Je hebt de oorspronkelijke op van die reeks gelezen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt alle delen van die reeks doorgelezen?
French press is de ongezondste manier van koffiezetten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 15:00 schreef kwiwi het volgende:
French press een optie? Had ik altijd voor bezoek toen ik nog geen koffie dronk. Vonden mensen prima. Kun je ook flexibel zijn met de (gemalen) koffiebonen, en elk merk gebruiken. Geen dure caps etc.
En als je voor French press koffie in huis moet halen, kun je net zo goed filterkoffie doen met zo’n ding dat je op een mok of thermoskan zet.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:49 schreef CarbonC het volgende:
[..]
French press is de ongezondste manier van koffiezetten.
Ergo: als je weinig koffie zet maar wel redelijk goede koffie wil zetten: koop een Nespresso-machine.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als je voor French press koffie in huis moet halen, kun je net zo goed filterkoffie doen met zo’n ding dat je op een mok of thermoskan zet.
Ik denk ook wel dat Nespresso beter smaakt dan Senseo, maar vind de aanschaf van een nieuw apparaat nog een ding.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ergo: als je weinig koffie zet maar wel redelijk goede koffie wil zetten: koop een Nespresso-machine.
Ftfyquote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ergo: als je weinig koffie zet maar wel redelijk goede koffie wil zetten: koop een Nespresso-machine goede oploskoffie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 oktober 2026 20:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nespresso. Geweldige automatenkoffie, goedkoop apparaat. Capsules zijn niet goedkoop maar daar gaat TS er maar weinig van kopen
Dat geef je je gasten toch niet zegquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:50 schreef datismijnmening het volgende:
Als je zelf geen koffie drinkt gewoon van die nespresso zakjes oploskoffie. En anders kan men thee krijgen
Waar koop je een pakje koffie voor een euro?quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 19:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat geef je je gasten toch niet zeg
Ik heb een hario koffie dripper. Die zet je gewoon boven een kopje. Koffie er in en kokend water erover.
Dat kan je zo duur maken als je wil, enige nadeel is dat gemalen koffie niet lang houdbaar blijft. Maar dan zou je als je bezoek krijgt gewoon een klein pakje kunnen kopen voor een euro
Waarom niet? Het is niet alsof die mensen dagelijks daar koffie komen drinken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 19:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat geef je je gasten toch niet zeg![]()
Ik heb een hario koffie dripper. Die zet je gewoon boven een kopje. Koffie er in en kokend water erover.
Dat kan je zo duur maken als je wil, enige nadeel is dat gemalen koffie niet lang houdbaar blijft. Maar dan zou je als je bezoek krijgt gewoon een klein pakje kunnen kopen voor een euro
Nespresso oploskoffie is mijns inziens de beste koffie uit deze categorie. Ook prima te drinken. Voordeel voor te als niet koffie drinker; zeer lang houdbaarquote:
Hario v60 vereist nog wel een bepaald soort schenktechniek. Niet heel moeilijk maar als je zelf niet drinkt, dan zou ik er geen moeite in steken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 19:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat geef je je gasten toch niet zeg
En dat is ook een optiequote:Op vrijdag 9 oktober 2026 20:19 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is niet alsof die mensen dagelijks daar koffie komen drinken.
Nespresso is duur, maar de koffie is goed, beter dan wat je in het het gros van de horeca krijgt, de apparaten zijn spotgoedkoop, de capsules prijzig, maar TS gaat het zelden gebruiken. Onder de streep, IMHO de beste oplossing.quote:
11 liefst 12 maar die zijn er nooit. Bestel honderden bij bol als ze in de aanbieding zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:57 schreef maily het volgende:
[..]
Wij hebben nr 8 en nr 11 (ristretto).
Mensen klagen niet zo snel natuurlijk, maar denken soms wat andersquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn vrienden klagen, mijn ouders niet.
Groot gelijkquote:Op zaterdag 10 oktober 2026 00:00 schreef Soury het volgende:
[..]
11 liefst 12 maar die zijn er nooit. Bestel honderden bij bol als ze in de aanbieding zijn.
Met 5,7 gram per capsule ga je nooit geweldige koffie zetten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 23:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nespresso is duur, maar de koffie is goed, beter dan wat je in het het gros van de horeca krijgt, de apparaten zijn spotgoedkoop, de capsules prijzig, maar TS gaat het zelden gebruiken. Onder de streep, IMHO de beste oplossing.
Mwa ik zou mijn gasten (vrienden en familie) wel wat beters willen bieden dan oploskoffie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 20:19 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is niet alsof die mensen dagelijks daar koffie komen drinken.
Bedoelde een paar euro. Maar deze manier van schenken is achteraf toch niet zo goedkoop.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar koop je een pakje koffie voor een euro?
Ja je hebt trouwens wel weer aparte filters nodig, dus dat maakt het dan weer duurder dan nodig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 22:16 schreef Adames het volgende:
[..]
Hario v60 vereist nog wel een bepaald soort schenktechniek. Niet heel moeilijk maar als je zelf niet drinkt, dan zou ik er geen moeite in steken.
Er zijn eenvoudigere pour overs.
Als ze goed luchtdicht verpakt zijn, kun je ze in de vriezer gooien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2026 09:29 schreef Adames het volgende:
https://cafedujour.nl/bra(...)e-drip-bags-14-stuks
Dit is ook nog een optie. Bijna euro per stuk, maar wel lekkere koffie.
En deze voorgemalen koffie is tenminste nog speciaal verpakt en houdt dus iets langer zijn smaak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |