abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221854357
Oud-wielrenner Rini Wagtmans is op 79-jarige leeftijd overleden. Hij was al langere tijd ziek. Wagtmans werd in 1968 profrenner en won in 1970, 1971 en 1972 een etappe in de Tour de France.

Hij eindigde als zesde in de Tour van 1969 en als vijfde in de Tour van 1970. De Witte Bles, zijn bijnaam vanwege zijn herkenbare kuif, schreef daarnaast twee etappes in de Ronde van Spanje op zijn naam en stond bekend om zijn sterke afdalen.

In 1972 moest Wagtmans op 25-jarige leeftijd vanwege hartklachten al als profwielrenner stoppen. Hij was daarna nog ploegleider en bondscoach van de Nederlandse wielerploeg.

Eerder deze maand maakte Wagtmans aan BN DeStem bekend dat hij in zijn laatste levensfase zat. Hij praatte echter liever niet over zijn ziekte. "Daar heeft niemand iets aan. De prijzen worden verdeeld aan de meet. Ik ben nu bijna aan de meet", zei hij daar toen over.

Kort daarvoor had Wagtmans nog het Gouden Wiel ontvangen, een van de hoogste onderscheidingen binnen de KNWU. Wagtmans kreeg die onderscheiding vanwege zijn verdiensten voor de Nederlandse wielersport.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221854523
Niet lang van kunnen genieten van de beste man. Helaas voor hem reden er betere renners rond.

Edoch RIP.
U MAD?
pi_221854545
Excuses; ik had mijn bericht vanochtend in de sc geplaatst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:53 schreef Toby56 het volgende:
Rini Wagtmans (79) overleden.
[..]
Bron: Teletekst.

De man had altijd prachtige verhalen.
Was (uiteraard) één van de vaakst geciteerde oud-wielrenners in het alleraardigste boek van Martin Bons: De kunst van het dalen.

Rust in vrede, Rini.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221854597
Rust in vrede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')