A.s. papa's en mama's:
7 maart 2003: Dinus
1 april 2003: CarOnline
6 april 2003: Angel22
11 april 2003: NT-T.Bartman (papa)
16 april 2003: leviathanfd (papa)
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
16 juni 2003: Miss
25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Sc0rPi0n (papa)
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
4 augustus 2003: Eska
15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
20 augustus 2003: Logican
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
oktober 2003: Lies en Zooi
Babietjes:
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
Dreumesjes:
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 06-03-2003 02:10]
Tja die kleine gaat er dit deel zeker uit komen. Karin veel sterkte vandaag...DE dag dus hopen we.
Keizersnee valt best mee, tenminste als ik mn collega moet geloven. Zij heeft er twee achter de rug, is nu zwanger van de derde die ook zeker met keizersnee gaat komen en de borstvoeding is ook altijd goed gegaan.
Ik heb net Karin even gebeld. Die heeft een nogal onrustige nacht achter de rug met maar een paar uurtjes slaap. Ze heeft nogal liggen piekeren.
Vanmorgen, net na het ontbijt, kwam de gyn. met de artsassistent. Omdat Karins bloeddruk ineens explosief was gestegen had de assistent de volgende vraag aan de gyn: "Hadden we haar niet nuchter moeten houden zodat we vanmiddag kunnen ingrijpen?"
Terwijl Karin al klaar zat om haar vinger in haar keel te steken zei de gyn: "Nou ik ben het helemaal niet eens met een keizersnede dus......"
Om vervolgens Karin in totale verwarring achter te laten.
Afwachten dus maar weer tot vanmiddag.
Ze is erg blij met jullie bv tips, heeft ook gelijk het borstvoedingsprotocol van het ziekenhuis gevraagd en leest zich suf.
Dat er al een deel 54 was vond ze helemaal niks vandaar deze titel.
Sterkte in ieder geval!
Wat isser mis met een beetje duidelijkheid!!!!
Ik kan me hier zo kwaad om maken... die dokters denken ook maar dat ze god zijn ofzow... jeetje.....
Karin nogmaals dikke kus van hier hoor!!!!!
-- edit-- typvout... --edit--
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 04-03-2003 10:03]
Karin laat je tanden zien hoor!!! Je kan het
Wat een stelletje clowns daar in dat ziekenhuis!!!! Je mag toch als patient wel het een en ander eisen! En dan met name waar je aan toe bent!!!
Anyway Karin ik zal voor je duimen vandaag! Dikke knuffel en hou je goed.
Vervelend die onzekerheid zeg!
Opnieuw sterkte vandaag weer dan!
hopenlijk komt er snel duidelijkgeid en weet Karin eindelijk waar ze aan toe is. Dit is niet goed voor haar en voor flappie
We duimen
Lois wens Karin veel sterkte toe en jij ook he!
Hoop dat het allemaal snel achter de rug is voor Karin, maar deze tijd zal ze denk weer snel vergeten als je eenmaal zo'n klein Flappie in je armen hebt.
*zucht* Het is al weer zolang geleden......
De oudste wordt 20! En de jongste wordt 17! Waar blijft de tijd.......
Wat een gelul weer in zo'n ziekenhuis. Nu maar massaal duimen dat er maar 1 van de 4 mutsenprutsers tegen een ks is.... je hebt helaas niet altijd wat te eisen in een ziekenhuis.
*knuffel*
Karin, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjj!! Wat ba-len, wat moet je je kwetsbaar voelen nu zeg . Het kind moet er uit, en je kan niet nog uitgebreid op zoek naar een ander ziekenhuis of zo
, lullig hoor! Ik hoop dat ze nu eeeeeeindelijk vaart maken met alles: heb je helemaal geen wee-en?
Sterkte voor nu, en veeeeel plezier voor straks! En laat het ook weer niet te veel vergallen door die artsen he, het zijn vast mannen en die hoeven niet te bevallen, dus ze kunnen geleerd hebben wat ze willen maar weten er nog steeds niets van!
(en Lois, we willen het wel a la minute weten en niet een kwartiertje later hoor! Ook wij lurkers leven mee!)
Koppie op en gáááááán met die banaan!
quote:Hoevaak ik al op F5 heb gedrukt, grrrrrr
Op dinsdag 4 maart 2003 09:33 schreef Lois het volgende:
Karin update deel 3Ik heb net Karin even gebeld. Die heeft een nogal onrustige nacht achter de rug met maar een paar uurtjes slaap. Ze heeft nogal liggen piekeren.
Vanmorgen, net na het ontbijt, kwam de gyn. met de artsassistent. Omdat Karins bloeddruk ineens explosief was gestegen had de assistent de volgende vraag aan de gyn: "Hadden we haar niet nuchter moeten houden zodat we vanmiddag kunnen ingrijpen?"
Terwijl Karin al klaar zat om haar vinger in haar keel te stekenzei de gyn: "Nou ik ben het helemaal niet eens met een keizersnede dus......"
Om vervolgens Karin in totale verwarring achter te laten.Jezus!!!!!
![]()
Afwachten dus maar weer tot vanmiddag.
Ze is erg blij met jullie bv tips, heeft ook gelijk het borstvoedingsprotocol van het ziekenhuis gevraagd en leest zich suf.
Dat er al een deel 54 was vond ze helemaal niksvandaar deze titel.
Goed opgelost
![]()
Karin, veel sterkte, jouw nagels zullen ook wel megakort zijn inmiddels, bijt maar lekker van je af en eis dat ze Flappie snel halen!
Hoezo schieuwnierig naar Karin en flappie !!!
wat is trouwens een lurker en lurkstand ?
Oja........mijn kids staan nog niet in t lijstje : Merijn 13-10-1999 en Timo 27-06-01 (dat zijn hun eerste namen, de andere hun 2e namen)
iemand enig idee hoe wij onze eigenwijze dreumes weer aan t eten
krijgen, al dagen weigert ie alles wat warm is te eten, zelfs nu ie op een grote stoel mag zitten (dat was al een deel van de oplossing) Hij weigert zelfs spaghettie, boerenkool en zijn favoriet friet
..........................
Alvast bedankt !
Stout (mama van merijn jesper en timo morten)
[Dit bericht is gewijzigd door Stout op 04-03-2003 15:57]
quote:Ehm, niet
Op dinsdag 4 maart 2003 15:52 schreef Stout het volgende:![]()
![]()
krijgen, al dagen weigert ie alles wat warm is te eten, zelfs nu ie op een grote stoel mag zitten (dat was al een deel van de oplossing) Hij weigert zelfs spaghettie, boerenkool en zijn favoriet friet
..........................:X![]()
Alvast bedankt !
Stout
Advies: maak je er niet druk om, mits hij verder wel goed eet. Christan eet fruit, zuivel en brood. Ik geef hem multivitamine. En als hij weer eens geen groente heeft gegeten, krijgt hij fruit als toetje. Je kunt je er wel druk om maken, maar dat heeft geen zin. JIJ vreet je op, maar HIJ heeft er niks van.
quote:Dankje !!!
Op dinsdag 4 maart 2003 15:57 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ehm, niet
Christan eet al maanden nauwelijks warm eten. En hij lustte voorheen echt alles! Hij eet alleen vlees (soms) en aardappelen (gebakken, of friet), en als er 2 boontjes of worteltjes naar binnen gaan, juich ik al inwendig
![]()
![]()
Advies: maak je er niet druk om, mits hij verder wel goed eet. Christan eet fruit, zuivel en brood. Ik geef hem multivitamine. En als hij weer eens geen groente heeft gegeten, krijgt hij fruit als toetje. Je kunt je er wel druk om maken, maar dat heeft geen zin. JIJ vreet je op, maar HIJ heeft er niks van.
Groetjes
Stout
quote:Nou, zet hem dan 's avonds weer boterhammen voor, dan zul je zien dat die er prima ingaan
Op dinsdag 4 maart 2003 15:59 schreef Stout het volgende:[..]
Dankje !!!
Doet me goed om te horen, hij vrat echt alles en sinds een paar dagen is het hommelis, wel op en af hoor, soms beter soms niet
Hij eet verder wel goed en soms denk ik wel eens dat ie geen honger heeft omdat ie smiddags 2-3 boterhammen eetGroetjes
Stout
eens even kijken of ik een duidelijk verhaal kan maken want het is nogal warrig
Ze hebben het kindje opgemeten vanmiddag en schatten de baby op ong. 4300 gram. Een groot hoofd maar ze denken dat het niet te groot is voor een natuurlijke bevalling.
Het plan de campagne voor morgenochtend:
om 8 uur gaan ze gel inbrengen om te kijken of dat wat wil gaan doen. Als dat aanslaat willen ze bij 2 a 3 cm. ofzoiets de vliezen gaan breken om te kijken of Flap indaalt. Als dat gaat krijgt ze een infuus om de weeen op te wekken en natuurlijk te bevallen.
Er zijn een hoop "alsen en maren". Als de gel niks doet wordt het een keizersnede. Als Flap niet indaalt wordt het een keizersnede. Als de ontsluiting niet doorzet wordt het een keizersnede. Als Karin het niet meer aankan of Flap moeilijkheden krijgt wordt het een keizersnede.
Ze willen echt eerst even proberen of Flap via de opgewekte "natuurlijke"weg wil komen maar als er ook maar iets is dan stoppen ze ogenblikkelijk en dan gaan ze richting OK.
Gelukkig heeft morgen "mijn" gyn. dienst, das een recht voor zijn raap kerel die niet met alle winden meewaait. Karin vind hem ook geweldig dus dat geeft een goed gevoel.
Ze is nu nog zenuwachtiger, ze ziet de voordelen wel van een natuurlijke bevalling maar toch.... Ze heeft vannacht amper geslapen en is bang dat daar deze nacht ook niet veel van komt. Peet moet in ieder geval morgen om 8 uur in het ziekenhuis zijn, Karin moet dan ook klaarzitten en dan gaat het spektakel beginnen. Het kan natuurlijk nog enige dagen duren voor de gels gaan "pakken" maar we gaan even van het positieve scenario uit en dat is dat Peet en Karin morgenavond vol trots Flap kunnen laten zien.
Ga weer in lurk stad.
Lurker is iemand die dit (of een ander topic) wel meeleest maar nooit of weinig post. Lurkstand is dan de fase waarin die personen zich bevinden.
(en met tante Loïs ook, want die is het vast ook al helemaal zat!!!! )
misschien morgen meer flappie nieuws en weten we eindelijk zijn of haar naam (t is een kerel trouwens volgens mjin glazen bol
)
Groetjes
Stout
*die echt uit de lurkstand gaat en zich hier lekker actief gaat melden als jullie het goed vinden
Geef haar maar een dikke zoen als je vanavond gaat!
Wat als Karin die Gyn nou eens bij zijn taas ballen voor de ongeinformeerden pakt en vraagt of ze mekaar geen pijn gaan doen ??
Anders heb ik hier nog wel ergens een eindje hout of zo
Stout, welkom uit lurkstand
quote:Een collega vertelde me dat toen hij klein was, hij ook heel slecht at. Z'n vader zei dan dat ie nog maar 4 hapjes hoefde te eten, en hij telde de hapjes dan hardop mee. Als de papa bij 4 kwam, deed ie net of ie de tel kwijt was, en begon het weer opnieuw, en zo at Jordy z'n bordje helemaal leeg
Op dinsdag 4 maart 2003 15:52 schreef Stout het volgende:
![]()
![]()
..........................![]()
![]()
Misschien helpt t? Ik heb toen ik klein was een periode gehad dat ik alleen maar wilde eten als ik in de gootsteen van de keuken zat...tja...
Karin: You Go Girl!
quote:Even uit lurkstand om heel hard te lachen! Fantastisch verhaal, ik zie het volledig voor me!
Op dinsdag 4 maart 2003 17:06 schreef Juweel het volgende:
Ik heb toen ik klein was een periode gehad dat ik alleen maar wilde eten als ik in de gootsteen van de keuken zat...tja...
En natuurlijk Go Karen Go. Ik checkte dit topic 1 keer per dag ongeveer, maar inmiddels.... tig keer!
(pershulp)
quote:even terug uit het feestgedruis
Op dinsdag 4 maart 2003 17:06 schreef Juweel het volgende:
Ik heb toen ik klein was een periode gehad dat ik alleen maar wilde eten als ik in de gootsteen van de keuken zat...tja...
Danny was vroeger ook zo apart met eten en wou alleen maar eten op de stereo bij kaarslicht (helaas is die romantiek helemaal verdwenen )
Maar kwam eigenlijk even vanuit "sassendonk" Karin heeeeeeeeeeeeel veel sterkte wensen morgen
van alicia
driewerf alaaf
Mamma is helemaal blij !! gewoon aan tafel niets bijzonders maar geen aandacht geschonken aan zijn : tio nie happen........
stout !
Pfft, ben blij dat ik niet in Karin dr schoenen sta.... ik moet er niet aan denken om zo'n groot kindje er "even" uit te kuchen.
Owww keb leuke dingetjes gekocht voor DoZo. Ik raakte zo aan de koop dat ik maar dingetjes terug gelegd heb Vanmiddag hebben René en ik 2 dekbedhoesjes uitgezocht en haakjes om troepies aan te hangen
En voor Toosie heb ik een ouderwets houten steppie gekocht, allemaal bij zeeman , voor een scheet en 7 knikkers
quote:Ik wil niet ontmoedigend zijn, maar bij Sabine is het precies zo gegaan, alleen duurde het gellen daar ruim 4 weken en slechts 1 cm ontsluiting. (dat was een record in de historie van het VU). Vervolgens geforceerd de vliezen gebroken, infuus met weeënopwekkers, Loeien van weeën en gewoon geeeeen ontsluiting. Uiteindelijk hebben ze van areenmoede een keizersnede gedaan omdat het hartritme van Sabine aangaf dat ze daar niet meer lekker zat.
Op dinsdag 4 maart 2003 16:06 schreef Lois het volgende:
Nee Karin had zich al neergelegd bij een keizersnede. Ze heeft nu ook heel duidelijk te kennen gegeven dat ze niet eerst door een hel heen wil om vervolgens alsnog een keizersnede te krijgen en dat zullen ze respecteren.
Ik vind het ook een vaag gedoe maar ook ik zie zeker voordelen in een gewone bevalling als dat zou lukken. Ik vraag me alleen af of dat wel gaat lukken.
Ik hoop dat die klojoos in het RKZ goed nadenken bij wat ze doen, want het is echt niet grappig. 8 1/2 pond is trouwens behoorlijk pittig....
Wens haar en Peet alle sterkte van ons.
Karin dikke weer hoor
Moussy, ik heb ook bij zeeman allemaal leuke rompertjes en mutsjes gekocht. Kon het niet laten, zo schattig en het kost inderdaad geen drol. En net bij de Hema een heel lief truitje en een stoer broekje (al een maatje groter, ik begin langzamerhand de baby-uitzet lijstjes te bestuderen). O ja, en hele snoeperige sokjes. Heerlijk!
[off-flappie-topic] ik heb vannacht gedroomd over de persona
wat is dat nou weer voor raars!
Heeft iemand nog leuke tips voor boeken voor zwangere vrouwen?
Ik ben nog op zoek naar een leuk, praktisch en handig boek.
Ondanks dat ik af en toe nog een klein beetje bloedverlies heb voel ik ook steeds meer dingen die anders zijn dan anders.
Zo heb ik bijvoobeeld helemaal geen zin in snoep of chips. Terwijl dat toch echt een verslaving van me is. Ik ben vaak na het eten een beetje misselijk. Ook begin ik begin ik tegen bepaalde geuren niet tegen te kunnen (o.a. hondevoer en sigarettenlucht).
En s'avonds ben ik doodmoe......
Het stelt me gerust dat ik deze dingen voel, waarschijnlijk zit het dan allemaal wel goed.
Ik hoorde trouwens dat ik maandag een inwendige echo krijg. Lijkt me best akelig en vreemd.
ps. ik heb de laatste paar dagen zoveel last van hartkloppingen. Weet iemand of ik me daar zorgen over moet maken? (behalve dat het heel irritant is)
Phileine, ik had ook hartkloppingen zo'n beetje in de middelste maanden van de zwangerschap, vervelend is dat he. Het is nu al een hele tijd weer over. Er staat me bij dat het te maken heeft met het extra bloed dat je hart moet rondpompen? Maar als je het zeker wilt weten, je verlosk. natuurlijk even vragen.
Moussy, heerlijk he dat funshoppen voor de Beeb!!! ( en voor het zussie van de Beeb natuurlijk!)
Phil, hartkloppingen zijn irritant maar worden veroorzaakt doordat je hart harder moet werken om de extra liter bloed rond te pompen. Het kan geen kwaad in ieder geval.
Jaspers diarree lijkt zo goed als voorbij te zijn gelukkig, na dagenlang leven op bruinbrood en kamillethee. Zijn billen zien eruit of er een schot hagel op is gelost maar dat wordt met iedere verschonig minder gelukkig.
Morgen voor de eerste keer naar de fysio voor mijn bekkenklachten. Af en toe kan ik niet meer op of neer van de pijn dus ik hoop dat het verlichting brengt
Iedereen die ik vergeet, sorry maar ik krijg het allemaal niet meer bijgelezen, lig `s avonds om 9 uur op bed en loop overdag rond als een zombie (ben zo moe)
Moussy, heerlijk he, ff rauzen bij de Zeeman. Ik heb daar zo'n leuke speelgoed/opbergzakgeval gekocht! Het kost allemaal geen drol, geweldig! En er lagen voor 50 eurocent allemaal badspeeltjes in allerlei soorten en maten. Ik had er eerst 1 gekocht en Jonas is er echt compleet weg van. Hij is er niet bij weg te slaan! Toen heb ik ze allemaal maar gekocht.
Karin, nogmaals sterkte meid
quote:Die wil ik ook
Op dinsdag 4 maart 2003 20:26 schreef Sweej het volgende:
Moussy, heerlijk he, ff rauzen bij de Zeeman. Ik heb daar zo'n leuke speelgoed/opbergzakgeval gekocht!
Leuk spul is dat het Moussy! Die kussentjes vond ik ook zo leuk maar ik heb ze laten liggen omdat je er idd geen hol aan hebt
Bij ons op het durrup hadden ze die zakken ook niet maar de Zeeman in Rotterdam nog ladingen (niet dat jij daar iets aan hebt... )
Jonas' kamer is precies dat blauw/groen van dat setje(komen ze nu mee )
quote:En daarna ook..... Gaat nooit meer over!
Op dinsdag 4 maart 2003 20:42 schreef -Lies- het volgende:Ik zie dat 'zorgen maken' gedurende de hele zwangerschap wel blijft.
Karin, sterkte meid!
Vandaag heb ik besloten dat als het een knul wordt, het kamertje ook blauw groen wordt en voor een meid knal roze met rood
Deze hoesjes heb ik vanmiddag gekocht. Volgens mij slaapt half Den Helder er onder, het waren de laatste.
Zo'n badje op standaard is trouwens ook rete handig als je aquarium lek is Hij stond op goeie "werkhoogte".
quote:Koppie rechts op het aankleedkussen, zo ziet het er bij mij ook uit
Op dinsdag 4 maart 2003 20:42 schreef Sweej het volgende:
Jaha ik verschoon ook linkshandigDat jij dat ziet!
Tristan is nog wel een beetje zielig van zijn prikje van gisteren. Heeft 37,97 graden Celsius, en van die roze blosjes op zijn wangetjes. Het badje vond hij heerlijk, daar wordt hij altijd blij van .
Ook nog even 2 foto's met Tristan erop :
Hier een met Sterre die maar niet van hem af kan blijven:
En nog eentje dat hij even in de Maxi Cosi zat tijdens de 'Hallo Baby bijeenkomst' afgelopen vrijdag.
quote:Ja maar dat mag jammer genoeg niet
Op dinsdag 4 maart 2003 21:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat vreselijk moeilijk ook voor jou, Lois! Heb je niet de neiging om desnoods in een wachtkamer in het ziekenhuis te zitten morgenvroeg?
Wens Karin heeeeel veel sterkte en succes!!!
(kan haast niet wachten tot er meer nieuws is!)
Lois, wens Karin maar heel veel succes morgen. Ze heeft in iedergeval een mooi vooruitzicht. Ik hoop voor haar dat het lekker vlot loopt morgen.
En voor jou, succes met de zenuwen
Net (10 minuutjes terug) voor het eerst de kleine voelen schoppen
We zitten nu op 21 weken en 15 maart gaan we een pretecho maken.
Wordt nu wel heel spannend. (Heb nog 2 maanden om de woonkamer af te krijgen en geloof me...het is een zootje)
quote:Mag een mailtje ook?
Op dinsdag 4 maart 2003 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Als je een mobieltje hebt, wil ik best even bellen als er nieuws is, hoor!
Karin, ik duim keihard voor een natuurlijke bevalling.
Ook nog een paar
van mij.
Lois, rustig blijven...
Maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt; sterkte morgen!
Dat nou net de McFlurry op is, hoe durven ze
quote:En stap jij eens snel uit die lurkstand! *boos kijkt*
Op dinsdag 4 maart 2003 22:38 schreef Gaoxing het volgende:
Even ter bemoediging voor Karin: weet je nog dat Iris ook twee weken te laat was? En 4402 gram! En geheel via de natuurlijke weg eruit gefloeperd, met behulp van een infuus. Kan allemaal!
Karin... veel sterkte morgen!
Op tijd is toch fijner denk ik, zeker nna 9 maanden. Dan lijkt vroeger me fijner, maar dat zal ik nooit weten als man
quote:Grappig, ik heb precies dezelfde gekocht voor Jasper, ook een blauwe en een oranje. Ik ging bij de Hema kijken voor een dekbedhoes in die maat maar daar betaal je gewoon het dubbele
Op dinsdag 4 maart 2003 20:53 schreef moussy het volgende:
Deze hoesjes heb ik vanmiddag gekocht. Volgens mij slaapt half Den Helder er onder, het waren de laatste.
Gao.. ik krijg je niet te pakken op MSN of icq maar Bombers VS naar Guam: Waarschuwing aan N.Korea is dit bedreigend voor jullie??
Het verandert de situatie niet echt, denk ik. We liggen nou eenmaal erg dicht bij Korea, en hebben twee grote Amerikaanse bases (marine en luchtmacht). Als ze in Korea gek gaan doen.... tja, dan zitten we dichtbij het vuur.....
Ik merk wel dat we er onderling meer over praten de laatste weken. Ook de oorlogsdreiging met Irak is gewoon moeilijk te negeren als de militaire vliegtuigen over je huis vliegen (Iris zwaait er altijd naar en roept "Daaag"), en het eiland vol loopt met 18-jarigen omdat er een vliegdekschip voor bevoorading heeft aangelegd. De man van mijn buurvrouw (een militair dus) zou deze maand terugkomen uit de Golf, maar het lijkt erop dat er nog een paar maanden aan vastgeplakt word, etc.....
Al met al geen prettige situatie, maar niet iets waar we voor terug naar Nederland komen..... (jammer he )
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 03:55 schreef Gaoxing het volgende:
Al met al geen prettige situatie, maar niet iets waar we voor terug naar Nederland komen..... (jammer he)
Woensdag.. FLAPPIE-dag
zo.. voor iedereen die vandaag een beetje geluk kan gebruiken!!
Sneu hoor zo'n ventje....
Het is wel erg met mij gesteld, ik zit nu zo wat om de vijf minuten te kijken of er al nieuws is.
Ik heb Karin vanmorgen nog even gesproken, ze had heerlijk geslapen en was inmiddels toch een beetje zenuwachtig.
* Lois wacht het rustig af maar het gaat vast nog een aantal uren duren voor we wat horen*
Ik heb net Karin even gesproken. Afgesproken met de gyn. vandaag is dat ze "2 keer de boom gaan schudden" oftewel 2 keer gellen indien nodig. Doet dat niks dan gaan ze morgen verder kijken en beslissen.
(Het is goed dat Karin engelengeduld heeft want ik zou het inmiddels niet meer trekken)
Ze heeft vanmorgen gel gekregen en heeft inmiddels wel wat krampjes.
Ze barst van de honger want ze heeft alleen een miezerig beschuitje gehad vanmorgen en hoopt dat ze zo toch nog even iets mag eten.
Het kan dus nog wel even duren.
quote:we blijven duimen en dat ze nu al krampjes heeft is wel een goed teken ! Meestal slaat gel nl nietzo snel aan !!!
Op woensdag 5 maart 2003 12:04 schreef Lois het volgende:
[update]Ik heb net Karin even gesproken. Afgesproken met de gyn. vandaag is dat ze "2 keer de boom gaan schudden" oftewel 2 keer gellen indien nodig. Doet dat niks dan gaan ze morgen verder kijken en beslissen.
(Het is goed dat Karin engelengeduld heeft want ik zou het inmiddels niet meer trekken)
Ze barst van de honger want ze heeft alleen een miezerig beschuitje gehad vanmorgenen hoopt dat ze zo toch nog even iets mag eten.
Stout !!
Dokter is pas om 1 uur weer bereikbaar... dan ga ik ook meteen bellen want uitdroging is zo gebeurd natuurlijk.
quote:Ik hoop dat het doorzet... succes!!!! ik duim me scheel hier
Op woensdag 5 maart 2003 12:04 schreef Lois het volgende:
[update]Ik heb net Karin even gesproken. Afgesproken met de gyn. vandaag is dat ze "2 keer de boom gaan schudden" oftewel 2 keer gellen indien nodig. Doet dat niks dan gaan ze morgen verder kijken en beslissen.
Ze barst van de honger want ze heeft alleen een miezerig beschuitje gehad vanmorgenen hoopt dat ze zo toch nog even iets mag eten.
quote:ow gossie!!! ik hoop dat de dokter een paardenmiddeltje of zo heeft want dit is niks
Op woensdag 5 maart 2003 12:42 schreef Angel22 het volgende:
Begin me nu toch wel zorgen te maken om Damien.
Nix blijft erin.... slokje water komt er na 5 minuten met de zelfde rotgang weer uit.... koorts heeft ie gelukkig nog steeds niet maar wel ernstige diarree.... Ik heb hem nu al vier keer gedouched omdat ie onder de poep zat..
Basset, was jij het nou met de echo? jeetje, ik kan niet wachten tot ik es zwanger mag zijn en mag echo-en, want het is volgens mij toch echt iets 'piesjaal'
flappie.............KOM
we blijven duimen en kijken of er al nieuws is !
Groetjes
Stout !
Wat lief dat jullie nog aan Sven gedacht hebben.
Neusamandelen zijn eruit maar het is niet zo soepel gegaan allemaal. Voor de operatie was Sven uitgegleden in de speelkamer en op z'n achterhoofd gevallen en waarschijnlijk daarom nogal beroerd uit de narcose gekomen.
Ik heb nog een dik half uur met Sven op de uitslaapkamer doorgebracht en z'n mondje is tot 5 keer leeggezogen.
Sven wou niet drinken en hebben ze met een spuitje water in Sven z'n mond gespoten en uiteindelijk moest hij wel slikken(brr).
Weer op de speelkamer wou Sven helemaal niks, geen drinken, geen ijs dus zijn pas ver in de middag thuisgekomen.
Volgens de folder mochten de kindjes alleen water of ijs maar geen vla of melkproducten maar heb het voor de zekerheid gevraagd(mag dus wel als alleen de neusamandelen zijn gedaan). Joepie!! Thuisgekomen heeft meneertje 2 volle flessen aardbeidrinkyoghurt leeggedronken en daarna prinsheerlijk liggen slapen. Ik heb om het half uur gekeken want hoorde hem niet(altijd benauwd of fluitend geslapen). Rare gewaarwording
'S nachts is het nog steeds een drama en een uur nadat Sven op bed ligt wordt hij gillend en bezweet wakker en dan gauw maar weer bij ons op bed.
Nu is het nog afwachten of de operatie geholpen heeft, begin April de nacontrole.
Lois na hoelang was Eva weer de oude??
Maar wel weer een geruststelling dat er nix ernstigs aan de hand is. De dokter vertelde ook nog dat het uitdrogingsgevaar bij peuters pas optreed als ze twee dagen zo zijn. Maar goed beter iets te voorzichtig dan dat ik strax met hem in het ziekenhuis zou zitten.
quote:Heb ik iets gemist?
Op woensdag 5 maart 2003 16:02 schreef beertje_ het volgende:
Alles ff snel bijlangs geweest en Dinus nog van harte met de kleine!
*Checkt de beginpost...nee hoor, daar staat echt nog steeds dat Dinus nog steeds zwanger is.
beertje_ loopt een beetje hard van stapel volgens mij Maar wat wil je ook met alle happenings rond Sven.
Oh ja, en als ik dan toch aan het posten ben voor Karin (en Lois, want die heeft volgens mij ook geen nagels meer over)
Durf eigenlijk niet meer te posten om dit deeltje zo leeg mogelijk te houden maar als ik dan toch post kan ik het maar beter meteen goed doen!
Dinus bijna gefeliciteerd
Damien lekker alles binnenhouden
quote:*laat bang-maak verhaal maar zitten*
Op woensdag 5 maart 2003 16:06 schreef Angel22 het volgende:
De dokter vertelde ook nog dat het uitdrogingsgevaar bij peuters pas optreed als ze twee dagen zo zijn. Maar goed beter iets te voorzichtig dan dat ik strax met hem in het ziekenhuis zou zitten.
Wacht iig niet 2 dagen als je zelf denkt dat het mis gaat... Je kan maar beter overkomen als een overbezorgde en gestressde moeder dan dat je kindje iets overkomt...
aan Damien,
aan Karin,
aan het aanstaande kindje van Karin
*springt nu heel snel weer in lurkstand*
Het gaat echt de goede kant op nu hopen dat het doorzet. Ze hebben gewaarschuwd dat dit echt van de gel kan komen en het is de bedoeling dat het lichaam het nu gaat overnemen. Lukt dat niet, stagneert de boel dan gaan ze morgen een infuus geven en kan ze vannacht gewoon slapen.
We hopen dat het gewoon doorzet natuurlijk en dat we vanavond laat of vannacht het verlossende telefoontje krijgen.
YOU GO KARIN!!!!!!!!!
Kaaaaariiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnn Je kan het, tsjakkaaaaaaaaa!!!
You Go Girl!!!!!!
Waar hangt Dinus trouwens uit? Toch ook maar een voor haar! Je weet maar nooit.
Toevoeging: Laatste melding: dinsdag 4 maart 2003 20:15
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 05-03-2003 17:16]
quote:Grappig? GRAPPIG? Het is helemaal niet grappig, we zijn allemaal op van de zenuwen!!!!!
Op woensdag 5 maart 2003 17:15 schreef Fannetje het volgende:
Zet 'm op Karin!Wel grappig hoe intens er wordt meegeleefd met Flappie
Ik heb de hangzak en toch ook maar de klok
Voor René heb ik nog een hele leuke trui en een broek weten te bemachtigen bij Zeeeeeeman, de trui was wel, hou je vast €2,50 en de broek, ja ja, €1,- Maak pret, daar kan ze niet voor in dr blote kont rondhobbelen
quote:*OEH SPANNEND*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 5 maart 2003 16:47 schreef Lois het volgende:
[nieuwe update]
Karin
Flappie!!!!!! eindelijk een beetje schot in de zaak
go Karin, Peter en Flappie!!
kom op Karin je kan het !!!
heeft Fok een F5 teller toevallig, dit is geheid het meest ge f5 de topic van vandaag
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 18:27 schreef No Nick het volgende:
Even stiekum mee komt helpen:GO KARIN GO!!!
Kom op Flappie, je hebt je hele leven nog om Karin dwars te zitten. Werk nu eens mee en kom eens aan de buitenkant van Karin kijken!
We zijn allemaal reuze nieuwsgierig naar dat babyjongetje! (want ja, je bent een jongen! )
voor Lois!
NO NICK!
Kom jij ook weer eens vertellen hoe het met Duco gaat!!! + foto!!!
Ik ben net even, een uurtje geleden ongeveer, naar Karin geweest. Ze had geen droge shirts meer om in te bevallen dus ik heb snel even nieuwe gekocht. Vol goede moed liepen we de afdeling op en zagen dat haar kamer leeg was. Dat was toch nog schrikken. Dus op naar de verloskamers. Karin heeft een "weeënkamer" nu, een kamer alleen waar ze samen met Peet uren in kan bivakkeren.
Ze lag net in bad, de weeën op te vangen. Omdat Flap met zijn/haar ruggetje tegen Karins rug aan ligt, de beentjes tegen de buikwand en het gezichtje richting navel zeg maar, konden ze hem niet meer vinden op het CTG. Ze hebben nu een elektrode op het hoofdje geplaatst om de baby beter in de gaten te houden.
Ze heeft inmiddels 2 cm ontsluiting en had het best moeilijk met de weeën. Het positieve nieuws is wel dat de artsen geloven dat dit allang niet meer de gel is die het werk doet maar echt Karins lichaam.
Ik kreeg nog wel het "En jij zei nog wel dat de 1e 5 cm wel meevielen" verwijt naar mijn hoofd.
Ik heb dat inderdaad gezegd en ook gezegd dat het dus nog wel even erger kan worden. Ik kan niet liegen, zeker niet tegen Karin.
In bad vond ze erg lekker, Peet zat er lekker naast op een stoeltje, lekker onder ons.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de tranen in mijn ogen stonden, het was zo moeilijk en eng om haar zo te zien. Elke 2 minuten een behoorlijke wee.
* Lois begrijpt nu een beetje hoe de papa's zich voelen die lijdzaam moeten toekijken.
quote:Heel herkenbaar beertje. Dat heeft bij Eva toch wel een paar weekjes geduurd voordat ze dat weer een beetje kwijt was. Ze heeft heel veel bij ons geslapen en na 2 weken hebben we het voorzichtig weer in haar eigen bedje geprobeerd.
Op woensdag 5 maart 2003 16:02 schreef beertje_ het volgende:
'S nachts is het nog steeds een drama en een uur nadat Sven op bed ligt wordt hij gillend en bezweet wakker en dan gauw maar weer bij ons op bed.
Nu is het nog afwachten of de operatie geholpen heeft, begin April de nacontrole.Lois na hoelang was Eva weer de oude??
Jee Lois, het lijkt me ook behoorlijk moeilijk om toe te moeten kijken. Iemand van wie je veel houdt, die pijn ligt te lijden... Ook al weet je dat het pijn is met een doel, een mooi doel zelfs. Ik denk dat mijn moeder, mijn vriendin en Frank ook heel wat uit te staan hebben gehad op Christans geboortedag
Sterkte hoor, ook voor jou, dat afwachten is slopend.
Kom op Karin, je kan het!!
Lois:
quote:Echt niet, het is een jongen! En we koppelen hem aan de kleine van Dice!
Op woensdag 5 maart 2003 19:19 schreef Lois het volgende:
Ik zou trouwens wel ieders gezicht graag zien hier als het stiekum toch een meisje is.![]()
![]()
Hier is alles rustig, ik dacht even de geboorte van m'n eigen kleintje gemist te hebben
Heerlijk, dat enthousiasme van iedereen hier!!!
Hier alles nog steeds rustig ....
Zelf zit er een beetje erg doorheen. Met mijn oma gaat het sinds gisteren heel slecht. Heeft ineens flinke bloedingen vanuit haar darmen gekregen (heeft niks met haar longenfyseem te maken, maar haar lijf is gewoon op) Ze moest binnen een uur beslissen of ze wel of niet geopereerd wilde worden.(met ruggeprik, onder narcose kon niet ivm haar longen) Oma twijfelde maar net toen ze wilde zeggen dat ze toch een operatie wilde kwam de arts zeggen dat het van de baan was omdat ze een bloeddruk had van 60 om 45!!! Ze heeft 3 zakken bloed en 2 zakken bloedplaatjes gekregen en ze hebben haar geregeld opgevuld met tampons. Ze gilde het uit van de pijn. Later kreeg ze pas morfine en daar was zij en mijn moeder erg boos om. Nu heeft ze gelukkig een pompje zodat ze het zelf kan regelen. Het is echt halen en brengen nu, zo erg dat ze nog zo moet lijden. Bah. En ze hadden haar weer wat hoop gegeven waar ze zelf al niet aan wilde. Vanmorgen snel nog een foto van Bo uitgeprint waar ze een badjasje aan heeft die ze van oma gehad heeft, maar die oma nog nooit aangezien heeft. Bo's eerste badjas staat er op en is erg lief. Als iemand hem wil plaatsen graag dan stuur ik hem even. Mijn moeder hangt die foto dalijk op bij oma. Ik kan het niet opbrengen om te gaan. Ik slaap amper en kan dit soort dingen niet van me afzetten, kan me er niet voor afsluiten zeg maar. Daardoor ben ik maar afleiding aan het zoeken en begin een beetje op te raken.... Toch maar proberen zo om na een paar bakkies thee op tijd naar bed te gaan. Gatver wat staat het leven en de dood toch dicht bij elkaar........
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 20:08 schreef Rewimo het volgende:
Jessie, wat akelig hè, dat ze zo moet lijden. Ik hoop maar dat het snel over is voor haar, dit is ook niks.Stuur de foto maar, dan plaats ik hem voor je. Veel sterkte meid, ik kan me voorstellen dat je het niet op kunt brengen om naar haar toe te gaan, maar ze weet dat je veel van haar houdt![]()
quote:welgemeend en typwerk besparend....
Op woensdag 5 maart 2003 18:31 schreef Capaja het volgende:![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
![]()
![]()
![]()
puf puf puf
kom op Karin je kan het !!!
Heel veel sterkte meisje, leven en dood ligt zeker dicht bij elkaar.
*dikke knuffel*
En deze zijn gewoon weer voor Karin natuurlijk
keer duizend ofzo
quote:hé mutsefluts.. geen enkel verhaal is hier offtopic
Op woensdag 5 maart 2003 20:50 schreef jessie het volgende:
Bedankt meidenJullie zijn schatten. Mijn verhaal is een beetje erg offtopic, maar moest het gewoon even kwijt.
quote:Jeetje, dat is heel naar als daar machteloos op moet toezien. Heeeeel veel sterkte
Op woensdag 5 maart 2003 20:06 schreef jessie het volgende:Een aangrijpend verhaal
Heel veel sterkte deze moeilijke periode
En Karin, zet 'm op!!
quote:Wees blij dat je geen platgeknepen lichaamsdelen hebt hoeven offeren ...
Lois begrijpt nu een beetje hoe de papa's zich voelen die lijdzaam moeten toekijken.
Oke jongens, we zijn inmiddels op van de zenuwen maar we hebben nog steeds niks gehoord. We gaan maar even lekker in bed tv kijken en wachten op telefoon. Peet zou bellen als het geboren is dus we wachten het af.
Zodra ik wat hoor, horen jullie het gelijk.
quote:Spannend, gelukkig moet ik morgen bijtijds op
Op woensdag 5 maart 2003 23:06 schreef Lois het volgende:
Oke jongens, we zijn inmiddels op van de zenuwen maar we hebben nog steeds niks gehoord. We gaan maar even lekker in bed tv kijken en wachten op telefoon. Peet zou bellen als het geboren is dus we wachten het af.
Zodra ik wat hoor, horen jullie het gelijk.
Christan en ik gaan morgen met een vriendin en haar even oude zoontje naar ChimpieChamp in Aalsmeer. Dat is een overdekte speeltuin Kunnen die twee lekker ravotten samen
-edit- Lois, ik las je reactie net. Wat zou ik er veel voor over hebben, voor die samen in bed drinken dagen. Ik kan dat helaas niet met nog 2 kleintjes. Maar niets liever dan lekker in bed liggen...
[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 05-03-2003 23:13]
Spuuglokje ik weet ook niet veel van borstvoeding ben zelf bij justMe in de leer Toch zou je eens op de site van de vbn (of zoiets) kunnen kijken. Daar is ook een forum en daar is deze vraag van te weinig voeding volgens mij ook vaker gesteld. Ik denk ook vaker aanleggen. Of misschien kolven om te zien hoeveel je nu werkelijk aan melk hebt en door het kolven dus ook misschien meer gaan produceren. Maar ik ben absoluut geen kenner. Succes ermee
Je gezin heeft niks aan je als jij straks oververmoeid, overspannen en doodongelukkig rondloopt.
Ik weet dat ik soms met Eva helemaal aan mijn eindje ben, werkelijk compleet gevloerd en ik kan me niet voorstellen hoe dat zal zijn als ik er 3 heb.
Ik heb echt bewondering voor je dat je dat allemaal volhoudt maar je moet ook zeker aan jezelf denken.
en nu ga ik echt naar bed
quote:Leuk dat jullie eigenlijk alles zelf al weten
Op woensdag 5 maart 2003 23:02 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij zou je vaker moeten aanleggen, hoe meer Tristan vraagt hoe meer je produceert. BV reguleert zichzelf in principe. Meer vraag is meer aanbod. Ik denk niet dat je, als je liever alleen BV geeft, ook andere voeding moet aanbieden. Dus alleen BV en zoveel mogelijk. Maar Just Me kan daar vast veel meer over vertellen. Dit is wat ik me herinner gelezen te hebben. Helaas heb ik mijn vraagbaak uitgeleend aan de oppas...
Als ik het verhaal zo even teruglees mis ik hoeveel er in hoeveel tijd is aangekomen. Borstvoedinskinderen zijn nu eenmaal geen flessekinderen en zullen daarom om minder gelijkmatig aankomen. Het gaat echt op en soms ook neer Kijk naar je kindje, is het tevreden, plast en poept hij genoeg? Hoe meer dingen je naast de borstvoeding geeft des te minder borstvoeding zal hij vragen. Leg hem zovaak mogelijk aan, maakt niet uit hoevaak, net zo vaak als jij het kunt hebben maar laat er overdag niet teveel tijd tussen zitten. Rustig aandoen met kleintjes om je heen is niet makkelijk maar je kunt bijv. voorlezen en voeden tegelijk. Niet in paniek raken hoor.. nergens voor nodig, we slepen je er wel doorheen!
quote:Bedankt voor die snelle reacties
Op woensdag 5 maart 2003 23:18 schreef just me het volgende:[..]
Leuk dat jullie eigenlijk alles zelf al weten
Als ik het verhaal zo even teruglees mis ik hoeveel er in hoeveel tijd is aangekomen. Borstvoedinskinderen zijn nu eenmaal geen flessekinderen en zullen daarom om minder gelijkmatig aankomen. Het gaat echt op en soms ook neer
Kijk naar je kindje, is het tevreden, plast en poept hij genoeg? Hoe meer dingen je naast de borstvoeding geeft des te minder borstvoeding zal hij vragen. Leg hem zovaak mogelijk aan, maakt niet uit hoevaak, net zo vaak als jij het kunt hebben maar laat er overdag niet teveel tijd tussen zitten. Rustig aandoen met kleintjes om je heen is niet makkelijk maar je kunt bijv. voorlezen en voeden tegelijk. Niet in paniek raken hoor.. nergens voor nodig, we slepen je er wel doorheen!
..ik ben in staat om de wekker op 3 uur vannacht te zetten om te komen kijken Tis dat ik geen ADSL heb
PERSEEENNNN KARIN!!!! KOMOOOOPPP!!!
!!
quote:Als ik toch zit te F5-en kan ik ook wel ff reageren
Op woensdag 5 maart 2003 23:33 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Bedankt voor die snelle reacties
Just Me, Ik durfde niet te zeggen dat hij maar 45 gram was aangekomen in 1 maand![]()
![]()
Hij heeft iedere keer als ik hem verschoon een natte luier, maar hij poept wel heel weinig. Dus wel af en toe een spoortje, maar een echte poepluier maar eens in de 4 dagen of zo
Ik zal inderdaad wat hulp gaan inroepen van mijn schoonouders (die wonen vlakbij). Mijn man kan niet zo heel veel doen in praktische zin, omdat hij al jaren kampt met erge RSI-klachten (het gaat nu beter, daardoor kan hij zich laten omscholen, maar dat kost zo'n beetje alle lichamelijke inspanning die hij kan opbrengen).
Maar bedankt voor al het meedenkwerk!
Ik weet het dus niet zeker, een dikke tis ook zwaar met drie kindjes, maar het gaat jullie vast wel lukken.
quote:45 gram in 1 maand is idd niet errug veel
Op woensdag 5 maart 2003 23:33 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Bedankt voor die snelle reacties
Just Me, Ik durfde niet te zeggen dat hij maar 45 gram was aangekomen in 1 maand![]()
![]()
Hij heeft iedere keer als ik hem verschoon een natte luier, maar hij poept wel heel weinig. Dus wel af en toe een spoortje, maar een echte poepluier maar eens in de 4 dagen of zo
Geboren om 22.34 uur, 4650 gram en kerngezond:
Karin had om 8 uur volledige ontsluiting. De Gyn. werd in allerhaast opgeroepen en die keek, zag dat het hoofdje veeeeel te hoog zat nog (inschattingsfoutje van de verloskundige van het ziekenhuis) en heeft Karin een half uur laten meepersen. Dat schoot helemaal niet op dus er werd besloten tot een keizersnede. Karin heeft een ruim een uur moeten wachten op een ruggeprik terwijl ze de persweeën heeft moeten tegenhouden. Ze is zo ongelooflijk kwaad geweest.
Uiteindelijk om 10 uur de ruggeprik gekregen en een keizersnede en om 22.34 uur was hij er dan: Bram!
Met Bram gaat het prima, zijn bloedsuikers waren goed en hij heeft al lekker aan de borst gedronken.
Met de papa gaat het ook prima, zelden zo'n trotse vader gezien.
Met Karin gaat het iets minder, ze heeft enorm veel bloed verloren en enorm veel pijn gehad. Een echte weeënstorm.
Wij hebben inmiddels snel het huis versierd, hoewel Karin er nog wel een paar nachtjes in ligt mogen de buren wel weten wat het is geworden.
Zie hier het donkere resultaat van een paar avonden klussen met Jeroen, een geboorteschapie.
Wat een prachtig kindje!!!
Karin en Peet gefeliciteerd!!
En Lois als tante natuurlijk ook!!!
Karin en Peter, van harte met zo'n prachtige zoon!!! Leuke naam ook.
En wat vreselijk gaaf dat er al meteen een foto opstaat. Bram ziet er patent uit!!
Lois, Clark en Eva, proficiat met het oom, tante en nichtje-schap.
Wat ben ik blij dat alles goed is gekomen! Karin, rustig aansterken meissie! Je hebt het geweldig gedaan!!!!!!!
*happy is*
Karin en Peter, heel erg veel geluk gewenst met jullie zoontje, ik hoop dat jullie een heel fijne kraamtijd zullen hebben!!!
Poeh zeg, dat was me een bevaling en dan als toetje toch nog een ks! Lekker bijkomen nu Karin hopelijk ben je er lichamelijk net zo snel bovenop als ik was!!
het is toch wat, kom je 's nachts je ben uit om te plassen, ga je snel even kijken of er een lammetje is geboren
Nu sta ik bovenaan het zwangerenlijstje!!
ik zat er op te wachten
Van harte , een kereltje, ik wist ut!!
Kan ik nu eindelijk naar bed, morgen ga ik snel verder lezen.
Karin, Peet, Lois, Eva en Clark allemaal een dikke en Bram, mannetje, welkom op deze wereld
Van harte Karin en Peet! 4600nogwat gram! Wat een bonk! Sterkte Karin, met bijkomen. Neem het er nog maar even van meisje....
Lois, jij ook heel erg gefeliciteerd met het tanteschap natuurlijk. Geef je je zusje een dikke knuffel van Irisje en mij?
Jeetje, ik had niet in de gaten dat ik zo in spanning had gezeten. Zit ik hier toch met de tranen over m'n wangen.....pfew!
Ik heb een paar keer periodes gehad waarin ik het vermoeden had dat Iris niet genoeg bv kreeg, meestal veroorzaakt door oververmoeidheid. Aan de ene kant helpt het als je vaker aanlegt. Aan de andere kant kun je je moeilijk ontspannen als je het gevoel hebt dat je hem tekort doet, en doet dat de hoeveelheid voeding weer geen goed. Probeer daarom een balans te vinden tussen vaak aanleggen en, als je je daar prettig bij voelt, een beetje bijvoeden. Bij mij ging dat heel goed als ik de nepmelk ná het borstvoeden gaf, en dan binnen een periode van een dag of twee weer terugwerkte naar volledige borstvoeding.
Oh, en ook nog even: staar je niet te blind op die 45 gram. Zoals Justme al zei, gaat het groeien vaak met horten en stoten. Misschien had hij voor de vorige weegbeurt net een groeispurt gehad, en komt er eerdaags weer eentje.
Jessie: wat triest dat je oma zo'n rottige periode door moet. Sterkte!
(heeft karin geen email ofzo in het ziekenhuis om kaartjes naartoe te spammen?)
MAAAAAR EINDELIJK DAAR ISSIE DAN!! Mijn god karin, wat heb je moeten doorstaan!! Het is een geweldig lief ventje echt wel!! Komt dat omdat hij zijn grote hoofd niet door het geboortekanaal hoefde te persen? Enne karin, wat een sukkels die doktoren!! Je hoefde toch niet onnodig pijn te hebben ik baal daar wel van hoor, dat ze zo aankloten. Maar nogmaals: het schaap, zowel Brammeschaap als tuinschaap, zijn helemaal perfect!!!
Joe goooooo Brammie, mamma heeft eerst dertien maanden op je moeten wachten eer je gemaakt werd, en nu nog es een weekje of wat.. Je was het wachten vast waard!! Lekker ding!! En zo mooi nog in deel 53!!
Ik ga gauw doesen, spuuglokje en jessie allebei nog veel succes met de perikelen. Dinus: ..... GOGOGOOOOO!!!!
welkom lief mannetje!!
Karin en Peter, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige mooie zoon! En echt een hele leuke naam! Geweldig.
Geniet maar lekker van jullie mannetje...
en inderdaad... alsnog alle weeën-ellende voor niets
Eindelijk!!!
Heel erg gefeliciteerd Karin en de papa van Bram!!!
en ook natuurlijk tante Lois!!
Ik vind het wel heel erg voor je dat ze je zo hebben aan laten kloten. Zoals ik al zei daacht ik al dacht het een spoedkeizersnee zou worden en dat vind ik heel erg. Dat een stelletje 'ervaren' mensen dit zogenaamd niet hebben zien aankomen en het inlevingsvermogen van een koe hebben.
Lieve Karin, probeer toch lekker uit te rusten in het ziekenhuis. Ook al was je liever thuis geweest natuurlijk. Profiteer van de zorg die ze je kunnen bieden. Druk maar lekker op het belletje daar, laat ze maar lopen die sukkels
En dalijk eenmaal thuis is het helemaal genieten.
We hebben heel erg met je meegeleefd. Mijn mannetje zin Bo nu pap te geven en ik mag me bed niet terug in voordat ik verteld heb wat en hoe dus dat ga ik maar even doen
Nogmaals het is een prachtkerel!!!
Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Jonas kwam gemiddeld bijna een kilo per maand/1,5 maand aan! En de laatste keer maar 150 gram Maar goed, het is nog steeds een stevig manneke en hij is verder heel tevreden dus ik maak me er maar geen zorgen om..
Misschien maakt Tristan wel een groeispurtje door? Is hij de laatste tijd actiever geworden?
En als hij genoeg poept en plast is het toch ook goed? Jonas had idd (na 3 mnd) altijd volle plasluiers en 1 poepluier per week. Hij verbruikte het meeste op en spaarde zijn poep op.
En wat iedereen al zei.. probeer lekker rust te nemen. Ik heb makkelijk praten hoor, met maar 1 kleintje en een superhubbie. Maarre..toch proberen.
Nogmaals, het lijkt me toch gewoon goed gaan zolang Tristan tevreden is....
En op de foto's ziet hij er ook helemaal niet ondervoed uit hoor
Ik wil wel net als in de middeleeuwen een weekje voedster voor je zijn
Ik werd trouwens wel ff heel raar aangekeken hier, toen ik zei dat ik ff moest kijken of Flappie er al was! Gelukkig maar!
Gefeliciteerd Karin en Peet!!
En Lois en Clark en Eva ook natuurlijk!
Karin en Peet, en Lois en Clark en Eva, en de hele familie, van harte gefeliciteerd met dit prachtige mannetje
En we hadden wel gelijk Een jongen!
Wat een mooi kereltje is Bram!!
Karin en Peet: van harte gefeliciteerd!
En tante Lois
Wat een horrorverhaal trouwens... je zou ze toch wat dóen...
Veel sterkte en spoedig beterschap Karin, dat je snel naar huis mag met Brammetje.
*Streept naam weer van favorieten-lijstje
Karin en hubbie enorm gefeliciteerd! Wat zullen jullie opgelucht zijn dat jullie na zo'n k*t-bevalling toch zo'n prachtig ventje vast kunnen houden. Ik voel me helemaal naar als ik denk aan de weeenstorm en hubbie die dan niks kan doen. Pfff.
Doe maar lekker rustig aan Karin, laat je nog maar even verwennen daar in dat ziekenhuis, je hebt het wel verdiend! En als je thuis komt... staat daar een prachtig schaapje in de tuin! En ligt er ook nog eens eentje in bed.
Enneh Lois.. ook nog een voor jou. Nog effe en dan is je zussie weer lekker thuis en kunnen jullie weer elke dag lekker bij elkaar mutsen.
Karin en aanhang heel veel geluk en wijsheid met Brammie!!!!!!!!!
En snel weer komen fokken hoor!!!!! We willen alles weten
Laat je lekker verwennen de komende tijd Karin Dat heb je wel verdiend.
en Lois, Clark en Eva natuurlijk ook!
Jemig, wat een horrorbevalling.
Toch met alle toeters en bellen!
Hou je taai, laat je even vertroetelen in het ziekenhuis, straks ben je weer helemaal het vrouwtje en kan je zelf weer alles doen en van alles genieten!
Lois, Clark en Eva... ook jullie gefeliciteerd!
Nog even nieuws van mij: Tristan was vanmorgen voor zijn eerste voeding 105 gram zwaarder dan gisteren op hetzelfde moment.
Ik denk dat ik me waarschijnlijk iets drukker maak dan nodig. Ja Just Me, zijn huidje is veerkrachtig, hij is alert, gaat juist steeds actiever doen, ontdekt zijn handjes en probeert dingetjes te pakken, wat soms ook lukt . Ik weet wat de verschijnselen van uitdroging zijn, maar zoals ik al zei: niets wees op een tekort, zelfs Tristan protesteerde niet
. Op het consultatiebureau had ik met de wijkverpleegkundige afgesproken om hem regelmatig (iedere 3 uur overdag) aan te leggen. Eerst deed ik dat als Tristan er zelf om vroeg, maar wel 6 voedingen per dag. Toen ik bij de arts was (voor Sterres afspraak vlak erna) had ik het er ook nog even over, want die arst is een vriendin van mijn schoonmoeder, dus ze is altijd extra ge-interesseerd in onze kinderen. Zij zei dat ik best wat voeding erbij kon geven (omdat ze zag dat ik het heel druk had, want ik zat bij haar te huilen in de spreekkamer
). Met haar besloot ik om een voeding door een papvoeding met nepmelk te vervangen, om mezelf wat meer rust te gunnen. Maar ik dacht ook weer, toen ik wat bedaard was, ik ga gewoon vaker aanleggen, in de vorm van 2x zo lang voeden, want aan beide kanten ipv 1 borst per keer leegdrinken. Zo heb ik dubbele stimulatie tov eerder. Dan komt er ook meer borstvoeding op den duur. Maar gisteren zag ik dus dat het iedere voeding minder werd, en ben toen toch maar wat extra's gaan proberen (afijn, dat verhaal schreef ik gisteravond). Nou, pffff, ik kijk het nog even aan, kijk wat ik aankan en probeer te denken dat Tristan er niet voor niets zo tevreden en gezond uitziet. Sweej, Gaoxing en de anderen: ook bedankt voor jullie hulp
.
En nu weer felicitaties voor Bram!
Gefeliciteerd met jullie neefje
En wat had je de foto's snel online, geweldig!!
Wow.
Wat een aseholes daar in het ziekenhuis zeg. .
.
Ik heb toen ook moeten schreeuwen/gillen/huilen om een keizersnede.
(maak me er alweer kwaad om)
Geniet er maar van.
En goed uitrusten Karin!!!!
gefeliciteerd Karin & Peter!
en Louis!
en Bram zelf natuurlijk!
wat een ellendig verhaal zeg, ik zou ook laaiend zijn. maar 't
kereltje
is er, en ik hoop dat Karin snel herstelt en kan gaan genieten!
GEFELICITAAAAAAAAAAART!!
Heel veel geluk in deze grote wereld lieve Bram
Dikke knuf voor mama, papa, tante, oom en verder iedereen die er één hebben wil
Gefeliciteerd Karin met deze flinke knappe zoon.
En Lois, gefeliciteerd met je neefje.
Ik ga zo dit topic voor haar printen en neem het vanmiddag mee.
Wens haar maar heel veel sterkte en zeg haar maar dat ze het rustig aan moet doen en niet eerder mag komen fok!ken dan dat ze het weer aan kan.
Is nu makkelijk te zeggen met een tante die zeer actief is hier
Als dit niet goed uitgebroed is, 4600 gram, wat een bul zeg.
Karin, wat een heftige bevalling joh, doe het echt rustig aan, het is niet nix allemaal.
Lois, krijgt ze geen pijnstilling? * Leah denkt nog met dankbaarheid aan de morfine na de KS.
*printer aanzet*
BRAM IS GEBOREN !!!!!
Karin en man van harte gefeliciteerd met jullie mooie zoon!!!
En wat een flink menneke is die Bram
Ook voor Lois en familie.. van harte met dit kereltje!!
Doe het lekker rustig aan Karin en geniet maar flink van je zoontje..
Heeel erg van harte gefeliciteerd met jouw *flappie* BRAM
Wat een mooi ventje
En, is het het wachten waard geweest?
Ennuh 4650 gram, allememaggisch (zou een bekende clown zeggen) wat een knoepert!
quote:waarmee?
Op donderdag 6 maart 2003 13:14 schreef DIGGER het volgende:
En ook van EW alvast van harte uiteraard.
NU NOG EEN PERS SMILEY!!!
Met al die boze gezichtjes de hele tijd ben je gewoon bang om de thread te lezen!
quote:oops sorry, weet je wat ik las? "en ook EW vast van harte uiteraard".
Op donderdag 6 maart 2003 13:24 schreef bixister het volgende:[..]
waarmee?
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 06-03-2003 13:51]
Ik begin nu onwijs veel vocht vast te houden in mijn onderbenen en ik weet wel dat het erbij hoort maar het jeukt zo!!!!!!
Ik wordt er 's avonds helemaal gestoord van, iemand tips? Ik smeer en masseer al steeds met bodylotion van sanex maar dat helpt dus niet echt.
Hoe is het met jou?
quote:Stop een kussen of een opgevouwen deken of zoiets onder je matras. En lekker omhoog zitten met je benen, zoveel mogelijk. Veel drinken.
Op donderdag 6 maart 2003 13:51 schreef Angel22 het volgende:
Nog even een vraagje...Ik begin nu onwijs veel vocht vast te houden in mijn onderbenen en ik weet wel dat het erbij hoort maar het jeukt zo!!!!!!
Ik wordt er 's avonds helemaal gestoord van, iemand tips? Ik smeer en masseer al steeds met bodylotion van sanex maar dat helpt dus niet echt.
Karin en man heeeeeeel erg gefeliciteerd!! En maar lekker bijkomen enzo!
Lois, van harte, je bent ook wel blij dat t achter de rug is zeker!!
BRAM IS ER !!!!
Karin en Peter, onwijs gefeliciteerd met jullie KEREL !!! Wat een bink he ! Die heeft t onwijs naar zijn zin gehad in je buik ! Geniet maar lekker !!!
Groetjes
Stout (die bekaf is na een dag lesgeven !)
Van harte gefeliciteerd met Bram.
quote:Het wordt saai, maar het lijkt nog rustig hier, wel doet de buik erg vaak pijn, en lopen is een bezoeking
Op donderdag 6 maart 2003 15:14 schreef Rewimo het volgende:
DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSS!!!Hoe is het met jou?
Morgen is de uitgerekende datum............ !!
Karin en husbie, en uiteraard de hele familie van harte gefeliciteerd met dit grote kleine wonder!
quote:SUCCES!!!!!
Op donderdag 6 maart 2003 16:57 schreef Dinus het volgende:
quote:Zeg, je laat ons toch niet net zo in spanning zitten als Karin hè? Nog zo'n periode overleef ik niet hoor
Op donderdag 6 maart 2003 16:57 schreef Dinus het volgende:[..]
Het wordt saai, maar het lijkt nog rustig hier, wel doet de buik erg vaak pijn, en lopen is een bezoeking
100 meter leg ik met veel pijn en moeite af, gelukkig hoeft Esther nog niet naar school gebracht te worden want dan had ik een probleem nu......
Het menneke is er! En wat een mooi ventje. . Ik ben er hyper en emo van.
.
Karin en husband: gefeliciteerd en way to go, girl! !
Wat een ellende op het laatst, maar je hebt het toch maar ff gedaan! Rust lekker uit en ga lekker met z'n tweetjes genieten van dit mooie, nieuwe wondertje. .
Geniet ervan!
ben spontaan Fliefd !
Karin geniet van die daagjes in het ziekenhuis meid thuis rennen ze net iets minder voor je ik genoot er tenminste met volle teugen van na de ks
wie heeft eigenlijk de weddenschap gewonnen
kom jij ook flug kletsen bij de koele kids
jij heb wel een erg stoere naam gekrijgt van papa en mama zeg
quote:Nee Bixis, rustig maar, voordat ik getrouwd ben zal hier echt no way babynieuws vandaan komen (Voor EW d'r oma is het al 'extreem radicaal'dat we samenwonen voor het huwelijk joh, dat is echt een giga schok)
Op donderdag 6 maart 2003 13:50 schreef bixister het volgende:oops sorry, weet je wat ik las? "en ook EW vast van harte uiteraard".
Ik wou Karin alleen vast namens EW ook vast feliciteren, want vanaf haar werk kon ze niet zelf een berichtje achterlaten, maar ik had haar (op haar nadrukkelijke verzoek) gelijk op de hoogte gesteld zodra ik wat wist.
Vandaar dat ik postte om Karin meteen ook even names EW te feliciteren
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 06-03-2003 18:14]
ik heb nog net niet nagelbijtend bij de computer gezeten gister, maar heb hem gister avond vloekend uit moeten zetten omdat chello weer op zijn gat lag .
maar doe lekker rustig aan en ga lekker genieten van je jochie.
zoons zijn geweeeeeeeeldig. (kan ik zeggen, ik heb er twee. bovendien heb ik geen ervaring met dochters )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |