Wederom ophef over een of andere reclame met Sydney Sweeney. Ik vind het vrij bizar dat zij iedere keer zoveel razernij weet op te roepen. De reacties van deze semi bekende sportvrouwen zijn volledig overtrokken, alsof Sweeney eigenhandig het imago van vrouwensport heeft geruïneerd. Het valt me al langer op dat zodra een bekende vrouw zich niet aan het gewenste woke plaatje houdt de reacties extra heftig zijn. Je ziet dat in Nederland ook bij Jutta Leerdam.quote:Kritiek op reclame met naakte Sydney Sweeney: 'Seksualiseren van vrouwensport'
Een nieuwe campagne met Sydney Sweeney voor een gok-app leidt tot kritiek. In de reclame poseert de Amerikaanse actrice naakt met sportattributen. Veel vrouwelijke atleten reageren verbolgen op het spotje, omdat het vrouwelijke sporters zou seksualiseren.
Het spotje voor de Amerikaanse sportweddenschappen-app Novig kwam vorige week woensdag uit. In de reclame(opent in nieuw venster) poseert de 29-jarige actrice naakt met onder meer een American football, een ijshockeystick die haar borsten en geslachtsdelen bedekken.
"Ik kan de woede die ik voel als ik dit zie, niet omschrijven", schrijft de voormalig zwemster en viervoudig olympisch kampioene Ariarne Titmus. "Het is niet alleen een klap in het gezicht voor elke vrouw die haar leven gewijd heeft aan sport, maar voor elke vrouw die sport ziet als wat het daadwerkelijk is: teamwork, vriendschap, toewijding, uitmuntendheid en eenheid", schrijft The Guardian(opent in nieuw venster).
'Dit is hoe vrouwelijke sporters eruitzien'
De Amerikaanse voormalig gymnaste Gracie Kramer(opent in nieuw venster) reageerde met een video waarin fragmenten van haar sportcarrière te zien zijn. "Ik weet niet wat Sydney Sweeney deed, maar dit is hoe vrouwelijke sporters eruitzien", staat er in beeld.
Veel vrouwelijke sporters maakten soortgelijke video's, zoals de Nederlandse kogelstootster en discuswerpster Alida van Daalen. "We zijn meer dan een mooi gezicht. Meer dan een lichaam. Meer dan iets om naar te kijken", schrijft(opent in nieuw venster) ze. "We zijn sterk, toegewijd en getalenteerd. We hebben jaren de grenzen van ons lichaam verlegd en barrières doorbroken om onze plek in de sport te verdienen."
[..]
American Eagle
Het is niet de eerste keer dat de Amerikaanse actrice kritiek krijgt door een advertentie. In juli vorig jaar zat Sweeney in een campagne van het Amerikaanse jeansmerk American Eagle. De reclameleus Sydney Sweeney has great jeans zou volgens critici een achterliggende boodschap hebben.
Jeans, Engelse woord voor spijkerbroek, klinkt vrijwel hetzelfde als genes (genen). Velen waren er dan ook van overtuigd dat dit een bewuste keuze was en dat de boodschap was dat bepaalde uiterlijke kenmerken superieur zouden zijn aan anderen.
In een interview met People magazine(opent in nieuw venster) in december vorig jaar zei Sweeney verrast te zijn door de reactie en dat ze niet achter de opvatting stond die werd gekoppeld aan de campagne. "Mensen hebben geprobeerd een stempel op mij te drukken, dat simpelweg niet waar is."
https://nos.nl/artikel/26(...)ren-van-vrouwensport
foutquote:Op woensdag 23 september 2026 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
Het zijn altijd de foute vrouwen die zich naakt laten fotograferen.
Ik doe een moord om Victoria Koblenko of Miljuschka te zien.
Vanuit mijn perspectief wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een gat is een gat, zei de boer. En hij neukte zijn haan. Of zoiets.
![]()
Waar heb jij last van meid.quote:Op woensdag 23 september 2026 20:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Zucht. Daar gaan we weer. Allerlei gefrustreerde mannetjes die zich aftrekken boven de foto's van een of ander rondborstige blondje en het daarbij van het hoogst mogelijke belang achten om af te geven op hun eigen vrouwen, vriendinnen, dochters en moeders.
Get a room. Get a life.
Als je echt zoveel problemen hebt met je eigen wijffie, dochter of moedertje, gooi je zelf weg.
Of word homo.
Niet steeds opnieuw dit gezeik.
En als je zo graag wilt moorden, ga naar het Midden-Oosten, Oekraine of naar Afrika. Daar is altijd wel iets te doen.
Tuurlijk. Mannen die hoog opgeven over het intellect van Sidney en ondertussen zichzelf compleet leegrukken boven die tietjes en dat kutje.quote:Op woensdag 23 september 2026 20:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar heb jij last van meid.
Het heeft niets met frustratie te maken. Soms zie je een geil wijf waarvan je gewoon denkt "die wil ik naakt zien". Niet iemand anders, maar specifiek die persoon,
Al zo oud. Maar je snapt mannen nog steeds niet.
Het heeft 0,0 te maken met intellect.quote:Op woensdag 23 september 2026 20:51 schreef Hiddendoe het volgende:
hoog opgeven over het intellect van Sidney
Correct.quote:Op woensdag 23 september 2026 20:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben een gefrustreerde humorloze feministische mannenhater.
quote:Op woensdag 23 september 2026 20:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Lekkere tieten.Ja dat is wel waar. Zelfs dieren zijn niet veilig voor mannen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een gat is een gat, zei de boer. En hij neukte zijn haan. Of zoiets.
Smaken verschillen. Ik hou van dikke tieten.quote:Op woensdag 23 september 2026 21:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vanuit een fout perspectief dus.
https://www.cbsnews.com/m(...)imal-september-2026/quote:Op woensdag 23 september 2026 21:43 schreef Gutso het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Zelfs dieren zijn niet veilig voor mannen.
Dus steek dat gegeneraliseer maar fijn waar geen zonlicht komt.quote:Florida woman arrested on felony charge after surveillance video shows sexual act with dog
Het is natuurlijk van de gekken dat je gearresteerd wordt omdat je je laat nemen of likken door een fucking hond.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:11 schreef PurifieR het volgende:
[..]
https://www.cbsnews.com/m(...)imal-september-2026/
[..]
Dus steek dat gegeneraliseer maar fijn waar geen zonlicht komt.
quote:Op woensdag 23 september 2026 22:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk van de gekken dat je gearresteerd wordt omdat je je laat nemen of likken door een fucking hond.
Tief op met je punt.quote:
Nee, dan word je opgesloten omdat je knettergek en een dierenmishandelaar bent. Volkomen terecht.quote:Op woensdag 23 september 2026 22:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tief op met je punt.
Je zou maar allerlei goede dingen gedaan hebben, zoals zorg verleend hebben aan je naasten, of daklozen hebt geholpen die verstoten zijn ik noem maar wat, en dan wordt je ineens op gesloten omdat je je anus of vagina hebt laten likken door Bobbie.
Totaal getikt.
Zucht, daar gaan we weer. Hiddendoe die mannen weer afzeikt.quote:Op woensdag 23 september 2026 20:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Zucht. Daar gaan we weer. Allerlei gefrustreerde mannetjes die zich aftrekken boven de foto's van een of ander rondborstige blondje en het daarbij van het hoogst mogelijke belang achten om af te geven op hun eigen vrouwen, vriendinnen, dochters en moeders.
Get a room. Get a life.
Als je echt zoveel problemen hebt met je eigen wijffie, dochter of moedertje, gooi je zelf weg.
Of word homo.
Niet steeds opnieuw dit gezeik.
En als je zo graag wilt moorden, ga naar het Midden-Oosten, Oekraine of naar Afrika. Daar is altijd wel iets te doen.
Heerlijk leesvoer dit, deze mensen denken dat het nog steeds 2019 is. Het schrijft zichzelfquote:Op woensdag 23 september 2026 19:58 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Hier gaat het allemaal om.. TDS binnen de activistische msm
Tenenkrommend, twee dagen oud btw, rentfree
https://www.trouw.nl/opin(...)-s-borsten~b5811297/
Pure mannenhaat inderdaad. Knettergek.quote:Op woensdag 23 september 2026 23:16 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zucht, daar gaan we weer. Hiddendoe die mannen weer afzeikt.
Echt vermoeiend dat het altijd mag doorgaan.quote:Op woensdag 23 september 2026 23:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Pure mannenhaat inderdaad. Knettergek.
Ze zeggen dat alcoholisten ook wel eens een keer een helder moment hebben.quote:Op woensdag 23 september 2026 20:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben een gefrustreerde humorloze feministische mannenhater.
'Niet haar schuld hoor! Eggies egt waar. Komt door haar man dat ze dat deed!'quote:Op donderdag 24 september 2026 00:05 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Echt vermoeiend dat het altijd mag doorgaan.
En op elk topic ook.
Vrouw gaat naakt > mannen zijn vies
Trump eet big mac > mannen zijn stelletje viezerikken
Vrouw vermoord 3 kinderen > waarom pesten mannen die arme vrouw ze heeft 3 kinderen verloren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |