abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8773373
Ik zie op FOK! veel mensen die een slecht beeld hebben van filmhuizen, en filmhuisfilms. Wat is hier de algemene opvatting?

Mijn mening is juist dat ik filmhuisfilms vaak dieper vind gaan en interessanter vind dan Hollywood-producties. Hoewel ik die laatste ook af en toe in de bioscoop kijk hoor, als ik ga voor lekkere actiescenes en special effects.
Naast de betere films is er imho ook een leukere sfeer in filmhuizen, gezellig café eraan vast om na te praten bijvoorbeeld. En minder schreeuwende popcorngooiende pubers om je aan te irriteren .

Maar sinds een paar jaar ben ik verslingerd aan filmhuis-films, en ga ik ongeveer eens per week naar Lux/Cinemarienburg (Nijmegen). Vanavond naar Cicade Deus.

Anyway, laat hier weten wat je betere bioscopen/films vindt en waarom. Ben benieuwd .

vrijdag 28 februari 2003 @ 14:37:56 #2
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8773501
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:31 schreef Frggl het volgende:

Maar sinds een paar jaar ben ik verslingerd aan filmhuis-films, en ga ik ongeveer eens per week naar Lux/Cinemarienburg (Nijmegen). Vanavond naar Cicade Deus.

Ik ben gisteren naar Cidade de Deus in Lux geweest. Het was voor mij voor het eerst dat ik in een niet-Hollywoodbioscoop naar een film ging. Het was anders, maar zeker een stuk gezelliger dan in de Cinestar hier in Enschede. Ik ga dit zeker vaker doen. Het probleem is alleen een beetje dat ik niemand in mijn vriendenkring heb zitten die hier ook van houdt, wat er dus meestal op neer komt dat ik zulke films op de minder legale manier bekijk.

O ja, zoals je hier kunt lezen vond ik Cidade de Deus helemaal geweldig.

vrijdag 28 februari 2003 @ 14:39:30 #3
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_8773534
Het is een beetje een supermarkt vergelijken met een speciaalzaak. Alhoewel filmhuis films niet per defenitie altijd beter zijn dan een mainstream film.

Lux is verder wel ok.

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_8773637
Tot een jaar of 7 geleden ging ik niet zoveel naar de film, alleen soms een simpele film met verjaardagen en uitjes en zo. Of James Bond of Star Wars (geweldig!) Maar toen ontdekte ik dat er veel meer is dan alleen hollywood en Amerika, en dat er in allerlei landen (ook Amerika, ook Nederland) geweldige films werden gemaakt. Sinsdien ga ik veel naar de film, veel 'filmhuisfilms' inderdaad. Als je echt bijzondere dingen wilt zien zal je toch je blik moeten verruimen en niet alleen naar Pathe gaan, maar ook die leuke filmhuizen in de buurt moeten bezoeken. Overigens hou ik ook soms best van 'populaire' films, zoals Lord of the Rings.
pi_8773657
Vorige week Bowling for Columbine in het Haagse Filmhuis gezien.

Dat is nou echt een 'gezellige' bioscoop met een leuke sfeer.
Verder draaien er heel wat interessante films, zo ook Spirited Away die bijna iedereen nu al op DivX heeft, geloof ik ...

vrijdag 28 februari 2003 @ 14:49:44 #6
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_8773741
Kleine tip voor de canal+ bezitters onder ons. Canal+ zend tegenwoordig vweel films uit die in de diverse filmhuizen hebben gedraaid zoals Abre los Ojos en La stanza de fliglio. Is toch wat laagdrempeliger dan de filmhuishoek in de videotheek.

nog een sub tip voor mensen uit Nijmegen. Ga eens naar de cinematheek (is pas verhuist naar een zijstraat van de st.Annastraat) die zijn gespecialeerd in filmhuis films.

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 14:53:52 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8773845
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:49 schreef Redman het volgende:
nog een sub tip voor mensen uit Nijmegen. Ga eens naar de cinematheek (is pas verhuist naar een zijstraat van de st.Annastraat) die zijn gespecialeerd in filmhuis films.
Yep, ze zitten nu om de hoek bij café St. Anneke (waarschijnlijk kunnen Nijmeegse Fok!kers het nu nog makkelijker vinden, Redman )
Ik kom er graag om de films te huren die ik in Lux of Cinemariënburg gemist heb. Wel vond ik het oude pand sfeervoller, met al die trapjes en kleine kamertjes enzo.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 23:23:58 #8
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8785495
Ik ga ook af en toe naar het filmhuis in Eindhoven: Plaza Futura.

Maar alleen als ik heb gehoord dat er een goeie film draait.
Het is idd zo dat ik daar nog nooit geirriteerd ben in de zaal, want hier komt tenminste iedereen om de film te kijken en niet om te kloten.

In Eindhoven hebben we trouwens ook een Cinematheek zitten (kleine berg), ik heb daar nog nooit iets niet gevonden. Tevens hebben ze ook bepaalde films op regisseur staan, dat is wel zo handig zoeken.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 28 februari 2003 @ 23:34:40 #9
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_8785724
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:53 schreef Frollo het volgende:
Wel vond ik het oude pand sfeervoller, met al die trapjes en kleine kamertjes enzo.
Idd. En dat was 100m lopen, nu moet ik 300m lopen . Met Lux/Cinemariënburg en Cinematheek mogen we hier in Nijmegen niet klagen... Nee, da mag dan nie. Bijkomend voordeel van Lux is dat ze geen pauze hebben.
pi_8786628
Ik ga weleens naar het filmhuis in Devente. Vooral de extra beenruimte vind ik prettig. Daarnaast is het drinken ook nog betaalbaar. Wat het filmaanbod betreft valt het mij op dat de films dieper op de personages ingaan. Het is meestal wat meer uitgewerkt en diepgaander dan de gemiddelde hollywoodfilm. Waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie beter is. Er zijn genoeg slechte filmhuisfilms en ook genoeg goede Hollywoodfilms. Beide kijk ik gewoon graag, al waar ik zin in heb. Ik vind het ook altijd gevaarlijk om filmhuisfilms per definitie al hoger te waarderen dan meer commercieel opgezette films. Op dat moment begint het al snel te lijken op een onderverdeling in laagcultuur en hoogcultuur en daar waag ik me niet aan.
Hmmzz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')