Wij zijn overgestapt van Nespresso naar l'or. En alleen in de bonus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:51 schreef Donna het volgende:
Koffie koffie > Nespresso apparaat
Meer smaakjes en lattes enzo > Dolce Gusto
Maar het valt en staat wel een beetje met het merk cups eigenlijk.
In beide apparaten.
Gewone koffie in de Nespresso vinden ze hier de paarse Douwe Egberts cups echt lekker. Lungo 8 is dat geloof ik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:54 schreef maily het volgende:
[..]
Wij zijn overgestapt van Nespresso naar l'or. En alleen in de bonus.
Wij hebben nr 8 en nr 11 (ristretto).quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Gewone koffie in de Nespresso vinden ze hier de paarse Douwe Egberts cups echt lekker. Lungo 8 is dat geloof ik.
Voor de Dolce Gusto vind ik toch de originele het lekkerst, alleen in de aanbieding idd. Jumbo huismerk vind ik niet te zuipen.![]()
Maarja. Smaken verschillen idd.
Dit ja. Wij drinken allebei geen koffie en 80% van de mensen die ons bezoeken ook niet, dus de Senseo (met ook optie tot filterkoffie) die ik ooit gratis ergens gekregen heb staat te verstoffen op zolder. We hebben zakjes oploskoffie in huis (waarvan we er meestal 2 gebruiken per kopje zodat de verstokte koffiedrinkers in ieder geval IETS proevenquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:50 schreef datismijnmening het volgende:
Als je zelf geen koffie drinkt gewoon van die nespresso zakjes oploskoffie. En anders kan men thee krijgen
Pauperquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:50 schreef datismijnmening het volgende:
Als je zelf geen koffie drinkt gewoon van die nespresso zakjes oploskoffie. En anders kan men thee krijgen
Muh ja als je zelf geen koffie drinkt en niet permanent een koffiezetapparaat van 500 euro op je aanrecht hebt staan ben je echt pauper man muhquote:
Hij drinkt zelf geen koffie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 15:38 schreef golfer het volgende:
Misschien vind je wel wat suggesties in 1 van de 13 delen van deze topics?
Topicreeks: Het Grote Barista topic
Dat weet ik, maar TS vroeg naar ideeën en ervaringen.quote:
Mijn vrienden klagen, mijn ouders niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 15:04 schreef Lienekien het volgende:
Als je geen klachten krijgt, waarom houd je het dan niet gewoon bij die Senseo?
Zo er al sprake is van een ‘hetze’, dan bestaat die al heel lang. Ik denk dat er al vanaf de introductie van het apparaat door mensen wordt geklaagd over de koffie die een Senseo produceert.
Wie komen het vaakst koffie bij je drinken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn vrienden klagen, mijn ouders niet.
Hetzelfde apparaat gebruiken voor koffie en thee zou ik niet doen geloof ik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens met dolce gusto heb ik er zelf nog iets aan want die hebben ook chocolademelk en thee.
Nespresso heeft dat niet.
Ouders, vrienden drinken veelal bier en wijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:17 schreef maily het volgende:
[..]
Wie komen het vaakst koffie bij je drinken?
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hetzelfde apparaat gebruiken voor koffie en thee zou ik niet doen geloof ik.
Dan maak je ouders keuze.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ouders, vrienden drinken veelal bier en wijn.
Tja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ouders, vrienden drinken veelal bier en wijn.
Ze hebben thuis mokka masters. Dus gewoon filterkoffie. Maar die pakken bederven helemaal snel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Oploskoffie is prima voor de gemiddelde persoon. Voor de snobs kun je het toch niet goed doen. Of het nu Senseo, dolce Gusto of oplos is, als je geen machine van een paar k hebt staan klagen ze toch wel
En als je nou de beste Senseo-pads koopt? Dat je zeg maar de minst slechte Senseo-koffie kunt serveren?quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 19:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze hebben thuis mokka masters. Dus gewoon filterkoffie. Maar die pakken bederven helemaal snel.
In de diepvries bewarenquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 19:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze hebben thuis mokka masters. Dus gewoon filterkoffie. Maar die pakken bederven helemaal snel.
Maar wat zijn de beste Senseo-pads?quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 20:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als je nou de beste Senseo-pads koopt? Dat je zeg maar de minst slechte Senseo-koffie kunt serveren?
Google. Uitproberen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 21:05 schreef maily het volgende:
[..]
Maar wat zijn de beste Senseo-pads?
Nogmaals; smaken verschillen.
Ik gebruik al de originele of DE rood. Dus de type die voor normale filterkoffie gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 20:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als je nou de beste Senseo-pads koopt? Dat je zeg maar de minst slechte Senseo-koffie kunt serveren?
Uit een test die ik vond, uit 2019, kwam de Eko-plaza als beste.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 07:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gebruik al de originele of DE rood. Dus de type die voor normale filterkoffie gebruikt wordt.
Nah, de hetze is wel toegenomen nadat DE beetje bij beetje de hoeveelheid koffie in de pads verminderde, nadat het product aangeslagen was en half Nederland zo een apparaat in huis had.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 15:04 schreef Lienekien het volgende:
Zo er al sprake is van een ‘hetze’, dan bestaat die al heel lang. Ik denk dat er al vanaf de introductie van het apparaat door mensen wordt geklaagd over de koffie die een Senseo produceert.
Maar ‘hetze’, kom op zeg.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 10:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nah, de hetze is wel toegenomen nadat DE beetje bij beetje de hoeveelheid koffie in de pads verminderde, nadat het product aangeslagen was en half Nederland zo een apparaat in huis had.
En bij de introductie van senseo waren er voor de meeste stervelingen niet veel meer opties dan roodmerk filterkoffie thuis en van die pakken diepvrieskoffie op het werk. En die roodmerk koffie voor bezoek stond dan bij de niet-koffiedrinkers twee jaar open in de kast.
In de afgelopen 20 jaar is het gemiddelde niveau van koffie, de opties en de bijbehorende verwachtingen omhooggegaan terwijl het niveau van senseo omlaag gegaan is.
lijkt me dus geen reden te wisselen en als je wel verder advies wil, zou ik het gewoon aan hem vragenquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mijn vader is thuis verse bonen koffie gewend maar die hoor ik bijvoorbeeld nooit klagen en is ook degene die denk ik 3/4 van mijn koffie opdrinkt als hij weer komt klussen.
Je vrienden moeten gewoon niet piepen. Je drinkt het zelf niet, waarom zou je een apparaat gaan aanschaffen dat je zelf niet gaat gebruiken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 18:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het advies daar is om een la marzocco linea mini en een weber eg1 aan te schaffenquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 16:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar TS vroeg naar ideeën en ervaringen.
Je hebt alle delen van die reeks doorgelezen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:50 schreef brother52 het volgende:
Het advies daar is om een la marzocco linea mini en een weber eg1 aan te schaffen![]()
In die reeks gaat het niet over Senseo’s en nespresso’s.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |