abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2003 @ 17:44:09 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8815891
vervolg van: Abou Jahjah en zijn Nederlandse AEL (deel 5)

was ie er al? Hier verder met de discussie over de Nederlandse variant van de AEL... Wordt het een succes, of niet. En wat zijn nou eigenlijk de ideëen van Abu Jajah en de zijnen en wat wordt er gezegd in de media?

Ik denk dat de AEL een groot succes gaat worden en een factor van invloed als de situatie in het midden-oosten zo blijft ,of nog verder verslechterd, de Nederlandse regering blind achter de amerikanen aan blijft lopen en er niet wat wordt gevonden op de stroeve interactie tussen de verschillende culturen in ons land..

[edit] moet deel 6 zijn....

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-03-2003 19:48]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 maart 2003 @ 17:45:24 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8815910
Ideeen, o.a.:
- Arabisch en Trusk als keuzevak
- Vernietiging van Israel
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8815970
tjsa AEL is typisch een symptoon van mislukte intergratie, als er teveel mensen met een afwijkende cultuur/religie bij elkaar zitten versterkt dat het nationalisme en gaan ze zich afzonderen in plaats van te intergreren

als de AEL in de 2e kamer komt en alle moslims stemmen erop zou je in theorie kunnen krijgen dat ze een onafhankelijke staat eisen, net als de palestijnen

het lijkt vergezocht maar dit soort dingen gebeuren wel vaker

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  zondag 2 maart 2003 @ 17:50:41 #4
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_8815984
Ik hoop dat ze afsterven
  zondag 2 maart 2003 @ 18:07:29 #5
44550 toxi
Hooray for the South
pi_8816204
Als AEL zetels krijgt in de tweede kamer dan gaan ze op ten duur dingen opeisen zoals Islamitische radiozenders/ tv zenders en mischien Islamitische staten netzoals in Isael.. Dit is gewoon de-integratie en het is gevaarlijk. Ik hoop dat zulke groeperingen worden verboden. Abou Jahjah heeft in Belgie islamieten laten aanzetten tot haat en geweld en dat kan echt niet...
[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
pi_8816510
Verdorie!! Was Jahjah vandaag bij jullie in Nederland???

We hadden de grens moeten sluiten!!

pi_8816590
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:25 schreef Frederic het volgende:
Verdorie!! Was Jahjah vandaag bij jullie in Nederland???

We hadden de grens moeten sluiten!!

Hij is hier de hele week op tournee, dus sla je slag
  Moderator zondag 2 maart 2003 @ 18:30:30 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8816596
rofl, WIJ hadden die grens moeten sluiten, we hebben terroristen zat hier (als je sommige zwartkijkers mogen geloven) en die van jullie hebben we niet nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 2 maart 2003 @ 18:33:10 #9
16715 Mylene
*schatje*
pi_8816651
quote:
Op zondag 2 maart 2003 17:45 schreef tvlxd het volgende:
Ideeen, o.a.:
Staat dat echt zo in dat progamma??
Zeer foute zaak, jammer ook.
  zondag 2 maart 2003 @ 18:36:59 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8816723
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Staat dat echt zo in dat progamma??
Zeer foute zaak, jammer ook.

Dat klopt ook niet... Ze willen van Israel weer Palestina maken ,zodat het niet meer een puur Joodse staat is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8816786
``Palestina is bezet door een staat van joodse, hoofdzakelijk westerse, kolonisten. Verzet hiertegen is vanzelfsprekend en legitiem. De AEL erkent het bestaansrecht van deze zionistische entiteit niet. Deze entiteit dient te worden ontmanteld en op te gaan in een ongedeelde Palestijnse staat, die onderdeel wordt van de nieuw te vormen Arabische federale staat. De AEL ondersteunt pogingen om te komen tot een vreedzame oplossing van het conflict. Een rechtvaardige vrede zal rekening houden met de rechten van alle verdrevenen.``

Bron www.ael.nl (standpunten)

Kortom volgens de AEL Nederland heeft de staat Israel geen bestaansrecht.

doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_8816832
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:40 schreef Cervix het volgende:
Kwalijk genoeg maar het is natuurlijk wel wat anders dan de 'vernietiging van de staat Israel'.

Ook opvallend dat ze zich zo strak tegen drugs richten.

zondag 2 maart 2003 @ 18:44:20 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8816859
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:40 schreef Cervix het volgende:
``Palestina is bezet door een staat van joodse, hoofdzakelijk westerse, kolonisten. Verzet hiertegen is vanzelfsprekend en legitiem. De AEL erkent het bestaansrecht van deze zionistische entiteit niet. Deze entiteit dient te worden ontmanteld en op te gaan in een ongedeelde Palestijnse staat, die onderdeel wordt van de nieuw te vormen Arabische federale staat. De AEL ondersteunt pogingen om te komen tot een vreedzame oplossing van het conflict. Een rechtvaardige vrede zal rekening houden met de rechten van alle verdrevenen.``

Bron www.ael.nl (standpunten)

Ja en dat is ook het rare... Ondanks dat dit toch een behoorlijk extreem standpunt is, wordt het Jajah op dit punt helemaal niet lastig gemaakt... In interviews weet hij hier met mooie woorden heel handig omheen te draaien.... Zoals het daar staat is het m.i. inderdaad een verwerpelijk standpunt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 maart 2003 @ 18:55:11 #14
15717 Festen
or is just me?
pi_8817091
quote:
Op zondag 2 maart 2003 16:36 schreef Re het volgende:
een foute aanname meen ik, Surinamers en Antillianen vormen vooralsnog een net zo grote groep als Marokkanen en Turken en die zie ik nou niet zie snel AEL stemmen, jij wel?
Uiteraard zullen ze van vandaag op morgen geen absolute meerderheid halen, wel kunnen ze de politiek sterk beinvloeden.

En het is vreemd dat partijen als GroenLinks nog steeds denken dat Marokkanen zich bij hun partij het meest thuisvoelen (even afgezien van stemadviezen in de moskeen). Terwijl de meeste ideeen van de AEL het veel beter zullen doen in onze koffiehuizen, en zeker bij de jonge generatie.

Ook politiek-correct Nederland, de grootste verdediger van de multi-culturele samenleving, durft de consequenties niet onder ogen te zien. En daar heeft Jahjah een goed punt. Allochtonen mogen zich wel organiseren, maar alleen binnen onschuldige, door het rijk gesubsidieerde clubjes. Allochtonen mogen wel politiek actief zijn, maar alleen binnen "onze" bestaande partijen. Jahjah heeft geen zin in dat zoetsappige gedoe, en wil gewoon een Libanees model, met iedere bevolkingsgroep een eigen territorium/taal/cultuur/bestuur. Eindelijk echt multi-cultureel.

En zeker binnen deelraden van bijv. Bos en Lommer kan de AEL het gezicht van stadsdelen veranderen. Eindelijk echt islamitisch, als het een beetje meezit.

Melkert zou zeggen: "Haal je gisteren gastarbeiders je land binnen, word je morgen wakker met Jahjah".

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  zondag 2 maart 2003 @ 19:25:58 #15
15717 Festen
or is just me?
pi_8817677
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:42 schreef SCH het volgende:
Opvallend? Juist zeer vorspelbaar. Hoe liberaal is de gemiddelde Libanees tegenover drugs, drank en vrouwenrechten? Jahjah zegt over dat laatste:
quote:
Wij hebben een conservatieve visie op de familie. We vinden dat kinderen moeten worden opgevoed door hun vader en moeder, niet door een crèche.
http://www.arabeuropean.org/nederlands/aboujahjahsublimeprovoctie.html

Daar gaat de subsidie voor kindercreches in AEL-land.

pi_8817910
quote:
Op zondag 2 maart 2003 17:45 schreef tvlxd het volgende:
Ideeen, o.a.:
Raar dat ze Turks er ook bij hebben gezet, terwijl de Turken niets met de Arabieren te maken hebben. De Turken distancieren zich ook van deze organisatie. Waarschijnlijk doen ze het om extra leden te werven, maar tevergeefs. Turken houden niet zo van Arabieren of Marrokanen. En willen ook niets met hun achtergestelde ideeen en geloof te maken hebben.

De islam in Turkije en de Turken is heel anders. Veel liberaler. En seculier.

zondag 2 maart 2003 @ 19:45:40 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8818085
Je moet ook niet bang zijn voor iemand als Jahjah , een beetje een ander geluid is af en toe wel goed af en toe. Laat hem maar spreken en ga maar met hem in discussie, het maakt de politiek alleen maar interessanter.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 maart 2003 @ 19:55:46 #18
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8818315
quote:
Op zondag 2 maart 2003 19:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je moet ook niet bang zijn voor iemand als Jahjah , een beetje een ander geluid is af en toe wel goed af en toe. Laat hem maar spreken en ga maar met hem in discussie, het maakt de politiek alleen maar interessanter.
Ik vind het maar een raar, en soms eng, ventje, maar hij heeft vanochtend wel wat rake dingen gezegd, vooral dat Moslims zich vaak moeten verantwoorden over de uitspraken en handelingen van anderen.

En uiteraard staat er niet letterlijk 'Vernietiging van Israel' in het program, het is wel wat ze willen.

1 kernfysicus
  zondag 2 maart 2003 @ 22:12:41 #19
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_8821949
quote:
Wat hebben wij hier mee te maken?
Wat voegt dit toe aan de Nederlandse cultuur?
Wat heeft de "geintregeerde" allochtoon hiermee te maken zodra dit land z'n thuis wordt?

Leuk hoor, lekker Nederland voor je karretje spannen.

Gewoon optiefen hier...ze zaaien alleen maar onrust en haat.
(en natuurlijk laat Nederland het allemaal weer toe)

Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_8822138
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:55 schreef Festen het volgende:

Melkert zou zeggen: "Haal je gisteren gastarbeiders je land binnen, word je morgen wakker met Jahjah".

Mja, alleen het was niet 'gisteren', beetje dom dus als je al die tijd hebt zitten slapen...
  maandag 3 maart 2003 @ 00:10:31 #21
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8825547
Haat tegen Joden en afwijzing van de Westerse normen en waarden mag nooit vertaald worden naar de politiek. Tenminste, niet hier in West-Europa. We hebben allemaal meegemaakt (of nee, al die malloten die het allemaal wel best vinden hebben het juist niet meegemaakt) wat daarvan komt. De uitslag zal hoe dan ook geweld zijn. Of dat geweld zich nu keert tegen de Joden of tegen de Arabieren of zelfs tegen de autochtone Nederlander zelf.

Helaas is het tegen die tijd veels te laat om het tij nog te keren.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  maandag 3 maart 2003 @ 00:20:19 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_8825724
De opmerking van Naima Elmaslouhi in de NRC vond ik nog wel het meest stuitend:
quote:
Elmaslouhi kan het zich voorstellen dat sommige Joodse Nederlanders zich angstig voelen door leuzen als 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' die sommige Marokkaanse jongeren wel eens scanderen. "Dat zijn geen effectieve uitspraken, maar ik keur die ook niet af."
Het is goed dat er mensen zijn die verwoorden wat (een gedeelte van) het volk denkt. Maar het is geen verrijking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 maart 2003 @ 00:33:39 #23
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8825980
Dit is gewoon helemaal niet goed. Hou toch eens op met te denken dat alles maar gezegd moet worden! Als je deze mensen een stem geeft en ze nog serieus laat uitpraten geef je ze sterk de indruk dat je het allemaal wel best vindt. Waarom is er niemand die zich afvraagt waarom een Nederlandse vrouw met Marokkaanse ouders die hier naar school is geweest en volop gebruik kan maken van de kansen die hier aan iedereen geboden worden, een haat koestert tegen Joden? Waarom laat iedereen zich zo inpakken door de propaganda dat het allemaal de schuld van de Joden zelf is?

Waarom laat iedereen zo over zich heenlopen door een stel onaangepaste antisemitische aggressieve klootzakken? Het is een travestie dat dit soort malloten mee mag praten in de politiek en zo vreselijk de hand boven het hoofd wordt gehouden. Het zijn immers zulke arme slachtoffertjes, ze hoeven maar 'discriminatie' en 'racisme' te roepen en iedereen tuint er weer met open ogen in.

Sukkels.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  maandag 3 maart 2003 @ 00:39:29 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_8826084
Je doet alsof ''mee laten praten'' direct impliceert ''hand boven het hoofd houden''. Dit zal ik zeker niet onderschrijven. Je moet ze laten praten en dan van keiharde repliek dienen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 maart 2003 @ 00:41:33 #25
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8826127
Oh oh oh wat worden ze keihard van repliek gediend. Zalm zal wel weer stevig uit de hoek komen met een geijkt 'bizar'.

Vraag me trouwens af wanneer de joden hier in Nederland zich eens gaan verweren tegen al die aggressie die nu op ze afstormt. Ze gaan toch niet weer zingend de kampen in?

maandag 3 maart 2003 @ 00:42:10 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_8826134
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:41 schreef OK_DAN het volgende:
Oh oh oh wat worden ze keihard van repliek gediend.
Maar dat is toch zeker onze fout.
  maandag 3 maart 2003 @ 00:43:40 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8826163
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:41 schreef OK_DAN het volgende:
Oh oh oh wat worden ze keihard van repliek gediend. Zalm zal wel weer stevig uit de hoek komen met een geijkt 'bizar'.

Vraag me trouwens af wanneer de joden hier in Nederland zich eens gaan verweren tegen al die aggressie die nu op ze afstormt. Ze gaan toch niet weer zingend de kampen in?

misshien zijn zij wat wijzer en laten zich niet op de kast jagen door een paar "oud nieuws" gastjes... jij daarentegen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 3 maart 2003 @ 00:54:37 #28
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8826338
Oud nieuws? Ik denk dat een heleboel mensen in Nederland met hun oren staan te toeteren als zo'n opgefokt Marokkaantje met politieke aspiraties haat tegen joden staat goed te keuren.

"Mien, waar hebben dit nou aan verdiend?"

En dan kun je als politiek establishment het wel willen negeren, maar als ze straks meer dan 10 zetels halen gebeurt hetzelfde als met de LPF en kun je ze niet meer negeren. En ik denk overigens niet dat ze dat truukje wat ze met Fortuyn hebben uitgehaald een tweede keer kunnen flikken. Denk trouwens ook maar niet dat de moslims die op het AEL zullen stemmen vanzelf zullen inzien wat voor een foute partij het is. Die gaan als één man achter het AEL staan en zullen ongevoelig blijken voor welke kritiek dan ook. Blinde woede is wat ze drijft en het is wat deze mensen altijd gedreven heeft. Kijk maar naar het Midden-Oosten.

Er zaten bij het geloof een mooi stel oogkleppen helemaal gratis en voor niks en die zitten als gegoten.

maandag 3 maart 2003 @ 01:01:26 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8826443
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:54 schreef OK_DAN het volgende:
Oud nieuws? Ik denk dat een heleboel mensen in Nederland met hun oren staan te toeteren als zo'n opgefokt Marokkaantje met politieke aspiraties haat tegen joden staat goed te keuren.

"Mien, waar hebben dit nou aan verdiend?"

En dan kun je als politiek establishment het wel willen negeren, maar als ze straks meer dan 10 zetels halen gebeurt hetzelfde als met de LPF en kun je ze niet meer negeren. En ik denk overigens niet dat ze dat truukje wat ze met Fortuyn hebben uitgehaald een tweede keer kunnen flikken. Denk trouwens ook maar niet dat de moslims die op het AEL zullen stemmen vanzelf zullen inzien wat voor een foute partij het is. Die gaan als één man achter het AEL staan en zullen ongevoelig blijken voor welke kritiek dan ook. Blinde woede is wat ze drijft en het is wat deze mensen altijd gedreven heeft. Kijk maar naar het Midden-Oosten.

Er zaten bij het geloof een mooi stel oogkleppen helemaal gratis en voor niks en die zitten als gegoten.

(oud nieuws omdat die Israeliers dit al 50 jaar horen ja)

op een of andere manier heb ik het idee dat opgefokte reacties van mensen zoals jij die gevoelens alleen maar versterken. Maar goed, het is jouw feesie. Je gaat er al bij voorbaat vanuit dat "men" zich massaal achter de AEL gaat scharen, dat is nog nergens uit gebleken (en ja ik zal wel weer oogkleppen ophebben)

maandag 3 maart 2003 @ 01:32:49 #30
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8826887
We zullen zien. Maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

maandag 3 maart 2003 @ 01:35:23 #31
44550 toxi
Hooray for the South
pi_8826932
Mensen, hebben we nog niets geleerd van WW2??

waarom de haat tegen joden?!

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
pi_8827087
Om ff terug te komen op m'n FP -reactie. AJ heeft een islamitische democratie voor ogen. Da's een oxymoron.
Eigen brokjes eerst.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:55:35 #33
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8827175
Hahaha, een islamitische democratie! Alleen voor de grap zou je al bijna op hem stemmen.
pi_8827205
Wat mij het meest opvalt aan lieden als Jahjah c.s. dat zij denken dat als ze gebruik maken van de vrijheid die een westerse democratie hen biedt, dat henzelf ook democraat maakt en dan net zo makkelijk tegelijkertijd andersdenkenden de mond willen snoeren.

Ik ben alleen maar blij met interviews als in het NRC van afgelopen zaterdag, met de (voorlopige?) "leiders" van de Nederlandse AEL, laat ze vooral van hun hart geen moordkuil maken, nu weten we tenminste wat er werkelijk in de hoofdjes omgaat.
Vooral de dame in het interview weet van wanten :

"Hamas hamas alle joden aan het gas, dat zijn geen effectieve uitspraken, maar ik keur die ook niet af."

Heerlijk toch zo'n mondige geemancipeerde geintegreerde moslima...

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8827988
Misschien kunnen we Abou nog wel de cel in krijgen voordat hij meedoet enzo aan de verkiezingen; hij is een oud hezbollah-strijder, en dus zeker niet helemaal 'clean'.
pi_8828244
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:58 schreef milagro het volgende:
Wat mij het meest opvalt aan lieden als Jahjah c.s. dat zij denken dat als ze gebruik maken van de vrijheid die een westerse democratie hen biedt, dat henzelf ook democraat maakt en dan net zo makkelijk tegelijkertijd andersdenkenden de mond willen snoeren.

Ik ben alleen maar blij met interviews als in het NRC van afgelopen zaterdag, met de (voorlopige?) "leiders" van de Nederlandse AEL, laat ze vooral van hun hart geen moordkuil maken, nu weten we tenminste wat er werkelijk in de hoofdjes omgaat.
Vooral de dame in het interview weet van wanten :

"Hamas hamas alle joden aan het gas, dat zijn geen effectieve uitspraken, maar ik keur die ook niet af."

Heerlijk toch zo'n mondige geemancipeerde geintegreerde moslima...

Het is ook heel fijn dat wij van die mondige politici hebben als Zalm en Eurlings die meteen in de hoogste boom zitten en het strafrecht er op los willen laten. Heel erg slim heren. Zo spelen jullie deze organisatie alleen maar in de kaart.

Als je op de persverslagen over het bezoek van Jahjah afgaat dan heeft de AEL hier zo'n grote voedingsbodem niet als in Belgie. Jahjah heeft geen tekst over Nederland en is niet gewend veel weerwoord te krijgen.

Volgens mij kan de AEL hier eventueel snel groot worden door demonisering, tegenwerking en angsthazerij van de Nederlandse politiek. Het domste dat je kan doen is ze louter als idioten afschilderen, dan sluiten de Marokkaanse jongeren terecht de rijen. Ga gewoon met ze in discussie en neem ze serieus en spreek ze aan op hun goede en zwakke punten en uitspraken. Maar zoals Zalm bij Knevel deed:

pi_8828786
quote:
AEL-NL wil ontmanteling van de staat Israël

UTRECHT - De Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL-NL) heeft zich zondagmiddag in een zaaltje aan de Utrechtse Oude Gracht, onder het toeziend oog van de Belgische voorman Dyab Abou Jahjah, officieel gepresenteerd met een interim-bestuur, een uitgewerkt concept-programma en omstreden uitspraken van de voorlopige leiding.

AEL-NL wordt, tot het oprichtingscongres eind mei, voorlopig geleid door een viertal kernleden: de politicoloog Jamil Jawad (38), die het partijprogramma en de statuten grotendeels schreef, ontwerper van websites Nabil Marmouch (28), student commerciële economie Abderrahim Achamrouk (23) en journaliste en studente Arabische taal en cultuur Naïma Elmaslouhi (23).

Het meest omstreden punt van het AEL-programconcept, dat nauwelijks afwijkt van de eind januari naar NOVA en de Volkskrant uitgelekte versie, is de eis tot ontmanteling van de staat Israël. Interim-leider Jawad lichtte toe dat 'Israël moet worden gezien als een zionistische entiteit', die inderdaad geen bestaansrecht heeft. 'Het land behoort toe aan de oorspronkelijke bewoners.'

De kersverse persvoorlichtster Elmaslouhi raakte zaterdag in opspraak met haar uitspraak in NRC Handelsblad dat ze door Marokkaanse jongeren gescandeerde leuzen als 'Hamas, Hamas, joden aan het gas' niet afkeurt. VVD-leider Zalm vindt dit een 'verwerpelijke, ontoelaatbare uitspraak'. Justitie moet onderzoeken of dit een oproep tot haat is, aldus Zalm, zaterdagavond in het tv-programma Knevel op zaterdag.

Elmaslouhi ontkende gisteren het aan haar toegeschreven citaat. Ze zei dat ze heeft gezegd dat de AEL snapt waarom Marokkaanse jongeren dergelijke uitspraken doen. 'Met de leuze op zich ben ik het natuurlijk oneens.' De AEL moet volgens haar op zoek naar de oorzaken van dergelijk gedrag 'en ervoor zorgdragen dat dat niet meer voorkomt'.

Jawad veroordeelde de snelle reactie van Zalm. 'Niet de AEL, maar Zalm zelf zet aan tot haat. Ik had graag eenzelfde snelle reactie van hem gezien toen onze profeet Mohammed werd beledigd.' Hij zei verder begrip te hebben voor Marokkaanse jongeren die graag Amerikaanse soldaten in 'plastic zakken' richting de Verenigde Staten zien vertrekken. 'Die jongeren zien een oorlog tegen Irak als een oorlog tegen een islamitische staat.'

De noodzaak een Nederlandse AEL-tak op te richten schuilt volgens de kernleden vooral in 'het veel te timide' antwoord van de gevestigde moslimleiders en -politici op 'de hetze die tegen moslims wordt gevoerd'.

In een eerste reactie op de lancering van de AEL-NL beklemtonen de drie grote partijen (CDA, PvdA, VVD) dat het recht op vergadering en vereniging ook geldt voor die partij. Ze plaatsen wel vraagtekens bij het ontwerp-partijprogramma. Zo wordt het standpunt over de ontmanteling van Israël sterk afgekeurd.

Het CDA-Kamerlid Eurlings wil dat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) snel opheldering verschaft over de internationale contacten en financiële bronnen van Abou Jahjah.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1046586464205.html

maandag 3 maart 2003 @ 11:23:01 #38
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8830153
Elmaslouhi ontkende gisteren het aan haar toegeschreven citaat. Ze zei dat ze heeft gezegd dat de AEL snapt waarom Marokkaanse jongeren dergelijke uitspraken doen. 'Met de leuze op zich ben ik het natuurlijk oneens.' De AEL moet volgens haar op zoek naar de oorzaken van dergelijk gedrag 'en ervoor zorgdragen dat dat niet meer voorkomt'.

Jawad veroordeelde de snelle reactie van Zalm. 'Niet de AEL, maar Zalm zelf zet aan tot haat. Ik had graag eenzelfde snelle reactie van hem gezien toen onze profeet Mohammed werd beledigd.' Hij zei verder begrip te hebben voor Marokkaanse jongeren die graag Amerikaanse soldaten in 'plastic zakken' richting de Verenigde Staten zien vertrekken. 'Die jongeren zien een oorlog tegen Irak als een oorlog tegen een islamitische staat.'

Ach, wat zijn ze toch allemaal zielig. Natuurlijk heeft de pers dat loeder verkeerd geciteerd. Dat is allemaal doelbewuste zionistische ophitserij.

En gaan huilebalken over Mohammed, de dode massamoordenaar, maar wel 'begrip' voor het verlangen naar dode Amerikanen. Overal hebben ze ''begrip'' voor, als het maar in hun straatje past.

Wat een sneue vertoning van zelf-medelijden.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  maandag 3 maart 2003 @ 11:26:17 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_8830208
quote:
Op maandag 3 maart 2003 09:00 schreef SCH het volgende:
Het domste dat je kan doen is ze louter als idioten afschilderen, dan sluiten de Marokkaanse jongeren terecht de rijen.
Nouja niet terecht, want het zijn nou eenmaal idioten. Maar ze hebben inderdaad genoeg voedingbodem voor een makkelijke discussie.
  Moderator maandag 3 maart 2003 @ 11:34:47 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8830382
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Kwalijk genoeg maar het is natuurlijk wel wat anders dan de 'vernietiging van de staat Israel'.

hij wil de staat 'ontmantelen' dat noem ik deftige taal voor 'vernietigen'.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_8830697
Ah de dame snapt enkel waarom Marokkanen dergelijke uitspraken doen?
Ja dat maakt het allemaal veel minder erg natuurlijk.....

Nou, waarom dan, mevrouw?
Wat hebben de joden de Marokkanen aangedaan?
Waarom voelen berberse joden zo'n intense band met een volk in Israel?
Waarom voelen ze die band niet met een volk in , laat we zeggen, Algerije, waar er 200.000 moslims over de kling gejaagd zijn?
Waar waren hun stemmen vol haat tijdens de oorlog in Joegoslavië, Waarom staan ze niet te schreeuwen voor de deuren van de Scheveningse gevangenis?
Waar in Godsnaam zit de rechtvaardiging van die uitspraak, gedaan door Marokkaanse jongeren in Nederland?

.

pi_8831097
quote:
Op maandag 3 maart 2003 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja niet terecht, want het zijn nou eenmaal idioten. Maar ze hebben inderdaad genoeg voedingbodem voor een makkelijke discussie.

Jij vindt Marokkanen idioten? Ja, dan zijn we uitgepraat.
pi_8831171
Focussen sommigen van jullie je maar weer blind op een paar (domme en ongelukkige) uitspraken (al dan niet fout geciteerd) dan hoef je het tenminste niet over de werkelijke achtergrond van deze beweging te hebben.

Als je gekeken hebt naar de bijeenkomst dan zie je geen islamieten met haat in de ogen maar zelfbewuste Marokkaanse jongeren die kritisch luisteren en hun eigen keuze maken. Maar wel jongeren die merken dat ze zich hier minder thuis zijn gaan voelen na 11 september en dus sterker dan voorheen op zoek zijn naar hun identiteit. Wat is daar vreemd aan, wat is daar mis mee?

pi_8831313
Niets, maar er is wel van alles mis met het AEL, al was het alleen maar omdat dit dus gewoon politieke islam in optima forma is.

Ongewenst wat mij betreft.

pi_8831341
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:24 schreef Nuoro het volgende:
Niets, maar er is wel van alles mis met het AEL, al was het alleen maar omdat dit dus gewoon politieke islam in optima forma is.

Ongewenst wat mij betreft.

Je kan het wel niet leuk vinden maar politieke islam heeft net zoveel bestaansrecht als politiek christendom dat bij ons notabene in de regering zit.
pi_8831349
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:16 schreef SCH het volgende:
Focussen sommigen van jullie je maar weer blind op een paar (domme en ongelukkige) uitspraken (al dan niet fout geciteerd) dan hoef je het tenminste niet over de werkelijke achtergrond van deze beweging te hebben.

Als je gekeken hebt naar de bijeenkomst dan zie je geen islamieten met haat in de ogen maar zelfbewuste Marokkaanse jongeren die kritisch luisteren en hun eigen keuze maken. Maar wel jongeren die merken dat ze zich hier minder thuis zijn gaan voelen na 11 september en dus sterker dan voorheen op zoek zijn naar hun identiteit. Wat is daar vreemd aan, wat is daar mis mee?

gelukkig doe je dat nooit, je focussen op 1 uitspraak die je niet bevalt

Oh dus als je je minder thuis voelt hier door 11 spetember is dat de schuld van de joden en mogen ze aan het gas...nee duidelijk, bedankt!
Of zouden ze die onvrede ook op een normale manier kunnen ventileren, denk je...
Na 11 september voel ik me net zo goed minder behagelijk in het gezelschap van bepaalde lieden hier die die dag de dag van de zoete wraak noemen...

Grapig toch dat oudere moslims in Nederland niets met de man en zijn beweging op hebben, niet inzien wat een of andere buitenlander (want Belg) afkomstig uit Libanon, met een veels te grote bek (wij komen terug en dan met duizenden en dan kunnen jullie lachen) hier voor hen kan betekenen.
Arabische liga? Over het algemeen wordt er door Arabieren neergekeken op Berbers, en Berbers is wat een meerendeel van de Marokkanen hier zijn.

Maar goed, zoals gezegd, laat maar komen, laat maar praten, ze zijn vaak in het vuur van de discussie zo fel, dat het nuancerende masker al snel valt, zoals Jahjah zelf al laten zien heeft, meerdere malen.

pi_8831355
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan het wel niet leuk vinden maar politieke islam heeft net zoveel bestaansrecht als politiek christendom dat bij ons notabene in de regering zit.

Wat een complete larie.
pi_8831363
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:25 schreef milagro het volgende:

[..]

gelukkig doe je dat nooit, je focussen op 1 uitspraak die je niet bevalt

Oh dus als je je minder thuis voelt hier door 11 spetember is dat de schuld van de joden en mogen ze aan het gas...nee duidelijk, bedankt!
Of zouden ze die onvrede ook op een normale manier kunnen ventileren, denk je...
Na 11 september voel ik me net zo goed minder behagelijk in het gezelschap van bepaalde lieden hier die die dag de dag van de zoete wraak noemen...

Grapig toch dat oudere moslims in Nederland niets met de man en zijn beweging op hebben, niet inzien wat een of andere buitenlander (want Belg) afkomstig uit Libanon, met een veels te grote bek (wij komen terug en dan met duizenden en dan kunnen jullie lachen) hier voor hen kan betekenen.
Arabische liga? Over het algemeen wordt er door Arabieren neergekeken op Berbers, en Berbers is wat een meerendeel van de Marokkanen hier zijn.

Maar goed, zoals gezegd, laat maar komen, laat maar praten, ze zijn vaak in het vuur van de discussie zo fel, dat het nuancerende masker al snel valt, zoals Jahjah zelf al laten zien heeft, meerdere malen.

Je hebt dus niet naar het journaal gekeken, gisteren, begrijp ik?
pi_8831375
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:26 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat een complete larie.

Ja schreeuw er maar overheen. t Is nou eenmaal zo.
pi_8831396
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Goh, alsof ik dat zelf niet weet...
pi_8831422
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja schreeuw er maar overheen. t Is nou eenmaal zo.

tuurlijk schat, jij hebt altijd gelijk, dat weten we nu wel.
pi_8831437
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:28 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Goh, alsof ik dat zelf niet weet...

Je wil het CDA ook verbieden?
pi_8831446
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:30 schreef milagro het volgende:

[..]

tuurlijk schat, jij hebt altijd gelijk, dat weten we nu wel.

Zwak, erg zwak - als je er niet meer uitkomt
pi_8831484
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:26 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat een complete larie.

Nee, is geen larie, het is gewoon de realiteit en de voornaamste reden dat er vooralsnog niets tegen de AEL te doen is.
pi_8831510
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt dus niet naar het journaal gekeken, gisteren, begrijp ik?

Ik heb naar meerdere journaals entalkshows gekeken op de BRT om te zien hoe meneer Jahjah zich gedraagt als men meneer Jahjah enigzins boos maakt... en daar doen genuanceerde interviews nu hier in Nederland niets meer aan af..wolf in schaapskleren en zo, dat werk..

De man weet heel goed, wat hij, als gast hier, wel en niet kan zeggen..maak hem kwaad en zie wat er gebeurd met al die gematigdheid.
Het constant roepen "ik ben een democraat" maakt je nog geen democraat, zeker niet als je in 1 adem erachter aanplakt dat een afvallige geen recht van spreken heeft.

Iemand die claimt dat er in Nederland een zionistich bewind is en dat dát alleen al de AEL broodnodig maakt hier, is niet helemaal goed bij zijn paasei.

pi_8831533
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:32 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Nee, is geen larie, het is gewoon de realiteit en de voornaamste reden dat er vooralsnog niets tegen de AEL te doen is.

Politieke Islam zoals die er bestaat is op geen enkele wijze te vergelijken met een politieke partij als het CDA.
pi_8831563
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb naar meerdere journaals entalkshows gekeken op de BRT om te zien hoe meneer Jahjah zich gedraagt als men meneer Jahjah enigzins boos maakt... en daar doen genuanceerde interviews nu hier in Nederland niets meer aan af..wolf in schaapskleren en zo, dat werk..

De man weet heel goed, wat hij, als gast hier, wel en niet kan zeggen..maak hem kwaad en zie wat er gebeurd met al die gematigdheid.
Het constant roepen "ik ben een democraat" maakt je nog geen democraat, zeker niet als je in 1 adem erachter aanplakt dat een afvallige geen recht van spreken heeft.

Iemand die claimt dat er in Nederland een zionistich bewind is en dat dát alleen al de AEL broodnodig maakt hier, is niet helemaal goed bij zijn paasei.

Het gaat mij niet om Jahjah - ik had het over de Marokkaanse jongeren hier die gisteren bij de bijeenkomst waren en de sfeer in Nederland onder Marokkaanse jongeren. Dat zijn gewillige schapen die achter een leider aanlopen. Dat zijn ook geen jongeren die na 11 september vinden dat alle joden dood moeten. Maar er is wel iets aan de hand dat zij seriues nemen en wat iedereen serieus zou moeten nemen. Alleen maar focussen op Jahjah en uitspraken van een paar mensen om hem heen doet geen recht aan de werkelijke problematiek.
pi_8831571
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:35 schreef milagro het volgende:

[..]

Politieke Islam zoals die er bestaat is op geen enkele wijze te vergelijken met een politieke partij als het CDA.

Dat is pas larie.
pi_8831585
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Je wil het CDA ook verbieden?

Yep. Als het aan mij lag wel, ja.

Scheiding tussen staat en kerk is namelijk een farce, het enige wat we in feite al 60 jaar lang doen is een gedoogbeleid voeren.

pi_8831623
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:37 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Scheiding tussen staat en kerk is namelijk een farce, het enige wat we in feite al 60 jaar lang doen is een gedoogbeleid voeren.

Daar zijn we het dan volledig over eens. Maar dan zijn we het ook eens dat als het CDA mag bestaan, de AEL ook mag bestaan?
pi_8831627
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is pas larie.

Voor mij niet.
pi_8831641
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan volledig over eens. Maar dan zijn we het ook eens dat als het CDA mag bestaan, de AEL ook mag bestaan?

Wie zegt dan dat de AEL niet mag bestaan?
pi_8831660
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:39 schreef milagro het volgende:
Wie zegt dan dat de AEL niet mag bestaan?
Het lijkt er verdacht veel op dat veel mensen hier en ook in de politiek (Zalm, Eurlings) de organisatie maar al te graag willen verbieden.
  maandag 3 maart 2003 @ 12:43:09 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_8831703
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:12 schreef SCH het volgende:
Jij vindt Marokkanen idioten? Ja, dan zijn we uitgepraat.
Ach nee, ik dacht dat je die vier voormannen van de AELNL bedoelde.
pi_8831730
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Ach nee, ik dacht dat je die vier voormannen van de AELNL bedoelde.

Ik ken ze niet, ik weet niet of het idioten zijn. Er worden wel nogal wat dingen gezegd die niet slim en erg kort door de bocht zijn. Maar als je dan idioot bent, is driekwart Nederland dat
pi_8831803
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Het lijkt er verdacht veel op dat veel mensen hier en ook in de politiek (Zalm, Eurlings) de organisatie maar al te graag willen verbieden.

Nee, daar lijkt het niet op, veel mensen hebben heel wat aan te merken op de AEL en hun program, da's heel wat anders.
Een enkele zou hun graag verboden zien, ja, net zoals Nuoro dat met de CDA graag zou zien..maar weet dat dát niet mogelijk zal zijn.

Wel grappig overigens dat de heer Jahjah zondag zo in ene met een zionist aan tafel zat bij Het Buitenhof....iets wat hij heeft gezworen nooit te doen, want hij weigert te praten met zionisten..die kop van Jahjah toen de man zei een zionist te zijn..

pi_8831849
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, daar lijkt het niet op, veel mensen hebben heel wat aan te merken op de AEL en hun program, da's heel wat anders.
Een enkele zou hun graag verboden zien, ja, net zoals Nuoro dat met de CDA graag zou zien..maar weet dat dát niet mogelijk zal zijn.

Wel grappig overigens dat de heer Jahjah zondag zo in ene met een zionist aan tafel zat bij Het Buitenhof....iets wat hij heeft gezworen nooit te doen, want hij weigert te praten met zionisten..die kop van Jahjah toen de man zei een zionist te zijn..

Heb jij echt zo'n hekel aan die Jahjah?
pi_8831904
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb jij echt zo'n hekel aan die Jahjah?

Totaal niet. Ik vertrouw de man niet en vind hem niet sympathiek, dat is wel zo.
Hij gebruikt de jongeren hier en in Antwerpen voor zijn eigen dubieuze redenen, die zijn oorsprong vindt in de haat tegen de joodse bezetter en joden in het algemeen.
pi_8831983
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:53 schreef milagro het volgende:

[..]

Totaal niet. Ik vertrouw de man niet en vind hem niet sympathiek, dat is wel zo.
Hij gebruikt de jongeren hier en in Antwerpen voor zijn eigen dubieuze redenen, die zijn oorsprong vindt in de haat tegen de joodse bezetter en joden in het algemeen.

Ben ik wel met je eens ja.
Al denk ik dat de jongeren, zeker hier in Nederland, uiteindelijk zelfstandig en volwassen genoeg zijn om hun eigen keuze te maken. Die haat zit niet zo diep, denk ik. Maar ik ben eerder bang dat de onrust en onvrede onder Marokkaanse jongeren groeit waardoor types als Jahjah wel een kans krijgen. En dat is een verantwoordelijkheid van de hele samenleving.
  maandag 3 maart 2003 @ 12:57:01 #70
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8831999
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:16 schreef SCH het volgende:

Ach ja, als de woordvoerder van een nieuwe Nederlandse partij zou opmerken dat hij de kreet ''Hop hop hop, hangt de Marokkanen op'' niet zou verwerpen, dan zouden we daar zeker ook niet de staf over mogen breken?
Als je politici toch al niet meer op hun uitspraken af mag rekenen, waar blijft de democratie dan?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_8832020
quote:

[..]

quote:

[..]

Tuurlijk, al was het alleen maar omdat de wet ze daartoe alle ruimte biedt. Maar dat maakt ze niet minder ongewenst.
  maandag 3 maart 2003 @ 12:58:33 #72
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8832030
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:37 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Dat valt niet onder scheiding tussen kerk en staat, hoor.
pi_8832126
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:57 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ach ja, als de woordvoerder van een nieuwe Nederlandse partij zou opmerken dat hij de kreet ''Hop hop hop, hangt de Marokkanen op'' niet zou verwerpen, dan zouden we daar zeker ook niet de staf over mogen breken?
Als je politici toch al niet meer op hun uitspraken af mag rekenen, waar blijft de democratie dan?

Zalm kan zich beter eerst een bezinnen over zijn eigen uitspraken en zijn eigen aandeel in de multi-culti samenleving. Die mevrouw verwerpt de uitspraken trouwens wel, ze begrijpt alleen waar ze vandaan komen. Da's toch niet zo gek?
pi_8832186
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens ja.
Al denk ik dat de jongeren, zeker hier in Nederland, uiteindelijk zelfstandig en volwassen genoeg zijn om hun eigen keuze te maken. Die haat zit niet zo diep, denk ik. Maar ik ben eerder bang dat de onrust en onvrede onder Marokkaanse jongeren groeit waardoor types als Jahjah wel een kans krijgen. En dat is een verantwoordelijkheid van de hele samenleving.

Is inderdaad ieders verantwoordelijkheid.
Maar ik denk dat jij je vergist door te denken dat de haat niet zo diep zit.
En die zat blijkbaar al vóór 11 september diep.
Die dag was niet de oorzaak van allerlei gevoelens maar de aanleiding om nu eindelijk veel gevoelens te uiten.
En dat geldt voor autochtonen maar net zo goed voor allochtonen, in het bijzonder Marokkanen.
Keer op keer verbaas ik me weer over die extreme felheid die in een discussie omhoog komt, het Midden Oosten cionflict wat er steeds weeer bijgesleept wordt... ik begrijp simpelweg die extreme, zeer selectieve betrokkenheid en verontwaardiging niet voor dat specifieke conflict...ze fixeren zich enkel op die (in hun ogen) misstand.

En daar speelt die Jahjah op, op die gevoelens, ook hij sleept het hier in Nederland weer me de haren bij.

Ook twijfel ik aan de mate waarop een man als Jahjah zelfstandig nadenken duldt van zijn volgelingen..maar goed, dat is gebaseerd op mijn intuitie naar aanleiding wat ik van de man gezien en gelezen heb, zijn uitspraken en zijn manier van argumenteren en redeneren.

maandag 3 maart 2003 @ 13:07:37 #75
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8832284
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Zalm kan zich beter eerst een bezinnen over zijn eigen uitspraken en zijn eigen aandeel in de multi-culti samenleving. Die mevrouw verwerpt de uitspraken trouwens wel, ze begrijpt alleen waar ze vandaan komen. Da's toch niet zo gek?

1: Welke uitspraken?

Bovendien geloof ik er geen klap van dat zij die uitspraken verwerpt. NRC Handelsblad is in mijn ogen een betrouwbaarder bron dan een mevrouw van een anti-zionisten clubje.

maandag 3 maart 2003 @ 13:16:36 #76
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8832516
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:04 schreef milagro het volgende:
Keer op keer verbaas ik me weer over die extreme felheid die in een discussie omhoog komt, het Midden Oosten cionflict wat er steeds weeer bijgesleept wordt... ik begrijp simpelweg die extreme, zeer selectieve betrokkenheid en verontwaardiging niet voor dat specifieke conflict...ze fixeren zich enkel op die (in hun ogen) misstand.
Ik verbaas mij er niet over, het is precies hetzelfde dat Arabische leiders ook doen. Armoede? Israel-Palestina conflict! Dictatuur? Israel-Palestina conflict! 11 September? Israel-Palestina conflict!
Het wordt gewoon gebruikt om de eigen situatie en verantwoordelijkheid niet te hoeven aanschouwen.
1 kernfysicus
pi_8832854
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:07 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

1: Welke uitspraken?

Bovendien geloof ik er geen klap van dat zij die uitspraken verwerpt. NRC Handelsblad is in mijn ogen een betrouwbaarder bron dan een mevrouw van een anti-zionisten clubje.

Ik ga niet alle zoveelhonderd uitspraken herhalen die Zalm heeft gedaan en die in mijn ogen mede schadelijk zijn geweest voor de multi culti samenleving en de manier waarop onder andere Marokkaanse jongen in het leven staan.

Wat jij wilt geloven, moet je zelf weten. Als ze zegt dat ze die uitspraken verwerpt, is dat voor mij het feit van dit moment.

quote:
Maar ik denk dat jij je vergist door te denken dat de haat niet zo diep zit.
En die zat blijkbaar al vóór 11 september diep.
Die dag was niet de oorzaak van allerlei gevoelens maar de aanleiding om nu eindelijk veel gevoelens te uiten.
En dat geldt voor autochtonen maar net zo goed voor allochtonen, in het bijzonder Marokkanen.
Ik denk dat het als een symbool wordt gebruikt maar dat de uiteindelijke problemen hier in Nederland liggen. De gevoelens van onrust, niet serieus genomen worden, familie- en generatieconflicten, aanpassingsproblemen, discriminatie: dat zit allemaal in het dagelijks leven en daar ligt de sleutel tot een oplossing. Volgens mij valt het met die haat nogal mee. Dat zijn vaak stupide uitingen die je kunt vergelijken met Ajax-Feyenoord-rivaliteit.
quote:
En daar speelt die Jahjah op, op die gevoelens, ook hij sleept het hier in Nederland weer me de haren bij.

Ook twijfel ik aan de mate waarop een man als Jahjah zelfstandig nadenken duldt van zijn volgelingen..maar goed, dat is gebaseerd op mijn intuitie naar aanleiding wat ik van de man gezien en gelezen heb, zijn uitspraken en zijn manier van argumenteren en redeneren.

Jahjah speelt daar zeker op in, dat maakt hem ook zo ongeloofwaardig en die Nederlandse leiders van de AEL maken zich er ook niet sterk mee dat punt te benadrukken. Ik hoorde gisteren enkele jongeren hier in Utrecht al zeggen dat ze dat punt absurd vinden en dat het niks met hen te maken heeft.

Er zullen zeker jongen zijn die achter Jahjah aan gaan lopen, gewoon uit groepsgedrag, uit fanatisme, uit leiderschapsbinding maar niet zo zeer uit ideologische motieven. De meeste jongeren zullen gepaste afstand houden tot zijn beweging en zich hun zelfstandigheid niet laten afnemen. Het is even een hype denk ik: net als Fortuyn. Als Jahjah inhoudelijk niet sterker wordt, net als e Fortuyn beweging, dan blijft het bij een hype.

maandag 3 maart 2003 @ 13:56:26 #78
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8833619
SCH, ik begin me steeds meer over jou te verbazen. Waarom verdedig jij zo'n groepje antisemitische en anti-Westerse malloten toch zo fel? Begrijp er echt geen snars van. Je doet net of de problemen die de Marokkanen in Nederland veroorzaken zijn terug te voeren op de houding van de autochtone Nederlander zelf. Je gaat helemaal voorbij aan de cultuur zelf, je denkt waarschijnlijk dat alle mensen hetzelfde zijn en zich onder elke omstandigheid hetzelfde gedragen ongeacht hun opvoeding, afkomst, cultuur en religieuze overtuiging. Dan heb ik nieuws voor je, dat doen ze dus niet. De Arabische identiteit zoals die nu wordt verdedigd door het AEL staat haaks op de Westerse identiteit en is ons zeer vijandig gezindt. Kijk naar het leven in het Midden-Oosten waar de mensenrechten met voeten worden getreden, vrouwen geen bestaansrecht hebben en homosexualiteit als ziekte wordt bestempeld en Joden worden gehaat als waren zij schuldig aan alle ellende en rampspoed.

Dat is de Arabische identiteit, dat is wat je hier staat te verdedigen en dat is wat jij een legitieme stem wil geven in de Nederlandse politiek. In mijn ogen ben je dan niet slechts een cultuurrelativist maar een collaborateur en landsverrader.

En voor iemand weer begint te balken dat ik iets tegen buitenlanders heb en haat tegen moslims verspreidt: ik ben verloofd met een moslima en ga nog dit jaar in Turkije werken.

maandag 3 maart 2003 @ 14:22:48 #79
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8834253
quote:

bron

Goed punt!

pi_8834341
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:56 schreef OK_DAN het volgende:
SCH, ik begin me steeds meer over jou te verbazen. Waarom verdedig jij zo'n groepje antisemitische en anti-Westerse malloten toch zo fel? Begrijp er echt geen snars van. Je doet net of de problemen die de Marokkanen in Nederland veroorzaken zijn terug te voeren op de houding van de autochtone Nederlander zelf. Je gaat helemaal voorbij aan de cultuur zelf, je denkt waarschijnlijk dat alle mensen hetzelfde zijn en zich onder elke omstandigheid hetzelfde gedragen ongeacht hun opvoeding, afkomst, cultuur en religieuze overtuiging. Dan heb ik nieuws voor je, dat doen ze dus niet. De Arabische identiteit zoals die nu wordt verdedigd door het AEL staat haaks op de Westerse identiteit en is ons zeer vijandig gezindt. Kijk naar het leven in het Midden-Oosten waar de mensenrechten met voeten worden getreden, vrouwen geen bestaansrecht hebben en homosexualiteit als ziekte wordt bestempeld en Joden worden gehaat als waren zij schuldig aan alle ellende en rampspoed.

Dat is de Arabische identiteit, dat is wat je hier staat te verdedigen en dat is wat jij een legitieme stem wil geven in de Nederlandse politiek. In mijn ogen ben je dan niet slechts een cultuurrelativist maar een collaborateur en landsverrader.

En voor iemand weer begint te balken dat ik iets tegen buitenlanders heb en haat tegen moslims verspreidt: ik ben verloofd met een moslima en ga nog dit jaar in Turkije werken.

Waarom verbaas je je er zo over dat ik een groep Marokkaanse jongeren niet meteen afval? Maar ls ik jouw bericht lees, lijkt het alsof we over totaal verschillende mensen prate. De Marokkanen die ik ken zijn niet allemaal lief, braaf en voor rede vatbaar maar het zijn ook zeker geen anti-semitische en anti-Westerse malloten. Ik verdedig trouwens niemand, dat kunnen ze zelf wel als het nodig is. Veel Marokkaanse jongeren keren zich juist tegen Jahjah of vinden hem veel te vergaan - maar ze zijn wel nieuwsgierig - dat zou ik ook zijn in hun geval.
Ik ga helemaal niet voorbij aan hun cultuur, die respecteer ik juist. De meeste Marokkaanse jongeren hebben een groot probleem met hun identiteit en hun positie in twee werelden. Dat maakt ze niet minderwaardig of afgeschreven toch?

De meeste Marokkanen hier zijn niet te vergelijken met de extremen uit het Midden-Oosten die je opnoemt. Jij wil de culturen blijkbaar keihard en dwars tegenover elkaar zetten. Ik zoek naar wat ons bindt en verenigt, naar dwarsverbanden en dialoog. Noem dat maar naief of soft: volgens mij is het de enige manier om met elkaar verder te kunnen. Want dat we met elkaar verder moeten, staat vast.

Je hoeft er niet steeds bij te zetten dat je verloofd bent met een moslima. Dat zegt mij niks over je eventuele gedachtengoed. Bovendien heb ik helemaal geen oordeel over je.

maandag 3 maart 2003 @ 14:36:54 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_8834556
quote:
Op maandag 3 maart 2003 14:22 schreef Nyrem het volgende:
Goed punt!
Nee, want Hirsi Ali richtte zich op een individu en Elmaslouhi op een groep.
pi_8834734
En wat vind jij dan van een jongen die in Nederland geboren en getogen uit Marokkaanse ouders, roept dat hij zich geen Nederland voelt en ook niet wil voelen?
Waar vind jij de rechtvaardiging van dat gedrag?
Dat ligt aan autochtonen, die hem niet welkom genoeg hebben geheten?

Ik stoor mij aan het a priori de schuld bij een ander leggen, iets wat je vooral bij Marokkaanse jongeren veel ziet...
Meteen in de verdediging schietend, meteen over de zeik bij de eerste de beste kritische voetnoot. "jullie dit jullie dat"

Zelden een discussie gezien, waar vooral de mannelijke moslims niet binnen no time over de zeik gaan en meteen in jullie/wij vervallen, iets wat ze autochtonen konstant verwijten.
Ze eisen respect. Maar respect eis je niet, dat verdien je.
Respect is een major issue bij hen, blijkt, telkens weer valt dat woord.

Een kritische moslima van Marokkaanse afkomst, ben haar naam kwijt, zei in een actualiteitenprogramma dat het in haar gemeenschap ontbreekt aan zelfreflectie.. en vertelde ook dat zij zich door haar kritiek op haar eigen achterban niet bepaald populair maakte...dat ze bij haar slechts "gematigd" over de zeik gaan, heeft te maken dat zij een moslima is, een gelovige...

Zodra je het geloof de rug toegekeerd hebt, een logisch en eerlijk gevolg van je niet meer kunnen vinden in de normen en waarden, ben je dus een afvallige, nog erger dan een ongelovige, en heb je geen recht van spreken meer.. en doe je toch je mondje open dan is komplete over the top reacties en geschreeuw en gedreig je deel...democraten als ze zijn, gunnen een ieder hun mening, zolang het hen maar niet negatief treft.

En dat zie je toch echt vooral bij Marokkaanse jongeren, meten zich een slachtofferrol aan, een chip on the shoulder, alsof dat hun klok doet tikken, ze hebben , lijkt bijna, die negatieve energie nodig en voeden het veelal voor een groot deel zelf of wakkeren het nog even extra aan.

pi_8834780
quote:
Op maandag 3 maart 2003 14:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Precies... en daar zit hem het probleem, dat groepsdenken, het individu ondergeschikt maken aan de groep.
Groepsbelang altijd voor laten gaan, ongeacht de gevolgen.
pi_8835032
Overigens wat ik mij afvraag...waarom vraagt Jahjah extra geld voor zijn debattentoernee zodra het journalisten betreft?

Niet-leden betalen 7,50 euro, journalisten moeten 50 euro betalen, de journalist van Trouw zelfs 5000 euro .
Dat werd later weliswaar bijgesteld, maar waarom in Godsnaam die bijzondere "heffing"?

pi_8835115
quote:
Op maandag 3 maart 2003 14:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. H. Ali maakte met de opmerkingen over Mohammed iedere moslim in principe belachelijk. Want als je een pedo en moordenaar als voorbeeld hebt, moet je wel gestoord en achterlijk zijn. Toch ?
pi_8835245
AEL Nederland / Nederlandse moslimliga zoekt stemmentrekker
van onze verslaggever
2003-03-03

UTRECHT - De Arabisch-Europese Liga Nederland zoekt nog een leider. De Liga, die gisteren haar oprichting aankondigde, heeft moeite om voor deze functie een voldoende charismatische persoonlijkheid te vinden.

Geestelijk verzorger A. Eddaoudi en schrijver M. Benzakour bedankten. De AEL Nederland wil nu tijdens een congres in mei een bestuur kiezen en een partijprogramma vaststellen, zo maakte een 'kerngroep' van vier leden bekend. Doel is om deel te nemen aan de verkiezingen van 2006. ,,Wij willen een politieke partij worden én een activistische beweging'', zei voorlopig voorzitter J. Jawad. ,,Wij gaan uit van Arabisch-islamitische waarden en normen.'' Jawad, 38 en geboren uit een Iraakse vader en een Nederlandse moeder, werkt voor de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Alleen moslims mogen volwaardig lid worden van de AEL, zei hij. Niet-moslims kunnen donateur zijn. Als redenen voor de oprichting van de AEL noemde Jawad de 'hetze tegen alles wat Arabisch en moslim' is, de 'aantasting van de godsdienstvrijheid en de vrijheid van meningsuiting' en het 'pro-Amerikaanse en pro-zionistische beleid van de Nederlandse regering'.

De nieuwe partij vindt dat de staat Israël moet worden 'ontmanteld'. De AEL wil met demonstraties proberen het Nederlandse buitenlandbeleid te beïnvloeden.

Verder moet Nederland Amerika niet steunen tegen Irak. Bestuurder N. Marmouch: ,,Dat is een aanval op ons Arabische grondgebied. Geen westerse mogendheid heeft daar iets te zoeken. Als het tot een oorlog komt, zie ik het liefst dat zoveel mogelijk Amerikanen in plastic zakken teruggaan naar Washington.''

De AEL zegt inspiratie voor democratie te putten uit de islam en wijst 'blinde toepassing' van het islamitisch recht af.

Enkele programmapunten voor het binnenland: mensen moeten geld krijgen voor hun deelname aan Nederlandse lessen. De Nederlandse spellingsregels mogen de komende vijftig jaar niet worden veranderd. Islamitische feestdagen moeten nationale feestdagen worden. Berbers, Arabisch en Turks moeten vakken op school worden.

Het burgerlijk huwelijk wordt vervangen door een samenlevingscontract, eventueel op levensbeschouwelijke basis en aan te gaan vanaf zestien jaar. Man en vrouw mogen pas uit elkaar na bemiddeling en therapie.

Ouderenzorg wordt niet verder uitgebreid, want ouderen wonen bij hun kinderen in. Supermarkten mogen geen alcohol verkopen en seks in reclame wordt verboden.

De AEL, die nu driehonderd leden zou hebben, richt zich op Marokkaanse jongeren. Turken zijn al goed georganiseerd, is de redenering. Verkiezingssucces wordt verwacht in de grote steden, waar veel Marokkanen wonen.

Bij de presentatie van de AEL Nederland was Dyab Abou Jahjah, Belg van Libanese komaf en leider van de Belgische AEL. Jahjah staat aan het hoofd van de AEL Europa, die nog afdelingen wil beginnen in Frankrijk en Engeland. Hij begon gisteren een reeks lezingen in Nederland.

bron: http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1046672470395.html

pi_8835456
quote:
Jahjah staat aan het hoofd van de AEL Europa, die nog afdelingen wil beginnen in Frankrijk en Engeland.

Grappig. Duitsland staat er niet bij...

Niet zo verwonderlijk overigens, want daar zouden ze toch binnen mum van tijd verboden zijn.

pi_8835739
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:11 schreef rvand het volgende:
verhaal
[/url]
Nou, als ik dit zo lees zullen ze weinig stemmen krijgen denk ik. Wat een non-partij
pi_8835780
Het hele (concept)programma is trouwens terug te vinden op www.ael.nl. Op de site staat ook een knop voor een forum, maar die doet het nog niet.
  maandag 3 maart 2003 @ 15:40:26 #90
2889 Zander
He's gone
pi_8835880
quote:
Het burgerlijk huwelijk wordt vervangen door een samenlevingscontract, eventueel op levensbeschouwelijke basis en aan te gaan vanaf zestien jaar. Man en vrouw mogen pas uit elkaar na bemiddeling en therapie.

Ouderenzorg wordt niet verder uitgebreid, want ouderen wonen bij hun kinderen in. Supermarkten mogen geen alcohol verkopen en seks in reclame wordt verboden.

Ik vraag me af of dit soort onhaalbare punten niet met opzet in het programma zijn opgenomen om bij een eventueel verkiezingssucces weer te kunnen mekkeren dat men niet serieus wordt genomen ("Respect, weet je?").
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 3 maart 2003 @ 15:44:38 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_8835977
quote:
Verder moet Nederland Amerika niet steunen tegen Irak. Bestuurder N. Marmouch: ,,Dat is een aanval op ons Arabische grondgebied. Geen westerse mogendheid heeft daar iets te zoeken.
Zou ik iets mogen zeggen over dat geen Arabische mogendheid wat te zoeken heeft op ons westerse grondgebied?
  maandag 3 maart 2003 @ 15:44:59 #92
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8835993
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, als ik dit zo lees zullen ze weinig stemmen krijgen denk ik. Wat een non-partij

Een nieuwe ratelband partij

Spelling niet veranderen de komende 50 jaar?

Ach ja, het principe dat allochtonen of moslims niet hun gehele identiteit/cultuur hoeven op te geven, is een goed punt, maar voldoende aanwezig bij progressieve partijen in NL.

Dus goede punten die aanwezig zijn bij al bestaande partijen; domme standpunten waar je niets aan hebt; 'gevaarlijke' uitspraken waarmee je een hele kleine groep extremisten mee trekt -> vrij overbodige partij.

Maar wel goed dat ze via democratische wegen hun ideeen uitdragen, dus dat xenofobe van vooral het CDA (die het wil verbieden), dat is niet alleen nutteloos, maar ook gevaarlijk doordat de partij dan ondergronds en radicaler te werk gaat.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 3 maart 2003 @ 15:45:49 #93
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8836012
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Zou ik iets mogen zeggen over dat geen Arabische mogendheid wat te zoeken heeft op ons westerse grondgebied?

Het is ook het probleem van de AEL, dat zij een aanval op Irak niet kunnen scheiden van de Islam of Arabieren. Dat hebben er wel meer.
1 kernfysicus
  maandag 3 maart 2003 @ 15:49:10 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_8836101
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:45 schreef tvlxd het volgende:
Het is ook het probleem van de AEL, dat zij een aanval op Irak niet kunnen scheiden van de Islam of Arabieren. Dat hebben er wel meer.
Het probleem van de AEL is superioriteitsgevoel.
pi_8836394
Uit het conceptprogramma:

'Arabieren en moslims hebben ook een kritische kijk op de Nederlandse samenleving. Wij zien een groot aantal sociale problemen die in de Nederlandse samenleving zelf oorsprong hebben, met name het materialisme, de doorgeschoten vrijheidscultuur en afschaffing van alle vormen van gezag. Wij zien dat er sociale ongelijkheid is die niet acceptabel is en moet worden bestreden. Wij denken dat Nederland een beter, socialer, veiliger land zou zijn als er meer wordt geleefd volgens normen en waarden zoals die door de islam worden voorgestaan. Wij zien een Nederlandse samenleving die vergrijst, waaraan immigranten nieuw leven kunnen geven. Als nieuwe Nederlanders hebben wij aan de samenleving een spirituele en materiele bijdrage te bieden.'

Klinkt SGP-achtig....

pi_8836462
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:58 schreef rvand het volgende:
Uit het conceptprogramma:

Klinkt SGP-achtig....

Inderdaad. Maar als ik het zo allemaal lees lijkt het wel een arabische NNP. Ik denk niet dat men zich zorgen hoeft te maken over een grote aanhang met dergelijke extreme standpunten.
  maandag 3 maart 2003 @ 16:10:21 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_8836611
Laten we zeggen dat ik positief verrast in de jonge generatie Marokkanen zou zijn als ze geen grote aanhang kregen.
pi_8836719
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:02 schreef SCH het volgende: Die mevrouw verwerpt de uitspraken trouwens wel, ze begrijpt alleen waar ze vandaan komen.
Nou SCH, niet zo naief....
quote:
Maar dan gaat het ernstig mis. Een journalist herinnert bestuurslid Naïma Elmaslouhi aan haar uitspraak in NRC Handelsblad dat zij de antisemitische leus 'Hamas, Hamas, joden aan het gas' niet afkeurt. ,,Die uitspraak heb ik niet gedaan'', zegt ze nu, ,,wij willen de oorzaken van dergelijke leuzen juist onderzoeken, zodat ze niet meer voorkomen.''

De journalist Ahmet Olgun, die de uitspraak heeft opgetekend, luistert belangstellend toe. Hij weet wel beter.

Bron.

maandag 3 maart 2003 @ 16:44:05 #99
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8837316
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga niet alle zoveelhonderd uitspraken herhalen die Zalm heeft gedaan en die in mijn ogen mede schadelijk zijn geweest voor de multi culti samenleving en de manier waarop onder andere Marokkaanse jongen in het leven staan.

Je gaat ze niet herhalen, maar ik moet aannemen dat Zalm de Marokkaanse jongeren ernstig benadeeld heeft?
pi_8837441
Ik dacht dat die Jahjah zich niet wilde mengen in de aangelegenheden van een Nederlandse AEL, maar dat zijn beweging slechts een inspiratiebron was en dat daar zijn inbreng ophoudt...maar hij staat wel aan het hoofd van de Europese AEL?
  maandag 3 maart 2003 @ 18:26:02 #101
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8839115
Ik kom NU net van em vandaan.

Wat een tegenvaller zeg, en wat een slechte voorstelling.

De stoere man durft niet met publiek te spreken, maar stond IN het auditorium van de Haagsche Hogeschool (omringd door bodyguards) via een videoscherm de mensen toe te spreken BUITEN het auditorium. Het was niet toegestaan het auditorium in te lopen.

Enkele tientallen toeschouwers, grotendeels met hoofddoek en baard.

De 'speach' bestond uit pure anti-westerse retoriek waarbij als 'argument' gebruikt werd dat de islam in de middeleeuwen enorm voorliep op het westen en dat de Grieken hun kennis van de Arabieren hadden gejat zodat de Arabische wereld eigenlijk de bakermat van de Westerse beschaving was en dat de Islam verlichting IS want in de middeleeuwen liep de Arabische wereld op de Westerse voor bla bla.
Hoop geklap op dat soort uitspraken (en een hoop neegeschud door de autochtonen) en op de meerdere malen herhaalde 'integratie is facisme' kreet.

Je kon geen vragen stellen, je kon em niet echt zien, je kon em niet onderbreken en op onjuistheden wijzen, helemaal niets. Damn, ik had em wel eens wat willen vragen over zijn Hezbollah-verleden, zn schijnhuwelijk en de rellen bij Borgerhout en de moord op die Joodse Amerikaan. Wat een onzin zeg .

Fotos (de filmpjes laad ik nu ook up, die komen zo online en meerdere fotos ook)

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 03-03-2003 19:50]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 3 maart 2003 @ 18:30:01 #102
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8839170

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8839466
Net op Nl 2 een stuk over de AEL gezien, wat een extreem kortzichtige organisatie is dat zeg Laat die Aboud Jahjah maar eens 2 weken bij ons in het zwembad werken in het weekend, misschien dat ie dan inziet wat het echte probleem is.
  maandag 3 maart 2003 @ 19:37:00 #104
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8840420
De filmpjes

Jahjah1

Jahjah2

Jahjah3

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 03-03-2003 19:41]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8840437
Heb je geen snellere webspace ? Dit is echt bout
  maandag 3 maart 2003 @ 19:40:18 #106
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8840489
quote:
Op maandag 3 maart 2003 19:38 schreef gelly het volgende:
Heb je geen snellere webspace ? Dit is echt bout
Nope.
Hij ligt een beetje op zn kont nu.

Komt zo wel weer goed.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 maart 2003 @ 19:46:03 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_8840609
Gaat best nu. Weinig mensen nog.
pi_8840626
Ik snap nog steeds niks van die massale media aandacht, dat is toch gewoon gratis reclame voor de AEL ?
En zelfs negatieve publiciteit is uiteindelijk reclame...
  maandag 3 maart 2003 @ 19:49:29 #109
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8840672
quote:
Op maandag 3 maart 2003 19:46 schreef speknek het volgende:
Gaat best nu. Weinig mensen nog.
Stuk of 50 waren het er, schat ik.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 maart 2003 @ 19:55:18 #110
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_8840772
quote:
Op maandag 3 maart 2003 19:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik snap nog steeds niks van die massale media aandacht, dat is toch gewoon gratis reclame voor de AEL ?
En zelfs negatieve publiciteit is uiteindelijk reclame...
Staat een goed artikel over in de VN van deze (of afgelopen?) week.

Ik vrees dat dit net zo'n hype gaat worden als Fortuyn...

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_8841085
quote:
Op maandag 3 maart 2003 19:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Staat een goed artikel over in de VN van deze (of afgelopen?) week.

Ik vrees dat dit net zo'n hype gaat worden als Fortuyn...

Ach nee - dit waait wel weer over. Of bedoel je dat ook. De Fortuin-hype waaide ook weer snel over tenslotte. (ja, ook als ie niet vermoord zou zijn)
pi_8841169
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach nee - dit waait wel weer over. Of bedoel je dat ook. De Fortuin-hype waaide ook weer snel over tenslotte. (ja, ook als ie niet vermoord zou zijn)

Ach ja, ze zitten slechts met 8 zetels in de Tweede Kamer de komende vier jaar. Waait wel over...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_8841479
verkeerd gelezen..
pi_8842912
quote:
Op maandag 3 maart 2003 18:26 schreef X-Ray het volgende:
quote:
Integratie is fascisme
  maandag 3 maart 2003 @ 21:27:51 #115
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8842952
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach ja, ze zitten slechts met 8 zetels in de Tweede Kamer de komende vier jaar. Waait wel over...

nog wel.....
  maandag 3 maart 2003 @ 21:30:06 #116
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8843015
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:10 schreef speknek het volgende:
Laten we zeggen dat ik positief verrast in de jonge generatie Marokkanen zou zijn als ze geen grote aanhang kregen.
Ja dat dacht ik ook vantevoren over de LPF;
pi_8843060
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach ja, ze zitten slechts met 8 zetels in de Tweede Kamer de komende vier jaar.

Hoe kom je daarbij eigenlijk? Ik mag toch hopen dat het niet zo veel word.
  maandag 3 maart 2003 @ 21:40:36 #118
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8843257
quote:
[b]Op maandag 3 maart 2003 18:26 schreef X-Ray het volgende

Wat een tegenvaller zeg, en wat een slechte voorstelling.

De stoere man durft niet met publiek te spreken, maar stond IN het auditorium van de Haagsche Hogeschool (omringd door bodyguards) via een videoscherm de mensen toe te spreken BUITEN het auditorium. Het was niet toegestaan het auditorium in te lopen.

Net of jij hem ooit zou steunen
Dat hij omringd was met bodyguards is niet meer dan logisch; als jij hem al komt opzoeken. Niet zo vreemd dus.
quote:
Enkele tientallen toeschouwers, grotendeels met hoofddoek en baard.
We kregen op tv toch weer iets heel anders te zien; maar ja dat is natuurlijk weer de linkse media.
quote:
(en een hoop neegeschud door de autochtonen) en op de meerdere malen herhaalde 'integratie is facisme' kreet.
logisch het gaat hier om een emancipatieproces. Dus men zal de AEL eerst demoniseren voordat men hen met respect gaat behandelen. (actie reactie)
Ik ben geen aanhanger van de AEL; maar ik zie zeker een functie voor deze organisatie weggelegd in Nederland m.b.t. integratie.
quote:
Je kon geen vragen stellen, je kon em niet echt zien, je kon em niet onderbreken en op onjuistheden wijzen, helemaal niets. Damn, ik had em wel eens wat willen vragen over zijn Hezbollah-verleden, zn schijnhuwelijk en de rellen bij Borgerhout en de moord op die Joodse Amerikaan. Wat een onzin zeg .
Je had natuurlijk ook een vraag willen stellen over dat marokkaanse gezin dat is afgeslacht en over die andere racistische moord (onlangs vermoorde marokkaan). Maar dat was je zeker net even vergeten?

Je weet trouwens niets af van het midden-oosten; dus doe niet zo populair met je 'ik had nog wel even een vraag willen stellen over zn hezbollah-verleden'; je weet echt niets van het midden-oosten af.
Je lult alleen populair en benoemt de 1 tot de andere organisatie als terroristisch.
Zelf koester ik ook geen illusie dat ik wel een midden-oosten deskundige ben hoor, maar ja ik heb het dan ook over andere dingen.

Joh wees toch eens constructief, ipv je eigen angsten op een forum en in je omgeving te deponeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 03-03-2003 21:43]

pi_8843308
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:27 schreef Nyrem het volgende:

[..]

nog wel.....

Idd, als de AEL de komende jaren flink gaat lopen polariseren zal het aantal zetels langzaam weer gaan stijgen denk ik...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 3 maart 2003 @ 21:42:46 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_8843310
Haha jij hebt anders ook een handje naar je angsten hier deponeren Nyrem.
  maandag 3 maart 2003 @ 21:45:36 #121
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8843380
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:42 schreef speknek het volgende:
Haha jij hebt anders ook een handje naar je angsten hier deponeren Nyrem.
wat zijn mijn angsten dan?
Zeg het eens.... in de zin van islamofobie ofzo

pi_8843407
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:40 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Dat hij omringd was met bodyguards is niet meer dan logisch; als jij hem al komt opzoeken. Niet zo vreemd dus.

Kinderachtige opmerking + verdachtmaking.
[..]

We kregen op tv toch weer iets heel anders te zien; maar ja dat is natuurlijk weer de linkse media.

Hij is er zelf geweest, maar nog neem je z'n waarneming in twijfel?
Net of men op TV precies alles kan laten zien van wie er aanwezig zijn.

[..]

logisch het gaat hier om een emancipatieproces. Dus men zal de AEL eerst demoniseren voordat men hen met respect gaat behandelen. (actie reactie)
Ik ben geen aanhanger van de AEL; maar ik zie zeker een functie voor deze organisatie weggelegd in Nederland m.b.t. integratie.

Naar mijn mening zorgt de AEL juist voor het tegenovergestelde van integratie.
[..]

Je had natuurlijk ook een vraag willen stellen over dat marokkaanse gezin dat is afgeslacht en over die andere racistische moord (onlangs vermoorde marokkaan). Maar dat was je zeker net even vergeten?

Van die eerste moord weet ik het niet, dus dat zou best een racistische moord geweest kunnen zijn. Maar van die 2e moord is bekend dat de man een psychisch verleden heeft. Wie zegt dat het een racistische moord was? Als in jouw buurt relatief meer Marokkanen wonen en je iemand wil neerschieten, dan is het niet zo raar dat het een Marokkaan was.

maandag 3 maart 2003 @ 21:51:54 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_8843545
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:45 schreef Nyrem het volgende:
Wat zijn mijn angsten dan?
Islamofobiefobie.

.

maandag 3 maart 2003 @ 21:52:08 #124
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8843549
quote:

[..]

Oh, de stoere Jahjah is bang voor mij?
Bang om wat vragen te beantwoorden?
quote:
Wat bazel je? De fotos en de filmpjes staan hierboven.
Of heb ik ze bewerkt of zo?
IK was erbij, JIJ niet. Maar ja, je lult natuurlijk altijd makkerlijker vanachter je PCtje. Echt wat doen is te moeilijk he? (Kan alles, doe niks)
quote:
Dan weet je niet waar de AEL voor staat. Ze wijzen integratie af.
quote:
Die moorden zijn niet gepleegt door Jahjah en zijn aanhang, of wel soms?
Welke onlangs vermoorde Marokkaan door een racistische moord dan?
Of heb je het over Venlo? Zullen we het daar over hebben?
quote:
Je weet trouwens niets af van het midden-oosten; dus doe niet zo populair met je 'ik had nog wel even een vraag willen stellen over zn hezbollah-verleden'; je weet echt niets van het midden-oosten af.
Ik weet meer van het midden-oosten af dan jij in heel je leven zal weten, EN van de geschiedenis, dus lul niet.
quote:
Je lult alleen populair en benoemt de 1 tot de andere organisatie als terroristisch.
En dat zeg jij? Iemand die uberracist en moordenaar Mugabe toejuicht?
quote:
Zelf koester ik ook geen illusie dat ik wel een midden-oosten deskundige ben hoor, maar ja ik heb het dan ook over andere dingen.
Je hebt het anders wel HEEEEL veel over het Midden-oosten...gezien je topics...

Media en Irak-oorlog
[Irak] 'Rusland en VS werken aan deal over Irak'
[Irak] meningen uit de Arabische wereld
De kruistocht van George II
SP wil arrestatie Iraakse vice-president

Etc etc etc

quote:
Joh wees toch eens constructief, ipv je eigen angsten op een forum en in je omgeving te deponeren.
Kan alles, doe niets en jij zegt dat IK constructief moet zijn? Doe jij eens iets, ipv op i-net fora bleren en op andermans kosten leven.

Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 maart 2003 @ 21:56:55 #125
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8843706
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:45 schreef Nyrem het volgende:

[..]

wat zijn mijn angsten dan?

Amerikaanfobie
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8843822
Heel fijn die uitlating over bodybags ook trouwens

Vul een andere gevoelig liggende nationaliteit/geloofsgroep in en Nederland en Fok is te klein... en terecht...maar nu lult iedereen er zo makkelijk over heen ineens..

pi_8843891
quote:
Vandaag toch weer een paar mooie hoofddoeken in close-up gezien. De nieuwe modekleur is zwart.
quote:
Of over de dubbele moord recentelijk in Borgerhout. Want hoewel het er schijnt te stikken van de hoogopgeleide arabische europeanen die geen baan kunnen vinden, toevallig werden er twee europees arabische dealers neergestoken.

Of bijvoorbeeld hoe het nu kwam dat de zaken van europees arabische eigenaars niet vernield werden tijdens de rellen in Borgerhout.

En ook hoe bevriend hij precies was met het slachtoffer.

Of wat ie denkt van het proces tegen de tweede man van het AEL in Belgie voor twee bedreigingen.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 03-03-2003 22:04]

pi_8843907
quote:
Op maandag 3 maart 2003 22:00 schreef milagro het volgende:
Heel fijn die uitlating over bodybags ook trouwens
Volgens mij heb ik dan wat gemist. Wat was de precieze uitspraak?
  maandag 3 maart 2003 @ 22:34:46 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8844660
ik vraag me af of elke andere bijeenkomst waar 50 man op afkomen zoveel aandacht krijgt als deze man
  maandag 3 maart 2003 @ 23:11:35 #130
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8845547
quote:
Op maandag 3 maart 2003 22:34 schreef Re het volgende:
ik vraag me af of elke andere bijeenkomst waar 50 man op afkomen zoveel aandacht krijgt als deze man
Tja, na die onzin van vanmiddag ben ik ook wel gaan twijfelen aan de impact van Jahjah.

Wat een lezing zeg: zonder publiek, zonder de mogelijkheid erop te reageren, zonder de mogelijkheid om vragen te stellen. Alleen een duf videoscherm met daarop IN BEELD een lijfwacht.

Ronduit triest...

Heb ik voor jan lul 14 paginas uitgeprint met artikelen en achtergrond over Mr. Jahjah .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 maart 2003 @ 23:13:42 #131
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8845623
quote:
Vul een andere gevoelig liggende nationaliteit/geloofsgroep in en Nederland en Fok is te klein... en terecht...maar nu lult iedereen er zo makkelijk over heen ineens..
Da's de universele wet die voorschrijft dat happen naar boven is toegestaan maar trappen naar beneden niet. Daar maakt JarJar gretig gebruik van en dat kom ik in de Arabische cultuur die ons land 'verrijkt' heeft wel meer tegen. Jezelf in een slachtofferrol duwen en dan vervolgens je tegenstander beschuldigen van discriminatie.

"Jai racies, jai racies!!!"

Vind de foto's en filmpjes van X-Ray trouwens wel om te gillen. Hahahaha, JarJar denkt volgens mij echt dat 'ie heel wat voorstelt. Eerst al zichzelf vergelijken met Malcolm X en dan nu met zo'n knullig filmdoek de zaaltjes af. Het enige wat ontbreekt zijn de Libanese vlaggetjes. Elke allochtoon die daardoor geïmponeerd raakt is echt het spoor volkomen bijster.

Eigenlijk zou hij net als Janmaat destijds zo'n praatje voor de televisie moeten houden. "Landgenoten!"

maandag 3 maart 2003 @ 23:29:14 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8846102
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ronduit triest...

Heb ik voor jan lul 14 paginas uitgeprint met artikelen en achtergrond over Mr. Jahjah .

moet je nagaan, ben je het dan niet een klein beetje mee eens dat men zich wel erg makkelijk laat meeslepen (dat geldt dus voor iedereen) met die tornado in een vingerhoed
  maandag 3 maart 2003 @ 23:32:40 #133
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8846187
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:29 schreef Re het volgende:

[..]

moet je nagaan, ben je het dan niet een klein beetje mee eens dat men zich wel erg makkelijk laat meeslepen (dat geldt dus voor iedereen) met die tornado in een vingerhoed

Aan de eene kant wel. Het optreden was ronduit lachwekkend, helemaal met dat beeldscherm (terwijl hij 2 meter erachter in het auditorium stond), de afgesloten deuren EN de bodyguard IN BEELD (zie de videofilmpjes). Vooral dat laatste intrigeert me. Wat is het doel van een bodyguard IN BEELD te zetten tijdens je 'lezing' op een school? Puur om te intimideren natuurlijk, anders laat je hem wel uit beeld. Hij is er dan gewoon als het nodig moet zijn, maar hoeft niet in beeld.

En waarom in GODSNAAM via een videoscherm? Slechts 1 antwoord is mogelijk: omdat je dan niet onderbroken en geconronteerd met je eigen onzin kan worden. Jahjah wil helemaal geen discussie, hij wil zijn onzin spuien en wenst daarbij niet op zijn vingers gewezen te worden door mensen die de onzin die hij eruit kwakt willen corrigeren.

Heel erg zwak, en dat viel me heel erg tegen. Beetje vent was gewoon daar gaan staan en had het publiek laten reageren.

Niet een beetje stoer een bodyguard in beeld zetten en via een videoschermpje een beetje lullen.

Aan de andere kant is zijn gevolg niet al te slim, dus ik weet nog niet zo net hoe dit zich gaat ontwikkelen...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8847942
Volgens mij was het zo dat die mensen buiten de zaal keken omdat de zaal vol zat (het publiek was trouwens erg divers). Althans, dat was op TV bij Jeroen Pauw. En bij de bijeenkomst in Utrecht (in dezelfde uitzending) was er ook man die wel kritiek mocht uiten op JahJah.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:12:13 #135
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_8848394
Zomaar eens een interview uit het RD.

Zelf zegt Jahjah dat alle ongerustheid overbodig is. "Ik kom slechts naar Nederland om gelijke rechten te bepleiten voor mensen van andere culturen. Ik zal voorals stelling nemen tegen racisme en tegen het criminaliseren van de islam."

Is daar dan reden toe ?

Jahjah: "De situatie bij jullie is inderdaad beter dan bij ons in Belgie, maar het algehele klimaat dreigt te verslechteren. Het debat keert zich tegen de moslims. Wij vinden dat de multiculturele samenleving moet worden behouden en verder moet worden uitgebouwd."

Verlangt u dan terug naar de tijd waarin migranten in de watten werden gelegd?

"Zeker niet. Wij willen gelijke rechten. Dan bedoel ik niet alleen recht op een baan of een huis, maar ook op een eigen identiteit. Onze cultuur dient op dezelfde wijze te worden beschouwd als jullie eigen cultuur. De laatste tijd is Nederland een beetje ontmaskerd. Het beleid is voor een deel multiculturele make-up. Neem de maatregelen tegen moslimscholen."

U gaat toch niet de haatpreken verdedigen die op sommige scholen worden gehouden ?

"Waarom zoveel opwinding daarover als mevrouw Hirsi Ali wel haat mag prediken tegen moslims en tegen de islam?"

Ze hekelde dat de profeet mohammed omgang had met jonge meisjes. dat is toch wat anders dan aanzetten tot haat?

"Ze heeft gezegd dat de profeet een perverse man was. Dat noem ik aanzetten tot haat. Er is in Nederland een grote schijnheiligheid tegenover de islam. U zou in alle publicaties het woord islam eens moeten veranderen door joden-dom."

Er is bij onze politici een grote huiver voor uw cultuur omdat die niet of nauwelijks ruimte laat voor anders denkenden. Zie de Arabische wereld.

(Reageert fel): "Ik heb aan de lijve ondervonden dat juist Europa weinig ruimte laat voor andersdenkenden. Ik heb ten onrechte vastgezeten en ik word gevolgd door veiligheidsdiensten. Onze premier wilde zelfs een speciale wet uitvaardigen om onze beweging te verbieden. Ook in uw land is sinds Pim Fortuyn de tolerantie verdwenen."

U wilt toch niet gaan vertellen dat Nederland en Belgie net zo intolerant zijn als de meeste Arabische landen ?"

(Zijn ogen spuwen vuur): "Jullie cultuur is een blanke cultuur die kolonialistisch en imperialistisch is. De democratie is er bij jullie echt niet gekomen dankzij de westerse cultuur. Ook binnen de westerse cultuur is alles mogelijk. Kijk maar naar Hitler. Je moet objectief blijven. De Belgen hebben 20 miljoen mensen omgebracht in Kongo. Is dat niet een uiting van de superioriteit van het blanke ras?"

Die cultuur heeft dan toch een groot zelfreinigend vermogen. Hitler is gestopt dankzij een gezamelijke krachtsinspanning van democratische landen.

(Met stemverheffing):"Jullie cultuur is totalitair. Die heeft de enige atoombom gedropt uit de geschiedenis. En jullie cultuur gaat nu Irak aanvallen"

Op de vraag waarom hij niet ingaat op de intolerantie van de Arabische cultuur, draait hij zich nijdig om naar een Marrokaanse vriend. Met zijn tirade tegen het Amerikanisme beschouwt Jahjah het gesprek als beeindigd.

--

Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:59:24 #136
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8848892
Hahaha, hij is echt het Malle Pietje van de islam. Soms is het heerlijk om te zien hoe je vooroordeel bevestigd wordt. Wat een sukkelaar.

pi_8849030
waarom gaat ie niet met de palastijnen meevechten met z'n grote bek

lekker vanuit z'n uitkering op het westen zeiken, ubertriest

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  dinsdag 4 maart 2003 @ 07:37:47 #138
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8849530
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:40 schreef gelly het volgende:
Volgens mij was het zo dat die mensen buiten de zaal keken omdat de zaal vol zat (het publiek was trouwens erg divers). Althans, dat was op TV bij Jeroen Pauw. En bij de bijeenkomst in Utrecht (in dezelfde uitzending) was er ook man die wel kritiek mocht uiten op JahJah.
No way. Het auditorium heeft 500 zitplaatsen, dat zat ECHT niet vol. Het was totaal leeg. Alleen buiten mocht er gekeken worden...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 07:44:49 #139
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8849553
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:12 schreef Flying_nomad het volgende:
Zomaar eens een interview uit het RD.

Zelf zegt Jahjah dat alle ongerustheid overbodig is. "Ik kom slechts naar Nederland om gelijke rechten te bepleiten voor mensen van andere culturen. Ik zal voorals stelling nemen tegen racisme en tegen het criminaliseren van de islam."

Is daar dan reden toe ?

Jahjah: "De situatie bij jullie is inderdaad beter dan bij ons in Belgie, maar het algehele klimaat dreigt te verslechteren. Het debat keert zich tegen de moslims. Wij vinden dat de multiculturele samenleving moet worden behouden en verder moet worden uitgebouwd."

Verlangt u dan terug naar de tijd waarin migranten in de watten werden gelegd?

"Zeker niet. Wij willen gelijke rechten. Dan bedoel ik niet alleen recht op een baan of een huis, maar ook op een eigen identiteit. Onze cultuur dient op dezelfde wijze te worden beschouwd als jullie eigen cultuur. De laatste tijd is Nederland een beetje ontmaskerd. Het beleid is voor een deel multiculturele make-up. Neem de maatregelen tegen moslimscholen."

U gaat toch niet de haatpreken verdedigen die op sommige scholen worden gehouden ?

"Waarom zoveel opwinding daarover als mevrouw Hirsi Ali wel haat mag prediken tegen moslims en tegen de islam?"

Ze hekelde dat de profeet mohammed omgang had met jonge meisjes. dat is toch wat anders dan aanzetten tot haat?

"Ze heeft gezegd dat de profeet een perverse man was. Dat noem ik aanzetten tot haat. Er is in Nederland een grote schijnheiligheid tegenover de islam. U zou in alle publicaties het woord islam eens moeten veranderen door joden-dom."

Er is bij onze politici een grote huiver voor uw cultuur omdat die niet of nauwelijks ruimte laat voor anders denkenden. Zie de Arabische wereld.

(Reageert fel): "Ik heb aan de lijve ondervonden dat juist Europa weinig ruimte laat voor andersdenkenden. Ik heb ten onrechte vastgezeten en ik word gevolgd door veiligheidsdiensten. Onze premier wilde zelfs een speciale wet uitvaardigen om onze beweging te verbieden. Ook in uw land is sinds Pim Fortuyn de tolerantie verdwenen."

U wilt toch niet gaan vertellen dat Nederland en Belgie net zo intolerant zijn als de meeste Arabische landen ?"

(Zijn ogen spuwen vuur): "Jullie cultuur is een blanke cultuur die kolonialistisch en imperialistisch is. De democratie is er bij jullie echt niet gekomen dankzij de westerse cultuur. Ook binnen de westerse cultuur is alles mogelijk. Kijk maar naar Hitler. Je moet objectief blijven. De Belgen hebben 20 miljoen mensen omgebracht in Kongo. Is dat niet een uiting van de superioriteit van het blanke ras?"

Die cultuur heeft dan toch een groot zelfreinigend vermogen. Hitler is gestopt dankzij een gezamelijke krachtsinspanning van democratische landen.

(Met stemverheffing):"Jullie cultuur is totalitair. Die heeft de enige atoombom gedropt uit de geschiedenis. En jullie cultuur gaat nu Irak aanvallen"

Op de vraag waarom hij niet ingaat op de intolerantie van de Arabische cultuur, draait hij zich nijdig om naar een Marrokaanse vriend. Met zijn tirade tegen het Amerikanisme beschouwt Jahjah het gesprek als beeindigd.

--

Wat een kneus zeg.

Maar gister durft hij niet met publiek te spreken.

Lafbek.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 07:59:07 #140
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_8849590
quote:
Kan alles, doe niets en jij zegt dat IK constructief moet zijn? Doe jij eens iets, ipv op i-net fora bleren en op andermans kosten leven.
Tja, diep triest hoor.

Dank aan XRay en Flying Nomad voor de rapportage/berichten.

Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 08:36:35 #141
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8849775
Met grote interesse heb ik de AEL de afgelopen tijd gevolgd. Ik denk dat je in dit soort gevallen als gezonde verstandige Nederlander erg moet relativeren en nuanceren.

In weze is hetzelfde gebeurd ten tijde van de slavernij. Jarenlang hebben de Afro-Amerikanen als slaven gewerkt het land op te bouwen. Ondertussen werden ze ernstig onderdrukt. Toen is er een revolutie ontstaan waarin de Afro-Amerikanen ook een stukje maatschappelijke herkenning opeisten.

In weze verschilt de situatie van nu niet heel erg veel van de situatie van toen. Uiteraard zijn we nu een stuk meer geciviliseerd maar ik ben ervan overtuigd dat deze minderheden nog altijd minder kansen krijgen dan autochtonen. Ik wijt dit aan het falend overheidsbeleid wat eigenlijk al fout gegaan is bij het aantrekken van deze gastarbeiders. Door dat slechte beleid en de grote instroom via gezinshereniging is het uiteindelijk gekomen tot deze situatie.

We hebben onszelf dit te verwijten en ik vind persoonlijk dat we nog het een en ander goed te maken hebben. Ten eerste moeten we stoppen met die achterlijk soepele gezinshereniging. Dit leidt enkel tot meer achterstand. Verder moeten we beginnen met het organiseren van deze groep mensen. Zij hebben dat recht sinds wij ze het Nederlanderschap geschonken hebben. Als we dit hadden gewild hadden we het anders moeten doen. De AEL is misschien licht extreem maar ik kan eigenlijk niets anders zeggen van partijen als de SGP. Toch mogen die wel bestaan en de AEL is ineens gevaarlijk. Nederlandse Hypocrisie op en top.

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_8850561
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 08:36 schreef Ludwig het volgende:
Met grote interesse heb ik de AEL de afgelopen tijd gevolgd. Ik denk dat je in dit soort gevallen als gezonde verstandige Nederlander erg moet relativeren en nuanceren.

In weze is hetzelfde gebeurd ten tijde van de slavernij. Jarenlang hebben de Afro-Amerikanen als slaven gewerkt het land op te bouwen. Ondertussen werden ze ernstig onderdrukt. Toen is er een revolutie ontstaan waarin de Afro-Amerikanen ook een stukje maatschappelijke herkenning opeisten.

In weze verschilt de situatie van nu niet heel erg veel van de situatie van toen. Uiteraard zijn we nu een stuk meer geciviliseerd maar ik ben ervan overtuigd dat deze minderheden nog altijd minder kansen krijgen dan autochtonen. Ik wijt dit aan het falend overheidsbeleid wat eigenlijk al fout gegaan is bij het aantrekken van deze gastarbeiders. Door dat slechte beleid en de grote instroom via gezinshereniging is het uiteindelijk gekomen tot deze situatie.

We hebben onszelf dit te verwijten en ik vind persoonlijk dat we nog het een en ander goed te maken hebben. Ten eerste moeten we stoppen met die achterlijk soepele gezinshereniging. Dit leidt enkel tot meer achterstand. Verder moeten we beginnen met het organiseren van deze groep mensen. Zij hebben dat recht sinds wij ze het Nederlanderschap geschonken hebben. Als we dit hadden gewild hadden we het anders moeten doen. De AEL is misschien licht extreem maar ik kan eigenlijk niets anders zeggen van partijen als de SGP. Toch mogen die wel bestaan en de AEL is ineens gevaarlijk. Nederlandse Hypocrisie op en top.

wat een onzin, ten eerste zijn die lui hier vrijwillig heen gekomen (en mogen ze vrijwillig weer weg als ze willen) en ten tweede hebben ze alle rechten die ze maar willen, en als ze een keer een recht niet krijgen hoeven ze maar de toverspreuk "racisme" te gebruiken en de hele wereld ligt aan hun voeten

die jahjah is gewoon iemand die een ontevreden groep ziet en daardoor makkelijk wil scoren

dinsdag 4 maart 2003 @ 10:02:44 #143
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8851067
Ik denk dat je dat als blanke Nederlander erg gemakkelijk kan zeggen. De realiteit verschilt nog al met de visie van de meeste autochtonen.

Die mensen zijn hierheen gekomen voor werk maar ondertussen werden zij niet voor vol aangezien. Verdiep je eens in de materie en dan zie je dat de overheid gewoonweg een slecht beleid heeft gevoerd.

Dit zijn de mensen die Nederland net zo goed hebben opgebouwd. Toch is er nooit extra aandacht in intergratie voor deze mensen gestoken. En als dat wel gedaan werd was het schromelijk te laat.

quote:
Aanpassen aan de Nederlandse cultuur

In grote lijnen is het overigens al wel duidelijk waar de AEL voor staat. De partij in oprichting wijst het af dat migranten zich volledig aanpassen aan de Nederlandse cultuur. De AEL wil dat moslims integreren met behoud van eigen identiteit. Abou Jahjah zei dat de AEL een machtsfactor moet worden, zodat moslims een gelijkwaardige gesprekspartner worden voor de gevestigde orde. De AEL-voorman herhaalde nog maar weer eens dat hij vindt dat de Nederlandse wet ten allen tijde moet worden gerespecteerd bij het nastreven van de doelen van AEL.

De Nederlandse tak van de AEL hield zich maandag net als eerder in Utrecht op de achtergrond. Het publiek in de zaal maalde daar nauwelijks om. Abou Jahjah's naam werd een aantal keer gescandeerd, en zijn stellingen leverden hem meerdere keren luid applaus op.

Ik vind dit absoluut een goede zaak. Je praat over een man die een groep mensen wil verenigen met respect voor de Nederlandse identiteit. Want daar moet goed over gewaakt worden.

Ik wil niet in een land wonen wat volledig bepaald wordt door moslims of andere allochtone religies maar ik vind dat als we in een democratie leven zij ook wel degelijk wat te zeggen mogen hebben. Als we dat niet willen hadden we dat maar moeten voorzien toen we de gastarbeiders toelieten. Het is onze eigen schuld en het wordt tijd die fouten recht te zetten.

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_8851356
quote:
Slavernij?

Er is geen land ter wereld waar allochtonen zoveel kansen krijgen als in Nederland. Ze hebben precies dezelfde rechten als iedereen, kunnen studeren wat ze willen, hebben toegang tot een van de beste gezondheidszorg ter wereld, kunnen gebruik maken van allerlei uitkeringen en subsidies, enz. Er verdrinken jaarlijks 5000 van hun landgenoten in de straat van Gibraltar omdat ze nog niet eens 1% van het leven willen hebben zoals zij dat hebben.

Er is ondertussen ook al miljarden aan belastingsgeld in die groep gestoken voor allerlei projectjes om ze maar een beetje op het rechte spoor te houden en om ze thuis te laten voelen. In menig ander land (inclusief Marokko) waren buitenlanders allang met veel geweld het land uit geschopt voor de problemen die sommigen van hun veroorzaken.

Dit zijn gewoon ondankbare lui die er voor zullen zorgen dat ze in de toekomst echt buitengesloten gaan worden. Maar daar is Jahjah waarschijnlijk ook op uit aangezien dat zijn positie als extremistische-moslimleider alleen maar zal versterken. Ze gooien hun eigen glazen in, maar als ze daar achterkomen is het waarschijnlijk al veel te laat.

pi_8851364
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:02 schreef Ludwig het volgende:
Ik denk dat je dat als blanke Nederlander erg gemakkelijk kan zeggen. De realiteit verschilt nog al met de visie van de meeste autochtonen.

Die mensen zijn hierheen gekomen voor werk maar ondertussen werden zij niet voor vol aangezien. Verdiep je eens in de materie en dan zie je dat de overheid gewoonweg een slecht beleid heeft gevoerd.

Dit zijn de mensen die Nederland net zo goed hebben opgebouwd. Toch is er nooit extra aandacht in intergratie voor deze mensen gestoken. En als dat wel gedaan werd was het schromelijk te laat.

Dus alle allochtonen en AEL aanhangers zijn gastarbeiders? volgens mij zijn dit over het algemeen juist de mensen die tegen de AEL zijn. De aangangers van de AEL zijn voorral jongeren van de 2e of 3e generatie die slecht geintergreerd zijn.
quote:
Ik vind dit absoluut een goede zaak. Je praat over een man die een groep mensen wil verenigen met respect voor de Nederlandse identiteit. Want daar moet goed over gewaakt worden.
Je gelooft echt dat zij zich aan de wet zullen houden? ook na wat er in Antwerpen is gebeurd? dit is alleen een uitspraak om ervoor te zorgen dat de hele AEL niet gelijk wordt verboden.
quote:
Ik wil niet in een land wonen wat volledig bepaald wordt door moslims of andere allochtone religies maar ik vind dat als we in een democratie leven zij ook wel degelijk wat te zeggen mogen hebben.
Dat hebben ze al hoor, ze mogen stemmen op wie ze willen bijvoorbeeld, ze mogen vrij hun taal spreken en naar de moskee gaan. Ik zie het probleem niet.
quote:
Als we dat niet willen hadden we dat maar moeten voorzien toen we de gastarbeiders toelieten. Het is onze eigen schuld en het wordt tijd die fouten recht te zetten.
Het zijn niet alleen maar gastarbeiders, bovendien mogen die lui weg wanneer ze willen, als ze zich meer verbonden voelen met de palestijnen gaan ze daar toch lekker heen? Maar ga nou niet hier de boel verzieken alleen omdat je je zin niet krijgt.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 10:45:39 #146
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_8852011
quote:
De AEL is misschien licht extreem maar ik kan eigenlijk niets anders zeggen van partijen als de SGP. Toch mogen die wel bestaan en de AEL is ineens gevaarlijk. Nederlandse Hypocrisie op en top.
De SGP predikt geen haat! Ook drijft de SGP geen bevolkings groepen tegen elkaar op. Het enigste doel van de AEL is om in Nederland chaos te trappen, en daarna vanuit die situatie de boel te gaan domineren.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 10:57:14 #147
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8852275
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:45 schreef SilverMane het volgende:

[..]

De SGP predikt geen haat! Ook drijft de SGP geen bevolkings groepen tegen elkaar op. Het enigste doel van de AEL is om in Nederland chaos te trappen, en daarna vanuit die situatie de boel te gaan domineren.

Tuurlijk joh, alhoewel ik ze niet al te fris vind, is dit onterecht. Weet je nog wat er van de LPF werd gezegd?

Wat vindt jij dan van het discrimineren van vrouwen?

dinsdag 4 maart 2003 @ 10:57:37 #148
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8852282
quote:

De AEL is misschien licht extreem maar ik kan eigenlijk niets anders zeggen van partijen als de SGP. Toch mogen die wel bestaan en de AEL is ineens gevaarlijk. Nederlandse Hypocrisie op en top.

Die burgerrechtenbeweging ontstond zo'n honderd jaar na het afschaffen van de slavernij, hoor.

En ik word zo langzamerhand erg ziek van het voortdurend aanhalen van de SGP. Leg mij nu eens uit waarin de SGP te vergelijken valt met de AEL.
Wordt de SGP geleid door een terrorist die in Amerika abortusklinieken heeft opgeblazen met de fundamentalisten?
Heeft een lid van de SGP gezegd dat hij Hamas, Hamas, joden aan het gas niet afkeurt?
Heeft de SGP rellen veroorzaakt? Heeft een lid van de SGP gezegd dat hij de Saracenen die het plaatselijk zwembad terroriseren, het liefst in body bags terug naar Marrakech zou sturen?

Achterlijke vergelijkingen altijd...

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:03:53 #149
15717 Festen
or is just me?
pi_8852407
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:45 schreef SilverMane het volgende:
Bovendien heeft het conservatisme van de SGP alleen invloed in kleine gehuchten, ver weg van de prostitutie en coffeeshops waar ze zo fel tegen ageren. En de SGP heeft als voordeel dat ze zeer gezagsgetrouw zijn, terwijl de AEL in Beligie laat zien niks op te hebben met de politie.

Overigens is het grappig om hun programmapunten te lezen: beboeten van hoerenlopers, verbieden coffeeshops, sluiten gokhallen. Daar gaan de toeristische attracties van Amsterdam. Nog meer:

quote:
Nederland geeft geen prioriteit aan controle van de pensioenuitkeringen die remigranten ontvangen.
"Pensioenuitkering"? Op de AOW zit geen controle, dus ze bedoelen de WAO of kinderbijslag? Aah, dat is dus het "pensioen" waar je recht op hebt na 10 jaar hard werken in Nederland.
Samen met hun royale migratiepolitiek versterken ze op die manier de graaibak mentaliteit - Nederland als maatschappij voor het geld, waarna je zo snel mogelijk naar "huis" kan voor het echte leven.

Gelukkig hoor je binnen de groep van "allochtonen" ook verstandige tegengeluiden. En hoplijk leidt dat tot de spoedige ontmanteling van deze Arabisch-Europese entiteit.

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:08:02 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_8852507
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:57 schreef SportsIllustrated het volgende:
Heeft een lid van de SGP gezegd dat hij Hamas, Hamas, joden aan het gas niet afkeurt?
Ze staan wel onvoorwaardelijk achter het volk israel.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:08:56 #151
14513 SilverMane
pi_8852534
quote:
Tuurlijk joh, alhoewel ik ze niet al te fris vind, is dit onterecht. Weet je nog wat er van de LPF werd gezegd?
Wat vindt jij dan van het discrimineren van vrouwen?
Nee, dat vrouwen niet mee mogen regeren vindt ik ook niet goed. Maar daarbuiten is het doel van partij niet gevaarlijk. De AEL daar en tegen wel. Zij zorgen voor destabilisering, haat en chaos. En dat is waar we nu allemaal net niet op zitten te wachten. Allochtoon en autochtoon.

[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 04-03-2003 11:10]

Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:08:56 #152
15717 Festen
or is just me?
pi_8852535
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:08 schreef speknek het volgende:
Dat mag, zolang je daarnaast niet alle Palestijnen wilt uitroeien.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:10:13 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_8852565
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:08 schreef Festen het volgende:
Dat mag, zolang je daarnaast niet alle Palestijnen wilt uitroeien.
Dat is een voorwaarde.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:21:00 #154
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8852853
Wat me als eerste opvalt is dat men spreekt over 'die lui'. Zo zie ik het niet. Ik vind dat men de mensen die reeds in Nederland vertoefen een redelijke kans moet geven en ook politieke inspraak moet geven. Naar mijn mening wordt dit vooralsnog tegengewerkt.

Ik ben absoluut tegen de graaibak-mentaliteit en ik ben ook een fel voorstander van het stilleggen van de immigratie en dan meer in het specifiek de gezinshereniging. Waar ik wel voor ben is dat de mensen die reeds in Nederland wonen en ook Nederlands staatsburger zijn politieke inspraak krijgen. Dat mis ik tot nu toe.

Wat ik overigens erg flauw vind is het argument dat er vanuit links al zoveel projectjes zijn geinitieerd. Waarom vind ik dit flauw? Heel logisch om twee redenen. Ten eerste geef je al aan dat de immigrant niet serieus wordt genomen en voor spek en bonen meedoet. Ten tweede zie je dat het al vanaf het begin verkeerd is aangepakt. Men is overgegaan van gastarbeid van tijdelijke aard naar gastarbeid van lange duur. Daar is het beleid echter nooit aan aangepast. Nederland had dus strenger en rechtvaardiger moeten zijn en vooral duidelijker tegenoverdeze gastarbeiders.

Het probleem van Nederland ligt niet aan de mensen die hier binnenkomen maar de manier waarop we ermee omgaan. Deze mensen hebben gezorgd voor de wederopbouw van Nederland en hebben veelal keurig belasting betaald. Economische motieven speelden voor ons een even grote rol, anders waren ze hier niet gekomen. Wij hebben het zelf uit de hand laten lopen en hebben lange tijd de problemen onderde allochtone bevolkingsgroepen verzwogen. Nu wordt het tijd dat men een eerlijk en gedegen beleid hanteert. Een beleid waarin de reeds tot staatsburger verheven gastarbeiders en andere immigranten gelijkwaardigheid krijgen maar de kraan wel wordt dichtgedraaid. Partijen als de AEL moeten aangepakt worden op haatzaaiende boodschappen maar wel rechtevenredig met andere partijen.

Waar haal ik deze theorie en gegevens vandaan? Het zal jullie misschien licht doen verbazen maar het komt allemaal uit de puinhopen van 8 jaar paars en de verweesde samenleving.

Naar mijn idee moet Nederland eerst deze mensen gelijk leren behandelen en de problemen serieus nemen. De oorzaak is veelal gebrek aan beleid en capaciteit. Het beleid moet anders en de grenzen moeten voor sommigen dicht om ervoor te kunnen zorgen dat de huidige groep een reeele kans krijgen.

Dat was het gedachtegoed van Fortuyn en ik ben ervan overtuigd dat dat een gedegen oplossing is. Zo extreem-rechts was Fortuyn niet...

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:25:07 #155
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8852969
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ook. Het volk Israel is immers niet de staat Israel.

Bovendien hebben die Joden waar de SGPhet meeste mee gemeen heeft, een hekel aan de staat Israel.

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:31:35 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_8853137
Nouja Henk Binnendijk (en ik neem aan de meeste dominees) legde dat wel wat anders uit.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:05:52 #157
14513 SilverMane
pi_8854183
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:31 schreef speknek het volgende:
Nouja Henk Binnendijk (en ik neem aan de meeste dominees) legde dat wel wat anders uit.
Laat *die* Henk nu maar . FF ontopic mensen
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:29:12 #158
14513 SilverMane
pi_8855002
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:21 schreef Ludwig het volgende:
Wat me als eerste opvalt is dat men spreekt over 'die lui'. Zo zie ik het niet. Ik vind dat men de mensen die reeds in Nederland vertoefen een redelijke kans moet geven en ook politieke inspraak moet geven. Naar mijn mening wordt dit vooralsnog tegengewerkt.
Onzin, als je een nederlands staatsburger bent dan heb je het recht om te stemmen. Daarbuiten zijn er wel enkele niet van nederland afkomstige politici tenoemen. Het probleem met de AEL is niet dat ze een immigranten partij zijn. Maar dat het een rel partij is.
quote:
Ik ben absoluut tegen de graaibak-mentaliteit en ik ben ook een fel voorstander van het stilleggen van de immigratie en dan meer in het specifiek de gezinshereniging. Waar ik wel voor ben is dat de mensen die reeds in Nederland wonen en ook Nederlands staatsburger zijn politieke inspraak krijgen. Dat mis ik tot nu toe.
Zie hierboven, AEL is niet de oplossing. Maakt eerder alles kapot, dan dat het open wonden, die er weldegelijk zijn, weer heeld.
quote:
Wat ik overigens erg flauw vind is het argument dat er vanuit links al zoveel projectjes zijn geinitieerd. Waarom vind ik dit flauw? Heel logisch om twee redenen. Ten eerste geef je al aan dat de immigrant niet serieus wordt genomen en voor spek en bonen meedoet. Ten tweede zie je dat het al vanaf het begin verkeerd is aangepakt. Men is overgegaan van gastarbeid van tijdelijke aard naar gastarbeid van lange duur. Daar is het beleid echter nooit aan aangepast. Nederland had dus strenger en rechtvaardiger moeten zijn en vooral duidelijker tegenoverdeze gastarbeiders.
inderdaad.
quote:
Het probleem van Nederland ligt niet aan de mensen die hier binnenkomen maar de manier waarop we ermee omgaan. Deze mensen hebben gezorgd voor de wederopbouw van Nederland en hebben veelal keurig belasting betaald. Economische motieven speelden voor ons een even grote rol, anders waren ze hier niet gekomen. Wij hebben het zelf uit de hand laten lopen en hebben lange tijd de problemen onderde allochtone bevolkingsgroepen verzwogen. Nu wordt het tijd dat men een eerlijk en gedegen beleid hanteert. Een beleid waarin de reeds tot staatsburger verheven gastarbeiders en andere immigranten gelijkwaardigheid krijgen maar de kraan wel wordt dichtgedraaid. Partijen als de AEL moeten aangepakt worden op haatzaaiende boodschappen maar wel rechtevenredig met andere partijen.
Er zijn aan beiden kanten schuldigen.
quote:
Waar haal ik deze theorie en gegevens vandaan? Het zal jullie misschien licht doen verbazen maar het komt allemaal uit de puinhopen van 8 jaar paars en de verweesde samenleving.

Naar mijn idee moet Nederland eerst deze mensen gelijk leren behandelen en de problemen serieus nemen. De oorzaak is veelal gebrek aan beleid en capaciteit. Het beleid moet anders en de grenzen moeten voor sommigen dicht om ervoor te kunnen zorgen dat de huidige groep een reeele kans krijgen.

Dat was het gedachtegoed van Fortuyn en ik ben ervan overtuigd dat dat een gedegen oplossing is. Zo extreem-rechts was Fortuyn niet...

amen

[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 04-03-2003 12:34]

pi_8865377
In de VN ook een fijn interview met enkele Jahjah aanhangers, scholieren van het ROC waarvan er 2 jongens richting Tjetjenië afreisden, maar terugkeerden vanwege de kou..

Ze zeggen dat als de VS Irak aanvallen, ze los zullen gaan hier in Nederland, aangezien Nederland pro VS is...ze zullen "dit land gaan verpesten, het zal niet meer bij geweldloze demonstraties blijven... we beginnen met de ambassade van de VS en de joden".
Ze bewonderen Bin Laden, ze bewonderen Saddam en vrijwel alle leerlingen daar hebben respect voor de (weliswaar afgebroken) excursie jihad van de twee medeleerlingen.

Tja dát soort volk trekt Jahjah aan...

Een van de voorlopige leiders ziet graag de Amerikanen in bodybags terugkomen en roept dat tijdens de introductie van de Nederlandse AEL...goed begin!
De andere leider stelt dat de bekende Hamas kreet er eentje is met "just cause"...
De grote inspirator ziet afvalligen graag monddood gemaakt en denkt met het MO conflict als programmapunt aanhangers te werven..hetgeen waarschijnlijk gaat lukken ook, althans een aanzienlijk deel van de jeugd met een MArokkaanse achtergrond is zeer gecharmeerd van de man.

Laten we hopen dat uiteindelijk lieden als degene die Jahjah van repliek diende tijdens een van de persconferenties uiteindelijk de overhand zullen behouden.
Eerst maar eens zien wat er gebeurt als de VS Irak aanvallen.
Ik hou mijn hart vast...hopelijk ten onrechte.

Vrolijk, democratisch, vreedzaam clubje

pi_8865587
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:51 schreef milagro het volgende:
Vrolijk, democratisch, vreedzaam clubje
Maar terroristische daden zijn helemaal niet verkeerd als het dient om het zionisme stoppen dixit de interim voorzitter.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 20:16:44 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8867427
quote:
Ze bewonderen Bin Laden, ze bewonderen Saddam en vrijwel alle leerlingen daar hebben respect voor de (weliswaar afgebroken) excursie jihad van de twee medeleerlingen.

Tja dát soort volk trekt Jahjah aan...

zonder de discussie weer aan te zwengelen... de heer Fortuyn trok ook gasten aan die er ronduit voor uitkwamen dat hun blanke leider was vermoord. Dat ze het wel minder vonden dat hij poot was e.d.

Voorlasnog zie ik veel geschreeuw en weinig wol. Als er mensen wettelijk over de schreef gaan pak ze gelijk aan. Lik op stuk. Er zal heus wel ergens weer een relletje komen, laat zien dat we het hier niet tollereren op afkomst of wat dan ook te rechtvaardigen om iets uit te spoken.

pi_8870778
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:16 schreef Re het volgende:

[..]
Voorlasnog zie ik veel geschreeuw en weinig wol. Als er mensen wettelijk over de schreef gaan pak ze gelijk aan. Lik op stuk. Er zal heus wel ergens weer een relletje komen, laat zien dat we het hier niet tollereren op afkomst of wat dan ook te rechtvaardigen om iets uit te spoken.

Ik zeg altijd maar zo, voorkomen is beter dan genezen
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_8871542
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 22:18 schreef Cervix het volgende:
Ik zeg altijd maar zo, voorkomen is beter dan genezen
Kijk daar ga je..........
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:39:41 #164
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8873393
SCH, voor argumenten zijn mensen als JarJar en zijn volgelingen totaal NIET gevoelig. Je denkt als een Nederlander en vervolgens pas je dit op ieder ander levend wezen toe. Deze figuren hanteren een dubbele moraal, daar win je het niet van. Het enige wat ze nu hebben is politieke invloed en macht en dat is ook het enige wat ze willen. Als er straks steeds meer mensen op het AEL gaan stemmen groeit hun macht en kunnen ze langzaam maar zeker de maatschappij klaarstomen voor een islamitische overname.

Jouw mooie argumenten over vrijheid en democratie, daar lachen ze om. Zij zien dit als een teken van onze zwakte. Een geloofsovertuiging als islam onderhandelt niet.

pi_8874044
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:39 schreef OK_DAN het volgende:
SCH, voor argumenten zijn mensen als JarJar en zijn volgelingen totaal NIET gevoelig. Je denkt als een Nederlander en vervolgens pas je dit op ieder ander levend wezen toe. Deze figuren hanteren een dubbele moraal, daar win je het niet van. Het enige wat ze nu hebben is politieke invloed en macht en dat is ook het enige wat ze willen. Als er straks steeds meer mensen op het AEL gaan stemmen groeit hun macht en kunnen ze langzaam maar zeker de maatschappij klaarstomen voor een islamitische overname.

Jouw mooie argumenten over vrijheid en democratie, daar lachen ze om. Zij zien dit als een teken van onze zwakte. Een geloofsovertuiging als islam onderhandelt niet.

Zout toch eens een keer op met je generaliserende en stemmingmakende reacties man.
  woensdag 5 maart 2003 @ 00:13:55 #166
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8874215
Gelly, jij bent echt een wereldvreemde snuiter. Typisch.
  woensdag 5 maart 2003 @ 07:42:55 #167
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8876355
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 00:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Zout toch eens een keer op met je generaliserende en stemmingmakende reacties man.

Zout toch eens een keer op met je generaliserende en stemmingmakende reacties op alles wat je niet aanstaat, meneer de mod. Het is een onderbouwde reactie die waar geen woord van gelogen is. Je dient de discussie in goede banen te leiden, niet te verneuken omdat je iets niet wilt zien.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8876371
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:39 schreef OK_DAN het volgende:

Die gasten liggen idd in een deuk. Ben blij dat ik niet op die D66 gestemt heb
pi_8876376
quote:
- Nederland geeft geen prioriteit aan controle van de pensioenuitkeringen die remigranten ontvangen
Nee er mag weer gefraudeert worden. Binnenkort hoeven de briefjes van de sociale dienst niet meer gebracht worden maar worden opgehaald zodat men langer op zijn nest kan blijven liggen.
  woensdag 5 maart 2003 @ 08:32:20 #170
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_8876591
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 00:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij geeft gewoon zijn mening, dat je het daar niet mee eens bent is jou probleem.
To hell with Kyoto!
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:03:47 #171
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8876888
quote:
AEL wil ook in Nederland politie gaan volgen
Van onze verslaggevers Janny Groen en Iñaki Oñorbe Genovesi

ROTTERDAM - De Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL-NL) wil burgerpatrouilles in Amsterdam en Rotterdam opzetten. Deze moeten de politie volgen zodat ze niet willekeurig allochtonen lastigvalt. Ook wil AEL-NL eigen discriminatiemeldpunten oprichten waar moslims incidenten op scholen en werk kunnen aankaarten.

AEL-NL noemt de burgerpatrouilles een antwoord op de groeiende criminalisering van allochtonen en moslims in Nederland. Deze zouden onnodig en steeds vaker het doelwit van politiecontroles worden. Vooral jonge Marokkanen en Antillianen zouden als verdachten worden behandeld.

De plannen komen ruim een maand nadat de Belgische AEL heeft besloten te stoppen met zijn omstreden patrouilles in Antwerpen. AEL-leider Dyab Abou Jahjah gaf toe er niet in te zijn geslaagd misstanden vast te leggen. In plaats van de burgerpatrouilles houdt nu een 'netwerk van informanten' de politie in de gaten.

Abderrahim Achamrouk, bestuurslid van AEL-NL, benadrukt evenwel de noodzaak van burgerpatrouilles in Nederland. Met de introductie van preventief fouilleren en de mogelijke invoering van identificatieplicht vanaf 12 jaar zou de hetze tegen migranten alleen maar erger worden.

Achamrouk zegt nu al signalen te krijgen dat op het Rotterdamse Stationsplein meer allochtonen dan witte Nederlanders voor preventieve controles worden aangehouden.

Interim-leider Jamil Jawad noemt de identificatieplicht schandalig. Hij vreest criminalisering van moslimkinderen. 'Ze spelen nog in de zandbank en dan moeten ze zich al legitimeren. Criminaliteit heeft te maken met de verloedering van grote steden en niet met de islam.'

Naast de burgerpatrouilles wil AEL-NL meldpunten voor discriminatie oprichten. Allochtonen moeten via de eigen website van de AEL en op diverse plekken in het land hun beklag over onregelmatigheden op school of het werk kunnen doen. Verder wil AEL-NL door gesprekken met allochtonen in kaart brengen waarom zij voor banen worden afgewezen.

AEL-NL zegt het vermoeden te hebben dat allochtonen en moslims de voornaamste slachtoffers zijn van de huidige economische malaise.

Bedrijven zouden hen eerder ontslaan of slechts contracten voor bepaalde tijd aanbieden.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1046759116311.html

Sieg heil dames en heren, de NSB is terug .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:07:54 #172
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8876943
En nog meer onzin:
quote:
'De deuren sluiten zich voor moslims'
Van onze verslaggevers Janny Groen Iñaki Oñorbe Genovesi

ROTTERDAM - Eindelijk spreken nu ook de bestuursleden van de Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga. 'Wat heeft een christelijke school überhaupt te zoeken in een wijk met een moslim-meerderheid?'

Interview AEL-NL-bestuurders vinden dat het belijden van de islam moeilijker wordt

Tijdens de optredens van de Belgische voorman van de Arabisch-Europese Liga (AEL) Dyab Abou Jahjah deze week in Nederland zit het lokale interim-bestuur zwijgend naast hem. Op de vele vragen over wat AEL-NL voor de Nederlandse moslimgemeenschap kan betekenen, komen geen antwoorden.
Het is de week van broeder Jahjah. Hij moet inzicht geven in wat de Arabische volksbeweging globaal voor ogen staat. Pas als Jahjah zijn tournee heeft afgesloten, zal de AEL-NL bijeenkomsten beleggen met de potentiële Nederlandse aanhang om specifiek op de Nederlandse problematiek in te gaan.

Om niet de indruk te vestigen dat een mysterieuze muur van stilzwijgen wordt opgetrokken rond de AEL-NL, ontvangen de vier kernleden, samen met Jahjah, de pers in het Turkse restaurant Sultan in Rotterdam-Zuid. Voornaamste woordvoerders zijn voorlopig leider en politicoloog Jamil Jawad (38) en student commerciële economie Abderrahim Achamrouk (23).

De AEL-NL is vooral nodig vanwege de veel te timide opstelling van moslimorganisaties en -politici, zei Jawad zondag bij de presentatie. Ook Jahjah sprak maandag over het nederig kloppen aan een deur, die in België voor de onderdrukte moslims gesloten blijft. De AEL, waarschuwde hij, wil naar binnen en zal die deur desnoods opentrappen.

- Moeten ook in Nederland gesloten deuren worden opengetrapt?

Jawad: 'In Nederland zijn de deuren nog niet dicht, maar ze zijn zich wel aan het sluiten. De islam wordt gecriminaliseerd, in verband gebracht met terrorisme. Het belijden van de islam in het openbaar wordt moeilijker.'

- Maar aan rechten wordt niet getornd. Er zijn moskeeën, islamitische scholen. Welke deur is bijna dicht?

Achamrouk: 'Wij willen graag in de toekomst kijken. We zien dat we in de verkeerde richting gaan. We zien die deur dichtgaan, dan kan je je voet er beter tussen zetten. Ervoor zorgen dat hij niet helemaal dicht gaat, want dan moet je die, zoals Dyab zegt, kapot maken.'

- Als harder kloppen niet helpt, volgt fase twee: burgerlijke ongehoorzaamheid. Ook nodig in Nederland?

Jawad: 'Jazeker. Het beeld dat er hier niks aan de hand is, klopt niet. Neem dat meisje van negen dat op een christelijke school zit en niet met hoofddoek de klas in mocht. Mag ze niet in aanraking komen met de rest van de kinderen? Als je met een hanenkam en piercing wel in de klas mag zitten, dan hebben we het over discriminatie.'

Achamrouk: 'Als we toen al hadden bestaan, zouden we zeker acties hebben gepland.'

Jawad: 'En wat heeft een christelijke school überhaupt te zoeken in een wijk met een moslim-meerderheid? Wordt het dan niet tijd dat zo'n school van religieuze kleur verschiet?'

- Dat conflict is ook zonder jullie tussenkomst opgelost. Is de AEL echt nodig?

Achamrouk: 'Ja. Er worden steeds meer belemmeringen opgeworpen. Sommige scholen verbieden kinderen Turks of Arabisch te spreken op het schoolplein. Thuis mag je de islam belijden, buiten is daarvoor steeds minder ruimte.'

- De AEL benadrukt de Arabische identiteit. Negentig procent van de Marokkanen in Nederland is berber. Velen willen zich niet tot Arabier laten assimileren, zo bleek zondag uit protesten.

Achamrouk: 'Wij stimuleren juist de berber-identiteit. We zouden graag zien dat berbers een eindexamenvak wordt. Dat staat ook in ons politieke programma. Door ons is het nu een issue. Heb jij ooit die protestgroep van zondag, het Amazigh Netwerk, zien demonstreren voor het ministerie van onderwijs?

Jawad: 'Het Amazigh Netwerk liegt over ons. Wij willen niet arabiseren. Wij koesteren die taal en cultuur. We willen ze weer eigenwaarde geven. Dat is een proces van hele lange adem.'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1046759116641.html

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 05-03-2003 09:18]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:13:27 #173
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_8877030
quote:
Jawad: 'En wat heeft een christelijke school überhaupt te zoeken in een wijk met een moslim-meerderheid? Wordt het dan niet tijd dat zo'n school van religieuze kleur verschiet?'
Ja het gaat de goed kant op met ons mooie nederland.
To hell with Kyoto!
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:14:12 #174
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8877042
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:13 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Ja het gaat de goed kant op met ons mooie nederland.

Nou, moet ik ook maar burgerpatrouilles gaan oprichten? Om die vd AEL te controleren?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:20:19 #175
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8877154
quote:
Achamrouk: 'Ja. Er worden steeds meer belemmeringen opgeworpen. Sommige scholen verbieden kinderen Turks of Arabisch te spreken op het schoolplein. Thuis mag je de islam belijden, buiten is daarvoor steeds minder ruimte.'
Sinds wanneer moet je Turks of Arabisch kunnen spreken om de Islam te belijden? En hoe belijden ze dat dan op een schoolplein?
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:21:55 #176
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8877181
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:20 schreef Ernst het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet je Turks of Arabisch kunnen spreken om de Islam te belijden? En hoe belijden ze dat dan op een schoolplein?

Logica is aan deze mensen niet echt besteed.

Het gaat ze helemaal niet om de islam, het gaat ze om macht.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8877559
quote:
Achamrouk zegt nu al signalen te krijgen dat op het Rotterdamse Stationsplein meer allochtonen dan witte Nederlanders voor preventieve controles worden aangehouden.
Lol, als de politie gaat controleren moeten ze zeker Nederlanders uit Groningen enzo gaan halen omdat er daar nooit genoeg wonen ter compensatie om een kleine groep allochtonen te controleren. En btw, wij laten ze te veel hun gang gaan, de meeste zijn altijd nog gasten.
quote:
Naast de burgerpatrouilles wil AEL-NL meldpunten voor discriminatie oprichten. Allochtonen moeten via de eigen website van de AEL en op diverse plekken in het land hun beklag over onregelmatigheden op school of het werk kunnen doen.
Is er btw al een meldpunt voor discriminatie tegen Nederlanders? Ik denk dat die telefoonlijn al heel lang geleden is opgeheven omdat hij steeds plat lag van het aantal bellers.
quote:
AEL-NL zegt het vermoeden te hebben dat allochtonen en moslims de voornaamste slachtoffers zijn van de huidige economische malaise.
En? Als het hele goede werknemers zouden zijn zou een bedrijf hun echt niet sneller onslaan dan anderen.

[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 05-03-2003 09:48]

pi_8877793
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:03 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Sieg heil dames en heren, de NSB is terug .

Zet dat NSB pakje maar weer terug in de kast.
pi_8877815
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Logica is aan deze mensen niet echt besteed.

Het gaat ze helemaal niet om de islam, het gaat ze om macht.

Daar gaat het iedere politieke beweging om.
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:56:40 #180
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8877952
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Daar gaat het iedere politieke beweging om.

maar niet via religie
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:59:39 #181
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8878022
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:56 schreef realist_ik het volgende:

maar niet via religie

Vertel dat de christelijke partijen maar.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:01:55 #182
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8878083
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:59 schreef robh het volgende:

[..]

Vertel dat de christelijke partijen maar.

schijt aan de christelijke partijen ... die zijn uit aan het sterven en dus niet meer gevaarlijk ...
dit in tegenstelling tot de AEL die blijkbaar genoeg publiek heeft om haar extremistische gedachtegoed aan te verkopen ...
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:04:08 #183
16625 robh
pi_8878143
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:01 schreef realist_ik het volgende:

schijt aan de christelijke partijen ... die zijn uit aan het sterven en dus niet meer gevaarlijk ...
dit in tegenstelling tot de AEL die blijkbaar genoeg publiek heeft om haar extremistische gedachtegoed aan te verkopen ...

In Nederland is het Christen Democratisch Appel toch nog steeds de grootste partij. Dus.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:08:31 #184
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8878260
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:04 schreef robh het volgende:

[..]

In Nederland is het Christen Democratisch Appel toch nog steeds de grootste partij. Dus.

en toch zijn ze uit aan 't sterven ... en ze hebben al zeker niks meer te melden mbt religie ...
de doorsnee nuchtere Nederlander heeft toch schijt aan die Christelijke zooi ... wie stemt er nou op 't CDA vanwege religieuze redenen?
pi_8878284
quote:

[..]

Dat is toch de partij die de Bede vorig jaar terugbracht in de Troonrede?

Maar even serieus: De AEL laat zich nu goed in de papieren kijken en geeft aan een conservatieve, rigide beweging te zijn. Ik vermoed dat de aantrekkingskracht van deze partij inhoudelijk dan ook niet te groot zal zijn op de allochtone gemeenschap, tenminste niet voor lang.

woensdag 5 maart 2003 @ 10:17:33 #186
16625 robh
pi_8878461
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:08 schreef realist_ik het volgende:

... wie stemt er nou op 't CDA vanwege religieuze redenen?

Dát ga is straks ook roepen mocht het AEL stemmen krijgen
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:30:31 #187
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8878696
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:17 schreef robh het volgende:

[..]

Dát ga is straks ook roepen mocht het AEL stemmen krijgen

moet je doen.
pi_8878846
Ik kan me die angst bij sommige mensen best wel indenken en ik vind dat je daarom iets moet besteden aan de achtergronden van een partij of beweging. Als ze onze wetten op wat voor manier aan hun laars lappen dat we dan ingrijpen maar zoals sommige hier suggereren dat wij onszelf boven de wet gaan plaatsen om een wet af te dwingen.. dat gaat iets te ver.. we schaffen geen democratie af om democratie af te dwingen.

Dus laat die partij zich maar bewijzen en daar zullen ze denk ik op hun bek gaan net als LPF. Veel geschreeuw weinig wol. Abu Jahjah zegt en roept maar biedt geen oplossingen aan voor bepaalde problemen . Ik heb ze tenminste nog niet kunnen zien in zijn agenda. Het enige positieve van dit alles (LPF en AEL) is dat allochtonen zich wat bewuster zullen worden van hun politieke stem en dat is op den duur denk ik een goede ontwikkeling van zo'n poppenkast als dit.

woensdag 5 maart 2003 @ 10:41:54 #189
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8878919
quote:

[..]

Die hebben geen stormtroepen lopen geloof ik.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:44:39 #190
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8878989
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zet dat NSB pakje maar weer terug in de kast.

Tja, de AEL zal de Handeschar-pakken wel uit de kast halen zo te zien.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:53:45 #191
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8879192
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:41 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Die hebben geen stormtroepen lopen geloof ik.

De AEL ook niet.

btw moet je niet "the East is the beast" in je sig doen, dat is stoer...

woensdag 5 maart 2003 @ 10:56:07 #192
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8879253
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De AEL ook niet.

wel.
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:05:36 #193
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8879494
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:56 schreef realist_ik het volgende:

[..]

wel.

Sorry dat ik Farzin-achtig overkom maar heb je ook bewijs?

En om slowchat te voorkomen: de rellen in antwerpen -> je weet dat JahJah is vrijgesproken van het aanstischten van de rellen. Daarnaast heb je misschien bewijs dat de daadwerkelijke relschoppers ook lid waren van de AEL of dat ze het in de naam van de AEL deden? Net zoals die rellen net na de moord op Fortuyn helemaal niets met de LPF te maken had, kan je de AEL niet verantwoordelijk houden van die rellen in Antwerpen.

woensdag 5 maart 2003 @ 11:07:54 #194
41776 mick905
Nog 20 jaar...
pi_8879543
Theo van Gogh(niet een van m'n favorieten) zei het een paar maanden geleden goed.
"We hebben het paard van Troje binnengehaald"
Ze proberen de boel langs binnen uit te hollen, en geef ze een topje van je pink, ze pakken je hele arm.

Arm arm Nederland, zo'n 700 jaar hebben we deze lieden met hun middeleeuws gedachtengoed buiten kunnen houden. Ik hoop dat het net zo afloopt als met de communisten die in West Europa ook geen poot aan de grond kregen.

Wees altijd 100% jezelf inplaats van een perfecte copie van iemand anders......
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:09:47 #195
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8879576
De AEL vormt alleen maar een groot gevaar door ze aandacht te geven.
Er zijn een miljoen moslims ofzo in NL, wellicht dat de helft stemgerechtigd is. Een kwart zal wellicht op AEL stemmen...wooohoo! 250000 stemmen. Da's niet zo veel zetels hoor. Ze kunnen never nooit aan de macht komen, dus waarom moeilijk doen? Zolang ze serieus genomen worden, zullen ze geen rare acties uit gaan halen.
Vlaams Blok -> cordon sanitaire -> superpopulair
LPF -> veel media aandacht -> superpopulair
LN -> in het begin veel media aandacht -> populair -> daarna weinig aandacht -> geen zetels
Janmaat -> veel media aandacht/boycot in kamer -> populair -> daarna lekker laten lullen -> geen zetels

Da's een tendens... blijkbaar leren we er niet van.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:11:28 #196
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8879614
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Sorry dat ik Farzin-achtig overkom maar heb je ook bewijs?

En om slowchat te voorkomen: de rellen in antwerpen -> je weet dat JahJah is vrijgesproken van het aanstischten van de rellen. Daarnaast heb je misschien bewijs dat de daadwerkelijke relschoppers ook lid waren van de AEL of dat ze het in de naam van de AEL deden? Net zoals die rellen net na de moord op Fortuyn helemaal niets met de LPF te maken had, kan je de AEL niet verantwoordelijk houden van die rellen in Antwerpen.

Het is een feit dat Jahjah heeft opgeroepen tot fysiek geweld als ze hun zin niet zouden krijgen ...
Het is een feit dat er een groot publiek is voor zijn gedachtegoed, groot genoeg om een stad te slopen ...
stormtroepen dus ...
en dan nog maar gezwegen over de dubieuze patrouilles ...
pi_8879629
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:09 schreef Vamos het volgende:
Er zijn een miljoen moslims ofzo in NL, wellicht dat de helft stemgerechtigd is. Een kwart zal wellicht op AEL stemmen...wooohoo! 250000 stemmen. Da's niet zo veel zetels hoor. Ze kunnen never nooit aan de macht komen, dus waarom moeilijk doen? Zolang ze serieus genomen worden, zullen ze geen rare acties uit gaan halen.
LN -> in het begin veel media aandacht -> populair -> daarna weinig aandacht -> geen zetels
Janmaat -> veel media aandacht/boycot in kamer -> populair -> daarna lekker laten lullen -> geen zetels

Ben ik helemaal mee eens want door meer aandacht worden ze gewoon populairder.
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:23:24 #198
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8879918
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:09 schreef Vamos het volgende:

Cordon sanitaire is toch geen aandacht?
Er moet wel aandacht aan worden besteed, maar niet op een manier dat je het 'demoniseert'.

Gewoon normaal aandacht geven en dan blijkt heus wel dat de AEL qua inhoud helemaal niets voorstelt, dit had ook met de LPF moeten gebeuren, hopelijk leren we hiervan.

quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:11 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Het is een feit dat Jahjah heeft opgeroepen tot fysiek geweld als ze hun zin niet zouden krijgen ...

Klopt, maar "hun" [sic] zin krijgen is gewoon geen discriminatie.
quote:
Het is een feit dat er een groot publiek is voor zijn gedachtegoed, groot genoeg om een stad te slopen ...
stormtroepen dus ...
Er is geen stad gesloopt, er zijn rellen geweest, 'klein' verschil
De LPF heeft dus ook stormtroepen volgens jou?
quote:
Wat is er mis met controle op de politie door burgers?
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:26:01 #199
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8879990
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

het gaat niet zozeer om de controle op de politie, maar om het in bescherming nemen van criminelen ...
Door deze jonge straatrovers in bescherming te nemen, creëer je een trouwe groep volgelingen die bij elk incident klaar staan om eens lekker te gaan rellen.
pi_8880014
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:11 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Idd, http://www.tuftufclub.nl
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:29:04 #201
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8880090
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:26 schreef gelly het volgende:

[..]

optiefen offtopic-zeikerd
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:30:00 #202
16625 robh
pi_8880111
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:26 schreef gelly het volgende:

!
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8880153
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:29 schreef realist_ik het volgende:

[..]

optiefen offtopic-zeikerd

Da's ook een club die de politie controleert, en waarvan leden middelen slopen zodat de politie gehinderd wordt in het uitvoeren van haar taak. En weet je waarom die club dat doet ? Omdat ze vinden dat de politie ze pest. Jeuh, we hebben onze eigen burger patrouilles. Verbieden !
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:32:08 #204
41776 mick905
Nog 20 jaar...
pi_8880156
[..]

[/quote]Je moet de politie gewoon vertrouwen.
Die lopen/rijden de hele dag rond, en zien meer als jij en ik als burger die boodschappen doen of kroeglopen etc.. vul zelf maar in.

woensdag 5 maart 2003 @ 11:34:47 #205
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8880208
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Da's ook een club die de politie controleert, en waarvan leden middelen slopen zodat de politie gehinderd wordt in het uitvoeren van haar taak. En weet je waarom die club dat doet ? Omdat ze vinden dat de politie ze pest. Jeuh, we hebben onze eigen burger patrouilles. Verbieden !

fantastische vergelijking hoor
pi_8880237
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:34 schreef realist_ik het volgende:

[..]

fantastische vergelijking hoor

Klopt het niet dan ? Ik zie je geen enkel argument gebruiken waarom het geen goede vergelijking zou zijn.
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:36:59 #207
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8880259
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Klopt het niet dan ? Ik zie je geen enkel argument gebruiken waarom het geen goede vergelijking zou zijn.

*zucht*
idd, ik ga de moeite niet doen omdat het overduidelijk is ...
pi_8880317
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:36 schreef realist_ik het volgende:

[..]

*zucht*
idd, ik ga de moeite niet doen omdat het overduidelijk is ...

Goed, je weet het dus niet. Zeg dan ook niet dat het gelul is.
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:41:12 #209
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8880360
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Goed, je weet het dus niet. Zeg dan ook niet dat het gelul is.

Het is gelul.
  woensdag 5 maart 2003 @ 11:43:52 #210
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8880419
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:32 schreef mick905 het volgende:
[..]

Je moet de politie gewoon vertrouwen.
Die lopen/rijden de hele dag rond, en zien meer als jij en ik als burger die boodschappen doen of kroeglopen etc.. vul zelf maar in.
[/quote]

Ja, laten we een politiestaat maken van NL. Je weet waarom we rechters hebben hier in NL? Ik zie niet in waarom mensen de politie niet mogen controleren net zoals de TufTuf-club, ALS ZE NIETS TE VERBERGEN HEBBEN, DAN IS ER NIETS AAN DE HAND, om maar ff argumenten gebruiken die jou wel zal aanspreken.

Wat vind je eigenlijk van die politie-prestatie-contracten?

woensdag 5 maart 2003 @ 11:46:18 #211
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8880475
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:41 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Het is gelul.

Kom aub met een argument.

Btw zie ik wel verschillen: tuftuf doet aan vandalisme en blokkeert politie-werkzaamheden, de AEL registreert en meld alleen.

woensdag 5 maart 2003 @ 11:48:00 #212
16625 robh
pi_8880520
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:41 schreef realist_ik het volgende:

Het is gelul.

Lekker makkelijk, maar zelfs jij kunt niet ontkennen dat het hele idee en de complete uitvoering van beide groepen gelijk is.

Anders mag je het wmb uitleggen hoor, ik zie het verschil namelijk niet "zo duidelijk".

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:16:00 #213
41776 mick905
Nog 20 jaar...
pi_8881181
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 11:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je moet de politie gewoon vertrouwen.

Als je niets hebt te verbergen, dan is er toch niets aan de hand? Legimitatieplicht OK . Jij hebt schijnbaar iets op je geweten, gezien je reactie. En politie prestatie contract? Nee hou ik niet van. Dan ga je op een gegeven moment nog je mate naaien.

Ja, laten we een politiestaat maken van NL. Je weet waarom we rechters hebben hier in NL? Ik zie niet in waarom mensen de politie niet mogen controleren net zoals de TufTuf-club, ALS ZE NIETS TE VERBERGEN HEBBEN, DAN IS ER NIETS AAN DE HAND, om maar ff argumenten gebruiken die jou wel zal aanspreken.

Wat vind je eigenlijk van die politie-prestatie-contracten?
[/quote]

woensdag 5 maart 2003 @ 12:18:14 #214
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8881259
quote:
In de VN ook een fijn interview met enkele Jahjah aanhangers, scholieren van het ROC waarvan er 2 jongens richting Tjetjenië afreisden, maar terugkeerden vanwege de kou..
ze zullen "dit land gaan verpesten, het zal niet meer bij geweldloze demonstraties blijven..
Zo, dat is nog eens een radicale koerswijziging!
Domweg hopen dat er een koudefront aan zit te komen, dan doen ze toch niets.

En gelly en robh, wat zijn jullie in oneindige sneuheid verstard.

woensdag 5 maart 2003 @ 12:18:44 #215
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8881271
tsss ...

Tuftuf heeft geen leidersfiguur die oproept tot geweld tegen personen.
Tuftuf zet niet aan tot haat.
Tuftuf belemmert de integratie niet.
Tuftuf heeft de intentie niet om de politiek in te gaan en dan de volledige afschaf van flitspalen af te dwingen, de snelheidslimiet op te heffen etc etc...
Tuftuf roept niet op om massaal de straat op te gaan bij elke "onterechte" bekeuring.
...
Tuftuf is peanuts vergeleken bij de AEL ...
Het is niet te geloven dat deze vergelijking wordt gemaakt ...
en het is niet te geloven dat ik de moeite nog doe om 't jullie duidelijk te maken ... wetende dat ik 't net zo goed tegen de muur hier kan vertellen.

woensdag 5 maart 2003 @ 12:19:34 #216
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8881302
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:18 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]En gelly en robh, wat zijn jullie in oneindige sneuheid verstard.

exactly.
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:21:20 #217
16625 robh
pi_8881348
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:18 schreef SportsIllustrated het volgende:

En gelly en robh, wat zijn jullie in oneindige sneuheid verstard.

Want? Weet jij het dan? Ik zie eerlijk geen verschil.

Het zal ws wel aan mij liggen dan, maar een beetje uitleg lijkt me toch wel op z'n plaats als je het onzin of gelul noemt.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:23:17 #218
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8881396
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 10:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De AEL ook niet.

Nee?

ROTTERDAM - De Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL-NL) wil burgerpatrouilles in Amsterdam en Rotterdam opzetten. Deze moeten de politie volgen zodat ze niet willekeurig allochtonen lastigvalt. Ook wil AEL-NL eigen discriminatiemeldpunten oprichten waar moslims incidenten op scholen en werk kunnen aankaarten.

AEL-NL noemt de burgerpatrouilles een antwoord op de groeiende criminalisering van allochtonen en moslims in Nederland. Deze zouden onnodig en steeds vaker het doelwit van politiecontroles worden. Vooral jonge Marokkanen en Antillianen zouden als verdachten worden behandeld.

Etc

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:23:32 #219
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8881405
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:21 schreef robh het volgende:

[..]

Het zal ws wel aan mij liggen dan, maar een beetje uitleg lijkt me toch wel op z'n plaats als je het onzin of gelul noemt.

Het is gelul. (uitleg is, hoewel overbodig, gegeven)
pi_8881427
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:18 schreef realist_ik het volgende:
tsss ...

Tuftuf heeft de intentie niet om de politiek in te gaan en dan de volledige afschaf van flitspalen af te dwingen, de snelheidslimiet op te heffen etc etc...
Tuftuf roept niet op om massaal de straat op te gaan bij elke "onterechte" bekeuring.
...
en het is niet te geloven dat ik de moeite nog doe om 't jullie duidelijk te maken ... wetende dat ik 't net zo goed tegen de muur hier kan vertellen.

Het ging geloof ik over burgerpatrouilles die de politie controleren. Ik vergelijk nergens de AEL met de tuftufclub. Zit daar nou verschil in of niet ?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:25:19 #221
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8881447
quote:

[..]

Da's ook een club die de politie controleert

Oh? Lopen ze in burgerpatrouilles achter de politie aan? Laat eens zien dan.

Als je een vergelijking doet, doe dan een relevante. Een internetclubje dat boetes probeert te ontlopen is niet te vergelijken met halve knokploegen laten patrouilleren op straat.

Het is trouwens verboden dacht ik: Politieke partijen mogen GEEN eigen politiemacht/burgerpatrouilles oprichten (verboden gemaakt na WOII zodat er niet nogmaals NSDAP/NSB-partijen zouden komen).

Want het recht daarop ligt BIJ DE STAAT. Jouw stokpaardje, weet je nog?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:26:31 #222
16625 robh
pi_8881491
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:18 schreef realist_ik het volgende:
tsss ...

...

Wie vergelijkt de AEL met de TUFTUF bende dan?

Het gaat om de politiecontroles dacht ik zo.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8881501
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:23 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee?

Etc

Ik denk dat er een danig verschil zit tussen 'stormtroepen' en 'knokploegen' enerzijds en 'patrouilles' die de politie in de gaten houden anderzijds. Ik ben van beide geen voorstander, maar blijf aub wel bij de feiten.
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:27:45 #224
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8881524
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Het ging geloof ik over burgerpatrouilles die de politie controleren. Ik vergelijk nergens de AEL met de tuftufclub. Zit daar nou verschil in of niet ?

ja hallo ...
pi_8881542
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:27 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ja hallo ...

Zwaktebod. Ga gewoon eens in op de argumenten...
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:29:07 #226
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8881552
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik denk dat er een danig verschil zit tussen 'stormtroepen' en 'knokploegen' enerzijds en 'patrouilles' die de politie in de gaten houden anderzijds. Ik ben van beide geen voorstander, maar blijf aub wel bij de feiten.

Feiten?
Feit is dat men 'patrouilles' opricht onder het mom van 'burgerwacht die de politie' controleert, maar feitelijk zijn het gewoon stormtroepen van een politieke partij. Slechts 1 maal eerder is dat voorgekomen in de NLe geschiedenis, en dat was de NSB die dat deed.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:29:52 #227
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8881567
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:26 schreef robh het volgende:

[..]

Wie vergelijkt de AEL met de TUFTUF bende dan?

Het gaat om de politiecontroles dacht ik zo.

gelly
quote:

[..]

pi_8881571
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:25 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh? Lopen ze in burgerpatrouilles achter de politie aan? Laat eens zien dan.

Je kunt gewoon de foto's bekijken die gemaakt zijn van de controlerende dienders. Staan allemaal op de site.
quote:
Als je een vergelijking doet, doe dan een relevante. Een internetclubje dat boetes probeert te ontlopen is niet te vergelijken met halve knokploegen laten patrouilleren op straat.
Knokploegen ? Hoe kom je daarbij ?
quote:
Het is trouwens verboden dacht ik: Politieke partijen mogen GEEN eigen politiemacht/burgerpatrouilles oprichten (verboden gemaakt na WOII zodat er niet nogmaals NSDAP/NSB-partijen zouden komen).
Het is dan ook geen politiemacht, maar een groepje mensen dat de politie wil controleren. En dat is toch echt niet verboden.
quote:
Want het recht daarop ligt BIJ DE STAAT. Jouw stokpaardje, weet je nog?
Het geweldsmonopolie ligt bij de staat ja, de controle niet.
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:30:33 #229
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8881585
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat wou ik net tegen gelly zeggen.
Hij vergelijkt expres de burgerwacht vd AEL met de Tuftufclub. Moet hij niet kinderachtig gaan doen om dan te gaan miereneuken dat hij alleen de PATROUILLES vergelijkt, want die kan je niet los van elkaar zien.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:30:56 #230
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8881600
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:21 schreef robh het volgende:

[..]

Die uitleg is inmiddels gegeven. Ik acht jullie wel dermate hoog, dat je het zelf kunt bedenken.

Vooral die vergelijking met het CDA vond ik nogal zinloos.

woensdag 5 maart 2003 @ 12:31:43 #231
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_8881619
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

my ass
ik kom met argumenten en daar wordt niet op in gegaan ...
ga daar zelf op in en kap met dat selectief lezen ...
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:32:38 #232
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8881649
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt gewoon de foto's bekijken die gemaakt zijn van de controlerende dienders. Staan allemaal op de site.

Lopen ze in groepen op straat de politie achterna?
quote:
Knokploegen ? Hoe kom je daarbij ?
Niet zo naief doen.
quote:
Het is dan ook geen politiemacht, maar een groepje mensen dat de politie wil controleren. En dat is toch echt niet verboden.
Een burgerwacht die vanuit een politieke partij komt is verboden.
quote:
Het geweldsmonopolie ligt bij de staat ja, de controle niet.
Dat zal toch wel. Een burger mag NIET mij om mijn rijbewijs vragen etc. Het recht op controle ligt ook bij bevoegde ambtenaren.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8881670
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:30 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat wou ik net tegen gelly zeggen.
Hij vergelijkt expres de burgerwacht vd AEL met de Tuftufclub. Moet hij niet kinderachtig gaan doen om dan te gaan miereneuken dat hij alleen de PATROUILLES vergelijkt, want die kan je niet los van elkaar zien.

Je kunt het prima los van elkaar zien. Er wordt hier gezegd dat controle van de politie door burgers belachelijk is, en verboden zou moeten worden. Toch hebben we al enkele jaren zo'n club actief, en dat heet de tuftufclub.
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:34:48 #234
16625 robh
pi_8881712
Volgens mij moet er ook nog een rondje kibbelen komen over het woordje "controle".
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8881729
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:32 schreef X-Ray het volgende:

Niet zo naief doen.

Ik zou graag net zo'n heldere kijk op de wereld hebben als jij X-ray, maar overtuig me dan met feiten i.p.v. insinuaties. Jij noemt het knokploegen, maar heb je daar ook een feitelijke onderbouwing voor ?
pi_8881816
In België zijn de AEL controles trouwens alweer gestopt. Het heeft niets opgeleverd.
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:44:09 #237
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8881991
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zou graag net zo'n heldere kijk op de wereld hebben als jij X-ray, maar overtuig me dan met feiten i.p.v. insinuaties. Jij noemt het knokploegen, maar heb je daar ook een feitelijke onderbouwing voor ?

Ik vind burgermilties van dergelijke organisaties al heel snel knokploegen.

De geschiedenis heeft dat ons laten zien, of hebben we nog steeds niets daarvan geleerd?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:45:27 #238
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8882030
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:32 schreef X-Ray het volgende:

Dat zal toch wel. Een burger mag NIET mij om mijn rijbewijs vragen etc. Het recht op controle ligt ook bij bevoegde ambtenaren.

Gelly bedoelde waarschijnlijk de controle op de bevoegde macht.

Net als bijvoorbeeld kranten en TV ook de uitvoerende instantie kunnen controleren. Of betekent het feit dat de Telegraaf je rijbewijs niet mag controleren, ook meteen dat ze niets mogen controleren?

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:45:57 #239
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8882050
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:38 schreef rvand het volgende:
In België zijn de AEL controles trouwens alweer gestopt. Het heeft niets opgeleverd.
In hoeverre zou dat te maken hebben met het dreigende verbod ervan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:46:56 #240
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8882080
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Gelly bedoelde waarschijnlijk de controle op de bevoegde macht.

Net als bijvoorbeeld kranten en TV ook de uitvoerende instantie kunnen controleren. Of betekent het feit dat de Telegraaf je rijbewijs niet mag controleren, ook meteen dat ze niets mogen controleren?

Nee.
Maar ook voor de pers zijn speciale regels.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:47:44 #241
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8882105
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:44 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik vind burgermilties van dergelijke organisaties al heel snel knokploegen.

De geschiedenis heeft dat ons laten zien, of hebben we nog steeds niets daarvan geleerd?

Retoriek i.p.v. argumentatie.

De geschiedenis heeft ons ook laten zien dat het vaak niet bevorderlijk is wanner er overhaaste conclusies worden getrokken.

woensdag 5 maart 2003 @ 12:48:11 #242
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8882113
Dat ze allen in dezelfde outfit lopen, is natuurlijk ook duidelijk een teken dat het milities zijn. Een uniform is daar immers een uiting van.

Ik kan niet wachten om een groepje van dat soort gasten op straat tegen te komen zeg .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:49:17 #243
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8882143
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Retoriek i.p.v. argumentatie.

De geschiedenis heeft ons ook laten zien dat het vaak niet bevorderlijk is wanner er overhaaste conclusies worden getrokken.

Oh zeker waar. Maar te laat is vaak nog schadelijker.

Maar jij vind het dus acceptabel dat politieke partijen geuniformeerde groepjes de straat opsturen om 'de politie' te controleren?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8882187
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

In hoeverre zou dat te maken hebben met het dreigende verbod ervan?

Weinig denk ik. Denk je niet dat JahJah moord en brand zou schreeuwen als er wel iets aan de hand was en er wordt vervolgens met een verbod gedreigd?
Ze hebben domweg niks kunnen ontdekken. Laat ze maar gaan in Nederland. Ze zullen niets vinden. Heb vertrouwen.
  woensdag 5 maart 2003 @ 12:52:09 #245
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8882211
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee.
Maar ook voor de pers zijn speciale regels.

En voor iemand die de politie wil controleren zullen er regels zijn....

Overigens sta ik helemaal niet achter zulke controles, het lijkt me geen goede ontwikkeling. Om zoiets bij voorbaat al af te doen als knoekploegen/milities, is echter kort door de bocht, IMO.

Pure demonise.... laat maar....

pi_8882233
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:48 schreef X-Ray het volgende:

Ik kan niet wachten om een groepje van dat soort gasten op straat tegen te komen zeg .

Dan doe je precies wat JahJah wil. Hij wil geen dialoog. Hij zoekt de confrontatie. Gun hem dat plezier niet.
  woensdag 5 maart 2003 @ 13:02:25 #247
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8882491
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 12:53 schreef rvand het volgende:

[..]

Dan doe je precies wat JahJah wil. Hij wil geen dialoog. Hij zoekt de confrontatie. Gun hem dat plezier niet.

Ik bedoel eerder dat IK mij zeer bedreigd mag gaan voelen als ik rustig op straat banjer en je komt genuniformeerde groepjes AEL-ers tegen....

In Antwerpen waren ze allen geheel in zwart gekleed met dezelfde jassen, schoenen, broeken en mutsen... vind ik duidelijk een uniform.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 maart 2003 @ 13:06:10 #248
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8882602
De sfeer is af en toe dreigend. De publicist Mohammed Benzakour (ontslagen wegens plagiaat, red.), een trouw aanhanger van de AEL, refereert aan de onlusten in de Antwerpse wijk Borgerhout. Die zouden volgens hem wel eens de opmaat kunnen zijn van wat ons te wachten staat in de binnensteden van Rotterdam en Amsterdam. De reactie van de zaal is een enthousiast gejoel.

Jahjah fulmineert vooral tegen de heersende gedachte in Europa dat het voorop loopt in de huidige beschaving en dat het moslims wil dwingen zich aan de westerse normen en waarden aan te passen. Dat vindt hij "fascistisch en racistisch." Het zijn volgens hem juist de moslims die voorop lopen. "Het is onze plicht Europa hierbij te helpen." Niet Marokkanen hebben een inburgeringscursus nodig maar Europeanen, zo beweert hij in alle ernst.

Reformatorisch Dagblad

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8882608
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:02 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik bedoel eerder dat IK mij zeer bedreigd mag gaan voelen als ik rustig op straat banjer en je komt genuniformeerde groepjes AEL-ers tegen....

Dus jij kan niet wachten om je bedreigd te voelen
quote:
In Antwerpen waren ze allen geheel in zwart gekleed met dezelfde jassen, schoenen, broeken en mutsen... vind ik duidelijk een uniform.
Prima toch? Kun je ze meteen herkennen. Of wou je dat 'uniform' verbieden? Krijg je een beetje van die Lonsdale/88 situaties. Echt hoor, laat ze maar komen.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2003 @ 13:11:49 #250
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8882782
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:06 schreef rvand het volgende:

[..]

Dus jij kan niet wachten om je bedreigd te voelen
[..]

Prima toch? Kun je ze meteen herkennen. Of wou je dat 'uniform' verbieden? Krijg je een beetje van die Lonsdale/88 situaties. Echt hoor, laat ze maar komen.

Ik vind islamstrijders in zwarte kleding iets bedreigender dan iemand in een Lonsdale trui hoor. Vooral als die men in black zoeken naar een excuus om af te reageren op een niet moslim.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 5 maart 2003 @ 13:17:49 #251
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8882964
Als we met z'n allen nog ff een paar berichten posten, dan is dit topic vol en is eindelijk deze idiote 'discussie' afgelopen.

Maar als je dit een zwaktebod vind, dat ik niet meer kan reageren, vraag dan maar ff om een reactie van mijn kant en dan bouw ik wel een leuk beargumenteerd verhaaltje om sommige quotes hier, om de stompzinnige discussie uit te leggen, en het zwartmaken van de AEL dmv stomme drogredenen (met als kanttekening,anders krijg ik daar gezeur over, dat kritiek op de AEL wel legitiem is, en je eigen mening zonder onderbouwing ook, doe alleen niet alles af als feit).

pi_8883161
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:11 schreef freud het volgende:

[..]

Ik vind islamstrijders in zwarte kleding iets bedreigender dan iemand in een Lonsdale trui hoor. Vooral als die men in black zoeken naar een excuus om af te reageren op een niet moslim.

Dat mag je vinden, maar het principe verandert daar niet door. En je zegt het zelf al, als ze zoeken naar een excuus moet je ze dat vooral niet geven.

Feit is dat de AEL nu rap laat zien waar het voor staat en dat het er nu naar uitziet dat dat weinig aansprekende zaken zijn. Hoe meer de AEL in de openbaarheid treedt hoe meer mensen daar achter komen.
En voordat het topic dichtslibt nog even de suggestie om bijvoorbeeld ook eens op de fora van Maroc en http://www.tawiza.nl/ te kijken. Binnen de Marokkaanse en Berberse gemeenschap bestaan ook aardig wat kanttekeningen bij wat de AEL precies wil.

FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2003 @ 13:28:09 #253
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8883297
Jammer dat een hoop mensen met struisvogelpolitiek proberen de AEL te negeren net als dat de afgelopen tientallen jaren maar het hele vreemdelingenvraagstuk is genegeerd. Gewoon roepen dat het allemaal wel meevalt en dat er helemaal geen problemen zijn. Ik hoop echt enorm dat de AEL een scheet in de wind is, maar geschiedenis heeft geleerd dat er nare dingen kunnen gebeuren als een charismatische man een kudde achter zich kan scharen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2003 @ 13:29:52 #254
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8883350
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:24 schreef rvand het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar het principe verandert daar niet door. En je zegt het zelf al, als ze zoeken naar een excuus moet je ze dat vooral niet geven.

Feit is dat de AEL nu rap laat zien waar het voor staat en dat het er nu naar uitziet dat dat weinig aansprekende zaken zijn. Hoe meer de AEL in de openbaarheid treedt hoe meer mensen daar achter komen.
En voordat het topic dichtslibt nog even de suggestie om bijvoorbeeld ook eens op de fora van Maroc en http://www.tawiza.nl/ te kijken. Binnen de Marokkaanse en Berberse gemeenschap bestaan ook aardig wat kanttekeningen bij wat de AEL precies wil.

Ik heb op maroc ook al gekeken voor hun kant, en het zjin gelukkig niet allemaal kuddedieren, maar het zijn er genoeg die een uitlaatklep zoeken voor hun onvrede...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 5 maart 2003 @ 13:30:54 #255
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8883376
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:28 schreef freud het volgende:
Jammer dat een hoop mensen met struisvogelpolitiek proberen de AEL te negeren net als dat de afgelopen tientallen jaren maar het hele vreemdelingenvraagstuk is genegeerd. Gewoon roepen dat het allemaal wel meevalt en dat er helemaal geen problemen zijn. Ik hoop echt enorm dat de AEL een scheet in de wind is, maar geschiedenis heeft geleerd dat er nare dingen kunnen gebeuren als een charismatische man een kudde achter zich kan scharen.
Een val van een kabinet na 87 dagen
Laten we aub JahJah in leven houden; zullen we in uniform JahJah achtervolgen om ervoor te zorgen dat ie niet wordt vermoord?
  woensdag 5 maart 2003 @ 13:35:36 #256
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8883507
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:29 schreef freud het volgende:

[..]

maar het zijn er genoeg die een uitlaatklep zoeken voor hun onvrede...

en dat is fout?
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2003 @ 13:36:19 #257
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8883532
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Een val van een kabinet na 87 dagen
Laten we aub JahJah in leven houden; zullen we in uniform JahJah achtervolgen om ervoor te zorgen dat ie niet wordt vermoord?

Ik begrtijp je post niet echt? Ik heb het over de politiek in de afgelopen tientallen jaren, niet de afgelopen periode alleen hoor.En waarom jahjah wel beveiligen, hij is toch geen politicus?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')