Is ook totale onzin. Dat subgroepje XR achtige figuren is relatief klein. Ben zelf bijna 35 jaar vegetariër, waarvan groot deel ook vegan. Heb zeker activistische figuren gekend maar al snel contact mee verbroken. Meesten zijn amper tot niet bezig met activisme en ook niet bezig om anderen te overtuigen vegan te worden. Je doet het voor jezelf, niet om anderen te overtuigen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 09:49 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Ik geloof wel dat er onder activisten, en dan met name activisten die aandacht vragen voor dierenwelzijn, relatief veel veganisten zijn, maar of dat "de meeste vegans" zijn betwijfel ik.
Dit doet mij denken aan de lounge op airport Düsseldorf waar 4 maaltijden beschikbaar waren: 1 vegan, 2 vegetarische en… wait for it… chili con carne!quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien nog wat vegan-zebrapaden erbij.
KLM had op continentale vluchten eens alleen nog maar vegetarische (geen vegan) opties. Dat legden ze toen ook uit alsof mensen dat massaal wilden. Da's drammen. Ze hadden gewoon moeten zeggen dat dat een kostenbesparende optie is in plaats van dat ze een menu met vlees, vegetarisch, halal, kosher, etc moeten maken.
Jij kan toch ook gewoon iets kiezen dat toevallig vegetarisch is omdat je het lekker vind?quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit doet mij denken aan de lounge op airport Düsseldorf waar 4 maaltijden beschikbaar waren: 1 vegan, 2 vegetarische en… wait for it… chili con carne!
Ik ben er nog niet over uit wat ik het meest idioot vond: 75% van de opties voor 5% van de bevolking, of een gerecht wat enig omgevingsongemak kan veroorzaken, met name in een afgesloten ruimte met veel mensen…
De beste groene curry die ik ooit heb gegeten was niet allen niet in Thailand (maar in de woestijn in Dubaï) en die was vegetarisch.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 11:30 schreef Chadi het volgende:
Ik heb een vegan collega maar door kan best goed koken. Ze kookt soms voor ons en daar is echt super lekker. En dat zeg ik als vleeseter.
Het dierenleed van eten van eieren… yeah, right…quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen vlees eten compenseert dat 👍
Vegan is voornamelijk geen dierlijke producten vanwege het dierenleed. Niet zo zeer vanwege het milieu.
Yup.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het dierenleed van eten van eieren… yeah, right…
Het is een nieuwe trend: elke uiting van iets waar men een negatieve associatie mee heeft wordt gezien als door de strot gedrukt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:16 schreef Momo het volgende:
Is het dan ook door de strot rammen als er reclames zijn zoals "Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!"
Vlees eten wordt mij door de strot geramd mimimimi
Vegan eten wordt mij door de strot geramd mimimimi
De andere gerechten waren primair koolhydraten. Ik eet weinig koolhydraten en veel proteïne. Dus voor mij was er niets bij wat ook maar enigszins in de buurt kwam van een fatsoenlijke maaltijd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij kan toch ook gewoon iets kiezen dat toevallig vegetarisch is omdat je het lekker vind?
Een beetje apart dat sommige mensen een vegetarisch gerecht op een menu bijna als een aanval zien. Muuu mijn vleesje. En nee ik ben geen vegetariër.
Is het woord dierenLEED wat te ingewikkeld voor je?quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup.
Eieren groeien niet aan planten hè.
75% van de opties is geschikt voor bijna 100% van de bevolking.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit doet mij denken aan de lounge op airport Düsseldorf waar 4 maaltijden beschikbaar waren: 1 vegan, 2 vegetarische en… wait for it… chili con carne!
Ik ben er nog niet over uit wat ik het meest idioot vond: 75% van de opties voor 5% van de bevolking, of een gerecht wat enig omgevingsongemak kan veroorzaken, met name in een afgesloten ruimte met veel mensen…
Nee, de trend is dat veel idioten daadwerkelijk hun meningen als absolute waarheden beschouwen en die daarom ook aan anderen willen opdringen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een nieuwe trend: elke uiting van iets waar men een negatieve associatie mee heeft wordt gezien als door de strot gedrukt.
En vervolgens krijgt het onderwerp daar de schuld van.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is het woord dierenLEED wat te ingewikkeld voor je?
Melk de witte motor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:16 schreef Momo het volgende:
Is het dan ook door de strot rammen als er reclames zijn zoals "Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!"
Vlees eten wordt mij door de strot geramd mimimimi
Vegan eten wordt mij door de strot geramd mimimimi
Dat moet buigen de EUbzijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou dit wel redelijk leed noemen maar ok.
Voor jou kennelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is het woord dierenLEED wat te ingewikkeld voor je?
Ik vang fruitvliegjes met azijn en stroop.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de trend is dat veel idioten daadwerkelijk hun meningen als absolute waarheden beschouwen en die daarom ook aan anderen willen opdringen.
Terwijl het nu eenmaal zo is dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.
Nee, want in een gezond dieet hoort voor de meeste mensen vlees. En geen overmaat aan koolhydraten, suiker, kunstmatige smaakstoffen, enz.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
75% van de opties is geschikt voor bijna 100% van de bevolking.
Vrije uitloop is gewoon overal te koop. Of zelf kippen houden… maar ook dat vinden vegans niet ok, omdat de logica ontbreekt achter hun 100% afwijzing van dierlijke producten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou dit wel redelijk leed noemen maar ok.
Nee, een gezond dieet hoeft niet per se bij elke maaltijd vlees te bevatten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, want in een gezond dieet hoort voor de meeste mensen vlees. En geen overmaat aan koolhydraten, suiker, kunstmatige smaakstoffen, enz.
Die logica heb ik uitgelegd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrije uitloop is gewoon overal te koop. Of zelf kippen houden… maar ook dat vinden vegans niet ok, omdat de logica ontbreekt achter hun 100% afwijzing van dierlijke producten.
Je merkt ook dat vleeseters lopen te drammen dat ze per se vlees willen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 12:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
Wat de 'meerderheid wenst' hoeft natuurlijk nog geen wat de 'meerderheid eist' te worden. Misschien is de meerderheid wel verkeerd geïnformeerd of onwetend mbt dierenleed en productie van vlees.
En wat is er mis mee om wat commerciële keuzes te maken ten voordele van een plantaardig dieet? Er is toch nergens een plicht om vlees aan te bieden?
En er valt ook niets te eisen. Dat is namelijk ook een vorm van drammen. Drammen om per se vlees te kunnen eten. Of om gevrijwaard te mogen zijn van vegan opties op een menu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |