassieke bouwwerken?
In antwoord op jouw vraag verwijs ik naar Elzas-Lotharingen, een gebied dat afwisselend onder Franse en Duitse regimes heeft gestaan. Elk regime heeft zijn architectonische sporen achtergelaten. Met name in Metz (het bestuurlijke centrum van dit gebied) herken je de chronologie van de stadsuitbreidingen.
  zondag 23 januari 2005 @ 11:35:26 #190
101796 elrak
de Kanonier van Kruibeke
pi_24703188
Stel, Dld had gewonnen... ook van de Russen
Mischien...
Hadden we nu een maankolonie gehad? (Lebensraum) of helemaal geen ruimtevaart
geen internet. geen computers?
geen oliecrises, we kopen geen olie, we stelen ze!
geen Vietnamoorlog , geen Golf-oorlogen
geen koude oorlog ( of juist wel, maar dan met Amerika of Japan)
Of mischien was Amerika ook veroverd (als hitler zou beschikken over de rijkdommen ,grondstoffen,mensen uit Afrika, Midden-Oosten,India...)
Geen Marshal plan.
Geen A-bom, of toch geen Amerikaanse, wegens geen Manhattan project.
geen Amerikaanse shitcultuur die de Europese overwoekerd (dat zou leuk zijn).

speculeren is leuk genoeg, maar Ik vraag me toch af HOE Dld had kunnen winnen, ik heb nooit begrepen waarom ze nu echt op twee fronten tegelijk moesten gaan vechten... om nog maar te zwijgen over het overwicht aan personeel van de Russen
pi_24715238
quote:
Op maandag 8 november 2004 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
voor zoveer ik weet heeft hij tot alle rangen het leger gezuiverd wat er over bleef was bijlange na niet genoeg om de duitsers te weerstaan.
Je hebt een opmerkelijke kijk op de geschiedenis. Volgens mij heeft de Sovjet-Unie namelijk meer dan afdoende bewezen dat wat overbleef wel genoeg was om de Duitsers te weerstaan.
"Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
pi_24749516
quote:
Op maandag 24 januari 2005 00:05 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:

[..]

Je hebt een opmerkelijke kijk op de geschiedenis. Volgens mij heeft de Sovjet-Unie namelijk meer dan afdoende bewezen dat wat overbleef wel genoeg was om de Duitsers te weerstaan.
daar hadden ze ten eerste dat nietaanvals verdrag voor nodig dat 2 jaar rekte om een leger op te bouwen en ten 2de geluk dat de duitser bleven klojoen om het onbenullige stalinrad
pi_24750008
Als het puntje bij het paaltje komt is je bewering dat wat over bleef bijlange na niet genoeg was om de Duitsers te verslaan niet waar. Per saldo is namelijk maar één conclusie mogelijk: het Rode Leger heeft de Duitsers verslagen. Wat overbleef was dus wel genoeg.
"Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
pi_24750714
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:46 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
Als het puntje bij het paaltje komt is je bewering dat wat over bleef bijlange na niet genoeg was om de Duitsers te verslaan niet waar. Per saldo is namelijk maar één conclusie mogelijk: het Rode Leger heeft de Duitsers verslagen. Wat overbleef was dus wel genoeg.
waar het mee omging is dat het leger niet groot genoeg was als hitler na polen meteen was door gestoten
pi_24751249
iedereen moemt in deze topic rusland als doorvechtend land. Beseffen jullie dat het duitse leger op zo een 50 km van Moskau stond en Russland bijna niet meer was geweest!?
Alleen omdat de nog sterke troepen uit het oosten (tegen Japan gepositioneert) bij tijds in Moskau waren viel Rusland niet!!! Was Moskau gevallen was de oorlog denk ik gewonnen geweest. De duitse troepen in het oosten hadden verplaatst kunnen worden naar het westen en een succesvolle invasie van Engeleand had niets in de weg gestaan.
Engelenad weg = Amerika weg! Dan hadden de westerese geallieerden geen thuisbasis meer gehad en met toenmalig voertuig was alleen nog maar verzet vanuit Afrika mogelijk geweest. Houd in dat de europese grenzen met maar weinig moeite verdedigd hadden kunnen worden.

Om verder te denken wat betreft de kans op een nucleaire oorlog. Zo ver ik weet was amerika in die tijd de enige macht die de techniek in huis had. Echter Moesten ze wel dicht genoeg komen om een bom te droppen. Dus vaste land europa was geen optie meer geweest .....houden we Japan over. Wie weet had japan met de hulp van de duitse marine en oosttroepen de aanslagen op Hiroshima en Nagasaki kunnen verhinderen en was Amerika niet in de buurt gekomen.

Wat ik allemaal opschrijf is niet uit de neus getrokken en had makkelijk kunnen gebeuren. Kleine dingen en toevallen hebben de oorlog uiteindelijk in de goede richting gestuurd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd met ome Adolf aan de macht. Echter hadden we dan wat minder gezeik met randgroeperingen van buitenlanders die onze samenleving misbruiken!
pi_24751983
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:38 schreef poudaman het volgende:
iedereen moemt in deze topic rusland als doorvechtend land. Beseffen jullie dat het duitse leger op zo een 50 km van Moskau stond en Russland bijna niet meer was geweest!?
Alleen omdat de nog sterke troepen uit het oosten (tegen Japan gepositioneert) bij tijds in Moskau waren viel Rusland niet!!! Was Moskau gevallen was de oorlog denk ik gewonnen geweest. De duitse troepen in het oosten hadden verplaatst kunnen worden naar het westen en een succesvolle invasie van Engeleand had niets in de weg gestaan.
Engelenad weg = Amerika weg! Dan hadden de westerese geallieerden geen thuisbasis meer gehad en met toenmalig voertuig was alleen nog maar verzet vanuit Afrika mogelijk geweest. Houd in dat de europese grenzen met maar weinig moeite verdedigd hadden kunnen worden.

Om verder te denken wat betreft de kans op een nucleaire oorlog. Zo ver ik weet was amerika in die tijd de enige macht die de techniek in huis had. Echter Moesten ze wel dicht genoeg komen om een bom te droppen. Dus vaste land europa was geen optie meer geweest .....houden we Japan over. Wie weet had japan met de hulp van de duitse marine en oosttroepen de aanslagen op Hiroshima en Nagasaki kunnen verhinderen en was Amerika niet in de buurt gekomen.

Wat ik allemaal opschrijf is niet uit de neus getrokken en had makkelijk kunnen gebeuren. Kleine dingen en toevallen hebben de oorlog uiteindelijk in de goede richting gestuurd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd met ome Adolf aan de macht. Echter hadden we dan wat minder gezeik met randgroeperingen van buitenlanders die onze samenleving misbruiken!
je hoort mij niet zeggen dat ik het niet besef. dit is precies wat ik de hele tijd al bedoel.

met 1 ding de duitsers liepen in die tijd ver voor op het atoom programma (de vs moest nog beginnen) en raket technologie
pi_24752056
ja maar de duitsers hadden op gegevn moment niet de middelen nog de rust om de kleine aanwezige voorsprong uit te breiden. Niet voor niets lieten de us de wereld schrikken met de eerste bom. Was het aan de duitsers geweest was london van de kaart verdwenen.

Oftewel in die tijd was er gelukkig geen sprake van een nucliaire duitse macht!
pi_24752598
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 00:10 schreef poudaman het volgende:
ja maar de duitsers hadden op gegevn moment niet de middelen nog de rust om de kleine aanwezige voorsprong uit te breiden. Niet voor niets lieten de us de wereld schrikken met de eerste bom. Was het aan de duitsers geweest was london van de kaart verdwenen.

Oftewel in die tijd was er gelukkig geen sprake van een nucliaire duitse macht!
ja en hoe kwam dat hun resaerch platform was gebombardeert in zweden en ze moesten steeds geld omleiden naar tanks voor de korte termijn
  woensdag 26 januari 2005 @ 03:28:30 #199
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24753882
als duitsland had gewonnen leerden onze kinderen hun manieren bij de hitler jugend ipv zoals nu van MTV, tmf, rtl4 sbs6 en soortgelijks. van homofilie promotende kleuterprogramma's, gewelddadige tekenfilms, cokesnuivende veejay's , verheerlijking van pooierschap , hoererij , gangsterisme en bling-bling tot de neuk iedereen die je kent soaps en met deze deodorant scoor je neukbaar vlees reclames..

dan lag de nadruk van industrie en goederen bij kwaliteit ipv van het huidige hebzuchtigheid.
dan was de educatie bedoeld om het beste uit mensen te halen ipv van ze stom te houden..
dan was er een betaalbare auto voor iedereen en degelijke kinderbijslag ipv. bezuinigingen, prijsstijgingen, en afknijp maatregelen..
dan werd technologische vooruitgang geroemd en gestimuleerd ten bate van de bevolking ipv van uitgemolken ten bate van de aandeelhouders

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:45:56 #200
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24765036
Dan hadden we geen last gehad van vervelende Marokkanen en was het hier veilig.

Maar neen, het is mooi dat de Amerikanen de Duitsers verslagen hebben en we nu in een relatief vrij land kunnen wonen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')