Dit.quote:Op donderdag 24 september 2026 12:49 schreef the-eye het volgende:
Gaat niks van terecht komen. Oude wijn in nieuwe zakken
Je kan niet bepaalde rassen gaan aanwijzen, dat lost niets op. Lekker makkelijk voor de overheid "wij hebben er wat aangedaan en het kost ons niets en de verantwoording voor een veilige samenleving schuiven we terug naar de burger
Risico is kans maal impact, niet alleen kans.quote:Op donderdag 24 september 2026 12:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je naar absolute bijtincidenten gaat kijken wel ja. Op ernstig letselbasis niet.
Het is ook onzin.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bullmastiff staat ook op de lijst.
Terwijl die eigenlijk bekend staan als zachtaardige reuzen en gezinshonden.
Of een rottweiler. Ik weet nog dat ik als kind bij een vriendje speelde en die hadden drie rottweilers in de tuin. Die ouders lieten ons daar gewoon ongezien spelen. Nooit wat voor probleem dan ook gehad.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bullmastiff staat ook op de lijst.
Terwijl die eigenlijk bekend staan als zachtaardige reuzen en gezinshonden.
Amerikaanse stafford is echt een prima hond. Als jij gewoon een pup goed opvoedt is het een hond als elke andere.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ben je al te laat bij die kut tokkies die doorgaans met dit soort vechtmachines in de weer zijn![]()
Waarom verbieden ze die problematische rassen niet gewoon (Pitbull, Stafford, Bulterriër etc) ?
Of ze weigeren in elke aansprakelijkheidsverzekering, er zijn er al een paar die die rassen uitsluiten maar lang niet allemaal. Mag je lekker zelf voor de kosten opdraaien als je XL Tokkiehond iemand verscheurde op straat.
Totdat hij de kolder in de kop krijgt en om onduidelijke reden aanvalt.....quote:Op donderdag 24 september 2026 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Amerikaanse stafford is echt een prima hond. Als jij gewoon een pup goed opvoedt is het een hond als elke andere.
XL dingen zijn wel graflelijk overigens.
Heb ik nog nooit gehad bij honden die normaal opgevoedt zijn als puppy.quote:Op donderdag 24 september 2026 20:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Totdat hij de kolder in de kop krijgt en om onduidelijke reden aanvalt.....
Ik ook niet maar ik ben dan ook nooit zo dom geweest om een pitbull in huis te halen. Daar zit het probleem niet alleen in de opvoeding maar ook in de genen.quote:Op donderdag 24 september 2026 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb ik nog nooit gehad bij honden die normaal opgevoedt zijn als puppy.
Dat is toch die vent die een jaar of 10 geleden door z'n eigen tokkiehond werd opgevreten?quote:
Een tekkel is geen hond, dus die hoeft niet op cursus.quote:Op donderdag 24 september 2026 22:46 schreef havanagila het volgende:
Mag je met je tekkel op cursus omdat tokkies Staffordshires leuk vinden. Tof.
Akkoord.quote:Op vrijdag 25 september 2026 00:24 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een tekkel is geen hond, dus die hoeft niet op cursus.
quote:Op donderdag 24 september 2026 17:59 schreef deedeetee het volgende:
Lijkt me totaal zinloos. Beter verbied je de eigenaar van stoere rassen die bijten( nadat ze gebeten hebben ) om ooit nog honden te houden en leg je hun een zeer hoge boete op.
Optreden tegen die tokkies en de hond een spuitje geven.
Logische reactie van iemand die 2 gevaarlijke honden vast zeer goed opgevoed heeft.... Appeltje eitje toch ?quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2026 10:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Logische reactie van iemand die 2 gevaarlijke honden vast zeer goed opgevoed heeft.... Appeltje eitje toch ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |