Mijn mening is juist dat ik filmhuisfilms vaak dieper vind gaan en interessanter vind dan Hollywood-producties. Hoewel ik die laatste ook af en toe in de bioscoop kijk hoor, als ik ga voor lekkere actiescenes en special effects.
Naast de betere films is er imho ook een leukere sfeer in filmhuizen, gezellig café eraan vast om na te praten bijvoorbeeld. En minder schreeuwende popcorngooiende pubers om je aan te irriteren .
Maar sinds een paar jaar ben ik verslingerd aan filmhuis-films, en ga ik ongeveer eens per week naar Lux/Cinemarienburg (Nijmegen). Vanavond naar Cicade Deus.
Anyway, laat hier weten wat je betere bioscopen/films vindt en waarom. Ben benieuwd .
quote:Ik ben gisteren naar Cidade de Deus in Lux geweest. Het was voor mij voor het eerst dat ik in een niet-Hollywoodbioscoop naar een film ging. Het was anders, maar zeker een stuk gezelliger dan in de Cinestar hier in Enschede. Ik ga dit zeker vaker doen. Het probleem is alleen een beetje dat ik niemand in mijn vriendenkring heb zitten die hier ook van houdt, wat er dus meestal op neer komt dat ik zulke films op de minder legale manier bekijk.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:31 schreef Frggl het volgende:Maar sinds een paar jaar ben ik verslingerd aan filmhuis-films, en ga ik ongeveer eens per week naar Lux/Cinemarienburg (Nijmegen). Vanavond naar Cicade Deus.
O ja, zoals je hier kunt lezen vond ik Cidade de Deus helemaal geweldig.
Lux is verder wel ok.
Dat is nou echt een 'gezellige' bioscoop met een leuke sfeer.
Verder draaien er heel wat interessante films, zo ook Spirited Away die bijna iedereen nu al op DivX heeft, geloof ik ...
nog een sub tip voor mensen uit Nijmegen. Ga eens naar de cinematheek (is pas verhuist naar een zijstraat van de st.Annastraat) die zijn gespecialeerd in filmhuis films.
quote:Yep, ze zitten nu om de hoek bij café St. Anneke (waarschijnlijk kunnen Nijmeegse Fok!kers het nu nog makkelijker vinden, Redman
Op vrijdag 28 februari 2003 14:49 schreef Redman het volgende:
nog een sub tip voor mensen uit Nijmegen. Ga eens naar de cinematheek (is pas verhuist naar een zijstraat van de st.Annastraat) die zijn gespecialeerd in filmhuis films.
Maar alleen als ik heb gehoord dat er een goeie film draait.
Het is idd zo dat ik daar nog nooit geirriteerd ben in de zaal, want hier komt tenminste iedereen om de film te kijken en niet om te kloten.
In Eindhoven hebben we trouwens ook een Cinematheek zitten (kleine berg), ik heb daar nog nooit iets niet gevonden. Tevens hebben ze ook bepaalde films op regisseur staan, dat is wel zo handig zoeken.
quote:Idd. En dat was 100m lopen, nu moet ik 300m lopen
Op vrijdag 28 februari 2003 14:53 schreef Frollo het volgende:
Wel vond ik het oude pand sfeervoller, met al die trapjes en kleine kamertjes enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |