abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2026 @ 11:48:52 #126
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221881122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 11:24 schreef PurifieR het volgende:

[..]
'allah' waakt over je, of je dat nou wil of niet :')
Ik denk dat het vooral door de manosfeer komt.
pi_221881162
Een partner slaan is natuurlijk nooit acceptabel. Maar die toename lijkt echt nihil te zijn.

Bron (p. 34)
  Moderator dinsdag 29 september 2026 @ 12:15:59 #128
38824 crew  Droopie
pi_221881261
GrokAI

quote:
Schaal is 0 = nooit tot 9 = altijd. 4 is dus niet “slaan is oké”, het is ruwweg het midden: iets ertussenin. Mensen die de knop in het midden laten staan, of denken aan “nou, als ze hem met een mes achternazit…” — zonder dat de vraag dat noemt.
Wat je ziet:
0: ~84%
1: ~7% van iedereen (43,6% van de 15,8%)
2–3: klein
4: dat extra staafje — groter dan 2 en 3, nog steeds een paar procent
5–9 / altijd: nagenoeg plat

Dus van de beruchte 15,8% is het merendeel 1 of 4.

Extreem “altijd gerechtvaardigd” is in hun eigen figuur een streepje.
Daarom knipt het rapport 1 t/m 9 op één hoop: anders blijft er geen “schrikbarend” percentage over.

Het bultje bij 4 is precies die middelste “weet ik niet / hangt ervan af”-groep die in de krant als begrip voor slaan telt.
Morgen kamervragen waarom de minister dit in vredesnaam "schrikbarend" vindt
Hell To The Liars
pi_221881263
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
Een partner slaan is natuurlijk nooit acceptabel.
Zowel M-V als V-M.
  dinsdag 29 september 2026 @ 12:20:55 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221881281
quote:
15,8 procent van de Nederlanders vindt het te rechtvaardigen dat een man zijn vrouwelijke partner slaat.
En dat geldt zowel voor vrouwen als mannen die er zo over denken?
pi_221881300
15,8 % :') :o

Bedoelen ze met slaan ook een tik op de kont?
pi_221881303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:16 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zowel M-V als V-M.
Tja, zoals we weten ligt de nadruk hier op man tegen vrouw. Vrouw tegen man wordt al snel als een stuk acceptabeler gezien.
  dinsdag 29 september 2026 @ 12:27:04 #133
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221881304
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, zoals we weten ligt de nadruk hier op man tegen vrouw. Vrouw tegen man wordt al snel als een stuk acceptabeler gezien.
Dat een vrouw een man slaat? Echt niet. Hoe kom je daarbij?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 29 september 2026 @ 12:29:38 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221881315
quote:

[..]
Dat zal niet zo vaak gebeuren. Omdat vrouwen nog geen deuk in een pak boter slaan. Zo lossen ze sowieso geen problemen op, want ze willen over gevoelens praten.

Bij mannen is slaan een stuk natuurlijker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221881316
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ken er genoeg, werk er dagelijks mee samen, we hebben een team met ook moslims, transgenders, homo’s, het gaat allemaal goed samen en we hebben het er nooit over (het gaat vooral over het werk), wij accepteren elkaar.
In tegenstelling tot de gemiddelde fokker die nooit buiten komt, en wiens belevingswereld zich beweegt in de fuik van YouTube, TikTok en X.

En maar samenklitten in steeds dezelfde dagelijkse moslim-bash topics en mensen die er anders over denken uitschelden, sneu hoor.

De sfeer wordt er niet beter van.
Neemt niet weg dat Moslims natuurlijk echt wel bijdragen aan het afnemen van home acceptatie. Ook in dit onderzoek zullen de mensen uit 3e wereldlanden het % omlaag helpen. En nee dat is niet de enige reden. Maar wegkijken of het verzwijgen is ook lachwekkend. Het zijn gewoon feiten dat het in bepaalde culturen nou eenmaal meer normaal is om je vrouw te slaan dan hier. En nogmaals niet de enige reden. Die gek van een Andre Tate helpt ook niet mee. En genoeg Nederlandse tokkies.
pi_221881318
quote:
Vrouw tegen man wordt al snel als een stuk acceptabeler gezien.
Nee, dat vind ik net zo min acceptabel.
pi_221881320
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 09:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Verdiep je eens in de islam voordat je dit soort uitspraken doet. Deze mensen vereren een man die hele gemeenschappen uitmoordde, hun bezittingen inpikte, de mannen afmaakte en de kinderen en vrouwen verkocht nadat hij de beste er zelf uitgepikt had. En daar blijft het niet bij.

En al die "gebruiken en gewoontes" zijn hedentendage nog steeds geaccepteerd, net als dat slaan maar ook die slavenhandel dus.

Als jij naar het mooie Dubai gaat kun je daar gewoon een slavin online kopen, omdat dat voor hen gewoon halal is. Geloof je het niet? Check dit deze reportage (van gisteren) dan maar.

Bekijk deze YouTube-video
Kan ik deze ook impoteren? Kan wel een goedkope schoonmaakster gebruiken. *DTV
  dinsdag 29 september 2026 @ 12:32:40 #138
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221881329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat Moslims natuurlijk echt wel bijdragen aan het afnemen van home acceptatie. Ook in dit onderzoek zullen de mensen uit 3e wereldlanden het % omlaag helpen. En nee dat is niet de enige reden. Maar wegkijken of het verzwijgen is ook lachwekkend. Het zijn gewoon feiten dat het in bepaalde culturen nou eenmaal meer normaal is om je vrouw te slaan dan hier. En nogmaals niet de enige reden. Die gek van een Andre Tate helpt ook niet mee. En genoeg Nederlandse tokkies.
Dat ontken ik ook niet.
Gelukkig zie ik om me heen wel steeds meer goed geïntegreerde moslims. Moslima’s met haar op hun tanden die zich echt niet door hun man laten slaan, zeker weten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221881343
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat ontken ik ook niet.
Gelukkig zie ik om me heen wel steeds meer goed geïntegreerde moslims. Moslima’s met haar op hun tanden die zich echt niet door hun man laten slaan, zeker weten.
Zeker bij Turken en Marokkaanse zie je ook regelmatig scheidingen. En terecht, als het niet werkt ga je uit elkaar en laat je je vent er geen 2/3e vrouw bij nemen. Maar in bepaalde culturen is dat echt not done en is de vrouw niet meer dan een huismoeder. Gelukkige gaan de meesten naar de UK, maar mensen uit Pakistan.... :')
pi_221881352
Dankzij Trump weet de wereld weer wat "het recht van de sterkste" betekent.
Wie dit leest is gek
pi_221881356
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat een vrouw een man slaat? Echt niet. Hoe kom je daarbij?
Zeker, je ziet dit soms ook in films en series wel terug dat een vrouw een man een flinke draai om de oren geeft als hij iets lelijks heeft gezegd of is vreemd gegaan. Dit wordt in een maatschappelijke context stukken acceptabeler geacht omdat mannen over het algemeen fysieker sterker zijn dan vrouwen. Dit is zelfs wetenschappelijk onderzocht. Zie bijvoorbeeld:
quote:
We investigated the effect of assailant gender on injunctive social norms (i.e., beliefs about what ought to happen) regarding violence toward an intimate heterosexual partner.

In a random-digit-dialed survey conducted in four languages, 3,769 community-residing adults were presented with five vignettes in which we experimentally manipulated characteristics of the assailant, victim, and incident. We examined the vignette variables and measured respondent characteristics using multivariate logistic regressions.

Judgments about women's violence against male intimates (vs. men's violence against female intimates) were less harsh and took contextual factors more fully into account. The type of violence and the presence of a weapon played a central role in respondent judgments. Respondent demographic characteristics were largely unrelated to their judgments.

Bron
quote:
Perceptions of intimate partner violence (IPV) have been proposed to play a role in the stigmatization and underreporting of violence by individuals who are victimized by intimate partners, especially in cases that are inconsistent with the male-to-female IPV paradigm.

We examined the independent and combined influences of victim and perpetrator sex, attitudes toward gender roles, and history of IPV perpetration on perceptions of IPV among 240 college students.

We employed a vignette methodology to manipulate perpetrator and victim sex in a fully crossed design. Results indicate that violence perpetrated against males is perceived as less serious and more justified, and male victims are perceived to be more blameworthy than female victims.

Traditional gender role attitudes and histories of IPV perpetration are associated with greater blaming of victims and justification of perpetrators across contexts.

Bron
pi_221881360
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 10:20 schreef nixxx het volgende:

[..]
De meeste moslims zien in dat ze door migratie, veel kinderen en vasthouden aan hun geloof eerder zullen winnen dan door de meest getrouwe versie van hun geloof te praktiseren. Dat komt later wel wanneer ze in de meerderheid zijn. Dan is het ook afgelopen voor jou met je Oost-Europese hoertjes, dan bungel je gewoon naast ze.
Marokkaanse vrouwen hebben gemiddeld 2,06 kinderen per vrouw. Dat is inderdaad meer dan de 1,48 bij vrouwen met Nederlandse herkomst, maar "veel kinderen" is nogal overdreven. Het ligt rond de vervangingswaarde en het geboortecijfer is sterk gedaald. In de jaren 80 kregen in Marokko geboren vrouwen gemiddeld zo'n 7 kinderen; inmiddels 2,54.

Dus hoe precies zouden ze Nederland met deze cijfers gaan "omvolken"?Bron.
pi_221881404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 09:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat heeft vooral te maken met Amerikanisering. Puriteinse conservatieve preutsheid die een hele generatie heeft gehersenspoeld dmv muziek, films, en social media.
Die Amerikanisering was er in de jaren 80 en 90 veel meer dan nu. Nu is alles wat Amerikaans is bijna fout. Dus dat is niet het juiste antwoord.
pi_221881407
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 09:53 schreef pmponer het volgende:

[..]
Andrew Tate natuurlijk
Ik zie eigenlijk nooit wat van die kerel. Zou die echt zoveel invloed hebben. Kan het me nauwelijks voorstellen.
pi_221881414
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dankzij Trump weet de wereld weer wat "het recht van de sterkste" betekent.

Was het niet de vrouw van Macron die Macron een blauw oog sloeg?

Op tv, bij vliegveld.

Jij leidt aan TDS. Wat heeft Trump hier mee te maken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221881433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 10:23 schreef kibo het volgende:

[..]
Daarnaast is ook de nuance verdwenen, en wordt mishandeling op één hoop gegooid met een corrigerend tikje.
Het idee van een corrigerend tikje vind ik echt 100 keer erger dan uit woede en onmacht in elkaar geslagen worden. Vanwege de gedachte die er achter zit.
pi_221881452
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik zie eigenlijk nooit wat van die kerel. Zou die echt zoveel invloed hebben. Kan het me nauwelijks voorstellen.
Ik ook niet.
Omdat het een mongool is die gelukkig alleen maar zichtbaar is als je iets over hem opzoekt.
pi_221881481
quote:

[..]
Natuurlijk.
Mannen moeten incasseren.
  dinsdag 29 september 2026 @ 13:08:16 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221881483
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De onderzoekers hebben kennelijk data die laten zien dat het aan de Manosphere ligt. Alles ligt immers aan de Manosphere. En anders aan de Biblebelt.
Opleidingsniveau, leeftijd, etniciteit, drank/drugsgebruik, Etc etc
  dinsdag 29 september 2026 @ 13:13:54 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221881512
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Die Amerikanisering was er in de jaren 80 en 90 veel meer dan nu. Nu is alles wat Amerikaans is bijna fout. Dus dat is niet het juiste antwoord.
Absoluut niet.
Dat was niet door de samenleving en politiek ingekropen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')