abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221842445
U moet hier zijn voor al het tranfernieuws in het wielerpeloton.

https://www.procyclingstats.com/teams/transfers
Jack does it in real time...
pi_221842446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:34 schreef Halcon het volgende:
Picnic zal Welten wel niet meer overwegen als renner. Voor de rest jammer dat er geen Roompot meer is. Als Beat de praatjes over pro-team waar zou willen maken, dan zijn er nu genoeg uitgerangeerde WT-renners met profervaring beschikbaar om de rennersbus te vullen.
Met crackie Thijs Z. aan het roer is het pro-circuit vissenvoer!

Al die uitgerangeerde nobuddies, tsja... Als ze een ander vlaggetje hadden dan waren ze vierkant uitgelachen door heel Wielerflits...
pi_221842881
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:03 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
Het is toch ook allemaal overjarige pelotonvulling die nog teren op leuke resultaatjes uit lang vervlogen tijden? Dan kun je beter jonger pelotonvulling aantrekken, waarschijnlijk een stuk goedkoper en een stuk minder lastig.
Wat dit betreft levert die podcast met Bouwman, Oomen en Jakobsen wel een interessant inkijkje op (verder is de podcast behoorlijk matig) over soortgelijke renners. De haast hulpeloosheid van deze renners - die toch redelijk goed werden geacht - en de verbazing over hetgeen om hen heen gebeurd vind ik erg sterk terug komen. Helaas niets meer dan pelotonvulling, geen enkele rol van betekenis kunnen spelen en behalve een beetje valse (wieler-)hoop geen enkel perspectief om dat nog om te draaien.

Ik heb het idee dat dat de laatste jaren toch wel meer en pijnlijker het geval is.
pi_221843001
Nico Denz (32) voor 3 jaar naar Tudor

@Rellende_Rotscholier
pi_221843014
Tudor heeft nu al 23 renners onder contract staan voor 2028.
pi_221843175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:29 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Wat dit betreft levert die podcast met Bouwman, Oomen en Jakobsen wel een interessant inkijkje op (verder is de podcast behoorlijk matig) over soortgelijke renners. De haast hulpeloosheid van deze renners - die toch redelijk goed werden geacht - en de verbazing over hetgeen om hen heen gebeurd vind ik erg sterk terug komen. Helaas niets meer dan pelotonvulling, geen enkele rol van betekenis kunnen spelen en behalve een beetje valse (wieler-)hoop geen enkel perspectief om dat nog om te draaien.

Ik heb het idee dat dat de laatste jaren toch wel meer en pijnlijker het geval is.
Toch altijd al geweest dat een hoop renners op hun best gewoon redelijke knechten zijn of meerijders in het rechterrijtje van de WT?

Omdat jonge renners nu al vroeg beginnen met te leven en te trainen als 'n prof, haken ze sneller aan en wordt het voor dit soort renners alleen nog maar lastiger.

Maar kijk PCS maar eens hoeveel renners er niet maar 'n paar jaar prof zijn geweest om daarna af te taaien? Je had zelfs van die refurbished ploegjes, zoals Elro Snacks, waar dit soort lieden opgevist werden om voor een fiets, broek en shirt nog een jaar prof te zijn.
pi_221843487
Als je de selectie ziet van Picnic is het toch onbegrijpelijk dat zij niet renners als Bax, Vader, Bouwman, maar ook Van Belle, Oomen en Krijnsen oppikken. Ja, het is pelotonvulling, maar het is wel pelotonvulling van een hoger niveau dan driekwart van hun selectie. En je kunt af en toe nog een leuke uitslag verwachten i.p.v. echt alleen maar in de achterhoede meerijden.
pi_221843725
welten wordt ploegleider bij Picnic post nl
pi_221843728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:43 schreef TheArt het volgende:
Als je de selectie ziet van Picnic is het toch onbegrijpelijk dat zij niet renners als Bax, Vader, Bouwman, maar ook Van Belle, Oomen en Krijnsen oppikken. Ja, het is pelotonvulling, maar het is wel pelotonvulling van een hoger niveau dan driekwart van hun selectie. En je kunt af en toe nog een leuke uitslag verwachten i.p.v. echt alleen maar in de achterhoede meerijden.
Misschien doen ze dat nog wel. Picnic moet ook op de centjes letten en hoe langer je wacht, hoe goedkoper zo'n renner wordt als hij niks vindt.

Voor al die renners staan de WT-ploegen niet bepaald in de rij. Heel veel plekjes zijn er overal ook niet meer vrij. En in de Pro Tour zijn er ook minder plekken, want daar verdwijnen alleen maar teams en zijn er ook nog veel renners op zoek naar 'n team.

Picnic heeft pas 18 renners voor volgend seizoen, dus plek zat nog.
pi_221843825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 16:29 schreef eentweetje het volgende:
welten wordt ploegleider bij Picnic post nl
Zie hier het grote probleem waarom ploegen nooit de middelmaat gaan ontstijgen...

Heeft hij ooit op een fiets gezeten? Die nemen we!
  Moderator woensdag 23 september 2026 @ 17:34:31 #11
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221844013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nico Denz (32) voor 3 jaar naar Tudor

@:Rellende_Rotscholier
Match made in heaven. Of hell, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_221844889
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:51 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Met crackie Thijs Z. aan het roer is het pro-circuit vissenvoer!

Al die uitgerangeerde nobuddies, tsja... Als ze een ander vlaggetje hadden dan waren ze vierkant uitgelachen door heel Wielerflits...
Heb het idee dat Thijs Z daar wel goed bezig is op dit moment en dat hij juist liever niet die oudjes wil die terug komen vanuit de WT inderdaad
  woensdag 23 september 2026 @ 20:25:33 #13
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221844964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 20:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Heb het idee dat Thijs Z daar wel goed bezig is op dit moment en dat hij juist liever niet die oudjes wil die terug komen vanuit de WT inderdaad
In ieder geval gasten die nog iets willen. Ze hebben daar ook wel geleerd van de casus Martijn Tusveld.

Met David Dekker hebben ze afgelopen jaar juist een topper gehaald op het niveau van Beat.

Ik denk overigens dat Vader het meest heeft laten zien dat ie echt nog graag prof wil blijven.
pi_221845647
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2026 16:50 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Zie hier het grote probleem waarom ploegen nooit de middelmaat gaan ontstijgen...

Heeft hij ooit op een fiets gezeten? Die nemen we!
Mwah, een ploegleider loopt veel meer achter de feiten aan dan een voetbaltrainer. Die laatste kan direct schakelen langs de lijn. Een ploegleider (zeker in koersen zonder oortjes) niet of veel later.
Net efkes anges
pi_221845939
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 22:44 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Mwah, een ploegleider loopt veel meer achter de feiten aan dan een voetbaltrainer. Die laatste kan direct schakelen langs de lijn. Een ploegleider (zeker in koersen zonder oortjes) niet of veel later.
Mijn punt is meer dat er nog wel meer bij moet komen kijken tegenwoordig, van trainingsleer tot voeding tot tactiek tot psychologische ondersteuning.

Aartsconservatieve sportploegen die maar oud renners / voetballers / tennissers direct in dienst nemen daar vind ik wat van. Ik zou graag wat meer originele keuzes zien en invloed van buitenaf. De Schleck-clan nu bij Lidl, dat kan toch niet Johan? Welk miljoenenbedrijf geeft zichzelf zomaar over aan een directie zonder ervaring...
pi_221845976
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 06:06 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Mijn punt is meer dat er nog wel meer bij moet komen kijken tegenwoordig, van trainingsleer tot voeding tot tactiek tot psychologische ondersteuning.

Aartsconservatieve sportploegen die maar oud renners / voetballers / tennissers direct in dienst nemen daar vind ik wat van. Ik zou graag wat meer originele keuzes zien en invloed van buitenaf. De Schleck-clan nu bij Lidl, dat kan toch niet Johan? Welk miljoenenbedrijf geeft zichzelf zomaar over aan een directie zonder ervaring...
Jacco Verhaeren bij Jumbo visma
Net efkes anges
pi_221846149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 07:03 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Jacco Verhaeren bij Jumbo visma
Dat Jacco V. een charlatan is betekent nog niet dat Bram Welten er iets van kan. Ik zou graag een middenweg zien, maar het is lastig. Zelfs ploegen als de Rockets kiezen toch voor begeleiding als Harmeling en Hammond, daar kan je toch ook wel wat creatiever zijn. Een Kittel als sprintcoach is dan wel weer ok, dat is zo specifiek dat de rennerervaring van belang is...
pi_221846159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 20:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Alleen als ze gemotiveerd zijn om er nog iets van te maken. Niet iedereen kan het opbrengen om nog volle bak aan de slag te gaan in het continentale circuit. En dan moet iemand ook passen bij de wedstrijden die Beat rijdt.

Iemand moet ook fit zijn. Als een Krijnsen fit en gemotiveerd is, dan is dat een prima renner voor Beat, alleen is die nog steeds niet fit.
pi_221846174
Daan Depuydt wondermiddel voor Picnic
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221846272
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 06:06 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Vooral debiele Schleck bij Lidl inderdaad. Gewoon duurste renners die vrij zijn ja die nemen we. Oh zitten we over onze limiet heen? Huh hadden we een limiet? En dan ook nog 10 ploegleiders halen.

Men let op centjes als ze naar Lidl gaan maar andersom is hun budget ongelimiteerd kennelijk
  Moderator donderdag 24 september 2026 @ 10:46:24 #21
pi_221846942
twitter

twitter

twitter
pi_221846994
OE-A-EE verlengingen zijn eigenlijk ook een bak ellende, goeie genade
pi_221847323
Gewoon nuttige krachten allemaal, toch?
  Moderator donderdag 24 september 2026 @ 11:59:37 #24
pi_221847338
Laengen is ondertussen wel een keer klaar, zou je denken.

Novak Domen die nergens de finish haalt hoef je ook niet direct drie jaar extra te geven, al zal Pogacar daar vast om gevraagd hebben.
pi_221848193
Felix Grosssss, Johansen en de Portugezen snap ik nog wel, die presteren allemaal naar behoren en pakken af en toe nog een resulttaat mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')