abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221825118
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 12:16 schreef tanteklara het volgende:
Kwalijk dat ze niet transparant zijn over de kosten en vooral geen prijzen noemen. Ik denk dan wel: wat hebben jullie te verbergen, Benu?
Is marketing.
pi_221825136
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 13:00 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik hou in 1 chat (per week) bij Chatgpt mijn voeding bij. Elke dag voer ik alles in. Op zondagochtend laat ik en samenvatting maken en daarna een overzichtje.
Bij een maaltijd voor het gezin, voer ik alle hoeveelheden in. Vervolgens maak ik een inschatting of ik 1/3, 1/4 (enz) van het totaal eet.

Als ik uit eten ga, dan maak ik een foto van het bord (met bestek erbij, schijnt te moeten) en dan maakt hij een inschatting. Mijn instructie daarbij is wel dat hij daar vervolgens 10% bovenop moet rekenen (als marge).

Dingen die ik herhaal, hoef ik alleen maar te noemen: ontbijt van gisteren, maaltijd van maandag, enz. Zo tijdbesparend vergeleken met een app als eetmeter!
  zondag 20 september 2026 @ 13:33:35 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221825260
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 12:16 schreef tanteklara het volgende:
Kwalijk dat ze niet transparant zijn over de kosten en vooral geen prijzen noemen. Ik denk dan wel: wat hebben jullie te verbergen, Benu?
Ja he... dat vind ik ook heel raar. En de 'vanaf prijs' die ze noemen is nog altijd iets hoger dan wat ik van mijn vriendin hoor wat zij betaalt via haar eigen huisarts. Maar goed, dat is ook nog wel te verkopen als je uitgaat van wat 'begeleidingskosten' maar waarom niet gewoon op je site zetten hoe het zit.
Dat moet je dan de Wellis-en ea. nageven, daar is het gewoon helder hoe het in elkaar steekt.
  zondag 20 september 2026 @ 13:35:42 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221825268
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 13:03 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Bij een maaltijd voor het gezin, voer ik alle hoeveelheden in. Vervolgens maak ik een inschatting of ik 1/3, 1/4 (enz) van het totaal eet.

Als ik uit eten ga, dan maak ik een foto van het bord (met bestek erbij, schijnt te moeten) en dan maakt hij een inschatting. Mijn instructie daarbij is wel dat hij daar vervolgens 10% bovenop moet rekenen (als marge).

Dingen die ik herhaal, hoef ik alleen maar te noemen: ontbijt van gisteren, maaltijd van maandag, enz. Zo tijdbesparend vergeleken met een app als eetmeter!
Oh, dat van dat uit eten gaan is echt heel slim! Want bij mij is dat nu dus al 2 avonden het geval en heb ik dus alleen ochtend en middag in MyfitnessPal, ook prima overigens hoor, want het komt ook niet op die 2 avonden aan verder.
Maar ik had niet bedacht dat hij het ook kan op een foto. :Y

Gisteren gruwelijk lekker gegeten, maar lang niet alles op. :o Vond ik heel lastig, want we gingen eten in het restaurant van een bekende chef van ons en hij kwam ook regelmatig even bij ons aan tafel zitten en dan voel je je zo lullig dat je niet alles op eet. Maar ik kreeg het gewoon echt niet weg. :o
pi_221827720
Hier gaat het effe kut.
Morgen weer werken na 2 weken vakantie.

Eerste week ging wel prima, maar tweede week gewoon slecht. Er op uit, dus op de efteling na, slecht gedronken en gegeten.

Heb ook al 3 dagen niet kunnen 💩 te weinig water gedronken denk ik en te weinig beweging.

Dus de stand zal wel gelijk zijn gebleven morgen. Of erbij, dat kan ook nog.
pi_221827728
Heb ook gevoel dat ik vol zit, en beetje misselijk dus na het eten. Maar ja logisch, alles zit vast daar _O-

Wel mijn vezel tabletjes op.
pi_221828045
Net een nieuw huis-chill-pak besteld. 2 maten kleiner dan vorig jaar! *O* *O* *O*

Niet echt iets bijzonders hoor: broek, trui en vest in dezelfde kleur. Maar ik kan me er nu al op verheugen dat het straks weer kouder wordt en dat ik dan lekker in mijn chillpak op de bank lig, rondje loop en bestellingen van de webshop wegbreng. Mijn logo komt erop, dus dan is het werkkleding :Y
pi_221829626
Zoals verwacht.... deze week maar 100 gram afgevallen.

11 weken Wegovy - 9,1 kilo kwijt - nog 18,2 kilo te gaan.

De komende maanden tot volgend jaar weer normaal gelukkig. Gewoon werken, genoeg water, eiwitten, sporten en wandelen. Even weer mijn ritme oppakken.
  maandag 21 september 2026 @ 08:15:51 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221829791
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 07:05 schreef DarkNemesis. het volgende:
Zoals verwacht.... deze week maar 100 gram afgevallen.

11 weken Wegovy - 9,1 kilo kwijt - nog 18,2 kilo te gaan.

De komende maanden tot volgend jaar weer normaal gelukkig. Gewoon werken, genoeg water, eiwitten, sporten en wandelen. Even weer mijn ritme oppakken.
Nou ja... je zegt 'maar', maar dit is echt een prima score na 2wk vakantie waarin je zelf zegt dat je meer gegeten hebt dan je normaal zou doen, dus eigenlijk moet het zijn: toch nog 100 gram afgevallen! *O*
pi_221829868
Ik heb juist minder gegeten, en verkeerd. Weinig eiwitten, weinig water, weinig sporten en wandelen.

:D

Dus had het wel verwacht.
Wel eindelijk naar de wc kunnen gaan nu *O*
pi_221830180
Maar ben wel blij hoor dat er geen 1 kilo bij zit _O-
pi_221830228
Heb wel een vraag. Lees dat de meeste eiwitshakes nemen.

Nu heb ik al zoveel eiwitshakes geprobeerd, maar vind het gewoon zo smerig.

Ik heb dus ook geen idee hoe ik makkelijk aan de 100 gram eiwitten moet komen per dag.

Eet in de ochtend Griekse yoghurt, in de middag 3 eieren. En in de avond meestal kip of kalkoen.
  maandag 21 september 2026 @ 10:29:03 #63
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221830369
Proteīnepoeder door de kwark werkt voor mij. Kwark is soberso meer eiwit dan yoghurt.
En broodjes bakken van hüttenkäse met zelfrijzend bakmeel.
Prrrrr
pi_221830501
Ik ben zo slechte eter _O-
Lust heel weinig.

Maar dan toch maar kwark proberen. Ik doe esn flavour powder er doorheen. Dus misschien krijg ik het dan wel weg
pi_221830661
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 10:03 schreef DarkNemesis. het volgende:
Heb wel een vraag. Lees dat de meeste eiwitshakes nemen.

Nu heb ik al zoveel eiwitshakes geprobeerd, maar vind het gewoon zo smerig.

Ik heb dus ook geen idee hoe ik makkelijk aan de 100 gram eiwitten moet komen per dag.

Eet in de ochtend Griekse yoghurt, in de middag 3 eieren. En in de avond meestal kip of kalkoen.
Hi pro skyr (de straccadella erg lekker en vaak in de bonus) , zalm, ei, kip, mosselen, 30+ kaas, tonijn, makreel, noten, peulvruchten en pindakaas *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 21 september 2026 @ 11:08:22 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221830682
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 10:57 schreef DarkNemesis. het volgende:
Lust heel weinig.

Maar dan toch maar kwark proberen. Ik doe esn flavour powder er doorheen. Dus misschien krijg ik het dan wel weg
Ik kan je deze echt heel erg aanraden:

Echt even opletten dat je de bio versie hebt. Die is heel zacht van smaak en ook niet dat wrange droge mondgevoel dat kwark nog wel eens geeft.
Ik eet daar een halve bak van als ontbijt.
pi_221830687
+ 2 kilo vakantie trouwens... vanaf vandaag weer in het stramien. Ben benieuwd hoe lang het duurt en of het lukt weer op gewicht te komen.
Inmiddels een half jaar clean immers
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_221830775
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 10:57 schreef DarkNemesis. het volgende:
Lust heel weinig.

Je kunt die poeder toch ook door de yoghurt doen. Dan hoef je niet moeilijk met kwark te doen.
pi_221832128
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:06 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Hi pro skyr (de straccadella erg lekker en vaak in de bonus) , zalm, ei, kip, mosselen, 30+ kaas, tonijn, makreel, noten, peulvruchten en pindakaas *O*
Hi pro skyr kan ik wel proberen, gerookte zalm lust ik ook gelukkig, ei kip en kaas eet ik bijna elke dag . Tonijn nu ook gehaald. Ben niet zo van de noten, ik word er misselijk man :@ en pindakaas lust ik niet :D

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:08 schreef BE het volgende:

[..]
Ik kan je deze echt heel erg aanraden:

[ afbeelding ]

Echt even opletten dat je de bio versie hebt. Die is heel zacht van smaak en ook niet dat wrange droge mondgevoel dat kwark nog wel eens geeft.
Ik eet daar een halve bak van als ontbijt.
Dan ga ik die eens proberen, dank je wel :@
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:17 schreef tanteklara het volgende:

[..]
Je kunt die poeder toch ook door de yoghurt doen. Dan hoef je niet moeilijk met kwark te doen.
esn flavour powder doe ik ook door mijn griekse yoghurt. Maar blijkbaar zit in kwark meer eiwitten ;)
pi_221832203
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:47 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
esn flavour powder doe ik ook door mijn griekse yoghurt. Maar blijkbaar zit in kwark meer eiwitten ;)
Hoeveel gram verschil zal dat zijn en maakt het dan het grote verschil? Ik zou gaan voor een extra schep in de yoghurt
pi_221832941
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 14:07 schreef tanteklara het volgende:

[..]
Hoeveel gram verschil zal dat zijn en maakt het dan het grote verschil? Ik zou gaan voor een extra schep in de yoghurt
Biologische magere kwark 250 gram is 24 gram eiwit

Dodoni griekse yoghurt 250 gram is 14,8 gram

Een extra schep gaat niet lukken. Ik krijg 130 gram amper binnen, anders misselijk...
  maandag 21 september 2026 @ 16:13:27 #72
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221832995
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 16:03 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Biologische magere kwark 250 gram is 24 gram eiwit

Dodoni griekse yoghurt 250 gram is 14,8 gram

Een extra schep gaat niet lukken. Ik krijg 130 gram amper binnen, anders misselijk...
My take als lurker die ook ESN flavour powder heeft gebruikt: volgens mij denkt tanteklara dat flavour powder eiwitpoeder is i.p.v. alleen een smaakje. Vandaar een extra schep in de yoghurt, niet een extra schep yoghurt.
pi_221833287
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:13 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
My take als lurker die ook ESN flavour powder heeft gebruikt: volgens mij denkt tanteklara dat flavour powder eiwitpoeder is i.p.v. alleen een smaakje. Vandaar een extra schep in de yoghurt, niet een extra schep yoghurt.
Aha, inderdaad ik denk dat het eiwitpoeder is.
Dat zou ook kunnen in plaats van kwark, een schep neutrale eiwitpoeder door de yoghurt.
In elk geval wel erg vervelend voor jou dat het met het eten zo moeilijk gaat. Hopelijk gaat dat snel beter.
pi_221833499
Sinds ik bijna dagelijks een smoothie maak en daar eiwitpoeder doorheen gooi, kom ik makkelijker aan eiwitten.
pi_221833590
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:13 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Owwwww _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')