Wat een geweldig goede film was dat zeg. Het gaat over de ghetto van Rio de Janeiro waar we de ontwikkeling van het criminele circuit volgen over een periode van ongeveer 20 jaar. Er zit vrij veel grove actie in. De film is heel kewl ge-edit en sommige scenes zijn egt erg krachtig. Tot nu toe de beste film van dit jaar en ik verwacht niet dat veel films er dit jaar voorbij gaan.
Een dikke 10-
Ghost Ship
horror... tja. niet zo van onder de indruk.
The Ring (US)
horror... 'k vond 'm redelijk, maar minder dan het Japanse origineel
The Devil's Backbone
(El Espinazo del Diablo)
Onvoorstelbaar dat dit door dezelfde regisseur is gemaakt als Blade II. Ik zal zo min mogelijk vertellen van het verhaal, een van de redenen dat ik dit zo'n goede film vond is dat ik er geen verwachtingen van had. In elk geval is dit geen horrorfilm, al zijn er wel wat schrikmomenten. Het verhaal is niet al te origineel, soms wat voorspelbaar, maar het is allemaal uitgevoerd met gevoel, de sfeer is echt goed.
Wel erg bloederig trouwens, maar functioneel.
quote:Wies DATTAN ??
Op vrijdag 28 februari 2003 15:29 schreef California het volgende:
Texas Rangers
...blabla...Dude where's my car?[knip]
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:39 schreef Fokkie het volgende:[..]
Wies DATTAN ??
Das "Ashton Kutcher".
The 51th State
goeie film, goeie harde grappen, en een goed verhaal
I Spy vond wel grappig... sommige dingen verwachtte je totaal niet...
en analize that was echt superslecht...
Veel (redelijk tot goed) gechoreografeerd schiet en zwaard werk, ook lekker acteer werk (een "agent'' die zijn emoties terug krijgt), en al met al een mooie setting die de naoorlogse steden goed weergaf.
Lekker mee geamuseerd. Vette 8.
IMDb #146 His Girl Friday
Erg leuke comedy, met een Cary Grant in topvorm, net iets minder dan in Bringing Up Baby.
IMDb #155 The Gold Rush
Leuke comedy van Charlie Chaplin, waarin hij uiteraard weer de arme slungel speelt. Een aantal erg grappige scenes maken dit een erg leuke film.
IMDb #156 Sling Blade
Een hele goede dramafilm over de "retarded" Karl Childers, geweldige neergezet door Billy Bob Thornton, die naast de hoofdrol, ook nog een regisseur was en de "writing credits" op zijn naam krijgt.
En daarmee heb ik 200 films uit de IMDb Top 250 gezien (de hele Top 157 + nog 43 lager genoteerde)
Session 9. Creepy horrorfilmpje met David Caruso over een stel bouwvakkers dat langzaam maar zeker ten prooi valt aan gekte in een verlaten psychiatrisch hospitaal. Goed in het genre.
Verder: gisteren Rushmore (geweldig) en Pi (Prima) gezien. Ga vandaag voor The Bridge Over The River Kwai en Blade Runner. Allebei nog nooit gezien.
Als comicverfilming is ie best goed (erg leuk, de vele verwijzingen weer, en hoe Bullseye nog wat met Elektra doet... ze hebben Frank Miller's werk aardig goed bekeken (maar toch net iets anders)), maar gewoon als film is ie matig.
Een 6,5 zou ik 'm geven denk ik.
zaterdag:
Daredevil
zie boven.
Office Space
heb 'm al een paar keer gezien, en hij blijft super. Over een paar gasten op kantoor....
vandaag:
The Princess Bride
Leuke fantasy comedy, ook al de X-tje keer dat ik 'm gezien heb. blijft ook leuk.
Analyze That
Best leuk vervolg op Analyze This. This is beter dan That, overigens.
Het eerste uur van deze verfilming van een succesvol toneelstuk vond ik niet egt boeiend. Ik ergerde me een beetje aan het hoofdpersonage en er waren weinig egt opzienbarende gebeurtenissen. Een vrouw gaat bij haar zus wonen in New Orleans nadat ze elkaar een aantal jaren niet hebben gezien. Ik vroeg me een beetje af waarom hij in de Top 250 van IMDb terecht kwam, afgezien dat het acteerwerk erg goed was. De tweede helft was echter erg goed en werd vooral duidelijk hoe goed het acteerwerk was.
http://us.imdb.com/Title?0044081
8- jammer dat het eerste uur niet zo boeiend was
film info op IMDB
[Dit bericht is gewijzigd door Lehcimus op 02-03-2003 23:34]
errug goede film, met klasse acteer prestaties.
Bloederige scenes dat wel, maar daar heb ik geen problemen mee eigenlijk.
Zeker niet slecht maar ik vond het geen echte topper. redelijk onderhoudend, maar ik heb het tweede deel zaterdag pas gekeken, dus ik was niet dermate geboeid dat ik m in een tijd wilde/moest kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |