abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221818083
In mijn buurt wonen verscheidene gezinnen met kleine kinderen. Ik hoor wel eens erg geschreeuw en gekrijs, bij het checken ervan is het vrijwel altijd kinderlijke hysterie om niks.
De iets grotere broer of zus heeft iets afgepakt, ze krijgen geen ijsje of ze zijn gewoon gevallen bij het spelen zoals we allemaal vroeger meemaakten.

Maar hoe onderscheid je nu of er daadwerkelijk sprake is van een noodsituatie? Bijvoorbeeld een bijtende hond, dat ze klem zitten of echt gewond zijn geraakt?

Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt maar ik hoop toch echt dat bij die ene keer dat ik echt over de schutting had moeten kijken dat ik niet denk van "Och, weer ruzie met je broertje of geen ijsje? Het zal wel."
pi_221818098
Als ze geen geluid meer maken, dan is het pas ernstig.
pindazakje
pi_221818102
Waarom zou je over de schutting moeten kijken?
Niet jouw kinderen, niet jouw verantwoordelijkheid.
pi_221818111
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:28 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom zou je over de schutting moeten kijken?
Niet jouw kinderen, niet jouw verantwoordelijkheid.
Wel eens van menselijkheid gehoord?
Ik heb hier al wel eens een kleine peuter van de straat moeten plukken omdat die door de voordeur van zijn ouderlijk huis naar buiten was ontsnapt zonder begeleiding terwijl er een auto aankwam.

Wil jij als ouder graag een onverschillige omgeving?
pi_221818115
Het verschil hoor je echt wel.
Vakman pur sang
  Spellchecker zaterdag 19 september 2026 @ 10:41:08 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221818150
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wel eens van menselijkheid gehoord?
Ik heb hier al wel eens een kleine peuter van de straat moeten plukken omdat die door de voordeur van zijn ouderlijk huis naar buiten was ontsnapt zonder begeleiding terwijl er een auto aankwam.

Goed gedaan Joop. ^O^

Maar niet iedereen is altijd thuis.
Niet iedereen hoort alles. Als je aan het stofzuigen bent of aan het gamen. In de zomer zijn mensen vaker buiten, zijn ramen en deuren ook vaker open.
pi_221818162
Als je ooit een menselijke noodkreet hebt gehoord weet je gelijk hoe dat klinkt. Geldt voor volwassenen en kind.

Klinkt als: een gil met de mond wagenwijd open.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 19 september 2026 @ 10:44:52 #8
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221818169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:43 schreef cinderloom het volgende:
Als je ooit een menselijke noodkreet hebt gehoord weet je gelijk hoe dat klinkt. Geldt voor volwassenen en kind.

Dat deed het buurmeisje in mijn oude wijk constant.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221818179
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:41 schreef maily het volgende:

[..]
Goed gedaan Joop. ^O^

Maar niet iedereen is altijd thuis.
Niet iedereen hoort alles. Als je aan het stofzuigen bent of aan het gamen. In de zomer zijn mensen vaker buiten, zijn ramen en deuren ook vaker open.
Dat weet ik , de aanleiding voor het opengooien van dit topic is dat ik wel eens veel verhalen van mensen hoor in de trant van "Ik hoorde dit en dat, ben gelijk gaan kijken en het was goed mis!"

Ik vergelijk dat met mijn eigen ervaringen met geschreeuw en gekrijs en bedacht me of ik überhaupt het verschil wel zou kunnen horen.
  zaterdag 19 september 2026 @ 10:49:47 #10
512523 SimonB.
Voorheen Bargehassus.
pi_221818186
Ik woon in een tamelijk kinderrijke buurt dus je hoort, met name met mooi weer, nog wel eens wat geschreeuw en gekrijs. Het meeste kun je inderdaad afdoen als onschuldig. Toch is er zo heel af en toe een geluid bij waarbij je denkt, dit klinkt serieus.
Ga je kijken, blijkt er alsnog niets of weinig aan de hand te zijn.

Maar ik kijk liever tien keer teveel en onnodig dan één keertje te weinig waarbij je dan achteraf denkt: Shit, ik hoorde het en heb niets gedaan.....
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_221818300
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dat weet ik , de aanleiding voor het opengooien van dit topic is dat ik wel eens veel verhalen van mensen hoor in de trant van "Ik hoorde dit en dat, ben gelijk gaan kijken en het was goed mis!"

Ik vergelijk dat met mijn eigen ervaringen met geschreeuw en gekrijs en bedacht me of ik überhaupt het verschil wel zou kunnen horen.
Je hoort echt wel het verschil tussen kindergekrijs (woede of frustraties) of kindergehuil (kapot knietje door valpartij).
  Spellchecker zaterdag 19 september 2026 @ 11:14:14 #12
197773 crew  maily
pi_221818309
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:49 schreef SimonB. het volgende:
Ik woon in een tamelijk kinderrijke buurt dus je hoort, met name met mooi weer, nog wel eens wat geschreeuw en gekrijs. Het meeste kun je inderdaad afdoen als onschuldig. Toch is er zo heel af en toe een geluid bij waarbij je denkt, dit klinkt serieus.
Ga je kijken, blijkt er alsnog niets of weinig aan de hand te zijn.

Maar ik kijk liever tien keer teveel en onnodig dan één keertje te weinig waarbij je dan achteraf denkt: Shit, ik hoorde het en heb niets gedaan.....
Ik ga echt niet kijken bij iedereen waar gegild wordt 8)7
pi_221818327
quote:

Heb jij nooit buren gehad met een zwembadje in de tuin? Dan hebben de kids de hele dag de mond wijd open en zijn niet bepaald stil.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_221818375
Niet mijn probleem
  Moderator / Redactie FP zaterdag 19 september 2026 @ 11:41:01 #15
Brabo Bastard
pi_221818475
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:14 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ja om kalmeringsmiddelen in het drinken te doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker zaterdag 19 september 2026 @ 11:44:45 #16
197773 crew  maily
pi_221818493
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Rubber hamer :Y
  Moderator / Redactie FP zaterdag 19 september 2026 @ 11:45:59 #17
Brabo Bastard
pi_221818498
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:44 schreef maily het volgende:

[..]
Rubber hamer :Y
Als het eerder genoemde niet werkt.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221818533
Voor mij is het vooral hoe lang het duurt. Minuutje oke maar als het echt 5+min duurt zou ik wel politie bellen om te klagen
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221818553
Ooit waren we ook kinderen. Die hele buurten bij elkaar krijsten en gilden.
pi_221818568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:49 schreef incel het volgende:
Voor mij is het vooral hoe lang het duurt. Minuutje oke maar als het echt 5+min duurt zou ik wel politie bellen om te klagen
Wat een zakkige reactie.
pi_221818580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat een zakkige reactie.
Ik heb PDDnos en ben extra gevoelig voor stimulatie van dingen als ongewenst geluid etc.

Heb ze hier al regelmatig uit het speeltuintje moeten trappen 's avonds omdat ik wilde slapen en ze zaten te schreeuwen naar elkaar
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
  Spellchecker zaterdag 19 september 2026 @ 11:53:05 #22
197773 crew  maily
pi_221818595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:51 schreef incel het volgende:

[..]
Ik heb PDDnos en ben extra gevoelig voor stimulatie van dingen als ongewenst geluid etc.

Heb ze hier al regelmatig uit het speeltuintje moeten trappen 's avonds omdat ik wilde slapen en ze zaten te schreeuwen naar elkaar
:')
pi_221818607
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:53 schreef maily het volgende:

[..]
:')
Het was niet eens het schreeuwen waar ik last van had maar meer de achterlijke 'muziek' van hun bluetooth speakers
  Spellchecker zaterdag 19 september 2026 @ 11:54:48 #24
197773 crew  maily
pi_221818627
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:53 schreef incel het volgende:

[..]
Het was niet eens het schreeuwen waar ik last van had maar meer de achterlijke 'muziek' van hun bluetooth speakers
Regelmatig mensen uit een speeltuintje trappen omdat je niet kunt slapen. :')
pi_221818631
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:54 schreef maily het volgende:

[..]
Regelmatig mensen uit een speeltuintje trappen omdat je niet kunt slapen. :')
Ja het zit vlak bij m'n raam en ik vind dat vervelend
pi_221818692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:53 schreef incel het volgende:

[..]
Dat zijn geen kinderen, maar tieners.
pi_221818696
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:55 schreef incel het volgende:

[..]
Oordopjes aanschaffen?
pi_221818697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 12:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat zijn geen kinderen, maar tieners.
Alles onder de 16 zijn nog kinderen, vanaf 16+ zijn ze pas legaal
pi_221818704
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:55 schreef incel het volgende:

[..]
En wat zei de pliesie toen jij hun belde met je klacht?
pi_221818709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 12:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En wat zei de pliesie toen jij hun belde met je klacht?
Lol ik liep er zelf gewon heel boos en streng kijkend naartoe en toen zei 1 zo'n gast tegen die andere "ey boys kom we gaan" lol ik ben gewoon de baas en heb een woning want ik ben volwassen en zij zitten buiten omdat ze nog bij papa en mama wonen dus moeten doen wat ik zeg
pi_221818721
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 12:04 schreef incel het volgende:

[..]
Lol ik liep er zelf gewon heel boos en streng kijkend naartoe en toen zei 1 zo'n gast tegen die andere "ey boys kom we gaan" lol ik ben gewoon de baas en heb een woning want ik ben volwassen en zij zitten buiten omdat ze nog bij papa en mama wonen dus moeten doen wat ik zeg

Tuurlijk. _O-
pi_221818936
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
...en dan stiekem videos maken voor op het Dark Web waar ze zich niks van herinneren?
pi_221819298
quote:

Wilhelm scream genot _O_

Bekijk deze YouTube-video
pindazakje
pi_221819404
Mensrijke buurt, hier, met meerdere kinderen. Tot zover alleen noodsituaties met volwassenen meegemaakt en dat geschreeuw herken je meteen.
Mon 'en!
pi_221819735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Ooit waren we ook kinderen. Die hele buurten bij elkaar krijsten en gilden.
Jij misschien. Nederlandse kinderen gillen met een bovengemiddeld decibelage vergeleken met Duitse kinderen. Onze kinderen zijn net een vluchtende zeehond die in doodsangst blaffend de andere zeehonden waarschuwt voor een op het strand aanstormende orka.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horzula op 19-09-2026 16:16:20 ]
pi_221820154
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2026 11:14 schreef maily het volgende:

[..]
Nou ik ook niet hoor. Als ik toevallig langsloop of naar buiten kijk en er is iets zal ik wel handelen. Maar verder is het niet mijn pakkie an.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')