Nee, hoeft niet via Odido te komen. Die lui bellen gewoon geautomatiseerd random nummer en inderdaad als spoofingnummer een nummer dat sterkgelijkend is. Heel fijn, herken je ze gelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2026 16:35 schreef Bocaj het volgende:
Werd trouwens net gebeld, engelse vrouw die zegt dat er geld van mijn paypal is gehaald... druk op 1 voor een medewerker...
Maar neergelegd. Het nummer leek verdacht veel op mijn nummer. (Spoof nummer)
Komt volgens mij weg bij die Odido hack. Krijg ook Nederlandstalige phishing emails...
Ik hoor denk ik inmiddels ook tot de ouderen, maar ik heb nog nooit met dit soort gevallen te maken gehad. Ik hoop het ooit mee te maken want ik wil op mijn ouwe dag ook wel eens een keer lachen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 18:53 schreef Seeburg54 het volgende:
Het is uitschot dat soort etters. Altijd pakken ze ouderen, want het zijn laffe honden.
Mijn moeder was verre van dom, maar op een gegeven moment veranderde er iets bij haar. Veel te goed van vertrouwen, dat ruiken die kotsbrokken. Ik ben serieus wel bang geweest dat ze haar zouden oplichten of iets ergers aan zouden doen. Ze was eigenwijs en deed altijd open, ook na meerdere waarschuwingen van mijn kant. Je kan er niet altijd over waken helaas.![]()
We hebben één keer een akkefietje gehad, ze had stoelen meegegeven aan zo'n kamper mattenvlechter. Dat heeft haar wel teveel geld gekost. Hij heeft het nog een keer geprobeerd, maar helaas voor hem waren wij er toen. Hij was verstandig en koos het hazepad, anders was het een interessante dag geworden.
Maak je geen zorgen, wanneer jij slachtoffer bent zal ik al zéker niet ingrijpen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 16:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat weten we, meneertje zijlijn.
Nee, voorzichtig, op mijn hoede. Je bent vandaag de dag bijna nergens meer veilig. Niet om 3 uur 's nachts op straat maar ook thuis word je 'lastig gevallen' door allerlei oplichters of ander tuig. Al dan niet telefonisch.quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2026 19:37 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, wanneer jij slachtoffer bent zal ik al zéker niet ingrijpen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 25 september 2026 18:53 schreef Seeburg54 het volgende:
Het is uitschot dat soort etters. Altijd pakken ze ouderen, want het zijn laffe honden.
Mijn moeder was verre van dom, maar op een gegeven moment veranderde er iets bij haar. Veel te goed van vertrouwen, dat ruiken die kotsbrokken. Ik ben serieus wel bang geweest dat ze haar zouden oplichten of iets ergers aan zouden doen. Ze was eigenwijs en deed altijd open, ook na meerdere waarschuwingen van mijn kant. Je kan er niet altijd over waken helaas.![]()
We hebben één keer een akkefietje gehad, ze had stoelen meegegeven aan zo'n kamper mattenvlechter. Dat heeft haar wel teveel geld gekost. Hij heeft het nog een keer geprobeerd, maar helaas voor hem waren wij er toen. Hij was verstandig en koos het hazepad, anders was het een interessante dag geworden.
Is zo'n ding geen goud waard inmiddels? En heeft íemand al eens ontdekt waar die verdomde knop voor was?quote:Op vrijdag 25 september 2026 15:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maak je een grapje? Ik heb nog steeds een telefoon uit de jaren 80. Geen nummermelder, niks van dat soort moderniteiten.
[ afbeelding ]
Zoiets dus. Maar dan met druktoetsen.
Is (of was) algemeen bekend hoor. Is om te kunnen overleggen met iemand in de kamer zonder dat de ander dat kan horen. Werd haast nooit gebruikt, de meesten legden hun hand over het spreekgedeelte van de hoorn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Is zo'n ding geen goud waard inmiddels? En heeft íemand al eens ontdekt waar die verdomde knop voor was?
Oké thanks, ik vroeg het me altijd af en toentertijd had je alleen nog een Atari 2600 en geen ChatGPT.quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is (of was) algemeen bekend hoor. Is om te kunnen overleggen met iemand in de kamer zonder dat de ander dat kan horen. Werd haast nooit gebruikt, de meesten legden hun hand over het spreekgedeelte van de hoorn.
Dj jean volgens mij. Even met meld misdaad anoniem bellenquote:Op vrijdag 25 september 2026 10:36 schreef tesssssssss het volgende:
[ afbeelding ]
Hier zou ik dus echt nooit de deur voor open doen. Ik zou me waarschijnlijk nog achter de verwarming verstoppen.
Deze vent was fors en groot terwijl mijn moeder amper 1.55 was. Helaas zijn er maar weinig bejaarden die zo'n schoft aan durven en kunnen pakken. Hij had gezegd de volgende dag terug te komen om betaald te worden voor zijn "reparatie" aan 4 oude eettafelstoeltjes. 500 euro.quote:Op vrijdag 25 september 2026 18:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoor denk ik inmiddels ook tot de ouderen, maar ik heb nog nooit met dit soort gevallen te maken gehad. Ik hoop het ooit mee te maken want ik wil op mijn ouwe dag ook wel eens een keer lachen.
Ik werd laatst gebeld door een onbekend 06-nummer, 's avondst. Niet opgenomen maar later even de voicemail beluisterd. Was zogenaamd de Mediamarkt, ze bedankten me voor 'een bestelling van 600 euro' en of ik de 1 wilde intoetsen om dit aan een medewerker te bevestigen LOLquote:Op vrijdag 25 september 2026 18:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet via Odido te komen. Die lui bellen gewoon geautomatiseerd random nummer en inderdaad als spoofingnummer een nummer dat sterkgelijkend is. Heel fijn, herken je ze gelijk.
Als jouw nummer bijv 06 1234 xxxx is, bellen zij ook met een nummer dat begint met dezelfde 06-1234 reeks is mijn ervaring.
Wordt er opgenomen, volgt een bandje. Druk je de 1 in gaat ie door naar een oplichter. Zwijg je of wordt er geen 1 ingedrukt wordt de verbinding binnen een paar seconden verbroken.
Staat los van de Odido hack. Voor de hack kreeg ik dit soort telefoontjes ook weleens en nu na de hack krijg ik er ook niet meer. Een, twee keer in het half jaar tot nu toe ofzo. Toevallig paar weken terug eentje van de ASN bank, waarbij ik ook de 1 moest indrukken. Jammer joh, ik zit niet bij de ASN bank.
Mijn abonnement staat op naam van m'n vader, bij Odido. Geboortedatum ed. zal meegelekt zijn. Heb niet het idee dat er veel mee gedaan is tot nu toe behalve gigantisch veel spammails. In ieder geval niet iets dat specifiek gericht is op de leeftijd van de abonnee ofzo.
https://geldzaken.nl/contant-geld-opnemen-maximum-per-bank-2026quote:Op zaterdag 26 september 2026 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er zitten toch limieten op opnames tenzij je dit zelf veranderd?
Bijv bij ing is het maximaal 500 euro ofzo.
Volgens mij juist andersom. Geen limiet tenzij je het zelf instelt.quote:Op zaterdag 26 september 2026 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er zitten toch limieten op opnames tenzij je dit zelf veranderd?
Bijv bij ing is het maximaal 500 euro ofzo.
"Mute"-knop bedoel je?quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is (of was) algemeen bekend hoor. Is om te kunnen overleggen met iemand in de kamer zonder dat de ander dat kan horen. Werd haast nooit gebruikt, de meesten legden hun hand over het spreekgedeelte van de hoorn.
En natuurlijk te bang om het gewoon uit te proberenquote:Op vrijdag 25 september 2026 23:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Oké thanks, ik vroeg het me altijd af en toentertijd had je alleen nog een Atari 2600 en geen ChatGPT.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |