Mij ook, maar als ze dit al kunnen, misschien is er hoop voor die 1.000'en verminkte moslima's.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Buiten de discussie over de benaming..
Zou zeer interessant zijn als dit mogelijk zou zijn.
Maar ik vermoed dat er na zoveel jaren geen actieve zenuwbanen meer over zijn? Hoewel... Vanuit de diepte misschien toch, daar de clitoris best wel een flink orgaan is?
Lijkt me wel een behoorlijk complexe ingreep te zijn dan.
Wel niet wel niet wel en opeens weer niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet prima wat er gebeurt en jij hoeft me dat niet uit te leggen. Doe dus maar weer gewoon.
Besnijdenis is niet hetzelfde als vrouwenbesnijdenis, wat niet besnijdenis heet maar vrouwelijke genitale verminking. Dan was het meteen duidelijk geweest.
Ditquote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze ingreep kan een mooie opstap zijn naar verdere mogelijkheden voor reconstructie van de vulva en met name de clitorus na vgv.
https://www.nu.nl/binnenl(...)40-jaar-bestond.htmlquote:
VGV landen:quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht, maar dat wist ik ook niet. Je hebt gelijk, het is niet islamitisch, maar cultureel-etnisch en vindt onder verschillende geloofsgroepen plaats. Met name in Afrikaanse landen.
Maar goed, laten we hier bij het onderwerp bijven: vulvakanker hoeft dus niet meer te leiden tot een einde aan seksueel plezier. Iets wat goed is voor de vrouwen en voor hun relaties, denk ik. Vulvakanker lijkt me al een vreselijke vorm van kanker, en het zal de seksuele relatie meestal al geen goed doen.
Namen, rugnummers en quotes graag.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:53 schreef theunderdog het volgende:
Bijzonder overigens dat de politiek-incorrecten hier niet echt politiek-incorrect durven te zijn. Want er wordt gefocust op 'de islam', terwijl vrouwenbesnijdenis vooral een Afrikaans ding is. Wat ook door christenen en andere groepen wordt gedaan.
Het is een etnisch-cultureel iets.
Het is vrij absurd dat dit bij mannen al jaren kon, maar dat ze dit bij vrouwen niet belangrijk genoeg vonden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 08:59 schreef Chillegast het volgende:
Mooie vooruitgang! En het is ook nog een enorm simpele en voor de hand liggende ingreep. Ik vind het wel wonderlijk dat dit nu een innovatie is. Bij de meeste chirurgische ingrepen wordt veel aandacht besteed aan het behoud of herstel van functionaliteit, maar kennelijk is dat bij (vrouwelijke) seksualiteit niet zo vanzelfsprekend.
Ja, wel vreemd. Ik dacht dat penis kanker misschien vaker voorkomt, maar dit is nog zeldzamer dan vulvakanker.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is vrij absurd dat dit bij mannen al jaren kon, maar dat ze dit bij vrouwen niet belangrijk genoeg vonden.
Fijn dat de artsen deze ingreep nu uit (kunnen) voeren
Heel goed nieuws!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)40-jaar-bestond.html
In dit artikel wordt ook genoemd dat volgens onderzoekers deze operatie ook kan helpen bij herstel van verminking van vrouwelijke geslachtsdelen!
Dit.. de eerste penisreconstructie vond al plaats in 1936..quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is vrij absurd dat dit bij mannen al jaren kon, maar dat ze dit bij vrouwen niet belangrijk genoeg vonden.
Fijn dat de artsen deze ingreep nu uit (kunnen) voeren
Maatwerk in de zorgquote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
Goed nieuws. Het is binnen de medische sector nog geen standaard om maatwerk zorg te verlenen. Zeker niet mbt het vrouwenlichaam.
Was vroeger een normale behandeling voor vrouwen die naar het gekkenhuis gestuurd werden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:31 schreef Gia het volgende:
Ben ik de enige die de TT een beetje raar vindt? Artsen die orgasmes geven? Heb liever dat mijn eigen partner dat doet, eigenlijk.
https://www.geschiedenisb(...)g-je-naar-de-dokter/quote:In de 19e eeuw kwam Freud echter tot de conclusie dat de aan hysterie lijdende vrouw slechts seksueel onbevredigd zou zijn. De ziekte kwam dan ook opvallend veel voor bij weduwen, nonnen en vrijgezelle vrouwen. Vrouwen die leden aan hysterie zouden te veel ‘opgehoopt zaad’ hebben wat zij niet konden lozen door gebrek aan (goede) seksuele contacten. Oftewel, zij was seksueel gefrustreerd.
Hoewel hysterie als chronische aandoening gezien werd was het goed te behandelen met een zogenaamde bekkenbodemmassage. Het masseren van de genitaliën was alleen toegestaan wanneer een dokter dit deed.
Masturbatie bij zowel man als vrouw werd als onrein en zelfs als gevaarlijk gezien. Je zou er zelfs blind van kunnen worden. Een behandeling door de arts was pas succesvol als het resulteerde in een ‘hysterisch paroxisme’: een orgasme. Deze behandeling beschouwden artsen als zuiver medisch en zonder seksuele lading.
Volgens 19e-eeuwse doktoren leed ongeveer een kwart van alle vrouwen aan hysterie. De lijst van symptomen werd oneindig: zo zou jeuk aan je grote teen al een gevolg van hysterie kunnen zijn. Hysterie werd een modeziekte waar artsen flink van profiteerden.
Doordat de vrouwen steeds moesten terugkomen voor massagebehandelingen zaten de wachtkamers van huisartsen altijd vol, wat uiteraard tot gunstige financiële resultaten leidde.
Ja, het maatwerk mbt behandeling van het vrouwenlichaam is nu bezig aan een inhaalslag. Dat is toe te juichen. Maar verder maatwerk qua persoonsgebonden medicatie is ook relevant.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maatwerk in de zorg
Alles wordt op het moment in hokjes, protocollen en procedures gegooid. Terwijl zorg maatwerk moet zijn, het is per definitie persoonlijk.
Bij bepaalde ziektes en ook ziektebeelden is dat noodzakelijk. Daar is een hele ontwikkeling in op het moment, maar het enige waar men naar kijkt is precies het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja, het maatwerk mbt behandeling van het vrouwenlichaam is nu bezig aan een inhaalslag. Dat is toe te juichen. Maar verder maatwerk qua persoonsgebonden medicatie is ook relevant.
Misschien is het wel een bericht gebaseerd op een doktersroman.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:31 schreef Gia het volgende:
Ben ik de enige die de TT een beetje raar vindt? Artsen die orgasmes geven? Heb liever dat mijn eigen partner dat doet, eigenlijk.
Vroeger deden en dachten ze wel meerquote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Was vroeger een normale behandeling voor vrouwen die naar het gekkenhuis gestuurd werden.
[..]
https://www.geschiedenisb(...)g-je-naar-de-dokter/
Stukje wangslijmvlies plaatsen op je piet en je bent klaar om te gaan!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:33 schreef Elan het volgende:
Kan mijn huisarts vanaf nu ook orgasmes geven, want die zit in het basispakket is gratis en mij lukt het niet?
@de_boswachter lees dit van die artsen!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Was vroeger een normale behandeling voor vrouwen die naar het gekkenhuis gestuurd werden.
—-
In de 19e eeuw kwam Freud echter tot de conclusie dat de aan hysterie lijdende vrouw slechts seksueel onbevredigd zou zijn. De ziekte kwam dan ook opvallend veel voor bij weduwen, nonnen en vrijgezelle vrouwen. Vrouwen die leden aan hysterie zouden te veel ‘opgehoopt zaad’ hebben wat zij niet konden lozen door gebrek aan (goede) seksuele contacten. Oftewel, zij was seksueel gefrustreerd.
Hoewel hysterie als chronische aandoening gezien werd was het goed te behandelen met een zogenaamde bekkenbodemmassage. Het masseren van de genitaliën was alleen toegestaan wanneer een dokter dit deed.
Masturbatie bij zowel man als vrouw werd als onrein en zelfs als gevaarlijk gezien. Je zou er zelfs blind van kunnen worden. Een behandeling door de arts was pas succesvol als het resulteerde in een ‘hysterisch paroxisme’: een orgasme. Deze behandeling beschouwden artsen als zuiver medisch en zonder seksuele lading.
Volgens 19e-eeuwse doktoren leed ongeveer een kwart van alle vrouwen aan hysterie. De lijst van symptomen werd oneindig: zo zou jeuk aan je grote teen al een gevolg van hysterie kunnen zijn. Hysterie werd een modeziekte waar artsen flink van profiteerden.
Doordat de vrouwen steeds moesten terugkomen voor massagebehandelingen zaten de wachtkamers van huisartsen altijd vol, wat uiteraard tot gunstige financiële resultaten leidde.
https://www.geschiedenisb(...)g-je-naar-de-dokter/
Bij een man is dat ook niet normaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Noem het dan geen besnijdenis, want besnijdenis klinkt als bij een man en is toch vrij normaal.
Da's niet waar. Het is niet natuurlijk, maar percentage gewijs mag je dat gerust normaal noemen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij een man is dat ook niet normaal.
Eensquote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij een man is dat ook niet normaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |