abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221892365
quote:
Wil je niet dat je telefoon te snel leeg gaat, dan heeft Samsung advies voor je: zorg dat de batterij niet onder de 20 procent komt. Het is al langer bekend dat de batterij zich het beste voelt tussen de 20 en 80 procent, maar hoe zorg je daarvoor?

Het is iets wat je niet meteen als je een toestel net hebt zal meemaken, dat de batterij enorm slijt, maar zeker na een jaar of 2 à 3 begint dit wel tot uiting te komen in een toestel dat sneller leeg is dan je lief is. Het helpt dus om te zorgen dat je het toestel niet onder de 20 procent laat leeglopen, en dat je hem liever ook niet hoger dan 80 procent oplaadt.

Wil je zorgen dat je batterij niet hoger wordt opgeladen dan 80 procent, dan kun je dat gelukkig instellen. Ga hiervoor op je Android-smartphone naar Instellingen > Batterij > Batterijbescherming. Je kunt dan kiezen voor Maximum en dan kiezen tot hoever je telefoon mag opladen: 80, 85, 90 of 95, maar het is dus aan te raden om voor 80 procent te kiezen. Houd er wel rekening mee dat je telefoon dus minder vol zit, dus dat hij ook wat eerder leeg zal zijn.

Er is niets aan te doen om in te stellen dat je een melding krijgt als je telefoon bijna op 20 procent zit (geloof ons, we hebben het zelfs aan Gemini gevraagd), maar je kunt wel batterijbesparing instellen om in ieder geval iets beter voor je batterij te zorgen. Ga hiervoor naar Instellingen > Batterij > Batterijbesparing en je kunt dan via Planning en herinneringen kiezen om de modus pas te activeren als de batterij op een bepaald percentage zit. Soms heten deze opties op verschillende merken smartphones net anders, maar doorgaans kom je met termen als batterijbesparing en batterijbescherming al een heel eind. Of: batterijstatus of oplaadinstellingen.

Er is niets aan te doen om in te stellen dat je een melding krijgt als je telefoon bijna op 20 procent zit (geloof ons, we hebben het zelfs aan Gemini gevraagd), maar je kunt wel batterijbesparing instellen om in ieder geval iets beter voor je batterij te zorgen. Ga hiervoor naar Instellingen > Batterij > Batterijbesparing en je kunt dan via Planning en herinneringen kiezen om de modus pas te activeren als de batterij op een bepaald percentage zit. Soms heten deze opties op verschillende merken smartphones net anders, maar doorgaans kom je met termen als batterijbesparing en batterijbescherming al een heel eind. Of: batterijstatus of oplaadinstellingen.

En wil je nou zorgen dat er niet zoveel elektriciteit door je toestel wordt gebruikt, dan is het aan te raden om gamen, gps, navigatiediensten en apps die veel doen op de achtergrond uit te schakelen. Verder tipten we recent ook dat adaptieve batterij op moderne Samsung-toestellen kan helpen.

Bron: https://androidworld.nl/t(...)LbSyQNL94g5_CyhLq9kA
Doe er je voordeel mee samsung gebruiker.
Ik dacht dat het met de telefoons van tegenwoordig allemaal niet meer zo nauw kwam met die batterij, maar dus toch?
pi_221892395
Jazeker. Zelfde advies met de elektrische auto's op Li-ion:
Niet te veel vol laden, niet te veel leeg laten lopen en niet te snel laden. Dat laatste doen telefoons al jaren goed door het slimme laden 's nachts.

Vroeger was het advies trouwens helemaal vol en helemaal leeg. Maar dat was rond 2005 ofzo.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 14:32:16 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221892414
ik heb net een nieuwe telefoon, een xiaomi poco M7 pro 5G
Maar de telefoon is in principe al een jaar oud, en de batterij dus ook. ik merk dit ook wel, lijkt wel alsof ie even lang meegaat als mijn oude telefoon met een verrotte batterij van 4 jaar oud..
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221892975
Ik heb nog een S21 Ultra. Beetje laat om er nu nog aan te beginnen. Toevallig zat ik er net vandaag aan te denken om te gaan googlen hoe het met de batterij zit, omdat die vandaag erg snel leeg was, maar volgens mij kwam dat omdat hij niet goed op de oplader gelegen heeft.
ff de komende tijd in de gaten houden.
pi_221893024
In doe dit altijd al wel, ingesteld dat hij tot max 80% laadt en bij de 30% of 40% laad ik hem vaak alweer bij al wist ik niet eens dat dat ook nut heeft. Dus ik ben good busy.
pindazakje
pi_221893144
Ik merk wel als ik hem maar even oplaad bv van 50 naar 90 dat hij veel sneller leeg is, dan dat ik hem tot 100 laat laden en dan half uurtje op 100 laat staan ......
pi_221893231
Binnenkort ff ADB Shell downloaden om te kijken of de batterij nog een beetje in orde is.
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 17:48:38 #8
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_221893386
Lijkt mij niet alleen voor Samsung gelden

Maar goed, met mijn 12 Mini kom ik snel bij die 20% (8>
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 1 oktober 2026 @ 21:17:47 #9
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221895006
Slim laden 's nachts heb ik wel ingesteld, maar wel op die manier dat hij hem doorlaadt naar 100 vlak voordat de wekker gaat. Onder de 20% kom ik geregeld. Volgens mij is het ook heel slecht om tijdens het laden gewoon gebruik te blijven maken van de telefoon. Mocht ik over een jaar of 2-3 weer moeten overstappen dan zie ik het dan wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 14:27 schreef Adames het volgende:
Jazeker. Zelfde advies met de elektrische auto's op Li-ion:
Niet te veel vol laden, niet te veel leeg laten lopen en niet te snel laden. Dat laatste doen telefoons al jaren goed door het slimme laden 's nachts.

Vroeger was het advies trouwens helemaal vol en helemaal leeg. Maar dat was rond 2005 ofzo.
Toch wel bijzonder hoe die opvattingen zo enorm kunnen wijzigen terwijl de technologie erachter amper tot geen wijzigingen heeft doorgemaakt.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221895025
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 21:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Slim laden 's nachts heb ik wel ingesteld, maar wel op die manier dat hij hem doorlaadt naar 100 vlak voordat de wekker gaat. Onder de 20% kom ik geregeld. Volgens mij is het ook heel slecht om tijdens het laden gewoon gebruik te blijven maken van de telefoon. Mocht ik over een jaar of 2-3 weer moeten overstappen dan zie ik het dan wel.
[..]
Toch wel bijzonder hoe die opvattingen zo enorm kunnen wijzigen terwijl de technologie erachter amper tot geen wijzigingen heeft doorgemaakt.
Dat advies was nog met de oude accus
Nikkel cadmium geloof ik
Sinds li ion is het wel gelijk maar fabrikanten gaan er soms slimmer mee om
pi_221901965
men zet grotere accus in telefoons
iedereen: yay telefoon kan langer mee
fabrikanten : nee je mag nog maar 60% van je accu gebruiken anders gaattie kapot
:') :') :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')