quote:-Let op: Hier een discussie over het feit dat men DE POLITIE VOLGT en dus niet over de AEL zelf, daarvoor is het topic in het politiek-forum. -
De Nederlandse Arabisch Europese Liga (AEL-NL) gaat in navolging van haar Belgische equivalent ook hier de politie middels burgerpatrouilles volgen. In Rotterdam en Amsterdam zal men de politie schaduwen om te voorkomen dat allochtonen worden "lastiggevallen".In België is men enige tijdgeleden gestopt met volgen van de politie, omdat er geen misstanden werden gevonden.
Volgens de AEL-NL is er in Nederland echter sprake van een "hetze" tegen allochtonen en moslims. Ze zouden steeds vaker onnodig het doelwit van politiecontroles zijn.
Steun van autochtonen
Volgens de AEL-NL ontving ze de afgelopen dagen een groot aantal steunbetuigingen van autochtonen. Ook onder autochtone Nederlanders bestaat veel belangstelling voor onze boodschap, zo zegt de liga. ,,Het gaat in het algemeen om hoger opgeleide mensen. Zij hebben veel waardering voor ons verhaal. Daaruit blijkt dat onze mening overkomt. Wij zijn niet anti-autochtoon'', aldus medebestuurslid N. Marmouch.
Gisteren en vandaag is de AEL-oprichter Dyab Abou Jahjah in Rotterdam. Gisteren zei hij daar tijdens een spreekbeurt dat autochtone Rotterdammers een cursus zouden moeten volgen waarin ze leren over de gebruiken van allochtonen in de stad.
Ik vind het schandalig dat men agenten waarvan we er al zo weinig hebben wil volgen om ze te betrappen op eventuele racistische incidenten. Naar mijn weten wijzen de statistieken uit dat dit niet vaak voorkomend is en het vormt een spastisch beeld van de samenleving. Bovendien is het de omgekeerde wereld.
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 05-03-2003 14:55]
Gewoon oppakken die lui die ze volgen.
Boeit mij niet of ze Nederlander/Japanner/turk/enzv zijn.
Vertrouwen in de politie dient er gewoon te zijn, hoe is het met de maatschappij gesteld dat de politie al niet meer te vertrouwen is?
Dat is toch abnormaal?
Straks vervallen we helemaal in anarchistische toestanden, omdat iedereen dan niet eens is met ons rechtssysteem en dan maar voor eigen rechter gaat spelen.
Dit moet snel en hard de kop ingedrukt worden.
quote:Op welke grond wou je ze oppakken?
Op woensdag 5 maart 2003 14:54 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik vind het absoluut belachelijk.
Laat die mensen hun werk doen en ga niet non stop op de vingers loeren van de agenten.Gewoon oppakken die lui die ze volgen.
Boeit mij niet of ze Nederlander/Japanner/turk/enzv zijn.Vertrouwen in de politie dient er gewoon te zijn, hoe is het met de maatschappij gesteld dat de politie al niet meer te vertrouwen is?
Dat is toch abnormaal?
Straks vervallen we helemaal in anarchistische toestanden, omdat iedereen dan niet eens is met ons rechtssysteem en dan maar voor eigen rechter gaat spelen.Dit moet snel en hard de kop ingedrukt worden.
quote:Het feit dat men achter de politie aan gaat lopen is werkelijk absurd, en geeft een beetje aan wat voor provocerend clubje Abou Jah jah en de zijnen nou eigenlijk zijn.
Op woensdag 5 maart 2003 14:57 schreef BladE-l----- het volgende:
Sensatiezoekers, de kranten hebben ze in ieder geval al gehaald.
De enige mensen die vaker dan normaal gecontroleerd worden zijn criminelen. Als de AEL vindt dat haar aanhangers daar ook bij horen zegt dat meer over de AEL dan over de Politie.
Iedereen wordt regelmatig gecontroleerd overigens, elke keer wanneer je langs een flitspaal rijdt, bijvoorbeeld.
Daarbij is het storend voor de agent zelf, die wel wat beters te doen heeft dan zich in de kielzog laten kijken door een stelletje idioten.
quote:Volgens mij is -intimiderend gedrag- wel een strafbaar feit, en dus een reden om ze op te pakken.
Op woensdag 5 maart 2003 14:59 schreef ullie het volgende:[..]
Op welke grond wou je ze oppakken?
Volgens mij is dit een storm in een glas water. Zoals in het artikel staat zijn ze er inmiddels in Belgie mee opgehouden omdat ze geen misstanden aantroffen. Ik ga er van uit dat dat hier zeker het geval is en dat ze dus na een tijdje er vanzelf wel weer genoeg van krijgen. Pas oppakken als ze iets strafbaars doen.
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 14:51 schreef qbus het volgende:-Let op: Hier een discussie over het feit dat men DE POLITIE VOLGT en dus niet over de AEL zelf, daarvoor is het topic in het politiek-forum. -
quote:Mooi bruggetje hoor...
Op woensdag 5 maart 2003 15:01 schreef qbus het volgende:Het feit dat men achter de politie aan gaat lopen is werkelijk absurd, en geeft een beetje aan wat voor provocerend clubje Abou Jah jah en de zijnen nou eigenlijk zijn.
Maareuh... "Tuftufclub" wordt hier mij ingefluisterd....
quote:Op straat:
Op woensdag 5 maart 2003 15:05 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou ze steeds boetes geven voor de meest onnozele dingen
In de kroeg:
Stil Jij -15 SPAM
In de supermarkt:
Stelen? -20 BANNED
etc. etc.
rishi
quote:Het was niet bedoeld als bruggetje, zeikerd.
Op woensdag 5 maart 2003 15:05 schreef robh het volgende:[..]
[..]Mooi bruggetje hoor...
quote:Dat vind ik soms ook te ver gaan.
Maareuh... "Tuftufclub" wordt hier mij ingefluisterd....
quote:het gaat om het feit dat ze zichzelf aangesproken voelen door het nederlands rechtssysteem, want anders zouden ze die controles niet uitvoeren... het zou trouwens geweldig zijn om eens met een groep nederlanders in turkije of in marokko de politie te gaan volgen, volgens mij stuiten we dan op meer racistische achetrgronden dan er hier in nederland plaatsvinden
Op woensdag 5 maart 2003 15:46 schreef sweek het volgende:
Tja, de burger doet zoiets niet voor niets, dat begrijp ik wel...
Maar ik ben bang dat het gerechterlijk orgaan wat de politie normaalgezien controleert vaak faalt, en ik denk dat, indien ze de politie geen last er mee geven, dat ze dan wel het recht hebben om het te doen. Of het helpt, tjah... als ze in Belgie al tot die conclusie zijn gekomen dat het dat niet doet en er mee zijn gestopt, dan komen ze daar denk ik in Nederland ook wel snel achter.
quote:De verschillende nieuwssites, bijvoorbeeld de Volkskrant.
Op woensdag 5 maart 2003 17:29 schreef sp3c het volgende:
bron graag van die burgerpatrouilles in nederland (niet dat ik je niet geloof, maar het is meer dat anderen het niet geloven).
...maar het is inderdaad iets netter als een topic-opener dat bij zijn gevonden artikel zet...
quote:FF vergeten.
Op woensdag 5 maart 2003 17:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De verschillende nieuwssites, bijvoorbeeld de Volkskrant.
...maar het is inderdaad iets netter als een topic-opener dat bij zijn gevonden artikel zet...
Dit is een tactiek, ze willen laten merken (vooral aan hun eigen achterban) dat ze van de politie niet bang zijn. Dat de politie schrik voor hun moet hebben. In feite is het gewoon terreur van de straat maar wel op een hele slinkse manier uitgevoerd. Dit is hetzelfde als de bruinhemden van Hitler. Wacht maar af, straks gaan ze vragen om zelf toezicht te mogen houden op de eigen bevolking. En de Nederlandse politiek zal uiteindelijk nog wel zo stom zijn om ze hun eigen rechterlijke macht en justitieel apparaat te geven ook. Dat begint klein met patrouilles en eindigt met een eigen rechtspraak.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-03-2003 09:33]
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-03-2003 09:34]
quote:Ik denk dat er overal wel iets van racisme te vinden zal zijn. Als je een stok zoekt om een hond te slaan dan vind je er een.. Het middel dat AEL kiest om misstanden aan te kaarten vindt ik vergelijkbaar met het schieten van een kanon op een mug. Veel kabaal bij het afschieten van de granaten maar het minieme beestje wordt er niet door geraakt. Buiten dat valt er ook wel iets van racisme te vinden binnen AEL. Het lijkt me goed dat AEL ook dat kritisch belicht om niet als de zoveelste KAFKA te boek te komen te staan.
Op woensdag 5 maart 2003 23:30 schreef OK_DAN het volgende:
Is een tactiek. Ze weten zelf donders goed dat de politie zich niet bezig houdt met racisme. Ik ken Afrikaanse criminelen die hier illegaal verblijven en waar de politie stapels dossiers over heeft die na een poging tot doodslag twee nachten in de cel doorbrengen en dan worden vrijgelaten. Ik ken Antilliaanse en Marokkaanse dealers die bekend zijn bij de politie maar met rust worden gelaten. De cijfers over de hoge criminaliteit onder deze laatste bevolkingsgroepen liegen er trouwens niet om en kunnen ook niet ontkent worden door het AEL zelf.Dit is een tactiek, ze willen laten merken (vooral aan hun eigen achterban) dat ze van de politie niet bang zijn. Dat de politie schrik voor hun moet hebben. In feite is het gewoon terreur van de straat maar wel op een hele slinkse manier uitgevoerd. Dit is hetzelfde als de bruinhemden van Hitler. Wacht maar af, straks gaan ze vragen om zelf toezicht te mogen houden op de eigen bevolking. En de Nederlandse politiek zal uiteindelijk nog wel zo stom zijn om ze hun eigen rechterlijke macht en justitieel apparaat te geven ook. Dat begint klein met patrouilles en eindigt met een eigen rechtspraak.
Ik heb een wat andere kennissenkring dan jij. De doorsnee ervan is gewoon Nederlands staatsburger en valt hooguit op door zijn of haar huidskleur.
Je zou gelijk kunnen hebben met jouw theorie dat AEL het staatsmonopolie op geweld en ordehandhaving wil doorbreken. Dit lijkt mij een slechte zaak. In Amerika hebben overheid en burgers ook wat te stellen met bewapende burgermilitia die hun subjectieve werkelijkheidsbeleving desnoods gewapenderhand verdedigen. Wij kunnen ontstaan dergelijke groepen in onze maatschappij wat mij betreft beter voorkomen.
Indien straatterreur als middel wordt ingezet om wensen vervuld te krijgen moet er hardcorrigerend worden opgetreden door de overheid om tegen te gaan dat zij het monopolie op gebruik van geweld verliest en het voor burgers onveilig wordt op straat. Wat mij betreft treedt de overheid ook op met verbale middelen als verbale terreur wordt ingezet om vooroordelen aan te wakkeren en chaos te scheppen.
Zowel straatterreur als verbale terreur ter misleiding van burgers kan wat mij betreft niet kritisch genoeg worden belicht opdat onze maatschappij voor iedere Nederlands staatsburger leefbaar blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |