abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221919386
Een gil, slippende banden en een harde klap: buurtbewoner sprint naar buiten en rent achter daders harde crash aan

Drie jonge mannen (21) uit Den Bosch zijn zondagavond aangehouden na een zware crash op de Postweg in Vught. Na het ongeval probeerden ze te vluchten, maar buurtbewoners hielden hen tegen.

Het ongeval gebeurde rond 22.15 uur. De auto reed vanuit de richting van Den Bosch, toen het misging. Volgens de politie moet het voertuig met zeer hoge snelheid hebben gereden.

De auto reed twee bomen in de middenberm om en kwam op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer tot stilstand. Op de weg was een lang remspoor zichtbaar.

Na de botsing probeerden de drie inzittenden weg te lopen. Buurtbewoners, die door de harde klap naar buiten waren gekomen, wisten hen tegen te houden. Een van de verdachten probeerde vervolgens nog twee keer te vluchten, maar werd uiteindelijk op ongeveer 200 meter van de plaats van het ongeval door de politie aangehouden.

Meerdere politie-eenheden kwamen ter plaatse. Agenten spraken met buurtbewoners die de mannen hadden tegengehouden en getuige waren geweest van het ongeval.

Een van de verdachten is niet alleen aangehouden vanwege zijn mogelijke betrokkenheid bij het ongeval, maar ook omdat hij enkele agenten beledigd zou hebben.
Buurtbewoners sprinten erachteraan

Een buurtbewoner, die graag anoniem wil blijven, zat zondagavond rond 22.15 uur thuis op de bank toen hij plotseling gegil, slippende banden en een harde klap hoorde. „Ik wist meteen: dit is foute boel. Ik ben meteen naar buiten gegaan.”

Op zo’n honderd meter van zijn woning trof hij de auto aan. „Er lagen twee bomen uit de middenberm en er was een slipspoor van zeker van 20 meter.”

Volgens de buurtbewoner kroop een van de inzittenden via de bestuurderskant uit de auto. „Hij zat nog vast tussen de airbags en begon meteen te schelden.”

Kort daarna probeerden twee van de drie mannen te vluchten. „Ze gingen eerst bij elkaar staan smoezen. Ik had het idee dat ze een plannetje aan het maken waren. Samen met een andere buurtbewoner ben ik ervoor gaan staan om ze tegen te houden.”

Even later zette de vermoedelijke bestuurder het alsnog op een rennen. „Ik ben erachteraan gesprint. Samen met een andere buurtbewoner hebben we hem weten tegen te houden.” De Vughtenaar vertelt dat de politie er ongeveer twintig seconden later was.

Geen moment twijfelde hij om achter de mannen aan te rennen. „Ik wilde niet dat ze ermee wegkwamen. Het was mooi om te zien hoe de buurt samenkwam. Een deel stond aan de zijlijn te roepen terwijl de andere bewoner en ik erachteraan renden.” Het sprintje had alleen niet veel langer moeten duren, vertelt de Vughtenaar. „Ik ben ook geen 25 jaar meer.”
Onderzoek gaat vandaag verder

De politie heeft de auto en de mobiele telefoons van de drie verdachten voor onderzoek in beslag genomen. Ook moesten zij alle drie een blaas- en drugstest doen. Daarna zijn zij overgebracht naar het cellencomplex in Den Bosch, daar zitten ze maandagochtend nog steeds vast.

Het politieonderzoek gaat vandaag verder. Daarbij moet onder meer worden vastgesteld wie de auto bestuurde op het moment van het ongeval. Dat is op dit moment nog niet duidelijk, laat een politiewoordvoerder weten.

Door de klap werden twee bomen uit de middenberm gereden. Die zijn na het ongeval verwijderd en worden later door de gemeente afgevoerd. Ook het wegdek moet worden gereinigd vanwege gelekte olie.

Bron: https://www.bd.nl/112-nie(...)-crash-aan~ada0c404/
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
pi_221919692
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 20:53 schreef CarbonC het volgende:
Het politieonderzoek gaat vandaag verder. Daarbij moet onder meer worden vastgesteld wie de auto bestuurde op het moment van het ongeval. Dat is op dit moment nog niet duidelijk, laat een politiewoordvoerder weten.
Dat kan nog interessant worden als ze weten te zwijgen.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
  Moderator maandag 5 oktober 2026 @ 22:14:14 #3
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221919706
TT aangepast.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221919757
‘jonge mannen’
U MAD?
pi_221919785
Nu krijgen we natuurlijk weer de situatie dat ze niet willen zeggen wie de bestuurder was.
pi_221919786
Mooi werk van de buurt.
  Moderator maandag 5 oktober 2026 @ 22:33:59 #7
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221919793
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 22:24 schreef de_boswachter het volgende:
‘jonge mannen’
Boven de 18 mag "jongeren" niet meer blijkt.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221920247
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 22:33 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Boven de 18 mag "jongeren" niet meer blijkt.
WIJ WETEN GENOEG
U MAD?
pi_221920257
Met Stone Island trui en Gucci petje ook :') :')

Verrassend weer.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221920263
Jan Willem, Ivo en Kees Jan weer!
pi_221920270
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 22:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat kan nog interessant worden als ze weten te zwijgen.
Ik vermoed dat er redelijk wat dna sporen op alle airbags zitten en het OM daardoor wel weet wie waar zat in de auto.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:34:14 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221920359
Ah, de fameuze "jonge mannen".
pi_221920418
Tijd voor een "jonge mannen" topic.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221920728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 07:07 schreef William_Papadin het volgende:
Jan Willem, Ivo en Kees Jan weer!
Nou, als je ergens dat soort namen zou verwachten is het daar wel. In een omtrek van een kilometer daar woont niet één Mohammed, Fatima of Youssef. _O-
pi_221920733
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 20:53 schreef CarbonC het volgende:
Hij zat nog vast tussen de airbags en begon meteen te schelden.
Ik weet al weer genoeg.
pi_221920758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 07:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er redelijk wat dna sporen op alle airbags zitten en het OM daardoor wel weet wie waar zat in de auto.
Jij denkt dat ze dat bij dit soort zaken gebruiken?
pi_221920777
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2026 22:32 schreef RotatoR het volgende:
Mooi werk van de buurt.
Wel verstandig dat hij anoniem wil blijven, anders waren er waarschijnlijk vandaag of morgen wel een paar stenen door zijn raam gevlogen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221921051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:09 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik weet al weer genoeg.
De automobiel in kwestie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
pi_221921067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:12 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De automobiel in kwestie:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb bijzonder weinig verstand van automerken/modellen, dus geen idee wat dit mij moet zeggen :)
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:16:29 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221921071
Typisch weer.

En waarom kunnen kranten/nieuwssites niet gewoon feitelijk het nieuws brengen? Waarom moet alles een soort verhaal zijn en het liefst 'spannend' geschreven? Kut op zeg. Irritant.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221921072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:15 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik heb bijzonder weinig verstand van automerken/modellen, dus geen idee wat dit mij moet zeggen :)
3 jonge gasten die in een dikke Mercedes iets te hard aan het YOLO-en waren.
pi_221921119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:15 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het soort mannetjes dat 's nacht ergens op hoge snelheid tegenaan klapt, begint te schelden en dan allemaal wegrent rijdt zelden in een Suzuki Wagon R+. Deze Benz daarentegen past prima bij het stereotype.
pi_221921126
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
3 jonge gasten die in een dikke Mercedes iets te hard aan het YOLO-en waren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het soort mannetjes dat 's nacht ergens op hoge snelheid tegenaan klapt, begint te schelden en dan allemaal wegrent rijdt zelden in een Suzuki Wagon R+. Deze Benz daarentegen past prima bij het stereotype.
Got it, bedankt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')