Als de leerlingen en ouders slim zijn geweest flikkeren ze al hun spullen weg, of wassen ze het op een kookwas waar mogelijk (60 graden zou voldoende zijn maar ik zou het risico zelf niet nemen)quote:'Schoolreis naar Parijs abrupt afgebroken na vondst bedwantsen in hotel'
Een werkweek naar Parijs waar honderd examenleerlingen weken naar hadden uitgekeken, is uitgelopen op een flinke domper. Leerlingen van het Bonhoeffer College uit Enschede troffen in meerdere hotelkamers bedwantsen aan. Na een gebroken nacht werd besloten de reis vroegtijdig af te breken. Dat meldt Tubantia.
De leerlingen vertrokken maandagochtend richting Parijs. Na een busrit en een boottocht over de Seine checkte de groep in bij het hotel. Daar werden in meerdere kamers bedwantsen gevonden. Verschillende leerlingen mochten hun kamer vervolgens niet meer in, schrijft Tubantia.
Nacht doorgebracht in hotellobby
Een deel van de leerlingen bracht de nacht door in de lobby van het hotel. Voor dinsdag stond eigenlijk een bezoek aan Disneyland Parijs gepland, maar ook dat ging niet door.
De school zocht samen met reisorganisatie Brookhuis naar ander onderdak. Uiteindelijk wilde de meerderheid van de leerlingen liever naar huis. Daarop werd besloten de werkweek af te breken, aldus de krant. De groep is inmiddels terug in Enschede.
Het Bonhoeffer College zegt de gang van zaken te betreuren. "We vinden het jammer dat de werkweek zo is geëindigd, zeker omdat de leerlingen hiernaar hadden uitgekeken." Op school is er een moment waarop ouders en leerlingen met vragen terechtkunnen en kunnen napraten over de afgebroken reis.
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:40 schreef SimonB. het volgende:
Schijnt wel een dingetje te zijn in Parijs, die bedwantsen.
Enschede.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:37 schreef junkiesietze het volgende:
met school naar disney land parijs? schoolreisje van het Gooi of wat?
Zal de ouders wel aardig wat gekost hebben
Het had anno 2026 zomaar gekundquote:'Schoolreis naar Parijs abrupt afgebroken na vondst illegale immigranten in hotel'
Een werkweek naar Parijs waar honderd examenleerlingen weken naar hadden uitgekeken, is uitgelopen op een flinke domper. Leerlingen van het Bonhoeffer College uit Enschede troffen in meerdere hotelkamers illegale immigranten aan. Na een gebroken nacht werd besloten de reis vroegtijdig af te breken. Dat meldt Tubantia.
De leerlingen vertrokken maandagochtend richting Parijs. Na een busrit en een boottocht over de Seine checkte de groep in bij het hotel. Daar werden in meerdere kamers illegale immigranten gevonden. Verschillende leerlingen mochten hun kamer vervolgens niet meer in, schrijft Tubantia.
Nacht doorgebracht in hotellobby
Een deel van de leerlingen bracht de nacht door in de lobby van het hotel. Voor dinsdag stond eigenlijk een bezoek aan Disneyland Parijs gepland, maar ook dat ging niet door.
De school zocht samen met reisorganisatie Brookhuis naar ander onderdak. Uiteindelijk wilde de meerderheid van de leerlingen liever naar huis. Daarop werd besloten de werkweek af te breken, aldus de krant. De groep is inmiddels terug in Enschede.
Drama... in Vietnam zoveel last van gehad. Totdat we op hoogte kwamen en alles in de zon konden drogen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bed bugsik heb ooit gehallucineerd dat ik een grote bed bug op mijn bed had. Verder wel erg sneu voor de leerlingen. Hadden zich ongetwijfeld verheugd op zuipen in het hotel en keten in Disneyland Parijs.
En dat was genoeg om er weer van af te komen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Drama... in Vietnam zoveel last van gehad. Totdat we op hoogte kwamen en alles in de zon konden drogen.
ja te droog en heet dan gaan ze deud.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dat was genoeg om er weer van af te komen?
Kofferinhoud (kleding) in grote plastic zak en hete droge lucht inblazen idd. Hoef je niet een kookwas te doen je kleding te ruineren. Dat is wat de professionals met je slaapkamer doen immers.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ja te droog en heet dan gaan ze deud.
Mag je zomaar mijn post aanpassen om jouw eigen quote aan te passen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ja te droog en heet dan gaan ze deud.
Sorry? Ik mis even iets denk ik stuur me een dm<3quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mag je zomaar mijn post aanpassen om jouw eigen quote aan te passen?gelukkig heb ik koude Oasis en blauwe Fernandes. Anders was ik kansloos geweest met al dat dehydrateren en verhoogde lichaamstemperaturen ivm amfetaminegebruik.
En om lestijd, gezien de dramatische resultaten.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:37 schreef TLC het volgende:
De tripjes met school naar steden als Parijs en Barcelona vliegen je om de oren de laatste weken, en ik maar denken dat veel scholen om geld verlegen zaten
Daar betalen ouders doorgaans gewoon voor.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:37 schreef TLC het volgende:
De tripjes met school naar steden als Parijs en Barcelona vliegen je om de oren de laatste weken, en ik maar denken dat veel scholen om geld verlegen zaten
Dit soort tripjes doen scholen al decennia. Meestal zijn het ook niet de zwakste scholen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:38 schreef Charles33 het volgende:
[..]
En om lestijd, gezien de dramatische resultaten.
Meeste scholen hebben geld zat.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:37 schreef TLC het volgende:
Maar decennia geleden konden kinderen nog gewoon lezen en rekenen. Tijden veranderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit soort tripjes doen scholen al decennia. Meestal zijn het ook niet de zwakste scholen.
En de oplossing is het schoolreisje schrappen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:40 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Maar decennia geleden konden kinderen nog gewoon lezen en rekenen. Tijden veranderen.
Je kan je kleding ook wegpleuren na afloopquote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dat was genoeg om er weer van af te komen?
"Werkweek".quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En de oplossing is het schoolreisje schrappen?
20 jaar geleden was er een bijdrage van de ouders van 150 euro voor een trip als deze. Altijd een paar kinderen die niet mee gingen...quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:40 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Meeste scholen hebben geld zat.
Daarnaast betalen de ouders vaak een groot deel van dit soort trips. Dat was althans in mijn tijd zo.
Ik zou in elk geval naar meer lestijd gaan. Vakanties inkorten, langere lesdagen, minder buitenlesactiviteiten, studiedagen schrappen, er zijn wel wat mogelijkheden.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het vroeger in dezelfde tijd kon? Waarom zou er nu dan meer tijd naartoe moeten? Dan gaat er ergens anders wat mis.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:56 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval naar meer lestijd gaan. Vakanties inkorten, langere lesdagen, minder buitenlesactiviteiten, studiedagen schrappen, er zijn wel wat mogelijkheden.
Je zou denken dat zowel de leraren als de leerlingen tot minder in staat zijn dan vroeger. Dan moet het maar in meer tijd.quote:
Bij een fulltime dienstverband (1,0 fte) heb je in het onderwijs (PO/VO) recht op 428 vakantie-uren per jaar (circa 53,5 dagen van 8 uur). Het vakantieverlof valt samen met de vaste schoolvakanties:quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:56 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval naar meer lestijd gaan. Vakanties inkorten, langere lesdagen, minder buitenlesactiviteiten, studiedagen schrappen, er zijn wel wat mogelijkheden.
Ik kan me het nut van die snoepreisjes echt wel voorstellen en het is voor de leraren ook een lekker weekje in de zon, maar de prioriteit lijkt me momenteel toch echt ergens anders te liggen.
Daar gaat het helemaal niet over...quote:Op woensdag 7 oktober 2026 20:04 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Maar wat hebben ze het zwaar hoor
Ik denk ook wel dat de wantsen een mooi excuus waren om te nokken; met de studentenrellen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |