Ik vind het een super gaaf nummer, wat vinden jullie er van! En weet iemand toevallig nog een een ander goed nummer van hen?
quote:Al meer dan twee jaar om wat excacter te zijn. Maar dat neemt niet weg dat het geen gesprekstof kan zijn.
Op zondag 2 maart 2003 21:07 schreef okkie-man het volgende:
dat nummer is toch al meer dan een half jaar uit
Het is overgens wel een duidelijk voorbeeld van hoe een mes aan twee kanten snijdt, Vodafone heeft verschikkelijk profijt gehad van de reclamemuziek van The Dandy's en de band werd plotseling weer in en gewild op ieder festival.
quote:Ergens uitgekomen in Juni 2000, geloof ik...
Op zondag 2 maart 2003 21:11 schreef Vork het volgende:[..]
Al meer dan twee jaar om wat excacter te zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-03-2003 21:15]
Live altijd een beetje een verrassing, maar ehmmm 2001 Paradiso was een geweeeeeeldige show, flink trippy, doodgewoon openen met een stuk of wat best wel lange nummers
Ben ze vorig jaar nog tegengekomen in een shopje in onze hoofdstad, na het Paradiso concert dat jaar... was erg gezellig
quote:Vooral de eerste vind ik erg goed, lange numers met veel geluidsmuren opgetrokken door gitaar en keyboard... verreweg het minst toegankelijke album van de 3 maar voor liefhebbers van shoegazers zeker gewaardeerd. Op de 2e is de stijl meer indie geworden, meer normaal met zowaar 2 engelse hitjes, Not if you were the last junkie on earth en Everyday should be a holiday. Die zijn qua stijl ook erg vergelijkbaar met Bohemian like you, in tegenstelling tot de rest van het 3e album eigenlijk...
Op zondag 2 maart 2003 21:17 schreef hyperfuzz het volgende:Dandy's Rule OK Come Down 13 Tales from Urban Bohemia
quote:Alleen al vanwege het irritant onweerstaanbare 'last junkie' de moeite waard
Op zondag 2 maart 2003 22:20 schreef ranja het volgende:[..]
Iedereen die 'Bohemian' dus goed vind zou ik het 2e album eerder aanraden dan het 3e.
quote:Zo is dat,
Op zondag 2 maart 2003 21:15 schreef akkien het volgende:
ik heb ze met parkpop gezien en gehoord.....en ik vond ze goed
[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Arjan op 04-03-2003 21:55]
quote:Nou je het zegt, die 2 rifjes lijken inderdaad erg op elkaar. nog nooit opgevallen.
Op maandag 3 maart 2003 22:48 schreef Hertog_Arjan het volgende:[..]
het gezellige vodafone liedje, dat overigens voornamelijk op een nummer vd
specials
('little bitch' geloof ik)
quote:
Op zondag 2 maart 2003 21:04 schreef Fogerty het volgende:
Ik vind vooral de titel "not if you were the last junkie on earth" leuk
Oh ja, en blijkbaar komen de Dandy Warhols ook op Pinkpop dit jaar, volgens de tourdata op de site.
[Dit bericht is gewijzigd door Man_in_a_Shed op 05-03-2003 09:31]
Maar dat lag er ook aan dat ik in een pishumeur was omdat ik dankzij een "vriendin" de hele dag op één plek was blijven staan in de hoop dat zij me kon vinden, wat ze niet deed, en ze me 5 min. na het einde van de Dandy Warhols opeens wel vond. . Toen was ik tamelijk pissed off.
Verder heb ik een zwak voor vrouwelijke niet-zingende bandleden, en Zia McCabe is lief. .
Legendarisch is toch wel mevrouw Zia McCabe, die altijd zo stoned als een garnaal is en er ook echt uit ziet als zo'n hippie.
Apart collectief. In het boekje van hun 2e plaat bedanken ze de platenmaatschappij voor "het geloof dat ze zo goed zijn als ze zeggen te zijn".
quote:in t programmaboekje van werchter 2 jaar geleden stond vermeld dat zia vaak zo kort is dat ze t leuk vind om dr borsten aan t publiek te tonen. zelf heb ik dit de 4 keer dat ik ze gezien heb nooit meegemaakt...
Op zaterdag 8 maart 2003 11:23 schreef methodmich het volgende:Legendarisch is toch wel mevrouw Zia McCabe, die altijd zo stoned als een garnaal is en er ook echt uit ziet als zo'n hippie.
quote:Nee, ik heb ze 2 keer gezien en nooit deed ze haar shirt uit
Op zaterdag 8 maart 2003 14:12 schreef Hertog_Arjan het volgende:[..]
in t programmaboekje van werchter 2 jaar geleden stond vermeld dat zia vaak zo kort is dat ze t leuk vind om dr borsten aan t publiek te tonen. zelf heb ik dit de 4 keer dat ik ze gezien heb nooit meegemaakt...
Ach ja, ze doet maar wat ze niet laten kan..
"Welcome To The Monkey House"
Dit is dus de nieuwe cd van The Dandy Warhols en zoals gebruikelijk weer brilliant!
Lekkere catchy deuntjes en de teksten zijn ook prachtig
Voor degene die nog niet overtuigd zijn, luister eens naar de nieuwe single: We Used To Be Friends!
The Dandy's rule OK
Welcome to the Monkey House is inderdaad wederom een vreselijk goed album, mijn collega's worden er inmiddels al helemaal gestoord van...
quote:Ja vind ik van wel, echt erg ok.
Op donderdag 31 juli 2003 14:28 schreef lukas het volgende:
Ik vond ze op parkpop vorig jaar erg goed. ben wel benieuwd naar het nieuwe album, die single klinkt wel leuk. Is de rest van de plaat vergelijkbaar?
quote:Op dinsdag 14 oktober. Geen voorprogramma, zo te zien. En een kaartje kost 18 euro.
Op zondag 3 augustus 2003 11:07 schreef MCH het volgende:
Ze komen in 013
quote:VET!!!!!! Daar wil ik heen
Op zondag 3 augustus 2003 13:48 schreef lukas het volgende:[..]
Op dinsdag 14 oktober. Geen voorprogramma, zo te zien. En een kaartje kost 18 euro.
Live heb ik ze 1 keer gezien en dat vond ik wel redelijk klinken, jammer dat ze totaal niet gemotiveerd waren op het podium.
quote:*heeft kaartje en is blij*
Op zondag 3 augustus 2003 13:48 schreef lukas het volgende:[..]
Op dinsdag 14 oktober. Geen voorprogramma, zo te zien. En een kaartje kost 18 euro.
Schijnt dat ze 3 uur lang zullen optreden ... ben toch heeeel benieuwd hoe ze de tijd gaan vullen!
quote:Door de nummers heeeeel lang te laten duren
Op woensdag 1 oktober 2003 23:49 schreef Weakling het volgende:[..]
*heeft kaartje en is blij*
Schijnt dat ze 3 uur lang zullen optreden ... ben toch heeeel benieuwd hoe ze de tijd gaan vullen!
quote:Lange, trippy show gaat dat worden. Precies goed dus
Op woensdag 1 oktober 2003 23:49 schreef Weakling het volgende:[..]
*heeft kaartje en is blij*
quote:he audrey, is dat
Op zaterdag 8 maart 2003 14:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij is het een mythe. Eén keer gedaan, en dan voor altijd de boeken in als "De Topless Toetseniste"..
Het was SUPER. Drie uur lang Warhols, fantastisch gewoon. Het dromerige en psychedelische afgewisseld met lekkere popdeuntjes. Dusss
quote:Weakling was er ook en vond het gaaf, maar niet het beste concert wat ie ooit gezien heeft. Wel heerlijk trippy bij een aantal nummers. Vond het publiek een beetje lauw overkomen, maar dat zal wel mijn eigen verdraaide perceptie geweest zijn.
Op woensdag 15 oktober 2003 17:57 schreef metalbazzz het volgende:
niemand gisteren geweest hiero?Het was SUPER. Drie uur lang Warhols, fantastisch gewoon. Het dromerige en psychedelische afgewisseld met lekkere popdeuntjes. Dusss
Grappig dat ze een nummer van Peter Pan Speedrock speelden. "Do you know Peter Pan Speedrock?". "Yeah, those guys are fucking drunk". Okay dan Courtney, als jij het zegt.
quote:ze hadden het over een peter pan ja, maar kon er toch niks van de Eindhovenaren in herkennen, welk nummer moest dat dan zijn?
Op woensdag 15 oktober 2003 18:23 schreef Weakling het volgende:[..]
Weakling was er ook en vond het gaaf, maar niet het beste concert wat ie ooit gezien heeft. Wel heerlijk trippy bij een aantal nummers. Vond het publiek een beetje lauw overkomen, maar dat zal wel mijn eigen verdraaide perceptie geweest zijn.
Grappig dat ze een nummer van Peter Pan Speedrock speelden. "Do you know Peter Pan Speedrock?". "Yeah, those guys are fucking drunk". Okay dan Courtney, als jij het zegt.
quote:Hm, ken eik ook niet zoveel van ze, dus ben er maar vanuit gegaan dat het klopte wat ze zeiden. Geen idee. Misschien waren ze vreselijk in de war met een andere band.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:28 schreef metalbazzz het volgende:[..]
ze hadden het over een peter pan ja, maar kon er toch niks van de Eindhovenaren in herkennen, welk nummer moest dat dan zijn?
Het Pixies nummer had ik ook niet als zodanig herkend en daar ken ik toch wel iets meer van. Vaag geleuter over Kim Deal en een trailerpark. Ben ik ook de draad bij kwijtgeraakt.
Van de tekst heb ik zowiezo niks kunnen verstaan, want die werd teveel overstemd door de rest van de muziek of hij had geen zin om duidelijker te zingen. Dus daar heb ik ook niks aan af weten te leiden.
Maakt het uit. Was een lekker freaky trippy avondje gister, da's het belangrijkste.
Heeft er iemand foto's?
quote:In ieder geval gedurende het gehele concert zo goed als onverstaanbaar, leek meer op murmulen dan echt zingen ...
Op donderdag 16 oktober 2003 14:07 schreef Seborik het volgende:
Was best gaaf live. Ik had vooral waarschuwingen gehad dat ze elk optreden opzettelijk verpesten, maar dat was nu zeker niet zo. De zang was alleen wat zwak af en toe.
quote:Hm, ik had daar niet echt last van, tenminste niet bij alle nummers. Hetgeen jij beschrijft, heb ik slechts sporadisch ervaren.
Op donderdag 16 oktober 2003 16:01 schreef Weakling het volgende:[..]
In ieder geval gedurende het gehele concert zo goed als onverstaanbaar, leek meer op murmulen dan echt zingen ...
quote:Ik zal de volgende keer een ander plekkie opzoeken in 013, misschien dat ik het dan beter kan verstaan
Op donderdag 16 oktober 2003 20:07 schreef Seborik het volgende:[..]
Hm, ik had daar niet echt last van, tenminste niet bij alle nummers. Hetgeen jij beschrijft, heb ik slechts sporadisch ervaren.
De enige teksten die ik kon verstaan waren de refreinen van o.a. Last High, Bohemian en Get Off, met name omdat ik die nummers ook beter ken dan de andere waarschijnlijk. Of misschien werd ik bij de andere nummers teveel afgeleid door de achtergrondprojectie
(yes i am very pathetic)
quote:Was het een andere versie? Was me niet opgevallen. Ze hadden het wel over een ghetto versie die te downloaden was binnenkort van hun website, maar heb niet opgelet of ie daarna ook anders werd gespeeld ...
Op donderdag 16 oktober 2003 20:23 schreef Maestrov het volgende:
Vond alleen de 'ghetto' versie van You Were The Last High wel erg jammer, is zo'n goed nummer.
[Dit bericht is gewijzigd door Maestrov op 17-10-2003 15:40]
quote:Ik vind het zelf altijd moeilijk om een live versie te vergelijken met een studio versie, maar ik geloof je, want ik heb niet eens de cd ...
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:39 schreef Maestrov het volgende:
Het was zeker een andere versie, ik kan het niet precies omschrijven. Vond alleen deze versie niet zoveel aan terwijl ik dat nummer het beste van de nieuwe cd (die zeker een maand het voorrecht heeft gehad om in de cd speler van m'n auto te zitten) vind.
Sterker nog: ik weet vrij weinig van de DW. Speelden ze die avond alleen maar uitgerekte versies van nummers op hun laatste cd of kwamen er naast Bohemian nog meer oude nummers voorbij? Enne: zijn ze net zo freaky op hun cd's of zijn dat meer recht-toe-recht-aan nummers?
quote:Hmmm ... als ik een DW kenner was, zou ik het je kunnen vertellen, maar in die drie uur lijkt me de kans vrij groot dat ze voorbij gekomen zijn ...
Op zondag 19 oktober 2003 17:14 schreef Patron het volgende:
speelden ze de nummers: Godless of Mohammed ook? Ik was te laat op de hoogte van het concert als ze ook nog eens hun beste nummers (naar mijn idee) hebben gespeeld word ik helemaal flauw
quote:Zeg, ik was er ook en ken alle nummers van Dandy´s wel (althans, niet alle b-kantjes) en ze hebben abloluut géén nummer van de Pixies gespeeld, en ook zeker niet een nummer van Peter Pan Speedrock.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:34 schreef Weakling het volgende:[..]
Hm, ken eik ook niet zoveel van ze, dus ben er maar vanuit gegaan dat het klopte wat ze zeiden. Geen idee. Misschien waren ze vreselijk in de war met een andere band.
Het Pixies nummer had ik ook niet als zodanig herkend en daar ken ik toch wel iets meer van. Vaag geleuter over Kim Deal en een trailerpark. Ben ik ook de draad bij kwijtgeraakt.
Over dat verstaan van de texten/goed horen van de zang, zo zijn ze altijd. Ik hoef de texten ook niet zo nodig te verstaan, ik ken de platen wel.
Ik vond het een superconcert, lekker trippy en losjes.
quote:Nah, teksten hoef ik ook niet zo nodig te verstaan hoor, maar viel me nu erg op omdat ik tot dan toe bij alle concerten in 013 wel goed de zang heb kunnen volgen. Had dus eerst het idee dat ze de boel niet goed afgesteld hadden, maar blijkt dus bij de DW altijd zo te zijn, nah okay dan.
Op maandag 20 oktober 2003 16:11 schreef green_machine het volgende:[..]
Zeg, ik was er ook en ken alle nummers van Dandy´s wel (althans, niet alle b-kantjes) en ze hebben abloluut géén nummer van de Pixies gespeeld, en ook zeker niet een nummer van Peter Pan Speedrock.
Over dat verstaan van de texten/goed horen van de zang, zo zijn ze altijd. Ik hoef de texten ook niet zo nodig te verstaan, ik ken de platen wel.
Ik vond het een superconcert, lekker trippy en losjes.
Enne: waren de DW nou in de bonen, hebben ze het publiek zitten fokken of heb ik het compleet verkeerd verstaan of zo? Heb Courtney toch echt horen zeggen dat ze een Pixies nummer hadden gedaan (beste uitvoering ooit van dat nummer volgens Kim Deal of zoiets) en ook Peter Pan Speedrock. Ah who cares, de muziek was in ieder geval lekker.
quote:Courtney vertelde dat The Pixies weer bij elkaar gaan komen en dat iedereen er vooral naar toe moet gaan als ze gan touren. Een soort Pixies-promotiepraatje dus. Toen bleef ie wat door lullen over Kim Deal (dat trailerpark verhaal enzo) en toen kondigde die As Cool As Kim Deal aan, een nummer van hun eerste plaat. Hij zei toen ook nog (jemig wat ik goed opgelet) dat de enige keer dat Kim erbij was toen ze dat nummer speelden op Lowlands was. Toen speelden ze na elkaar.
Op maandag 20 oktober 2003 16:44 schreef Weakling het volgende:[..]
Heb Courtney toch echt horen zeggen dat ze een Pixies nummer hadden gedaan (beste uitvoering ooit van dat nummer volgens Kim Deal of zoiets) en ook Peter Pan Speedrock. Ah who cares, de muziek was in ieder geval lekker.
Nou, tot zover mijn reconstructie van een Dandy´s concert.
quote:Mee eens, had eigenlijk iets beter verwacht. Ze deden nou ook niet echt de moeite om het publiek mee te laten doen...
Op donderdag 16 oktober 2003 16:01 schreef Weakling het volgende:In ieder geval gedurende het gehele concert zo goed als onverstaanbaar, leek meer op murmulen dan echt zingen ...
Stond trouwens bij een aantal zeer vervelende mensen, die ze duidelijk niet leuk vonden en de hele tijd gingen praten... heb mss daardoor ook nauwlijks wat kunnen verstaan...
Enniwais, entertainers zijn ze niet. Das wel jammer.... en dan al helemaal i.t.t David Bowie. Echt geweldig!! Je kon ook echt duidelijk zien dat ie er zin in had. Zei ie toch ook?!
quote:Zeker!
Op donderdag 16 oktober 2003 00:21 schreef chelloboy het volgende:
Ik heb ze net gezien in het voorprogramma van David Bowie en ze waren zeker niet slecht,het is niet echt mijn muziek maar toch wel goed,vond het beetje op Placebo lijken.
David Bowie was echt super.
quote:Foto's vandaag opgehaald, zijn niet al te goed gelukt, maar je kon zien dat we dichtbij stonden!
Op woensdag 15 oktober 2003 20:12 schreef Maestrov het volgende:
Ik vond het geweldig gisteren, vooral dat nummer voor de break (ook voor het eerst op die manier een break gezien) was perfect, was dat ook een cover?Heeft er iemand foto's?
Waren trouwens gemaakt met zo'n wegwerp cameraatje, damn!
quote:David Bowie, 15 oktober, Ahoy, Rotterdam
Op donderdag 23 oktober 2003 17:19 schreef GetYourFreakOn het volgende:Enniwais, entertainers zijn ze niet.
Das wel jammer.... en dan al helemaal i.t.t David Bowie. Echt geweldig!! Je kon ook echt duidelijk zien dat ie er zin in had. Zei ie toch ook?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |