abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221808324
Ik heb het mezelf weer eens moeilijk gemaakt :{

Ik heb een auto waar ik graag vanaf wil en omdat ik geen zin had in marktplaats leek het me een goed idee om hem via een veiling aan te bieden. Echter loopt de communicatie en de samenwerking met de veiling site zeer slecht. En nu vraag ik me af of ik enig kans van slagen heb om mijn rechtsbijstand aan te spreken of om naar bijvoorbeeld het juridisch loket te gaan.

Bij het overeenkomen van de veiling heb ik akkoord gegeven dat ze de auto meerdere keren mogen aanbieden en dat er een optie is te annuleren, waar ik overeengelezen heb is de torenhoge annulerings boete:

Bij annulering betaal je 10% van de overeengekomen reserveprijs (minimumprijs). je praat hier dan dus over een annulerings boete van 3000 euro. Valt dit niet onder het kopje "onredelijk bezwarende bepalingen"

2e punt is dat ik volgens de website na het aflopen van de 3e veiling bij een onverkochte auto de auto niet mag verkopen binnen 6 maanden. Anders geld dezelfde boete, is dit rechtsgeldig?

Ja helemaal mee eens, ik had de voorwaarde beter moeten lezen, dan was ik nooit met ze in zee gegaan, is het een ramp de auto nog 6 maanden te houden, nee ik rij er nog altijd graag in, hoewel ik het geld zou willen stoppen in een andere auto. Is het erg als ze hem alsnog verkopen, nee ook niet, maar ik gun ze de commisie niet meer na alle mailwisselingen.

De manier van communiceren (dreigende tonen, spammen dat ik mijn prijs moet verlagen enz) staat me niet meer aan en wil ik weten of ik er makkelijker onderuit kom. Iemand enig idee?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Vis een optie? donderdag 17 september 2026 @ 18:34:09 #2
70532 loveli
N
pi_221808626
De/een Mustang?

Inhoudelijk geen tips behalve dat ik best zou willen weten welke site ik (als koper) moet mijden.

Zoek eens op het kvk-nummer, staan er meer bedrijven op het adres, welke reviews kun je vinden?
crap in = crap out
pi_221808957
Ja achteraf reviews gelezen over de site, wederom achteraf, ik ben nog altijd te goed van vertrouwen...

Reviews zijn erg slecht voornamelijk 1 en 2 scores

Ik hou het bedrijf nog heel even voor me, aangezien ik nog in 'gesprek' ben.
pi_221809350
Klinkt als een fijn bedrijf. Not.

Volgende keer gewoon een garage bellen, dan ben je zo van je auto af.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221809736
Staat er iets in de overeenkomst over hoe vaak ze de auto mogen aanbieden? 'Meerdere keren' klinkt wel erg vaag en is misschien een onredelijk bezwarende voorwaarde na een x aantal keer aanbieden.

De voorwaarde dat je de auto niet binnen 6 maanden na een onsuccesvolle veiling mag verkopen zonder een compensatie kan ik wel begrijpen. Anders lopen zij het risico dat mensen het als advertentie-site gaan gebruiken en zij iedere keer de comissie mislopen
Of de periode 6 maanden moet zijn en de boete 10% van de reserve, daar kun je over discusseren maar het kan veel tijd en geld kosten om hier tegenin te gaan en de uitkomst lijkt mij onzeker.

Voor de annuleringskosten geldt denk ik hetzelfde:het kan veel tijd en geld kosten om hier tegenin te gaan en de uitkomst lijkt mij onzeker.

Als ik wat google zie ik dat de koperscommissie (opgeld) 10-30% kan zijn. Dan zijn de boete en annuleringskosten vergelijkbaar daarmee en dus voor de veilingsite te rechtvaardigen naar een rechter toe.

Vandaar dat ik denk dat het aantal keren dat zij de auto opnieuw kunnen aanbieden je beste kans is om de overeenkomst te ontbinden.
pi_221809932
Nee.
Ja.
Nee.

Graag gedaan.
Colleziono francobolli di bambini
pi_221811684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:20 schreef simonblue het volgende:
Staat er iets in de overeenkomst over hoe vaak ze de auto mogen aanbieden? 'Meerdere keren' klinkt wel erg vaag en is misschien een onredelijk bezwarende voorwaarde na een x aantal keer aanbieden.

De voorwaarde dat je de auto niet binnen 6 maanden na een onsuccesvolle veiling mag verkopen zonder een compensatie kan ik wel begrijpen. Anders lopen zij het risico dat mensen het als advertentie-site gaan gebruiken en zij iedere keer de comissie mislopen
Of de periode 6 maanden moet zijn en de boete 10% van de reserve, daar kun je over discusseren maar het kan veel tijd en geld kosten om hier tegenin te gaan en de uitkomst lijkt mij onzeker.

Voor de annuleringskosten geldt denk ik hetzelfde:het kan veel tijd en geld kosten om hier tegenin te gaan en de uitkomst lijkt mij onzeker.

Als ik wat google zie ik dat de koperscommissie (opgeld) 10-30% kan zijn. Dan zijn de boete en annuleringskosten vergelijkbaar daarmee en dus voor de veilingsite te rechtvaardigen naar een rechter toe.

Vandaar dat ik denk dat het aantal keren dat zij de auto opnieuw kunnen aanbieden je beste kans is om de overeenkomst te ontbinden.
Daar zit wat in, nu is het wel zo dat bij deze veiling de commissie ook 10%. Dus de boete is net zo hoog als de opbrengst bij een verwachte verkoop. Maar dit kan ik enig sinds nog begrijpen, ze maken ook best veel reclame in de auto wereld, dat kost ook geld.

Het stukje van de 6 maanden niet helemaal. Ik heb geen voordeel van de onsuccesvolle verkoop, kopers kunnen niet met mij in contact komen. Dus als ik de auto aanbied na de onsuccesvolle verkoop via (laten we zeggen) marktplaats, geeft hetzelfde effect als de auto nooit aangeboden te hebben via de veiling. Ik snap niet zo goed waarom zij daarop schade leiden wat een boete rechtvaardigd.
De kosten en tijd zullen meevallen, daar heb ik een rechtsbijstand verzekering voor, maar als het zeker geen kans van slagen heeft ga ik die moeite niet nemen. Maar ik kan ze altijd eens bellen.
pi_221811997
Ach TS toch. Je bent dus sowieso 10% kwijt.
pi_221812240
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:37 schreef William_Papadin het volgende:
Ach TS toch. Je bent dus sowieso 10% kwijt.
Uhh nee? Als ik de auto 6 maanden zelf hou en daarna verkoop niet (na de laatste veiling)... Als ik de auto verkoop via de veiling site niet, de koper betaald de 10%

Kortom ik ben alleen 10% kwijt als ik me niet aan de veilingsite regels hou. We zullen zien, ik heb nu afgesproken dat de veiling na 3 pogingen stopt. En ik neem even contact op met mijn rbv om te laten kijken of ik onder die 6 maanden uit kan komen.
Mocht dit niet het geval zijn laat ik hem wel een half jaartje staan achter in de garage, (oldtimer dus toch geen belasting, geen apk plicht en 4 euro per maand verzekering) dan is 6 maanden niet de grootste ramp, deze auto's verkopen toch niet zo heel goed in de winter.
  Vis een optie? vrijdag 18 september 2026 @ 12:49:38 #10
70532 loveli
N
pi_221813551
Er zijn ergere dingen in het leven dan een toffe auto in de garage.
crap in = crap out
pi_221814467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:51 schreef boegschroef het volgende:
Bij annulering betaal je 10% van de overeengekomen reserveprijs (minimumprijs). je praat hier dan dus over een annulerings boete van 3000 euro. Valt dit niet onder het kopje "onredelijk bezwarende bepalingen"

Hoe moet ik dat voor me zien? Een bieder besluit nadat hij het hoogste bod heeft af te zien van de koop en dan ben jij 10% van de minimumprijs verschuldigd aan de veiling?

Of een bieder heeft het minimumbedrag bereikt en jij besluit alsnog af te zien van verkoop of jij besluit na een eerste mislukte veiling jouw auto voor verdere veilingen terug te trekken en moet dan die 10% betalen?

Het eerste geval lijkt mij erg onredelijk. Of dat ook betekent dat je daardoor onder die voorwaarde uit kan komen is een tweede.
Maar het tweede scenario lijkt me allerminst onredelijk. Dan heeft de veiling allerlei kosten moeten maken die door jouw keuze niet anders verhaalt kunnen worden dan op jou.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221815261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat voor me zien? Een bieder besluit nadat hij het hoogste bod heeft af te zien van de koop en dan ben jij 10% van de minimumprijs verschuldigd aan de veiling?

Of een bieder heeft het minimumbedrag bereikt en jij besluit alsnog af te zien van verkoop of jij besluit na een eerste mislukte veiling jouw auto voor verdere veilingen terug te trekken en moet dan die 10% betalen?

Het eerste geval lijkt mij erg onredelijk. Of dat ook betekent dat je daardoor onder die voorwaarde uit kan komen is een tweede.
Maar het tweede scenario lijkt me allerminst onredelijk. Dan heeft de veiling allerlei kosten moeten maken die door jouw keuze niet anders verhaalt kunnen worden dan op jou.
Ah ik snap de verwarring, maar het is anders, wat ik bedoel is annuleren tussen de veilingen door. Dus de veiling is afgelopen, niemand heeft geboden of het minimum is niet bereikt, dan wordt een week later de auto opnieuw aangeboden. Maar in die week heb ik de mogelijkheid om het contract te annuleren met 10% kosten/boete.
pi_221815269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:22 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Uhh nee? Als ik de auto 6 maanden zelf hou en daarna verkoop niet (na de laatste veiling)... Als ik de auto verkoop via de veiling site niet, de koper betaald de 10%

Kortom ik ben alleen 10% kwijt als ik me niet aan de veilingsite regels hou. We zullen zien, ik heb nu afgesproken dat de veiling na 3 pogingen stopt. En ik neem even contact op met mijn rbv om te laten kijken of ik onder die 6 maanden uit kan komen.
Mocht dit niet het geval zijn laat ik hem wel een half jaartje staan achter in de garage, (oldtimer dus toch geen belasting, geen apk plicht en 4 euro per maand verzekering) dan is 6 maanden niet de grootste ramp, deze auto's verkopen toch niet zo heel goed in de winter.
Wat voor oldtimer hebben we het over? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221815305
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:56 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ah ik snap de verwarring, maar het is anders, wat ik bedoel is annuleren tussen de veilingen door. Dus de veiling is afgelopen, niemand heeft geboden of het minimum is niet bereikt, dan wordt een week later de auto opnieuw aangeboden. Maar in die week heb ik de mogelijkheid om het contract te annuleren met 10% kosten/boete.
Juist.

Dat lijkt me een heel redelijke voorwaarde voor een veilinghuis. Zij maken verschillende kosten om jouw auto aan te bieden op hun veiling. Kosten die ze verwachten terug te verdienen bij de verkoop van jouw auto.

Bij elke veiling is er de kans dat een object niet verkocht word. De afspraak tussen klant en veiling is daarom dat je hem tot 3 keer aan moet bieden. Als je tussentijds besluit om jouw auto niet meer aan te bieden, dan kunnen zij de gemaakte kosten niet meer terug verdienen en daarom is het niet meer dan redelijk dat jij dan (gedeeltelijk) voor die gemaakte kosten op moet draaien.

Zolang ze in de voorwaarden stonden en jij hebt daar vooraf voor getekend, mogen zij deze kosten berekenen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221815455
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:58 schreef vosss het volgende:

[..]
Wat voor oldtimer hebben we het over? :9
Een 65 mustang cabrio, een projectje wat ik technisch in orde gemaakt heb maar niet aan toe kwam om ook hem opnieuw te spuiten
pi_221816748
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 18:24 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Een 65 mustang cabrio, een projectje wat ik technisch in orde gemaakt heb maar niet aan toe kwam om ook hem opnieuw te spuiten
Nice!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')