excuses geaccepteerdquote:Op woensdag 28 april 2004 23:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja sorry, een film lijkt me toch vooral goed als het verhaal ook nog boeiend is. Je wint geen Oscar met een leuke setting en geinige kleurtjes.
ja, ik kreeg 'm zonder reklame..quote:Op woensdag 28 april 2004 23:25 schreef pascalheister het volgende:
[..]
kijk je altijd films voor de helft dan
Een vervolg.quote:City of Men: According to Variety, Helmer Fernando Meirelles' O2 Filmes is developing a sequel to multiple Oscar nominee City of God.
Lensing for the sequel, titled City of Men, is slated to begin in 2006. Paulo Morelli, Meirelles' partner in O2 Filmes, would likely direct the gangland epic set in Rio's hillside slums.
Miramax will not be involved this time around. At this stage, no distrib is involved with the project.
Douglas Silva and Darlan Cunha, two of the young actors in City of God, are expected to star in the sequel.
"City of Men" is also the title of a TV miniseries spinoff that has aired on Globo TV since 2002.
Silva and Cunha, now in their teens, topline the skein.
Meirelles has already directed a few episodes, and the duo will co-direct one of the new episodes as it begins its third season on Globo in the fall.
das dan weer jammer.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een vervolg.![]()
daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 28 april 2004 23:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Elke film is een film die je in één keer moet uitzien. Of je kijkt naar de hele film, of je zet hem uit en vergeet hem. Films in stukjes bekijken is IMO erg onhip.
mja smaken verschillen, vind het zelf een geweldige filmquote:Op zondag 19 december 2004 21:05 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben echt totaal flabbercasted van de cijfers en hoge waarderingen die aan deze film worden toebedeeld. Vind maar een stomme en saaie niets zeggende film. Ik kan echt totaal niet volgen wat mensen aan deze film vinden. Oke die voetscene, dat was wel hard, maar oke weer niet.
Ergens tussen de topics dat iemand het halverwege heeft uitgezet .. en dat kan ik heel goed begrijpen, heb deze film al meerdere keren aangezet en onderbroken maar kan het echt niet afkijken. Het lukt gewoon niet. Vind dat de film gewoon totaal niet opgang komt. Volgens mij mist deze film de 25% turning point zoals in Quest( dec. nummer) is beschreven![]()
Naar aanleiding van de reacties en omdat het op plaats #23 Top250 imdb staat ben ik het maar gaan kijken ,.. maar deze film hoort niet eens in de top 1000.
Het is geweld en gedoe way over de top. Het is niet on aardig maar zeker geen film die je gezien moet hebben. Vind maar standaard filmpie.
van mij krijgt het een 6.1
IMDB #23 8.7
Dit is echt de eerste keer dat ik waardering van IMDB niet vind kloppen.
En zo als andere zeggen een aanrader .. ABSOLUUT niet. Een afrader is het!
En nu niet gaan roepen dat ik een mainstream film liefhebber ben dat is niet waar, want films zoals Amores perros (2000) vind ik wel goed.
Zo dat moest ik even kwijt over deze film
Ik zal binnen een half jaar wel eens reageren.quote:Op maandag 20 december 2004 08:48 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
daar ben ik het niet mee eens.
voor mij maakt het ook niet uit of ik een film in een ruk of in stukken zie voor mijn mening over de film.
meestal heb ik geen 3 uur achter elkaar de gelegenheid om te kijken. bij films van anderhalf uur lukt dat wel.
over een half jaar weer een reaktiequote:Op vrijdag 24 december 2004 15:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zal binnen een half jaar wel eens reageren.
Maar nee, bij het standaard actie-epos maakt het minder uit, maar bij de "betere" film vind ik dat een onderbreking van een dag er soms voor kan zorgen dat een film heel wat minder impact heeft. Je zit dan gewoon niet meer in 't verhaal. Dat is bij mij toch zo. Als ik een film niet helemaal heb gezien, zal ik een volgende keer terug gewoon bij het begin... uhm.... beginnen.
Ik ook!! Prachtig (vooral ook omdat ik toen ik zelf in Brazilie op vakantie was wat dingetjes herkende...)quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:10 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het ook een geweldige film.
Hmm, dan had je wel lef om in dat soort buurten rond te lopenquote:Op vrijdag 24 december 2004 16:17 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Ik ook!! Prachtig (vooral ook omdat ik toen ik zelf in Brazilie op vakantie was wat dingetjes herkende...)
ik ben ruim over de helftquote:Op zondag 26 december 2004 13:03 schreef Op-zicH het volgende:
[..]
Hmm, dan had je wel lef om in dat soort buurten rond te lopen.
City of men wordt heel goed ontvangen, dus die serie ga ik zeker ook kijken.
Nou, zo'n buurten liggen onderaan de stad waar ik toen was, en je moest er zo'n beetje langs, maar dan keek je er van bovenaf op. Ik heb verder geen gangs gezien hoor, maar al die steegjes enzo waar je zo opkeek leek er heel veel op!quote:Op zondag 26 december 2004 13:03 schreef Op-zicH het volgende:
[..]
City of men wordt heel goed ontvangen, dus die serie ga ik zeker ook kijken.
Ben ook in de buurten zelf geweest. Kan wel, als je maar met iemand gaat die er zelf vandaan komt. Vreselijk intrukwekkend, hoewel een stúk minder geweldadig als in de film...quote:Op zondag 26 december 2004 13:03 schreef Op-zicH het volgende:
Ik heb de hele serie (2 dvd's , 9 afleveringen) afgelopen weekend gekeken , en is topquote:directed by Fernando Meirelles, Kátia Lund, Regina Casé, César Charlone, Paulo Lins and Paulo Morelli
Brazil 2003
Originally made as a four-part mini series to run during ”The Week of the Children” (October 15 to 18, 2002), it was such a huge success, that a second season was made in 2003. Not so much based upon, but rather inspired by Meirelles’ “City of God” (2002), the episode follow the maturing of two teenage boys, Laranjinha and Acerola, into men.
The stories take place in the slum of Rio and was filmed on location by the same team who made, and with many of the actors from, “City of God”, as well as local people, and are a gritty, violent, yet often humorous account of coming of age. We follow the two teenage boys Laranjinha and Acerola in their struggle against poverty.
Where “City of God” is an account of the history of the gangs, “City of Men” is more interested in the effect poverty and the surrounding gangs and drug trafficking affects the daily life of children. Each episode is thus focussed on one particular element, like education, the first kiss, rich vs. poor, “white” vs. “blacks” and eventual gang recruiting.
More outspoken here, than in “City of God”, is the documentary style. The location, the situations and the actors make it all look like real events. Opposite this, there are montages, who playfully introduces CGI and digital effects. The end result is dynamic and engaging. A must-see for everyone who loved "City of God".
ik heb het juist rustig aan gedaan, elke week 1 aflevering zo ongeveer.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:10 schreef Bullpit het volgende:
[afbeelding]
[..]
Ik heb de hele serie (2 dvd's , 9 afleveringen) afgelopen weekend gekeken , en is top![]()
ja dat is waar, hadden best meer afleveringen mogen zijnquote:
het leek er iig op dat de afleveringen niet kort achter elkaar zijn gemaaktquote:Op donderdag 24 februari 2005 21:32 schreef Bullpit het volgende:
[..]
ja dat is waar, hadden best meer afleveringen mogen zijn![]()
Inderdaad , moet je daarna ook nog eens kijken naar Palace II ( korte film , als extra op City of God dvd) ook met acerola en laranhinja , daar zijn het nog echt ukkiesquote:Op donderdag 24 februari 2005 21:38 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
het leek er iig op dat de afleveringen niet kort achter elkaar zijn gemaakt
acerola en laranhinja groeien duidelijk
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 05:03 schreef mozo het volgende:
veel info op www.vlakte.com/films kijk dusop Films
goede site
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |