Bij deze is de opdracht vrij simpel, Fotogtafeer een fiets. Watvoor fiets en hoe je deze op de foto wilt zetten is helemaal aan jullie. Het is leerzaam en leuk tegelijk en gezien de hoge concentratie aan Fotografen (inspé) hierzo, zullen er vast een hoop mooie plaatjes uitrollen.
Succes
quote:De topicstarter gaat met een beetje geluk morgen aan de slag, met daglicht enzo. Het is niet mijn idee overgens, maar er was wel behoefte aan het topic. Weest gerust mijn creatie komt heus nog wel aan de beurt
Op maandag 3 maart 2003 21:54 schreef Flaman het volgende:
waar is de eigen inbreng van de topicstarter?
Ow en eeuhm da's een hele kleurrijke fiets Barb
quote:Zo te zien gaat het hier meer om de fiets dan de foto, want dies niet byzonder
[b]Op maandag 3 maart 2003 21:56 schreef Barb het volgende:
plaatje
quote:Er staat ook nergens dat het een bijzondere foto moet zijn.
Op maandag 3 maart 2003 21:58 schreef Kimmie het volgende:
Zo te zien gaat het hier meer om de fiets dan de foto, want dies niet byzonder
quote:Erg mooi. Ik zie zo snel geen plek waar het scherp is maar dat maakt het samen met de kleur juist zo spannend.
Op maandag 3 maart 2003 22:01 schreef zwijntje het volgende:
[afbeelding]Meerdere fietsen.
De fiets van Barb heerst natuurlijk, omdat het de fiets van Barb is. Toch?
Kon niet kiezen welke ik wilde posten dus van de 20 foto's heb ik deze 4 gekozen! ze zijn wel een beetje groot
quote:Swets man goed! Ik hou wel van dat grafische.
Op maandag 3 maart 2003 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[afbeelding]
Van Henkmanz vind ik de eerste mooi, omdat de achtergrond daar niet mee doet. Dat is bij de volgende 3 anders.
En een tikkeltje te groot ja.
Hij is een beetje flauw misschien, foto is van het voorlicht van mijn fiets, al fietsend met gevaar voor eigen leven gemaakt
Oja die eerste is best goed gelukt, lekker detail, leuke fiets ook .
quote:Verkleinen is gedaan
Op maandag 3 maart 2003 22:36 schreef Vork het volgende:
Henkmanz zou je je foto's misschien willen verkleinen?Oja die eerste is best goed gelukt, lekker detail, leuke fiets ook
.
Ik heb de foto's net ff snel gemaakt.
quote:Klopt.
Op maandag 3 maart 2003 22:36 schreef mr_cucumber het volgende:
[afbeelding]Hij is een beetje flauw misschien
Bewegingsonscherpte wordt al snel een truukje
Maar al fietsend makend vind ik toch wel weer een extra.
Puntje erbij voor doorzettingsvermogen en waaghalzerij.
quote:Tegenlicht opname.
Op maandag 3 maart 2003 22:35 schreef the-O het volgende:[..]
Swets man goed! Ik hou wel van dat grafische.
Ik vind ze zelf wel wat hebben, wat vinden jullie?
quote:Die tweede is een beetje heel erg abstract als je het over een fiets hebt
Op maandag 3 maart 2003 23:16 schreef tsuihark het volgende:
Ik vind ze zelf wel wat hebben, wat vinden jullie?
Die eerste ziet er leuk uit
quote:De laatste zie ik niet
Op maandag 3 maart 2003 23:16 schreef tsuihark het volgende:
Genoeg fietsen in het studentenhuis hier, dus ik heb een rondje gedaan:Ik vind ze zelf wel wat hebben, wat vinden jullie?
quote:Hmmm, tsja, ik weet wat ik gefotografeerd heb dus misschien zie ik er meer in
Die tweede is een beetje heel erg abstract als je het over een fiets hebtDe laatste zie ik niet
Ik vind zelf die van Zwijntje wel erg goed.
quote:Zitter dik in
Op maandag 3 maart 2003 23:50 schreef tsuihark het volgende:[..]
Hmmm, tsja, ik weet wat ik gefotografeerd heb dus misschien zie ik er meer in
quote:Heb het contrast wat opgeschroefd.
Op maandag 3 maart 2003 23:52 schreef Dagobert het volgende:[..]
Zitter dik in
Ik ben niet zo'n held met dat geval van mij (digital ixusv3)
[Dit bericht is gewijzigd door Conflict op 04-03-2003 02:04]
quote:Dat ziet er al beter uit
Op maandag 3 maart 2003 23:58 schreef tsuihark het volgende:[..]
Heb het contrast wat opgeschroefd.
Wat als je het wat dodged rondom de fiets zodat het ietjses lichter wordt. Niet teveel, maar net zodat je ziet dat het een fiets is ook als je het niet vantevoren al wist.(als je fotosoep hebt natuurlijk)
kom op mensen laat eens wat creatiefs zien!
quote:Nummertje 2 en 3 vind ik het mooist, door de korrel en grijstinten. Er is bij de andere foto's nog wel wat ruimte om te spelen met helderheid en contrast.
Op dinsdag 4 maart 2003 02:04 schreef SEMTEX het volgende:
Aangezien ik 2 fietsen heb, beide op de gevoelige plaat vastgelegd..zonet..
.
.
.
.
En een totaalplaatje (wat overigens een baggerfoto is):
.
-edit- img tags aangepast zodat ze wel op de pagina passen.
[Dit bericht is gewijzigd door Pjederdy op 04-03-2003 16:33]
quote:Dank je wel, ook voor de tips!
Op dinsdag 4 maart 2003 12:26 schreef the-O het volgende:[..]
Nummertje 2 en 3 vind ik het mooist, door de korrel en grijstinten. Er is bij de andere foto's nog wel wat ruimte om te spelen met helderheid en contrast.
Als het formaat wisselt zou ik wat ruimte tussen de verschillende foto's plaatsen, kijkt wat prettiger. De overgang tussen de laatste 2 foto's bijvoorbeeld was me in eerste instantie ontgaan.
quote:Dat vind ik nou mooi
Op dinsdag 4 maart 2003 17:53 schreef BoJo het volgende:
Mijn beginners inzetgenoeg materiaal lijkt mij
[afbeelding]
Doe eens gek doe eens leuk en je krijgt mooie foto's
Vooral die tweede, die eerste zou iets ingewikkelder kunnen
En in het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen dacht ik even een kopie te maken. Viel dat even tegen.
Een zadel demonteren van een verroeste fiets is een makkie, maar ik heb mijn gereedschap kapotgelagen op dat stuur. Geen beweging in te krijgen. Dus dat project komt nog.
Vanmiddag, station Nijmegen. Hoezo vol?
quote:Ligt eraan hoe je het bekijkt he
Op dinsdag 4 maart 2003 22:21 schreef V2 het volgende:
Geen fiets, mag dat ook?
Mamiya 645M, Ilford HP5, Fietsenstalling Aula TU Delft
[afbeelding]
Afwezigheid van fietsen past imho heel best onder het kopje fiets
Leuke foto btw
quote:Bedankt... tsja ik ben al 5x bestolen van een fiets dus ik moest het even anders oplossen
Op dinsdag 4 maart 2003 19:20 schreef Dagobert het volgende:[..]
Dat vind ik nou mooi
Doe eens gek doe eens leuk en je krijgt mooie foto's
Vooral die tweede, die eerste zou iets ingewikkelder kunnen
/offtopic: super leuk topic, ben al benieuwd naar de volgende opdracht
quote:Zie er genoeg staan
Op dinsdag 4 maart 2003 23:03 schreef BoJo het volgende:[..]
Bedankt... tsja ik ben al 5x bestolen van een fiets dus ik moest het even anders oplossen
![]()
quote:Maak je borst maar nat alvast.
Op dinsdag 4 maart 2003 23:03 schreef BoJo het volgende:[..]
/offtopic: super leuk topic, ben al benieuwd naar de volgende opdracht
![]()
quote:Dit is toch geen contest
Op woensdag 5 maart 2003 10:46 schreef the-O het volgende:[..]
Maak je borst maar nat alvast.
Maar dat duurt nog even, we moeten nog veel inzendingen krijgen, o.a van kimmie, k_man, E.T. en Luigi. En niet iedereen heeft een digitale camera, dus dat rolletje moet vol.
quote:Nee maar wel leuk om te zien dat iets simpels als een fiets op zoveel verschillende manieren vast gelegd kan worden.
Op woensdag 5 maart 2003 11:47 schreef DutchBlood het volgende:[..]
Dit is toch geen contest
quote:Helemaal mee eens...
Op woensdag 5 maart 2003 11:50 schreef BoJo het volgende:[..]
Nee maar wel leuk om te zien dat iets simpels als een fiets op zoveel verschillende manieren vast gelegd kan worden.
En ik vind met een opdracht iets fotograferen iets leuker dan zomaar wat plaatjes te schieten van van alles en nog wat.
maar ik kreeg al een schrik-GoT-aanval
Afgelopen zomer heb ik in de binnenstad van Den Haag toevallig een foto gemaakt van een mooie Kronan fiets. Hij staat hieronder:
Groetjes,
Mitch
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:53 schreef Stranger het volgende:
[afbeelding]
quote:Nee, volgens mij was dat mijn foto, maar dat kan ook wel eentje zijn die IR heeft gemaakt met mijn camera
Op woensdag 5 maart 2003 13:20 schreef sweek het volgende:.
Heb je die wel zelf gemaakt trouwens? Dat was best leuk toen.
in de categorie 'vergane' fietsen.. Een hele oude op straat gevonden, de zadelveren zullen weinig meer houden volgens mij:
'vergeten' fietsen. Ik kom dus dagelijks (zo blijkt) fietsen tegen die al tijden op dezelfde plek gestald zijn. Lekke banden, verbogen wielen..
Een fiets waar je 'm niet verwacht:
Een 'fiets' die even buiten gebruik is. Even weggezet:
En dit is de mooiste vind ik zelf: (en ja, eigenlijk moet dat paaltje dan even gesjopt worden .. maar dit zijn allemaal gewoon de foto's zoals ze van m'n SDkaartje afkomen)
en nu bibberend wacht op het oordeel van de 'kenners'
quote:Cool, een crowdsurfende fiets!
Op dinsdag 4 maart 2003 20:08 schreef the-O het volgende:
Vanmiddag, station Nijmegen. Hoezo vol?
quote:Tnx !!
Op woensdag 5 maart 2003 21:14 schreef Luigi het volgende:
Nummers 1, 2 en de laatste vind ik mooi ET!
.
Ik merk wel dat als ik er op uit ga om foto's te maken dat ik de hele wereld anders bekijk.
Ben ook wel erg benieuwd naar jouw inbreng
quote:Ik vind deze echt heel erg tof
Op woensdag 5 maart 2003 20:28 schreef E.T. het volgende:
[afbeelding]
en nu bibberend wacht op het oordeel van de 'kenners'![]()
Leuke foto, leuk verhaal Toppie
Al is die derde ook wel creatief bedacht (Maar kan imho nog wat meer uitgewekrt worden dan puur een straight portret van meneer de eenwieler)
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 20:28 schreef E.T. het volgende:
Ik kon niet meer kiezen
Ik heb er wel een complete fietsentik aan over gehouden, maar wel erg leuk om te doen zo![]()
Leuk zo'n ijverige leerling, je hebt er echt moeite voor gedaan.
Ik weet niet of je camera het kan, maar soms is het goed iets meer afstand te nemen en in te zoomen, waardoor er ook onscherpte op de foto komt. Bij de 2e foto bijvoorbeeld zou het mooi zijn als de huizen en auto's onscherp zouden zijn. Maar je hebt iig geprobeerd om op de compositie te letten.
De eerste foto is geflitst en dat is té duidelijk (maar dat is een tik van mij ) Zet de flitser uit en gebruik een statief of gewoon een tafel ofzo.
De foto van Stranger op de vorige pagina is ook geflitst maar hier is het verhaal erachter belangrijker dan de kwaliteit van de opname.
quote:Dit vind ik de leukste. Gewoon goed gevonden en hij is onbewerkt, dus dat kan nog alle kanten op.
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 06-03-2003 18:16]
* totale beginner...
quote:Leuk
Op donderdag 6 maart 2003 23:39 schreef Kwark het volgende:
Mijn bijdrage...* totale beginner...
Alleen het is wel erg veel 'leegte' aan de onderkant. Stukkie eraf knippen misschien (als je vierkantige foto's niet erg vind)
quote:Idee op zich is leuk, maar de foto vind ik niet echt geweldig. Beetje een vreemde lucht en niet een erg doordachte compositie ofzo
Op donderdag 6 maart 2003 17:32 schreef dfr0st het volgende:
[afbeelding]
De eerste is een actiefoto btw
Nu is ie ook wel leuk hoor!
quote:Ben ik het wel mee eens. Alleen, vierkante foto's vind ik niks. Opnieuw proberen dus maar
Op donderdag 6 maart 2003 23:45 schreef Dagobert het volgende:[..]
Leuk
Alleen het is wel erg veel 'leegte' aan de onderkant. Stukkie eraf knippen misschien (als je vierkantige foto's niet erg vind)
Wacht met smart op de volgende opdracht...
Milanees
quote:Ik vind ze erg goed gelukt! Echt heel erg mooi!
Op dinsdag 4 maart 2003 02:04 schreef SEMTEX het volgende:
Aangezien ik 2 fietsen heb, beide op de gevoelige plaat vastgelegd..zonet..
met de Sony Digicam.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet de allerbeste foto, maar de locatie vond ik wel grappig. Hij hangt ter hoogte van de tweede etage, precies voor mijn balkon.
quote:da`s knap ..op 50 asa en 1volle sec. uit de hand pet je af!
Op zondag 9 maart 2003 21:50 schreef JeroenH het volgende:
[afbeelding]Camera: Canon Powershot G1
Sluitertijd: 1 sec (uit de hand!!)
Diafragma: f2.2
ISO-waarde: 50
quote:Leuk dat je deze waardes opgeeft. handig ....Hier valt van te leren.
quote:Zouden idd meer mensen moeten doen, dan weet je ten minste met wat voor instellingen de foto genomen is. Maar met een conventionele camera moet je het zelf onthouden, en lang niet alle mensen met een digitale camera weten hoe ze de EXIF-info van een foto moeten uitlezen. (Dat kan o.a. met de freeware-tool Irfanview. Installeer alle plug-ins en dan kun je de EXIF-info bekijken).
Op zondag 9 maart 2003 22:01 schreef Humpty-D het volgende:
Leuk dat je deze waardes opgeeft. handig ....Hier valt van te leren.
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat de camera op 'P' (vrijwel alles auto) stond, de camera heeft dus de grootst mogelijke diafragma gekozen om de belichtingstijd maar binnen de perken te houden. Het viel niet mee om een scherpe foto te krijgen, wat bij mij goed werkt is mijn adem inhouden met mijn longen ongeveer halfvol, en dan heel langzaam op de afdrukknop drukken. Eigenlijk had het vanaf een statief gemoeten, maar je weet hoe dat gaat....
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:11 schreef JeroenH het volgende:[..]
Zouden idd meer mensen moeten doen, dan weet je ten minste met wat voor instellingen de foto genomen is. Maar met een conventionele camera moet je het zelf onthouden, en lang niet alle mensen met een digitale camera weten hoe ze de EXIF-info van een foto moeten uitlezen. (Dat kan o.a. met de freeware-tool Irfanview. Installeer alle plug-ins en dan kun je de EXIF-info bekijken).
quote:Het kan zijn dat je camera geen EXIF-info opslaat. Mijn G1 slaat het in alle foto's automatisch op (het is zelfs niet uit te zetten) Wat voor camera heb je?
Op zondag 9 maart 2003 22:21 schreef Humpty-D het volgende:Dat heb ik, alleen geen EXIF-info bij mijn foto. Moet je dan bij het downloaden of opslaan hier al rekening mee houden??
- edit: -
Heb je ook alle plug-ins van Irfanview geïnstalleerd? het programma kan het standaard niet. De plug-ins staan op dezelfde website.
Als het echt niet lukt, zet dan eens een onbewerkte foto ergens op het web, dan zal ik ff kijken of mijn software (ik heb nog andere ) de EXIF-info er uit kan halen.
quote:als het goed is,moet je als jeje file opent met je foto`s erin als laatste
Op zondag 9 maart 2003 22:21 schreef Humpty-D het volgende:[..]
Dat heb ik, alleen geen EXIF-info bij mijn foto. Moet je dan bij het downloaden of opslaan hier al rekening mee houden??
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:34 schreef fotoloog het volgende:
als het goed is,moet je als jeje file opent met je foto`s erin als laatste
een map zien met exposure-info ook wel genoemd"info" als je die dubbelklikt dan zie je al je foto`s die je gemaakt hebt met de data, sluitertijden,diafragma`s enz....
quote:Fujifilm MX2900-zoom, waarschijnlijk idd zonder EXIF-Info.
Op zondag 9 maart 2003 22:26 schreef JeroenH het volgende:[..]
Het kan zijn dat je camera geen EXIF-info opslaat. Mijn G1 slaat het in alle foto's automatisch op (het is zelfs niet uit te zetten) Wat voor camera heb je?
quote:Alle Plug-ins zijn geinstalleerd, ik gebruik Irfanview om zelfs de foto's te downloaden van de camera, middels de Fuji-Twain driver
Heb je ook alle plug-ins van Irfanview geïnstalleerd? het programma kan het standaard niet. De plug-ins staan op dezelfde website.
Toch bedankt voor de Info.....You're my Inspirator
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:39 schreef Humpty-D het volgende:
Fujifilm MX2900-zoom, waarschijnlijk idd zonder EXIF-Info.
quote:bron
MX-2900 ZOOM Specifications
File format JPEG (Exif 2.1) with 3 compression levels (1/5, 1/10, 1/20) and TIFF-YC
Je camera heeft dus gewoon EXIF hoor. Kun je een onbewerkte foto eens op het web zetten?
morgen ga ik ook eens fotograferen als ik kans zie. (licht enzo)
quote:scanimage-05
Op zondag 9 maart 2003 22:57 schreef JeroenH het volgende:[..]
[..]Je camera heeft dus gewoon EXIF hoor. Kun je een onbewerkte foto eens op het web zetten?
De laatste heb ik alleen geroteerd.
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:39 schreef JeroenH het volgende:[..]
In welk programma is dat?
quote:Er zit idd geen EXIF-info in, en ik weet ook al hoe dat komt. De fotos die op jouw geheugenkaartje staan bevatten wel de EXIF-info. Echter, jij haalt ze met de TWAIN-driver binnnen en slaat ze op. Irfanview is niet zo snugger en slaat de EXIF-info er niet bij op.
Op zondag 9 maart 2003 23:11 schreef Humpty-D het volgende:
scanimage-05
scanimage-08De laatste heb ik alleen geroteerd.
Wordt je camera niet gewoon als extra drive-letter gezien door je PC? Zodat je de foto's gewoon naar je HDD kunt lezen? Dat is makkelijker, efficiënter, je behoudt je EXIF-info en je foto's worden niet onnodig slechter van kwaliteit.
quote:EXIF-Info idd in de camera terug te vinden, alleen niet in de downloads.
Op zondag 9 maart 2003 23:22 schreef JeroenH het volgende:[..]
Er zit idd geen EXIF-info in, en ik weet ook al hoe dat komt. De fotos die op jouw geheugenkaartje staan bevatten wel de EXIF-info. Echter, jij haalt ze met de TWAIN-driver binnnen en slaat ze op. Irfanview is niet zo snugger en slaat de EXIF-info er niet bij op.
Wat je beter kunt doen is de foto's direct van je geheugenkaartje naar je HDD te kopiëren. Dat heeft nog eens als voordeel dat de foto's niet onnodig nogmaals met de jpg-compressie worden gecomprimeerd.Wordt je camera niet gewoon als extra drive-letter gezien door je PC? Zodat je de foto's gewoon naar je HDD kunt lezen? Dat is makkelijker, efficiënter, je behoudt je EXIF-info en je foto's worden niet onnodig slechter van kwaliteit.
quote:Uhm... zal ik het zeggen?
Op zondag 9 maart 2003 23:32 schreef Vork het volgende:
discussies, discussies. Ik zal maar niet gaan zeuren over foto's van fietsen of over het topic
OK: Ga toch fietsen
Nu weer ontopic! Als ik morgen een fiets voor mijn lens krijg zal ik proberen er een mooi plaatje van te schieten en die posten om mijn geleuter hier goed te maken. Nu lekker
quote:nee niet doen hork![edit] meneer vork
discussies, discussies. Ik zal maar niet gaan zeuren over foto's van fietsen of over het topic
quote:Sorry Vork,
quote:Wel weer een heel gave foto! Je moet het maar net zien he
Op maandag 10 maart 2003 05:50 schreef k_man het volgende:
[afbeelding]Ietsje te licht ingescand.
quote:Hey ik moet nog een fiets fotograferen, ho rustig maar!
Op zondag 9 maart 2003 23:45 schreef BoJo het volgende:
Wanneer is de volgende opdracht?(beetje ongeduldig)
Wmb zou het ook leuk zijn om iets met al deze foto's te doen, wat dat moet ik nog bedenken, tenzij een van jullie een leuk idee heeft
quote:Het is een driewieler....dus een fiets.
Op zondag 9 maart 2003 23:40 schreef fotoloog het volgende:
een skelter?...............is toch geen fiets m.i.
quote:Hehe, dat was een ongelukje, ik had de witbalans voor een foto in het donker aangepast, maar ik flitste per ongeluk
Op zondag 9 maart 2003 23:07 schreef RJ het volgende:
Ik vind die van eerste van tsuijak erg cool (die blauwe), heel scherp en mooi licht dus.morgen ga ik ook eens fotograferen als ik kans zie. (licht enzo)
Hij komt zo scherp omdat ie op een statiefje stond.
quote:Niet zo bescheiden k_man, prachtfoto!
Op maandag 10 maart 2003 05:50 schreef k_man het volgende:
[afbeelding]Ietsje te licht ingescand.
Het lijkt mij ook nog iets te vroeg voor een volgende opdracht. Het is geen wedstrijd, je kunt meerdere foto's plaatsen en er komen nog steeds nieuwe binnen. Juist al die verschillende invalshoeken maken dit topic zo leuk.
jeroenh's en Zwijntje's sneeuwfietsen zijn leuk voor op een kerstkaart. Die hoop fietsen van The-O deden me in eerste instantie (serieus) aan zo'n tweede wereldoorlog foto denken, jeweetwel... k_man parkeert z'n fiets mooi maar onpraktisch half in een poort. Pjederdy's totaalplaatje vind ik dus het mooist terwijl hij dat blijkbaar z'n slechtste foto vindt V2 is minimalistisch bezig, een wiel is meer dan genoeg voor een mooie foto.
Dat is zover als ik kan komen hier ongeveer Geen fiets te vinden op straat en ik maakte ze met zonder spiegelreflex dus heb er ook een aantal waar er dan net een stuke af valt enzo
[edit: ja hij staat op de picserver ]
mischien tijd voor een nieuwe opdracht? Zo te zien komen er niet echt nieuwe reacties meer binnen de laatste paar dagen..
Maar als je nu een mooie foto weet te maken van datgene waar je een hekel aan hebt, ziet het er weer heel anders uit!
Bijvoorbeeld een prachtige foto van spruitjes (ik zeg maar wat )
Of ben ik een beetje onzin uit aan het kramen?
[Dit bericht is gewijzigd door Offy op 12-03-2003 14:34]
nee sorry, ik kan zo echt 123 nisk bedenken waar ik een hekel aan heb, dan zou het meer op willekeurige foto's uitkomen, en het mooie aan bijv. "de fiets" was dat het een concreet iets is, en je ziet iedereen zijn/haar visie erop dus ik denk dat we toch iets meer die kant op moeten zoeken...
Tjah, iets concreets...Dat kan alles zijn, je sleutelbos...Of je koffiemok...?
quote:naja wat let je je kan ze alsnog fotograferen natuurlijk en posten in dit subforum... alles om te zorgen dat dit subforum na 1 mei doorgaat toch?
Op woensdag 12 maart 2003 14:36 schreef Offy het volgende:
Okay....Ik weet trouwens wel een hoop dingen waar ik een hekel aan heb..(files, drukte in de trein, de wekker die afgaat om 5 uur, klagende mensen..zou een leuke foto geworden zijn maarja)
Tjah, iets concreets...Dat kan alles zijn, je sleutelbos...Of je koffiemok...?
quote:eehm een grote "fiets-wallpaper" maken?
Op maandag 10 maart 2003 11:01 schreef Vork het volgende:[..]
Hey ik moet nog een fiets fotograferen, ho rustig maar!
Wmb zou het ook leuk zijn om iets met al deze foto's te doen, wat dat moet ik nog bedenken, tenzij een van jullie een leuk idee heeft
Okay, nu mag je het weer afkraken
maaruh foto's rond het thema ontbijt of opstaan is mischien wel leuk, wat vind de rest ervan? Probeer je opstaanritueel vast te leggen ofzo, dus wekker, ontbijt of iets dergelijks.
quote:Deze is mooi
Zucht, had ik maar geld, kon ik ook meedoen.
Het hoeft niet gelijk een dood konijn met een wijnkruik te zijn (mag wel natuurlijk ) maar verzamel wat spulletjes en plaats ze bij elkaar. Het gaat erom dat je op de compositie en de belichting let. Kan een bord met eten zijn, of wat oude cdtjes, alles kan, als je ze maar bij elkaar in een door jou bepaald patroon plaatst.
Have fun.
quote:Poeh, lastig...Wel een uitdaging
Op woensdag 12 maart 2003 18:20 schreef the-O het volgende:
Misschien is het een idee om een stilleven te fotograferen?Het hoeft niet gelijk een dood konijn met een wijnkruik te zijn (mag wel natuurlijk
) maar verzamel wat spulletjes en plaats ze bij elkaar. Het gaat erom dat je op de compositie en de belichting let. Kan een bord met eten zijn, of wat oude cdtjes, alles kan, als je ze maar bij elkaar in een door jou bepaald patroon plaatst.
Have fun.
quote:Njah, 1 ding waar ik de grootse hekel aan heb :
Op woensdag 12 maart 2003 14:42 schreef DD_ het volgende:
naja wat let je je kan ze alsnog fotograferen natuurlijk en posten in dit subforum... alles om te zorgen dat dit subforum na 1 mei doorgaat toch?
De WC schoonmaken
Mjah, heeft natuurlijk niet zoveel zin om in me eentje verder te gaan
Mijn voorstel: fotografeer 'de mens'. Dat kan dus een portret zijn, een close-up van een oog, een naakt of een bende rellende hooligans, wat je maar wilt. Concreet en toch genoeg ruimte voor interpretatie
Het 'begin' van de dag vind ik trouwens ook een goeie. Dat kan een stilleven zijn van je ontbijt, maar ook een zonsopgang. Ook leuk!
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 12-03-2003 20:15]
* stilleven
* het begin van de dag
* "de mens"
tenzij er nog meer opties komen natuurlijk...
quote:hahaha je moet er wat voor over hebben hoor vork
Op woensdag 12 maart 2003 21:14 schreef Vork het volgende:
Het begin van de dag valt af, vroeg opstaan enzo
maaruh ligt maar net aan je definities natuurlijk als jij het begin van de dag om 11:00 's-ochtends vind dan maak je dan foto's, of als je het begin metteen om 0:01 vind dan doet je dat etc.
mijn inbreng :
- maak een nachtfoto van je omgeving (lekker met sluitertijden knoeien)
- een echte hollandse molen
- mens fotos zijn wel oke, als je maar nie denkt dat ik wild vreemde ga vragen
- telefoon (niet gsm)
- een boot
- rooie buurt
- tram/bus/metro bestuurders
oke genoeg
-edit- hmm was te laat (zoals gewoonlijk) maar de mens leek mij dus ook wel leuk. Mijn stem heb je.
quote:Hoeveel tram/bus/metro bestuurders ken jij dan?
Op woensdag 12 maart 2003 22:29 schreef BoJo het volgende:- mens fotos zijn wel oke, als je maar nie denkt dat ik wild vreemde ga vragen
- tram/bus/metro bestuurders
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:35 schreef Offy het volgende:[..]
Hoeveel tram/bus/metro bestuurders ken jij dan?
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:35 schreef Offy het volgende:[..]
Hoeveel tram/bus/metro bestuurders ken jij dan?
quote:mm idd, alhoewel mischien wel lachen..vraag je iemand voor een foto is het ook iemand van fok die voor hetzelfde doel rondloopt
Op woensdag 12 maart 2003 22:29 schreef BoJo het volgende:
quote:Nou, tegen de tijd dat ik een tram/metro/trein bestuurder zie is dit topic allang ten onder. Ik woon niet in de grote stad
Op woensdag 12 maart 2003 22:40 schreef BoJo het volgende:[..]
hehe je hebt gelijk... naja gewoon bij centraal voor een tram gaan staan
quote:Hehe...jij durft
Op woensdag 12 maart 2003 22:40 schreef BoJo het volgende:hehe je hebt gelijk... naja gewoon bij centraal voor een tram gaan staan
quote:tactor bestuurder mag ook hoor, als die er wel zijn is je eigen inbreng natuurlijk
Op woensdag 12 maart 2003 22:42 schreef Vava het volgende:[..]
Nou, tegen de tijd dat ik een tram/metro/trein bestuurder zie is dit topic allang ten onder. Ik woon niet in de grote stad
quote:Je kan altijd je buurvrouw nog vragen
Op woensdag 12 maart 2003 22:29 schreef BoJo het volgende:
Als er maar een nieuwe opdracht komt ik vind alles cool![]()
quote:Bus ook niet
Op woensdag 12 maart 2003 22:42 schreef Vava het volgende:[..]
Nou, tegen de tijd dat ik een tram/metro/trein bestuurder zie is dit topic allang ten onder. Ik woon niet in de grote stad
quote:Hmm... ik woon in een kleine stad, ook geen tractors
Op woensdag 12 maart 2003 22:43 schreef DD_ het volgende:[..]
tactor bestuurder mag ook hoor, als die er wel zijn is je eigen inbreng natuurlijk
quote:Bus kan wel ja
Op woensdag 12 maart 2003 22:44 schreef BoJo het volgende:[..]
Bus ook niet
Anders zorg je voor zo'n petje en laat je die iemand opzetten, weten wij veel
quote:Volgens mij waren we het er nog niet overeens wat de volgende opdracht zou worden.
Op woensdag 12 maart 2003 22:45 schreef Vava het volgende:[..]
Bus kan wel ja
trein ook wel maar ik ga haast nooit met de trein
ik fix wel wat
quote:haha in Amsterdam wel ja
Op woensdag 12 maart 2003 22:49 schreef BoJo het volgende:[..]
Volgens mij waren we het er nog niet overeens wat de volgende opdracht zou worden.
Maja een tram etc. bestuurder kan ook onder mens vallen. De mens lijkt me een erg ruim onderwerp, waarom niet iets als een straatmuzikant of van die leipo's op de dam![]()
Sorry ik heb weer makkelijk praten omdat ik Amsterdam woon, lopen aardig wat weirdo's rond om op de foto te nemen
quote:Mijn neefje was op bezoek en wou foto's maken. dus wij naar buiten en hij wat foto's maken. En toen zijn we verkeersborden gaan fotograferen. Daarom kijk je ook zo omhoog, hij is niet zo groot. Ik had die foto gewoon nogop mijn PC staan
Op donderdag 6 maart 2003 23:46 schreef Dagobert het volgende:[..]
Idee op zich is leuk, maar de foto vind ik niet echt geweldig. Beetje een vreemde lucht en niet een erg doordachte compositie ofzo
Een 'stylistische' fiets en een echte, gebroederlijk aan 1 paal. De ene hoort er, de andere niet .
Helaas wel erg onscherp.
[Edit:Ff je plaatje gefixed]
[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 25-03-2003 19:50]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |