Bovendien zou ik er toch niet zo blij mee zijn dat je Vijand(VS) ineens een land naast je in bezit heeft met een flinke vechtklare strijdmacht.
Waar ik opvallend lang ook niks van gehoord heb is Hezbollah. Een jaartje geleden gingen de geruchten nog in de ronde dat ze het palestijnse volk zouden willen helpen. Zit een 'aanval' vanuit Zuid-Libanon erin...terwijl iedereen het druk heeft met de kwestie Irak?
en als het daar dan escalleert zal dan Israel zuid-Libanon weer bezetten ........maarja wat is dan de reactie van Syrie die Libanon zowat bezit.
Bovenstaande problemen zijn nog enigzins te bedwingen omdat er aanwijsbare landen zijn, maar wat als Al-Qaida wat aanslagen pleegt niemand weet wie of waar dan de schuldigen te pakken.
Het gaat volgens mij nu echt de verkeerde kant op in die regio
verwachten jullie een escalatie als de oorlog tegen Irak begint?
edit:typo
Ik ben bang dat de Vs de situatie onderschat.
quote:hier? mm nee dat zit er niet in joh. Is amper een wapen te krijgen hier.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:45 schreef Antagonist het volgende:
Het zal zeker escaleren.
En ik denk dat het diepgewortelde moslim nationalisme ook in nederland zal laten zien dat ze niet blij met westerlingen zijn.
een burgeroorlog klinkt in mijn oren niet onwaarschijnlijk
quote:helft van de islamitische mannen heeft een vuurwapen om de familie te beschermen , en ga jij maar naar hoog catherijne en geef de dichstbijzijnde junk 10 euro als hij je een pistool kan bezorgen .
Op dinsdag 4 maart 2003 15:52 schreef PLAE@ het volgende:[..]
hier? mm nee dat zit er niet in joh. Is amper een wapen te krijgen hier.
ergste is nog dat de niet moslim bevolking dat dus niet heeft
en de Hezbollah is er nog wel, ze schieten af en toe raketjes op israel (sheba farms?) maar niet zo vaak omdat ze weten dat ze voor elke onnauwkeurige raket die ze afschieten een precisiebombardement en een artillerie beschieting terug krijgen van Israel.
Die gasten geef ik weinig kans, als ze aanvallen krijgen ze klappen van Israel en iedereen die ze helpt krijgt die klappen ook.
Wat Iran betreft maak ik me weinig zorgen, ze echt geen land in Irak gaan bezetten omdat ze er dan door de amerikanen weer uit worden geschoten de enige wildcards zijn wat mij betreft Rusland en China.
Kans is groot dat als amerika in zijn eentje besluit tot preventieve actie dat China dan naar Taiwan gaat kijken en het staat voor mij bijna vast dat de Russen dan Georgië binnen zullen vallen.
quote:Volgens mij snap jij niet dat het om een burgeroorlog in Irak zal gaan tussen oa de Shiiten en Koerden.
Op dinsdag 4 maart 2003 16:03 schreef Antagonist het volgende:[..]
helft van de islamitische mannen heeft een vuurwapen om de familie te beschermen , en ga jij maar naar hoog catherijne en geef de dichstbijzijnde junk 10 euro als hij je een pistool kan bezorgen .
Zal je zien hoe snel je een wapen hebt.ergste is nog dat de niet moslim bevolking dat dus niet heeft
quote:+ soennieten maar wij hadden t ff over ned geloof ik
Op dinsdag 4 maart 2003 16:25 schreef Sidekick het volgende:[..]
Volgens mij snap jij niet dat het om een burgeroorlog in Irak zal gaan tussen oa de Shiiten en Koerden.
waarom zou rusland georgie binnenvallen?
Zodra de VS Irak aanvalt krijgen die landen de kans hun kans te pakken.
De VS kan niet alle landen tegelijk aan, ook al is het leger van de VS zo groot.
quote:omdat tsjetsjeense rebellen zich graag in georgië verstoppen om te hergroeperen en weer wat aan te sterken.
Op dinsdag 4 maart 2003 16:29 schreef PLAE@ het volgende:[..]
+ soennieten maar wij hadden t ff over ned geloof ik
waarom zou rusland georgie binnenvallen?
Ze kunnen er alleen nix aan doen omdat het gespuis een internationaal erkende grens overtrekt, als de VS hier schijt aan mogen hebben om toekomstige aanvallen te voorkomen dan mag Rusland dat toch zeker ook?
dat zal de redenatie zijn van de russen iig.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:26 schreef PLAE@ het volgende:
Nu de VS straks Irak binnenvalt en dat land z'n wil zal opleggen....wat zijn dan de plannen van Syrie en Iran.
quote:Niet alleen in die regio, maar ook hier. Zeg maar overal...
Het gaat volgens mij nu echt de verkeerde kant op in die regio![]()
quote:Wij hebben daar helemaal niets te zoeken, denk jij dat Europa het wel accepteerd als een stelletje berbers hier de boel "schoon komt vegen".
Op dinsdag 4 maart 2003 18:53 schreef battlesickloner het volgende:
Ik denk het niet, maar langs de andere kant zou het niet verkeerd zijn om de hele regio daar schoon te vegen.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:09 schreef sp3c het volgende:
er vanuit gaande dat een stelletje berbers daar sterk genoeg voor is
Het gaat om het principe, dat wereld-politie-agentje spelen is gewoon onzin, (laat de WO2 vergelijkingen even achterwege ajb).
Maar als de VN het nodig acht om die regio schoon te vegen dan vind ik het best
quote:Iemand moet de politie spelen, Europa doet het niet en de V.N. kan het niet, dus moet Amerika het doen.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:10 schreef reem het volgende:[..]
Het gaat om het principe, dat wereld-politie-agentje spelen is gewoon onzin, (laat de WO2 vergelijkingen even achterwege ajb).
quote:Helemaal niemand moet de wereldpolitie spelen. Daar heeft ook niemand om gevraagd, maar de Amerikanen doen dat maar al te graag omdat ze dan hun rijkdom/macht uit kunnen breiden.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
Iemand moet de politie spelen, Europa doet het niet en de V.N. kan het niet, dus moet Amerika het doen.
quote:Jawel, anders krijg je een chaotische rotzooi in de wereld. En dat wilt niemand. De Amerikanen doen het uiteraard niet belangeloos, maar heel veel landen (Filipijnen, Europa, Afrika) vragen wel om hun hulp.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:17 schreef reem het volgende:[..]
Helemaal niemand moet de wereldpolitie spelen. Daar heeft ook niemand om gevraagd, maar de Amerikanen doen dat maar al te graag omdat ze dan hun rijkdom/macht uit kunnen breiden.
quote:Een bepaald deel van de bevolking weigert toch te erkennen dat het mogelijk is.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:02 schreef reem het volgende:
Wij hebben daar helemaal niets te zoeken, denk jij dat Europa het wel accepteerd als een stelletje berbers hier de boel "schoon komt vegen".
Maar goed, de confrontatie zal vroeg of laat toch komen, en dan denk ik dus dat het beter nu kan.
quote:Ach god.. confrontatie.. Man, dit is gewoon stemmingmakerij...
Op dinsdag 4 maart 2003 19:26 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Een bepaald deel van de bevolking weigert toch te erkennen dat het mogelijk is.
Maar goed, de confrontatie zal vroeg of laat toch komen, en dan denk ik dus dat het beter nu kan.
We zijn allemaal gewoon maar mensen hoor, denkje dat alle moslims van Nederland een moslim-staat willen maken? Dat willen alleen de radicalere (jongeren).
quote:Het is goed mogelijk ja.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:26 schreef PLAE@ het volgende:
verwachten jullie een escalatie als de oorlog tegen Irak begint?
quote:En daar hebben ze, net als elke andere burger RECHT op.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:44 schreef palpatine het volgende:
dat moslims hier een eigen staat willen is een beetje overdreven maar ze kunnen wel invloed hebben.
quote:Maar niet als ze daarmee wetten overtreden.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:48 schreef reem het volgende:[..]
En daar hebben ze, net als elke andere burger RECHT op.
quote:Daar wordt dan toch ook normaal tegen opgetreden
Op dinsdag 4 maart 2003 19:48 schreef X-Ray het volgende:[..]
Maar niet als ze daarmee wetten overtreden.
Zoals Jahjah met zijn burgermilities.
quote:Vooral die laatste zin is zo ''leuk''. 100% hypocrisie.
Iran beschikt over honderden centrifuges voor uraniumverrijking en is dichter bij de productie van een atoombom dan voorheen in internationale kring werd gedacht. Dat heeft de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Colin Powell zondag gezegd in een uitzending van de nieuwszender CNN.Powell gebruikte de berichten over het Iraanse atoomprogramma om kracht bij te zetten aan zijn argumenten voor een oorlog in Irak. De berichten laten zien dat een vastbesloten natie, die van plan is een kernwapen te ontwikkelen, dat ontwikkelingsproces geheim kan houden voor inspecteurs en buitenstaanders, zei Powell. Hij wilde niet zeggen hoever Iran al zou zijn gevorderd met de ontwikkeling van een atoombom.
Het Amerikaanse weekblad Time meldde zondag dat Iran in een kerncentrale in Natanz honderden centrifuges voor uraniumverrijking heeft waarmee geavanceerde kernwapens kunnen worden geproduceerd. Het blad meldde verder dat Israël bezorgd is over de ontwikkelingen in Iran. De Amerikaanse nationale-veiligheidsadviseur Condoleezza Rice wilde niet ingaan op de vraag of Israël, dat in 1981 een Iraakse kerncentrale vernietigde, gerechtigd is de Iraanse centrale aan te vallen. Zij legde er in plaats daarvan de nadruk op dat het voor de internationale gemeenschap van het grootste belang is het proliferatieprobleem ernstig te nemen. Landen die massavernietigingswapens proberen te verwerven, moeten de middelen daartoe worden ontnomen, zei Rice.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:Noord-Korea dus ook?
Zij legde er in plaats daarvan de nadruk op dat het voor de internationale gemeenschap van het grootste belang is het proliferatieprobleem ernstig te nemen. Landen die massavernietigingswapens proberen te verwerven, moeten de middelen daartoe worden ontnomen, zei Rice.
quote:Als je het zo leest, lijkt het alsof ze zelf vinden dat Amerika ook moet ontwapenen. Maar dat zal Rice wel niet bedoelen
Op maandag 10 maart 2003 17:37 schreef Ernst het volgende:[..]
Noord-Korea dus ook?
quote:Nee hoor. Amerika probeert namelijk helemaal geen massavernietigingswapens te verwerven. Misschien wil je het allemaal wat te graag zien.
Op maandag 10 maart 2003 17:42 schreef Nyrem het volgende:
Als je het zo leest, lijkt het alsof ze zelf vinden dat Amerika ook moet ontwapenen.
quote:Misschien gebruikt hij alleen zijn linkeroog en is dat niet zo goed geschikt voor lezen
Op maandag 10 maart 2003 17:44 schreef Ernst het volgende:Nee hoor. Amerika probeert namelijk helemaal geen massavernietigingswapens te verwerven. Misschien wil je het allemaal wat te graag zien.
quote:Amerika zal geen regimes aanvallen die nucleaire wapens bezitten....veel te riskant.
Op maandag 10 maart 2003 17:32 schreef Nyrem het volgende:
Powell slaat alarm over nucleaire programma Iran
quote:Ze willen ze niet meer verwerven, hun noemen het research wat ze plegen, en zodoende is het ontwikkelen van nieuwe rotzooi door hunzelf wel nog steeds toegestaan. The horror....
Op maandag 10 maart 2003 17:44 schreef Ernst het volgende:
Nee hoor. Amerika probeert namelijk helemaal geen massavernietigingswapens te verwerven. Misschien wil je het allemaal wat te graag zien.
Alhoewel......zeker weten doe ik het niet...die verkoopt zijn ziel nog...... dat ie maar doet...nog niets geleerd van Vietnam...toen dachten ze ook dat ze superieur waren..high tech etc etc....maar toch zware verliezen geleden en dat zal nu ook gebeuren.
quote:Er is een verschil tussen Vietnam en Irak. Irak is een en al zand en Vietnam is een en al jungle.
Op maandag 10 maart 2003 23:08 schreef _asterix_ het volgende:
Alhoewel......zeker weten doe ik het niet...die verkoopt zijn ziel nog...... dat ie maar doet...nog niets geleerd van Vietnam...toen dachten ze ook dat ze superieur waren..high tech etc etc....maar toch zware verliezen geleden en dat zal nu ook gebeuren.
quote:Mooi, dan hebben zij dus ook niets hier te zoeken?
Op dinsdag 4 maart 2003 19:02 schreef reem het volgende:[..]
Wij hebben daar helemaal niets te zoeken,
quote:daaaaag
Op maandag 10 maart 2003 23:14 schreef X-Ray het volgende:
Mooi, dan hebben zij dus ook niets hier te zoeken?
Vertel je dat de AEL en zijn vrienden ook even?
quote:Amerikanen hebben al wat ervaring met Napalm opgedaan om dat probleem 'op te lossen'.
Op maandag 10 maart 2003 23:11 schreef tvlxd het volgende:[..]
Er is een verschil tussen Vietnam en Irak. Irak is een en al zand en Vietnam is een en al jungle.
quote:Als je er echt diep over gaat nadenken is t misschien wel een goed idee
Op donderdag 10 april 2003 01:05 schreef BAZZA het volgende:
Nou Irak is zo goed als gevallen na nog geen 3 weken oorlog, ik stel voor om nu de soldaten in de regio om nog een maand of drie door te gaan en deze drie barbaarse stukken land ook maar eens hardhandig de beschaving in te werken
quote:
Op donderdag 10 april 2003 01:59 schreef PLAE@ het volgende:
Als je er echt diep over gaat nadenken is t misschien wel een goed idee![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |