Nycole Dias onthult jarenlange wietverslaving: 'Was heel pittig'quote:
Nycole Dias (23), bekend van 'Love Island' en 'Echte Meisjes in de Jungle', vertelt in haar vlog over een moeilijke periode uit haar leven. De realityster is naar eigen zeggen zes jaar verslaafd geweest aan wiet. Ze begon op jonge leeftijd met drugs, in een periode waarin ze zich door haar thuissituatie erg alleen voelde.
"Al het geld dat ik kreeg op mijn bankrekening was om mijn verslaving te voeden"
Nycole experimenteerde als tiener met harddrugs samen met vrienden, met wie ze inmiddels geen contact meer heeft. "Ik voelde me door mijn thuissituatie erg alleen. Dus door de drugs ervoer ik vrijheid die ik nooit had gekregen", deelt ze. Niet veel later begon ze ook met blowen.
Toen ze op haar zeventiende op zichzelf ging wonen, sloeg de verslaving naar eigen zeggen echt toe. "Op het moment dat ik leerde hoe ik een joint moest draaien was het klaar. Toen begon de verslaving echt in te kicken. Dat was heel pittig."
Tekst gaat verder onder de YouTube-video.
De verslaving had vervolgens grote gevolgen voor haar dagelijks leven. "Toen realiseerde ik me dat ik heel erg afhankelijk was van wiet. Als ik nog maar tien euro had koos ik er eerder voor om dat uit te geven aan wiet dan aan eten. Al het geld dat ik kreeg op mijn bankrekening was om mijn verslaving te voeden."
Ook tijdens haar deelname aan Love Island speelde de verslaving nog een grote rol. "Ik was nog steeds heel erg verslaafd dus toen ik daar verschillende uitbarstingen had, kwam dat door het afkicken." Uiteindelijk besloot Nycole hulp te zoeken en stapte ze naar de huisarts. Toch koos ze ervoor om zelf met haar verslaving aan de slag te gaan. "Ik schreef erover en was veel bezig met mijn geloof. Uiteindelijk was het na een week klaar."
Eerder vertelde El Che, bekend van De Bondgenoten, dat hij na zijn deelname verslaafd raakte aan verdovende middelen. Meer daarover zie je in de video hieronder.
Ach meisje was je verslaafd aan de wiets?
Wat moet het zwaar voor je geweest zijn om daar vanaf te komen
Het lijkt me een groter probleem dat je als volwassen vrouw in abacadabri gelooft