quote:Jim is inderdaad bagger ja!
Op zondag 2 maart 2003 14:24 schreef Partygurl het volgende:
Baggertopic zeg..
quote:gister niet
Op zondag 2 maart 2003 14:24 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Jim is inderdaad bagger ja!
quote:Dan is het geluid van jou tv anders dan de mijne, want bij mij klonk hij gister erg slecht
Op zondag 2 maart 2003 14:26 schreef lindaatje het volgende:[..]
gister niet
quote:Dat ligt dan aan jou. Ik vind Jim zijn nummers altijd super muzikaal brengen.. vind het oprecht mooi.
Op zondag 2 maart 2003 14:27 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Dan is het geluid van jou tv anders dan de mijne, want bij mij klonk hij gister erg slecht
Ik vond 'm super goed gisteren Hij doet wat met z'n kritiek, heeft goed z'n best gedaan, vind hem minder monotoon dan eerst, ziet er het leukst uit, entertainde ook goed, kortom: Vond het terecht dat mensen voor hem gebeld hebben.
Wel lullig voor Hind, ze kon beter zingen als Jim.. maar daarom juist, die komt er op eigen krachten straks vast wel.
Ik vond Jim gisteren
quote:Ja, nou weten we het wel, hoor! Ga iemand anders lastig vallen in het Jamai-topic!
Op zondag 2 maart 2003 14:27 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Dan is het geluid van jou tv anders dan de mijne, want bij mij klonk hij gister erg slecht
quote:Nu maar hopen dat ie een leuke bril heeft voor volgende week...
Op zondag 2 maart 2003 16:21 schreef Christine het volgende:Jim
Maar ik hoop dat Jamai gaat winnen
En heerlijk om al die debiele reacties van sommige mannen te zien:
Alle vrouwen / meisjes die op Jim stemmen zijn smshoeren / dom / hebben natte slipjes / en hebben al hélémaal geen verstand van muziek want hij kan niet zingen......
Tuurlijk jongens....
quote:Typefoutje? Neem aan dat je *Jim is geil ole ole* bedoelt?
Op zondag 2 maart 2003 14:22 schreef -En4Cer- het volgende:
Jim is ghey ole ole
quote:Idd, zegt meer over de mannen dan over degene die stemmen.
Op zondag 2 maart 2003 17:18 schreef Lady_J het volgende:En heerlijk om al die debiele reacties van sommige mannen te zien:
Alle vrouwen / meisjes die op Jim stemmen zijn smshoeren / dom / hebben natte slipjes / en hebben al hélémaal geen verstand van muziek want hij kan niet zingen......Tuurlijk jongens....
En Jim deed het helemaal top, hij is gewoon meer idool dan Jamai.
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:13 schreef schatje het volgende:
En wat een slechte verliezers, die lui van de Hind fanclub met hun stomme boycot van Jim.Stel je gewoon niet zo aan zou ik zeggen.
Jim was de laatste 2 afleveringen geniaal bezig. In de show van vorige week vond ik hem zelfs beter presteren dan Dewi.. en dat zegt HEEEL wat.... Jim the Hero...
*Darkmaxie gaat nu netjes Jim stemmen*
quote:Neeeeeeee!!
Op zondag 2 maart 2003 18:16 schreef DarkMaxie het volgende:[..]
Jim was de laatste 2 afleveringen geniaal bezig. In de show van vorige week vond ik hem zelfs beter presteren dan Dewi.. en dat zegt HEEEL wat.... Jim the Hero...
*Darkmaxie gaat nu netjes Jim stemmen*
quote:Ik rouw met je mee hoor.. wees niet bang
Op zondag 2 maart 2003 18:17 schreef roze-meisje het volgende:[..]
Neeeeeeee!!
![]()
![]()
quote:Je bent DUS gewoon jaloers.
Op zondag 2 maart 2003 19:27 schreef kibber het volgende:
Nou mogen de mensen die pro-jim zijn mij 1 ding uitleggen....
wat is er zo bijzonder aan Jim???????
kijk vind je een gozer als David leuk kan ik het nog begrijpen die ziet er goed uit maar wat is er zo leuk aan Jim??????
Bovendien vind ik zijn stem vergeleken met een Jamai of een Hind echt 10x niks veel te saai geen verandering het is teveel van hetzelfde.
bovendien waarom zoudne mensen die anti-jim zijn jaloers op hem zijn?
ik geef toe dit ik Jim ook waardeloos vind maar jaloer ben ik ZEKER niet en daar heb ik ook totaal geen reden toe
Jim kan prima zingen, heeft idd niet de beste stem maar daar draait het ook niet om.Het gaat om het ultieme Idol en dat is toch echt Jim, hij heeft alles mee, ziet er goed uit enzo.
ik vind jim gewoon een hele mooie jongen die het goed zal doen op hitkrant/breakout posters. Daarbij komt nog eens dat ie best aardig kan zingen... Idol. meer is er denk ik niet echt over te zeggen
jim is oke
quote:optieften met je kut spam
Op zondag 2 maart 2003 23:02 schreef NoSkillzz het volgende:
Check hoe jim er vroeger uit zag. Klassefoto van hem, 2e van links middelste rij. Wat een nerdje!
edit: spam
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-03-2003 23:10]
quote:Optiefen.
Op zondag 2 maart 2003 23:02 schreef NoSkillzz het volgende:
Check hoe jim er vroeger uit zag. Klassefoto van hem, 2e van links middelste rij. Wat een nerdje!edit: spam
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-03-2003 23:11]
quote:David is al weg
Op zondag 2 maart 2003 19:27 schreef kibber het volgende:
Nou mogen de mensen die pro-jim zijn mij 1 ding uitleggen....
wat is er zo bijzonder aan Jim???????
kijk vind je een gozer als David leuk kan ik het nog begrijpen die ziet er goed uit maar wat is er zo leuk aan Jim??????
quote:HAHAHA
Op zondag 2 maart 2003 23:41 schreef ranja het volgende:[..]
David is al weg
Iedereen is al weg
Ik was nooit pro-jim, maar nu hij alleen over is met Jamai ben ik ineens 100% voor Jim [afbeelding]
Klein beetje kinderachtig om deze jongen af te kraken..
En voor jullie info ik ben geen breezah chick of homo.. Ik kijk en luister en bergrijp het thema van idols gewoon en zie hieruit dan Jim verruit het grootste idool is..
Wat was hij goed afgelopen vrijdag!!.. hoge noten en al.. Hind ging door de mand.. En wat betreft Jamai zeg nou zelf?? dat is toch geen idool???
quote:Topreactie
Op maandag 3 maart 2003 09:26 schreef valtwelmee het volgende:
Ik moet wel lachen om die mensen die Jim aan het afkraken zijn... zijn vaak van die (volwassen studenten) die zeggen dat alleen kleine meisjes op jim stemmen.. Luister kijk dan niet naar deze show!! Het heet idols!! het is voor mensen die een idool zoeken... Ze lullen alleen maar mee met de rest ze kijken jim aan en gunnen hem het succes niet omdat hij jong knap en een prachtige blues in zijn stem heeft..Klein beetje kinderachtig om deze jongen af te kraken..
En voor jullie info ik ben geen breezah chick of homo.. Ik kijk en luister en bergrijp het thema van idols gewoon en zie hieruit dan Jim verruit het grootste idool is..Wat was hij goed afgelopen vrijdag!!.. hoge noten en al.. Hind ging door de mand.. En wat betreft Jamai zeg nou zelf?? dat is toch geen idool???
Er wordt echt niet objectief gekeken naar hoe zo'n jochie van 15 z'n best zit te doen.. Als het nou nog volwassen & normaal kritiek was zoals het nooit vervelende 'nassaaaal...' 'monotoooon..' Dan was het nog te enigszins te begrijpen, maar die jongen word helemaal de grond in getrapt hier, samen met zijn fans. En de meeste die dat doen zijn nog volwassen ook
So sad.. So sad.. It's a sad sad situation.. And sorry seems to be the hardest word..
quote:Precies!!!
Op maandag 3 maart 2003 10:42 schreef Taurus het volgende:
Had ik net 'n reactie gepost, wordt er weer 'n topic op slot gegooit![]()
Hier dan maar:Er wordt echt niet objectief gekeken naar hoe zo'n jochie van 15 z'n best zit te doen.. Als het nou nog volwassen & normaal kritiek was zoals het nooit vervelende 'nassaaaal...' 'monotoooon..' Dan was het nog te enigszins te begrijpen, maar die jongen word helemaal de grond in getrapt hier, samen met zijn fans. En de meeste die dat doen zijn nog volwassen ook
![]()
So sad.. So sad.. It's a sad sad situation.. And sorry seems to be the hardest word..
quote:Ja nouja zo belangrijk is 't nou ook weern iet voor me
Op maandag 3 maart 2003 10:54 schreef valtwelmee het volgende:[..]
Precies!!!
ik las het net ook al ven een andere jongen die zei.. stel je voor dat er dadelijk een world idols komt! wie zou je dan willen dat nederland uit zou komen??
Ik zou wel graag willen horen en heres Jim the 15 years old wonderboy from the netherlands...
En inderdaad stel je voor dat het jamai word! staan we lekker voor lul.. niet qua zang ofzo maar qua idool... als dat het nederlandse pop idool moet worden zak ik liever nog verder weg in schaamte..
Laat Jamai maar cabaratier of presentator worden, dan kijk ik heel graag met plezier naar 'm
Want volgens mij is 't best 'n schatje, maar als idool voor op posters e.d.:
Laat Jim ook maar de hartjes veroveren van alle buitenlandse jonge meisjes hoor.. Geen problemen mee, zoals velen van de mensen hier dat wel hebben
quote:Jamai is wel goed, ik vind alleen z'n liedjes keuze niks (Volgens mij wordt het zo'n apres ski zanger en das niet helemaal mijn smaak, en velen met mij denk ik) en z'n manier van doen doet me denken aan Paul de Leeuw of Rene Froger, hou ik helemaaaaal niet van..
Op maandag 3 maart 2003 11:20 schreef Tom_Tom- het volgende:
Tja, Jim is nou 1 weekje goed geweest, Jamai is al minstens 7 weken goed.
Jamai kan beter zingen dan Jim vind ik, maar Jim is veel meer idool dan Jamai.
quote:Dit vind ik zo'n raar argument eigenlijk want natuurlijk ziet Jim er meer als een idool uit maar er komt ook wel wat meer bij kijken vind ik. Ik ken ook heel wat idolen die niet zo knap zijn maar zo'n persoonlijkheid of talent hebben dat het niet eens uitmaakt hoe ze eruit zien. De fans en echte liefhebbers accepteren ze toch wel... het is toch wel verder kijken dan het uiterlijk alleen!!
Op maandag 3 maart 2003 11:22 schreef Taurus het volgende:[..]
Jamai is wel goed, ik vind alleen z'n liedjes keuze niks (Volgens mij wordt het zo'n apres ski zanger en das niet helemaal mijn smaak, en velen met mij denk ik) en z'n manier van doen doet me denken aan Paul de Leeuw of Rene Froger, hou ik helemaaaaal niet van..
Jamai kan beter zingen dan Jim vind ik, maar Jim is veel meer idool dan Jamai.
quote:Ja maar als je het over talent hebt die het uiterlijk in deze wereld doet vergeten, moet je praten over uitzonderlijk talent!! en die heeft Jamai zeer zeker niet! hij is goed maar iedere keer als ik hem zie krijg ik braak neigingen...
Op maandag 3 maart 2003 11:33 schreef Knaller het volgende:[..]
Dit vind ik zo'n raar argument eigenlijk want natuurlijk ziet Jim er meer als een idool uit maar er komt ook wel wat meer bij kijken vind ik. Ik ken ook heel wat idolen die niet zo knap zijn maar zo'n persoonlijkheid of talent hebben dat het niet eens uitmaakt hoe ze eruit zien. De fans en echte liefhebbers accepteren ze toch wel... het is toch wel verder kijken dan het uiterlijk alleen!!
quote:
Op zondag 2 maart 2003 14:02 schreef charmed_angel het volgende:
Vervolg van Idols - Jim (deel 7)
quote:Ik vind Jamai ook niet zo geweldig trouwens... maar wilde even de betekenis van wat een idool nu echt is duidelijk maken. Heb ook het idee dat de persoonlijkheid van Jamai meer gewaardeerd wordt dan zijn zang. Men vindt hem grappig. Hij heeft veel aanhangers op het moment in ieder geval. Zoals ik eerder zei... persoonlijkheid kan ook aardig wat wonderen verrichten. Verder heb je wel gelijk...
Op maandag 3 maart 2003 12:05 schreef valtwelmee het volgende:[..]
Ja maar als je het over talent hebt die het uiterlijk in deze wereld doet vergeten, moet je praten over uitzonderlijk talent!! en die heeft Jamai zeer zeker niet! hij is goed maar iedere keer als ik hem zie krijg ik braak neigingen...
Vergelijk maar eens in de muziek wereld.. zo gaat het nu eenmaal..
Je hebt mariah/janet/jennifer/enrique/ricky/justin/ etc etc etc zijn naar ieders smaak toch wel de grote der aarde.. en daar staan mensen tegen over met echt talent ik noem michael/elton/celine en nog een paar..
quote:Dank je voor de eerste volwassen idols reactie... normaal krijg je als je iets achterlaat allemaal ja nee reacties.. is het net alsof we zelf de beruchte breezah chicks zijn...
Op maandag 3 maart 2003 12:31 schreef Knaller het volgende:[..]
Ik vind Jamai ook niet zo geweldig trouwens... maar wilde even de betekenis van wat een idool nu echt is duidelijk maken. Heb ook het idee dat de persoonlijkheid van Jamai meer gewaardeerd wordt dan zijn zang. Men vindt hem grappig. Hij heeft veel aanhangers op het moment in ieder geval. Zoals ik eerder zei... persoonlijkheid kan ook aardig wat wonderen verrichten. Verder heb je wel gelijk...
Dus... allemaal stemmen voor Jamai!!! Je kunt er nog een Toyota Yaris mee winnen ook !!
quote:Al raak ik er failliet van, ik stem me helemaal gek op Jamai zaterdag, en als Jim dan nog wint dan ..dan..dan..
Op maandag 3 maart 2003 12:41 schreef PIANOMAN het volgende:
Dus... allemaal stemmen voor Jamai!!!
quote:Me too!!!
Op maandag 3 maart 2003 12:43 schreef Bolletje... het volgende:[..]
Al raak ik er failliet van, ik stem me helemaal gek op Jamai zaterdag, en als Jim dan nog wint dan ..dan..dan..
![]()
![]()
quote:Erg moeilijke vraag haha... maar komt er nu ook nog een wereldwijde Idols met alle winnaars? In dat geval lijkt me het beter als Jim wint want ik heb al eerder eens gezegd dat als Jamai eraan zou meedoen Nederland een pleefiguur zou slaan!!
Op maandag 3 maart 2003 12:37 schreef valtwelmee het volgende:[..]
Dank je voor de eerste volwassen idols reactie... normaal krijg je als je iets achterlaat allemaal ja nee reacties.. is het net alsof we zelf de beruchte breezah chicks zijn...
![]()
Maar inderdaad een idol moet een X-factor hebben (ook maar van het programme geleerd) en tjah wat dat precies is weet niemand... maar als je moest kiezen wie zou jij dan het liefst zien winnen?
quote:Bespaar de moeite!!.. ik stem 1 keer op Jim en laat de de meisjes ( the army) de rest doen.. die pakken dr eigen telefoon tot het bel te goed op is, daarna de vaders telefoon en dr moeders de gsm..
Op maandag 3 maart 2003 12:45 schreef lin1406 het volgende:[..]
Me too!!!
quote:Ik lach je zaterdagavond rond de klok van 12 wel uit, oke.
Op maandag 3 maart 2003 12:56 schreef valtwelmee het volgende:[..]
Bespaar de moeite!!.. ik stem 1 keer op Jim en laat de de meisjes ( the army) de rest doen.. die pakken dr eigen telefoon tot het bel te goed op is, daarna de vaders telefoon en dr moeders de gsm..
Er valt niet tegen op te boxen!! WE SHALL WIN!!! Whahahahah Jim all the way...
Voor de wereld idols stem ik op Jim hij moet voor nederland staan en niet het bovenstaande...
quote:Wordt meestal gezegd door mensen die zelf nog lelijker als lelijk zijn.
Op maandag 3 maart 2003 13:01 schreef valtwelmee het volgende:
geloof me nu maar.. er stemmen niet veel mensen op zon swingende dikke bril dragende jankbal fagot als Jamai... He he het is er uit!! sorry voor mijn taal gebruik maar ik kropte het op..!! en das niet goed....
Voor de wereld idols stem ik op Jim hij moet voor nederland staan en niet het bovenstaande...
quote:Tjah als ik dat nou eens aan je verstand kon brengen dat je het daar mis hebt... maar nu heb ik zeker weer eigendunk...
Op maandag 3 maart 2003 13:03 schreef lin1406 het volgende:[..]
Wordt meestal gezegd door mensen die zelf nog lelijker als lelijk zijn.
Maar we wachten wel af.
Tot zaterdag.
quote:Nee hoor, geen eigendunk, alleen een verkeerd denkpunt.
Op maandag 3 maart 2003 13:05 schreef valtwelmee het volgende:[..]
Tjah als ik dat nou eens aan je verstand kon brengen dat je het daar mis hebt... maar nu heb ik zeker weer eigendunk...
quote:Grappig want zo een type als jouw heb ik binnen 10 sec. om mn vingers gewikkeld.... Ach ja we will never know...
Op maandag 3 maart 2003 13:06 schreef lin1406 het volgende:[..]
Nee hoor, geen eigendunk, alleen een verkeerd denkpunt.
quote:Sportief
Wie moet er volgende week winnen?
Jim: "Jamaï. Ik gun het die gozer gewoon."
Jamai: "Jim. Sorry voor het geijkte antwoord, maar hij bezit hele pakket dat ze hier zoeken. Ziet er goed uit en kan prachtig zingen."
quote:En slim...
Op maandag 3 maart 2003 13:24 schreef schatje het volgende:
In de Telegraaf van vandaag:
[..]Sportief
quote:Jaaa, omdat " ze hind hebben omgeruild voor Jim "
Ik vind dat JIM niet winnen mag! Ik vond het al erg dat ze Hind voor Jim hebben omgeruild. Jim kan wel zingen.. maar zijn bereik is zo minimaal dat het gewoon irritant gaat worden. Hind heeft een veel groter bereik en kan veel mooier zingen dan Jim met zijn zware stem. ALS Jim gaat winnen is het alleen om zijn koppie (moet je al die jonge meiden eens horen gillen. Niet om zijn muziek maar om hoe hij eruit ziet) en niet omdat hij zo mooi kan zingen...![]()
Dus... allemaal stemmen voor Jamai!!! Je kunt er nog een Toyota Yaris mee winnen ook !!
Bekijk 't ff..
quote:Ik vind dat JAMAI niet winnen mag! Ik vond het al erg dat ze Hind voor Jamai hebben omgeruild. Jamai kan niet zingen.. maar zijn performance is zo erg dat het gewoon irritant gaat worden. Hind heeft een veel groter bereik en kan veel mooier zingen dan Jamai met zijn irritante stem. ALS Jamai gaat winnen is het alleen om zijn grapjes (moet je al die mensen eens horen lachen. Niet om zijn muziek maar om hoe hij doet) en niet omdat hij zo mooi kan zingen...
Ik vind dat JIM niet winnen mag! Ik vond het al erg dat ze Hind voor Jim hebben omgeruild. Jim kan wel zingen.. maar zijn bereik is zo minimaal dat het gewoon irritant gaat worden. Hind heeft een veel groter bereik en kan veel mooier zingen dan Jim met zijn zware stem. ALS Jim gaat winnen is het alleen om zijn koppie (moet je al die jonge meiden eens horen gillen. Niet om zijn muziek maar om hoe hij eruit ziet) en niet omdat hij zo mooi kan zingen...![]()
Dus... allemaal stemmen voor Jim!!! Je kunt er nog een Toyota Yaris mee winnen ook !!
maar natuurlijk had Hind gewoon moeten winnen
quote:Ja als je 't zo brengt, toen net kwam je heel anders over hoor..
Op maandag 3 maart 2003 14:13 schreef PIANOMAN het volgende:
Hoho! Dat beweer ik niet... omdat Jim er lekker uit ziet.. ik dacht het eff niet! Ik vind persoonlijk dat Jim niet veel kan met zijn stem. Daarom vind ik het zonde dat iemand die veel bereik heeft en kan bereiken in de muziekwereld er wordt uitgestemd voor iemand die niet veel bereik heeft en erg eentonig zingt.. Ik vind het gewoon niet eerlijk. Hij wordt beoordeeld om zijn uiterlijk (het is natuurlijk maar net waar je van houdt) en niet om zijn muzikale kwaliteiten. Wat dat betreft had Hind het allebei!!! Daarbij draait het natuulijk om wie het mooiste kan zingen en het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als hij/zij er ook nog leuk uit ziet!!!
Maar het gaat wel eerlijk. Hij wordt niet alleen maar beoordeeld om zijn uiterlijk, als de jury vond dat hij echt niet kan zingen laten ze dat heus wel horen. Bovendien: Smaken verschillen, ik vind dat hij wel kan zingen. Bij een idool draait het vooral om de hele verschijning, ziet er leuk uit & klinkt ook nog aardig. That's the point. Niet alleen het zangtalent. Dat kun jij dan wel niet eerlijk vinden: Zo gaat 't nou eenmaal.
quote:Zijn nu al 170 wachtende voor me bij dat chatten, zal wel snel nog verder oplopen
Op maandag 3 maart 2003 12:47 schreef charmed_angel het volgende:
Jim is vanmiddag tussen 16 uur en 19 uur te gast bij Gijs en Wout in de middag op Yorin FM. Vanaf 18.00 uur zal hij 'chatten' met de luisteraars.
Ik denk dat het voor Jim zelf beter is als hij niet Idols wint, omdat de druk om een single uit te brengen voor hem dan minder groot is (plus dan kan hij wat langer wachten om zijn stem helemaal te laten 'rijpen'). Jamai heeft wat dat betreft veel meer controle over zijn stem, en heeft m.i. ook meer zelfvertrouwen. Jim komt nog een beetje onzeker over, en soms zelfs wat verlegen met alle aandacht.
Mijn voorkeur gaat uit naar Jamai, maar Jim heeft voor mij zaterdagavond echt bewezen een hele goede zanger te kunnen zijn!
quote:idd ik zie het nu, wel lachen
Op maandag 3 maart 2003 18:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
dadelijk jim bij rtl boulevard ...
quote:Er zijn nu 2000 wachtende voor je.
Op maandag 3 maart 2003 15:45 schreef Golfen het volgende:[..]
Zijn nu al 170 wachtende voor me bij dat chatten, zal wel snel nog verder oplopen
Mazzel
quote:
Op maandag 3 maart 2003 18:41 schreef Golfen het volgende:[..]
Er zijn nu 2000 wachtende voor je.
Mazzel
'Jim ziet er goed uit en zingt ook lekker'
Van onze verslaggever GERARD VAN ENGELEN
EGMOND-De opiniepeilingen in kranten en weekbladen hadden hem al afgeschreven. 'Jimbo' uit Egmond zou het onderspit delven tegen de vocale en artistieke overmacht van Goudse Hind en Schoonhovense Jamai. Mooi niet dus.
De banketbakkers in Egmond kunnen hun voorraden Jim-gebak en Jim-tompoezen met een gerust hart aanvullen. Jim zit in de finale. De achtste 'Idols'-show is de verrassendste tot nu toe gebleken. Favoriet Hind bleek niet opgewassen tegen het bombardement aan sms-berichten van fans van 'het stuk uit Egmond'. Omdat hij zo mooi zingt?
Omdat hij er zo goed uitziet? ,,Ik vind je een lekker ding. En je kunt natuurlijk ook lekker zingen'', vat Jim de strekking van de fanmail compact samen, na afloop van de uitzending.
,,Het is van allebei een beetje dus.''
Oververhit
Zaterdagavond. Aanbellen bij de familie Bakkum heeft weinig zin meer, in de gang klinkt alleen nog een schor gereutel. ,,Oververhit door al dat gebel van fans die hier voor Jim aan de deur komen'', grinnikt vader Jan.
Egmond-Binnen lijdt aan het Jim-virus. Dat blijkt zaterdagavond nog maar eens als vader Jan, moeder Marja, broer Danny en vriendin Charlotte met nog wat familieleden in een mini-konvooi richting Hilversum vertrekken. Er wordt gezwaaid, geroepen en af en toe moet er zelfs even geremd worden om door het opengedraaide raam sympathiebetuigingen in ontvangst te nemen.
Jim is er niet bij. Die is een dag eerder al naar Hilversum gebracht door zijn vaste chauffeur (en oom) Loek Schoorl. Vaste prik op vrijdag. Repetities, besprekingen en af en toe een hotelwissel als de fans zich weer te opdringerig gedragen in de lobby.
Vader Jan, gevraagd naar een voorspelling: ,,De mensen om ons heen maken zich er drukker om dan wij. Jamai, Jim en Hind zien het niet meer als een competitie. Qua populariteit maakt het weinig meer uit. In feite hebben ze alle drie gewonnen.''
Na de tocht naar het mediapark, nog even onderbroken om enkele Jim-tompoezen bij familie in Heiloo af te leveren, komt de familie voor de achtste week terecht in de heksenketel die 'Idols' heet. Bussen pendelen af en aan tussen de parkeerterreinen en studio 22. De ontvangsthal is bomvol. Duizend plaatsen zijn er maar. Veel te weinig, vinden fans die geen kaarten meer kunnen krijgen. En dus verzinnen ze allerhande smoezen om toch binnen te komen. Ze geven zich uit voor journalist van de Hitkrant, ze zeggen dat ze collega's van Endemol zijn, of dat ze een plaats op de zesde rij hebben gekregen maar zo slecht ter been zijn dat ze op de eerste rij willen zitten. En ze vallen allemaal door de mand.
Alles wordt namelijk gecheckt en nog eens gecheckt. Dan blijkt dat de Hitkrant-journalist niet bekend is bij het blad, dat men bij Endemol nooit van die collega heeft gehoord en dat er geen plaatsbewijzen op nummer worden uitgegeven omdat iedereen gewoon moet aanschuiven in de rij.
Schwarzeneggers
De veiligheidsmaatregelen in de studio zijn streng. De ruimte is verdeeld in gekleurde zones. Vriendelijke Schwarzeneggers-in-smoking, met de onvermijdelijke dopjes in de oren, zorgen ervoor dat je zonder speciale kaarten of gekleurde gastenarmbandjes nergens naar binnen komt.
De strijd tussen de drie overgebleven Idols gaat vrijwel gelijk op. De jury signaleert slechts hier en daar een schoonheidsfoutje. Alle keuzes vallen in de 'fantastisch', 'helemaal te gek' of 'kippenvel'-categorie. Dus daar worden de kandidaten niet wijzer van. Maar de sms-klanten vellen wederom het vonnis. Hind moet huilend afhaken.
Ze breekt.
Maar de tranen zijn na de uitzending al weer keurig weg geschminkt, voor de camera's en fotolenzen. ,,Misschien is het beter dat ik niet gewonnen heb. Nu heb ik toch wat meer artistieke vrijheden'', zegt Hind. Wat haar betreft staat de winnaar vast: Jamai. ,,Jim heeft weliswaar de uitstraling van een ster maar Jamai is meer een entertainer en een musicalman. En hij heeft een sterke persoonlijkheid.''
Ook Jim voorspelt dat Jamai volgende week Het Idol zal worden. ,,Jamai moet winnen. Dat gun ik hem gewoon. Ik ben dan gewoon tweede. Ik vind het echt ongelooflijk dat ik al zover ben gekomen. Ik ging er de laatste twee weken al van uit dat ik zou worden weggestemd. Mijn jaar kan nu echt niet meer stuk.''
Jurylid Jerney Kaagman waagt zich niet aan een voorspelling. ,,Ze zijn absoluut aan elkaar gewaagd. Jamai is een goede entertainer, zelfs zo goed dat hij er mee weg komt als hij zijn tekst een keer vergeet. Jim is een goed ontwikkelde, dankbare leerling. Hij neemt onze jurytips ter harte en daardoor zie je hem met de week groeien.''
Voor Jim is het bereiken na de finaleplaats een nieuwe aanslag op zijn schoolwerk. ,,Ik haal het dit jaar niet. Daar ben ik van overtuigd. Maar ik vind het ook eigenlijk niet zo leuk meer op school. Het wordt een beetje te gek. Als ik naar de wc moet wordt er al op de ramen getikt en als ik in de aula zit willen ze met me op de foto en dan gaat iedereen weer kijken. Daar kan ik niet zo goed mee omgaan.''
Vriend
Wat Jamai betreft wordt Jim volgende week de winnaar. ,,Hij heeft voor mij het hele pakket wat nodig is om te winnen. Een grote performance en goeie zangkwaliteiten. Ik gun het hem ook. Hij is mijn vriend.''
Het is kwart voor twee als de familie Jim weer mee naar huis mag nemen. Het wordt een korte nacht voor het idool: over tien uur wordt hij weer in Hilversum verwacht om zijn promotiebus te wijden.
quote:
Op maandag 3 maart 2003 19:41 schreef Christine het volgende:
Een foto die ik jullie niet wil onthouden:
Jim was gister met z'n bus in Egmond aan Zee btw. En ik zat nog te denken..zal ik in Schoorl of in Egmond aan Zee gaan shoppen? Het werd Schoorl
quote:Had ik ook gedaan. Al was het groningen geworden.
Op maandag 3 maart 2003 20:12 schreef Minnie_ het volgende:
En ik zit nu verdorie al sinds zaterdagavond met "I'll be" in m'n hoofdJim was gister met z'n bus in Egmond aan Zee btw. En ik zat nog te denken..zal ik in Schoorl of in Egmond aan Zee gaan shoppen? Het werd Schoorl
quote:Wist niet dat ie in Egmond aan Zee was, hoor ...
Op maandag 3 maart 2003 20:53 schreef lin1406 het volgende:[..]
Had ik ook gedaan. Al was het groningen geworden.
Zo ver mogelijk weg van Jim.
quote:Aansteller
Op maandag 3 maart 2003 20:53 schreef lin1406 het volgende:[..]
Had ik ook gedaan. Al was het groningen geworden.
Zo ver mogelijk weg van Jim.
quote:Nee oprecht braakneigingen. (Krijg ik overigens ook van jou )
Op dinsdag 4 maart 2003 00:06 schreef Taurus het volgende:[..]
Aansteller
quote:Wat ben jij zielig.
Op dinsdag 4 maart 2003 08:46 schreef lin1406 het volgende:[..]
Nee oprecht braakneigingen. (Krijg ik overigens ook van jou )
Super gedaan in dat liedje van Edwin McCain!
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:19 schreef CJ het volgende:
Heb net voor het eerst even de video gekeken van Jim. En wat was-ie goed! Weer lekker hoog gezongen en nu wat langer aangehouden! Hij groeit echt en dat is te merken!Super gedaan in dat liedje van Edwin McCain!
En die hoge tonen zijn echt ontzettend sexy.
quote:Doe ff normaal zeg..
Hopen op een glimp van Jim
JAN VRIEND
AMSTERDAM-Van de 7626 zingende kandidaten bleven de 15-jarige havo-scholier Jim Bakkum uit Egmond en de 16-jarige Jamai over. Samen zitten ze zaterdagavond in de finale van het RTL4-talentenprogramma Idols. In het Jim-journaal brengt het Noordhollands Dagblad dagelijks notities over de spannendste week van zijn leven.
Ze zouden handtekeningen uitdelen op de Dam, gistermiddag. Leuk voor de fans van Jim en Jamai, had de omroep bedacht. Maar toen het zo ver was, kwam er geen krabbel op papier.
Zodra de RTL-promotiebussen met de mega-portretten van Jim en Jamai in hartje Amsterdam opdoken, ontstond er een massale gekte voor hotel Krasnapolsky. Een menigte van een paar duizend joelende meisjes voelde of rook dat hun idolen daar binnen moesten zijn. En stopte niet met gillen voor ze de jongens hadden gezien. Naar buiten gaan was voor de twee toen niet veilig meer. Zwaaien vanaf het balkon, dan maar.
Zo werd het een soort Maxima-en-Willem-Alexander-tafereeltje, op de Dam. Waarna de jongens via een zijdeur weer uit het hotel verdwenen.Even daarvoor gaven ze in het hotel een heuse persconferentie. In de zaal cameraploegen van Jeugdjournaal tot RTL-Boulevard en zeker dertig fotografen. Daartussen verslaggevers van de Kinderkrant tot het NRC/Handelsblad. Een man of veertig.
Ministers
Als ministers in crisistijd zitten de jongens tegenover de lenzenparade. Om gewoon te vertellen welke liedjes ze zaterdag gaan zingen. Jim wil op herhaling met 'Under the Bridge' van the Red Hot Chilli Peppers. ,,Omdat dat nummer me bij de eerste tv-uitzending zo'n lekker gevoel gaf.'' Ook weet hij intussen welk liedje er straks op zijn eerste eigen cd komt. 'Tell her', gaat het heten, geschreven door een Zweedse componist.
Met de promotie krijgt hij het druk. Maar met de inspectie is er afgesproken dat Jim als leerplichtige minimaal een paar dagen per week naar school blijft gaan. ,,Dus daar moet ik straks echt mijn gezicht laten zien.'' Maak je verder niet al te druk over succes-of-niet, is zijn motto. ,,Als je niet al te veel verwacht, raak je ook niet teleurgesteld.''
Achteloos
Na de persconferentie neem ik een stapeltje posters mee, met het portret van Jim. Achteloos gaan ze tussen mijn opschrijfboekje mee naar buiten. Net iets te zichtbaar. Niet handig, dus. Want op de Dam staat de meisjesmenigte nog te hopen op een glimp van Jim. En iedereen die het hotel verlaat, zal toch wel een béétje bij hem horen, hoor je ze denken. Puistengezichtjes met beugels schieten me aan, betraande koppies sméken me om een poster. Voor de grootste buitenboordbeugel en de heftigste tranen, smelt ik. Vooruit dan maar. Met de overgebleven tien posters ren ik naar mijn auto. Rennen, om geen nee te hoeven zeggen.
Bij de interviews had Jim net gezegd dat er voor hem goede begeleiding is, bij deze gekte. Voor hém wel. Maar voor die meisjes? Misschien dat hun moeder haar oude Rob de Nijs-foto's weer eens uit de kast kan halen. Voor het begrip.
PS: De tien posters (met handtekening) die de Damgekte gisteren overleefden zijn voor jonge Jim-fans die de krant laten weten waarom Jim zaterdag moet winnen. Stuur je reactie vandaag nog per e-mail naar: mensenkinderen@nhd.hdc.nl.
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:09 schreef schatje het volgende:[..]
Idd, zegt meer over de mannen dan over degene die stemmen.
En Jim deed het helemaal top, hij is gewoon meer idool dan Jamai.
Ik denk niet dat hij er (als hij dat überhaupt zou willen) de laatste rondes nog uit mocht stappen.
Toen de live shows begonnen was hij de grote favoriet, hij werd de hemel ingeprezen. Nu valt iedereen hem ineens persoonlijk aan. Meerder malen gehoord: Jim moet dood, Jim is een eikel, hij is arrogant enz. enz. enz.
Hij kan er toch niets aan doen? Val de stemmers lastig en laat Jim in zijn waarde.
Trouwens zo'n hoogvlieger is Jamai nou ook weer niet hoor. Hij kan gewoon leuk zingen, that's all (en een idool is hij al helemaal niet).
Hind: zij kon zingen (maar was wel weer een beetje saai)...
quote:De stemmers lastig vallen zou ook niet getuigen van hoog niveau hoor
Op dinsdag 4 maart 2003 19:33 schreef ramses het volgende:
Ik vind het heel zielig als mensen Jim persoonlijk gaan beledigen. Ik bedoel, hij kan er toch ook niets aan doen dat hij in de finale zit?Ik denk niet dat hij er (als hij dat überhaupt zou willen) de laatste rondes nog uit mocht stappen.
Toen de live shows begonnen was hij de grote favoriet, hij werd de hemel ingeprezen. Nu valt iedereen hem ineens persoonlijk aan. Meerder malen gehoord: Jim moet dood, Jim is een eikel, hij is arrogant enz. enz. enz.
Hij kan er toch niets aan doen? Val de stemmers lastig en laat Jim in zijn waarde.
Trouwens zo'n hoogvlieger is Jamai nou ook weer niet hoor. Hij kan gewoon leuk zingen, that's all (en een idool is hij al helemaal niet).
Hind: zij kon zingen (maar was wel weer een beetje saai)...
quote:Lin1406 je mag op dit forum niet voor Jamai zijn, want dan wordt je persoonlijk aangevallen......ik heb het ook al gemerkt, daarom kom ik ook hier heel weinig, maandag ben ik voor het laatst geweest, ik was heel melig, dus ik reageerde veel, maar dat werd niet erg gewaardeerd, omdat hier allemaal Jimmers zitten!
quote:Euhhh omdat dit een Jim topic is misschien???
Op dinsdag 4 maart 2003 21:14 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Lin1406 je mag op dit forum niet voor Jamai zijn, want dan wordt je persoonlijk aangevallen......ik heb het ook al gemerkt, daarom kom ik ook hier heel weinig, maandag ben ik voor het laatst geweest, ik was heel melig, dus ik reageerde veel, maar dat werd niet erg gewaardeerd, omdat hier allemaal Jimmers zitten!
quote:Oh ja en dat doen jullie natuurlijk helemaal niet bij de Jim-aanhangers he?!? Ik ben al zo vaak persoonlijk aangevallen hier
Lin1406 je mag op dit forum niet voor Jamai zijn, want dan wordt je persoonlijk aangevallen......
quote:Nouja! Hey hallo! Als zij uit het niets braakneigingen krijgt van mij mag ik DAAR misschien even iets van zeggen?? Al was je 1000 keer helemaal verliefd op Jamai interesseert me geen ****! Ik vind het zwaar triest als mensen gaan doen of ze nog niet eens in dezelfde provincie als Jim kunnen zijn, dat gaat toch nergens over.. Kom ik met 'n zwaar terechte 'aansteller', krijgt zij alweer braakneigingen (die heeft echt maagklachten hoor
Lin1406 je mag op dit forum niet voor Jamai zijn, want dan wordt je persoonlijk aangevallen......ik heb het ook al gemerkt, daarom kom ik ook hier heel weinig, maandag ben ik voor het laatst geweest, ik was heel melig, dus ik reageerde veel, maar dat werd niet erg gewaardeerd, omdat hier allemaal Jimmers zitten!
En voor jamai en persoonlijk aangevallen worden? Moet je eens opletten hoe je 't op je dak krijgt als je een keer zegt dat je Jim zo leuk vind, das pas grappig!
quote:Dat zeg ik
Op dinsdag 4 maart 2003 23:32 schreef Taurus het volgende:[..]
En voor jamai en persoonlijk aangevallen worden? Moet je eens opletten hoe je 't op je dak krijgt als je een keer zegt dat je Jim zo leuk vind, das pas grappig!
Klik hier om de uitzending nog eens te bekijken: http://info.omroep.nl/vara?nav=fwuhFsHzGHEkCeF
Maar hier op het forum zitten er toch een stelletje duffe dozen die het niet kunnen hebben dat Jim ondanks alle kritieken toch de finale heeft gehaald en persoonlijk moeten gaan worden. En daar kots ik dus echt op. Get over it. Is het dan zo moeilijk om de bal te spelen ipv de man? Het is maar een tv-programma zeg.
quote:Helemaal mee eens, maar als ik persoonlijk wordt aangevallen,
Op woensdag 5 maart 2003 02:52 schreef CJ het volgende:
Ach ja, beetje sneu dat mensen zo pissed reageren als je voor iemand bent. Jim en Jamai gaven vanavond op tv aan dat ze er zo'n gigantische hekel aan hadden dat fans onderling ruzie zaten te maken over wie nou beter was. Jamai gunt Jim de overwinning, en Jim wil dat Jamai wint.Klik hier om de uitzending nog eens te bekijken: http://info.omroep.nl/vara?nav=fwuhFsHzGHEkCeF
Maar hier op het forum zitten er toch een stelletje duffe dozen die het niet kunnen hebben dat Jim ondanks alle kritieken toch de finale heeft gehaald en persoonlijk moeten gaan worden. En daar kots ik dus echt op.
Get over it. Is het dan zo moeilijk om de bal te spelen ipv de man? Het is maar een tv-programma zeg.
quote:En dat zeg jij..
Op woensdag 5 maart 2003 09:50 schreef lin1406 het volgende:[..]
Helemaal mee eens, maar als ik persoonlijk wordt aangevallen,
vat ik dat ook persoonlijk op.
Ik vind Jim een leuke gozer alleen mijn mening is dat hij niet kan
zingen. Dat mag toch?
En Taurus moet gewoon discussieren en niet zo moeilijk doen.
quote:Ik lag zaterdag rond de klok van 12 wel, oke.
Op woensdag 5 maart 2003 09:52 schreef Taurus het volgende:[..]
En dat zeg jij..
quote:Van mij mag je. Ik heb nooit gezegd dat ik denk dat Jim gaat winnen ofzo. Dus je lacht je maar helemaal gek.
Op woensdag 5 maart 2003 10:11 schreef lin1406 het volgende:[..]
Ik lag zaterdag rond de klok van 12 wel, oke.
quote:We kunnen ook samen kijken.
Op woensdag 5 maart 2003 10:16 schreef Taurus het volgende:[..]
Van mij mag je. Ik heb nooit gezegd dat ik denk dat Jim gaat winnen ofzo. Dus je lacht je maar helemaal gek.
Zal ie hard nodig hebben om 1ste te worden, Jamai is toch de échte entertainer, en Jim wordt een 1 dagsvlieg.... Jamai is meer een paul de leeuw achtig iets
'Iedereen denkt maar dat ik heel rijk ben'
Van de 7626 zingende kandidaten die begonnen in het RTL4 programma 'Idols' zijn alleen de 15-jarige havo-scholier Jim Bakkum uit Egmond en de 16-jarige Jamai nog over. Zaterdagavond staan ze in de finale. In het Jim-Journaal brengt het Noordhollands Dagblad elke dag notities over de spannendste week van zijn leven.
'Idols' is een geldmachine. Reclame, sms-berichten, de geplande Ahoy-concerten en (straks) de cd-verkoop: elke tak van de showbusiness verdient er aan. Op tv lijkt Jim ook omringd door die weelde. Mooie kleren. Logeren in hotels. ,,Iedereen denkt daarom maar dat ik heel rijk ben. Maar ze weten niet dat ik de kleren die ik tijdens de tv-uitzendingen draag, alleen maar te leen krijg. Na het programma moet het allemaal weer terug. Hoewel ik ook een keer wat met korting van een modezaak heb gehad.'' Toch heeft zijn portemonnee een beetje baat bij 'Idols'. ,,Door die uitzendingen heb ik op vrijdag en zaterdag geen tijd meer om uit te gaan. Dat scheelt.''
Jim rijk? ,,Vergeet het maar'', zegt zijn vader Jan. ,,De kandidaten krijgen geen vergoeding voor het meedoen aan 'Idols'. Ook als familie worden we echt niet in de watten gelegd. Iedere zaterdag nemen we gewoon brood mee naar de studio.'' Ze klagen niet, hoor. Daarvoor vinden ze het allemaal veel te mooi, wat Jim nu overkomt. ,,We zien het als een goed doel. Want je weet natuurlijk nooit hoe het straks uitpakt, met zijn cd's en optredens. Maar laten ze nou niet denken dat we er al aan verdienen. Het kost ons nu alleen maar geld. Omdat we Jim zo veel mogelijk willen begeleiden, neem ik steeds vrije dagen.'' Jan heeft een eigen timmerbedrijfje. ,,Maar aan werken kom ik amper meer toe. Ik zeg wel eens tegen Jim dat hij straks een hoop goed te maken heeft, met zijn zangcarrière.''
In de aanloop naar de roem had het idool gisteren een druk dagje. Overdag werkte hij in de platenstudio aan zijn eerste single, gisteravond zat hij met zijn broer Danny en Jamai aan tafel bij het tv-programma B&W. Daarna moesten de sterren weer verder met de producers om hun singles in te zingen. En morgen weer, want het resultaat moet volgende week in de winkel liggen.
In de auto terug van het tv-optreden waren ze met zijn drietjes. Vader Jan, moeder Marja en broer Danny achterin. Net toen ze het onderweg een beetje vreemd begonnen te vinden zonder hun ontbrekende huisgenoot zetten ze de radio aan. Was Jim ervoor. Zingend. Reden ze Egmond binnen, zagen ze al die posters weer voor de ramen. Overal zijn gezicht. Was-ie toch een beetje bij ze.
JAN VRIEND
quote:Ja, lekker.
Op woensdag 5 maart 2003 11:05 schreef CJ het volgende:
Wil er iemand een bakje koffie?
Anyway, ik heb toch maar besloten om helemaal voor Jim te gaan. Jamai is wel leuk en erg grappig maar zoals Jim de afgelopen twee keer (en ook een aantal keren daarvoor) gepresteerd heeft was gewoon fenomenaal. Ik merk ook dat ik het meest naar zijn optredens luister en kijk (via de Idols-site). Dus:
.
Jim! Jim! Jim! Jim! Jim! Jim! Jim!!!
quote:Stel je niet zo aan. Je bent zelf een bakvis
Op woensdag 5 maart 2003 13:41 schreef SmashBro het volgende:
*pompoms uit de kast trekt*Jim! Jim! Jim! Jim! Jim! Jim! Jim!!!
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 13:41 schreef SmashBro het volgende:
*pompoms uit de kast trekt*Jim! Jim! Jim! Jim! Jim! Jim! Jim!!!
quote:Die was duidelijk bezorgd maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
Op woensdag 5 maart 2003 13:36 schreef Christine het volgende:
Ik vond Jim's moeder niet heel erg leuk doen, zaterdag
Wat duidelijk zichbaar was tijdens het terugblikken waar Jim nog spek op zijn wangen had bij de eerste audities en er nu duidelijk een meer ingevallen gezicht is.
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 16:14 schreef SmashBro het volgende:
Ik wil een Jim dekbedovertrek.
quote:Ik zie het nu pas. Ik heb er geen woorden voor.
Op woensdag 5 maart 2003 17:42 schreef Tania18 het volgende:Echt geweldig die toevoeging bij FAQ!!!
quote:Tis net een albino uit Ethiopië
Op woensdag 5 maart 2003 14:05 schreef marky het volgende:[..]
Wat duidelijk zichbaar was tijdens het terugblikken waar Jim nog spek op zijn wangen had bij de eerste audities en er nu duidelijk een meer ingevallen gezicht is.
quote:Kan je nagaan... en zelfs DAN issie nog lekker
Op woensdag 5 maart 2003 17:45 schreef Superdragon het volgende:[..]
Tis net een albino uit Ethiopië
quote:En dan van die leuke kleine jim kussentjes erbij JA JA JA! Ik wil het ik wil het ik wil het!
Op woensdag 5 maart 2003 16:14 schreef SmashBro het volgende:
Ik wil een Jim dekbedovertrek.
quote:Helemaal top gewoon.
Op woensdag 5 maart 2003 17:44 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ik zie het nu pas. Ik heb er geen woorden voor.
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:42 schreef Tania18 het volgende:[..]
Echt geweldig die toevoeging bij FAQ!!!
quote:Ik zie het nu ook pas! Dat is pas reclame maken! Daar kan geen poster tegen op.
Op woensdag 5 maart 2003 17:44 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ik zie het nu pas. Ik heb er geen woorden voor.
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Jim nou de jongste Idols winnaar ter wereld met z'n 15 jaar?
* CJ was in een creatieve bui vanavond
quote:De vorige keer was je ook al zo zeker van het feit dat Jim zou blijven. En toen bleef-ie inderdaad. Dus uhm... Wat weet jij dat ik niet weet? Als jij iets weet wat ik niet weet dan wil ik het namelijk ook eigenlijk wel weten.
Op woensdag 5 maart 2003 22:20 schreef ilona-scuderia het volgende:
Jim wint heel gemakkelijk zaterdag,Jim heeft 't gewoon allemaal...
quote:Ik snap niet zo goed waarom sommigen het leuker vinden om degene waar ze niet voor zijn af te kraken dan degene waar ze wel voor zijn te promoten..
Op woensdag 5 maart 2003 21:22 schreef charmed_angel het volgende:
hihi
Al het commentaar over "die" Jim... dat hij niet kan zingen..
Die jongen heeft een hele aparte mooie stem...
Bijzonder, net zoals je Sinatra ook gelijk herkent..
Hij zingt niet perfect.. dat nasale dat hoor ik ook wel..
Dus daar zal nog aangesleuteld moeten worden..
Alleen die fouten hoor je bij Jamai ook..
Foute engelse uitspraak, verkeerd ingezet..
Dewi zong ook regelmatig onzuiver..
Al met al vind ik dat alles rond "die" Jim erg opgeblazen wordt.
En dat hij niet kan zingen is echt belachelijk... !!
Die stem ontwikkeld zich alleen maar mooier en beter...
Hij ziet er goed uit, heeft humor, en is vrij droog..
We zullen echt nog heel veel van hem horen..
En als we het over uiterlijk hebben, dan denk ik dat juist wanneer Jamai wint, mensen stemmen om zijn uiterlijk...
Jamai zingt goed, en doet het leuk.. maar heus niet beter dan de andere finalisten...
Kijk nog eens onbevooroordeeld naar de optredens...
Prima hoor dat iemand op Jamai stemt, maar zeik "die" Jim niet zo af...
Dat slaat echt nergens op..
Ik ben 32 jaar, Ik drink geen Breezer en ik heb een zoon van 11 die op Jamai stemt... *)7
Supportersbloemetje van Henny Huisman
BAKKUM-Een rommelig ontbijtje, gisterochtend bij huize Bakkum. Jamai is bij ze blijven slapen. Tot heel laat hebben Jim en hij de nacht ervoor zitten praten over de gekte waarin ze zijn beland. Volgens de regels zijn ze rivalen, misschien. Maar in de schaduw van de schijnwerpers voelen ze zich vooral lotgenoten.
Jamai: ,,Als je dit allemaal samen meemaakt, snap je elkaar het beste.'' Na de boterhammen dubben de jongens over hun laarzen. ,,Zal ik die van Jamai weer aantrekken vandaag?''
Vader Jan is al naar zijn werk. Een timmerklus. Op de bank speelt Jim's oudere broer Danny op zijn gitaar. Eigenlijk had hij allang naar school gemoeten. ,,Maar ik kan mijn hoofd er echt niet bij houden.'' Nog maar een akkoordje op de snaren dan maar. Aan de zijlijn van 'Idols' hebben Jim en hij het al op een ander akkoordje gegooid. ,,We denken aan een bandje, samen. Met Jim als zanger en ik als muzikant op de achtergrond.''
Maar dat is voor later. Nu is er haast, haast. Snel nog een slok thee en vlug wat gel in de haren. Op de stoep staat al een joekel van een BMW klaar om de jongens weer naar de platenstudio te brengen. ,,Goed nieuws'', vertelt Jim. ,,Ik ken de tekst van mijn nieuwe liedje nu helemaal uit mijn hoofd.'' Met een kusje bedankt Jamai voor de logeerpartij. ,,Dag mama-Marja. Tot vrijdag.'' Dan zien ze elkaar weer bij de 'Idols'- repetities.
Ze zouden gistermiddag nog een uurtje naar het strand, Jim en zijn moeder. Maar daar komt niks van terecht. De cd-opnamen houden hem tot 's avonds bezig. Bij thuiskomst ziet hij een mega-boeket dat de bloemist heeft gebracht. 'Veel succes zaterdag', staat op het kaartje. 'Groeten, Henny Huisman'. ,,Wat leuk'', vindt Jim. ,,Fantastisch'', zegt zijn moeder. ,,Jammer dat Henny niet zelf langs kwam. Ik had hem graag in het echt willen zien.''
Nog maar even met een prangende vraag bij Henny in Bakkum langs gereden. Want hij had het toch niet zo op 'Idols'? Mister Soundmix mag dan niet blij zijn dat de nieuwe tv-hit zijn eigen talentenshow van de buis heeft verdrongen, toch is hij fan van Jim, vertelt hij. Voor het kamerraam van de Huismannetjes hangt zelfs een Jim-poster. ,,Jim ís gewoon een idool. En een jongen die zó dicht bij woont, gun je toch het succes?'' Maar 'Idols'? Hou op over 'Idols'. ,,Zonder 'Idols' wisten ze tweeduizend jaar geleden al dat een timmermanszoon met talent populair kon worden.''
JAN VRIEND
quote:Aaaah!
Op donderdag 6 maart 2003 13:17 schreef Minnie_ het volgende:
www.nhd.nlNog maar even met een prangende vraag bij Henny in Bakkum langs gereden. Want hij had het toch niet zo op 'Idols'? Mister Soundmix mag dan niet blij zijn dat de nieuwe tv-hit zijn eigen talentenshow van de buis heeft verdrongen, toch is hij fan van Jim, vertelt hij. Voor het kamerraam van de Huismannetjes hangt zelfs een Jim-poster. ,,Jim ís gewoon een idool. En een jongen die zó dicht bij woont, gun je toch het succes?'' Maar 'Idols'? Hou op over 'Idols'. ,,Zonder 'Idols' wisten ze tweeduizend jaar geleden al dat een timmermanszoon met talent populair kon worden.''
JAN VRIEND
Hennie! Hennie! Hennie!
quote:
Hou op over 'Idols'. ,,Zonder 'Idols' wisten ze tweeduizend jaar geleden al dat een timmermanszoon met talent populair kon worden.''
quote:Uw zoon is verstandig.
Op donderdag 6 maart 2003 07:21 schreef cpcpb het volgende:Ik ben 32 jaar, Ik drink geen Breezer en ik heb een zoon van 11 die op Jamai stemt... *)7
quote:Een andere situatie denk ik. Bart was iedere dag op TV en zong het nummer regelmatig en Jim heeft het maar een keer gezongen. Jammer overigens dat hij het niet nog een keer weer voor de finale zingt.
Op vrijdag 7 maart 2003 10:33 schreef SmashBro het volgende:
Dat nummer I'll Be dat ie vorige week zong was wel mooi, en veel mensen (waaronder de jury) zeiden dat ze het nog niet kenden en mooi vonden. Hetzelfde gebeurde bij Bart in Starmaker met het nummer Supergirl van Raemonn (dat eigenlijk dankzij Bart een grote hit werd), zal I'll Be hetzelfde gaan gebeuren?
Geen huldiging uit angst voor menigte
EGMOND-BINNEN-Van de 7626 zingende kandidaten die begonnen in het RTL4-programma 'Idols' zijn alleen de 15-jarige havo-scholier Jim Bakkum uit Egmond en de 16-jarige Jamai nog over. Zaterdagavond staan ze in de finale. In het Jim-Journaal brengt het Noordhollands Dagblad elke dag notities over de spannendste week van zijn leven.
Wat te doen na de finale van 'Idols'? Een rijtoer door het dorp en dan de huldiging van Jim in de muziektent op het Kerkplein. Enthousiaste dorpsgenoten van Jim wilden er echt wat moois van maken. Helaas, alle plannen zijn afgeblazen. Reden: Egmond-Binnen leent zich niet voor een grote ontvangst.
Voorzitter Jos Apeldoorn van de 'Stichting Muziektent Egmond-Binnen' vertelt dat ze toen Jim in de finale kwam afgelopen zondagavond vol enthousiasme bij elkaar zijn gaan zitten. Jan en Marja Bakkum (de ouders van Jim) waren er ook bij.
Maar van het oorspronkelijke plan bleef uiteindelijk weinig over. ,,We wilden het in de muziektent doen, maar langzamerhand begonnen we hem te knijpen'', zegt Apeldoorn. ,,We kunnen Jim wel veilig stellen, maar als er straks een heleboel mensen op de huldiging afkomen, moet je niet hebben dat kinderen, die vooraan staan bij de dranghekken, flauwvallen of nog erger.''
Besloten is om voorlopig van een huldiging af te zien. Apeldoorn: ,,We willen Jim nog wel wat aanbieden, maar dat doen we nog wel eens. Ik heb overigens begrepen dat ze in Schoonhoven, de woonplaats van Jamai, dezelfde problemen hebben.''
Burgemeester Paul de Winter van Bergen, waartoe Egmond behoort, weet te melden dat Jim zondag helemaal niet in Egmond zal zijn. ,,We hebben contact gehad met de vader van Jim en namens hem kan ik meedelen dat hij dan op een geheime locatie is.''
Ook bij de gemeente hebben ze de verrichtingen van het tieneridool op de voet gevolgd. ,,In het college is afgesproken dat Jim te zijner tijd zal worden ontvangen op het gemeentehuis. We zijn er trots op dat hij het zo ver heeft geschopt, het is leuk voor je gemeente'', aldus De Winter.
Een echte fan van 'Idols' kan de burgemeester niet worden genoemd. ,,In het begin heb ik een aantal uitzendingen bekeken, maar die vond niet om aan te zien. Maar toen Jim zo ver kwam, heb ik wel weer gekeken.''
Bezorgd is hij wel. ,,Ik hoop dat bij RTL 4 de volledige verantwoording wordt genomen voor de nazorg van die jonge mensen.''
ROEL VAN LEEUWEN
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:49 schreef Christine het volgende:
Ik kwam op deze 'leuke' breezah-jimsite terecht...
quote:hEt iS bIJnA hELuMaAl iN bReEzAh-sTyLe GeTyPt
Op vrijdag 7 maart 2003 14:09 schreef Taurus het volgende:[..]
Wat is er mis met die fanpage dan?
quote:Zoiets noem ik nou vieze aanstellerij.
Op vrijdag 7 maart 2003 15:09 schreef Christine het volgende:[..]
hEt iS bIJnA hELuMaAl iN bReEzAh-sTyLe GeTyPt
Site ziet er goed uit hoor mensjes
quote:Inderdaad het getypte valt mee, maar heb je de inhoud gelezen?
Op vrijdag 7 maart 2003 16:00 schreef DarkMaxie het volgende:
Zoiets noem ik nou vieze aanstellerij.
Ik heb de website even bekeken en het enige wat BrEeZah is getypt zijn de kopjes bovenaan de pagina's en de invuldingen in het gastenboek. Je kan overdrijven natuurlijk...beetje jammer zou ik zeggen.
Ik postte de site omdat ik altijd wel dacht "nah dat valt toch best mee met het breezah gehalte" maar dit bevestigte voor mij wel weer het eea. Maar waarschijnlijk zijn er genoeg breezah mensjes die fan zijn van dewi of hind of jamai...
Verder niks slechts over de site, het viel me enkel op. (en ik hou niet zo van die breezah style)
quote:Ik word de laatste tijd een beetje strontziek van dat gezeik over Breezah style dit, breezah kinderen dat, breezahsletjes dus, breezah zo. Til jezelf nou eens over dat kinderachtige gedoe heen....anders lijk je meer BreEzAh dan die (volgens jullie) BrEeZah mensen zelf.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:09 schreef Christine het volgende:[..]
Inderdaad het getypte valt mee, maar heb je de inhoud gelezen?
Ik postte de site omdat ik altijd wel dacht "nah dat valt toch best mee met het breezah gehalte" maar dit bevestigte voor mij wel weer het eea. Maar waarschijnlijk zijn er genoeg breezah mensjes die fan zijn van dewi of hind of jamai...
Verder niks slechts over de site, het viel me enkel op. (en ik hou niet zo van die breezah style)
[Dit bericht is gewijzigd door DarkMaxie op 07-03-2003 16:16]
quote:wees gerust meid, jij bent anders...jij bent een mooie BrEeZaH!
Op vrijdag 7 maart 2003 16:14 schreef DarkMaxie het volgende:[..]
Ik word de laatste tijd een beetje strontziek van dat gezeik over Breezah style dit, breezah kinderen dat, breezahsletjes dus, breezah zo. Til jezelf nou eens over dat kinderachtige gedoe heen....anders lijk je meer BreEzAh dan die (volgens jullie) BrEeZah mensen zelf.
quote:Ja en als jij nou eens gaat fietsen. Ik lust die dingen niet eens kan je nagaan.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:15 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
wees gerust meid, jij bent anders...jij bent een mooie BrEeZaH!
ontopic: Die Jimsite is oke
quote:* Doopy-X- heeft al een rijbewijs
Op vrijdag 7 maart 2003 16:17 schreef DarkMaxie het volgende:[..]
Ja en als jij nou eens gaat fietsen. Ik lust die dingen niet eens kan je nagaan.
ontopic: Die Jimsite is oke
ik zei toch dat je anders was!
ontopic: JIM
quote:Tuurlijk.... wat jij wilt toch?
Op vrijdag 7 maart 2003 16:19 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
* Doopy-X- heeft al een rijbewijs
ik zei toch dat je anders was!
ontopic: JIM
Jim gaat vast winnen.. Ben benieuwd wat voor iets charlotte morgen weer aan heeft...
Het is overigens een zwak argument het breezer gehalte van Jim. Bedenk eens iets nieuws, iets zinnigs.
quote:zonder twijfel.....zolang alle 13/14/15/16 jarigen nog SMS tegoed hebben hoeft jimbo zich geen zorgen te maken.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:23 schreef DarkMaxie het volgende:[..]
Tuurlijk.... wat jij wilt toch?
Jim gaat vast winnen.. Ben benieuwd wat voor iets charlotte morgen weer aan heeft...
quote:ok, z'n stem is saai
Op vrijdag 7 maart 2003 16:24 schreef marky het volgende:
Jemig wat een gezeik weer over dat breezer gedoe.Het is overigens een zwak argument het breezer gehalte van Jim. Bedenk eens iets nieuws, iets zinnigs.
quote:Hehe eindelijk iemand aan mijn kant
Op vrijdag 7 maart 2003 16:24 schreef marky het volgende:
Jemig wat een gezeik weer over dat breezer gedoe.Het is overigens een zwak argument het breezer gehalte van Jim. Bedenk eens iets nieuws, iets zinnigs.
quote:Tuuuuurlijk. Oja ik ben 17? Mag ik dan officieel nog wel bij de BrEeZah's? lol. aanstellers
Op vrijdag 7 maart 2003 16:24 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
13/14/15/16 jarigen
quote:officieel niet maar als je goed je best doet is er denk nog wel een plekje vrij!
Op vrijdag 7 maart 2003 16:28 schreef DarkMaxie het volgende:
Tuuuuurlijk. Oja ik ben 17? Mag ik dan officieel nog wel bij de BrEeZah's? lol. aanstellers
quote:Dat is echt een pak van m'n hart!
Op vrijdag 7 maart 2003 16:29 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
officieel niet maar als je goed je best doet is er denk nog wel een plekje vrij!
Maar goed.. genoeg BreEzAh gelul.. ontopic nu anders wordt Smashbro boos. smashbro
Trouwens ik vind die stem van Jim niet zo heel erg slecht hoor. Als je kijkt naar het totale plaatje, dan vind ik Jim toch beter dan Jamai.
Een heleboel mensen doen namelijk alsof Jamai zo'n zanger van wereldformaat is, wordt wakker: dat is hij niet!!!
quote:en hoe zou DAT nou komen?
Op vrijdag 7 maart 2003 16:40 schreef ramses het volgende:
Hij heeft twee nummers compleet verknalt en nog gaat hij door.
Terwijl Hind of Dewi er gelijk uitvliegen als ze een verkeerde noot raken.
quote:Klopt, dar waren Dewi en Hind maar hij is vocaal iig een STUK sterker dan dat lekkere ventje van 15
Een heleboel mensen doen namelijk alsof Jamai zo'n zanger van wereldformaat is, wordt wakker: dat is hij niet!!!
quote:Veel mensen willen gewoon per se niet dat Jim wint (omdat Jim er blijkbaar iets aan kan doen dat Hind eruit ligt, hij had nooit zo populair mogen worden, hij mag geen jonge meisjes achter zich aan hebben, hij mag absoluut niet winnen want het is 'n eikel zonder persoonlijkheid en kan niet zingen en hij staat alleen in de finale om z'n uiterlijk, oh en hij is veel te jong, ook een heel goed argument om 'n hekel aan iemand te hebben natuurlijk
Op vrijdag 7 maart 2003 16:40 schreef ramses het volgende:
Ik denk dat het al wel bewezen is dat Jim een idool is. Hij heeft twee nummers compleet verknalt en nog gaat hij door.
Terwijl Hind of Dewi er gelijk uitvliegen als ze een verkeerde noot raken.Trouwens ik vind die stem van Jim niet zo heel erg slecht hoor. Als je kijkt naar het totale plaatje, dan vind ik Jim toch beter dan Jamai.
quote:daar ben ik het nou helemaal mee eens
(Overigens vind ik gareth Gates ook niet echt fantastisch zingen, ja knap hoor omdat hij stottert.... tja als dat het criterium is... ???)
Jim echter, heeft een byzondere stem, die heus met oefening en ouder worden nog veel en veel mooier wordt..
t'komt goed met Jim...
De grootste klagers betrappen zich er straks op dat ze mp3-tjes van Jim downloaden... wedden?
Stem Jim
quote:En wat als hij ook nog eens de baard in de keel krijgt
Op vrijdag 7 maart 2003 16:53 schreef cpcpb het volgende:[..]
Jim echter, heeft een byzondere stem, die heus met oefening en ouder worden nog veel en veel mooier wordt..
quote:geldt dan ook voor jamai
Op vrijdag 7 maart 2003 17:01 schreef Boulie het volgende:[..]
En wat als hij ook nog eens de baard in de keel krijgt
quote:Sorry.. maar die heeft ie al
Op vrijdag 7 maart 2003 17:01 schreef Boulie het volgende:[..]
En wat als hij ook nog eens de baard in de keel krijgt
quote:Wat als ze dat nog niet hebben
Op vrijdag 7 maart 2003 17:10 schreef Sven- het volgende:[..]
Sorry.. maar die heeft ie al
Evenals Jamai..
quote:En ook nog eens een uitstraling heeft van 0,0 .....
Op vrijdag 7 maart 2003 16:54 schreef Manono het volgende:
He guys, is het jullie opgevallen dat JIM NIET KAN ZINGEN!!!
quote:Hoezo wat als
Op vrijdag 7 maart 2003 17:14 schreef Boulie het volgende:[..]
Wat als ze dat nog niet hebben
quote:Nee? Mij niet...
Op vrijdag 7 maart 2003 16:54 schreef Manono het volgende:
He guys, is het jullie opgevallen dat JIM NIET KAN ZINGEN!!!
Het zou natuurlijk pas echt vreemd zijn als Jim een stem zou hebben zoals Hind... dan krijgen we een Jim Joling LOLOL
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 18:01 schreef Henkmanz het volgende:
[afbeelding]heel juist
hij hangt daadwerkelijk zo voor mijn raam. en nu hopen dat iemand het ziet
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 14:15 schreef sweek het volgende:
Zit ie er nou nog in?
quote:Christen Unie toch die man??
Op vrijdag 7 maart 2003 19:31 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
![]()
![]()
! Hoe kom je aan die poster van Andre Rouvoet?
quote:Voor de kabinetsverkiezingen was er in hengelo een manifestatie van allerlei partijen
Op vrijdag 7 maart 2003 19:31 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
![]()
![]()
! Hoe kom je aan die poster van Andre Rouvoet?
Maar deze, (van Andre Rouvoet), paste het beste bij de poster van Jim. die witte rand aan de zijkant is eigenlijk de achterkant, die heb ik er afgeknipt omdat er anders christenunie naast stond
quote:idd
Op zaterdag 8 maart 2003 12:05 schreef schatje het volgende:[..]
Christen Unie toch die man??
'Jim en Jamai zijn me even tè relaxed'
EGMOND-BINNEN-Van de 7626 zingende kandidaten die begonnen in het RTL4-programma 'Idols' zijn alleen de 15-jarige havo-scholier Jim Bakkum uit Egmond en de 16-jarige Jamai nog over. Vanavond staan ze in de finale. Het laatste Jim-Journaal in het Noordhollands Dagblad, met notities over de spannendste week van Jim's leven.
Vrijdagochtend. Stilte voor de storm in huize Bakkum. Hoewel, van een storm is nog weinig te merken. Jim is zich in zijn kamer aan het klaarmaken voor de rit naar studio 22, waar om twaalf uur de repetities gaan beginnen: Schminken, zingen en veel wachten. De kamer ligt bezaaid met cadeautjes van fans. De avond daarvoor heeft het weer storm gelopen. Meisjes weten de woning inmiddels blind te vinden, zeker nu ze hebben gehoord dat Jamai er ook logeert. In de kamer liggen voornamelijk knuffels, maar ook tekeningen, kettinkjes en brieven. Liefdesbrieven. ,,Nee, nog geen huwelijksaanzoeken.''
Jamai, Jim's 'concurrent', logeert al sinds woensdag bij de Bakkumpjes in Egmond-Binnen. Hij staat nog te douchen. 'Step right up', galmt het ongegeneerd. Het klinkt als een klok en bewijst dat je inzingen het best kunt doen in de badkamer.
'Tell her' van Jim kennen alle gezinsleden inmiddels ook al van buiten. En de single van Charlotte, Jims vriendin die het tot de laatste dertig schopte in de Idols-voorrondes, is de afgelopen dagen ook al warm gedraaid in de cd-speler. 'No doubt about it' komt volgende week uit. En de single van Jim of Jamai (afhankelijk van wie er vanavond wint) ligt vanaf 18 maart in de platenwinkels.
Van stress is helemaal niks te merken. ,,Ze zijn wat tè relaxed met z'n tweeën'', constateert vader Jan. Het verbaast hem niet. Van competitie is al lang geen sprake meer. ,,Jim en Jamai zijn de beste vrienden. Daarom hebben ze hier de afgelopen dagen ook samen geoefend. Voor de gezelligheid.''
Willen ze nog steeds dat de ander wint? ,,Ze willen geen van beide meer winnen'', grinnikt Jan.
En dan gaan ze weer, op naar de studio, in de luxe Voyager van oom Loek, voor de repetities. Onder de klapperende vlaggetjes in de straat door en langs de huizen met Jim-posters (en hier en daar een Jamai-tje) en de spandoeken. Egmond-Binnen rijmt niet voor niets op winnen.
In Broek op Langedijk, bij 'Hole in the Wall' is de Jim-industrie op volle toeren gaan draaien. Bekers, T-shirts en posters liggen klaar voor verspreiding over het land. En op veertig fansites wordt de laatste stand van zaken bijgewerkt. Jim heeft al een eigen startpagina.
GERARD VAN ENGELEN
quote:Dat is zijn nieuwe eigen officiële site he, blijkbaar? Ziet er gelikt en stylish uit!
Op zaterdag 8 maart 2003 16:45 schreef ramses het volgende:
Ga naar www.jimmusic.nl
quote:
Aanmelden als FanJe bent nu aangemeld als persoonlijke fan van Jim
quote:Als het Jim gaat proef ik bij jou toch altijd een bepaalde ironie.
Op zaterdag 8 maart 2003 16:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat is ie cool die Jim, hij gedraagt zich cool en hij kijkt cool
Wat een cool mannetje...
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=333734
quote:Site zou vanavond om 12.00 ook pas online gaan.
Op zaterdag 8 maart 2003 17:06 schreef SmashBro het volgende:
De plaatjes en filmpjes enzo op die site werken alleen nog niet, op die van Jamai ook niet. Dat is wel jammer.
quote:Nee, ik ben niet ironisch, ik meen dat wat ik over Jim zei, hij is gewoon cool, misschien komt dat door Miep (z'n mental coach)
Op zaterdag 8 maart 2003 17:49 schreef schatje het volgende:[..]
Als het Jim gaat proef ik bij jou toch altijd een bepaalde ironie.
het is Jim Bakkum uit Egmond (-en eventueel Binnen erbij gezegd),
maar het is Jamaï (achternaam?) uit... ....nou in ieder geval niet Egmond
't Viel me net weer op tijdens het luisteren naar Yorin fm
Niet echt boeiend, maar het viel me op...
quote:Viel mij ook al op ja. Blijkbaar mag Jim wel met toenaam en woonplaats genoemd worden maar Jamai niet. Vaag.
Op zaterdag 8 maart 2003 19:10 schreef ramses het volgende:
Wat me eigenlijk opvalt is:het is Jim Bakkum uit Egmond (-en eventueel Binnen erbij gezegd),
maar het is Jamaï (achternaam?) uit... ....nou in ieder geval niet Egmond't Viel me net weer op tijdens het luisteren naar Yorin fm
quote:Zeg, 't is Idols hoor, niet Wie Is De Mol!
Op zaterdag 8 maart 2003 19:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Weet je wat ik ook wel maf vindt?
Nou?
Nou, Henny Huisman heeft Jim een bloemetje gestuurd om hem succes te wensen en je raad nooit waar Henny woont......................Bakkum!!!
quote:Jamai Loman uit Schoonhoven
Op zaterdag 8 maart 2003 19:10 schreef ramses het volgende:
Wat me eigenlijk opvalt is:het is Jim Bakkum uit Egmond (-en eventueel Binnen erbij gezegd),
maar het is Jamaï (achternaam?) uit... ....nou in ieder geval niet Egmond't Viel me net weer op tijdens het luisteren naar Yorin fm
for those who care...
quote:Maar het is wel vaag...
Op zaterdag 8 maart 2003 19:34 schreef SmashBro het volgende:[..]
Zeg, 't is Idols hoor, niet Wie Is De Mol!
.
quote:Ah nu snap ik het, zijn achternaam is natuurlijk niet pittig genoeg. Alleen "Jamai" is flashier.
Op zaterdag 8 maart 2003 19:38 schreef Shirley het volgende:[..]
Jamai Loman uit Schoonhoven
for those who care...
quote:Het is ook niet zo dat ik het niet weet en dat het geheim gehouden wordt ofzo, maar het viel me op dat het niet gezegd wordt.
Op zaterdag 8 maart 2003 19:38 schreef Shirley het volgende:[..]
Jamai Loman uit Schoonhoven
for those who care...
Het lijkt wel alsof Jim een soort publiek bezit is.
Ik keek laatst op de site van de prive (waarom weet ik ook niet) en daar staat zo'n archief op. Nou je wilt niet weten hoeveel keer Jim al op de voorpagina heeft gestaan! Mensen weten meer van hem dan van Jamai.
Dat probeer ik er eigenlijk mee te zeggen, zeg maar...
quote:Hij wordt ook wel de mannelijke JLo genoemd....
Op zaterdag 8 maart 2003 19:40 schreef SmashBro het volgende:[..]
Ah nu snap ik het, zijn achternaam is natuurlijk niet pittig genoeg. Alleen "Jamai" is flashier.
quote:De achternaam van Jim is ook niet zo flashy hoor... Bakkum
Op zaterdag 8 maart 2003 19:40 schreef SmashBro het volgende:[..]
Ah nu snap ik het, zijn achternaam is natuurlijk niet pittig genoeg. Alleen "Jamai" is flashier.
quote:Daar dacht ik ook meteen aan.
Op zaterdag 8 maart 2003 19:44 schreef ramses het volgende:[..]
De achternaam van Jim is ook niet zo flashy hoor... Bakkum
quote:Echt waar? Dat zou me niets verbazen want de websites van Will Young en Gareth Gates zijn ook in opdracht van de platenmaatschappij door hetzelfde bedrijf gemaakt (of door de rec.comp zelf kan ook natuurlijk).
Op zaterdag 8 maart 2003 17:53 schreef SmashBro het volgende:
Als je je aanmeldt op de site van Jim ben je ook meteen aangemeld op de site van Jamai
quote:Ja want ik wou me ook op de site van Jamai aanmelden maar dat hoefde al niet meer, kon zo inloggen.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:33 schreef CJ het volgende:[..]
Echt waar?
[edit] Dit is het verkeerde topic daarvoor he?
[Dit bericht is gewijzigd door Navelpluisje op 08-03-2003 20:58]
quote:Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ik ga wel erg hard lachen als ie wint.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
En ik wilde even melden dat Jim gaat winnen...
quote:Ik was 3 weken geleden er van overtuigd dat hij die avond eruit zou gaan
Op zaterdag 8 maart 2003 20:39 schreef SmashBro het volgende:[..]
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ik ga wel erg hard lachen als ie wint.
quote:Ik ben bang van niet.
quote:Ik denk het ook.
quote:Verrek je hebt gelijk.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:35 schreef SmashBro het volgende:[..]
Ja want ik wou me ook op de site van Jamai aanmelden maar dat hoefde al niet meer, kon zo inloggen.
Maar ik heb alleen maar een mailtje gekregen van Jim.
quote:
Beste CJ,Vanaf nu heb je je aangemeld als mijn persoonlijke Fan.
Met je persoonlijke Fan-ID kun je onder andere op mijn website Chatten, aan mij direct vragen stellen en kun je meedingen naar speciale prijzen.
Meer informatie hierover vind je op mijn website
quote:Ik ook. Ik denk dat Step It Up aanstaande donderdag in de winkel ligt.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:48 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben bang van niet.
het monotone geblère is alweer begonnen :r
Het uptempo nummer van Jamai was daarentegen wel wat aansprekender dan het ook wel catchy, maar toch iets meer laidback, nummer van Jim.
quote:Inderdaad en ik miste die hoge uithaal bij Jamai, iets wat Jim wel deed en nog goed ook.
Op zaterdag 8 maart 2003 22:19 schreef CJ het volgende:
Jim deed Your Song echt veel beter dan Jamai.Mooi zuiver, en afwisselend. Jamai zat er af en toe flink naast.
[Dit bericht is gewijzigd door Wodan op 08-03-2003 22:21]
Maar hij was vanavond echt gewoon goed. Hij zong alsof hij helemaal geen last had van zenuwen en speelde goed met z'n stem.
quote:Ik had eigenlijk verwacht dat z'n oudere broer er ook zo lekker uit zou zien... maar helaas.
Op zaterdag 8 maart 2003 22:24 schreef SmashBro het volgende:
Hij ziet er wel weer ontzettend lekker uit vandaag. Niet te geloven dat een 15-jarige al zo knap kan zijn.
quote:Ja da's jammer. Meestal is de oudste de lekkerste.
Op zaterdag 8 maart 2003 22:25 schreef CJ het volgende:[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat z'n oudere broer er ook zo lekker uit zou zien... maar helaas.
quote:Optiefen.
Op zaterdag 8 maart 2003 21:45 schreef ppotter het volgende:
check not en stem tegen jim!!
"Tell Her" komt dus ook wel in de top 5.
Awww, en aan het begin dacht hij echt niet dat ie ver zou komen
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 23:56 schreef Partygurl het volgende:
JIMMMMMMMMM jij komt ech wel op nmmr 1 jongen, daaag jamai
Allebei super goede singles, hoop dat ze beiden nu lekker gaan touren door het land.
quote:Zullen we eens wedden van niet ? Jim kan gewoon niet zingen. Dat ze dit niet eerder inzagen
Op zaterdag 8 maart 2003 23:37 schreef schatje het volgende:
Jim, helaas, jammer, maar je komt er ook wel.
quote:Dat is jouw mening, ik weet wel beter.
Op zondag 9 maart 2003 00:06 schreef EminemRulezz het volgende:[..]
Zullen we eens wedden van niet ? Jim kan gewoon niet zingen. Dat ze dit niet eerder inzagen
quote:* Jojogirl vindt dat Jim wel kan zingen.
Zullen we eens wedden van niet ? Jim kan gewoon niet zingen. Dat ze dit niet eerder inzagen
Maar dan nog, je hebt meer aan gillende meisjes die je lekker vinden dan aan de steun van de serieuze muziekcritici, als het gaat om geld verdienen en carriere maken in de popindustrie.
quote:Je kan zijn stem niet mooi vinden. Maar hij weet hem zeker wel goed te gebruiken, en kan dus echt wel zingen.
quote:Het behoordt idd tot de mogelijkheden dat Jim ooit eens mooi gaat zingen!
Op zondag 9 maart 2003 00:13 schreef SmashBro het volgende:en kan dus echt wel zingen.
quote:Zegt iemand die Eminem goed vindt.
quote:Lul niet.
Op zondag 9 maart 2003 00:14 schreef calvobbes het volgende:[..]
Het behoordt idd tot de mogelijkheden dat Jim ooit eens mooi gaat zingen!
quote:Tja, het haalt meteen de geloofwaardigheid van z'n hele post onderuit.
Op zondag 9 maart 2003 00:15 schreef schatje het volgende:[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |