Een gil, slippende banden en een harde klap: buurtbewoner sprint naar buiten en rent achter daders harde crash aan
Drie jonge mannen (21) uit Den
Bosch zijn zondagavond aangehouden na een zware crash op de Postweg in Vught. Na het ongeval probeerden ze te vluchten, maar buurtbewoners hielden hen tegen.
Het ongeval gebeurde rond 22.15 uur. De auto reed vanuit de richting van Den
Bosch, toen het misging. Volgens de politie moet het voertuig met zeer hoge snelheid hebben gereden.
De auto reed twee bomen in de middenberm om en kwam op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer tot stilstand. Op de weg was een lang remspoor zichtbaar.
Na de botsing probeerden de drie inzittenden weg te lopen. Buurtbewoners, die door de harde klap naar buiten waren gekomen, wisten hen tegen te houden. Een van de verdachten probeerde vervolgens nog twee keer te vluchten, maar werd uiteindelijk op ongeveer 200 meter van de plaats van het ongeval door de politie aangehouden.
Meerdere politie-eenheden kwamen ter plaatse. Agenten spraken met buurtbewoners die de mannen hadden tegengehouden en getuige waren geweest van het ongeval.
Een van de verdachten is niet alleen aangehouden vanwege zijn mogelijke betrokkenheid bij het ongeval, maar ook omdat hij enkele agenten beledigd zou hebben.
Buurtbewoners sprinten erachteraan
Een buurtbewoner, die graag anoniem wil blijven, zat zondagavond rond 22.15 uur thuis op de bank toen hij plotseling gegil, slippende banden en een harde klap hoorde. „Ik wist meteen: dit is foute boel. Ik ben meteen naar buiten gegaan.”
Op zo’n honderd meter van zijn woning trof hij de auto aan. „Er lagen twee bomen uit de middenberm en er was een slipspoor van zeker van 20 meter.”
Volgens de buurtbewoner kroop een van de inzittenden via de bestuurderskant uit de auto. „Hij zat nog vast tussen de airbags en begon meteen te schelden.”
Kort daarna probeerden twee van de drie mannen te vluchten. „Ze gingen eerst bij elkaar staan smoezen. Ik had het idee dat ze een plannetje aan het maken waren. Samen met een andere buurtbewoner ben ik ervoor gaan staan om ze tegen te houden.”
Even later zette de vermoedelijke bestuurder het alsnog op een rennen. „Ik ben erachteraan gesprint. Samen met een andere buurtbewoner hebben we hem weten tegen te houden.” De Vughtenaar vertelt dat de politie er ongeveer twintig seconden later was.
Geen moment twijfelde hij om achter de mannen aan te rennen. „Ik wilde niet dat ze ermee wegkwamen. Het was mooi om te zien hoe de buurt samenkwam. Een deel stond aan de zijlijn te roepen terwijl de andere bewoner en ik erachteraan renden.” Het sprintje had alleen niet veel langer moeten duren, vertelt de Vughtenaar. „Ik ben ook geen 25 jaar meer.”
Onderzoek gaat vandaag verder
De politie heeft de auto en de mobiele telefoons van de drie verdachten voor onderzoek in beslag genomen. Ook moesten zij alle drie een blaas- en drugstest doen. Daarna zijn zij overgebracht naar het cellencomplex in Den
Bosch, daar zitten ze maandagochtend nog steeds vast.
Het politieonderzoek gaat vandaag verder. Daarbij moet onder meer worden vastgesteld wie de auto bestuurde op het moment van het ongeval. Dat is op dit moment nog niet duidelijk, laat een politiewoordvoerder weten.
Door de klap werden twee bomen uit de middenberm gereden. Die zijn na het ongeval verwijderd en worden later door de gemeente afgevoerd. Ook het wegdek moet worden gereinigd vanwege gelekte olie.
Bron:
https://www.bd.nl/112-nie(...)-crash-aan~ada0c404/
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.