abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:52:48 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8864272
quote:
Nederland staat een ware invasie van allochtone huwelijksmigranten te wachten, zo meldt de Telegraaf vandaag. De krant baseert zich daarbij op de nieuwste cijfers van het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek). De komende jaren zullen vele tienduizenden, voornamelijk Turkse en Marokkaanse, bruiden en bruidegoms naar Nederland gehaald worden.

Onderzoek van het CBS wijst uit dat maar liefst 80% van de tweede generatie Turken en Marokkanen kiest voor een huwelijkskandidaat uit het herkomstland van de ouders. Volgens CBS-beleidsmedewerker J. Latten neemt de omvang van de generatie huwbare twintigers flink toe, waardoor op korte termijn een aanhoudende stroom huwelijksmigranten uit deze landen valt te verwachten.

De CBS-woordvoerder wijst erop dat de niet-westerse allochtone bevolking nog relatief jong is. 19% behoort tot de tienerleeftijd; dus 298.000 tieners van niet-westerse afkomst gaan op zoek naar een partner. Gezien het huidige huwelijksgedrag verwachten we dat bijna 60.000 Marokkaanse tieners, en evenzoveel Turkse tieners van nu, hun toekomstige partner uit Marokko en Turkije zullen halen.

In totaal immigreerden vorig jaar ruim 20.000 niet-Nederlanders naar ons land om te trouwen of te gaan samenwonen met iemand die zich hier reeds had gevestigd. Het ging om 5.700 mannen en 14.700 vrouwen. 30% daarvan kwam uit Turkije en Marokko (ieder 3.000). Suriname staat op de derde plaats.

Autochtone Nederlanders halen ook partners hierheen, maar dan gaat het vooral om Oost Europese vrouwen (Russen, Polen etc.). Verder kiest de Nederlandse man relatief vaak voor een bruid uit Thailand, de Filippijnen en Colombia. Opvallend weinig huwelijkskandidaten zijn afkomstig uit de ons direct omringende landen.

Partners uit buitenland 2002
Land van herkomst Aantal
Turkije 3.000 +
Marokko 3.000 +
Suriname 1.000 +
Voormalige USSR +- 990
USA +- 750
Polen +- 550
Thailand +- 530
Voormalig Joegoslavië 500 +
Indonesië 500 +
Duitsland +- 300

Bron:frontpage

Wel, alle cijfers ten spijt dat de migratie terug zou lopen, lijkt het echter alleen maar te gaan stijgen de komende jaren. Tienduizenden per jaar zullen dus nog via de huwelijksmigratie binnen komen.

Het VVD-voorstel om de huwbare leeftijd naar 21 op te schroeven is vorige week door de EU legaal verklaart: de EU verklaarde dat Nederland het recht heeft om de leeftijd om te huwen met een partner uit het buitenland te verhogen van 18 naar 21 jaar... Wordt tijd dat het ingevoerd gaat worden.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:54:55 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8864308
Blij ben ik er totaal NIET mee....
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:57:15 #3
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8864360
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 17:54 schreef dJ-Zcore het volgende:
Het probleem is dat het waarschijnlijk geen goed opgeleide mensen zijn die we zo goed op de arbeidsmarkt kunnen gebruiken nee...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8864364
quote:
Ik ook niet..
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:01:38 #5
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8864445
Eigenlijk ben ik er niet zo blij mee dat het veelal laag opgeleide moslims zijn, een laag opgeleide Russin heb ik niet echt een probleem mee.

Erg politiek incorrect, maar wel de waarheid.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8864474
Ik hoop dat ze snel de Deense wetgeving gaan overnemen. Dus de leefdtijd verhogen naar 24 jaar en allerlei andere obstakels opwerpen.

Jammer voor de goede, maar het lijkt mij hard nodig

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:03:57 #7
8502 BAZZA
pi_8864495
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:02 schreef Tikorev het volgende:
Ik hoop dat ze snel de Deense wetgeving gaan overnemen. Dus de leefdtijd verhogen naar 24 jaar en allerlei andere obstakels opwerpen.

24 is IMHO wel erg hoog, een Nederlandse of andere belangrijke EU taaltest lijkt mij een stuk nuttiger...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8864549
Ik zou graag zelfs mijn recht om met een buitenlandse te trouwen willen opgeven voor de mogelijkheid dat andere mensen dit ook niet meer mogen en een iemand uit nederland zelf moeten kiezen. Zou waarschijnlijk ook wel beter zijn voor behoud van onze eigen cultuur en de integratie van allochtone nederlanders.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8864559
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:03 schreef BAZZA het volgende:

[..]

24 is IMHO wel erg hoog, een Nederlandse of andere belangrijke EU taaltest lijkt mij een stuk nuttiger...

Een inburgeringscursus met Nederlands erbij krijgen ze nu al. Lijkt mij beter als het aantal huwelijken wat (heel wat) naar beneden wordt gebracht.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:08:27 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_8864594
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:02 schreef Tikorev het volgende:

Dat mag niet meer, Denemarken zal de grens naar 21 moeten verlagen. Wel kunnen nog andere eisen gesteld worden, bijvoorbeeld een hoog inkomen voor de hier wonende persoon. Dit lijkt me ook een beter mechanisme. In BAZZA's discriminatie kan ik me in zoverre vinden dat vaak de wat rijkere (en oudere) alleenstaande man een vrouw uit het Oostblok importeert, dat is wat anders dan een minder kansrijk persoon in een nog minder kansrijke positie in Nederland te laten verkeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:08:53 #11
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8864604
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 17:57 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het probleem is dat het waarschijnlijk geen goed opgeleide mensen zijn die we zo goed op de arbeidsmarkt kunnen gebruiken nee...

Mjah... niet om een vooroordeel te hebben ofzo, maar ik ben bang dat ze net zo woorden als velen die hun al voor gingen...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:09:30 #12
8502 BAZZA
pi_8864616
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:06 schreef Tikorev het volgende:

Een inburgeringscursus met Nederlands erbij krijgen ze nu al. Lijkt mij beter als het aantal huwelijken wat (heel wat) naar beneden wordt gebracht.

Ja en zo werkt het dus niet, je stelt gewoon een taaleis als voorwaarde voor een permanenteverblijfsvergunning en laat die mensen het zelf maar uitzoeken hoe ze Nederlands willen leren.

Ze kunnen bv eerst naar Nederland komen op een studentenvisum en na het behalen van het NT2 examen een reguliere verblijfsvergunning krijgen.

dinsdag 4 maart 2003 @ 18:12:51 #13
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8864676
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat mag niet meer, Denemarken zal de grens naar 21 moeten verlagen. Wel kunnen nog andere eisen gesteld worden, bijvoorbeeld een hoog inkomen voor de hier wonende persoon. Dit lijkt me ook een beter mechanisme. In BAZZA's discriminatie kan ik me in zoverre vinden dat vaak de wat rijkere (en oudere) alleenstaande man een vrouw uit het Oostblok importeert, dat is wat anders dan een minder kansrijk persoon in een nog minder kansrijke positie in Nederland te laten verkeren.

Plus natuurlijk dat Russisch nog geen voertaal in de binnensteden is en dat er geen Russisch-Nederlandse Liga eist dat de Russisch orhtodoxe kerkgangers in traditionele kleding kunnen gaan werken en zo...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:14:49 #14
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8864713
Hey X-Ray nog gefeliciteerd he
pi_8864722
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ze kunnen bv eerst naar Nederland komen op een studentenvisum en na het behalen van het NT2 examen een reguliere verblijfsvergunning krijgen.

Ik denk niet dat je daarmee het aantal importhuwelijken kan doen verminderen.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:16:40 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8864766
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:14 schreef dJ-Zcore het volgende:
Hey X-Ray nog gefeliciteerd he
Ja bedankt en zo .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:19:16 #17
8502 BAZZA
pi_8864818
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:15 schreef Tikorev het volgende:

Ik denk niet dat je daarmee het aantal importhuwelijken kan doen verminderen.

Nee, je voorkomt er wel mee dat die mensen hier blijven.

Als zo'n persoon na een jaar nog altijd niet is geslaagt mag hij/zij de koffers pakken want dan is het visum verlopen.
En als ze slagen dan zijn ze opzich welkom...

dinsdag 4 maart 2003 @ 18:31:13 #18
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8865009
* Sharkdoggie bestelt bruid via internet

Naar 21 gaat misschien nog maar daarna gaat het echt te ver. Huwlijksmigratie is niet iets wat zo simpel gestopt kan worden want het gebeurt gewoon... Oplossing lijk mij het beste ervan maken door de integratie te verbeteren met taalcursus en geen uitkeringen geven aan diegene die hier alleen om getrouwd te zijn en alleen thuis gaan zitten..

Ik geloof trouwens niet in behoud van eigencultuur en opofferen van "vrijheid" om te trouwen met iemand uit het buitenland want zoiets als een eigencultuur bestaat nauwlijks meer. Lijk me kortzichtig om dat te willen behouden.

Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_8865111
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:31 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik geloof trouwens niet in behoud van eigencultuur en opofferen van "vrijheid" om te trouwen met iemand uit het buitenland want zoiets als een eigencultuur bestaat nauwlijks meer. Lijk me kortzichtig om dat te willen behouden.
Eigen cultuur van wie?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:39:30 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8865159
quote:
Vertel dat maar aan Jahjah en zijn vrienden.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:39:50 #21
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8865168
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:36 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Eigen cultuur van wie?

Het oerhollandse cultuur met klompen, tulpen & molens...

Post was meer bedoeld voor deze:

quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:06 schreef daburnd88 het volgende:
Ik zou graag zelfs mijn recht om met een buitenlandse te trouwen willen opgeven voor de mogelijkheid dat andere mensen dit ook niet meer mogen en een iemand uit nederland zelf moeten kiezen. Zou waarschijnlijk ook wel beter zijn voor behoud van onze eigen cultuur en de integratie van allochtone nederlanders.
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_8865250
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:39 schreef Sharkdoggie het volgende:
Het oerhollandse cultuur met klompen, tulpen & molens...
Volgens mij hebben de meeste Nederlanders de Westerse cultuur behoorlijk eigen gemaakt. Dat lijkt mij iets wat zeker de moeite is om te behouden. Zeker als die bedreigd wordt door de islamitische cultuur.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:50:39 #23
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_8865352
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de meeste Nederlanders de Westerse cultuur behoorlijk eigen gemaakt. Dat lijkt mij iets wat zeker de moeite is om te behouden. Zeker als die bedreigd wordt door de islamitische cultuur.

We worden helemaal niet bedreigt door de Islamitische cultuur, het is een aanvulling op de Westerse. Of vindt je een broodje kebab ook zo bedreigend voor de big-mac
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:52:32 #24
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8865393
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bedreigd worden is overdreven. Zie Nederland niet zo snel veranderen in een Islamistische land waar geen Nederlands meer wordt gesproken tenzij de regering het verneukt met de intregratie. Probleem is niet zo zeer de gebruiken en hun geloof interpretreren (*kuch* *kuch*) maar de mentaliteit van hun en opvoeding die ze hun kinderen meegeven, daarom moet de regering proberen daarop meer invloed op te hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharkdoggie op 04-03-2003 18:53]

pi_8865402
quote:
* Sharkdoggie bestelt bruid via internet

Naar 21 gaat misschien nog maar daarna gaat het echt te ver. Huwlijksmigratie is niet iets wat zo simpel gestopt kan worden want het gebeurt gewoon... Oplossing lijk mij het beste ervan maken door de integratie te verbeteren met taalcursus en geen uitkeringen geven aan diegene die hier alleen om getrouwd te zijn en alleen thuis gaan zitten..

Nederland heeft zn eigen cultuur en denken. Meer kan ik daarop gewoon niet zeggen, het spreekt gewoon voor zich. Zie cultuur misschien meer als de omgeving waarin je leeft. Of vind jij het hetzelfde als je tussen klei hutjes zou leven?
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8865435
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:50 schreef reem het volgende:

[..]

We worden helemaal niet bedreigt door de Islamitische cultuur, het is een aanvulling op de Westerse. Of vindt je een broodje kebab ook zo bedreigend voor de big-mac

Onze open meningsuiting wordt steeds verder beperkt. Het is niet zo dat het een aanvulling is, we worden hardhandig gedwongen andere culturen binnen nederland te accepteren en daar niets negatiefs over te zeggen.
pi_8865440
quote:

[..]

We worden helemaal niet bedreigt door de Islamitische cultuur, het is een aanvulling op de Westerse.

Culturen die haaks op elkaar staan kunnen elkaar niet aanvullen.
quote:
Of vindt je een broodje kebab ook zo bedreigend voor de big-mac
Ik zal er niet eens raar van opkijken als in de toekomst de MCDonalds onder zware druk van bedreigingen en terrorisme besluit haar vestigingen in Nederland te sluiten
pi_8865521
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:52 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Bedreigd worden is overdreven. Zie Nederland niet zo snel veranderen in een Islamistische land waar geen Nederlands meer wordt gesproken tenzij de regering het verneukt met de intregratie.

De Westerse cultuur kan best bedreigd worden door mensen die perfect Nederlands praten. Zie Jahjah in Belgie.

En zolang de regering praat over integreren met behoud van eigen identiteit verwacht ik van hen niets positiefs op dat gebied.

dinsdag 4 maart 2003 @ 18:58:47 #29
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8865540
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:52 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nederland heeft zn eigen cultuur en denken. Meer kan ik daarop gewoon niet zeggen, het spreekt gewoon voor zich.

Cultuurverschillen zullen er altijd zijn en de "nederlandse cultuur" veranderd mee, zal altijd worden beinvloed.
quote:
Zie cultuur misschien meer als de omgeving waarin je leeft. Of vind jij het hetzelfde als je tussen klei hutjes zou leven?
Bang dat mensen hun kleihutjes meenemen, hier neerzetten en in moet wonen? Misschien dat jij mensen uit Turkije als achtelijk beschouwt ofzo maar daar zijn ook steden die niet onderdoen voor de westerse steden.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:59:31 #30
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8865554
Wat een ongelooflijk bevooroordeelde Fok!kers heb je toch
pi_8865557
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:52 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Bedreigd worden is overdreven. Zie Nederland niet zo snel veranderen in een Islamistische land waar geen Nederlands meer wordt gesproken tenzij de regering het verneukt met de intregratie. Probleem is niet zo zeer de gebruiken en hun geloof interpretreren (*kuch* *kuch*) maar de mentaliteit van hun en opvoeding die ze hun kinderen meegeven, daarom moet de regering proberen daarop meer invloed op te hebben.

Bedreigd worden is zeer zeker niet overdreven. De jeugd van tegenwoordig is nog maar voor 40% nederlands. Gezien het feit dat er steeds asielzoekers bij blijven komen, gezinsherenigende migratie plaats vind en huwelijks partners uit het buitenland gehaald worden zal dit nog verder verkleinen, dan nog maar te zweigen over hoeveel kinderen deze mensen gemiddeld per gezin hebben. Als we hun niet kunnen leren als nederlanders te leven zullen we zelf verdrongen worden.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:00:24 #32
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8865578
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:57 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De Westerse cultuur kan best bedreigd worden door mensen die perfect Nederlands praten. Zie Jahjah in Belgie.

En zolang de regering praat over integreren met behoud van eigen identiteit verwacht ik van hen niets positiefs op dat gebied.

Jahjah is een lul. Maar serieus zulke mensen kunnen niet intregreren (en verpesten het voor anderen) en dan is het gewoon zinloos om ze hier te houden tenzij ze niet bijdraaien.
pi_8865630
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:58 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Cultuurverschillen zullen er altijd zijn en de "nederlandse cultuur" veranderd mee, zal altijd worden beinvloed.
[..]

Bang dat mensen hun kleihutjes meenemen, hier neerzetten en in moet wonen? Misschien dat jij mensen uit Turkije als achtelijk beschouwt ofzo maar daar zijn ook steden die niet onderdoen voor de westerse steden.

Ik heb het over voorbeelden van een cultuur. Ik bedoel daarmee alleen dat onze cultuur die jij op dit moment een hoop kan veranderen als je het toelaat. Als iedere bevolkingsgroep zo maar zijn gang kan gaan met nederland en alles naar hartenslust kan veranderen moet jij je dadelijk niet verbazen over het feit dat je tussen moskee's en hindoe tempels in woont. Gezien dit voor ons toch redelijk vreemd zou zijn, is er dus duidelijk wel sprake van een eigen cultuur. Jij beweerd van niet, ik beweer van wel.
pi_8865640
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:59 schreef Leonardo1504 het volgende:
Wat een ongelooflijk bevooroordeelde Fok!kers heb je toch
Wat een ongelooflijk goed onderbouwde reacties heb jij toch
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:04:24 #35
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8865665
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:02 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk goed onderbouwde reacties heb jij toch

Komt ie:
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:59 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Bedreigd worden is zeer zeker niet overdreven. De jeugd van tegenwoordig is nog maar voor 40% nederlands.

Je liegt dat je barst. Je bent echt idioot als je denkt dat de jeugd in Nederland voor 60% allochtoon is.
quote:
Gezien het feit dat er steeds asielzoekers bij blijven komen, gezinsherenigende migratie plaats vind en huwelijks partners uit het buitenland gehaald worden zal dit nog verder verkleinen, dan nog maar te zweiijgen over hoeveel kinderen deze mensen gemiddeld per gezin hebben.
Bevooroordeeld? Ik mag de term 'generalisatie' vast niet gebruiken...
quote:
Als we hun niet kunnen leren als nederlanders te leven zullen we zelf verdrongen worden.
Sorry, maar dit soort dingen lees ik normaal alleen in quotes die van stormfront afkomstig zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 04-03-2003 19:05]

pi_8865666
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:00 schreef Sharkdoggie het volgende:
Jahjah is een lul. Maar serieus zulke mensen kunnen niet intregreren (en verpesten het voor anderen) en dan is het gewoon zinloos om ze hier te houden tenzij ze niet bijdraaien.
Precies.

Maar ook via de EU is nog een grote volksverhuizing te verwachten.

Ja dat ziet er niet zo goed uit voor de kenniseconomie.

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:05:19 #37
14509 reem
pi_8865683
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Culturen die haaks op elkaar staan kunnen elkaar niet aanvullen.

Gedeeltelijk wel, dat zie je toch? De Turkse bakker en het broodje Shoarma zijn maar enkele voorbeelden.
quote:
Ik zal er niet eens raar van opkijken als in de toekomst de MCDonalds onder zware druk van bedreigingen en terrorisme besluit haar vestigingen in Nederland te sluiten
Liever vandaag dan morgen.
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:05:31 #38
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8865689
quote:
De komende jaren zullen vele tienduizenden, voornamelijk Turkse en Marokkaanse, bruiden en bruidegoms naar Nederland gehaald worden.
Als ik die cijfers zie dan was dat toch normaal ook al het geval?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:06:58 #39
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8865717
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:04 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Precies.

Maar ook via de EU is nog een grote volksverhuizing te verwachten.

Ja dat ziet er niet zo goed uit voor de kenniseconomie.

Wat een loze kreet bsl. De kenniseconomie wordt eerder de nek omgedraaid door de wanstaltige bezuinigen op onderwijs. Dat heeft geen zak te maken met allochtonenproblematiek.
pi_8865725
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:00 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar je zal zowat uit de VN moeten stappen wil de regering die mensen die absoluut niet willen integreren Nederland uitzetten. Het is dus niet echt realistisch om te verwachten dat zoiets op korte termijn zal gebeuren.
Dan zullen de mensen nog eerder zelf actie gaan ondernemen.
pi_8865733
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:05 schreef reem het volgende:
Gedeeltelijk wel, dat zie je toch? De Turkse bakker en het broodje Shoarma zijn maar enkele voorbeelden.
Vettig eten als bewijs dat de multiculturele samenleving werkt.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:07:56 #42
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8865749
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:07 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Vettig eten als bewijs dat de multiculturele samenleving werkt.

Vettig eten deed de Nederlander al
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:08:02 #43
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_8865751
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:05 schreef robh het volgende:

[..]

Als ik die cijfers zie dan was dat toch normaal ook al het geval?

Nope, lezen:
quote:
De CBS-woordvoerder wijst erop dat de niet-westerse allochtone bevolking nog relatief jong is. 19% behoort tot de tienerleeftijd; dus 298.000 tieners van niet-westerse afkomst gaan op zoek naar een partner. Gezien het huidige huwelijksgedrag verwachten we dat bijna 60.000 Marokkaanse tieners, en evenzoveel Turkse tieners van nu, hun toekomstige partner uit Marokko en Turkije zullen halen.
Er waren dus nog nooit zo veel 'huwbare' buitenlanders, om het zo maar te zeggen, als nu.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:08:38 #44
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8865763
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope, lezen:
[..]

Er waren dus nog nooit zo veel 'huwbare' buitenlanders, om het zo maar te zeggen, als nu.

Dat staat er anders ook niet
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:09:20 #45
14509 reem
pi_8865786
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:07 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nee joh, de mac Donalds verkoopt echt het meest gezonde eten ter wereld.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_8865803
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:05 schreef reem het volgende:
In een van de meest gesloten samenlevingen ter wereld, Japan, kun je ook bijna elk voedsel krijgen. Daar hoef je echt niet je hele samenleving voor op de kop te zetten.
quote:
Liever vandaag dan morgen.
Ook als dat onder druk gebeurt
pi_8865829
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:04 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Komt ie:
[..]

Je liegt dat je barst. Je bent echt idioot als je denkt dat de jeugd in Nederland voor 60% allochtoon is.
[..]

Bevooroordeeld? Ik mag de term 'generalisatie' vast niet gebruiken...
[..]

Sorry, maar dit soort dingen lees ik normaal alleen in quotes die van stormfront afkomstig zijn.

Oh dus ik lieg dat ik barst, waarom heeft het dan een paar maanden geleden op de fok frontpage gestaan?

En wat is er generaliserend aan dat ik zeg dat er altijd asielzoekers blijven komen en er altijd mensen uit andere landen hier naar toe gehaald worden door gezins leden of om te trouwen? Waar de fuck generaliseer ik? Dat is de realiteit gladiool.

En wat jij op stormfront leest interesseert mij geen shit, jij behoort daar niet eens te zijn. Eigenlijk zouden ze je moeten aangeven alleen vanwege het feit dat jij daar meent aanwezig te moeten zijn. Wat is er mis mee als wij buitenlanders leren als nederlanders te leven? Is dat zo een nazi praktijk dan volgens jou?

Rot aub ff gauw uit dit topic op als je niet een beetje normaal kan reageren.

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:11:16 #48
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8865830
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

In een van de meest gesloten samenlevingen ter wereld, Japan, kun je ook bijna elk voedsel krijgen. Daar hoef je echt niet je hele samenleving voor op de kop te zetten.
[..]

Wakker worden Tikorev!!!
Denk je dat nou echt?
pi_8865845
quote:

[..]

Jij generaliseerd op dit moment. Ik wens dat je voor jezelf spreekt en niet voor mij.
pi_8865854
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:06 schreef Leonardo1504 het volgende:
Wat een loze kreet bsl. De kenniseconomie wordt eerder de nek omgedraaid door de wanstaltige bezuinigen op onderwijs. Dat heeft geen zak te maken met allochtonenproblematiek.
Wel degelijk.

Als al die mensen naar hier komen, zou het fijn zijn als ze zichzelf konden onderhouden. En we weten allemaal dat de industrie, landbouw etc uit Nederland wegtrekt, het zal voor laaggeschoolden steeds moeilijker zijn om werk te vinden.

De onderwijsdiscussie heeft er ook mee te maken, maar dat is misschien iets voor een ander topic. Maar alleen nog dit: de schoolresultaten van de groepen die zo fanatiek hun partner in het land van herkomst zoeken zijn beneden de norm.

pi_8865866
quote:
Precies, dus een verrijking kan ik het moeilijk noemen.
pi_8865887
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:11 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Wakker worden Tikorev!!!
Denk je dat nou echt?

Wil je ook nog serieus reageren of ben jij er alleen nog maar van overtuigd dat jij de enige goede mening verkondigd in dit topic?

Leer eens met wat normaler te reageren.

pi_8865890
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:11 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Wakker worden Tikorev!!!
Denk je dat nou echt?

We hebben al dat Amerikaanse voedsel hier echt niet te danken aan die paar duizend Amerikanen die hier wonen.
Dat hebben we hier omdat de Nederlanders dat zelf hebben omarmt.

Vrijwillig

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:14:30 #54
14509 reem
pi_8865903
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:10 schreef Tikorev het volgende:
Op dit moment wordt de hele samenleving ook niet op z'n kop gezet, het enige wat de doornsee Nederlander interesseert is wie Idols gaat winnen
quote:
Tuurlijk niet, maar als ik mocht kiezen.. Liever de Mac dicht vanwege terroristische dreigingen, dan de kebabtent omdat men meent allochtoontje te moeten pesten omdat ze onze cultuur [welke? ] bedreigen. Die zielige slachtofferrol staat ons helemaal niet
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:14:52 #55
6484 ExTec
pi_8865915
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:08 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Dat staat er anders ook niet

Poging2:
quote:
19% behoort tot de tienerleeftijd; dus 298.000 tieners van niet-westerse afkomst gaan op zoek naar een partner.
Niet letterlijk nee. Maar je kunt het er wel uithalen.

Tenzij je er natuurlijk voor kiest om in deze context het woord partner niet te intepreteren als huwelijkspartner.

Wat nogal onegloofwaardig is, daar we denk ik allemaal weten hoe islamieten gemiddeld denken over relaties en huwelijk.

Ik zeg gemiddeld, je heb er zeker bij die daar heel westers over denken. Lang niet iedereen, tho, en over die groep hebben we het in het bijzonder.

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:15:54 #56
14509 reem
pi_8865936
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

We hebben al dat Amerikaanse voedsel hier echt niet te danken aan die paar duizend Amerikanen die hier wonen.
Dat hebben we hier omdat de Nederlanders dat zelf hebben omarmt.

Vrijwillig

Dat is ons via de media en big $$ door de strot gedauwd. Mede te danken aan de generatie die de oorlog heeft meegemaakt en alles wat uit de VS kwam omarmde [Ze hebben ons toch bevrijd!]. Of het nou rotzooi was of niet.

Wordt die kebabtent je dan trouwens wel opgedrongen?

[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:17:27 #57
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8865980
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:11 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Oh dus ik lieg dat ik barst, waarom heeft het dan een paar maanden geleden op de fok frontpage gestaan?

Ik zal het CBS eens even raadplegen, maar dat de jeugd in Nederland voor 60% allochtoon is gaat er bij mij echt niet in.
quote:
En wat is er generaliserend aan dat ik zeg dat er altijd asielzoekers blijven komen en er altijd mensen uit andere landen hier naar toe gehaald worden door gezins leden of om te trouwen? Waar de fuck generaliseer ik? Dat is de realiteit gladiool.
Goed kijken waar ik op reageer :
quote:
nog maar te zweigen over hoeveel kinderen deze mensen gemiddeld per gezin hebben
Op die zin dus.
quote:
En wat jij op stormfront leest interesseert mij geen shit, jij behoort daar niet eens te zijn. Eigenlijk zouden ze je moeten aangeven alleen vanwege het feit dat jij daar meent aanwezig te moeten zijn. Wat is er mis mee als wij buitenlanders leren als nederlanders te leven? Is dat zo een nazi praktijk dan volgens jou?
Ik vind een zin als de volgende
quote:
Als we hun niet kunnen leren als nederlanders te leven zullen we zelf verdrongen worden.
getuigen van xenofobie. Dat soort zinnen lees je inderdaad op de SF-site ook. En ja, ik lees daar ook wel eens wat. Hoe moet ik een oordeel hebben over die site als ik hem niet zelf gezien heb?
quote:
Rot aub ff gauw uit dit topic op als je niet een beetje normaal kan reageren.
ik ook van jou
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:20:21 #58
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8866043
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Poging2:
[..]

Niet letterlijk nee. Maar je kunt het er wel uithalen.
-----knip---

Er staat nog steeds niet dat het aantal huwbare allochtonen groter is dan ooit. Of kleiner. Of precies even groot als altijd. Dat staat er gewoon niet. Er staan alleen absolute aantallen.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:20:22 #59
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8866044
quote:

[..]

Als jij onder cultuur alleen een maaltijd schaart dan begrijp je er echt helemaal niets van.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8866046
Zoals Tikorev al zei, we kunnen nog veel leren van de Japanners.

Die besteden al het geld dat hier naar de immigratie industrie gaat tenminste op een doordachte manier, nl aan wetenschappelijk onderzoek en vooral aan robotica .

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:21:29 #61
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8866070
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:20 schreef battlesickloner het volgende:
Zoals Tikorev al zei, we kunnen nog veel leren van de Japanners.

Die besteden al het geld dat hier naar de immigratie industrie gaat tenminste op een doordachte manier, nl aan wetenschappelijk onderzoek en vooral in robotica .

immigratie is geen industrie.
pi_8866083
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik zal het CBS eens even raadplegen, maar dat de jeugd in Nederland voor 60% allochtoon is gaat er bij mij echt niet in.
[..]

[..]

Op die zin dus.
[..]

[..]

getuigen van xenofobie. Dat soort zinnen lees je inderdaad op de SF-site ook. En ja, ik lees daar ook wel eens wat. Hoe moet ik een oordeel hebben over die site als ik hem niet zelf gezien heb?
[..]

ik ook van jou

Wat jij bij het cbs opzoekt zal mij een worst wezen, het heeft op fok frontpage gestaan. Zoek het daar dan ook of laat het. Maar ga niet meteen liggen schreeuwen dat ik een leugenaar ben als jij uberhaupt niet eens iets hebt nagekeken. Dat is behoorlijk dom.

Wat de fuck is er xenofoob aan als ik wil dat de mensen die hier naar nederland komen om hier te leven leren zich ook als een nederlander te gedragen.

Weet je uberhaupt wel wat het woord betekent of lig je nu alleenmaar wat rond te blaten in de hoop verstandig en sterk beargumenteerd over te komen?

pi_8866084
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:15 schreef reem het volgende:

Wordt die kebabtent je dan trouwens wel opgedrongen?

Nee, jou wel?

Als die kebabtentjes echt onderdeel waren geweest van de Nederlandse cultuur, dan werden ze wel vaker gerund door Nederlanders. Netzo als dat er ook niet in elke snackbar een Amerikaan staat te frituren.

pi_8866118
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:21 schreef Leonardo1504 het volgende:

Maar geef de Japanners maar eens ongelijk.
pi_8866147
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:21 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Not shit scherlock. Als ik vliegtuig vleugel zeg betekent het ook inderdaad niet dat een vleugel een vliegtuig is.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:26:38 #66
14509 reem
pi_8866204
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Als jij onder cultuur alleen een maaltijd schaart dan begrijp je er echt helemaal niets van.

Toch niet alleen, doe niet zo kinderachtig.. Ik gaf het alleen als voorbeeld.
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:27:28 #67
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8866225
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:22 schreef daburnd88 het volgende:

Wat jij bij het cbs opzoekt zal mij een worst wezen, het heeft op fok frontpage gestaan. Zoek het daar dan ook of laat het. Maar ga niet meteen liggen schreeuwen dat ik een leugenaar ben als jij uberhaupt niet eens iets hebt nagekeken. Dat is behoorlijk dom.

Op een of andere manier heb ik meer vertrouwen in feiten van het CBS dan een nieuwsbericht waarin alles groot wordt opgeblazen met niet al te betrouwbare bronnen. Maar wees vrij door die berichtje op het frontpage te achterhalen, hier te posten en het tegendeel te bewijzen.
pi_8866241
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Op die zin dus.
[..]

[..]

[..]

ik ook van jou

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=20915

Kijk hier eens voordat je andere mensen uitmaakt voor xenofoob en achterlijk

pi_8866263
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:27 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Op een of andere manier heb ik meer vertrouwen in feiten van het CBS dan een nieuwsbericht waarin alles groot wordt opgeblazen met niet al te betrouwbare bronnen. Maar wees vrij door die berichtje op het frontpage te achterhalen, hier te posten en het tegendeel te bewijzen.

Meerderheid jonge jeugd allochtoon

Het aantal allochtonen steeg de afgelopen jaren sterk, en zal ook de komende jaren fors stijgen, als gevolg van geboorte, gezinshereniging en huwelijken met een bruid uit het land van herkomst. Vooral het aandeel allochtone jongeren in Nederland is relatief groot: 60% van de kinderen in ons land is van buitenlandse afkomst. In vijf jaar tijd groeide het totaal aantal inwoners in ons land met ruim 3%; het aantal niet-westerse allochtonen nam in die tijd met 25% toe.

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:28:41 #70
14509 reem
pi_8866265
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:23 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Maar geef de Japanners maar eens ongelijk.

De meeste japanners hebben een klote-leven.. Maken hele lange werkdagen, waar ze heel hard werken en slapen amper..

Zelfs kinderen slapen maar een uur of 5 per nacht.. Omdat ze savonds ook naar school gaan

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_8866302
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:28 schreef reem het volgende:

[..]

De meeste japanners hebben een klote-leven.. Maken hele lange werkdagen, waar ze heel hard werken en slapen amper..

Zelfs kinderen slapen maar een uur of 5 per nacht.. Omdat ze savonds ook naar school gaan

De meeste japanners hebben volgens jou een klote leven. Laat ze aub ff voor zichzelf praten wat ze van hun eigen leven vinden.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:31:26 #72
6484 ExTec
pi_8866328
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:20 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Er staat nog steeds niet dat het aantal huwbare allochtonen groter is dan ooit. Of kleiner. Of precies even groot als altijd. Dat staat er gewoon niet. Er staan alleen absolute aantallen.

Gut, ja, je meent het.

Deze cijfers zullen ongetwijfeld voor deze generatie gelden.

Dan kun je jezelf afvragen of deze generatie groter is dan de vorige.

Wat denk je zelf?

Laat me een hintje geven: Hebben we de laatste decennie instroom gehad van buitenlanders of juist uitstroom?

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:31:43 #73
14509 reem
pi_8866330
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:30 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

De meeste japanners hebben volgens jou een klote leven. Laat ze aub ff voor zichzelf praten wat ze van hun eigen leven vinden.

Ok, anders dan.. Jij zou zo'n leven niet erg vinden dus?
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:32:07 #74
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8866344
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:31 schreef reem het volgende:

[..]

Hoeveel Japanners ken je?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:33:11 #75
14509 reem
pi_8866373
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:32 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hoeveel Japanners ken je?

ey tof,.. 2.. maar die wonen in nederland.

Ik heb zat documentaires over japan gezien, van verschillende bronnen (lees: zenders), en dan vooral over het onderwijs.

[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:34:04 #76
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8866394
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:33 schreef reem het volgende:

[..]

Ik heb zat documentaires over japan gezien, van verschillende bronnen (lees: zenders), en dan vooral over het onderwijs.

Je kent er dus geen een.

Duidelijk.

Wij doen wel eens zaken met Japan en zulke afschuwelijke levens hebben ze niet hoor.

Weet je wie dat wel hebben? De meeste vrouwen in Islamitische landen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8866410
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:31 schreef reem het volgende:

[..]

Wat ik ervan vind is nog geen bewijs dat het ook zo is. Misschien hebben die mensen er wel geen problemen mee. Misschien zijn die mensen wel erg blij met hun leven. Ik ga er dus niet mijn mond over opentrekken en ff voor hun oordelen hoe zij leven. Ik ben niet god ofzo.
pi_8866427
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:28 schreef reem het volgende:

[..]

En hun leven wordt plotseling een stuk aangenamer als de plaatselijke allochtoon een kebabtent begint?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:36:31 #79
14509 reem
pi_8866442
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:34 schreef daburnd88 het volgende:
Wat ik ervan vind is nog geen bewijs dat het ook zo is. Misschien hebben die mensen er wel geen problemen mee. Misschien zijn die mensen wel erg blij met hun leven. Ik ga er dus niet mijn mond over opentrekken en ff voor hun oordelen hoe zij leven. Ik ben niet god ofzo.
Misschien zijn de meeste moslimvrouwen ook wel heel erg blij met hun leven.
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:37:03 #80
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8866446
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:36 schreef reem het volgende:

[..]

Je kent er zeker weer geen enkele?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8866463
quote:

[..]

Als dat zo zou zijn zouden de blijf-van-mijn-lijf huizen niet propvol zitten met islamitische vrouwen.
pi_8866464
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:33 schreef reem het volgende:

[..]

Ja en in tsjechie zijn ze ook al zo arm als ratten.

Daarom blijft mijn familie ook liever daar als dat ze hier naar toe komen. Omdat ze het leventje dat ze daar hebben hier niet zouden kunnen hebben aangezien ze daar veel meer geld per maand over houden om leuke dingen mee te doen.

Als je ook maar ff een paar "travel" programma's op discovery had gekeken had je waarschijnlijk wel gezien dat het leven in veel landen niet zo erg is als jij denkt. Je moet je eigen maatstaven niet overal voor gebruiken als je iets wil beoordelen.

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:39:06 #83
14509 reem
pi_8866488
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn zouden de blijf-van-mijn-lijf huizen niet propvol zitten met islamitische vrouwen.

Hoeveel procent van het totaal aantal moslimvrouwen in NL is dat dan?
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:39:24 #84
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8866493
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:22 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Wat jij bij het cbs opzoekt zal mij een worst wezen, het heeft op fok frontpage gestaan.

Heb je het linkje dan voor me?
quote:
Zoek het daar dan ook of laat het. Maar ga niet meteen liggen schreeuwen dat ik een leugenaar ben als jij uberhaupt niet eens iets hebt nagekeken. Dat is behoorlijk dom.
Het CBS zegt: (cijfers 2002) totaal aantal allochtonen van 0-19 jaar : 872.651, Totaal aantal inwoners van 0-19 jaar: ongeveer 3,94 miljoen. Dus het aantal, autochtonen is grofweg 80%, heel wat anders dan jouw 40%. Dus nogmaals: geef een link naar die FP-claim van jou want ik geloof je gewoon niet.

Oh jah: CBS link is http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=37575&D1=3,6,9&D2=2-4,30-31,39-40&D3=0&D4=a&LA=NL&DM=SLNL&STB=G1,G3&HDR=G2,T

En dan moet je wel even zelf StatLine zo ver krijgen dat iet de cijfers per leeftijdsgroep uitspuugt. Daar is overigens online help voor. En ik heb alle allochtonen, dus westerse en niet westerse allochtonen meegenomen in deze cijfers

quote:
Wat de fuck is er xenofoob aan als ik wil dat de mensen die hier naar nederland komen om hier te leven leren zich ook als een nederlander te gedragen.
Dat is niet wat je zei. Je had het erover dat we verdrongen zouden worden door allochtonen
quote:
Weet je uberhaupt wel wat het woord betekent of lig je nu alleenmaar wat rond te blaten in de hoop verstandig en sterk beargumenteerd over te komen?
Ik weet heel goed wat xenofoob betekent.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 04-03-2003 19:40]

pi_8866515
quote:

[..]

Hoor je mij dan zeggen dat het niet zo is? Ik heb er alleen problemen mee als die vrouwen hier in nederland geslagen worden en klein worden gehouden aangezien dat niet binnen onze cultuur past. Maar dat ze dat in hun eigen land doen zal mij een worst wezen. Daar zullen de vrouwen voor zichzelf op moeten komen. Alleen is het uiteraard wel een reden om bijvoorbeeld turkije niet tot de EU toe te laten.
pi_8866576
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:39 schreef reem het volgende:

[..]

Hoeveel procent van het totaal aantal moslimvrouwen in NL is dat dan?

Topje van de ijsberg.
pi_8866586
Ik Ben Er Niet Blij Mee .

Of ze moeten me voor elk feestje uitnodigen..

Nee, maar even serieus. Ik verwacht dat de kloof tussen Nederlanders en Medelanders (Read & Face the Facts: Marokkanen, Turken en Anti's dus..) de komende paar jaar nog groter wordt, ipv kleiner.. en dat de sfeer grimmiger wordt.

Cultuur A en B gaan nou eenmaal niet samen. En B weigert zich voldoende aan te passen.. dus pikt A (die toch meer recht heeft, op hun eigen cultuur..) het na een tijdje niet meer.

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8866597
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:39 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

[..]

Het CBS zegt: (cijfers 2002) totaal aantal allochtonen van 0-19 jaar : 872.651, Totaal aantal inwoners van 0-19 jaar: ongeveer 3,94 miljoen. Dus het aantal, autochtonen is grofweg 80%, heel wat anders dan jouw 40%. Dus nogmaals: geef een link naar die FP-claim van jou want ik geloof je gewoon niet.

Oh jah: CBS link is http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=37575&D1=3,6,9&D2=2-4,30-31,39-40&D3=0&D4=a&LA=NL&DM=SLNL&STB=G1,G3&HDR=G2,T

En dan moet je wel even zelf StatLine zo ver krijgen dat iet de cijfers per leeftijdsgroep uitspuugt. Daar is overigens online hhelp voor.
[..]

Dat is niet wat je zei. Je had het erover dat we verdrongen zouden worden door allochtonen
[..]

Ik heb de link al lang gepost als je eens de moeite zou nemen ook eens wat te lezen zou je het allang gezien hebben.

En ik had het erover dat onze cultuur verdrongen wordt omdat wij strax in een minderheid in nederland zijn. Is dat dan zo moeilijk te begrijpen of wat? Ik zeg niet dat de allochtonen nederland voor zichzelf veroveren zoals jij graag wil lezen schijnbaar.

pi_8866637
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:27 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Kijk hier eens voordat je andere mensen uitmaakt voor xenofoob en achterlijk

Kijk leonardo1504, EEN LINK! Het zou helpen als je ook zo vriendelijk zou zijn eens te kijken naar wat er staat in plaats van rond te schreeuwen dat ik je geen link geef.

En discussieer nu eens op een normale toon of rot op. Ik wordt stront ziek van jou xenofoob beschuldigingen.

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:45:48 #90
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8866642
Maar goed.

Zijn we het er over eens dat het in beginsel geen positieve ontwikkeling is?

Er zijn immers nu al genoeg problemen en tegenstellingen en door dat aantal nog eens met tienduizenden (misschien wel 300.000) te vergroten is nu niet echt een stimulerend iets...

Het zullen grotendeels ook onopgeleide, geen Nederlands sprekende islamitische mensen zijn. Juist de groep waar nu spanningen en problemen mee zijn...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8866683
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:45 schreef daburnd88 het volgende:
En discussieer nu eens op een normale toon of rot op. Ik wordt stront ziek van jou xenofoob beschuldigingen.
pi_8866684
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:45 schreef X-Ray het volgende:
Maar goed.

Er zijn immers nu al genoeg problemen en tegenstellingen en door dat aantal nog eens met tienduizenden (misschien wel 300.000) te vergroten is nu niet echt een stimulerend iets...

Het zullen grotendeels ook onopgeleide, geen Nederlands sprekende islamitische mensen zijn. Juist de groep waar nu spanningen en problemen mee zijn...

Zo lang veel mensen uit 2 culturen het niet samen kunnen vinden denk ik inderdaad niet dat het bevorderlijk is om er dan nog meer hier te halen voordat je de problemen hebt overbrugd.
pi_8866710
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:47 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Tja, hij had zich ook normaal kunnen uiten in plaats van met populistische uitspraken proberen iemand mond dood te krijgen.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:49:26 #94
16625 robh
pi_8866725
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:45 schreef X-Ray het volgende:
Maar goed.

En over hoeveel jaar praten we nu? In 1 jaar al die mensen binnenhalen is veel. In 10 jaar valt het alweer mee natuurlijk.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:50:35 #95
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8866757
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:28 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Meerderheid jonge jeugd allochtoon

Het aantal allochtonen steeg de afgelopen jaren sterk, en zal ook de komende jaren fors stijgen, als gevolg van geboorte, gezinshereniging en huwelijken met een bruid uit het land van herkomst. Vooral het aandeel allochtone jongeren in Nederland is relatief groot: 60% van de kinderen in ons land is van buitenlandse afkomst. In vijf jaar tijd groeide het totaal aantal inwoners in ons land met ruim 3%; het aantal niet-westerse allochtonen nam in die tijd met 25% toe.

Ik vraag me ook af hoeveel van die 40% ook echt moslim zijn (even vanuit gaand dat je daarmee problemen heb en niet zo zeer met chinezen, polen, surinamers waarvan een deel ook moslim is maar dat terzijde etc). De helft van die 60% allochtonen die buitenlandse afkomst hebben of hier geboren zijn komt voort uit niet westerse allochtoon. Die 30% van hier geboren niet westerse allochtoon hoef geen moslim achtergrond te hebben aangezien er meer landen zijn buiten het westen die niet Islamitisch zijn. Zou dan ook cijfers willen zien van het werkelijke aantal moslims in Nederland.
Een deel van de tweede generatie (van alle allochtonen, westerse & niet westerse) zullen kinderen krijgen die waarschijnlijk niet meer als allochtoon bestempeld kunnen worden. Als je deze definite van allochtoon volgt dat alleen mensen die uit het buitenland hierheen migreren of diens kind hier geboren wordt allochtoon zijn.
Dus vraag ik me nog steeds af of NL in de toekomst echt verloederd zal worden door moslim invloeden uit Marokko en Turkije.

edit: niet elke moslim is natuurlijk een probleem of even fanatiek wat ook niet vergeten moet worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharkdoggie op 04-03-2003 19:56]

pi_8866779
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:39 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

[..]

En dan moet je wel even zelf StatLine zo ver krijgen dat iet de cijfers per leeftijdsgroep uitspuugt. Daar is overigens online help voor. En ik heb alle allochtonen, dus westerse en niet westerse allochtonen meegenomen in deze cijfers
[..]

[..]

Je hebt overigens nog een foute link gepost. Uit die link van jou kan ik geen leeftijds groepen afleiden.
pi_8866986
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:50 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hoeveel van die 40% ook echt moslim zijn (even vanuit gaand dat je daarmee problemen heb en niet zo zeer met chinezen, polen, surinamers waarvan een deel ook moslim is maar dat terzijde etc). De helft van die 60% allochtonen die buitenlandse afkomst hebben of hier geboren zijn komt voort uit niet westerse allochtoon. Die 30% van hier geboren niet westerse allochtoon hoef geen moslim achtergrond te hebben aangezien er meer landen zijn buiten het westen die niet Islamitisch zijn. Zou dan ook cijfers willen zien van het werkelijke aantal moslims in Nederland.
Een deel van de tweede generatie (van alle allochtonen, westerse & niet westerse) zullen kinderen krijgen die waarschijnlijk niet meer als allochtoon bestempeld kunnen worden. Als je deze definite van allochtoon volgt dat alleen mensen die uit het buitenland hierheen migreren of diens kind hier geboren wordt allochtoon zijn.
Dus vraag ik me nog steeds af of NL in de toekomst echt verloederd zal worden door moslim invloeden uit Marokko en Turkije.

Waar staat de verdeling van die 60% allochtone jongeren van bij welke groep ze behoren?

Maar verder is het dan toch wel zo dat als wij deze mensen niet leren naar nederlandse maatstaven (uiteraard ook met behoud van een gedeelte van hun cultuur) te leven dat wij toch verdrongen worden.

pi_8867310
quote:
Volgens mij hoef je daar voor niet voor in de toekomst te praten. Hier wordt anno 2003 gesproken of een burga op school moet kunnen of niet, elk jaar een demonstratie tegen het Westen in Amsterdam, de AEL, enz.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:16:39 #99
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8867420
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:59 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Waar staat de verdeling van die 60% allochtone jongeren van bij welke groep ze behoren?

Nergens toch doet deze topic het overkomen dat het allemaal moslims zijn. Dat was iets wat ik wou rechtzetten. Enige zekerheid is dat toch de helft van die 60% geen moslim kan zijn wat ik wou aantonen.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:59 schreef daburnd88 het volgende:
Maar verder is het dan toch wel zo dat als wij deze mensen niet leren naar nederlandse maatstaven (uiteraard ook met behoud van een gedeelte van hun cultuur) te leven dat wij toch verdrongen worden.
Deze mensen scheer je nu wel over een kam. Niet iedereen van deze mensen kunnen niet leren of aanpassen. Een groot deel van de allochtonen (even allemaal, dus ook niet moslims) zijn al goed geintregeerd en hebben we geen last van. Eerlijk gezegd zijn er te veel verschillende landen waar allochtonen vandaan komen of hun achtergrond hebben om verdrongen te worden door alleen door de moslims.

Voor mij zijn wij: de mensen die hier wonen en een nederlandse nationaliteit hebben ook al zijn ze allochtoon omdat moeder in Polen, Indonesie, China etc is geboren. Ipv wij; graag even toelichten wie dat zijn volgens jou, want ik krijg het idee dat je daarmee alleen blank bedoel of de oorspronkelijke Nederlander? (niet dat ik je woorden in je mond wil leggen maar toch nieuwsgierig ben)
Niet iedereen van ons voelt zich verdrongen door allochtonen en zeker niet als ze van meerdere achtergronden/plaatsen (landen) vandaan komen.

dinsdag 4 maart 2003 @ 20:18:52 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_8867482
quote:

[..]

edit: niet elke moslim is natuurlijk een probleem of even fanatiek wat ook niet vergeten moet worden.

dinsdag 4 maart 2003 @ 20:20:09 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8867524
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens mij hoef je daar voor niet voor in de toekomst te praten. Hier wordt anno 2003 gesproken of een burga op school moet kunnen of niet, elk jaar een demonstratie tegen het Westen in Amsterdam, de AEL, enz.

ja, het zal maar gebeuren dat bij voorbaat elke discussie/groep/probeersel die je niet aanstaat gaat verbieden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:23:13 #102
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8867607
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:18 schreef schatje het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wat je hier bij niet moet vergeten is natuurlijk dat het niet alle allochtonen in het land laat zien. Aangezien de grootste gedeelte van de allochtonen in de randstad/grote steden concentreert en daarbuiten niet.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:28:56 #103
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8867796
quote:

[..]

In de toekomst?
Man kom eens hier in de wijk kijken.

De pest is dat bijna alle Turken en Marokkanen die hierheen komen laag tot niet opgeleid zijn. Nogal logisch dat dat verloedering veroorzaakt.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:30:13 #104
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8867821
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:51 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je hebt overigens nog een foute link gepost. Uit die link van jou kan ik geen leeftijds groepen afleiden.

zucht, ik heb in mijn post er bij gezegd dat je even de StatLine tool moet gebruiken om de leeftijden te selecteren (tabel selecteren, links onder het verrekijkertje). Overigens heb ik het onderzoek van het CBS gelezen dat R@b op de forntpage als bron noemt, en nergens staat in dat onderzoek dat de jeugd in Nederland voor 60% allochtoon is. Dat staat alleen in R@bs FP-berichtje. De CBS cijfers geven zelf aan dat het eerder ruim 20 % is. Alleen een quote van onderzoeker Garssen in de Telegraaf noemt de 60%, maar dit getal lijkt dus niet te kloppen. Overigens wordt in het artikel in de Telegraaf eerst gesproken over ruim de helft (allochtone jeugd) in de vier grote steden, en is dat nu kennelijk alweer 60% van de jeugd in heel Nederland geworden. Het cijfermateriaal van het CBS zelf spreekt boekdelen.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:36:25 #105
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8867980
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

In de toekomst?
Man kom eens hier in de wijk kijken.

De pest is dat bijna alle Turken en Marokkanen die hierheen komen laag tot niet opgeleid zijn. Nogal logisch dat dat verloedering veroorzaakt.

Waar woon je dan? Verloedering ontstaat trouwens als ze allemaal concentreren op dezelfde wijken. Ben daarom ook voor verspreiding.
pi_8868115
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:16 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Nergens toch doet deze topic het overkomen dat het allemaal moslims zijn. Dat was iets wat ik wou rechtzetten. Enige zekerheid is dat toch de helft van die 60% geen moslim kan zijn wat ik wou aantonen.
[..]

Deze mensen scheer je nu wel over een kam. Niet iedereen van deze mensen kunnen niet leren of aanpassen. Een groot deel van de allochtonen (even allemaal, dus ook niet moslims) zijn al goed geintregeerd en hebben we geen last van. Eerlijk gezegd zijn er te veel verschillende landen waar allochtonen vandaan komen of hun achtergrond hebben om verdrongen te worden door alleen door de moslims.

Voor mij zijn wij: de mensen die hier wonen en een nederlandse nationaliteit hebben ook al zijn ze allochtoon omdat moeder in Polen, Indonesie, China etc is geboren. Ipv wij; graag even toelichten wie dat zijn volgens jou, want ik krijg het idee dat je daarmee alleen blank bedoel of de oorspronkelijke Nederlander? (niet dat ik je woorden in je mond wil leggen maar toch nieuwsgierig ben)
Niet iedereen van ons voelt zich verdrongen door allochtonen en zeker niet als ze van meerdere achtergronden/plaatsen (landen) vandaan komen.

Nee het enige wat jij aantoont is dat die 60% niet alleen moslims zijn meer niet.

En ik scheer helemaal niet over 1 kam. Ik zeg niet eens dat ze niet kunnen leren of iets dergelijks. Dat maak jij ervan.

Het enige wat ik zeg is dat we deze mensen echt wel moeten leren zich als nederlanders te gedragen en ook zo te leven, daarbij mogen ze uiteraard hun eigen cultuur ook gedeeltelijk behouden. En als ons dat niet zou lukken worden wij langzamerhand binnen nederland verdrongen en onze cultuur ook.

dinsdag 4 maart 2003 @ 20:41:38 #107
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8868119
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:30 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

zucht, ik heb in mijn post er bij gezegd dat je even de StatLine tool moet gebruiken om de leeftijden te selecteren (tabel selecteren, links onder het verrekijkertje). Overigens heb ik het onderzoek van het CBS gelezen dat R@b op de forntpage als bron noemt, en nergens staat in dat onderzoek dat de jeugd in Nederland voor 60% allochtoon is. Dat staat alleen in R@bs FP-berichtje. De CBS cijfers geven zelf aan dat het eerder ruim 20 % is. Alleen een quote van onderzoeker Garssen in de Telegraaf noemt de 60%, maar dit getal lijkt dus niet te kloppen. Overigens wordt in het artikel in de Telegraaf eerst gesproken over ruim de helft (allochtone jeugd) in de vier grote steden, en is dat nu kennelijk alweer 60% van de jeugd in heel Nederland geworden. Het cijfermateriaal van het CBS zelf spreekt boekdelen.

Meer dan de helft over heel NL dat klopt niet nee. Gelukkig niet zeg, dan zou het betekenen dat binnen ettelijke jaren NL voor de meerderheid uit allochtonen zou bestaan. Niet echt een gezonde ontwikkeling voor een land (helemaal niet als het zich op zo'n korte termijn afspeelt).

In de steden is dat echter wel al reeds het geval. De meerderheid van de jeugd is allochtoon.

Ik ben in de minderheid .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:42:11 #108
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8868140
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:36 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Waar woon je dan? Verloedering ontstaat trouwens als ze allemaal concentreren op dezelfde wijken. Ben daarom ook voor verspreiding.

Den Haag-Laakkwartier/Moerwijk
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8868307
quote:

[..]

dit staat letterlijk in de telegraaf

"Het aandeel allochtone jongeren is relatief groot", vervolgt Garssen. "Zes op de tien kinderen in ons land is van buitenlandse afkomst."

http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.allochtonen.westerse.html

En jij beweerd dat ik zeg dat het over heel nederland gaat en dat in het in het artikel over de 4 grote steden gaat.

Blijft aub ff graag bij de tekst zoals ie er staat en draai niet de hele tijd het verhaal zo om dat het lijkt alsof ik mijn eigen manier van lezen heb.

pi_8868312
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:41 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik ben in de minderheid .

Hoezo ? Je bent toch zelf ook een allochtoon ?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:52:10 #111
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8868431
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoezo ? Je bent toch zelf ook een allochtoon ?

Nee. En ZEKER geen niet-westerse.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8868489
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

offtopic.. is een Pool een niet-Westerse allochtoon?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:55:20 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8868524
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

offtopic.. is een Pool een niet-Westerse allochtoon?

Nee.

Tot Westers wordt gerekend:

Noord-Amerika
Europa
Japan
Australie en Nieuw-Zeeland
Israel
Indonesie voor de onafhankelijkheid

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8868559
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je half-Duits was of zo.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:57:19 #115
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8868578
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:41 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nee het enige wat jij aantoont is dat die 60% niet alleen moslims zijn meer niet.

En ik scheer helemaal niet over 1 kam. Ik zeg niet eens dat ze niet kunnen leren of iets dergelijks. Dat maak jij ervan.

Je zeg wel meer:
quote:
Nederland heeft zn eigen cultuur en denken. Meer kan ik daarop gewoon niet zeggen, het spreekt gewoon voor zich. Zie cultuur misschien meer als de omgeving waarin je leeft. Of vind jij het hetzelfde als je tussen klei hutjes zou leven?
quote:
Onze open meningsuiting wordt steeds verder beperkt. Het is niet zo dat het een aanvulling is, we worden hardhandig gedwongen andere culturen binnen nederland te accepteren en daar niets negatiefs over te zeggen.
quote:
Bedreigd worden is zeer zeker niet overdreven. De jeugd van tegenwoordig is nog maar voor 40% nederlands. Gezien het feit dat er steeds asielzoekers bij blijven komen, gezinsherenigende migratie plaats vind en huwelijks partners uit het buitenland gehaald worden zal dit nog verder verkleinen, dan nog maar te zweigen over hoeveel kinderen deze mensen gemiddeld per gezin hebben. Als we hun niet kunnen leren als nederlanders te leven zullen we zelf verdrongen worden.
en dan zeg je opeens:
quote:
Het enige wat ik zeg is dat we deze mensen echt wel moeten leren zich als nederlanders te gedragen en ook zo te leven, daarbij mogen ze uiteraard hun eigen cultuur ook gedeeltelijk behouden. En als ons dat niet zou lukken worden wij langzamerhand binnen nederland verdrongen en onze cultuur ook.
Je ben zelf diegene die ervan uit gaat dat deze mensen zich niet als nederlanders kunnen gedragen en ook zo te leven want je heb het duidelijk over (hardhandig/zelf) verdrongen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharkdoggie op 04-03-2003 20:57]

pi_8868587
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:55 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee.

Tot Westers wordt gerekend:

Noord-Amerika
Europa
Japan
Australie en Nieuw-Zeeland
Israel
Indonesie voor de onafhankelijkheid

aha okay...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:58:32 #117
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8868611
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:47 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

dit staat letterlijk in de telegraaf

"Het aandeel allochtone jongeren is relatief groot", vervolgt Garssen. "Zes op de tien kinderen in ons land is van buitenlandse afkomst."

En jij beweerd dat ik zeg dat het over heel nederland gaat en dat in het in het artikel over de 4 grote steden gaat.

Lezen is echt een kunst, en jij beheerst die kunst nog niet :
quote:

[..]
....
De CBS cijfers geven zelf aan dat het eerder ruim 20 % is. Alleen een quote van onderzoeker Garssen in de Telegraaf noemt de 60%, maar dit getal lijkt dus niet te kloppen.

en ook schreef ik :
quote:
Overigens wordt in het artikel in de Telegraaf eerst gesproken over ruim de helft (allochtone jeugd) in de vier grote steden, en is dat nu kennelijk alweer 60% van de jeugd in heel Nederland geworden.

LEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!

quote:

Een zwaaismilie is hier een zwaktebod ?
quote:
Blijft aub ff graag bij de tekst zoals ie er staat en draai niet de hele tijd het verhaal zo om dat het lijkt alsof ik mijn eigen manier van lezen heb.
Die heb je dus kennelijk wel, je leest echt maar de helft van wat ik schrijf.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 04-03-2003 20:59]

dinsdag 4 maart 2003 @ 20:58:42 #118
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8868613
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je half-Duits was of zo.

Kwart.
En dat telt volgens de officiele definitie niet .

En Europeanen zijn 1 volk .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:59:21 #119
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8868626
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

aha okay...

CBS:
Tot de categorie 'westers' behoren allochtonen uit Europa,
Noord-Amerika, Oceanië, Indonesië en Japan.
Op grond van hun sociaal-economische en -culturele positie worden
allochtonen uit de laatste twee landen tot de westerse allochtonen
gerekend.
Het gaat vooral om mensen die in voormalig Nederlands Indië zijn
geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8868663
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:58 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Lezen is echt een kunst, en jij beheerst die kunst nog niet :
[..]

en ook schreef ik :
[..]

LEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!
[..]

Een zwaaismilie is hier een zwaktebod ?
[..]

Die heb je dus kennelijk wel, je leest echt maar de helft van wat ik schrijf.

Nee nee, zo snel kom je er niet vanaf.

Jij beweerd dat ze het hebben over 60% van de jeugd die allochtoon is in grote steden wat volgens jou in de telegraaf zou staan.

Dat staat er niet. Hoe je ook kijkt, het staat er niet.

Jij bent dus degene die fout leest, niet ik.

Daagggg!

pi_8868710
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:57 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Je zeg wel meer:
[..]

[..]

[..]

en dan zeg je opeens:
[..]

Je ben zelf diegene die ervan uit gaat dat deze mensen zich niet als nederlanders kunnen gedragen en ook zo te leven want je heb het duidelijk over (hardhandig/zelf) verdrongen worden.

Dat ik zeg dat we die mensen die hier heen komen moeten leren zich te gedragen als nederlanders wil niet zeggen dat ik denk dat al die mensen labiel zijn. Dat maak jij ervan, niet ik.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:02:48 #122
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8868723
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:00 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Jij beweerd dat ze het hebben over 60% van de jeugd die allochtoon is in grote steden wat volgens jou in de telegraaf zou staan.

Daagggg!

Nou had ik het over een Telegraafstukje waarin eerst wordt beweerd dat ruim de helft van de jeugd in de grote steden allochtoon is :
quote:
door Annemiek Paping VOORBURG - Ruim de helft van alle kinderen onder de vijftien jaar in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag is allochtoon
En waar verderop een CBS-onderzoeker beweert dat het 60% is en niet in de grote steden, maar landelijk:
quote:
zes op de tien = 60%
ons land = Nederland
buitenlandse afkomst = allochtoon

Welk woord begrijp je niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 04-03-2003 21:05]

pi_8868817
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:02 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Er staat:
[..]

zes op de tien = 60%
ons land = Nederland
buitenlandse afkomst = allochtoon

Welk woord begrijp je niet?

Er staat letterlijk dat 60% van onze jeugd in dit land allochtoon is.

Jij zegt dat in het artikel gezegd wordt dat het alleen over 4 grote steden gaat. Ik beweer dat het over heel nederland gaat. Wie is er nu de labiele hiero?

Moderator dinsdag 4 maart 2003 @ 21:06:17 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8868838
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:59 schreef X-Ray het volgende:

[..]

CBS:
Tot de categorie 'westers' behoren allochtonen uit Europa,
Noord-Amerika, Oceanië, Indonesië en Japan.
Op grond van hun sociaal-economische en -culturele positie worden
allochtonen uit de laatste twee landen tot de westerse allochtonen
gerekend.
Het gaat vooral om mensen die in voormalig Nederlands Indië zijn
geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.

ik vind dat je surinamers ook tot die categorie hoort te rekenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:07:00 #125
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8868857
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:05 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Er staat letterlijk dat 60% van onze jeugd in dit land allochtoon is.

Jij zegt dat in het artikel gezegd wordt dat het alleen over 4 grote steden gaat. Ik beweer dat het over heel nederland gaat. Wie is er nu de labiele hiero?

Read again, ik heb iets toegevoegd, mierenneuker. Ik vind het kwalijk dat je er een spelletje semantiek van maakt.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:07:38 #126
16625 robh
pi_8868879
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:05 schreef daburnd88 het volgende:

Dit geeft imo alleen maar aan hoe slecht het artikel is.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:08:47 #127
8502 BAZZA
pi_8868908
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:06 schreef sp3c het volgende:

Israeli's en blanke Zuid-Afrikanen ook wel.
pi_8868920
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen Westerlingen?
pi_8869008
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:07 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Read again, ik heb iets toegevoegd, mierenneuker. Ik vind het kwalijk dat je er een spelletje semantiek van maakt.

Nee jij zegt dat ik een leugenaar ben. Jij doet net alsof ik alles verdraai en alle artikelen fout lees.

Ik geef alleen aan wat er letterlijk staat.

Dus doe niet alsof ik de grote idioot ben hiero. Beperk jezelf maar eens tot de gegevens die er op je scherm staan in plaats van alles om te draaien.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:13:38 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8869035
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

ex nederlanders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:13:59 #131
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8869046
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:02 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Dat ik zeg dat we die mensen die hier heen komen moeten leren zich te gedragen als nederlanders wil niet zeggen dat ik denk dat al die mensen labiel zijn. Dat maak jij ervan, niet ik.

Grappig dat je daarmee opeens kom. Labiel. Heb het nooit gezegd maar blijkbaar komt het wel bij je op bij deze discussie over allochtonen. Je laat trouwens wel overkomen door de woorden we en verdrongen erg vaak te gebruiken dat ze bedreigend; de allochtoon en dan later zeggen dat ze moeten leren aanpassen.. nog al een draai aan geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharkdoggie op 04-03-2003 21:14]

Moderator dinsdag 4 maart 2003 @ 21:14:05 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8869051
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Indonesiërs wel dan?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:15:40 #133
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8869090
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:12 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nee jij zegt dat ik een leugenaar ben. Jij doet net alsof ik alles verdraai en alle artikelen fout lees.

Ik geef alleen aan wat er letterlijk staat.

Dus doe niet alsof ik de grote idioot ben hiero. Beperk jezelf maar eens tot de gegevens die er op je scherm staan in plaats van alles om te draaien.

LEZEN GVD jij draait alles om!
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:00 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Daagggg!

Nou had ik het over een Telegraafstukje waarin eerst wordt beweerd dat ruim de helft van de jeugd in de grote steden allochtoon is :
quote:
door Annemiek Paping VOORBURG - Ruim de helft van alle kinderen onder de vijftien jaar in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag is allochtoon
En waar verderop een CBS-onderzoeker beweert dat het 60% is en niet in de grote steden, maar landelijk:
quote:
pi_8869138
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:13 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Grappig dat je daarmee opeens kom. Labiel. Heb het nooit gezegd maar blijkbaar komt het wel bij je op bij deze discussie over allochtonen. Je laat trouwens wel overkomen door de woorden we en verdrongen erg vaak te gebruiken dat ze bedreigend; de allochtoon en dan later zeggen dat ze moeten leren aanpassen.. nog al een draai aan geven.

Labiel of niet kunnen leren. Wat jij graag wil. Ik zal me wel weer tot jou woorden beperken die jij mij in de mond probeert te leggen.

"Je laat trouwens wel overkomen door de woorden we en verdrongen erg vaak te gebruiken dat ze bedreigend; de allochtoon en dan later zeggen dat ze moeten leren aanpassen.. nog al een draai aan geven."

Laat mij dit stukje tekst even totaal niet begrijpen ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door daburnd88 op 04-03-2003 21:22]

pi_8869165
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

Indonesiërs wel dan?

Wel de mensen die uit Nederlands-Indie kwamen en nu in Nederland zitten.

Ik vind Argentijnen dan nog eerder Westerling dan Surinamers.

pi_8869204
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:13 schreef Re het volgende:

[..]

ex nederlanders

Op die manier is bijna de hele wereld ex-Europa en dus Westers
pi_8869218
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:15 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

LEZEN GVD jij draait alles om!
[..]

[..]

[..]

Rot op, jij draait alles lekker om. Jij had ook gewoon normaal kunnen zeggen dat het artikel volgens jou niet klopt in plaats van te beweren dat ik alles verdraai.

En het is ook vooral niet in je op gekomen dat als in heel dit land gemiddeld 60% van de jeugd allochtoon is, dat het ook zo in de 4 grote steden zo kan zijn maar niet hoeft? Dus je krijgt het gegeven dat het in de 4 grote steden zo is, maar ook landelijk zo is.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:20:43 #138
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8869230
Niemand die zich afvraagt waarom ze op zo'n grote schaal hun huwelijkspartners uit het eigen land halen?

Dat lijkt mij de kern van de zaak.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:25:12 #139
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8869368
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:20 schreef Ernst het volgende:
Niemand die zich afvraagt waarom ze op zo'n grote schaal hun huwelijkspartners uit het eigen land halen?

Dat lijkt mij de kern van de zaak.

Je heb gelijk.

Financieele redenen of echte liefde wat in Nederland niet te vinden is (I doubt) ? Ik denk in sommige gevallen toch het eerste en dat zou geen goede grond zijn om huwlijkpartners uit het buitenland te halen. Aan de andere kant kan je het moeilijk afschaffen want de mensen die het voor oprechte liefde, etc doen zijn de dupe.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:26:11 #140
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8869398
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:20 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Rot op, jij draait alles lekker om. Jij had ook gewoon normaal kunnen zeggen dat het artikel volgens jou niet klopt in plaats van te beweren dat ik alles verdraai.

En het is ook vooral niet in je op gekomen dat als in heel dit land gemiddeld 60% van de jeugd allochtoon is, dat het ook zo in de 4 grote steden zo kan zijn maar niet hoeft? Dus je krijgt het gegeven dat het in de 4 grote steden zo is, maar ook landelijk zo is.

Ik zal korte zinnen maken.
Ik hoop dat je me dan begrijpt.
Landelijk is het geen 60%, maar ruim 20%.
Dat kan je bij het CBS navragen.
Je kunt ook de StatLine link gebruiken.
Die link heb ik eerder gepost.
Het Telegraafstukje klopt dus niet.
Het klakkeloze Frontpage stukje klopt dus ook niet.
Jij doet een aantal domme uitspraken.
Ik heb jouw uitspraken eerder gehoord.
Toen kwamen ze uit extreem-rechtse hoek.
Ik zag dat al meer mensen jouw uitspraken gekwoot hebben.
Dat ga ik dus niet nog een keer doen.

Welterusten.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:28:49 #141
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8869460
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:25 schreef Sharkdoggie het volgende:
Financieele redenen
Welk financieel voordeel biedt een vrouw uit het eigen land dan boven die hier uit Nederland?
quote:
of echte liefde wat in Nederland niet te vinden is
Daarvoor gebeurt het op te grote schaal.
pi_8869495
quote:
Bij een groot deel zal de financiele situatie wel een grote rol spelen, en bij een heel klein deel natuurlijk

En verder zijn er natuurlijk altijd de gebruikelijke extremisten:

quote:
Moslims,

we hebben het niet met oorlogen kunnen winnen, maar nu is er eindelijk een manier om toch het westen te infiltreren. De grenzen staan open, ze willen gastarbeiders; en wij kunnen de centen goed gebruiken.

Maar waar het om gaat is dit:
Ieder gezin dat met twee personen in het westen start is een tijdbom. Binnen enkele generaties hebben wij het gastland overgenomen door het principe van DEMOGRAFISCHE EXPLOSIE.

We komen binnen met een man en een vrouw (een zaaier en een akker) en de gezinnen zullen groot worden, en ook onze kinderen zullen weer veel kinderen verwekken, dus we gaan gewoon de landen overnemen met een enorme bevolkingsexplosie. ONZE bevolkingsexplosie.

Hun decadente zeden zullen we uit onze families moeten houden, maar het geld van die imperialistische wolven zal noodzakelijk zijn om onze kinderen een goede opvoeding te geven en weerbaar te maken.

Ahmed

Die hopelijk maar een kleine minderheid vormen.
pi_8869523
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:30 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

Je wilt vast ook wel vertellen waar je dat stukje vandaan hebt
pi_8869546
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:26 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik zal korte zinnen maken.
Ik hoop dat je me dan begrijpt.
Landelijk is het geen 60%, maar ruim 20%.
Dat kan je bij het CBS navragen.
Je kunt ook de StatLine link gebruiken.
Die link heb ik eerder gepost.
Het Telegraafstukje klopt dus niet.
Het klakkeloze Frontpage stukje klopt dus ook niet.
Jij doet een aantal domme uitspraken.
Ik heb jouw uitspraken eerder gehoord.
Toen kwamen ze uit extreem-rechtse hoek.
Ik zag dat al meer mensen jouw uitspraken gekwoot hebben.
Dat ga ik dus niet nog een keer doen.

Welterusten.

Ik zal het nog een keer rustig uitleggen

Jij schuift mij de schuld in de schoenen van de tekst van dit artikel te verdraaien.
De tekst komt niet overeen met wat jij zegt
De tekst komt overeen met wat ik zeg.

En wat jij als extreem rechts ziet interesseert mij geen zak. Als jij niet fatsoenlijk kan discussieren moet je het ook niet proberen af te kappen met die populistische kafka termen zoals xenofoob.

En jij kan zien wat je wil, je geeft de hele tijd al aan te zien wat jij graag wil en niet wat er staat.

pi_8869563
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Je wilt vast ook wel vertellen waar je dat stukje vandaan hebt

Heeft vast een keer ergens op een forum staan
pi_8869574
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heeft vast een keer ergens op een forum staan

Nee, ik vraag waar jij het nu vandaan hebt gehaald.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:33:48 #147
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8869583
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:30 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bij een groot deel zal de financiele situatie wel een grote rol spelen, en bij een heel klein deel natuurlijk

extremisten zijn per definitie niet gebruikelijk. Dus je raaskalt.
quote:
[..]
Als je zo een stukje quote lijkt het me buitengewoon wenselijk dat je een (controleerbare) bronvermelding er bij geeft.
quote:
Die hopelijk maar een kleine minderheid vormen.
Extremisten zijn , alweer per definitie, niet representatief voor een bevolkingsgroep. De overgrote meerderheid is geen extremist.
pi_8869633
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ik vraag waar jij het nu vandaan hebt gehaald.

Van mijn harde schijf, uit mijn archief...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:35:44 #149
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8869639
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:28 schreef Ernst het volgende:

[..]

Welk financieel voordeel biedt een vrouw uit het eigen land dan boven die hier uit Nederland?
[..]

Familie van iemand in oorspronkelijke land van herkomst kent meestal wel iemand die ze financieel beter wil krijgen door te laten trouwen met diegene die nu hier woont. Dat is de voordeel.
pi_8869657
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:33 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

extremisten zijn per definitie niet gebruikelijk. Dus je raaskalt.
[..]

Als je zo een stukje quote lijkt het me buitengewoon wenselijk dat je een (controleerbare) bronvermelding er bij geeft.
[..]

Extremisten zijn , alweer per definitie, niet representatief voor een bevolkingsgroep. De overgrote meerderheid is geen extremist.

Dus omdat het niet per definitie zo is, is het al meteen complete onzin.

Leuke wendingen weet je toch alles te geven.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:37:04 #151
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8869669
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:33 schreef Leonardo1504 het volgende:
Extremisten zijn , alweer per definitie, niet representatief voor een bevolkingsgroep.
Maar evengoed een probleem dat we binnenhalen.
pi_8869674
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Van mijn harde schijf, uit mijn archief...

Ja ja.. iig erg zwak dat je met een flauwekul stukje aan komt zetten om 1 of ander duister punt duidelijk te maken.
pi_8869741
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja ja.. iig erg zwak dat je met een flauwekul stukje aan komt zetten om 1 of ander duister punt duidelijk te maken.

Ik zal wel even gaan zoeken waar die vandaan kwam, ik denk van maroc.nl. I.i.g. van 29-7-2002.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:41:37 #154
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8869782
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:36 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Dus omdat het niet per definitie zo is, is het al meteen complete onzin.

Leuke wendingen weet je toch alles te geven.

Het is inderdaad onzin dat een extremist gebruikelijk is. Dat is namelijk een contradictie.

Ook de hoop dat de extremisten een kleine minderheid vormen, en daarmee de suggestie dat dat niet zo zou kunnen zijn, is onzin: Extremisten vormen immers per definitie een minderheid.

Wijs je nog even aan waar ik de "leuke wending" verstopt heb? Het liefst met een quote van mijn eigen woorden.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:41:51 #155
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8869787
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:35 schreef Sharkdoggie het volgende:
Familie van iemand in oorspronkelijke land van herkomst kent meestal wel iemand die ze financieel beter wil krijgen door te laten trouwen met diegene die nu hier woont. Dat is de voordeel.
Waarom komt het dan zoveel meer voor bij Marokkanen en Turken dan bij andere bevolkingsgroepen?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:42:48 #156
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8869815
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:41 schreef Ernst het volgende:

[..]

Waarom komt het dan zoveel meer voor bij Marokkanen en Turken dan bij andere bevolkingsgroepen?

Omdat Nederlanders bang zijn voor Turken en Marokannen en niet met ze willen trouwen?
pi_8869836
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:40 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik zal wel even gaan zoeken waar die vandaan kwam, ik denk van maroc.nl. I.i.g. van 29-7-2002.

Ik ken het stukje, en het is niet geschreven door een moslim. Je mag zelf raden wat voor figuur het dan wel geschreven heeft.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:44:52 #158
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8869880
quote:

[..]

Financiele omstandigheden spelen een belangrijkere rol dan bij andere bevolkingsgroepen, daar ga ik even van uit want er is keus zat in Nederland.
Aan de andere kant, ken ik geen gemengde huwlijk met een marokkaan of turk dat wat bij andere bevolkingsgroepen het tegenovergestelde is. (surinamers)
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:46:03 #159
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8869929
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:41 schreef Leonardo1504 het volgende:
Extremisten vormen immers per definitie een minderheid.
Nee hoor. Bij Hamas bijvoorbeeld zitten vrijwel alleen maar extremisten.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:46:35 #160
41498 NationalSniper
Defensie deskundige
pi_8869943
Je hebt hier 3 soorten gevallen:

1. Een domme bruid uit land van herkomst halen om te onderdrukken (omdat moslimvrouwen hier te geëmancipeerd voor ze zijn)
2. Schijnhuwelijik om hier te komen
3. Echte liefde

Voor nummer 1 zou je een verbod moeten instellen voor bepaalde landen waar vrijwel alleen vrouwen vandaan worden gehaald om te onderdrukken (Marokko en Turkije bijvoorbeeld dat scheelt er dus 6000 per jaar).

Ze mogen evengoed trouwen maar dan gaan ze maar lekker daar wonen
Tis lullig voor de enkeling die wel uit liefde met iemand uit zo'n land trouwt maar ja het is in het landsbelang. De onschuldigen zijn helaas de dupe van de fraudeurs, maar ja zo is het helaas.
Mogelijk een uitzondering als aangetoond kan worden dat de vrouw heel geëmancipeerd is inkomen heeft van een bepaalde hoogte enz.

Om schijnhuwelijken (vooral uit oost Europa) tegen te gaan zou je als regel in kunnen stellen dat bij een scheiding binnen 5 of 10 jaar de partner weer terug moet naar het land van herkomst.
Ook moet je ze pas NL burgerschap geven na deze periode.
Als er sprake is van echte liefde gaan ze echt niet scheiden, dus je pakt dan alleen de fraude gevallen aan.

The western world, love it or leave it. - Mess with the west, die like the rest.
pi_8869955
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:46 schreef Ernst het volgende:

[..]

Da's dan ook een extremistische organisatie, daar val je uit de toon als je gematigd bent.
pi_8869959
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:41 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Het is inderdaad onzin dat een extremist gebruikelijk is. Dat is namelijk een contradictie.

Ook de hoop dat de extremisten een kleine minderheid vormen, en daarmee de suggestie dat dat niet zo zou kunnen zijn, is onzin: Extremisten vormen immers per definitie een minderheid.

Wijs je nog even aan waar ik de "leuke wending" verstopt heb? Het liefst met een quote van mijn eigen woorden.

Als extremisten per definitie een minderheid vormen moeten ze altijd aanwezig zijn. Wat dus weer aangeeft dat het gebruikelijk is dat deze wel altijd aanwezig zijn. In welke aantallen maakt niet uit. Dus het is bullshit dat jij zegt dat tikorev "uit zn nek lult"
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:47:18 #163
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8869962
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:46 schreef Ernst het volgende:

[..]

Binnen de Hamas zijn het dan ook geen extremisten. Wel binnen de groep allochtonen in Nederland. Of denk je dat iedere Marokkaan in Nederland een extremist is?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:47:37 #164
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8869969
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:42 schreef Leonardo1504 het volgende:
Omdat Nederlanders bang zijn voor Turken en Marokannen en niet met ze willen trouwen?
.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:44 schreef Sharkdoggie het volgende:
Financiele omstandigheden spelen een belangrijkere rol dan bij andere bevolkingsgroepen, daar ga ik even van uit want er is keus zat in Nederland.
Aan de andere kant, ken ik geen gemengde huwlijk met een marokkaan of turk dat wat bij andere bevolkingsgroepen het tegenovergestelde is. (surinamers)
Juist, maar waar komt dat verschil dan vandaan?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:49:06 #165
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8870001
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:47 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Als extremisten per definitie een minderheid vormen moeten ze altijd aanwezig zijn. Wat dus weer aangeeft dat het gebruikelijk is dat deze wel altijd aanwezig zijn. In welke aantallen maakt niet uit. Dus het is bullshit dat jij zegt dat tikorev "uit zn nek lult"

Ja inderdaad lult Tikorev uit zijn nek als hij de contradictie 'gebruikelijke extremisten' noemt.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:49:52 #166
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8870016
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:47 schreef Ernst het volgende:

[..]

.

Je kan wel zwaaien, maar ik vrees dat er een kern van
pi_8870022
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:47 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Binnen de Hamas zijn het dan ook geen extremisten. Wel binnen de groep allochtonen in Nederland. Of denk je dat iedere Marokkaan in Nederland een extremist is?

Binnen de hamas zijn het net zo goed extremisten.

Alleen omdat het een verzameling extremisten bij elkaar is wil niet zeggen dat het zich opheft. En groep skinheads blijft ook een groep skinsheads. En deze mensen blijven voor elkaar ook skinheads. Als dat niet zo zou zijn zouden ze zich ook niet meer als een aparte beweging kunnen beschouwen.

pi_8870049
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:49 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ja inderdaad lult Tikorev uit zijn nek als hij de contradictie 'gebruikelijke extremisten' noemt.

Dat zeg ik niet ezel.

Ik zeg dat jij jezelf aan het tegenspreken bent.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:52:14 #169
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8870074
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:47 schreef Ernst het volgende:

.
[..]

Juist, maar waar komt dat verschil dan vandaan?

Gewoontes, traditie, gebruiken of dat gewoon niet zo vanzelfsprekend is. Of dat de NL vrouw hier niet waardig genoeg is... (hoef niet zo te zijn natuurlijk maar heb het idee dat ze zulke ideeen van huis meekrijgen)
pi_8870102
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ken het stukje, en het is niet geschreven door een moslim. Je mag zelf raden wat voor figuur het dan wel geschreven heeft.

Jijzelf?

Ik heb hem alleen hier gevonden, maar heb hem daar vast niet vandaan gezien de datum.

Denk toch van maroc.nl, maar daar vind de search hem niet. Helaas, zul je me op mijn woord moeten geloven

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:53:59 #171
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8870113
quote:
Ja natuurlijk, een paar honderdduizend vrouwen die allemaal bang zijn voor Turken en Marokkanen dat ze wel in hun land van herkomst (want dáár gaat het óók nog eens om. Niet één van onze buurlanden) móeten zoeken. .

En wat is volgens jou dan de reden dat ze bang zijn? Irrationele angst op zo'n grote schaal?

Vandaar, .

dinsdag 4 maart 2003 @ 22:03:19 #172
41498 NationalSniper
Defensie deskundige
pi_8870335
Wat interessante links voor de discussie.

-irrelevante links verwijderd-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 04-03-2003 23:06]

The western world, love it or leave it. - Mess with the west, die like the rest.
pi_8870378
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 22:03 schreef NationalSniper het volgende:

-edit-

Sites als democrates.net en fundamenteel.nl mag je wel achterwege laten als zijnde "interessante links voor discussie".

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 04-03-2003 23:07]

dinsdag 4 maart 2003 @ 22:09:20 #174
41498 NationalSniper
Defensie deskundige
pi_8870479
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 22:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Sites als democrates.net en fundamenteel.nl mag je wel achterwege laten als zijnde "interessante links voor discussie".

Het is anders wel heel interessante informatie die er op staat en goed onderbouwd.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 22:52:16 #175
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8871882
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:51 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet ezel.

Ik zeg dat jij jezelf aan het tegenspreken bent.

quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:47 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

......Dus het is bullshit dat jij zegt dat tikorev "uit zn nek lult"

dinsdag 4 maart 2003 @ 22:54:14 #176
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8871963
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 22:03 schreef NationalSniper het volgende:

-edit-

Dat heeft geen fuck met de discussie te maken

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 04-03-2003 23:06]

pi_8872204
quote:

[..]

Wat is daar tegenstrijdig aan? In elke groep heb je extremisten t.o.v. de middenmoot. Gebruikelijk zegt toch niets over over of het een minderheid of een meerderheid is?

Bijvoorbeeld de gebruikelijke minderheid.

dinsdag 4 maart 2003 @ 23:07:29 #178
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8872406
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat is daar tegenstrijdig aan? In elke groep heb je extremisten t.o.v. de middenmoot. Gebruikelijk zegt toch niets over over of het een minderheid of een meerderheid is?

Bijvoorbeeld de gebruikelijke minderheid.

ge·brui·ke·lijk (bn.)

1 tot het gebruik behorend => gangbaar, gewoon

ex·tre·mist (de ~ (m.))

1 iem. die uitersten najaagt, vooral op politiek gebied

Gangbaar en uiterste zijn zo goed als elkaars tegenstellingen

pi_8872729
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:07 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

ge·brui·ke·lijk (bn.)

1 tot het gebruik behorend => gangbaar, gewoon

ex·tre·mist (de ~ (m.))

1 iem. die uitersten najaagt, vooral op politiek gebied

Gangbaar en uiterste zijn zo goed als elkaars tegenstellingen

Het gaat er niet om dat extremisme gebruikelijk is, maar dat de aanwezigheid van een kleine groep extremisten gebruikelijk is.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:24:14 #180
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8872973
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat extremisme gebruikelijk is, maar dat de aanwezigheid van een kleine groep extremisten gebruikelijk is.

Past niet in een topic over de toename van het aantal huwelijksimmigranten. Het lijkt me zinniger als we het over de modale huwelijksimmigrant hebben, dan over de enkele extremist.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:28:04 #181
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8873085
quote:
2. Begin immigration, legal and illegal, and start building up a population. Get the breeding engine started young and often. Remember that the younger they start the faster the turnover, the poorer the education of the girls becomes, and this also results in their increased willingness to have large families. Begin recruiting Non-Muslim, in particular women are prime targets.
- Recepy for a Muslim State.

Dat is de reden waarom 80% z'n bruid het het buitenland haalt. Het zijn, met alle respect, fokzeugen. Ze weten dat Nederlandse vrouwen maar een of twee kinderen nemen. Bovendien is het onmogelijk om je fundamentalitische geloofsovertuiging op je kinderen over te dragen als je wederhelft een geëmancipeerde Hollandse vrouw is die een nuchtere kijk op het leven heeft.

Het is trouwens schrikbarend hoe de dingen hierin beschreven lijken op de dagelijkse realiteit. Maar als je Mohammed Rasoel's boek De Ondergang van Nederland had gelezen wist je al hoe de vork in de steel zit en wat ons te wachten staat.

En mensen die 'racisme' en 'xenofoob' schreeuwen hebben volgens mij nog nooit van 'landje pik' gehoord.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8873191
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:24 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Past niet in een topic over de toename van het aantal huwelijksimmigranten. Het lijkt me zinniger als we het over de modale huwelijksimmigrant hebben, dan over de enkele extremist.

Die noemde ik ook. Maar voor de volledigheid kun je mensen met foute motieven nu eenmaal niet negeren.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:34:21 #183
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8873248
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:28 schreef OK_DAN het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom 80% z'n bruid het het buitenland haalt. Het zijn, met alle respect, fokzeugen. Ze weten dat Nederlandse vrouwen maar een of twee kinderen nemen. Bovendien is het onmogelijk om je fundamentalitische geloofsovertuiging op je kinderen over te dragen als je wederhelft een geëmancipeerde Hollandse vrouw is die een nuchtere kijk op het leven heeft.

Het is trouwens schrikbarend hoe de dingen hierin beschreven lijken op de dagelijkse realiteit. Maar als je Mohammed Rasoel's boek De Ondergang van Nederland had gelezen wist je al hoe de vork in de steel zit en wat ons te wachten staat.

En mensen die 'racisme' en 'xenofoob' schreeuwen hebben volgens mij nog nooit van 'landje pik' gehoord.

toch zeg ik racist: [q]. Het zijn, met alle respect, fokzeugen.[/b] Ten eerste is het respect ver te zoeken bij jou, bovendien is het gewoon niet waar. Net zoals je idiote Nederlanders hebt (en daar reken ik jou gezien je uitspraken ook maar even onder) heb je ook idioten onder andere bevolkingsgroepen. Verreweg het grootste deel van de moslims in Nederland is gematigd en zeker niet van plan een demografische tijdbom te vormen.

Je dekt je in, maar toch doe je xenofobe en racistische uitspraken. Je doet uitspraken die bijzonder beschuldigend, beledigend, stigmatiserend, opruiend en dubieus zijn, terwijl je ze niet kan onderbouwen.

dinsdag 4 maart 2003 @ 23:36:14 #184
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8873287
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:28 schreef OK_DAN het volgende:

[..]

Je gelooft toch zeker zelf niet dat 80% van de Moslims hier fundamentalist is. Kap eens met die rechts-extremistische propaganda (want dat is het).

Je sig is trouwens exact gelijk aan die van iemand die zich op het stormfrontforum "Der Adler" noemt, inclusief de drie puntjes na "de baas worden", de dubbele quotes en het afbreekstreepje tussen de quote en de naam van Dyab Abou Jahjah. Sterker nog: de exacte spellingswijze van de Jahjah quote -met de drie puntjes- die uit het Arabisch is vertaald, kom ik alleen tegen bij jou, Der Adler van dtormfront en ene James_be op xtronx.org. ("Wij zullen hier de baas worden... We zullen laten zien wie we zijn, al moeten we alles kapot slaan" - AEL-leider Dyab Abou Jahjah)

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 04-03-2003 23:53]

dinsdag 4 maart 2003 @ 23:57:04 #185
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8873834
Nee, nee, nee! Het maakt namelijk helemaal niks uit of de meerderheid van de moslims gematigd is! Het is zelfs goed als ze zich zoveel mogelijk onder de autochtone bevolking begeven!
quote:
1. Remember that when you are weak that you should blend in and very, very few people need to be aware of the objectives and the methods. The mass of the population does not need to know and should not know that there is a plan. Remember yours is a religion of peace. At this point you want everyone to believe you are a peaceful and productive part of society, especially Muslims themselves.
Deze groep gaat zich vervolgens steeds meer afzonderen. De woordvoerders voor deze mensen zullen de zaken zo draaien dat er een uitzonderingspositie ontstaat voor moslims binnen de samenleving. Dat zie je nu al, met name de roep om hoofddoeken en burka's toe te staan daar waar een algemeen verbod geldt. Of critici op de islam de mond snoeren, zoals Hirsi Ali. Heel duidelijk een tweedeling bewerkstelligen, zoals het AEL wil. Aparte wijken, aparte scholen, aparte taal! GEEN INTEGRATIE!!!

Als dan vervolgens de politieke macht groeit kunnen ze uitzonderingsposities voor moslims uitbreiden, ze kunnnen voorstellen om moslims volgens aparte wetten (Sharia) te veroordelen als ze bepaalde misdaden begaan. Niet de hardste straffen uiteraard, het moet geleidelijk. De eigen bevolking, de moslims, moeten ook langzaam aan het idee gaan wennen en overtuigd worden. Als maar duidelijk wordt dat ze anders behandeld dienen te worden. Tegen die tijd zijn wel al zover van elkaar verwijderd geraakt dat we als gemeenschap totaal geen grip meer op ze hebben. De roep om een eigen staat zou ook nog wel eens gehoord kunnen worden.

Nogmaals, de meeste moslims zijn zich waarschijnlijk niet bewust van wat er op stapel staat. Maar als de tijd daar is zullen ze weinig weerstand bieden tegen hun leiders en als makke schapen volgen. Kan rustig twintig jaar duren. Maar het zal gebeuren, vast en zeker.

En over 'fokzeugen', de kerken hebben ook altijd aangespoord om maar zoveel mogelijk gelovige kindertjes te werpen. Als dat de reden is om kinderen op de wereld te zetten, animo voor een geloof kweken, dan ben je voor mij een suffe fokzeug.

Edit: en ik ben ABSOLUUT niet van stormfront!!! Ik ben ooit één keer op die site geweest omdat er hier zo'n ophef over werd gemaakt maar ik hou niet van dat soort extreme malloten. Ik waardeer het ook niet dat je mij met nazi's in verband brengt.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:03:39 #186
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8875851
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:24 schreef Leonardo1504 het volgende:
Het lijkt me zinniger als we het over de modale huwelijksimmigrant hebben.
Die vormen evengoed een probleem.

Verder:

quote:
quote:
  woensdag 5 maart 2003 @ 02:26:38 #187
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8875992
Praten als Brugman:

De arabist Jan Brugman schrijft in `Het raadsel van de multicultuur' (1998) over de geschiedenis van modernisering binnen de islam: ,,Wie deze modernistische bewegingen enigszins grondig bestudeert, merkt echter al snel dat zij in wezen conservatief zijn gebleven en dat een vergelijking met het christelijk modernisme niet opgaat. (...) Van een fundamentele heroverweging van de centrale leerstukken van de Islam, van de Islamitische Wet, of van de verhouding tussen Islam en staat was geen sprake.''

Uit: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/scheffer.html

woensdag 5 maart 2003 @ 07:34:59 #188
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8876328
quote:

[..]

Je draait de zaken om. Turken en Marokkanen MOGEN niet eens met Westerlingen trouwen, want die zijn immers te min, geen moslim en zo dus dat mag niet.

Verder is de druk vanuit de familie enorm groot om te huwen met een neef/nicht/bekende uit het dorp van herkomst. (Zelf meegemaakt trouwens.)

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 07:41:04 #189
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8876347
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

NOu, wat voor figuur dan? En hoe weet je dat?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 08:18:36 #190
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8876502
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:57 schreef OK_DAN het volgende:
--- paranoïde borrelpraat ---

Edit: en ik ben ABSOLUUT niet van stormfront!!! Ik ben ooit één keer op die site geweest omdat er hier zo'n ophef over werd gemaakt maar ik hou niet van dat soort extreme malloten. Ik waardeer het ook niet dat je mij met nazi's in verband brengt.

Ik zeg ook niet dat jij van stormfront bent. Ik waarschuw je alleen dat het misschien beter is om je sig te veranderen. De betreffende quote van Jahjah (die volgens geruchten achteraf uit het Arabisch is vertaald) kom je vaker tegen. Maar de manier waarop jij hem schrijft, met drie puntjes en een koppelteken gevolgd door de naam van Jahjah, kom je echt alleen maar tegen bij stormfront en bij jou. In combinatie met jouw uitspraken hier, en de 'argumenten' die jij gebruikt, maar die je bij organisaties als stormfront ook aantreft, zouden mensen tot voorbarige conclusies kunnen komen. Denk je niet?

Oh wil je een lijstje met sites waar die quote staat volgens Google (en dan doen we ook maar de varianten zonder puntjes erbij)?

http://www.google.nl/search?q=%22al+moeten+we+alles+kapot+slaan%22&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=

stormfront.org, overwinnen.net, fundamenteel.nl, xtronx.org zijn goed voor meer dan de helft aan hits

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 05-03-2003 08:26]

woensdag 5 maart 2003 @ 08:21:46 #191
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8876516
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 07:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Je draait de zaken om. Turken en Marokkanen MOGEN niet eens met Westerlingen trouwen, want die zijn immers te min, geen moslim en zo dus dat mag niet.

Dat geldt zeker voor een flink deel van de Marokkanen en Turken. Maar het omgekeerde is ook waar.

Overigens is het nog maar een paar generaties geleden dat het in Nederland uitermate ongewenst was als je als meisje uit een katholiek gezin met een 'heiden' trouwde. Bij veel christenen is het nog steeds not-done om met een ongelovige te trouwen. Dat soort verschijnselen verdwijnen vanzelf na een aantal generaties.

woensdag 5 maart 2003 @ 08:23:21 #192
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8876524
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 08:21 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Dat geldt zeker voor een flink deel van de Marokkanen en Turken. Maar het omgekeerde is ook waar.

Verhouding 95-5%?
quote:
Overigens is het nog maar een paar generaties geleden dat het in Nederland uitermate ongewenst was als je als meisje uit een katholiek gezin met een 'heiden' trouwde. Bij veel christenen is het nog steeds not-done om met een ongelovige te trouwen. Dat soort verschijnselen verdwijnen vanzelf na een aantal generaties.
Vooralsnog lijkt dat anders totaal niet. Integendeel, door de non-stop instroom van nieuwe conservatief ingestelde mensen wordt het alleen maar erger.

1/3e vd Marokkanen en Turken trouwt dan ook nog eens met een familielid...

quote:
Eenderde allochtonen trouwt neef of nicht uit thuisland
26 april 2002

- Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi

Eenderde van de Turken en Marokkanen die een partner uit het land van herkomst haalt, trouwt met een neef of een nicht. Hierdoor lopen zij veel meer kans op kinderen met een (verstandelijk) handicap of erfelijke ziektes. Dit zegt L. Eldering, hoogleraar interculturele pedagogiek aan de Universiteit van Leiden, vandaag in haar afscheidsrede.

Volgens Eldering is de druk op jonge Turken en Marokkanen om een partner uit het moederland te halen erg groot. Bijna driekwart 'importeert' daarom een bruid of bruidegom uit Turkije of Marokko.

Daarbij is het hemd nader dan de rok, meent hoogleraar Eldering. Ze trouwen eerder met een familielid dan met een iemand van de lokale gemeenschap.

Vooral de combinatie neef-nicht blijkt erg populair, met alle risico's van dien. Deze Turkse en Marokkaanse paren lopen namelijk twee keer zoveel kans op kinderen met een (verstandelijk) handicap of erfelijke ziektes als andere paren. De kans daarop wordt nog groter als het traditie is dat neven en nichten binnen de familie met elkaar trouwen.

Volgens Eldering wordt Nederland in toenemende mate geconfronteerd met de schaduwkanten van consanguiniteit (huwelijken binnen een familie). Veel Turkse en Marokkaanse echtgenoten raken in psychische problemen als ze geconfronteerd worden met de zorg voor een (verstandelijk) gehandicapt kind. Dikwijls komen ze daardoor ook in grote geldzorgen, aldus de Leidense hoogleraar.

Eerder dit jaar bleek uit onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht al dat aangeboren afwijkingen de voornaamste doodsoorzaak vormen onder jonge migranten.

Die jonge doden zijn grotendeels terug te voeren op het grotere aantal huwelijken tussen neven en nichten onder allochtonen. Eldering pleit dan ook voor betere voorlichting onder Turken en Marokkanen over de risico's van dit soort huwelijken. Ook zou de overheid erfelijkheidsonderzoeken onder allochtonen moeten stimuleren.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 08:29:17 #193
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8876564
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 08:23 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Verhouding 95-5%?
[..]

Ik ken de verhoudingsgetallen niet. Ik kan er alleen maar (net als jij) naar gokken. Dat doe ik dus niet.
quote:
1/3e vd Marokkanen en Turken trouwt dan ook nog eens met een familielid...
[..]
Vermeld je ook even je (controleerbare) bron als je iets quote?
  woensdag 5 maart 2003 @ 08:46:23 #194
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8876701
Ben je nou helemaal gek geworden! Dus omdat een of andere kikkerlikker op stormfront dezelfde quote van JarJar in z'n sig heeft moet ik me maar een gaan herbezinnen op de authenticiteit ervan? Die quote heb ik uit een krant, niet van stormfront.

En mijn argumenten afdoen als 'borrelpraat' vind ik wel erg makkelijk. Als je er geen fatsoenlijke argumenten tegenin kan brengen kom daar dan gewoon voor uit maar ga niet flauw doen.

woensdag 5 maart 2003 @ 09:11:45 #195
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8877003
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 08:29 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik ken de verhoudingsgetallen niet. Ik kan er alleen maar (net als jij) naar gokken. Dat doe ik dus niet.

Nou, dat is nogal simpel te gokken hoor als 80% vd Turken en Marokkanen met iemand uit het land van herkomst trouwt, en de NLs niet.
quote:
Vermeld je ook even je (controleerbare) bron als je iets quote?
Volkskrant 26 april 2002
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:13:15 #196
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8877024
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 08:18 schreef Leonardo1504 het volgende:
stormfront.org, overwinnen.net, fundamenteel.nl, xtronx.org zijn goed voor meer dan de helft aan hits
.
En de andere helft niet. SO WHAT?????????????????????????

INDYMEDIA staat er notabene ook bij! http://www.indymedia.nl/nl/2002/11/7715.shtml

. .

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 05-03-2003 09:20]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:14:46 #197
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8877057
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 08:46 schreef OK_DAN het volgende:
Ben je nou helemaal gek geworden! Dus omdat een of andere kikkerlikker op stormfront dezelfde quote van JarJar in z'n sig heeft moet ik me maar een gaan herbezinnen op de authenticiteit ervan? Die quote heb ik uit een krant, niet van stormfront.

En mijn argumenten afdoen als 'borrelpraat' vind ik wel erg makkelijk. Als je er geen fatsoenlijke argumenten tegenin kan brengen kom daar dan gewoon voor uit maar ga niet flauw doen.

yup, dat is 100% leonardo ...
vage insinuaties en alles afdoen als zijnde onzin of borrelpraat ...
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:31:26 #198
16625 robh
pi_8877345
Kan iemand vertellen over welke termijnen we hier praten? Dat schermen met "Oe! Veel! Slecht enzo" is prima, maar imo niet relevant als we niet weten hoe lang dit gaat duren.....

In 1 jaar al die mensen binnenhalen is veel (vergeleken met het huidige aantal)

Verspreiden over 15 jaar maakt het toch al een stuk minder "ernstig".

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:46:33 #199
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8879036
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:31 schreef robh het volgende:
Kan iemand vertellen over welke termijnen we hier praten? Dat schermen met "Oe! Veel! Slecht enzo" is prima, maar imo niet relevant als we niet weten hoe lang dit gaat duren.....

In 1 jaar al die mensen binnenhalen is veel (vergeleken met het huidige aantal)

Verspreiden over 15 jaar maakt het toch al een stuk minder "ernstig".

15 jaar zal het zeker niet zijn. Een jaar of 3 a 5.

De aantallen waar het om gaat zijn nu nog in tienerjaren, tot de 19, en gaan meestal vrij vroeg trouwen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8879265
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

15 jaar zal het zeker niet zijn. Een jaar of 3 a 5.

De aantallen waar het om gaat zijn nu nog in tienerjaren, tot de 19, en gaan meestal vrij vroeg trouwen.

Men heeft het over 60.000 tieners per nationaliteit (Turks of Marokkaans). Dat betekent 6.000 per bepaalde leeftijd. Als die getallen kloppen dan betekent dat een verdubbeling in vergelijking met de getallen over 2001. Dat moet eenvoudig te verifieren zijn, want dat betekent dat er 30.000 twintigers zijn bij beide nationaliteiten en 60.000 tieners. Zijn daar cijfers over?
pi_8879427
Ter aanvulling op mijn vorige post, de manier waarop de getallen zijn gebruikt (298.000/60.000 tieners in vergelijking met nu 3.000 partners per jaar die naar NL worden gehaald) vind ik enigzins verlakkerij. Het zijn ook allemaal aannames, de cijfers/feiten van het CBS gaan puur over 2001. Men heeft het ook over 80% van de 2e generatie, terwijl een belangrijk deel van in ieder geval de jongste tieners vermoedelijk al 3e generatie is. Zou dat wat uitmaken voor de cijfers?

Maar eigenlijk gaat het niet echt om de cijfers. Ik denk dat je niemand mag ontzeggen om te trouwen met degene waarmee je wilt trouwen. Ook als diegene nu nog in het buitenland woont, welk buitenland dan ook. Op het moment dat iemand een partner naar Nederland haalt mag je daar wat mij betreft wel eisen aan stellen. Ik heb niets tegen een leeftijdsgrens van 21 jaar. Een inkomen uit een vaste baan lijkt me ook niet echt verkeerd. Of degene die naar Nederland komt moet dusdanige kwaliteiten hebben dat zij/hij hier makkelijk aan de bak kan komen. Een enkeltje richting uitkering lijkt me de verkeerde weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-03-2003 11:56]

Moderator woensdag 5 maart 2003 @ 11:06:05 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8879505
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wel de mensen die uit Nederlands-Indie kwamen en nu in Nederland zitten.

Waarom zijn mensen die uit Nederlands-Indië kwamen anders dan mensen die uit Suriname kwamen (toen het nog bij Nederland hoorde)?
quote:
Ik vind Argentijnen dan nog eerder Westerling dan Surinamers.
Suriname is ook een Nederlandse kolonie geweest hoor .
Van Argrentinië kan ik me dat niet echt goed herinneren...
pi_8880681
Denk dat ik maar een hoofddoek winkel ga openen! Daar volgens mij flinke groei in.
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:21:16 #204
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8881343
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:02 schreef Kozzmic het volgende:
Ter aanvulling op mijn vorige post, de manier waarop de getallen zijn gebruikt (298.000/60.000 tieners in vergelijking met nu 3.000 partners per jaar die naar NL worden gehaald) vind ik enigzins verlakkerij. Het zijn ook allemaal aannames, de cijfers/feiten van het CBS gaan puur over 2001. Men heeft het ook over 80% van de 2e generatie, terwijl een belangrijk deel van in ieder geval de jongste tieners vermoedelijk al 3e generatie is. Zou dat wat uitmaken voor de cijfers?
Kolder, alsof de cijfers van 2001 nu opeens grootschalig veranderd zijn. Nee.
Verder worden er geen aannames gedaan die nergens op gebaseerd zijn, er wordt gewoon gekeken naar de huidige realiteit en wat je daarvan redelijkerwijs in de directe toekomst kan verwachten.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:28:45 #205
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8881545
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Men heeft het over 60.000 tieners per nationaliteit (Turks of Marokkaans). Dat betekent 6.000 per bepaalde leeftijd. Als die getallen kloppen dan betekent dat een verdubbeling in vergelijking met de getallen over 2001. Dat moet eenvoudig te verifieren zijn, want dat betekent dat er 30.000 twintigers zijn bij beide nationaliteiten en 60.000 tieners. Zijn daar cijfers over?

Dat is niet helemaal waar, want gesteld dat x procent van die twintigers al getrouwd is met een partner uit hun eigen land, dan zou het aantal twintigers (100+x)/100 keer 30.000 zijn bij een verdubbeling.

Dat soort cijfers is bovendien zeer speculatief, omdat conclusies noodzakelijkerwijs gebaseerd zijn op een heleboel vooronderstellingen. Je kan er eigenlijk uit concluderen wat je maar wil, zolang je alleen de cijfers weet, en niet weet hoe ze geïnterpreteerd zouden moeten worden. Een aantal dingen die je niet weet is bijvoorbeeld het percentage ongehuwden per leeftijdsgroep, de verdeling van de leeftijden van trouwlustigen (daar doet X-Ray wel een uitspraak over, maar dat is dus louter speculatief), en nog een heleboel andere factoren. Ook het deel dat trouwt met een partner uit het eigen land, die al in Nederland woonde is onbekend. Ook staat er in deze cijfers niets over remigratie, en een eventuele leeftijdsverdeling van remigranten. Kortom: met alleen deze cijfers is iedere conclusie te trekken die je wil.

Om toch wat cijfers te geven, hier de leeftijdsverdeling van 1e en 2e generatie allochtonen onder de 40 jaar in 2002 (bron: CBS, gebruik de StatLine tool op de website):

0-4 jaar : 229.366
5-9 jaar : 215.730
10-14 : 214.339
15-19 : 213.216
20-24 : 227.232
25-29 : 250.167
30-34 : 282.179
35-39 : 267.326

Dit gaat dus over alle 1e en 2e generatie allochtonen, westers en niet westers.

woensdag 5 maart 2003 @ 12:28:57 #206
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8881549
Heb niet het hele topic doorgelezen maar ik las iets over fokzeugen...

Mag ik even ter herinnering brengen dat de integratie tot nu toe het best lukt op het gebied van kinderen krijgen?

De meeste jonge allochtonen willen 2-3 kinderen krijgen blijkt uit enquetes. Je ziet het ook als je naar de statistieken krijgt. Het gemiddeld aantal kinderen bij allochtonen loopt steeds verder terug en komt al heel dicht bij het gemiddelde van de Autochtone bevolking.

Rechtstreeks uit de VN

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_8881699
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Kolder, alsof de cijfers van 2001 nu opeens grootschalig veranderd zijn.

Nu niet, maar over 10 a 15 jaar misschien wel.

Maar kijk eens naar de tweede post die ik erover gedaan heb. Wat men eigenlijk zegt in het artikel is dat er in 2001 3.000 personen per nationaliteit (Turks, Marokkaans) waren die hun partner uit het buitenland haalde, maar dat dat bij de huidige tieners verdubbeld naar 6.000 (60.000 per 10 jaar). Oftewel in 10 jaar tijd verdubbeld het aantal personen per leeftijdscategorie. Klopt dat wel?

pi_8881818
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:28 schreef Leonardo1504 het volgende:

Om toch wat cijfers te geven, hier de leeftijdsverdeling van 1e en 2e generatie allochtonen onder de 40 jaar in 2002 (bron: CBS, gebruik de StatLine tool op de website):

0-4 jaar : 229.366
5-9 jaar : 215.730
10-14 : 214.339
15-19 : 213.216
20-24 : 227.232
25-29 : 250.167
30-34 : 282.179
35-39 : 267.326

Dit gaat dus over alle 1e en 2e generatie allochtonen, westers en niet westers.

Het eerste stukje van je post wel gelezen, maar even bewust negerend (is niet echt in tegenspraak met wat ik zeg geloof ik).

Uit de cijfers blijkt dus dat het aantal personen per leeftijdscategorie juist flink afneemt. Uit het artikel in de openingspost kan je concluderen dat het voor Turken en Marokkanen explosief toeneemt. Anders kom je niet van 3.000 naar Nederland gehaalde partners per jaar naar 60.000 potentiele huwelijkskandidaten per 10 jaar. Ik heb daar twijfels over, en zou wel eens precieze cijfers willen zien.

woensdag 5 maart 2003 @ 12:44:40 #209
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8882008
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:38 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het eerste stukje van je post wel gelezen, maar even bewust negerend (is niet echt in tegenspraak met wat ik zeg geloof ik).

Uit de cijfers blijkt dus dat het aantal personen per leeftijdscategorie juist flink afneemt. Uit het artikel in de openingspost kan je concluderen dat het voor Turken en Marokkanen explosief toeneemt. Anders kom je niet van 3.000 naar Nederland gehaalde partners per jaar naar 60.000 potentiele huwelijkskandidaten per 10 jaar. Ik heb daar twijfels over, en zou wel eens precieze cijfers willen zien.

De cijfers voor Marokkanen en Turken kan je met de StatLine tool zelf halen uit de CBS link die ik eerder in dit topic heb gegeven.

Opmerking: Lees dat eerste deel toch nog maar een keer, want je maakt een denkfout. Bovendien kan je concluderen wat je wil, omdat je een heleboel informatie mist, en daarover dus aannames moet maken. Dat is het klassieke voorbeeld van misbruik van statistiek om enige status aan (foutieve) argumentatie te verlenen. Als je cijfers combineert met vooroordelen kan je de conclusies wel weggooien. Idem als je weinig cijfers combineert met veel aannames.

pi_8883200
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:44 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

De cijfers voor Marokkanen en Turken kan je met de StatLine tool zelf halen uit de CBS link die ik eerder in dit topic heb gegeven.

Opmerking: Lees dat eerste deel toch nog maar een keer, want je maakt een denkfout. Bovendien kan je concluderen wat je wil, omdat je een heleboel informatie mist, en daarover dus aannames moet maken. Dat is het klassieke voorbeeld van misbruik van statistiek om enige status aan (foutieve) argumentatie te verlenen. Als je cijfers combineert met vooroordelen kan je de conclusies wel weggooien. Idem als je weinig cijfers combineert met veel aannames.

Volgens mij maak ik niet de denkfout, maar degene die met een wirwar aan cijfers conclusies probeert te trekken over de toekomst. Dat doe ik volgens mij niet. Ik vraag me enkel af wat de cijfers uit het artikel op de FP (dus die 60.000 tieners in vergelijking met de 3.000 huwelijken in 2001) nu precies betekenen voor een toename van het aantal huwelijken met een buitenlandse partner. En om welk tijdspad het daarbij gaat. Daarbij kom ik overigens tot dezelfde conclusie als jij, met deze cijfers kom je niet ver. Zelfs niet als je een hele grove schatting wilt maken. Mijn vraag was dan ook niet echt aan jou gericht, maar aan degenen die een "enorme toename" van het aantal huwelijken verwachten.
pi_8887570
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:06 schreef sp3c het volgende:
Suriname is ook een Nederlandse kolonie geweest hoor .
Ja en een Westers land als Frankrijk heeft bijna heel Noord-Afrika gekoloniseerd.
Dat is toch geen argument om ze vervolgens Westers te noemen. Anders was de hele wereld zowat Westers.
pi_8900295
Waarom in vredesnaam zou 80% van de tweede generatie Turken en Marokkanen er voor kiezen om een huwelijkskandidaat uit het herkomstland van de ouders te halen? Is daar ook onderzoek naar gedaan?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 6 maart 2003 @ 00:10:32 #213
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8900605
Omdat ze allemaal zo vreselijk verliefd zijn geworden tijdens de vakantie.

Wellicht heeft dit er iets mee te maken:

quote:
ROTTERDAM - In Nederland wonende Marokkanen hebben een sterk verhoogde kans op schizofrenie. Vergeleken met autochtone Nederlanders hebben Marokkanen een vijf keer zo groot risico op deze aandoening. Ook op andere psychische stoornissen scoren ze hoog.

Dat blijkt uit recent onderzoek naar de relatie tussen psychische stoornissen en etniciteit. De studie is verricht door een groep onderzoekers, die in Den Haag naar een groot aantal eerste opnames in verband met schizofrenie hebben gekeken. Ook Surinamers hebben een verhoogde kans op psychische stoornissen. Opvallend is dat Turken in vergelijking met Nederlanders maar een licht verhoogd risico hebben. Over de oorzaak van de hoge gevoeligheid bij Marokkanen en Surinamers tasten wetenschappers nog in het duister. "We vermoeden dat het te maken heeft met de cultuurschok door de emigratie naar Nederland. Dat moet haast wel, want in de herkomstlanden komt schizofrenie niet meer voor dan in Nederland", aldus de bij het onderzoek betrokken hoogleraar maatschappelijke gezondheidszorg J. Mackenbach. Wat de emigratie voor Marokkanen zo moeilijk maakt dat ze er geestelijk ziek van worden, is nog onvoldoende onderzocht. "We vermoeden dat het een specifiek probleem is van de tweede generatie. Ze horen niet meer bij hun ouders die nog volgens de oude tradities leven, maar vinden ook niet voldoende aansluiting bij de Nederlandse cultuur. Het lijkt erop dat die positie de vorming van hun identiteit bemoeilijkt", aldus de aan de Erasmus Universiteit verbonden hoogleraar.

Schizofrenie is een chronische stoornis waarbij de patiënt lijdt aan terugkerende psychoses. Tijdens zo'n aanval heeft hij waandenkbeelden en hoort hij stemmen. De ziekte is met medicijnen wel te behandelen, maar nooit te genezen.

Dat Turken minder vatbaar zijn voor schizofrenie, komt mogelijk omdat ze in een hechter groepsverband leven. Mackenbach: "Daar is de verwijdering tussen de eerste en de tweede generatie minder groot".
Dat de levensverwachting van allochtonen lager is dan die van Nederlanders, is al langer bekend. Die van Turken en Marokkanen ligt enkele jaren lager dan de levensverwachting van autochtonen.

[Dit bericht is gewijzigd door OK_DAN op 06-03-2003 00:21]

donderdag 6 maart 2003 @ 10:43:26 #214
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8905111
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 00:10 schreef OK_DAN het volgende:
Omdat ze allemaal zo vreselijk verliefd zijn geworden tijdens de vakantie.

Wellicht heeft dit er iets mee te maken:

Ik zie niet in wat dit met het topic te maken heeft
quote:
[..]
En al weer een verhaal zonder bron
Ik ken het verhaal overigens, het heeft ergens half 2002 in de Haagsche courant gestaan. Het onderzoek vertelt ook dat schizofrenie onder Marokkanen in het algemeen niet vaker voorkomt dan onder Nederlanders. Het heeft dus niets te maken met Marokkaan-zijn. Het lijkt bovendien een typisch tweede generatie probleem, en dus niet erfelijk. Wat OK_DAN hiermee wil aantonen ontgaat me dan ook volledig.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 06-03-2003 10:50]

pi_8909904
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:43 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

[..]

Ik ken het verhaal overigens, het heeft ergens half 2002 in de Haagsche courant gestaan. Het onderzoek vertelt ook dat schizofrenie onder Marokkanen in het algemeen niet vaker voorkomt dan onder Nederlanders. Het heeft dus niets te maken met Marokkaan-zijn. Het lijkt bovendien een typisch tweede generatie probleem, en dus niet erfelijk. Wat OK_DAN hiermee wil aantonen ontgaat me dan ook volledig.

Volgens mij is de link tussen het topic en dit verhaal dat het in beide gevallen om tweede-generatie allochtonen gaat. Ik begrijp alleen niet wat een verhoogde kans op een psychische aandoening te maken heeft met het in het buitenland halen van je bruid.
  donderdag 6 maart 2003 @ 20:03:50 #216
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8918401
quote:

[..]

[..]

Het komt vaker voor onder Marokkanen in NL.
Het heeft dus te maken met de combinatie Marokkaan zijn en in NL wonen.

Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26662

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8918764
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 20:03 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het komt vaker voor onder Marokkanen in NL.
Het heeft dus te maken met de combinatie Marokkaan zijn en in NL wonen.

Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26662

Okee, maar wat hebben stemmetjes in je hoofd te maken met import-bruiden?
  donderdag 6 maart 2003 @ 20:21:08 #218
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8918812
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 20:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

Okee, maar wat hebben stemmetjes in je hoofd te maken met import-bruiden?

Nou...
quote:
Volkskrant:
Eenderde allochtonen trouwt neef of nicht uit thuisland
26 april 2002

- Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi

Eenderde van de Turken en Marokkanen die een partner uit het land van herkomst haalt, trouwt met een neef of een nicht. Hierdoor lopen zij veel meer kans op kinderen met een (verstandelijk) handicap of erfelijke ziektes. Dit zegt L. Eldering, hoogleraar interculturele pedagogiek aan de Universiteit van Leiden, vandaag in haar afscheidsrede.

Volgens Eldering is de druk op jonge Turken en Marokkanen om een partner uit het moederland te halen erg groot. Bijna driekwart 'importeert' daarom een bruid of bruidegom uit Turkije of Marokko.

Daarbij is het hemd nader dan de rok, meent hoogleraar Eldering. Ze trouwen eerder met een familielid dan met een iemand van de lokale gemeenschap.

Vooral de combinatie neef-nicht blijkt erg populair, met alle risico's van dien. Deze Turkse en Marokkaanse paren lopen namelijk twee keer zoveel kans op kinderen met een (verstandelijk) handicap of erfelijke ziektes als andere paren. De kans daarop wordt nog groter als het traditie is dat neven en nichten binnen de familie met elkaar trouwen.

Volgens Eldering wordt Nederland in toenemende mate geconfronteerd met de schaduwkanten van consanguiniteit (huwelijken binnen een familie). Veel Turkse en Marokkaanse echtgenoten raken in psychische problemen als ze geconfronteerd worden met de zorg voor een (verstandelijk) gehandicapt kind. Dikwijls komen ze daardoor ook in grote geldzorgen, aldus de Leidense hoogleraar.

Eerder dit jaar bleek uit onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht al dat aangeboren afwijkingen de voornaamste doodsoorzaak vormen onder jonge migranten.

Die jonge doden zijn grotendeels terug te voeren op het grotere aantal huwelijken tussen neven en nichten onder allochtonen. Eldering pleit dan ook voor betere voorlichting onder Turken en Marokkanen over de risico's van dit soort huwelijken. Ook zou de overheid erfelijkheidsonderzoeken onder allochtonen moeten stimuleren.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8918932
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 20:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nou...
[..]

Dus omdat de geimporteerde echtgenoten vaak familie zijn is de kans hoger op een kind met een afwijking en daardoor kunnen de jonge ouders psychische aandoeningen krijgen?

Dan is dat dus geen antwoord op mijn vraag waarom 80% van de Turken en Marokkanen hun bruid(egom) uit het land van herkomst willen halen.

donderdag 6 maart 2003 @ 23:35:45 #220
3542 Gia
User under construction
pi_8923477
quote:

Ehm....was op de tv eergisteren.
Twee Marokkaanse zielenknijpers die het niet met elkaar eens konden worden.

De ene beweerde dat deze schizofrenie ontstond doordat de jonge Marokkanen niet bij iedere disco naar binnen mogen.
(Waar zou dat nou toch aan liggen?)

De andere was wat rationeler en verklaarde het verschijnsel als getrouwtrek van 2 culturen. Door de ouders wordt de Marokkaanse cultuur opgedrongen, terwijl ze opgroeien in een Westerse cultuur. Vooral jongens krijgen hier problemen mee, omdat die veel vrijer worden opgevoed. (Ze mogen op stap, en zo)
Meisjes worden meer binnenshuis gehouden en strenger opgevoed.
Aldus psych 2.

Ik denk dat het uit het buitenland halen van de huwelijkspartner dit probleem alleen verergert voor elke volgende generatie Marokkanen. Aangezien ze steeds de Marokkaanse cultuur opgedrongen wordt en daardoor verward raken door de Westerse vrijheid waar ze in opgroeien.

donderdag 6 maart 2003 @ 23:40:31 #221
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8923635
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:56 schreef sizzler het volgende:
Waarom in vredesnaam zou 80% van de tweede generatie Turken en Marokkanen er voor kiezen om een huwelijkskandidaat uit het herkomstland van de ouders te halen? Is daar ook onderzoek naar gedaan?
Omdat ze dat nu doen!
De tweede generatie haalt massaal zijn huwelijkspartner uit het buitenland.
quote:
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8924453
-edit-

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 07-03-2003 00:25]

I believe today that my conduct is in accordance with the will of the Almighty Creator.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 00:22:23 #223
27439 tRiZzZ
Nederlander
pi_8924639
quote:
ik ook niet !! ben er ZWAAR op tegen !!!
God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
pi_8924743
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 23:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Omdat ze dat nu doen!
De tweede generatie haalt massaal zijn huwelijkspartner uit het buitenland.
[..]

Waarom doen ze dat? Wat zijn hun motieven? Wat voor druk ervaren ze dan en van wie?
pi_8925184
Van hun familie, waarschijnlijk.
Gunzilla!
  vrijdag 7 maart 2003 @ 07:39:35 #226
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8926483
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 00:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat? Wat zijn hun motieven? Wat voor druk ervaren ze dan en van wie?

Van de gemeenschap alhier.
Voornamelijk de familie.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 08:56:06 #227
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8926813
Het onderzoek zegt ook dat in het eigen land ceteris paribus niet meer schizofrenie voorkomt dan normaal te verwachten is. In Nederland dus meer. Dat betekent dat trouwenmet je familie de vijf keer verhoogde kans op schizofrenie niet kan verklaren.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 08:58:13 #228
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8926832
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 08:56 schreef Leonardo1504 het volgende:
Het onderzoek zegt ook dat in het eigen land ceteris paribus niet meer schizofrenie voorkomt dan normaal te verwachten is. In Nederland dus meer. Dat betekent dat trouwenmet je familie de vijf keer verhoogde kans op schizofrenie niet kan verklaren.
Tenzij er in het land van herkomst niet meer massaal met familie getrouwd wordt.

Het is een bekend feit dat er veelal met neef/nicht getrouwd wordt zodat de rest vd familie ook naar het 'rijke Westen' kan komen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 09:02:43 #229
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8926901
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 08:58 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Tenzij er in het land van herkomst niet meer massaal met familie getrouwd wordt.

Het is een bekend feit dat er veelal met neef/nicht getrouwd wordt zodat de rest vd familie ook naar het 'rijke Westen' kan komen.

Ik denk dat je even moet opzoeken wat ceteris paribus betekent.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 09:21:29 #230
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8927158
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 09:02 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik denk dat je even moet opzoeken wat ceteris paribus betekent.

Hoe kunnen de omstandigheden nu gelijk blijven terwijl er een duidelijk verschil is! Namelijk het huwen naar een ander land!

Ach ja, de latijnse benaming staat altijd intressanter he? .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:24:35 #231
3542 Gia
User under construction
pi_8931197
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 00:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Omdat Marokkaanse meisjes die in Nederland zijn opgegroeid vaak te vrijgevochten zijn. Die laten zich niet meer door hun man onderdrukken en blijven niet braaf thuis, in de keuken.

Meisjes uit hun eigen land, zijn nog volgens de Marokkaanse traditie opgevoed en zijn veel volgzamer.

Juist doordat dit nu op zo'n grote schaal gebeurt, kunnen veel Nederlandse Marokkaanse meisjes niet aan een goede Marokkaanse man komen in Nederland. Gevolg is dat ook zij hun partners uit marokko halen of, wat ook steeds meer gebeurt, de meisjes worden na de basisschool naar familie in Marokko gestuurd. Ze kunnen daarna weer als bruid naar Nederland gehaald worden. Zo zijn ze verzekerd van een huwelijkspartner.

vrijdag 7 maart 2003 @ 13:13:55 #232
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8932431
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 09:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hoe kunnen de omstandigheden nu gelijk blijven terwijl er een duidelijk verschil is! Namelijk het huwen naar een ander land!

Ach ja, de latijnse benaming staat altijd intressanter he? .

De overige omstandigheden blijven gelijk. Dat zegt het onderzoek ook: De 5 keer verhoogde kans op schizofrenie valt niet te verklaren uit het trouwen met familieleden.

En ja, natuurlijk vind ik het gebruik van Latijnse termen, of uitdrukkingen in het Grieks (om een chiasme te gebruiken)heel interessant. Jij niet ?

vrijdag 7 maart 2003 @ 13:22:24 #233
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8932597
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:13 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

De overige omstandigheden blijven gelijk. Dat zegt het onderzoek ook: De 5 keer verhoogde kans op schizofrenie valt niet te verklaren uit het trouwen met familieleden.

En ja, natuurlijk vind ik het gebruik van Latijnse termen, of uitdrukkingen in het Grieks (om een chiasme te gebruiken)heel interessant. Jij niet ?

Waar lees jou trouwens het 'ceteris paribus' erin terug? In het artikel staat daar niets over.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:54:00 #234
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8933358
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Waar lees jou trouwens het 'ceteris paribus' erin terug? In het artikel staat daar niets over.

Ja dat is een beetje lastig, aangezien ik het artikel niet gelijk kan terugvinden in de vorm waarin ik het destijds gelezen heb. Maar voor jou als Hagenaar/Hagenees moet het een koud kunstje zijn, aangezien dit artikel in juni of juli 2002 (als mijn geheugen me niet in de steek laat) in de Haagsche Courant heeft gestaan. Laat ik me daarom beperken tot een citaat uit het artikel zoals dat hier in dit topic gepost is:
quote:
. "We vermoeden dat het te maken heeft met de cultuurschok door de emigratie naar Nederland. Dat moet haast wel, want in de herkomstlanden komt schizofrenie niet meer voor dan in Nederland", aldus de bij het onderzoek betrokken hoogleraar maatschappelijke gezondheidszorg J. Mackenbach. Wat de emigratie voor Marokkanen zo moeilijk maakt dat ze er geestelijk ziek van worden, is nog onvoldoende onderzocht. "We vermoeden dat het een specifiek probleem is van de tweede generatie. Ze horen niet meer bij hun ouders die nog volgens de oude tradities leven, maar vinden ook niet voldoende aansluiting bij de Nederlandse cultuur.
Opvallend is verder dat Turken, die er een vergelijkbare huwelijkscultuur op nahouden, nauwelijks een verhoogde kans op schizofrenie hebben. (Dat kon ik in het citaat niet terugvinden, maar het is wel zo). Surinamers, die een heel andere huwelijkscultuur hebben, hebben daarentegen wel weer een sterk verhoogde kans om schizofreen te worden.

Er is overigens geopperd om ook onderzoek te doen naar bijvoorbeeld Nederlanders die naar een land met een heel andere cultuur emigreren. Een hypothese (die bij mijn weten niet getoetst is) is dat de personen in kwestie zoveel moeite hebben om zich te identificeren met de omgeving (cultuur/taal/gewoonten) waarin ze terecht komen, bijvoorbeeld door de enorme verschillen tussen twee culturen, dat ze als het ware hun eigen identiteit verliezen. Hierdoor kunnen mensen psychoses en andere psychische ellende krijgen.

vrijdag 7 maart 2003 @ 14:21:14 #235
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8934068
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:54 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ja dat is een beetje lastig, aangezien ik het artikel niet gelijk kan terugvinden in de vorm waarin ik het destijds gelezen heb. Maar voor jou als Hagenaar/Hagenees moet het een koud kunstje zijn, aangezien dit artikel in juni of juli 2002 (als mijn geheugen me niet in de steek laat) in de Haagsche Courant heeft gestaan. Laat ik me daarom beperken tot een citaat uit het artikel zoals dat hier in dit topic gepost is:

Ik lees geen Haagsche Courant, dus nee, het is niet te controleren.
quote:
Opvallend is verder dat Turken, die er een vergelijkbare huwelijkscultuur op nahouden, nauwelijks een verhoogde kans op schizofrenie hebben. (Dat kon ik in het citaat niet terugvinden, maar het is wel zo). Surinamers, die een heel andere huwelijkscultuur hebben, hebben daarentegen wel weer een sterk verhoogde kans om schizofreen te worden.

Er is overigens geopperd om ook onderzoek te doen naar bijvoorbeeld Nederlanders die naar een land met een heel andere cultuur emigreren. Een hypothese (die bij mijn weten niet getoetst is) is dat de personen in kwestie zoveel moeite hebben om zich te identificeren met de omgeving (cultuur/taal/gewoonten) waarin ze terecht komen, bijvoorbeeld door de enorme verschillen tussen twee culturen, dat ze als het ware hun eigen identiteit verliezen. Hierdoor kunnen mensen psychoses en andere psychische ellende krijgen.

Ja okay, maar er wordt niet gerept over de situatie in het thuisland. Hoe het daar zit weten we dus niet, dus kan je het niet gebruiken in deze discussie. Daar hamer je zelf altijd zo op, dus ik neem aan dat je het met me eens bent.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8940486
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat Marokkaanse meisjes die in Nederland zijn opgegroeid vaak te vrijgevochten zijn. Die laten zich niet meer door hun man onderdrukken en blijven niet braaf thuis, in de keuken.

Meisjes uit hun eigen land, zijn nog volgens de Marokkaanse traditie opgevoed en zijn veel volgzamer.

Ja, een (Marokkaanse) vriend van me is nu dus ook met een Marokkaans meisje getrouwd. Hij zit hier en zij wacht in Marokko op een verblijfsvergunning. Hij geeft idd dezelfde reden op.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 18:59:39 #237
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8940572
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 18:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja, een (Marokkaanse) vriend van me is nu dus ook met een Marokkaans meisje getrouwd. Hij zit hier en zij wacht in Marokko op een verblijfsvergunning. Hij geeft idd dezelfde reden op.

Een Ex-vriend van mij ook ja.

Opeens op vakantie
Getrouwd
En maar importeren

.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8941395
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 18:59 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Een Ex-vriend van mij ook ja.

Opeens op vakantie
Getrouwd
En maar importeren

.

Was trouwens wel via de familie geregeld, maar geen familie ofzo. Hij was bijna met een ander meisje getrouwd maar die voldeed niet (lees: ouders te weinig geld).

Maargoed er is dus geen onderzoek gedaan naar de motieven om een bruid uit het buitenland te halen?

vrijdag 7 maart 2003 @ 19:41:42 #239
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8941511
Nederlandse vrouwen maken zich ongeschikt voor het huwlijk door carriere en losbandig gedrag te prefereren boven een serieuze relatie. Daarom logisch dat mannen steeds meer hun heil gaan zoeken in het buitenland, steeds meer gefrustreerde ouwe vrijsters achterlatend.

Het voorlichten van de Nederlandse vrouw , te beginnen op scholen, zal dit verschijnsel zeker verminderen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8941640
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederlandse vrouwen maken zich ongeschikt voor het huwlijk door carriere en losbandig gedrag te prefereren boven een serieuze relatie. Daarom logisch dat mannen steeds meer hun heil gaan zoeken in het buitenland, steeds meer gefrustreerde ouwe vrijsters achterlatend.

Het voorlichten van de Nederlandse vrouw , te beginnen op scholen, zal dit verschijnsel zeker verminderen.

Mag toch hopen dat dit als grap bedoeld is ?
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
  vrijdag 7 maart 2003 @ 19:50:05 #241
8502 BAZZA
pi_8941717
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:46 schreef Cervix het volgende:

Mag toch hopen dat dit als grap bedoeld is ?

Nee ik denk het niet, BHFH is zeg maar de Nederlandse versie van de meeste allochtonen in Nederland: lager opgeleid en weinig ervaring met sterke vrouwen en uit gemakzucht een soort broedkip zoeken als vrouw.

Maarja als een Nederlandse staatsburger daar gelukkig van kan worden... tja dan doe je er weinig aan...

pi_8944468
quote:

Kom kom, die oude vrijsters worden wel weer geprefereerd door anderen op zoek naar een legitimatie voor verblijf.

salva cum reverentia
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:20:55 #243
16715 Mylene
*schatje*
pi_8944574
quote:

Dus je wilt gewoon een vrouw die passief de hele dag thuis zit??
Je komt wel erg conservatief over.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:33:47 #244
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944830
quote:

Joh flikker op eeuwige maagd.

Het zijn geen Nederlandse mannen die massaal vrouwen uit Marokko en Turkije halen, het zijn Marokkaanse en Turkse mannen die dat doen. NLe mannen kunnen namelijk WEl scoren en sterke, zelfstandige en zelfbewuste sexy vrouwen aan, in tegenstelling tot jij.
Gefrustreerde oude vrijer die je dr bent.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:34:31 #245
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944844
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:50 schreef BAZZA het volgende:

[..]

BHFH is zeg maar de Nederlandse versie van de meeste allochtonen in Nederland:

BHFH is van Marokkaanse afkomst...

BHFH: het geheim ontrafeld

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:43:27 #246
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8945104
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Joh flikker op eeuwige maagd.

Het zijn geen Nederlandse mannen die massaal vrouwen uit Marokko en Turkije halen, het zijn Marokkaanse en Turkse mannen die dat doen. NLe mannen kunnen namelijk WEl scoren en sterke, zelfstandige en zelfbewuste sexy vrouwen aan, in tegenstelling tot jij.
Gefrustreerde oude vrijer die je dr bent.

Joh, Nederlandse mannen zijn echt stoer he
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:45:03 #247
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8945157
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:43 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Joh, Nederlandse mannen zijn echt stoer he

Nee, BHFH's gefrustreerde (alle Nederlandse vrouwen zijn hoeren) lulverhalen over NLe vrouwen zijn normaal zeker?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:48:51 #248
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8945257
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, BHFH's gefrustreerde (alle Nederlandse vrouwen zijn hoeren) lulverhalen over NLe vrouwen zijn normaal zeker?

Ik had het niet over BHFH, ik had het over jouw Nederlandsemanzijnsuperioriteitsgevoel ten opzichte van Turken en Marokkanen.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:48:58 #249
8502 BAZZA
pi_8945260
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:45 schreef X-Ray het volgende:

Dat hangt een beetje van je referentiekader af

er zijn buiten het Westen vele mensen die er ook zo over denken, en als hij daar nou gelukkig mee is... beter dan dat hij met een leuk en vrij meisje trouwt om haar vervolgens te gaan onderdrukken zoals sommige mensen doen...

Hij komt zichzelf nog weleens tegen

vrijdag 7 maart 2003 @ 22:51:04 #250
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8945315
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:48 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik had het niet over BHFH, ik had het over jouw Nederlandsemanzijnsuperioriteitsgevoel ten opzichte van Turken en Marokkanen.

Daar heb ik het niet over, ik heb het over BHFHs zogenaamde manzijnsuperioriteitsgevoel ten opzichte van Nederlandse vrouwen die hij niet kan krijgen en als hoer bestempelt uit frustratie
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:52:04 #251
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8945336
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over, ik heb het over BHFHs zogenaamde manzijnsuperioriteitsgevoel ten opzichte van Nederlandse vrouwen die hij niet kan krijgen en als hoer bestempelt uit frustratie

dan hebben we het over twee verschillende dingen
zullen we nu weer ontopic gaan?
  zaterdag 8 maart 2003 @ 11:19:49 #252
3542 Gia
User under construction
pi_8950792
In Nederland zijn mannen en vrouwen gelijkwaardige partners.

Marokkanen accepteren dat blijkbaar niet en halen daarom een ondergeschikte vrouw uit het buitenland.

Dit heeft duidelijk een zeer ongunstige invloed op de integratie, aangezien hun kinderen ook weer opgevoed worden door een moeder met normen en waarden uit een land met een totaal tegengestelde cultuur. Uiteraard zal ook het gebruik van de Nederlandse taal nog altijd niet voldoende zijn, omdat moeder gewoon Marokkaans spreekt thuis.

Ik denk dat als een Nederlandse Marokkaan trouwt met een Nederlandse Marokkaanse dat hun kinderen zich zullen ontpoppen tot normale Nederlanders, zonder verwarring over hun afkomst, die gewoon Nederlands als eerste taal hebben en zich bovenal Nederlander voelen.

Daarom ben ik het 100% eens met partijen die de huwelijksmigratie van deze mensen tegen wil werken.
Dus niet omdat ik, volgens sommige fokkers, iets tegen Marokkanen zou hebben, maar omdat het beter is voor de integratie van toekomstige generaties.

zaterdag 8 maart 2003 @ 11:39:56 #253
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8951054
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:19 schreef Gia het volgende:
In Nederland zijn mannen en vrouwen gelijkwaardige partners.

Marokkanen accepteren dat blijkbaar niet en halen daarom een ondergeschikte vrouw uit het buitenland.

Dit heeft duidelijk een zeer ongunstige invloed op de integratie, aangezien hun kinderen ook weer opgevoed worden door een moeder met normen en waarden uit een land met een totaal tegengestelde cultuur. Uiteraard zal ook het gebruik van de Nederlandse taal nog altijd niet voldoende zijn, omdat moeder gewoon Marokkaans spreekt thuis.

Ik denk dat als een Nederlandse Marokkaan trouwt met een Nederlandse Marokkaanse dat hun kinderen zich zullen ontpoppen tot normale Nederlanders, zonder verwarring over hun afkomst, die gewoon Nederlands als eerste taal hebben en zich bovenal Nederlander voelen.

Daarom ben ik het 100% eens met partijen die de huwelijksmigratie van deze mensen tegen wil werken.
Dus niet omdat ik, volgens sommige fokkers, iets tegen Marokkanen zou hebben, maar omdat het beter is voor de integratie van toekomstige generaties.

dan moeten er wel geschikte huwlijkskandidaten zijn in Nederland en dan heb je dus maar een zeer kleine vijver om in te vissen en zullen velen gedwongen hun hele leven zonder partner moeten blijven.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 maart 2003 @ 12:02:56 #254
3542 Gia
User under construction
pi_8951397
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dan moeten er wel geschikte huwlijkskandidaten zijn in Nederland en dan heb je dus maar een zeer kleine vijver om in te vissen en zullen velen gedwongen hun hele leven zonder partner moeten blijven.

Er zijn voldoende geschikte huwelijkskandidaten in nederland, alleen wil jij en vele anderen niet graag een normale Nederlandse vrouw.
Een vrouw mag geen sex hebben voor het huwelijk?
Een man wel, blijkbaar.

Verder, als Nederland en de verdorven Nederlandse maatschappij jou niet aanstaat, wat doe je hier dan nog?
Ga dan in een land wonen met een maatschappij die jouw normen en zeden als wet hanteert.

zaterdag 8 maart 2003 @ 15:29:25 #255
8502 BAZZA
pi_8955189
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

De EU is groot hoor
  zaterdag 8 maart 2003 @ 15:30:22 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_8955212
slotje
  zaterdag 8 maart 2003 @ 15:30:39 #257
16715 Mylene
*schatje*
pi_8955218
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: