abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221829851
In elk geval bij mij dus.

Ik heb nu drie langere relaties gehad. De eerste was 3,5 jaar. In het begin was ze humoristisch, warm, lief. Na 3 jaar was er met die vrouw geen land meer te bezeilen. Ze was overal negatief over, vooral als het mij betrof. Mijn haar, mijn kleding, mijn gedrag. Niks was goed genoeg. Ze gedroeg zich echt als een bitch. Als ik ergens over wilde praten, kapte ze me gewoon af. Op seksueel gebied kreeg ik steeds minder van haar. Uiteindelijk heb ik het (natuurlijk) uitgemaakt omdat ik het niet meer trok. Ik was er echt ziek van. Mijn zelfvertrouwen was helemaal weg.

Mijn tweede relatie was ook rond de 3 jaar. Die was daadwerkelijk minder bitcherig, maar na 2,5 jaar stopte ze ook gewoon met communiceren. Ze werd depressief, niet per se vanwege mij, en begon te blowen, vreemd te gaan en uiteindelijk heb ik het uit moeten maken omdat ik chlamydia van haar had gehad.

Nu zit ik opnieuw rond het punt van de 3 jaar. Mijn huidige vriendin was in het begin zo makkelijk. Altijd vrolijk en lief, deed nooit moeilijk over dingen, vond het zelfs prima als ik eens naar andere vrouwen keek, etc. En nu sinds een paar maanden is ze echt zo'n bitch. Telkens als ik iets zeg, dan valt ze me aan.

Van het weekend vroeg ze bijvoorbeeld: waarom zeg je bij mij altijd meteen nee terwijl je bij vrienden of zelfs onbekenden heel open bent om dingen uit te proberen?

Blijkbaar had ze mij eens gesuggereerd om sardientjes uit blik te eten en had ik gezegd dat ik alleen maar verse vis wilde. Vervolgens was haar vriendin op bezoek gekomen met sardientjes in blik en had ik dat opgegeten en gezegd dat ik het lekker vond. Naja, daar was ze dus verbolgen over. Ik zei van ja logisch, tegen jou kan ik 100% eerlijk zijn, maar tegen vrienden of vreemden ben ik gewoon beleefder. Maar zij bleef maar volhouden dat ik bij haar altijd zo negatief was en meteen nee zei.

En dit soort shit dus de hele tijd.

Ik dacht dus in het begin bij mijn vriendin van: eindelijk een vrouw met wie ik oud kan worden, die niet de hele dag zeikt. En nu na 3 jaar is het ook gewoon een zeikwijf geworden. Echt, anders kan ik het niet omschrijven.

Ik zit er echt even helemaal doorheen, weet niet meer zo goed wat ik nu moet. Ik wil het niet weer na 3 jaar uitmaken. Ik had mezelf voorgenomen om dit keer door te zetten met deze meid en het niet na 3 jaar weer op te geven. Want zo eindig ik alleen en dat is misschien wel erger dan eindigen met een zeikwijf?

Kies ik gewoon de verkeerde vrouwen uit, ligt het aan mij of zijn vrouwen nu eenmaal zo als de verliefdheid over is?
  maandag 21 september 2026 @ 08:44:41 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221829855
quote:
9s.gif Op maandag 21 september 2026 08:43 schreef Falluz93 het volgende:
Nu zit ik opnieuw rond het punt van de 3 jaar.
quote:
ligt het aan mij
Ja, dat is natuurlijk een mogelijkheid.
  Spellchecker maandag 21 september 2026 @ 08:48:24 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221829866
The seven three year itch

https://www.flair.nl/sex-(...)%2Fwww.google.com%2F

[ Bericht 39% gewijzigd door maily op 21-09-2026 11:39:26 ]
pi_221829869
Vrouwen gaan relaties aan gebasseerd op emotie, hoe iets voelt. Fmoties kunnen van de een op de andere dag veranderen. En vrouwen zijn net kinderen. Als je daar vanuit gaat wordt alles ineens duidelijk.
pi_221829877
Als het drie keer zo gaat, kan het ook zijn dat er bij jouzelf iets veranderd is in de loop van de drie jaar.
Het kan ook zijn dat je inderdaad niet de juiste vrouwen hebt gekozen en ze alle drie na drie jaar veranderen.

Je zou ook kunnen kijken naar het gehele plaatje, zonder naar schuld te zoeken. Hoe verlopen de relaties in die drie jaar? Zijn er patronen? Woon je samen, of is dat het moment dat je misschien dergelijke keuzes zou gaan maken? Is de relatie veranderd waardoor je elkaar anders ziet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221829919
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2026 08:52 schreef miss_sly het volgende:
Als het drie keer zo gaat, kan het ook zijn dat er bij jouzelf iets veranderd is in de loop van de drie jaar.
Het kan ook zijn dat je inderdaad niet de juiste vrouwen hebt gekozen en ze alle drie na drie jaar veranderen.

Je zou ook kunnen kijken naar het gehele plaatje, zonder naar schuld te zoeken. Hoe verlopen de relaties in die drie jaar? Zijn er patronen? Woon je samen, of is dat het moment dat je misschien dergelijke keuzes zou gaan maken? Is de relatie veranderd waardoor je elkaar anders ziet?
Bij alle drie woonden we wel samen toen het misging. De eerste keer sinds 6 maanden, de tweede keer sinds 3 maanden en nu sinds een jaar of 2, dus wel wat langer al.

Het samenwonen gaat op zich wel goed, hoewel ik het wel steeds vermoeiender begin te vinden. Ik merk dat we vaak langs elkaar heen praten. Ze begrijpt of verstaat me vaak niet als ik dingen zeg en andersom. Alsof we niet goed naar elkaar luisteren. De seks is ook een stuk minder. Eens in de 10 dagen tegenover vrijwel elke dag in het begin. Maar goed, zo abnormaal is dat niet volgens mij.

Ik merk wel dat er vaak een bepaald patroon is in deze relaties. Namelijk dat ik me langzaam maar zeker steeds meer ga ergeren aan mijn vriendin en dat ik dan minder zin heb in seks. We ondernemen dan ook minder dingen samen omdat ik daar minder zin in heb. Dan worden zij heel zeikerig, wat bij mij weer de afstand versterkt en me nog minder zin geeft in seks. Ik ga haar dan anders zien en dan is de liefde soms vrij snel voorbij. Het is een beetje een vicieuze cirkel, die soms begint bij het samenwonen maar niet altijd. Het samenwonen is wel deels een trigger denk ik.
  maandag 21 september 2026 @ 09:08:13 #7
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221829929
Hier verbaasd over zijn :')

Het is algemeen bekend dat vrouwen in de eerste fase van de relatie alles prima vinden van de man en de de seks lijkt in die fase onbeperkt en grenzeloze. Vrouwen weten hoe ze een man aan zich moeten binden en als het visje eenmaal op het droge is dan worden ze zeikwijven. Dat is een regel.

Tegelijkertijd hangt alles af van jouw reactie. Voor de meeste wijven is zeiken het zelfde als "Ik wil gewoon mijn gevoelens kunnen uiten" en als man zijn er strategieën om hier mee om te kunnen gaan
Le Diable
  maandag 21 september 2026 @ 09:08:27 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221829930
Zeuren, herkauwen, mierenneuken of chronische ontevredenheid is een behoefte aan 'beter'. De vraag is of jij dat ook wil, of het redelijk is en in hoeverre jij verantwoordelijk bent.

Gemakzuchtige vrouwen 🔦
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221829947
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:08 schreef SemperLibertas het volgende:

Het is algemeen bekend dat vrouwen in de eerste fase van de relatie alles prima vinden van de man en de de seks lijkt in die fase onbeperkt en grenzeloze. Vrouwen weten hoe ze een man aan zich moeten binden en als het visje eenmaal op het droge is dan worden ze zeikwijven. Dat is een regel.

Tegelijkertijd hangt alles af van jouw reactie. Voor de meeste wijven is zeiken het zelfde als "Ik wil gewoon mijn gevoelens kunnen uiten" en als man zijn er strategieën om hier mee om te kunnen gaan
Kun je me een hint geven? Hoe ga ik hiermee om?

Ik heb geprobeerd het verre van me te houden en er niet echt op in te gaan, maar het is in de afgelopen weken alleen maar erger geworden.

Gisteren heb ik er wat van gezegd en daar was ze wel van onder de indruk. Ik heb gewoon gezegd dat ze een slechte "attitude" heeft en constant gemeen tegen me is en dat ik er echt niet meer tegen kan.

Weet niet wat de juiste houding voor mij is; of ik het gewoon een beetje moet negeren of dat ik mijn mannelijkheid moet tonen en een grens moet stellen en zeggen: nu ga je even normaal en volwassen doen en anders ben ik weg.
pi_221829949
quote:
12s.gif Op maandag 21 september 2026 09:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zeuren, herkauwen, mierenneuken of chronische ontevredenheid is een behoefte aan 'beter'. De vraag is of jij dat ook wil, of het redelijk is en in hoeverre jij verantwoordelijk bent.

Gemakzuchtige vrouwen 🔦
Behoefte aan beter? Een andere partner, of een betere versie van mij? Wat bedoel je precies?
  maandag 21 september 2026 @ 09:24:07 #11
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221829974
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:15 schreef Falluz93 het volgende:

[..]
Behoefte aan beter? Een andere partner, of een betere versie van mij? Wat bedoel je precies?
Betere communicatie en een betere versie van jou waarschijnlijk. Ik weet niet of dat redelijk is, wat haar duit in het zakje is en of het haalbaar is.

Maar zeuren moet je afpellen naar de kern van de zaak. Ontevredenheid. En ermee aan de slag. Hoge verwachtingen liggen er vaak aan ten grondslag.
pi_221829990
Maar TS, wat zei ze toen je haar vroeg waarom ze zo'n zeikwijf is geworden.

En wat zeiden de vorige 2 toen je ze dat vroeg?
Hell To The Liars
  maandag 21 september 2026 @ 09:32:32 #13
512523 SimonB.
Voorheen Bargehassus.
pi_221830051
Tja, als je beginpunt al is om het over "zeikwijven" te hebben...

[ Bericht 2% gewijzigd door SimonB. op 21-09-2026 09:38:15 ]
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_221830072
"Mijn favoriete influencer op insta heeft een vriendje die haar in het weekend als verrassing op een jachtschip meeneemtnaar Mallorca! Waarom ben jij niet meer als hem?!?"
pi_221830081
Heb je een kleine falluz wellicht?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221830085
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:08 schreef SemperLibertas het volgende:

Het is ook algemeen bekend dat mannen in de eerste fase van de relatie heel leuk zijn met hun vriendin en complimentjes geven en haar in bed willen verwennen. Als de buit eenmaal binnen is dan vervallen ze in oude gewoontes: dan gaan gamen, bier en vrienden voor en kruipen ze over hun partner heen omdat het erbij hoort. Echt sexy of gewenst laten ze haar niet meer voelen.

Onderschat het stukje van de mannen niet..
Voor dat een vrouw echt een zeikwijf is, zijn er al tig momenten geweest waarbij ze iets op een normale manier heeft willen aankaarten. De meeste mannen zijn hier blind en doof voor.
'De scheiding kwam uit het niets!!'
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221830088
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:34 schreef ToT het volgende:
"Mijn favoriete influencer op insta heeft een vriendje die haar in het weekend als verrassing op een jachtschip meeneemtnaar Mallorca! Waarom ben jij niet meer als hem?!?"
Dit is natuurlijk wel een zeikwijf en die relatie kan beter verbroken worden :P
  maandag 21 september 2026 @ 09:40:51 #18
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221830098
Iemand een 'zeikerd' noemen is overigens niet zo slim. Dan geef je aan dat de problemen futiel zijn en het incasseringsvermogen van de ander te laag. Niet echt een tegemoetkoming. Eerder een norm stellen, de deur dichtgooien en de ander emotioneel degraderen.
pi_221830099
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk wel een zeikwijf en die relatie kan beter verbroken worden :P
Dit was natuurlijk een erg overdreven voorbeeld, maar zelf ben ik niet voor niets gescheiden.
  maandag 21 september 2026 @ 09:41:07 #20
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221830100
Op zich kan ik het me wel voorstellen dat jouw vriendin er niet zo content mee is als jij bij anderen uit "beleefdheid" ja zegt, terwijl zij direct resoluut nee te horen krijgt, omdat je tegen haar zo "eerlijk" bent. Wellicht wil ze dat je ook wat beleefder bent naar haar toe en heeft ze minder behoefte aan jouw eerlijkheid.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221830107
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:41 schreef ToT het volgende:

[..]
Dit was natuurlijk een erg overdreven voorbeeld, maar zelf ben ik niet voor niets gescheiden.
Door dit soort gedrag?? :X
pi_221830109
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Door dit soort gedrag?? :X
Het speelde echt wel mee ja.
pi_221830124
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Het speelde echt wel mee ja.
Daar ben je dus helemaal niets mee dan..
pi_221830162
Maar ik zag het in om mijn omgeving ook (en van de andere kant het geklaag van mijn nichtje ook).

Sommige mannen (misschien wel meer dan we toegeven) vinden het heerlijk om een hele zondag sport te kijken, op een vrijdagavond te gamen en als vriendin dan zegt ik ga op zaterdag met mijn vriendinnen weg, denkt hij mooi ken ik naar de kroeg.

Dan kan ik me voorstellen dat een vrouw of meid zegt of denkt, wat is dit nou, dit had ik niet in mijn gedachten met samenwonen.

Of ze zegt het niet, en gaat een punt maken van een blik sardientjes, hoewel ik mag aannemen dat er wel meer serieuzere zaken zijn.

TS, wat zijn je hobbies, wat doe je meestal in t weekend en wat zou je het liefst willen in t weekend?
Hell To The Liars
pi_221830175
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:14 schreef Falluz93 het volgende:

[..]
Kun je me een hint geven? Hoe ga ik hiermee om?

Ik heb geprobeerd het verre van me te houden en er niet echt op in te gaan, maar het is in de afgelopen weken alleen maar erger geworden.

Gisteren heb ik er wat van gezegd en daar was ze wel van onder de indruk. Ik heb gewoon gezegd dat ze een slechte "attitude" heeft en constant gemeen tegen me is en dat ik er echt niet meer tegen kan.

Weet niet wat de juiste houding voor mij is; of ik het gewoon een beetje moet negeren of dat ik mijn mannelijkheid moet tonen en een grens moet stellen en zeggen: nu ga je even normaal en volwassen doen en anders ben ik weg.
Je bent zelf een zeikwijf.

"Je bent gemeen tegen mij en ik kan er niet meer tegen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')