1. Queens of The Stoneage - Songs for The Deaf
2. Spinvis - Spinvis
3. Coldplay - A Rush of Blood to The Head
4. Audioslave - Audioslave
5. Foo Fighters - One by One
6. Red Hot Chilli Peppers - By The Way
7. Muse - Hullaballoo Soundtrack
8. Pearl Jam - Riot Act
9. Nightwish - Century Child
10 System of A Down - Steal This Album
11 And You Will Know Us By The Trail Of Death - Source Tags & Codes
12 Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
13 Sonic Youth - Murraystreet
14 Interpol - Turn on The Bright Lights
15 Star One - Space Metal
16 Iron Maiden - Rock in Rio
17 Notwist - Neon Golden
18 Motorpsycho - It's A Love Cult
19 Eminem - The Eminem Show
20 Korn - Untouchables
21 Sigur Ros - ( )
22 Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence
23 DJ Shadow - The Private Press / Saybia - The Second You Sleep (gelijke plaats)
24 Boards of Canada - Geogaddi
25 Opeth - Deliverance
26 Sophie Ellis Bextor - Read My Lips
27 Alanis Morissette - Feast on Scraps
28 Symphony X - The Odyssey
29 Daryll-Ann - Trailer Tails
30 Counting Crows - Hard Candy
31 Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots
32 Tenacious D - Tenacious D
33 Krezip - Days Like This
34 Robbie Williams - Escapology
Meer albums plaatsen heeft niet echt zin, omdat hierna erg veel albums hetzelfde aantal punten hebben behaald. Wanneer er een gelijk aantal punten is behaald, staat het album met de meeste stemmen bovenaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-02-2003 22:17]
Seborik Bedankt!!!
T zegt me helemaal niets verder.
De rest van de top 10 is
-edit: GMTA
[Dit bericht is gewijzigd door JeRa op 27-02-2003 22:17]
quote:Werkelijk nog NOOIT van gehoord
1. Queens of The Stoneage - Songs for The Deaf
2. Spinvis - Spinvis
15 Star One - Space Metal
17 Notwist - Neon Golden
21 Sigur Ros - ( )
24 Boards of Canada - Geogaddi
25 Opeth - Deliverance
29 Daryll-Ann - Trailer Tails
32 Tenacious D - Tenacious D
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 27-02-2003 22:20]
Even nog wat cijfertjes, er zijn 65 lijstjes ingestuurd. Het album dat op nummer 1 staat, is door 27 mensen genoemd in hun top10 (dus niet per se op de eerste plaats) en het verschil tussen de nummer 1 en 2 is 32 punten en 6 stemmen. Het verschil tussen de nummer 2 en 3 is slechts 10 punten en het derde album is één keer meer genoemd dan het tweede album.
En voor Sunchaser zweeft K3 tussen plek 225 - 247, maar dit is niet concreet te bepalen, omdat er daarvoor te weinig mensen hebben gestemd.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-02-2003 22:21]
quote:Kom eens onder die steen vandaan
Op donderdag 27 februari 2003 22:20 schreef SunChaser het volgende:[..]
Werkelijk nog NOOIT van gehoord
quote:Nee, de rest is gewoon geen fan van hem.
Op donderdag 27 februari 2003 22:25 schreef Roscoo het volgende:
Ben ik dan de enige fokker die zich er niet voor schaamt dat ie Frans Bauerfan is? Dat zal toch niet?
Owh en voor de mensen die spinvis willen proberen. Tis dus echt geen rock. Tis erg vaag en je moet er van houden. Maar als je ervoor openstaat zal je het wel cool vinden
Thx voor de vervroeging van de uitslag seborik!
quote:Nouw zeg... Spinvis had boven QotSA gemogen.
Op donderdag 27 februari 2003 22:11 schreef Seborik het volgende:
Ok, jullie hebben er zelf voor gekozen, dus niet klagen achteraf.1. Queens of The Stoneage - Songs for The Deaf
2. Spinvis - Spinvis
3. Coldplay - A Rush of Blood to The Head
5. Foo Fighters - One by One
6. Red Hot Chilli Peppers - By The Way
7. Muse - Hullaballoo Soundtrack
8. Pearl Jam - Riot Act
10 System of A Down - Steal This Album
Geweldige top zoveel verder!
quote:Jaaaaaaaaaaaaa!! Ze heeft het gehaald!
26 Sophie Ellis Bextor - Read My Lips
Dit is de enige uit mijn lijstje die het gehaald heeft trouwens maar dat ben ik inmiddels gewend
Ik heb 6 van deze albums.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 27-02-2003 23:09]
Uit de top 10 vind ik eigenlijk alleen Coldplay echt goed, verder alleen nog Eminem en Krezip...
Niet veel Trance of HipHop fans gestemd?
quote:Nee, die hebben het een beetje af laten weten...
Op donderdag 27 februari 2003 23:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Niet veel Trance of HipHop fans gestemd?
quote:Er is gewoon te weinig goede hiphop uitgekomen dit jaar, over trance heb ik geen mening
Op donderdag 27 februari 2003 23:25 schreef Seborik het volgende:Nee, die hebben het een beetje af laten weten...
quote:Nou ja, ik had Eminem veel hoger verwacht wanneer een aantal mensen wel mee hadden gestemd, hij is echt ontzettend populair, of dat goed is, laat ik mij verder niet over uit, ik vind z'n positie alleen wat tegenvallen voor het enthousiasme waarmee men over zijn muziek spreekt.
Op donderdag 27 februari 2003 23:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Er is gewoon te weinig goede hiphop uitgekomen dit jaar, over trance heb ik geen mening
quote:Imo is dat enthousiasme wat overdreven. Z'n texten zijn contoversieel maar niet nieuw, z'n beats zijn ook standaard. Maar dit wordt offtopic geslowchat, dus hier hou ik d'r mee op
Op donderdag 27 februari 2003 23:33 schreef Seborik het volgende:Nou ja, ik had Eminem veel hoger verwacht wanneer een aantal mensen wel mee hadden gestemd, hij is echt ontzettend populair, of dat goed is, laat ik mij verder niet over uit, ik vind z'n positie alleen wat tegenvallen voor het enthousiasme waarmee men over zijn muziek spreekt.
ps Respect voor alle energie die je erin gestoken hebt!
quote:In deze discussie is dat gewoon irrelevant wanneer je kijkt naar hoe snel zijn concert was uitverkocht en het aantal fokkers dat erheen gaat.
Op donderdag 27 februari 2003 23:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Imo is dat enthousiasme wat overdreven. Z'n texten zijn contoversieel maar niet nieuw, z'n beats zijn ook standaard. Maar dit wordt offtopic geslowchat, dus hier hou ik d'r mee op
quote:Als rap luisteraar hebben vele rap artiesten me dit jaar teleurgesteld met hun cd. Die vindt ik dan niet in een top 10 thuishoren. 2pac kwam alleen maar in mijn top tien vanwege zijn goede teksten, de (veranderde) productie liet het afweten. Eminem kwam er ook in voor, maar het enthousiasme is bij mij wel afgenomen doordat het kunstje nu wel bekend is. Staan wel juweeltjes op die cd.
Op donderdag 27 februari 2003 23:33 schreef Seborik het volgende:[..]
Nou ja, ik had Eminem veel hoger verwacht wanneer een aantal mensen wel mee hadden gestemd, hij is echt ontzettend populair, of dat goed is, laat ik mij verder niet over uit, ik vind z'n positie alleen wat tegenvallen voor het enthousiasme waarmee men over zijn muziek spreekt.
En mix cd's, zoals In Search of Sunrise van Tiesto?
Maar dit jaar mochten verzamelaars niet, maar soundtracks e.d. wel.
Waar is het topic voor stemmen eigenlijk? Gesloten?
quote:We zullen zien
Op donderdag 27 februari 2003 23:40 schreef Seborik het volgende:In deze discussie is dat gewoon irrelevant wanneer je kijkt naar hoe snel zijn concert was uitverkocht en het aantal fokkers dat erheen gaat.
Wel opvallend is dat, in tegenstelling tot op vele jaarlijstjes van muziek-kenners, Flip Kowlier's Ocharme Ik niet op deze lijst voorkomt
quote:Thnx, ga ik nog een keertje lezen voor tips!
Op donderdag 27 februari 2003 23:53 schreef Seborik het volgende:
Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!Dat is deze, inderdaad gesloten.
quote:Die is wel genoemd, maar staat niet bij de hoogste 34.
Op donderdag 27 februari 2003 23:59 schreef mrmiddel het volgende:
Wel opvallend is dat, in tegenstelling tot op vele jaarlijstjes van muziek-kenners, Flip Kowlier's Ocharme Ik niet op deze lijst voorkomt
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:02 schreef Seborik het volgende:[..]
Die is wel genoemd, maar staat niet bij de hoogste 34.
Overigens vind ik dat mensen die klagen dat je nog zo weinig "echte muziek" in de hitlijsten ziet wel eens goed naar dit lijstje (en vergelijkbare lijstjes) mogen kijken. Zo zie je maar weer.. je hoeft niet depressief te worden van de muzikale verloedering. Het gaat juist weer de goede kant op
quote:Ja, dat staat hier boven al, de liefhebbers van andere muziek hebben het wat laten afweten..., iedereen heeft de kans gehad tot stemmen en er is geen sprake geweest van bevooroordeling.
Op vrijdag 28 februari 2003 00:18 schreef Lortnoc het volgende:
Ik mag eigenlijk niets zeggen want ik heb niet gestemdmaar ik vind het betreurenswaardig dat rock/metal zo zwaar vertegenwoordigd is. Een bredere lijst zou toch wat leuker zijn.
Mocht daar behoefte aan zijn, dan zal ik de file plaatsen met daarin de uitslagen.
quote:Deze stonden in ieder geval in mijn lijstje... Valt dus nog wel mee. Bedankt in ieder geval voor het harde werk, Seb!
13 Sonic Youth - Murraystreet
17 Notwist - Neon Golden
Jammer dat er geen Sixteen Horsepower of Woven Hand in de lijst terug te vinden is.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 28-02-2003 01:05]
quote:Ja, maar dat is toch niet onze fout?
Op vrijdag 28 februari 2003 00:18 schreef Lortnoc het volgende:
Ik mag eigenlijk niets zeggen want ik heb niet gestemdmaar ik vind het betreurenswaardig dat rock/metal zo zwaar vertegenwoordigd is. Een bredere lijst zou toch wat leuker zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 28-02-2003 01:07]
Niet helemaal op volgorde, het is nog wel van hoog naar laagst, maar deze albums komen er dus onder de andere lijst, misschien staat er nog iets tussen dat niet uit 2002 is. Het probleem is dat hier teveel albums hetzelfde aantal punten hebben en dezelfde hoeveelheid stemmen, waardoor je soms tien albums op één plek krijgt, niet te doen dus, daarvoor was het aantal stemmers te gering.
quote:Hey ik had DJ Shadow in mijn lijst! Ik ben politiek correct!
Op vrijdag 28 februari 2003 01:05 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ja, maar dat is toch niet onze fout?
Je kunt ons in ieder geval niks verwijten... Ik ga echt geen dance/hiphop-albums in mijn lijstjes zetten omdat dat "politiek-correcter" is.
Je moet de hiphop/dance-liefhebbers boos aankijken, niet de mensen die *wel* gestemd hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 28-02-2003 01:10]
quote:Goed, maar ik bedoelde dus de geforceerde variant...
Op vrijdag 28 februari 2003 01:07 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Hey ik had DJ Shadow in mijn lijst! Ik ben politiek correct!
edit: foute jaar
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-02-2003 13:04]
quote:idd
quote:2001 toch, daarom had ik m er niet in
Op donderdag 27 februari 2003 23:08 schreef Necromancer het volgende:
Waar is .calibre?? :pAnyways, mooie lijst.
Queens of the Stoneage - Songs for the Deaf
Niet gestemd zelf, wel goede nr 1
quote:En zo hoort het... de klapper van het jaar op een .. niets anders
Op vrijdag 28 februari 2003 10:24 schreef B1tchwax het volgende:
Nummer 1 was natuurlijk al ver voor de release bekendQueens of the Stoneage - Songs for the Deaf
Niet gestemd zelf, wel goede nr 1
quote:Ik kijk hier op mijn CD-hoesje en zie daar duidelijk 2001 op staan, anders had ik er absoluut zeker op gestemd (op 1 verzekers).
Mijn top drie staat nergens (costello, ryan adams, lambchop) maar voor vier heb ik (zoals velen blijkbaar) op spinvis gestemd (en dat voor een Belg)
mijn top 5 voor 2003
1. placebo - sleeping with ghost
2. the white stripes - elephant
3. Nick Cave and the bad seeds - Nocturama
4. grandaddy - ???
5. Tom Mcrae - just like blood
(vandejaar wordt echt een zalig jaar )
quote:99 van de 265 albums zijn meer dan één keer genoemd.
Op vrijdag 28 februari 2003 09:49 schreef ranja het volgende:
White stripes en Nathalie Imbruglia zijn sowieso van 2002. En die van The D4 heet 6twenty
Hm, ik zie mijn nummer 1 ergens op een derde van de 'overigen' lijst staan... wat daarboven staat is toch bijna allemaal 2 keer of meer genoemd dus. Valt nog mee dan, qua aantal
quote:Ik had Flip in mijn top 10. Nederlandse releasedatum was namelijk wel in 2002.
Op vrijdag 28 februari 2003 11:37 schreef placebeau het volgende:[..]
Ik kijk hier op mijn CD-hoesje en zie daar duidelijk 2001 op staan, anders had ik er absoluut zeker op gestemd (op 1 verzekers).
quote:Zo te zien wel.
Op zaterdag 1 maart 2003 16:01 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat Alanis Morissette - Feast on Scraps he, is die samengeteld met Under Rug Swept ofzo?
Wat mij betreft zijn dit de slechtste albums die deze artiesten ooit hebben neergezet.
Vooral die van Pearl Jam valt me onverwacht zwaar tegen (Dat RHCP inmiddels op de pop-tour is was mij al bekend )..
Ben 't overigens wel mee eens dat Wilco, Sonic Youth en Motorpsycho erin staan, dat zijn daadwerkelijk goeie albums
quote:Pearl Jam vind ik een hele sterke plaat en net wat evenwichter dan Binaural, wat ik ook een hele sterke plaat vind. De nieuwe cd van Foo Fighters vind ik absoluut een verbetering ten opzichte van de (wel zwakke) derde plaat. Red Hot Chili Peppers ben ik ook niet kapot van, maar het is wel een aardige 'niets aan de hand' plaatje.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:12 schreef webfreak het volgende:
Wat 'n ***-lijst..
Pearl Jam - Riot Act?
RHCP - By The Way?
Foofighters - One by One?Wat mij betreft zijn dit de slechtste albums die deze artiesten ooit hebben neergezet.
Vooral die van Pearl Jam valt me onverwacht zwaar tegen (Dat RHCP inmiddels op de pop-tour is was mij al bekend)..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |