abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2003 @ 08:33:50 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8849757
Heeft iemand deze DVD als r2? Volgens diverse winkelsites is hij fullscreen terwijl dvdcompare.org.uk aangeeft dat hij net als de r1 en de r4 widescreen is.

Ben wel benieuwd want het is een steengoede film, maar ik wil hem wel als widescreen hebben.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 4 maart 2003 @ 10:24:47 #2
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_8851535
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 08:33 schreef MikeyMo het volgende:
Heeft iemand deze DVD als r2? Volgens diverse winkelsites is hij fullscreen terwijl dvdcompare.org.uk aangeeft dat hij net als de r1 en de r4 widescreen is.

Ben wel benieuwd want het is een steengoede film, maar ik wil hem wel als widescreen hebben.

hmmm, ben ik ook wel benieuwd naar....
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 10:48:54 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8852082
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:24 schreef Smots het volgende:

[..]

hmmm, ben ik ook wel benieuwd naar....

Zelfs jij hebt hem niet?

Volgens deze review http://www.dvd.reviewer.co.uk/reviews/details.asp?Index=2617 is hij WS, bevat een stereo track en heeft zelfs NL subs... op Play, SplashDVD en DVD.co.uk is hij 4:3, mono en geen subs

[..]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:15:22 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8852687
Aaaah kijk eens hier:
http://www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=Review&id=845&story=3238
quote:
The Disc
A great movie but far from a great DVD. There really isn't much to say about Warner Brothers' R2 release of this film apart from bemoan the wasted opportunity which it represents.

The film is presented in anamorphic 1.85:1. Ignore the cover statement that it's fullscreen - this is usually early Warner speak for anamorphic 1.85:1 as on Bullitt. It's not a bad picture at all. I found that the image was fairly sharp with a reasonable level of detail and crisp shadow detail. No serious edge enhancement and only a small amount of artifacting. The smattering of grain on the image is characteristic of the original film and shouldn't be regarded as a problem.

The soundtrack is the original mono. No problems with this although there is a certain amount of distortion on the opening Elton John song - that's not a dig at Reg by the way, since it's from one of his early albums and a pretty good number. Dialogue is clear and distinct. There is no music score after the opening credits, by the way, something which I never notice until the film is over.

There are no extras on the disc apart from some biographies of the main cast and some of the crew. We don't even get the trailer which was on the "Maverick Directors" VHS released in 1997. This is obviously ridiculous given the enormous amount of potential for a film such as this but it reflects early Warners policy on their back catalogue releases - not that they do much better now, as a rule.
We get static menus, some amusingly off-key film recommendations and 29 chapter stops.

This is one of those films which is so good that it's easy to recommend the DVD even though Warners haven't exactly pulled out even half the stops on the release. Essential viewing.

[..]
  donderdag 5 juni 2003 @ 18:53:37 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10911503
Yeah hij komt weer en op het reclameloze Nedrland 2

Vrijdag 13 Juni - 23.18 - NL 2

[..]
  donderdag 5 juni 2003 @ 18:56:38 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10911572
Voor de leken:

The robbery should have taken 10 minutes. 4 hours later, the bank was like a circus sideshow. 8 hours later, it was the hottest thing on live T.V. 12 hours later, it was all history. And it's all true

Based upon true events, a New York man and two accomplices are besieged in a bank with all the bank employees after his attempt to rob enough money to pay for his male lover's sex change operation goes awry. What results is a two day media circus in which his private life and the humiliation of the police is laid bare for the whole city.

Ik zat bij die film vanaf het begin tot het eind op het puntje van m'n stoel en wat speelt Pacino Goed!

[..]
pi_10925998
aah...dog day afternoon. wat een geweldige film vind ik dat. dat wilde ik even kwijt. de beginperiode van al pacino is toch wel mijn favoriete periode. mikey, heb je m nu gekocht?
  vrijdag 6 juni 2003 @ 11:38:06 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_10926075
Eén van mijn favorieten

*schreeuwt.

'Attica! Attica!'

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 6 juni 2003 @ 12:10:15 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10926871
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:35 schreef Astronaut_Jones het volgende:
aah...dog day afternoon. wat een geweldige film vind ik dat. dat wilde ik even kwijt. de beginperiode van al pacino is toch wel mijn favoriete periode. mikey, heb je m nu gekocht?
Nah nog steeds niet

maar ja, hij komt volgende week weer dus ff tapen

[..]
  vrijdag 13 juni 2003 @ 20:40:07 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11094647
Vanavond!

hell yeah

[..]
pi_11095075
Ik heb dat boek een keer gelezen in het engels, toch ff kijken vanavond want was wel leuk verhaal.
Money won is twice as sweet as money earned.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 22:30:37 #12
30919 mitt
Michael Corleone
pi_11096829
Een film waar ik nou ongelofelijk naar uitkijkt.

Met de twee beste acteurs (naar mijn mening )

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 14 juni 2003 @ 08:44:11 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11101830
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 22:30 schreef mitt het volgende:
Een film waar ik nou ongelofelijk naar uitkijkt.

Met de twee beste acteurs (naar mijn mening )

en gezien?
[..]
pi_11102560
Afgezien van het natuurlijk geweldige acteerwerk van Pacino en ook Cazale vond ik het maar een saaie film...
Helemaal geen spanningsboog ofzo, de films werkte gewoon toe naar de onvermijdelijke, voorspelbare ontknoping.
  zaterdag 14 juni 2003 @ 12:08:28 #15
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_11103386
Komt misschien omdat het waargebeurd is ....
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 14 juni 2003 @ 23:27:36 #16
30919 mitt
Michael Corleone
pi_11114148
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 08:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en gezien?

Heerlijk

Pacino zo goed in die jaren natuurlijk.

Maar voor mij is John Cazale echt de held van de film.
Heb alle 5 z'n films gezien en hij is zo waanzinnig goed.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 15 juni 2003 @ 00:21:25 #17
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_11115121
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 10:45 schreef Joppe het volgende:
Afgezien van het natuurlijk geweldige acteerwerk van Pacino en ook Cazale vond ik het maar een saaie film...
Helemaal geen spanningsboog ofzo, de films werkte gewoon toe naar de onvermijdelijke, voorspelbare ontknoping.
Ja, er zaten een paar dode punten in, maar ik vond hem zeker onderhoudend! En de ontknoping kwam als een behoorlijke schok voor me, zeker zo grafisch na de rest van de in ieder visueel opzicht ingehouden film...
Behoorlijk goede film, maar ik vind de notatie in de IMDB 250 (staat hij daar eigenlijk wel? Ik durf het nu niet met 100% zekerheid te zeggen) nogal overdreven. Dikke zeven plus of een dunne zeven en een half krijgtie van mij, maar ik vind zoiezo dat er over het algemeen op IMDB veel te hoge cijfers worden gegeven.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 15 juni 2003 @ 00:24:41 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_11115170
Ook gezien.

Pacino ziet er echt zo cool uit daar.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_11115807
Nou, wat moet ik hier nu van zeggen.

Hij is me ontzettend tegen gevallen. En dat gebeurt toch echt niet vaak met films die over het algemeen erg hoog staan aangeschreven.

Een tijdje geleden al met Taxi Driver. Vond ik ook al niet geweldig, het einde vond ik daar eigenlijk nergens over gaan. De opbouw ernaar toe was wel heel mooi en die film heb ik dan dus ook helemaal gezien.

Maar ik heb deze na een goed half uur uitgezet. Ik vond het echt nergens op slaan. Het begon wel erg goed wat mij betreft, mooie sfeerzetting, goed gefilmd. Maar toen begon de bankoverval. Maar moest dat nou een bankoverval voorstellen? Ging echt nergens over. Man belt over wanneer vrouw nu thuis komt, en vrouw mag nog lekker bijkletsen ook. Die bankdirecteur was ook echt bang!! Deed lekker overal aan mee. En naar de W.C? Kom, laten we allemaal even gaan?
Maar het werd helemaal erg toen hij zelf even naar buiten kwam om te kijken hoe het er allemaal voor stond! Ik vond het echt lachwekkend hoe het allemaal gebeurde. Ze hadden er een komedie van moeten maken

En ik kan de achterliggende gedachte wel begrijpen. Niet goed over nagedacht, geen harde killers, dus weten ze niet goed wat te doen. Maar zo vond ik het niet overkomen. Ik vond eigenlijk helemaal niks overkomen. Ik kon niet meeleven, indenken of wat dan ook. Film deed me he-le-maal niks. Heb hem dus ook niet eens afgekeken. En dat is de eerste keer voor een film uit de top 250!!

Jammer!!

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_11115830
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 23:27 schreef mitt het volgende:

[..]

Heerlijk

ja helaas moest het daarbij blijven
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_11116291
Attica Attica Attica!!

geweldige film!

pi_11116600
quote:
Op zondag 15 juni 2003 01:32 schreef robertos het volgende:
Attica Attica Attica!!
lachen dat mensen dat altijd posten als t over dda gaat. t is zo nietszeggend. laten merken dat je de film gezien hebt door n quote te geven. maar dan zo'n nietszeggende quote is erg grappig. niet dat ik je uitlach hoor, ik snap waarom je t doet, doe t zelf ook.

maar ik denk dat de reden is waarom mensen de film niet zo leuk vinden is omdat ie toch best verouderd is, je kan je moeilijk voorstellen hoe t er toen aan toe ging. de film is ook zonder opsmuk, alleen dialoog.
en voor veel mensen is t vaak niet duidelijk wanneer dingen grappig bedoelt zijn, ik vatte dat de eerste keer ook niet. en dat is ook wat ik zo leuk vindt aan films uit de jaren zeventig ze zijn zo .. ja je moet t zelf een beetje uitzoeken, niet alles wordt je uitgelegd of duidelijk gemaakt door bijvoorbeeld opzwepende muziek.

mijn favoriete scene uit DDA is waarin pacino leon belt. ik ken de acteur niet, maar hij speelt zo geweldig in mijn mening. net zo als de scene met de vrouw van pacino die uitlegt aan de politieagenten wat voor persoon pacino is. ja ik ben de naam kwijt van pacino's karakter

pi_11116674
quote:
Op zondag 15 juni 2003 01:55 schreef Astronaut_Jones het volgende:
mijn favoriete scene uit DDA is waarin pacino leon belt. ik ken de acteur niet, maar hij speelt zo geweldig in mijn mening. net zo als de scene met de vrouw van pacino die uitlegt aan de politieagenten wat voor persoon pacino is. ja ik ben de naam kwijt van pacino's karakter
Pacino speelt Sonny en Leon wordt gespeeld door ... Sarandon.
  zondag 15 juni 2003 @ 08:13:31 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11118381
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 23:27 schreef mitt het volgende:

[..]

Heerlijk

feitje van imdb: alle films waarin John Cazale heeft gespeeld zijn genomineerd geweest door de Oscarjury als 'beste film' Ik geloof dat ze ook allemaal op 1 na in de imdb top 250 staan. Wat dat betreft had hij een goede neus om z'n scripts uit te zoeken
[..]
pi_11153774
Ik vond deze film echt geweldig, hoewel het laatste half uur erg ongemakkelijk is omdat je gewoon weet dat het helemaal fout gaat aflopen. Pacino speelde ook briljant, veel beter als wat hij tegenwoordig laat zien, veel minder tics en interessanterig gedoe, gewoon goed spelen zonder een hoop flauwekul.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_11153796
quote:
Op zondag 15 juni 2003 08:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

feitje van imdb: alle films waarin John Cazale heeft gespeeld zijn genomineerd geweest door de Oscarjury als 'beste film' Ik geloof dat ze ook allemaal op 1 na in de imdb top 250 staan. Wat dat betreft had hij een goede neus om z'n scripts uit te zoeken

titels?
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_11154107
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:50 schreef _Maria_ het volgende:

[..]

titels?

Godfather: Part III, The (1990)
Deer Hunter, The (1978)
Dog Day Afternoon (1975)
Godfather: Part II, The (1974)
Conversation, The (1974)
Godfather, The (1972)
  maandag 16 juni 2003 @ 22:51:08 #28
23107 dolle_hond
topicverkoper
  donderdag 8 juli 2004 @ 12:45:19 #29
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20486921
Pacino is zeer goed, Cazale weer schitterend, met zijn immer triestige blik, acterend.

Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')